-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
huszi.gyb
senior tag
válasz #50433536 #22248 üzenetére
Köszönöm.
Én is a fesz.szabályzóra gondolok, állásában az jobban meg tud halni, mint a generátor. Mivel 50k km körül van a motorban (minimum), ezért valószínűleg egy-két karbantartást meg lehetne rajta csinálni, de egyelőre az elektronikához csak annyira nyúlnék, amennyire muszáj. BTW. refim nincs, meg kell nézni.
www.dongosofor.hu
-
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #22250 üzenetére
Van egy takarólemez, azt tartaná. Én nem raktam vissza, mert anno
nagyon zörgött, és bele is szakadt az egyik csavar a csőbe.Szerk: a lamdaszonda mire való? A keverék minőségének mérésére.
Nem mindig triviális, hogy szegény-e, vagy dús, főleg menet közben
nehéz megítélni: ezzel szépen le tudom mérni, megy a táblázatba.
(Be lehet lőni a benzinszintet és/vagy a súber helyzetét. Ahogy kell.)[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz #50433536 #22248 üzenetére
A memet szakazasd nem biztos hogy a muszerecske megmutatja.
Le kell terhelni rendesen. Sorba kotni ket 50wos izzot. Nah ha van gyengesege a tekercsnek akkor az kihozza. Ha nincs akkor ezt siman elbirja.
Huszi: Akkor toltes nem lesz.
De siman lehet alultoltes oka vezetekek csatlakozok minosegi romlasa[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #22252 üzenetére
Nekem a napokban fordult 54000-re. Valóságban lehet 154?
Szerk: az egy dolog, hogy dús az alapjárati keverék. Azt eddig is tudtam.
Hogy nagy gázra elszegényedik, azért fullad, azt mondjuk tán sejtettem.
Azt viszont, hogy kicsi gázra nagyon dús, azt nem tudtam. Ez csak állva
mérés, majd megnézem a csv-t, meg holnap nyomok egy tesztkört is.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #22264 üzenetére
Az UTCOMP 3.7.1-es verzióját raktam fel, amiben lehet állítani, hogy hány mintát
átlagoljon a kiírt eredményben. (Mivel 10 Hz-es logot csinálok, célszerű volt átírni,
így elvileg valamivel pontosabb lesz. Maga az AFR mérő amúgy 20 ms-os reakció
idővel menőzik a leírásban, az ugye nagyjából 50 Hz-es frissítést jelent. Na ennyit
pont tud az UTCOMP is, csak a logba nem írja ilyen sebességgel, így is ~10 perc
alatt betelik. Az elején még másodpercenként logoltam, nem volt túl sok mintám.)ON: nem, ott még nem tartok, hogy ECU-t programozzak. Mivel (
még) karbis, sok
értelme nem is lenne. Viszont a karbit be tudom majd hangolni a log alapján.Burt: holnap tervezek menni egy tesztkarikát, esetleg összefuthatunk délután, de
persze ha nem jársz erre, akkor pech. Estig viszont pont nem érek rá holnap...
(És nem is a szokásos éjfélig edzés program lesz, bár olyankor nem motorozok.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #22261 üzenetére
Most, hogy nézegetem a képet, elég nagy szöget ütött a fejembe, hogy mi van,
ha berugózik a kerék. Márpedig be fog, menet közben: az a lakatoló, vagy mi a
fene karika egy picit útban van, eleve alig tudtam berakni miatta a a szondát.
