Új hozzászólás Aktív témák
-
HSM
félisten
válasz TTomax #56399 üzenetére
"Ha az MSé lenne a steam akkor egészen máshogy nézne ki ez az api,és jóval hamarabb is jött volna."
És mégis milyen hardverre? Mert van a GCN, amihez csinált az AMD egy API-tervet is (Vulcan/Mantle, fél lábbal DX12 is) illetve van az Nv hardvere, ami meg DX11-re van kigyúrva, ők nyilván nem annyira érdekeltek új API-ban.... -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz TTomax #56399 üzenetére
És a PC tekintetében egy GPU-gyártónak mit számít ez? Vagy követi az API működését vagy kiszáll a piacból. Más lehetőség nincs. Kiszállni nyilván nem érdemes, tehát utána kell menni az API-nak. Ennyi. Duzzoghatnak a gyártók, de a specifikációk világosak. Ha egyébként a D3D12 nem tetszik az egyes gyártóknak, akkor a shader model 6 instrinsics függvényeitől sivalkodni fognak, majdnem mindet emulálnia kell az NV-nek és az Intelnek, miközben az AMD-nek mindre hardveres támogatása lesz a GCN3/4 rendszereknél.
Nem ott csapódik le, hanem leginkább 200-300 dollár között/picit alatt. Főleg a mobil területeken.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
TTomax
nagyúr
Lehett volna ezt más irányba is vinni,de az egész DX12 leginkább a konzolról való egyszerü portolásnak van alárendelve,ennek legékesebb példája a pont a SM6.0 lesz,csak mi mint pc gamerek,mi mit kapunk?Van jobb grafika?Jobb AI?Esetleg jobb fizika?Mitöl is jó nekünk a DX12?Csökkenti a cpu overheadet?Nem inkább a gpu kisználtságot kellene emelni?Meg ugy az egész rendszerét?Vicc,hogy töbször erösebb gépeink vannak mint a konzolok,és csak áll a vas ilyen-olyan okok miatt,és a DX12 ezen sem fog nagyon segiteni.Hát ezért baj,hogy egy konzolgyártó áll az api mögött.
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
keIdor
titán
válasz TTomax #56399 üzenetére
Inkább a játékfeljesztéssel foglalkozó cégek azok, akik a Microsoftra nyomást helyeztek. Legalábbis így gondolom. Látható, hogy az a lényege az egésznek, hogy minél kevesebb munkával és beleölt pénzzel megcsinálhassák a PC verziót. A két/három konzolban meg GCN van, és lassan itt a negyedik is az Xbox Scorpio, abban is GCN lesz.
Persze hogy ennek az architektúrának kedvez, az lenne a furcsa, ha semmit nem profitálna az új API-ból. Amikor megszületett a döntés, hogy a Sony meg a Microsoft gépében is AMD lesz, akkor tett nagyon jó lóra az AMD, ezzel biztosítottá vált a túlélésük.Nem véletlen fáj annyira az nVidiának, hogy nincsenek bent ebben a zsíros bizniszben. Kínlódnak a Shield-el, meg a felhős szolgáltatásukkal, de ezek még csak tűzoltásra sem elegek.
Az is biztos, hogy ha a két konzolgyártó mondjuk Kepler-t vagy Fermi-t választ magának, akkor egészen máshogy nézne ki az, amit ma DirectX 12-nek nevezünk.
¡GLORIA A LAS PLAGAS!
-
HSM
félisten
válasz TTomax #56403 üzenetére
"Csökkenti a cpu overheadet?Nem inkább a gpu kisználtságot kellene emelni?"
A kisebb CPU Overhead-ből következik, hogy azonos CPU-val erősebb GPU-t, vagy a meglévőt nagyobb kihasználtsággal tudod használni. Vagy hogy azonos GPU kihasználtság mellett több CPU-idő marad pl. AI-nak, vagy fizikának.Pedig ez az életképes koncepció, reális költségeket nézve, hogy a konzolos fejlesztéseket hozzuk át a PC piacra is. Ha a fejlesztőnek több ideje marad a tartalommal foglalkozni a technikai megvalósítás helyett, abból adott játék büdzséből minőségibb alkotás lesz a végeredmény.
-
TTomax
nagyúr
Csakhogy nem nagyon csökkenti,gyakorlati példa elég kevés van rá,pontosan itt a gond.
