Új hozzászólás Aktív témák

  • DigitXT

    félisten

    válasz rstwingo #22439 üzenetére

    gyenge fejszámítás figyelembe véve a LE erőket , szerintem
    Hát ez a fejszámítás tényleg gyenge volt...:B Egy gyári 400-as Burgmant
    egy gyári 400-as Madison állva hagy, ezen nincs mit szépíteni. Hiába van
    nagyobb szám írva a katalógusadatba. Mivel a gyári hajtással a Burgman
    alapvetően fogyasztásra/kényelemre van hangolva, és NEM sportosságra.

    Ellentétben a Madisonnal, amit gyárilag is sportosra lőttek be. Eleve más
    a felépítmény, más az üléspozíció. Egészen más élmény.:K Ami azonos,
    az a variátor (meg a kuplung). Bele lehet rakni a Burgmanhoz belőttet, de
    nem fog vele jól menni. Számtalanszor leírtam már, hogy a Burgmannál a
    18 grammos görgő az már nagy tuningnak számít: Madison 17.8-ról indul.

    Ebből következőleg a J.Costa, amivel a Burgman hasít, Madisonba lomha.
    Mit kell tenni? Behangolni. Fejszámítással? Mondjuk... aztán mérésekkel!

    Nézni kell, hogy mit csinál a motor, milyen fordulaton gyorsít / hova pörög?
    Ehhez nem árt egy normális fordulatszámmérő, mert ami gyárilag rajta van
    a fedkompban, az inkább csak az alapjárat beállítására jó, másra nem...:N

    Sajnos a 23 grammos kúpokkal sehol se lennék. A 20 gramm tetszik! Már
    csak azokat a hiányzó pacikat kellene megtalálni, akkor megint jó lenne...
    (Persze első körben az lenne a tuti, ha nem kéne rettegni, mi szarik be.:DDD)

    a kocsinál sincs leszedve vagy kiszedve a porlasztó
    Kocsinál nem igazán használnak CV karbit, így ha lepadlózod, akkor fojtás
    nélkül tud szívni a henger, márpedig csak úgy lehet kompressziót mérni, ha
    be tud jutni a levegő a hengerbe... Ahogy előttem írták (most nem néztem a
    linkeket, de gondolom ugyanarról beszélünk), teljesen alapvető, hogy nyitott
    fojtószelepállásnál
    kell mérni. Egy CV karbi viszont nem nyit ki attól, ha álló
    motornál húzol egy kövér gázt: a tolattyút a vákuum emeli fel... az meg csak
    járó motornál van, ill. kompressziómérésnél az indítómotorral forgatva 600-as
    fordulatszámon majd valamennyi lesz, ha lesz. De nem garantált a jó mérés!
    Szóval le kell szedni a CV karbit, na!:R Kipufogót mondjuk nem tudtam.:D

    yodamastah: engem egyszer egy tacskó kergetett meg így a 90-es években,
    még a jó kis DT50 nyergében: az amikor lefutott a fűbe, akkorát zakózott...:D
    Mai napig vissza tudom játszani a jelenetet fejben, és röhögni támad kedvem!

    astro12: a linkekre nyomhatnál egy linket, így folyton kijelölgetni, másolgatni,
    vagy jobb gombbal a böngészőt bizergálva megnyitogatni kicsit nehézkesebb.
    Pl.: http://hibakod.hu/hirek/gepjarmutechnika/suritesi-vegnyomas-meres-menete

    "Otto motornál teljesen kinyitjuk a fojtószelepet (benyomjuk a gázpedált teljesen)."

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák