-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
bajnokpityu
félisten
-
yodamastah
őstag
válasz bajnokpityu #23701 üzenetére
Rákerestem és megvettem a legelső webshopban ami szembejött
-
tome0001
senior tag
Szerintetek nehéz kivitelezni házilag, hogy az X-max-os gyári egy izzós menetfényt megcsinálni úgy, hogy mindkét izzó világítson egyszerre? https://www.youtube.com/watch?v=5zbufJePPJs
Milyen kábelelosztó kellhet hozzá?
Van esetleg olyan x-max-os fórumtárs aki megcsinálta? -
gps76
őstag
válasz -Mosquito- #23650 üzenetére
Meglett a végeredmény, a kuplung pofákon a betéteket kicserélték, beszabályozták a harangba, és elmúlt a nyikkanás induláskor, úgyhogy lehet szíjat se kellett volna cserélni, mindegy lesz egy pót szíjam. Az enyémen a variátor teljesen szárazon megy, semmit nem kell kenni még hézagolni se kell, meghúzva nem tud lemenni a szíj a tárcsák tövébe, a kúpon van alapból.
-
#31733248
törölt tag
Kihalófélben vannak a Suzuki Burgman robogók
"Tehát a 650-es, a 200-as, valamint a 125-ös Burgmantól hamarosan elbúcsúzunk. A 400-as viszont marad."Azért az egy rossz vicc, hogy környezetvédelmi okokból szűnik meg egy 125-ös és egy 200-as robesz... Helyettük járj 400-assal.
-
csongi
Topikgazda
válasz #31733248 #23707 üzenetére
Azt mondta lecserelik.
Nem fogjak elegendi szerintem.
Lesz ott 300as meg 700 as szerintem.
A 125-200 meg lassan okafogyott lesz. Nem fog erdemben kevesebbet fogyasztani, mint egy mai 300as ha menni is kel neki. Utassal meg elverzik. Illetve ebbe a ccm -be todulnak befele az elektromos megoldasok.
A kinai sym is nyomul, a Kymco is megy.
Nem hiszem, hogy a suzuki atadna a reszet nekik. Ha csak nem reszvenyekbe fektette a penzet a feltorekvo markakba. :) -
#31733248
törölt tag
válasz csongi #23708 üzenetére
Azt azért ne felejtsd el, hogy a 125-ösnek a könnyen megszerezhető jogsi az előnye, a 200-as viszont tényleg köztes kategória, már A2 kell hozzá, viszont nem megy úgy, mint a konkurencia 300-as gépei. A formatervezési trendek is inkább a markáns élekkel operáló az XMAX-félék irányába mennek, nem a régebbi, lekerekített Burgik felé.
Az elektromos megoldások érdekesek, de a magasabb árszabás miatt egy ideig még nem jelentenek a 125-ösökre sem komolyabb veszélyt. De ez mondjuk egy logikusnak tűnő, teljesítmény alapú összehasonlítás a részemről, amit könnyen felülírhatnak a trendek: jönnek a klímaszorongásos Z generációsok, aztán választanak egy 4-5 lóerős trendi e-modellt a 125-ösök helyett. Főleg, ha almás logó lesz rajta.
-
Burt1793
veterán
válasz csongi #23710 üzenetére
Még egy érv a 125 mellé, hogy máshol B-vel vezethető. Én városba nem vennék nagyobbat, az biztos, meg lehet venni cégre, nettó áron, a nagyobbakkal ellentétben. A fogyasztás pedig másfélszer nagyobb pl az sh300 esetében a 125-höz képest (értem, ez tényleg nem olyan nagy különbség teljes fenntartást tekintve, de műszakilag igen).
-
#31733248
törölt tag
válasz csongi #23710 üzenetére
Igazad van, elsősorban Ázsia a célpiac, de ott szinte csak 110-es és 125-ös robeszokat láttam, sok olyan modellt is, amik nálunk nincsenek, vagy ha vannak is, szinte senki nem veszi őket. Európa azért egy igényes piac ezekhez képest.
Jó meglátás, a 125-ös visszaigényelhető áfája és eleve alacsonyabb vételára komoly érv lehet. A 300-asokba viszont nem csak lóerőből, de élvezetből is kétszer annyi jut.