(#56404) Keldor papa
Igen,csak engem pc userként egy kicsit bosszant az,hogy alá vagyok rendelve a konzolos érdekeknek.De hát pénz beszél ugye...[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
nagyúr
válasz keIdor #56404 üzenetére
Szerintem egyezett az érdekük, mert a MS is elég erősen nyomja a Windows-XBOX együttműködést... meg hogy a W10 is legyen igazi konzol szerű játékos platform.
Szóval egyértelmű hogy nekik az a céljuk, meg nyilván a fejlesztőknek is ez, hogy könnyű átjárhatóság legyen... neadjisten valami fajta "platformfüggetlenség", lásd Playanywhere ugye pl.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
keIdor
titán
válasz TTomax #56406 üzenetére
Persze értem én, viszont amikor azt mondom az nVidia jól csinálja, hogy kihasználja a helyzetet, akkor ugyanezt kell tennem akkor is, amikor a játékfejlesztő cégek fejével gondolkodom. Mivel a két konzolgyártó az AMD mellé állt, akkor persze hogy olyan API-val kell kijönni, amivel a lehető legminimálisabb ráköltéssel tudom hozni a PC verziót is.
Én is ezt tenném, ha az enyém lenne a döntés, mert a profit lebegne a szemem előtt.
¡GLORIA A LAS PLAGAS!
-
HSM
félisten
válasz TTomax #56410 üzenetére
Addig nem lehet szsvz nagy csodát várni ezen a téren, míg a játékokat egyszerre hozzák DX11-en és DX12-n is. Amíg van a játéknak DX11 módja, addig nem használhatják ki a DX12 magasabb rajzolási parancs képességeit, mert akkor a játék DX11 módja használhatatlan szintre lassul egy szempillantás alatt.
Kérdés, mikor merik teljesen elhagyni majd a DX11-et. Talán majd a Vulcan révén? -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz TTomax #56403 üzenetére
Az irány az jó. Nem a Microsoft vitte erre egyedül, hanem az AMD is, az Apple is és a Khronos Group is. Ha ez olyan rossz dolog lenne, akkor nem viszi négy cég/konzorcium ugyanabba az irányba a fejlesztéseket. Az explicit hozzáférés mértéke a kérdéses csak. A Mantle/D3D12/Vulkan eléggé alacsony szinten van, és eléggé explicitnek tekinthető. A Metal viszont nem annyira explicit. Hordozza a pozitív sajátosságokat, mint az overhead csökkentése, a többszálú feldolgozás lehetősége, stb., de finomabban adta oda a memória menedzselését a fejlesztőknek.
Az SM6 pont azért jön, hogy a konzolos sebességet át lehessen hozni PC-re. Azért nem kapsz többször erősebb vason többször jobb minőséget, mert amíg konzolon egy rakás függvény hardveresen van megoldva, addig PC-n ezek nem érhetők el. Erre hozza a Microsoft az intrinsics ops képességet az SM6-ban. Így már a konzolon használt függvények PC-n is direkten hozzájuk rendelt utasítással futtathatók. Már amelyik hardveren ez lehetséges lesz emuláció nélkül, de idővel mind tudni fogja. Első körben pedig ott lesz a GCN3/4.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
HSM
félisten
válasz keIdor #56412 üzenetére
Pedig pont, hogy ez a része az API-nak, ami mint a linkelt képemen is látszik, ugyanolyan szépen gyorsul Nv hardveren is, hiszen maga az API felépítéséből származik a változás.
Tehát a DX12 only kód gyorsabban futna mindenkinél, nyilván az AMD hardvereken sanszosan egyéb okokból még gyorsabban. Ami gáz, az hogy a DX12 Win10-hez kötött. Ezért írtam, hogy talán az OS független Vulcan lehetne a kulcs?Nv és DX12 kapcsán én csak a memóriaallokációs zűrökre tudok gondolni mint gondokra, de elvileg már arra is kihozott az Nv függvényeket, hogy jó legyen.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz keIdor #56404 üzenetére
Igen is, meg nem is. A játékfejlesztők nézőpontjából annyira nem lényeges, hogy a PC-s API mit ad. A konzolt célozzák a PC-re pedig valahogy lekonvertálják. Majd veszel egy második VGA-t a maximum grafikához. A Microsoft lehetett inkább az, aki felismerte, hogy itt vagy igazodnak a konzolhoz a PC-s hardverek, vagy továbbra is szar konvertált kódot kap a PC. Ezért ment el arra a D3D12, amerre elment. Sajnos ennek lesz egy 2-3 éves átállási nehézsége, de hosszabb távon amelyik cég komolyan gondolja a piacot, úgyis hozni fogja a specifikációkhoz tervezett hardvereket. Ha meg nem, akkor az AMD még mindig itt lesz, mint alternatíva, de őszintén szólva marhára kicsi az esélye, hogy az NV és az Intel bedurcizik és csak amiatt kiszállnak, mert az MS a saját feje után megy, szóval ők is hoznak majd hardvereket az irányra és kész. Az Intel már ki is gyúrta tranzisztorral a Gen9-et, hogy ráessenek a legjobb bekötési szintre.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
keIdor
titán
Szerintem meg a Volta terjedése, ha az tényleg jól érzi már magát az új API alatt.