Pedig ahova jelöltem, és fúrtam, simán ment volna, de valahogy a hegesztéssel
meg a lyuk tágításával (nem volt 15-ös fúrom, a szervizre bíztam a "befejezést")
kicsit rossz irányba "konyult" a szonda kifelé = heveny anyázás volt a szerelés!Szóval most gondolkodtam, hogy vagy még egy kicsit ki kell azt a hurkot húzni,
hogy véletlen se verjen bele az index a karterba, vagy az ablakmosóba, VAAGY
le kell flexelni onnan az egészet a retekbe, szerelni is könnyebb lesz később, s
félni se kell többet, meg aztán amúgy se használtam soha semmire azt a szart. -
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #22265 üzenetére
Mehetünk együtt tesztkarikát (bár nekem minden változatlan ). Holnap meló és "kikapcsolódás" között (kb. fél5 - fél8) ráérek és itt leszek a 11. kerületben. A meló fél5-ös vége rugalmas. Neked mikor lenne jó?
Ha szeretnénk, hogy motoros túra jellege legyen, felmehetünk a Hármashatár-hegy-re a városon keresztül (Szépvölgyi út).[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
Na, egy totalcar-os írónak lett madison 400-asa. Ez a cold felirat és a hópehely nem csak a külső hőmérsékletre vonatkozik?
Most ahogy olvasom a fékről szóló részt... tegnap, amikor mentem haza a tádéval Biatorbágy és Páty között, gyorsítottam a Zöld lakópark kereszteződése után, van egy kis jobb kanyar, kicsit kiforgattam a 3-ast, kb. 140-re felgyorsult, erre a kanyar végén pont kibukkan a busz mögül egy autó, sikerült megint elöl-hátul abs-ezve fékezni. Az autós amikor meglátott (kanyarban akart előzni ), visszament a busz mögé, így megúsztam. Az a vicc, hogy robogóval nagyon sokszor megyek itt és sosincs ilyen helyzet, valahogy motorral többen akarnak megölni. Reggel is kifordult majdnem elém egy autó az országúton, pedig akkor 90-nel mentem, szabályosan, itt simán lehet, hogy akkor szívom meg, ha csak 90-nel megyek, mert akkor kb. 1-2 másodperccel később érek oda és az autós már nem tud visszaállni a busz mögé.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #22267 üzenetére
Nekem sokminden változott. Szilent miatt stabilabb, kuplung miatt lomhább.
AFR mérés miatt meg sokkal menőbb, LOL. (Leflexeltem azt a szart onnan,
mert bár berugózásra az pont távolodik, de egy huplin meg akár jobban is le
lóghat a kerék, így nem szerettem volna, ha megtöri a kábelt. Tesztkör rövid
volt, mert nem akartam kifutni a logból: sajnos amilyen bugos, az nem túl jó,
hogy félreállok, és letöltöm a telefonra, aztán megyek tovább. Volt már, hogy
működött, de legtöbbször nem. Szóval 18 percbe belefértem, épp nézem.)Szerk: menet közben már megállapítottam, hogy sosem szegény, ami tök jó
a motornak, legalább kicsit "teljesítményre van hangolva", viszont kicsi gázra
nagyon dús. Azért zabál, mint állat. Az már nem feltétlen jó a motornak sem,
mossa a hengerfalat, vagy mi, ráadásul olyankor pont nem kell a teljesítmény.Tuti, hogy magas a benzinszint, ráadásul túldúsítottam az alapjáratot is.
Szerk: ezt viszont azért csináltam, hogy hirtelen* gázra se fulladjon. Érdekes.*: ebben nincs extra spriccni ilyen esetre, elvileg a tolattyúnak kéne kezelnie,
mégpedig a tehetetlensége okán, hogy nem enged be rögtön sok levegőt...[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #22270 üzenetére
Azért a hajtásod se fogyasztásbarát. Arra gondolok, hogy nagy gázra először csak felvált és utána indul meg, ezek a nagyobb gázfröccsök is növelik a fogyasztást, főleg ha nagyon változó a sebességed, ami városban elég gyakori. Plusz alapból magasabb fordulaton van a motor, ami kisebb terhelést jelent adott esetben, ott pedig rosszabb egy belső égésű motor hatásfoka.