-
Burt1793
veterán
válasz #31733248 #23712 üzenetére
Persze, de a mindennapokban nekem nincs rá szükségem (feltéve, hogy tényleg Budapesten belül járok).
December közepe óta rá se néztem az sh-ra, apám elvileg a héten ment vele egyet. Aksit nem töltöttem, le se húztam. Annyit mondott, hogy pöccre indult és hogy nagyon veszi a lapot. Igen, a techpulley-val még nem próbálta. Szóval ja, biztos hiányozna ez a könnyed gyorsulás, de ott a TDM, ahhoz képest nem olyan nagy élvezet, jobb lelkiismerettel használnék egy 125-öst mellette. Főleg úgy, hogy nekem a nagyon alacsony fogyasztás is imponálna. Csodálva nézném a 2 egésszel kezdődő fogyasztásokat folyamatos nyélgázzal (és azt hozzátéve, hogy időben nem lenne vele több a városi közlekedés). -
gonger
senior tag
válasz Burt1793 #23713 üzenetére
Mennyit eszik Nektek az SH300?
Én tavaly nyáron döntöttem el, hogy az 50 4T Liberty-t lecserélem, mert városban tökéletes, de a Szentendrein hiányzik az erőtöbblet.
Namost azt a 'könnyű' B125-ös jogsit a bürokrácia és a nyári dömping miatt kb 3 hónap alatt adták volna ide, így nem is kezdtem el, év végén viszont beíratkoztam korlátlan A-ra, mert a minden tanácsadóm szerint az volt a legreálisabb döntés.
Bár elsősorban napi munkába járáshoz kell motor, de ha már így alakult akkor 250 ccm alá nem megyek, hogy esetleg 2 személlyel se legyen gond, vagy egy könnyed hétvégi túra során is felmenjek a hegyre élvezettel. SH300, Xmax3000, Beverly 300 az utána olvasás alapján 3-3,5 körül tartható fogyiban, ami persze sok, ha azt nézem, hogy a hybrid Auris-om nyáron klímával 4.5-et eszik, de almát almával hasonlítanék össze. -
DigitXT
nagyúr
válasz gonger #23714 üzenetére
Madison 400 csak kicsivel több ccm, cserébe karbis és teniszező fogyija van:
6.2, 6.3... Persze az én hibám is, 5.5 körül "jónak" számít(ott). Ehhez képest
az SH maga a csoda a 3.7-es fogyijával, ami mellett nem is megy rosszabbul.
(Főleg, ha megkapja a "megfelelő görgőket", megy mint a mérgezett egér...)Szerk: nekem egyszer jött ki 3.7-es fogyi a Madisonból, amikor legurultam 90
km/h-val (max. 100) a Balatonra és vissza... Semmi jaszkarizás: KRESZ túra.[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
Kis ccm onnantól kezdve felejtős hogy ha rendszeresen pakolni akarsz (sokat) a robogóba. Nagy testű motorba kevés a 125ccm. Xmax 300/ SH300 jól fogyasztanak, tök fölösleges fogyasztási miatt 125öt venni ugyanezekből.
Az nem indok a 125 mellett, hogy a 300hoz jogsi kell. Meg kell csinálni a jogsit. Egyszer megvan, onnantól vehetsz Panigale V4-et is.
Bejáratás alatt a 300as xmax 2.7-2.8 körül fogyasztott Gurultam vele 80-90el egész nap.
-
#31733248
törölt tag
válasz Burt1793 #23713 üzenetére
Én is keveset mentem december közepe óta... Pedig nem félek a hidegtől. Mostanában eleve kevesebbet dolgoztam, inkább a vidéki házunkban voltunk, előtte meg folyamatosan jeges-taknyos volt az út...
Az SH300-ak városban általában 3.5-öt fogyasztanak, 2-2 deci ide-oda. Az 50-es Liberty futóműve után felüdülés lesz az SH-é, ég és föld a különség a két robesz között minden szempontból. A hybrid Aurisról pedig tudom, hogy nagyon jól fogyaszt, de városon belül nagyon lassú minden autó egy robogóhoz képest.