Emlékszel, hogy a DirectX 11 is onnantól kezdett csak terjedni, mikor volt alá zöld hardver is. PC fronton hatalmas a befolyása az nVidiának. Sokan le is fekszenek neki: GameWorks.
A DirectX 10.1 meg pont ezért nem terjedt el soha igazán, mert nem tudta a Tesla. (GTX-200 sorozat)¡GLORIA A LAS PLAGAS!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Vulkan tök jó, de nem annyira kiforrott, mint a D3D12. Az fog neki nagy lökést adni, amikor kiforr a HLSL-SPIR-V fordító. De ettől még a D3D12 abban jobb, hogy ott az AMD, az Intel és az NV is aránylag jó meghajtóval rendelkezik, míg Vulkan esetében az NV-nek kiforratlan a meghajtója, míg az Intelnek kvázi nincs is.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
HSM
félisten
válasz keIdor #56416 üzenetére
De pont ezaz, hogy itt a DX12 már működik a mai Nv hardvereken is, csak nem gyorsul olyan mértékben, mint az AMD hardverei. Ez egészen más eset, mint a DX10.1, ahol abszolút nem volt támogatás a GTX200-asokon...
(#56418) Abu85: Ez kétségtelen. De sajna a DX12 win10.hez van kötve, ez viszont még komoly probléma szvsz. Nem mindenki van oda ezért az OS-ért.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Hiába nincs oda, sok választása nem lesz... az új platformok meg procik sem lesznek támogatva már W10 előtti verziókon.
Szóval aki új PC-t vesz annak kötelező idén már.[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
HSM
félisten
válasz FollowTheORI #56420 üzenetére
Így is évek lesznek, mire a win7/8-ak mennyisége erőteljesen visszaszorul...
-
ÁdiBá
addikt
Tudomásom szerint már most is elég komoly korlátozások vannak az új Intel platromnál.
Nem tudom lényegében, hogy lehetséges, de hallottam róla hogy régi OS. nem lehet rá telepíteni, csak Win10-et.
Igaz vagy sem, nem tudom.ÁdiBá
-
nagyúr
Szerintem nem, a komolyabb hardcore gamerek többsége már váltott ebben biztos vagyok, meg azok is akik évente upgradelnek újabb gépre/főbb alkatrészekre...
Steam staton is már 50% körül van a W10... W7 meg csak 30%... és ebben benne vannak az irodai/notebook/"csóró vietnámi menekült" Dota2/CSGO, stb. prüntyögők is.Az meg a hogy cégeknél/irodákban mennyire fogja vissza globális statisztikai terjedést, ebből a szempontból lényegtelen.
(Bár saját tapasztalataim szerint itt is meglepően jól terjed a W10, persze főleg itt is az időközben párhuzamosan esedéket hw elavulás/cserék miatt is... meg persze a támogatás megszűnése miatt is.)[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
válasz Milka 78 #56424 üzenetére
mondjuk azt nem tudom hogy oldjak meg. marmint a gyakorlatban W10en kivul van meg egy kotegnyi Linux disztro is a vilagon.
egyebkent nem rossz a W10, gyakorlatilag ott valt az interface szempontbol sok szempontbol a debianra hasonlito interface amit a W8 vezetett be (gyorsparancsokat ismerni kell) tenyleg kiforrott, immar egy komplett Ubuntu bashhel. Ez itt most szarkazmus volt arra, hogy a 8 es a 8.1 eseten par dolgot annyira eldugtak / tabletesitettek, hogy a start menut en w10en eddig meg csak lekapcsolni hasznaltam a gepem, de egyebkent mindent a win+sbol egy a gyorsindito tabbol erek el, meg ezen kivul meg van par hasznos gyorsbillentyu arra, hogy a sajat interfacet ne nagyon kelljen hasznalni. a win + kurzorbilleket pl nagyon hianyolom *NIX rendszereken
meloban konfigcserenel nekem pl elony lesz, hogy par kodbazist egy az egyben tudok atvinni a host OS ala a VMjeimbol (bash egy remek dolog automatizacios celokra).
