-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
#50433536
törölt tag
válasz csongi #22550 üzenetére
Nem tudom hogy lehetne átnézni, csak akkor látom, hogy fekete, vagy zöld oxidos a rézfonat, ha elvágom. Pár sarut kicserélte, ott láttam hogy egy kicsit oxidos volt némelyik, de lekapartam róla és a sarut forrasztottam is. Olyan fekete kábellel nem találkoztam, de engem is szívatott már ilyesmi. Most belém ültetted a bogarat, hogy szedjem szét megint ezt a dögöt.
-
#50433536
törölt tag
válasz csongi #22552 üzenetére
Erre én is gondoltam.
Ha jól tudom, 1 mm2 keresztmetszetű és 1méter hosszúságú sodrott réz vezeték ellenállása 0.015 Ohm. Egy 25 centiméteres szakasz ellenállása 0.003 Ohm.
Ezt nem tudom kimérni. Az én multim egy alsó kategóriás, 15ezer forintos multiméter, 0.1 Ohm az alsó mérési tartománya. Ennél kisebb értéket ki se jelez. (Maxwell MX-25 304)Egyébként mi itt a lényeg, ha nagyon oxidos a sodrott rézvezeték, akkor nagyon lecsökken az ellenállása (nem érnek össze a rézszálak)?
Szerinted meg lehet valahogy oldani ezzel a műszerrel a mérést?
[ Szerkesztve ]
-
rstwingo
tag
válasz rstwingo #22545 üzenetére
Az öröm eddig tartott
Ma reggel munkába menet a cégtől nem egészen 600m-re feladta a harcot, megállt.
Amit a helyszínen gyorsba láttam, hogy nyakig volt benzinnel és egyszerűen megfojtotta a sok üzemanyag
délután munka után szétszedtem a munkahelyen, mert ugye valahogy haza is kellene jutnom és a gyanúm beigazolódott, a sibert tűnél folyt kifele az üzemanyag, addig töltötte, állítottam még az úszón, de próbánál maradt minden ugyan ugy folyt
Hazaugrottam céges autóval, az összes úszóért és tűszelepért ami van hozzá még a régi úszót is a gyárit is összeszedtem, betettem egy másik tűszelepet, meg a gyári úszót, összetettem és pöccre indult is, járattam gázkart húzogattam, hogy hátha, de ugy néz ki megállt a nyakig folyás
Szépen haza is hozott, mintha semmi se történt volna, de vajon meddig -
#50433536
törölt tag
válasz rstwingo #22555 üzenetére
A fészkét ügyesen fel lehet csiszolni, polírozni, hogy zárjon a tűszelep. A tűszelepet is meg lehet dolgozni műszeresztergával, ha nem lehet kapni, vagy macerás beszerezni. Nem tudom, hogy nálad van-e a tűszelepen gyárilag kis gumisapka. Az le tud jönni, ha sokat bizgerálják. Észre se veszi az ember, csak utána nem zár.
-
rstwingo
tag
válasz csongi #22556 üzenetére
Van tűszelep egy rahedli és úszó is, mikor magában vettem javító készletet a kicsi kinai 1 helyet 3 készletet küldőt
Kicseréltem mint írtam és indult is a moci, a gyári úszót meg azért tettem be, mert az nem kell állítgatni már, de megnéztem és amit vettem/kaptam úszókat azokat se kell állítgatni, mert a gyári beállítással jöttek
A fészket nem tudom kivenni, mert belesajtolt, meg új egyébként is, mivel ez az eset az új karbival történt, eddig bírta ezek szerint a gyárilag vele adott tűszelep
astro12 : Van rajta kis gumi sapka/kup a rosszan is rajta volt , csak a rosszan színtelen van/volt, az újonnan berakottnál és a többinél meg fekete ez a gumisapka
majd kiderül ez a kombó meddig bírja
[ Szerkesztve ]
-
lehella
senior tag
Sziasztok, Budán van tippetek, hol lehet olcsón műszakiztatni motort? Két éve a Peugeot Fábiánnál csináltattam ~5000 körül, de már nem csinálnak motort
www.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
-
lehella
senior tag
válasz -Mosquito- #22565 üzenetére
5500 volt, azért mentem volna a Fábiánhoz is. Sajnos már nem vizsgáztatnak motort. Kocsit majd megpróbálok ott pár hét múlva, elvileg az is hatósági áron megy náluk A budai autódoki mellett dolgozom, itt 11ezer. Holnapra van is időpont. kcsa solymáron ott 13ezer rémlik nekem
www.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
-
Szpilu__25
tag
Sziasztok, szeretnék egy kicsit érdeklődni:
Most, hogy rendszeresen használom a gépet, kicsit gyorsulgattam is vele. Ami fura nekem:
0-80-ra 5,9mp fasza viszont utána 80-100km/h között90km/h 7,5mp 100km/h 9,7mp alatt éri el, szerintetek?,kicsit laposodik a gyorulás80km/h után.