A mai TB-os cikkben a Bertalan 4,5-5 literes fogyasztásról számolt be 100 km-en a 400-asával. Persze lehet, hogy hízlalja a saját jószágát a szeme, főleg amikor olyanokat ír, hogy a túramotorokat megfogja vele a szerpentinen.
Durva, hogy egy 400-as is ilyen sokat forog: "5800-6000 nagyjából a 85-90 km/h", jó a sok ccm, a tádé 3-asban 6000-nél 100-zal megy, 6-osban pedig 3100 körül forog 90-nél, ott meg már nem is illik gyorsítani.
Ha még ma szólsz, hogy megyünk-e holnap egy karikát, akkor biztos az SH-val jövök, amúgy lehet, hogy motorral (persze ha esni fog reggel, akkor robi ). -
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #22271 üzenetére
Abszolút, ez ezzel jár. Jobb teljesítmény, pörgősebb motor, nagyobb fogyasztás.
Ellenberger az, hogy magához képest is többet fogyaszt, az szar karbihangolás.Bertalan cikkét nem kommentálnám (oltári mázlija van 5000 km-rel hiba nélkül!),
viszont hihető lehet a 4.5-5L, feltéve, hogy nem a belvárosban csapatja. Túrázás
mint olyan nálam nem játszik, de amikor voltam, nekem is 4.5 alatt evett mindig.
(Amikor városban 8.6 volt annyira el volt tekerve a karbi, túrán akkor is csak 4.7). -
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #22270 üzenetére
Tuti, hogy magas a benzinszint, ráadásul túldúsítottam az alapjáratot is.
Esetleg pont, hogy alacsony a benzinszint, és azért működik szarul az átmeneti
rendszer, és amiatt kellett túldúsítani az alapjáratot, hogy ezt a hibát elfedjem?
(Tök jó, hogy végre tudom mérni az AFR-t, már csak értelmezni is kéne tudni.)Mindenesetre a mellékelt ábra szerint nyelezve akkor sem szegényedett, ha már
nem marad semmi túlnyomás a benzinkörben, tehát a szivattyú tol, amennyit tol. -
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #22275 üzenetére
Nagyon keményen tolod, így felműszerezni egy madisont!
0-100: 10.8 s
200 m: 10.8 sNulláról százra pontosan és kereken 200 méter alatt gyorsul fel? Holnap megnézem hogy az enyém mennyi idő alatt viszi a 200 métert... bár nincs ilyen pontos műszerem, max videóra tudom venni.
Mit jelent a motorodnál, hogy RST?
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #22276 üzenetére
Restyling: kicsit módosítottak a kasztnin, a tükrön, és a műszerfalon...
De amúgy ezt írja a Totalcaros cikk, hogy sokat nem számított, viszont
kevésbé fér el rajta: naná, mert az a háttámla nagyon rossz helyen van.A videó teljesen jó erre: a megtett távot pontosan méri.* Szóval ha fogod
és nullázod a teszt előtt a napi számlálót, a videóról látszik a 200 méter.
A sebességben kicsit optimista (2-3% most meg nem mondom hirtelen),
de ez talán látszik a linkelt szösszenetből. A narancssárga számok már
az UTCOMP-ból származnak, szóval az ott mutatott sebesség pontos...Más kérdés, hogy ez a 0-100 mérés azért némi mérési hibával terhelt.
(Azt állítják, hogy +/- 0.1 mp lehet akkor, HA kisebb egy jel alatt megtett
táv 20 centinél... Na, nekem 25.19, szóval határeset. De komolyan olyan
is volt, hogy szinte ugyanaz a 200 méter, de a 0-100 jobb. Az azért fura.)*: feltéve, hogy jó a gumi, és a guminyomás: érdemes ellenőrizni.
Szerk: mondjuk a GPS-es TopSpeed mérésben nem igazán hiszek, ha az
csak egy pillanatig volt elérve, s nem volt hosszan kitartva, de azért lőttem
egy jellemző képet az óra csalásról. GPS 106.7=UTCOMP 107=gyári 110:
Szerk: ja és persze ezek a jelek késnek, mert volt még egy 108-111 páros
két tizeddel később, csak akkor már elcsuktam a gázt, nem gyorsulhatott.