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
#35434496
törölt tag
Mikor jöhetnek az új X lapok?
-
Habugi
addikt
A DyingLight coop kampány mit tud?!
Jól emlékszem h anno próbáltátok itt páran?
Felskálázza a dögök számát & erejüket?..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Lehet rá telepíteni bármit, csak ha bizonyos funkciók nem érhetők el, akkor a Microsoft és az Intel mossa kezeit. Minden érkező új procinál ez lesz. Elfogadják azok a régebbi OS-eket, de senki sem garantálja, hogy minden funkciója működni fog. Sőt, inkább úgy fogalmaznak a cégek, hogy biztosan nem fognak működni bizonyos újítások.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Devid_81
nagyúr
A Vegan meg nyomtato port is lesz
Amugy igenyesen eltakartak azt a 4x8pin-es tap kabel halmot...biztos meg nincs meg a diszes diagramos AMD logos magyarazat a 450Wattos TPD-re, igy gondoltak amig lehet eldugjak elolunk...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Devid_81 #56432 üzenetére
Az nem nyomtatóport. Ez igazából egy Radeon Instinct MI25 prototípus, csak a Radeon szoftverrel, meg tákoltak hozzá egy Radeon fedőlapot. Az a port arra való, hogy a hardver képes legyen megcímezni a hálózati adattárolókat is. Eleve ugye ez egy olyan lapka, aminek a címtartománya 512 TB, tehát igen nagy kapacitású memóriát képes kezelni, több száz TB-ot.
A hátsó rész pedig azért van letakarva, hogy ne lássátok az SSD-ket, illetve azok helyeit.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Szerintem ezen a képen nincs rajta. De a MI25 prototípuson valóban egy 8 tűs tápcsatlakozó van. A Radeonra lehet, hogy érdemes többet rakni a tuning miatt, viszont a MI25-re felesleges.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Verziófüggő. Elvileg ugyanúgy lesz, mint a Fury-nál. Lesz egy vizes csúcsverzió és egy ugyanolyan, de nagyon apró Nano verzió. Utóbbihoz 8 tűs lesz a tápcsati, míg előbbihez a víz miatt megy a 6+8 tűs konnektor.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
gyiku
nagyúr
francnak kell az AIO, a furymon 2 percig volt, mig bekapcsoltam a gepet es megneztem mukodik-e a kartya.
most komolyan, minek flancolnak? adjanak ki egy mezei refet, aztan majd a user eldonti, hogy jo-e neki igy, vagy kifizeti erte a felarat az AIO-ra, vagy nez custom hutot ra.hüllő
-
VTom
veterán
válasz ScomComputer #56445 üzenetére
Azért, hogy ne csapjanak fel nagyon a lángok
Ja, nem az a topik, elnézést..
Everybody has a plan until they get punched in the mouth.
-
keIdor
titán
Dell 8K <3
Milyen pici a start menü meg a tálca, alig látni.
Sokára fogunk mi otthon ilyet használni, de addigra valamit kezdhetne ezzel a Microsoft.¡GLORIA A LAS PLAGAS!
Új hozzászólás Aktív témák
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Xbox Series X|S
- BestBuy topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- League of Legends
- Ukrajnai háború
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Eredeti játékok OFF topik
- További aktív témák...
- Új Hp Pavilion 15-eh Fémházas Szuper Laptop 15,6" -30% AMD Ryzen 7 5700U 8Mag 16/1TB FHD MATT
- ATI RADEON RX 480 -8 gb DDR5 256 bit videokártya
- Geforce GTX 460-1 gb DDR5 256 bit videokártya
- Geforce G 210 -1 gb videokártya
- Díszdobozos Lenovo Yoga Slim 7i Pro "Kis Gamer" Ultrabook 14" -40% i5-11300H 16/512 QHD+ 2,8K OLED