Ami új és cseréltem a variátor oldalát,kupplung oldal még gyári(kivéve erősebb kontraszt rugó van benne)meg új szíj van benne.
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz Szpilu__25 #22569 üzenetére
Egyetlen jármű sem tud konstans gyorsulni.
-
lehella
senior tag
-
kcsa
veterán
válasz Szpilu__25 #22572 üzenetére
A fizikája ugyanaz, csak itt nem te váltasz
-
csongi
Topikgazda
válasz lehella #22573 üzenetére
Ha rendben van a vas. Akkor menny el a közlekedés felügyelethez, és 4360Ft. Pont annyi ideig tart minta többi. Időpontot kérsz előre. Odamégy bejelentkezel, felveszik az adatokat, majd szólnak hogy told be a motort. A váz és motorszámot segítesz megkeresni, oszt kb ennyi. A végén, meg aláírod a papírt.
Csak oda viszem az összes motoromat.Reaper: Sok sikert hozzá, és élvezd sokáig.
[ Szerkesztve ]
-
lehella
senior tag
válasz csongi #22577 üzenetére
Két éve mozaik utcáztam. Egy hónappal előre kértem időpontot, azt mondták nem adnak, elég egy héttel előre. Lejárat előtt egy héttel telóztam megint, 2 hét múlva lett volna időpont, ami már késő. Ja és 40 percig zenéltek a telefonban. Inkább kihagyom ezt. 4 éve jobban ment ez. Egyébként valahol olvastam hogy a mozaikban ezentúl csak szigorított vizsga van már.
[ Szerkesztve ]
www.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
-
Reaper
őstag
válasz csongi #22577 üzenetére
Köszi, eddig (1 hét alatt) nagyon élvezem, autózás után átülni egy ilyenre és a forgalmon átsiklani elképesztően megnyugtató, bár ezt nyilván nem kell nektek magyarázni.
Szépen ugrik a kicsike, nekem a teljesítménye bőven elég, amikor először álltam lámpánál legelöl, akkor kicsit aggódtam, hogy mennyire akarnak átmenni majd rajtam az autósok, így kb full gázzal indultam. Utána rájöttem, hogy bőven elég oda a negyed-fél is.
Egy szíj csere van csak tervben, amikorra kapok időpontot a Karasnába, vétel előtt átnézték, nem találtak más problémát, reméljük így is marad.
A durva, hogy eredetvizsga megvolt kb fél óra alatt, úgy, hogy csak odaszóltam, hogy mikorra lenne időpont, mondták, hogy mikorra tudok odaérni. Valami csoda folytán az átíratáshoz is sikerült másnap reggelre időpontot foglalni (mikor megláttam, mintha unikornist látnék ).
Egyedül a 40 fokban veszem észre, hogy talán nem egészséges a full dzseki, kesztyű + térdprotektor, mikor hazaérek simán lehúzok fél liter vizet elsőre.
Ti protektoringben toljátok? Szinte alig látok valakit, aki nem rövidgatya, pólóban nyomná, nem csak robogón, de nagyobb motorokon is -
lehella
senior tag
válasz Reaper #22580 üzenetére
Mostanában én sem vagyok képes farmert viselni, de még reggel se, a kényelem miatt. Tudom, tudom..
De a rövidgatya mindig térdprotektorral van, felül meg kabát, kesztyű. 20-30 perc a munkahely, sok dugóval, nehéz szaunázva végigmenni.www.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
-
Reaper
őstag
válasz lehella #22581 üzenetére
Ó, hát farmer az szóba se jött egyelőre, amúgy is csak hagyományosom van, nem motoros, de én is térdprotektorral felszerelve indulok el szinte mindenhova.