-
gonger
senior tag
válasz csongi #23717 üzenetére
1300 KM-t mentem vele, ott 2,93 L eddig az átlagom vele. és ez 50 -es, 4 ütemű!!! mások írják, hogy nyelezve is 2,5 a max nekik, ez tarthatatlan városban részemről, de Én nem vettem észre különbséget sehogy (95 vs 100-as benzinnel sem)
(#23719) Econ tudom persze, utálok is autóval járni a városban, és nem csak a tempó különbség (BKV-val is gyorsabb vagyok) de a parkolás miatt is. Beszéltünk már itt az SH-ról, tök racionálisnak tűnik, de szemre eddig az Xmax 300 (amiből alig van eladó megfizethető áron,még friss modell, lehet 250-es felé kellene nézelődni) és a Beverly is bitangabbnak néz ki. Na majd a menetpróba eldönti, ha odajutok.
(#23718) yodamastah Na ezen anomália miatt mentem korlátlan jogsit csinálni most
[ Szerkesztve ]
-
-
csongi
Topikgazda
válasz gonger #23720 üzenetére
Ebben az esetben az50 es egy benzinzabalo eszkoz. Ha 1 literrel elmenne talan jo lenne.
De 50% tobblet fogyasztas, majd 600% teljesitmeny novekmenyt hoz egy 300 as blokknak. A kinai cuccok, sym,kymco meg valahol a 30Le aljat karcoljak.
Nem a 300as eszik sokat, hanem az 50 es.
A tobblet litert visszahozod a megtett ut idejevel.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz yodamastah #23718 üzenetére
Az új sh-val is be lehet menni 3 literes fogyasztás alá. Régebben nekem a 2011essel is összejött 3,2es fogyasztás, pedig akkor se mentem lassan. Aztán 3,3-3,4 között volt az átlag, de abban nem volt autópálya. Most az autópálya miatt 3,5re felment. Techpulleyval, az ősz végi hidegben pedig 3,7-3,8 volt a plafon. De az auris nem gyorsul ilyet, főleg nem folyamatosan, a hasonló menetdinamikával pedig 6 litert megenne a hibrid technológiával is.
Astro: ez a korlátozás csak 24 év (régen 21) alatt él itthon. Külföldön nem tudom.
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz csongi #23722 üzenetére
Ez így van... Nálam is a 400-as madison csak egy literrel eszik többet, mint a 50/70-es motowell.
Autónál is így van, 2000 köbcentiig erdemes a nagyobbat választani. Pl az 1.8-as focusom ugyanannyit fogyaszt, mint a kolegam 1.6-os focusa, pedig az enyem nehezebb is, mert kombi.
-
DigitXT
nagyúr
válasz #50433536 #23725 üzenetére
Nade nem is Budapesten használod. Túrázni lehet vele 4L körül, de annyi...
Városon belül sajna nem a legjobb választás a maga minimum 5-6L fogyijával.Amúgy igen, a közel 3L fogyi egy 4T 50-től nagyon sok. (2L alatt kéne lennie.)
Sym Mio 50 ilyen 1.9-eket csinált, "keveset eszik, viszont nem megy" jeligére. -
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #23726 üzenetére
Igen, a Motowell 50 4T is elment 2literrel, amíg benne volt a fojtás. Cserébe nem ment. De akkor jó volt úgy, mert kezdő motornak vettük a feleségemnek. Azóta már 70köbcentis, nincs benne fojtás és 4-et eszik. (Mondjuk a gazdája mindig nyélgázon használja, mert haladni szeretne.)
A madisonra még kíváncsi leszek, hogy az emelt benzin szinttel (ami kellett a biztosabb hidegindításhoz), mennyit fog enni ha itt lesz a tavasz. Most hiába jön meg a kedvem motorozni, megyek egy kört és lefagyok róla. Még nincs motoros idő, csak az idő csalóka.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz gonger #23720 üzenetére
Ha nem jön be az SH, akkor más típust kell választani, de vigyázz, ha kipróbálod, könnyen beleszeretsz. Mondjuk az XMAX 300 nagy mágnes számomra is, de városban az SH-nál tényleg nincs jobb. Árban pedig érdemes egy kicsit nagyobb levegőt venni és egy újat, vagy egy alkalmi áron kínált alig használtat venni. 10 évesen még mindig jó áron el tudod adni, az éves értékvesztés sem lesz vészes, miközben 10 évre megoldod a városi közlekedés problémáját.