Viszont az látszik, hogy az AFR egy pillanatra felugrott 16-ra, ám később,
hiába motorfék, akkor is okádja az alapjárati fúvóka a benyát 13-14 körül...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #22276 üzenetére
Beraktam grafikonon is, amiről az előbb szóban elmélkedtem (jelek késedelme).
Sajnos fordulatszám logoló 2000 alatt nem mér, azt kézzel beírtam, 1500-ra...Szerk: ami biztos, hogy az olajnyomás jel azonnal ugrik a fordulat emelésére.
Szerk2: de ha egyszer összeforrasztom az áramkört, amit nyogo rajzolt nekem,
talán lesz fordulatszámjelem, ami nem késik egy másodpercet, és nem lépcsős.
És nem csak 2000 rpm felett mér (hidegen pl. nagyon nem fix 1500 az alapjárat).[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #22278 üzenetére
https://drive.google.com/file/d/1B3yi4BGMGz1uYfHUiaYBlqULI11bj12w/view?usp=drivesdk
Mentem négy kört, de kiertekelheto videót nem tudtam készíteni, kézzel fogtam a telefont. Ahogy láttam 0.2 km nél mutatott 103 at. Az első öt méteren nem húztam teljes gázt, mert egyszer kiforgott alattam a hátsó kerék, nem akartam zakozni egyet. A mérési hibákat figyelembe véve ugyanolyan, mint a tiéd.
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #22279 üzenetére
Ezen a karbin van meg mit allitani.
Ezt pofázom, már mióta. Épp azért csináltam videót, meg logot, grafikont, hogy
ha vki hozzáértőbb ránéz, rögtön vágja, mi a pálya... Pl. az, hogy motorféken sem
marad szegény a keverék, az árulkodó: így azért nem meglepő a 6L/100 km fogyi.
Max. 5.5 körül kellene lennie a régebbi beállítások szerint ilyen használatnál.astro12: nálad minden első generációs, kivéve a tükör/index kombó, viszont arra a
Malaguti árult egy cserekészletet, ezt is csak utólag tudtam meg, amivel egész jó
árban lecserélhető volt a régi "nagyfülű" megoldás az új, kormánytükrösre.Szerk: a drive-odat nem tudom megnyitni, jogosultság híján, lehet, rossz a link?
Szerk: kézben fogott telefont inkább ne, főleg ilyen tempónál: kell valami tartó, és
úgy lehet videót csinálni a műszerfalról. Anno a kormányra rögzítettem a kamerát.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #22282 üzenetére
Most nézem, hogy felraktad a rendszámot: ezt a motort még januárban kérdeztem
le, és így már teljesen érthető, miért sz*ptál vele annyit, mire megint járóképes lett. -
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #22288 üzenetére
Hát igen, én is vacilláltam rajta, de tudtam hogy mit veszek. A motorfelújítás előre látható volt, bekalkuláltam, csak azt hittem hogy hamarabb kész lesz, nem gondoltam hogy minden műveletre (hengerfej és himbák, majd a főtengely felújítása) heteket kell várni. És az oem-parts-os cuccokra is 4-6 hetet vártam.
Bocsi a videó miatt, telefonon nem tudtam a hozzáférést beállítani. Itt az új link, nem valami jó a videó, de a lényeg talán látszik:
https://drive.google.com/file/d/1B3yi4BGMGz1uYfHUiaYBlqULI11bj12w/view?usp=sharing
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz #50433536 #22289 üzenetére
Nekem így se megy a videó, csak pufferel egyfolytában, csak úgy tudom megnézni, ha letöltöm. Hiába konvertálom át avi-ra vagy mpg4-re, nem megy a drive-on keresztül. Firefox-ot használok, minden bőviítmény adott, ami kellhet hozzá, nem értem. Letöltve biztos meg tudod nézni.
