-
Fototrend
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Z10N
veterán
-
Z10N
veterán
válasz Raymond #24102 üzenetére
Inkabb kevesebb legyen, de atlathatobb. Nem ismerem annyira a verziokat, de amikor van 10 fele egy gyartotol akkor csak a fejvakaras van, hogy melyik miben jobb. Minnel nagyobb a valasztek annal jobban fog elterni az amugy sem olcso msrp-tol. $300-s siman lesz, akkor meg mar inkabb a 2060. Ennek $250 msrp lenne valid.
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
félisten
Product Name GPU Chip Released Bus Memory GPU clock Memory clock Shaders / TMUs / ROPs
GeForce GTX 1650 -TU117-4 GB, GDDR5,- 128 bit 1485 MHz -2000 MHz -896 / 56 / 32
GeForce GTX 1660 -TU116-Mar 15th, 2019 -6 GB, GDDR5, 192 bit -1365 MHz -2000 MHz -1280 / 80 / 48
GeForce GTX 1660 Ti -TU116 -Feb 15th, 2019 -6 GB, GDDR6, 192 bit -1365 MHz -1500 MHz -1536 / 96 / 48
van még egy "érdekes" bejegyzés TPU nál:
GeForce RTX 2050 TU107 2019 -4 GB, GDDR6, 128 bit-1515 MHz -1750 MHz -896 / 56 / 32
Következő generáció állítólag 7 nm nem Turing lesz , hanem Ampere.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
válasz csaba951 #24105 üzenetére
[Nvidia] is resilient, creative, and repeatedly rises to great challenges. We will shake this off and come back strong," Jensen said.
helyes, lássuk
Pirítsanak is oda.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
nagyúr
válasz TTomax #24106 üzenetére
Meg bizony. Olyan szentháromságot hoztak össze, hogy ihaj:
- Gyenge a kategórián belüli sebességnövekedés (a nyitó kártyáknál legalábbis)
- Emellé árat emeltek
- És az egészet el akarták adni egy olyan feature-rel, amitől ugyan Jensen a nadrágjába piszkít, de a széles közönséget láthatóan hidegen hagyjaSzóval fail műszaki, sales és marketing fronton. Nagy mákjuk van, hogy az AMD nem tud bedobni egy 4870 v2-t.
"... and with your wicked wishes we will rise again"
-
Jack@l
veterán
A műszaki oldal egyáltalán nem gyenge, csak éppen a gémereket még nem foglalkoztatja. Majd a következő gen ami 4k-ban fog tudni játszható sebessséget produkálni.
Addigra már felvonul pár AAA cím is mögötte, 3 nagy game engine, stb...[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
syberia
veterán
válasz KillerKollar #24112 üzenetére
"Nvidia also indicated that the market reception for its RTX ray-tracing parts isn’t as strong as the company expected. “These products deliver a revolutionary leap in performance and innovation with real-time ray tracing and AI, but some customers may have delayed their purchase while waiting for lower price points and further demonstrations of RTX technology in actual games,” the company said."
Meghibásodások? Szerintük az említésre sem méltó. Legalább azt elismerik, hogy sokakat a magas árazás tartott vissza a vásárlástól, és az RT széleskörű támogatásának a hiánya.
https://howbad.info/
-
nagyúr
válasz Jack@l #24111 üzenetére
A tradicionális terhelésekre gyenge. A "majd egyszer"-t pedig már régen letrademarkolta az AMD...
(#24112) KillerKollar: valóban. Akkor négy, műszaki fronton duplán. Tényleg csodálkozni kell, hogy nem viszik, mint a cukrot
"... and with your wicked wishes we will rise again"
-
t72killer
titán
válasz csaba951 #24105 üzenetére
LoL, egyesegyedül rajtuk múlt, a nép az utolsó legyártott selejtes Turingot is megvette. Ha 2x ennyit gyártottak volna, azt is mind elviszik - csakhogy nem voltak képesek mennyiséget szállítani a piacra. A tulajok meg rettegnek, mikor bújik elő a kariból a Pacman.
#24113: így van, ez a nyilatkozat nettó baromság. Tavaly decemberben még egy rakás kosztümös 2080ti várólistás volt, nemhogy a polcokon rohadt volna... A sima 2080/2070 meg ugye nem mindenkinek kell: nem tudnak többet a 1080ti-nél, ami ugye ex-bányász kivitelben jutányos áron kapható.
performanszlípről meg egy újabb maxwell-pascal lépcső esetén tessenek beszélni...