-
DigitXT
nagyúr
válasz #50433536 #23727 üzenetére
megyek egy kört és lefagyok róla
Nekem ma délelőtt 40 km volt az a kör, s nem volt semmi gond. Fel kell öltözni.
(Mondjuk nekem a nagy truváj egy sima csősál: jobb, mint a Forcefield Balaclava.)gonger: na igen, az a Mio 50 konkrétan életveszélyes volt a bpi forgalomban.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz DigitXT #23730 üzenetére
Én rákaptam arra, hogy hideg időben egy -25 fokos, hőtükrös túrakabátot veszek a Forcefield protektormellényre, alatta egy szál decathlonos aláöltözővel. Ebben így éppen nincs melegem. Tökéletesen zárt, a szél nem jön be, városon belül, vagy kevés országúttal még sál, magas nyakú pulóver, vagy maszk sem kell hozzá.
-
#31733248
törölt tag
válasz csongi #23732 üzenetére
Az enyémet sajnos már nem árulják, de ez a kabát hasonló tudású, kialakítású és árú. Alul gumis rögzítéssel összehúzható, az ujjai passzés záródásúak, a nyaka feljön a bukóig, sehol semennyi levegő nem jön be. Vízhatlan, nagyon jó hőtartó, jobb viselet, mint a rövid, vagy akár hosszú motoros kabátom.
-
#31733248
törölt tag
válasz csongi #23734 üzenetére
Azt hittem én is, hogy fog, de egy picit sem. Mentem már vele esőben is, amikor attól tartottam, hogy a nem álló gallér miatt hátul, a kapucninál befolyik majd a víz, de mivel a zsinórját szorosra vettem, ez sem következett be.
Érdekes egyébként, két rövid, slim fit fazonú motoros cordura dzsekim van, az egyikben a szokásos thermobélés mellett vízálló réteggel. Ezekben vagyok a legfázósabb, főleg huzamosabb, nagyobb tempónál. Ezek csak a csípőmig érnek, a nyakuk is alacsonyan záródik, ugyanakkor ezekben tudok a legkönnyebben megizzadni, ami nagyon nem jó. Érezhetően jobb a hosszú motoros kabátom (szintén cordura, thermo béléssel). Az említett túrakabát viszont nem csak elég (nagyon kellemes melegérzettel), de még csak bele sem izzadok. Ha szeretnéd, akár szívesen kölcsön is adom, hogy életszerű körülmények között is ki tudd próbálni.
-
csongi
Topikgazda
válasz #31733248 #23735 üzenetére
Köszi!
Nekem is van két cordura. Egy nyári meg egy téli.
De egyik sem tetszik. Főleg ezekkel a belső nembrános megoldásokkal nem vagyok kibékülve. Vagy izzadok benne, vagy fázom. Nem szellőzik és a külső kabát is szétázik.
bepróbálom ezt az aláöltöző+protektoring kombót.
Ennek tetejére meg esővédőt, vagy egy kabát.
Igaz hidegbe már nem megyek. Valahol 20fok környéke alatt leállok.
Az valahol 10 fok környéke hőérzet országúton. -
#31733248
törölt tag
válasz csongi #23736 üzenetére
"Nem szellőzik és a külső kabát is szétázik."
Az enyém is ilyen. Belső esőmembrán nélkül jobb, bár az eddigi tapasztalataim alapján hidegebb is. Ez a "membrán" egy cseppet sem szellőzik, ellentében egy jobb dzseki Gore-tex membránjával. A hosszú, túra fazonú motoros kabátom melegebb is és annyira nem izzad bele az ember, mint a másik kettőbe.
A belső esőmembrán elterjedt, ám rossz megoldás. Baromi kellemetlen egy átázott dzsekiben motorozni. Ha hűvösebb időben csak vízálló külső réteggel motorozol, akkor kelleni fog az aláöltöző fölé hőszigetelő réteg (pl. polár) is. Téli túrakabáttal nem.
-
csongi
Topikgazda
válasz #31733248 #23737 üzenetére
Jaja, Mindegyik vason masabb a dolog, mashogyan kell oltozni valamelyest.
Ezt a membranos megoldast az eslo pillanattol elvetettem, sosem ertettem mi benne a racio.
Szamomra egy idiota megoldas. Semmilyen tapasztalati logikat nem talalok benne.Az alaoltozo megvan, a protektor uton van.
Ennek a tetejere keresek meg valamit.