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
Ami a motort illeti, én nem találkoztam olyan hibákkal, amiket írtál a hirdetés alapján. A váz nem rohad egyáltalán, az volt az első, amit megnéztem, mert kiszereltettem az ülésdobozt.
Elég patent volt akkor is, bár egy kis takarítás ráfért, könnyen indult és jól ment. kb hazáig.
Aztán megegyeztem a tulajjal a felújítás áráról. Készséges volt és nagyon sajnálta, beszállt egy komoly összeggel is a javításba, 85 ezret adott vissza és többször bocsánatot kért.
Sajnáltam a fickót, mert rendes volt és tudtam, hogy a szerelője nagyon átverte. A blokkbontás után az általam készített képekkel felkereste a szerelőjét, mert a motor elektromos és motorikus felújítására 300ezret költött. Ahhoz képest az olajszűrő teljesen el volt tömődve, a főtengely és a hengerfej teljes felújításra szorult. Csak az elektromos részeken látszódott, hogy foglalkoztak vele, valamint a hengertalp tömítés új volt ( a hengerfej tömítés nem, azt én cseréltem) és frissen volt hónolva és gyűrűzve a motor.
Télre hagyok egy kis javítást még, akkor kicserélem a vezérműláncot és a balansz tengely csapágyait. Amikor elnyíródott a balansz hajtás retesze, akkor lassan mentem vele 5km-t és azóta hangja van annak a két csapágynak. Más észre sem veszi, de én hallom kézzel forgatáskor, hogy kaptak a golyók. Még kézzel nem lehet érezni a golyókat, simán fut, de én hallom hogy halkan úgy surrog, ahogy nem kéne. -
-
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #22292 üzenetére
A vázszámnál volt egy kis vakrozsda, amit kézzel le lehetett törölni egy téglalap alakú területen. Gondolom megcsiszolta valaki, hogy jobban látható legyen a számsor és megfogta a vakrozsda, de alapjában véve rozsdamentes. Másképp meg se vettem volna.
A teljesítménnyel kapcsolatban az a baj, hogy nincs összehasonlítási alapom. Egyhengeres, 400-as négyütemű motoron csak egyszer ültem, de az terep motor volt lábváltóval, teljesen más tészta. A másik robogónk meg egy kis 50-es (már 70-es ), amit újonnan vettünk, most két éves. Előtte meg kétütemű váltós motorjaim voltak.
Annyira tetszenek ezek a gépek, hogy szívesen vennék egy s.burgmant-t is.
A videó elején nem húztam egyből nyélgázt, hallani is, mert egy kézzel veszélyes ha kidobja a hátulját az út széli kavicsokon.
Most úgy megy a madison, hogy 40-ig egyből felgyorsul, aztán vacillál kicsit hatvanig és utána húz 130-ig. Gyorsabban még nem mentem és nem is fogok, mert ez a gép nem arra van. Szerintem nem azért nagy a köbcenti, hogy gyorsan menjen az autópályán, hanem hogy kényelmesen motorozható legyen 0-120-ig, 90-110-es kényelmes utazó mellett. Túrázni is lehet vele a hegyek között, mert nem fogja meg egy emelkedő sem és ha úgy alakul, gyorsan rövidre tud zárni egy előzést, ha úgy alakul. Ez egy fain robogó, amivel nagyon kényelmes furikázni.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #22293 üzenetére
Teljesítménnyel kapcsolatban a videó alapján kijelenthető, hogy hasonló, mint
az enyém. Annyi a különbség, hogy nekem volt már sokkal jobb még régen...
Zavarja az összehasonlítást, hogy nem ugyanott mértük, nem ugyanúgy: nem
mindegy, hogy lenyelezi-e az ember, stb. Nyilván a teszthez azt kéne. De egy
kézzel nem biztonságos gyorsulgatni, azt aláírom, célszerű vmi fix kamera.A görbéken nyoma sincs amúgy a vacillálásnak, vagy hirtelen megindulásnak.
(Viszont érdekes, hogy a facelift előtti digitális óra fél másodpercenként frissít,
a Restyling meg 3 tizedmásodpercenként. Legalábbis videó alapján ez jön le.)
Ui: Burgmant ne vegyél, azt megeszi reggelire a Madison: hajtás ugyanaz, de
abban gyárilag olyan nehéz görgők vannak, hogy csoda, hogy felpörög. -
DigitXT
félisten
válasz rstwingo #22295 üzenetére
Én csak a 400-asról tudok nyilatkozni, mivel ugyanaz a varió van benne, mint
a Madisonban, csak SOKKAL nehezebb görgőkkel (igen 8 db). Keveset eszik,
viszont nem megy. Egy Burgi a J,Costa variótól megtáltosodik, ezért imádják.
A Madison konkrétan nagypapper motor lett tőle, így hatalmas csalódás volt.Ennyit tesz. hogy 17.8 gramm a gyári görgő, vagy sem. 18 gramm a Burginál
már kemény tuning! (Ezen meg a gyári setup is könnyebb, s van hova húzni.)Nem meglepő mód amúgy a J.Costa is árul különböző súlyokat... 24 gramm
az alap, amivel egy Burgi már jól megy, a Madison meg lassul. 20 grammost
próbáltam, amivel utolérte nagyjából a gyári önmagát, de nem volt az igazi...
(Ezt viszont még nem tudhatom, most semmivel sem az igazi, ha gyengébb.)Megoldás: karburátor hangolás, kompresszió újra mérés, esetleges vezérlés.
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #22297 üzenetére
Kinek mi a nagypapper, illetve van-e értelme így kiélezni a hajtást...
Az sh300nál még így, elállított karburátorral (szűk egy másodperccel gyorsul most lassabban a motorod 100ra mint régebben?!) is gyorsabb volt a madison (mondjuk nem sokkal, egy métert se vert rá másodpercenként).
Ki merem jelenteni, hogy mindenre elég Budapesten a robogóm, sőt, az biztos, hogy egy sh125tel ugyanilyen gyorsan és biztonságosan tudnék a városban közlekedni, mert még könnyebb és az alsó sebességtartományban ez jobban számít (autópályára jó ez a 300as, de kibírnám 90nel is ezt a 10 km-t most, eddig még ez se volt).
Teljes mértékben megértem, hogy egy burgmann 400 kényelmesre van hangolva, kevesebbet forog, kevesebbet fogyaszt, nyugis túrázásra való. Egy túramotorral úgyse tudja felvenni egyik se a versenyt.
Ilyenkor mindig oda jutunk, hogy ez a műfaj neked a hobbit, "szerelmed", mások mást keresnek egy kanapérobogóban, ami persze nem baj. -
#50433536
törölt tag
válasz Burt1793 #22298 üzenetére
Pont erre gondoltam én is... ezek a vasak nem gyorsasági gépek, de tényleg jó szórakozás állítgatni és tuningolni őket.
Ma én is gyorsulgattam, meg is lett az eredménye...azt hittem, hogy elszakadt a szíj, de nem. Fellazult a variátort rögzítő anya a főtengelyen..
https://drive.google.com/file/d/1B9dwNMBYiK4QdV0Q06rN31OHbXB00iZi/view?usp=sharing
Három km-t toltam hazáig, három dombra kellett feltolnom...
Az anyát ragasztani is kell, nem elég nyomatékra húzni?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Vicces képek
- Politika
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- PlayStation Plus 2024 Essential - A májusi lista
- Tippmix
- Gaming notebook topik
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Renault, Dacia topik
- Jövő hónapban érkezik Apple eszközökre az Assassin's Creed: Mirage
- További aktív témák...