Kipróbáltam egyszer múlt héten csak dzseki + sisak, de egyelőre olyan volt, mintha csupaszon mennék, majd később tuti változik ez, de szerintem az még nem idén lesz -
Reaper
őstag
válasz -Mosquito- #22583 üzenetére
Na akkor örülök neki, hogy nem csak én élvezem rendesen a nyarat
Viszont ahogy nézem holnap-holnaputánra befutnak az első esők is. Kíváncsi leszek rá, még eddig nem volt "szerencsém" ilyen időhöz, szóval, ha láttok egy ezüst színű mozgó útakadályt, akkor az én leszek
Vezetéstechnikai tréninge szeretnék még részt venni, a hondásat néztem, de olyat akarnék, ahol sajáttal tudok menni, elvégre azt kéne tudnom terelgetni.
Akitől vettem azt mondta, hogy az onroadosoknak volt régen, de a honlapjukat nézve nem lesz mostanában.
Pedig rászánnám az időt és pénzt arra, hogy ne nulláról kezdjek mindent. -
-Mosquito-
őstag
-
#50433536
törölt tag
Sziasztok!
Madison k400 gyujtasvezerlojehez keresek programot és kabel labkiosztast, amivel az elogyujtas értékeit fel lehet tölteni.
Az egyik kolegammal megbeszéltük, hogy lekoppintjuk a 40ezer forintos cdi-t. Egy rosszat szetfaragtam és úgy néz ki, hogy kb 5-6 ezerből megvan az alkatrész, csak program kellene hozzá. Tud valaki esetleg? -
nyogo83
senior tag
válasz #50433536 #22586 üzenetére
Nem akarom elvenni a kedved, de szerintem az a ket pin amit te programozasra neztel az nem az lesz
Legalabb 4 kellene (de minimum 3 de az nagyon kutyauto, RX,RGND,TX,TGND), amivel soros protokollon keresztul hozzafersz a mikrovezerlohoz.En meg nem talalkoztam szimpla gyari gyujtassal(CDI-vel), ami programozhato lenne. Sorozatgyartasban iszonyatosan megdragitana a fejlesztesi es gyartasi koltsegeket, ugy hogy nem indokolt (tudnek meselni errol, boven van vele tapasztalat, hogy megy ez /BMW, Ford, Volvo szervo modulok es ABS-ek fejlesztese/).
Viszont...
Ha nagyon akarsz, akkor lehet talalni 20-24k korul programozhato DC CDI-t, amihez program is jar, illetve kepes lemasolni akar meglevo CDI elogyujtas "terkepet".A legyartasa meg tenyleg olcso. Ha az alkatresz koltseget nezem...A tobbi melot nem szamolom(aramkor tervezes, teszteles kulonbozo szelsoseges ertekek/korulmenyek kozott szoftveresen/hardveresen, mikrovezerlo/desktop alkalmazas megirasa). Alap DC CDI kb 3-4 ezerbol kihozhato(akar kinai DC CDI felokositasa), hozza az, hogy programozhato legyen + 1000-1200ft alkatresz koltseg. A tobbi az, amit pl en se szamolok magamnak. De nem irom le inkabb, hogy mennyi egy fejleszto orabere aki mikrokodot es desktop alkalmazast is fejleszt. En is csak szorakozasbol mokolok vele, mert nagyjabol mindegyik resze megy, de ha osszeadnam, nagyon nem erne meg
-
#50433536
törölt tag
válasz nyogo83 #22587 üzenetére
Szia!
Engem érdekelne egy programozható vezérlő.
Tudod honnan lehet venni, vagy csináltatni?Szerencsére a madison előgyújtás szög/rpm görbéje megvan, csak rá kell tölteni az adatokat.
(Remélem nincs kiöntve gyantával vagy ilyesmi és akkor még javítható is és nem kell 40ezerért Olaszországból rendelni.)
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #22588 üzenetére
Ne vedd belepofázásnak (persze az), de írtad, hogy nem baj, ha a szar (volt) a
vas, ilyen korban az természetes, hogy fel kell újítani + ki kell cserélni ezt azt.
Eddig tiszta sor! A gond szerintem ott kezdődik, hogy HA beszart a CDI, nem
veszed meg 40K-ért olaszból az eredetit, hanem kezdesz kókányolni. Persze,
ebből simán kijöhet, hogy lesz olyan jó, mint a gyári, akár még jobb is! De hát
az is kijöhet belőle, hogy nem. Nagyon nem: lehet olcsó lesz, de szar. Tudom,
hogy teljesen hiteltelen tőlem az ilyen tanács, hiszen nekem is szanaszét van
tuningolva a motorom (főleg műszerek), de ha kéne hirtelen új CDI: nos vennék.És nem azért, mert nem tudnék valamit kókányolni (akár segítséggel), hanem,
mert igencsak zavarna, hogy miként a többi tuningom, új hibalehetőségeket (!)
gyártanék bele a motorba. És a megszűnő gyújtás a túra közepén nem vicces.
Nekem csak egy szar gyertyapipa okozta, de ahogy kihagyogatott, idegesített.Ma pl. rollerrel mentem volna dolgozni, megállt alattam. Nem tehetek róla, egy
ipari hulladék, küldik gariban hozzá a vezérlőt... Persze közben mókoltam egy
sajátot, és majdnem kiszaladt a fészerből a roller, amikor (meglepetésemre) a
program működni kezdett, és elindította a roller motorját. Szóval tudok én is
ilyen soros kommunikációs akármicsodákat programozni. De CDI-t (még) nem
csináltam, s nem is szeretném arra bízni, hogy haza jutok-e, hogy elírtam vmit
a kódban. Esetleg csak lefagy az egész, pl. vmi feszültség-/áram-tüske kiüti...Lásd még:
kulonbozo szelsoseges ertekek/korulmenyek kozott szoftveresen/hardveresenSzerk: nyogo 100x jobban ért az elektronikához nálam, így ha ő nem ajánlja, én
biztos hallgatnék rá. (AFR ügyben nem hallgattam: úgy jártam, ahogy jósolta.)[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz #50433536 #22588 üzenetére
[link] 79Usd
Viszont. Nem tudni, hogyan illeszkedik a jelenlegi rendszerbe, a mostani trafohoz/pickuphoz (bar elvlieg nem szabad gondnak lennie). A beallitasaval is el lehet molyolni, mire a gyari ertekeket elered, bar a gyari mukodo CDI elogyujtas lemasolas funkcio eleg egyszerunek tunik.
Ami miatt en tul nagy maceranak erzem, hogy sok ertelme nincs siman a gyari CDI-t kivaltani vele.Nekem pl amiatt kellene, mert nyitott kipuffom van, nem gyari hengerrel, karbival pedig jobban utana akarok menni a beallitasoknak, ami miatt picit a gyujtashoz is nyulnek. Ha nem lenne igy, akkor siman beleraknek egy gyari CDI-t(vagyis hagynam benne a jelenlegimet).
Szoval ez megint egy plusz olyan pontja lenne a motorodnak, amivel szoszolsz es ha valami gubanc van, akkor nehezebb lesz a hibakereses.
-
yodamastah
őstag
válasz csongi #22591 üzenetére
Nemár robogón nincs is meleg GSX-R-el toltam sokat kánikulában várost. Na azon meleg van. Gurulsz 20al az álló kocsik kösz, a blokk meg 100 fokos és ontja rád a meleget. Ehhez képest a robogó az kellemes hűvös
Legalább a hálós kabátot felveszem. Térdvédő se melegít olyan sokat. Van egy perforált nyári robogós cipőm, meg perforált rövid bőrkesztyű. 30 fok felett városban nyitott sisak (ez sokat dob). A térdvédőt szoktam elhagyni, de inkább lustaságból amikor ilyen 1-2km megyek csak.
-
-
huszi.gyb
senior tag
Megérkezett Majához a feszültség szabályzó. Kicseréltem, egyből lett töltésem... DE!
- Hidegen nehezen indult, többszöri köszörülésre. Gázra befulladt, és még lassabban tekert.
- Alapjárat melegen alacsony volt, többször lefulladt (pl piros lámpa). Állítottam a gázbovdenen, hogy feszesebb legyen, ideiglenes megoldásnak jó volt.
- Ma reggel már sok köszörüléssel sem indult (majdnem lemerült a vadiúj akku, vagy 20 percen át próbálkoztam vele).Azt hiszem egy teletank 100-as benzin, és egy karburátor tisztítás + beállítás ráfér. Tudtok Óbuda környékén olyan embert, aki ért hozzá? Marcellel is beszélni fogok, de hozzá csak nyaralás után tudok elmenni, a héten pedig jó lenne még Majával járni.