Valamiket. Lehet egy polar, es esovedo kombo lesz. Az esovedot ossze lehet gyurni egy maroknyi helyre. A polar felsot is.
Mennek mar, de varok meg :). A kormany magasito ha megjon, utanna teszt. -
DigitXT
nagyúr
válasz #50433536 #23740 üzenetére
Ezt nem télire kellett volna felrakni? Vagy ez melyik verzió? Ha a négy
évszakos, már nem raknám fel, annyira már nincs hideg (el fog kopni).Ui: legutóbb 5.4-es fogyasztást mértem, köszönhetően a nagyobb (!!!)
tempónak. Cserébe megzabálta a gép az olajat, tiltás közelében járva.
Konkrétan már nem látszott az ablakban semmi, de nyomás még volt. -
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #23741 üzenetére
Nekem a "téli" 100as benzinnel 3,9es fogyasztásom volt múlt héten. Sok nyélgázzal (autópálya vmax, örültem, hogy végre újra motoron 😃). Ma tankoltam másodjára 95öst bele és most 3,7 jött ki. Ez már a szokásos hideg idei fogyasztás, minden OK. Jól bírta az állást (leghosszabban 1 hónapig állt indítás nélkül, aksit se húztam le).
Kicsit azért sajnálom a 70-100 kph közti tartományban ezt a nagymértékű váltogatást gázállás fv-ében (tök felesleges, ha elengedem a gázt felvált, de kis gázra utána nem csinál semmit, csak levált, visszapörgetve a motort), nekem a gyári görgő itt jobban tetszett, még mindig, de alatta, felette jobb a dr. (Pl 120ra szoktam óra szerint beállni autópályán és ott alacsonyabban tartja a dr. a fordulatot, mint a gyári görgők).
Gumma:
Nekem a pirelli angel scooter gumi nagyon bevált az sh-n. Most 19 ezer km van benne és ezen a hideg, nedves (általában reggel megyek és este jövök, szóval a napköbeni melegben nem használom) aszfalton is megállja a helyét még mindig. 1-1 centit nem használok kb. a két szélén, de ez általában nyáron is meg van. Szarok az utak a csücskös kanyarodáshoz, dobálják a gödrök.[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz #50433536 #23745 üzenetére
Michlein.
Eddig az volt nekem, és teljesen rendben volt.
Ezekkel a Hedienau gumikkal két infóm van.
Xciting 500. Lamella kopás után erezhetően mocorgós lett a vas. A Poros esős aszfalton romlott a tapadás.
150 Scarabeon, lamella kopás után képes megcsavarni a kereket poros nedves aszfalton.
Szóval kövesd figyelemmel a változást, és alkamazkodj hozzá, gyorsan fog változni a lamellák kopása után. -
DigitXT
nagyúr
válasz #50433536 #23746 üzenetére
Nem, még jó 1 deci rátöltésével se látszott. Kb. fél liter belement az új flakonból,
mire rendbe jött... Utána meg nem indult. De az AC sem, meg semmi: néztem a
vészleállító kapcsolót, a reléjét, mindent, végül aztán a kapcsolási rajzot is, hogy
rájöjjek a triviálisra: előtte oldalsztenderen állt, s átbillentettem a nagysztenderre,
a kicsit meg szimplán elfelejtettem felhajtani... Szűk a garázs az új helyen, de
legalább van. Kacifántos beállni, onnan jött a szokatlan, oldalsztenderen parkolás.Burt: ma tankoltam, megint 6.3. Úgy látszik nem tudom normálisan tele rakni.
(Madisonhoz sajnos nagyon szűk a gumiválaszték, kicsit fura a gumimérete...)Nekem ezzel a Tech Pulleyval a végsebesség nagyon ergya, ilyen 120-nál már fáj
tovább hajtani, 130 körül meg benéz tiltásba. Azért az nem egészséges. (Minden
másban tetszik, jó a gyorsulás, jól vezethető, de a "végáttétel" az elég harmatos.)Szerk: ha nem félnék attól, hogy a "sima" Puli rögtön felborul, kipróbálnám megint.
Motorkímélés szempontjából meg a J.Costa is visszatérhetne. De "végre" az se jó!
Na nem mintha fontos lenne 110 helyett 130-140-et menni, kemény kettő percig.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest