-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz
rstwingo #22439 üzenetére
gyenge fejszámítás figyelembe véve a LE erőket , szerintem
Hát ez a fejszámítás tényleg gyenge volt...Egy gyári 400-as Burgmant
egy gyári 400-as Madison állva hagy, ezen nincs mit szépíteni. Hiába van
nagyobb szám írva a katalógusadatba. Mivel a gyári hajtással a Burgman
alapvetően fogyasztásra/kényelemre van hangolva, és NEM sportosságra.Ellentétben a Madisonnal, amit gyárilag is sportosra lőttek be. Eleve más
a felépítmény, más az üléspozíció. Egészen más élmény.Ami azonos,
az a variátor (meg a kuplung). Bele lehet rakni a Burgmanhoz belőttet, de
nem fog vele jól menni. Számtalanszor leírtam már, hogy a Burgmannál a
18 grammos görgő az már nagy tuningnak számít: Madison 17.8-ról indul.Ebből következőleg a J.Costa, amivel a Burgman hasít, Madisonba lomha.
Mit kell tenni? Behangolni. Fejszámítással? Mondjuk... aztán mérésekkel!Nézni kell, hogy mit csinál a motor, milyen fordulaton gyorsít / hova pörög?
Ehhez nem árt egy normális fordulatszámmérő, mert ami gyárilag rajta van
a fedkompban, az inkább csak az alapjárat beállítására jó, másra nem...Sajnos a 23 grammos kúpokkal sehol se lennék. A 20 gramm tetszik! Már
csak azokat a hiányzó pacikat kellene megtalálni, akkor megint jó lenne...
(Persze első körben az lenne a tuti, ha nem kéne rettegni, mi szarik be.)
a kocsinál sincs leszedve vagy kiszedve a porlasztó
Kocsinál nem igazán használnak CV karbit, így ha lepadlózod, akkor fojtás
nélkül tud szívni a henger, márpedig csak úgy lehet kompressziót mérni, ha
be tud jutni a levegő a hengerbe... Ahogy előttem írták (most nem néztem a
linkeket, de gondolom ugyanarról beszélünk), teljesen alapvető, hogy nyitott
fojtószelepállásnál kell mérni. Egy CV karbi viszont nem nyit ki attól, ha álló
motornál húzol egy kövér gázt: a tolattyút a vákuum emeli fel... az meg csak
járó motornál van, ill. kompressziómérésnél az indítómotorral forgatva 600-as
fordulatszámon majd valamennyi lesz, ha lesz. De nem garantált a jó mérés!
Szóval le kell szedni a CV karbit, na!Kipufogót mondjuk nem tudtam.
yodamastah: engem egyszer egy tacskó kergetett meg így a 90-es években,
még a jó kis DT50 nyergében: az amikor lefutott a fűbe, akkorát zakózott...
Mai napig vissza tudom játszani a jelenetet fejben, és röhögni támad kedvem!astro12: a linkekre nyomhatnál egy linket, így folyton kijelölgetni, másolgatni,
vagy jobb gombbal a böngészőt bizergálva megnyitogatni kicsit nehézkesebb.
Pl.: http://hibakod.hu/hirek/gepjarmutechnika/suritesi-vegnyomas-meres-menete
"Otto motornál teljesen kinyitjuk a fojtószelepet (benyomjuk a gázpedált teljesen)."[ Szerkesztve ]