Ma többször megfenyegettem az eladással is, agyalok jövő szezonra egy új robogó vásárlásán... Egyelőre még a pénz nincs meg rá, de ez semmiképpen sem tartható állapot.
www.dongosofor.hu
-
Reaper
őstag
válasz -Mosquito- #22585 üzenetére
Köszi, fel is iratkoztam hozzájuk, talán sikerül a maradék augusztusi időpontot elcsípni, ráadásul nem is tűnik drágának.
csongi: Na én így nem mernék felülni rá
yodamastah: Fincsi lehet, mi ER6N-en tanultunk, na amikor a forgalomban mentünk vele 40 fokban kellemesen fűtött hozzá, nem annyira fáztunk mi sem
Ilyen hálós kabáton vagy protektoringen gondolkozom én is, de ebben a szezonban már csak kihúzom ezzel a dzsekivel, ha már jó pénzért megvettem: [link]Most bevittem még az ajánlott szíj cserére a szervizbe, lehet ma már kész is lesz
[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #22595 üzenetére
Most úgy elborult az agyam, hogy elkezdtem nézegetni a gépeket...
1-1,3M közt vannak új, 125ccm 4T gépek.
Kymco Downtown 125 is tetszik, talán kényelmes is. Nem találtam márkakereskedést. Van? Weboldalon találtam elég jó áron, állítólag új (~1M)
A Gladius megmarad, akkor pedig fölösleges erős robogó. Tényleg városba kéne, 1-2 személlyel. 125ccm még mehet KFT-re is, akkor nettó áron meg lehet csípni. Az már elég jó szerintem... Nagyon agyalok.
Sym is tetszik, vajon milyen blokk lehet benne? Kymco/Kawa féle?[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
yodamastah
őstag
válasz Reaper #22596 üzenetére
Egy jó hálós kabi nagyot tud dobni 30 fok felett. 25 fokban már fázni szoktam benne a városban is. Estem is ilyenben kb 60al (spidi) és bár kiszakadt több helyen, elég jól megvédett. A könyökömön lett egy pici horzsolás, közben a dzseki úgy szétment hogy ki kellett dobni.
huszi.gyb
Az a 300az sym egész jónak tűnik azt kipróbálnám.
-
huszi.gyb
senior tag
válasz yodamastah #22598 üzenetére
Nekem is tetszik. Kérdés az alkatrész ellátás és a tartóssága, bár a szöveg szerint tesztmotorok 100ekm fölött futottak.
Kymco.at-n nézelődtem, ott is van pár 125-ös, ami tetszetős. Vajon mennyire nehéz/költséges egy új motort behozni? Úgy olvastam ÁFA fizetési kötelezettség is akad... Úgy már lehet, nagyon drága lenne (Honda árban nem szórakoznék külföldről)
szerk: Ez is tetszik. Kérdés, hogy kapható-e, vagy csak fent maradt.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #22597 üzenetére
Ez nekem is SYM-patikus! Emlékszem, amikor először találkoztunk, egy 125-ös
Sym-et hajtottál, és a törött kuplungos Maja mutatta (SpeedoHealerrel), mennyi a
végsebesség valójában. Régi szép idők: a vicc, hogy a vén kecske ma is itt parkol
a cégnél, kollégám úgy néz ki visszatért a bulizásból. (Vagy csak itt tárolja? LOL.)2009-2010 között egy SYM VS 150-em volt, egy fillért nem kellett ráköltenem...
Olajcsere persze megvolt, szervizben, de annyi. (Pöcc-röff, fasza kis masina volt.)
Előtte, amíg a jogsit csináltam egy Mio 50-nel jártam, az fájdalmasan gyenge volt,
de cserébe elvolt 2L alatti fogyasztással: jó, hát raktak rá vmi 4L-es tankot? 4T 50)Szerk: fogalmam sincs milyen blokk, nem saját?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Xbox Series X|S
- Okos Otthon / Smart Home
- Samsung Galaxy Z Flip5 - ami kint, az van bent
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Androidos fejegységek
- Linux - haladóknak
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- War Thunder - MMO Combat Game
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...