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Jack@l
veterán
AMD: "majd egyszer lesz valami, ami szuper lesz". Nvidiának kész a hardver, kész a szoftver majdnem. Meg minden adott kissebb csíkszélességgel egy brutál kártyára.
Egyedül az ár ami miatt nem viszik mint a cukrot, az meg egy tollvonásba kerül.[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
félisten
reméljük hogy tényleg komolyan gondolják. Erre a legnagyobb nyomást gyakorló erő a tőzsde és szerencsére az is " meghálálja " a bakikat. Szóval bízok benne, hogy nem az AMD hoz egy 4870 karit most hanem az Nvidia egy új Pascalt/ Maxwellt
Mindenképpen jó hír , hogy az Xbox beáll az RT mögé. elég meseszerű TFLOPS teljesítménnyel, ami mellé nem lehet letenni gyenge kártyát már 2020 ban, de túl drágát sem. Remélem a Samsung egy megbízhatóbb kártyacsaládhoz segíti majd a Zöldeket, nem bánnám, ha ősszel már valóban demóznának egy 7 nm kártyát a samutól. Szerintem a zöldek jól fogják abszolválnia 7 nm váltást.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
nagyúr
válasz Jack@l #24116 üzenetére
Ugyan. Jelenleg pont ugyanaz a helyzet, mint az összes AMD-s hagymázas lázálomnál - a hardver ott is mindig kész volt, a szoftver meg majd jött. Vagy nem. Hogy az NVIDIA-nál mi fog jönni, az jelen pillanatban hitkérdés - pont ugyanolyan, mint az AMD találgatósban minden generációnál felbukkanó csodaújdonságok.
Amúgy szerintem a RT esetén nem is az a legnagyobb probléma, hogy szinte nincs értelmezhető kontent (pedig az is elég nagy), hanem az, hogy a generál reakció az rá, hogy "miezafaszsághogycsakfullhdbenvanelégfps". Ha a közönség ennyire leszarja azt a képminőségbeli dimenziót, amit a raytracing teremt, és csak a számok hajhászása az érdekes, akkor az hosszabb piaci küszködést vetít előre. Persze el tudok képzelni erre megoldásokat, és ha én el tudok, akkor Jensen marketinges szabadcsapatai biztosan szintén el tudnak x100, csak az könnyen lehet, hogy eladható lesz, ám szar.
"... and with your wicked wishes we will rise again"
-
Jack@l
veterán
Rá van cuppanva jópár nagy név a játék meg render iparban is. Csak a szoftver integráción dolgoznak, driver meg lib már rég van. UE4 alfában már működik, igen jól.
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mondjuk eleve óriási hiba volt ezt csak effektek szintjén használni. Árnyékokat, visszaverődést, AO-t tudunk csinálni raszterizálással is. Ezek minősége ráadásul nem annyival rosszabb, hogy a usert meggyőzze a DXR aktiválásáról, amitől jól be is zuhan a sebesség. Tehát a probléma pont az, hogy a raytracing aktuális felhasználása nem teremt új képminőségbeli dimenziót, miközben a hardvert meg nagyon durván lezabálja. Mondjuk ha érkezne legalább egy olyan játék, mint amilyen a PS4-en a Dreams, ami full raytracing pipeline, és tényleg jól épít is ennek a lehetőségeire, akkor látni lehetne, hogy ez az egész nem csak pár alig látható effektről szól. Őszintén szólva, ha az NV ezt a videót megnézi, akkor őket sem nagyon győzné meg, hogy a DXR On megéri a sebességvesztést.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
Merre fejlődjön tovább a grafika ha nem erre? milyen hardver lenne képes a nulladik generációként 2018 ban a RT-t ALAPSZINTEN behozni a játékfejlesztésbe? Dreams egy indide színvonalú játék, ilyenekkel nem lehet eladnia raytracinget és plusz 4 millió tranzisztort.
Ezt komolyan kérdezem mert hogy AMD-től a 12 GB ram igény az ultra textúrával enyhén szólva is nevetséges húzás.
zavar sok embert hogy mennyit veszít a sebességéből a RT miatt - de 4 K képes kártya a mai napig alig van a piacon, nem hogy DXR 4 K ról vagy 1440P ről beszéljünk. az 1080 Ti is sokszor megfekszik normál 4 K alatt, a 60 FPS kihívás neki.
Igazából a legnagyobb probléma az ár szerintem. 25 % árvágás kellene az RTX nek és az, hogy végre kiderüljön miért halnak meg a kártyák random. Vagy Lehet meg kellett volna várni az új konzolgenerációt, hogy arra kezdjék el demózi és kiadni az RT támogatott játékokat legyen hozzá olyan tartalom amit már alapoktól beépítenek a játékokba, hisz ezek ilyen utólagos hozzáépítések. UE4 lesz talán most az első ami rendesen nekifekszik ennek.
Elég úttörő szerep ez most Nvidiának, de a konkurencia hiánya és a bazi nagy árbevétel most arra sarkallta ket, hogy kockáztassanak.Nem jött be Ezt mindenképpen becsülni kellene nemmás szakmai szemmel.
bár olvasva a kettéhugyozza a Radeon 7 a 2080 kommentedet, lesz öröm bodóttá most....[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mindegy, hogy a játék micsoda. A lényeg, hogy megmutassa, hogy a raytracing ér is valamit. Ha most megnézed a linkelt videó alatti hsz-eket, akkor látszik, hogy nem nagyon győzte meg az embereket. Legalább kellene egy cím, ami nem csak olyan effektekre használja, amihez nagyon hasonlót már láttál raszterizációval, ráadásul sokkal gyorsabban.
Nekem aztán mindegy, hogy egy cég rendel-e ultra textúracsomagot a normál fölé. Alapvetően csak jól járok vele, mert ha lesz elég VRAM-mal rendelkező kártyám, akkor van hova továbblépni. Addig pedig használom az alap textúrákat. Mondjuk ettől én még nem rendelnék textúracsomagot a fejlesztőktől, de magasról teszek rá, hogy az AMD mire költi a pénzét.
Igazából nincs baj ezzel a DXR-rel, csak szét lett hype-olva. Sokkal jobban jártak volna akkor, ha egy nulladik generációs fejlesztésnél nem nyomják meg ennyire a marketinggépezetet, mert akkor a userek sem várnának hatalmas technológiai áttörést, és ennek hiányában nem csalódnának.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
Értelek, csak te is egy olyan játék alapján ítélkezel, ami egy utólagos toldozás foltozás, és ráadásul semmi szerepe nincs benne az RT nek egy multiorientált játékban, ami már 90 % ban kész volt mikor RT-t kellett hozzádobni. Ez egy baromság volt Nvidiától, csak úgy mint AMD től ultra textúrákat reklámozni egy csőjátékban ami, 80 % részben sötét helyeken játszódik.
Ezt arra értettem, AMD részéről, hogy ez nem éppen fejlesztés, hogy veszünk plusz textúrát.
Mindkettő egy hülyeség, de nem kellene előre ítélkezni. Talán jön Metro, ami világításra használja elsősorban és arra éppen elég is lehet ez a teljesítmény plusz az is érdekel Unreal mit fog hoznia konyhára RT szinten. + ha már a kezdetektől be lesz építve az RT akkor mit lehet vele nyerni még ezen a nulladik generáción is.Persze ez az egész csak akkor ha olcsóbb lesz és csak akkor ha nem hull el a kártya.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Én nem akarom ezért őket elítélni. Abból főznek amijük van.
Én csak azt hiányolom az RT kapcsán, hogy nem mutatták meg legalább egy rendelt játékon, hogy ez az RT mire is jó úgy istenigazából. Mert nem csak ilyen fis-fos effektekre használható ám.
Mint írtam én se költenék erre az AMD helyében, de ők úgy gondolják, hogy megéri és kész. Felőlem pénzelhetik, én csak nyerek rajta, mert ha veszek jobb VGA-t, akkor megnyílik egy új textúraminőség.
A Metro sem lesz más. Te még nem láttad, de van egy brosúra a DXR-ről, és ki van jelölve, hogy melyik kép a szebb. Ez nem véletlen, mert meg lett kérdezve az MS által egy rakás user, és sokan a DXR offot mondták szebbnek. Igazából alig látszik a hatása. Inkább úgy fogalmaznák, hogy a DXR on/off más, de egyik sem szebb a másiknál. Ezért is döntött sokszor az ízlés.
Az UE4 egyhamar semmit. 2021-et fogunk írni mire ez final formában bele lesz integrálva a motorba. A probléma az, hogy az Epic átrakta a fókuszt a Vulkan API-ra, így a DirectX 12 leképező fejlesztéseire kevés erőforrás megy. Na és ide tartozik a DXR is. Ők inkább arra fókuszálnak, hogy majd a Vulkan RT verziójához legyen meg a támogatás, de az még sokára jön. Addig alpha szinten egy alternatív branchben elérhető akinek kell, de nem egy életbiztosítás a kód minősége.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jack@l
veterán
Ezt akkor hozzácsapom az aranyköpéseid közé.
"UE4 egyhamar semmit. 2021-et fogunk írni mire ez final formában bele lesz integrálva a motorba"A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
félisten
szerintem játékon belül nem tudták volna megmutatni, hisz arra nem lett volna képes a 2080 Ti sem, annak meg úgy értelme nem sok van, hogy az Intel példájára nem valós körülményekkel reklámozzák(ott a CPU-t) a z RTX erejét.
DE amúgy szerintem megmutatták mire is lehet képes RT hisz a Star wars videó, vagy ez [link] mind erről szól, mire is lehet képes az RT eljárás majd egyszer.
Egyébként a második videó pont UE4 motorral készült, nem hinném, hogy annyi időnek el kell telnie hozzá, hisz Nvida ahhoz fűzi a legnagyobb reményeit.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Jack@l #24125 üzenetére
Nyugodtan. Az EPIC roadmapjéből származik. Aki UE4-gyel akar DXR-t, annak magának kell implementálnia. Az EPIC egyhamar nem teszi ezt meg.
(#24126) b. : De az EPIC az nem az NV. Az UE4 az egy igen szabadon licencelhető motor. Az NV csinálhat hozzá magának DXR forkot, stb. Azt persze nem fogja támogatni az EPIC, de nem ez lenne az első, levégre van egy rakás GameWorks forkja az UE4-nek. Viszont az EPIC teljesen másképp működik. Ők nem foglalkoznak azzal, hogy az NV milyen mellékszálakat készít. Nekik van egy főverziójuk, és azt fejlesztik, azt támogatják is, stb. Ettől nem tiltják, hogy valaki egy alternatív forkot használjon, csak ha probléma van vele, akkor le se szarják, hogy nem működik.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz szmörlock007 #24128 üzenetére
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz undercover #24132 üzenetére
Akkor ennyi.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jack@l
veterán
Na akkor tippelek én is: március vége.
Ha a tied lesz közelebb, küldök egy láda sört...A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
nagyúr
válasz Jack@l #24119 üzenetére
A DX12-re is rá volt. Örülni fogok, ha lesz belőle valami, csak éppen hinni nem hiszek benne, hogy ez a közeli jövőben történik.
(#24120) Abu85: ja kb. Az RT alapvetően egy másik renderelési módszer, nem értem a kirakat-effekteket, főleg nem az olyanokat, mint az AO vagy az árnyékok. A reflectionnek még talán van is értelme.
[ Szerkesztve ]
"... and with your wicked wishes we will rise again"
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Jack@l #24135 üzenetére
Hát, az EPIC felkötheti a gatyáját. Neki se kezdtek még. Ne érts félre én szurkolok, hogy megcsinálják két hónap alatt, de nekem Rolando azt írta nemrég, hogy a következő nagyobb frissítésnél a fókuszt a Vulkan leképező befejezése jelenti, hogy minden DirectX 11-ben elérhető funkció hozzáférhető legyen ezen az API-n is. Emellett ugye végre jön az explicit parallel RHI, amivel már nem kell, hogy a DX11 legyen a default renderer. Majd tartanak a GDC-n egy közös előadást az Intellel az új UE4 fejlesztésekről. (nem tőlem tudod )
Márciusban maximum egy forkot mutat fal talán az NV, de ezt meg az EPIC nem támogatja, tehát sok fejlesztőt nem fog érdekelni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
mondjuk egy kicsit elveszítettem a fonalat. elméletileg az unrealban benne van már az Nvidia ( dx 12 )féle RT támogatás a frissítés óta. A 4.22 verzió már hivatalosan is támogatja , az meg beta és elérhető, ha jól tudom, 2080 Ti-n reklámozzák.
Raymond:
Akkor azért láttam videókat róla / vele készült RT-t szóval nem hivatalos relase még ,de már elérhető .[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Raymond
félisten
A dev branch-ben van benne a DXR tamogatas, ez elmeletileg a 4.22-vel jonne elesbe amikor az megjelenik, ugyanis per pillanat meg mindig a 4.21 az utolso hivatalos. Majd marciusban kiderul hogy sikerul-e vagy nem addig normalisab befejezni. Ha megvan a vasad hozza akkor mas most is barmolhatsz vele, csak meg fejlesztes alatt van.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem így működik. Mint írtam az UE4 forráskódja elérhető, így bárki csinálhat rá egy forkot. Amit az NV csinál az lényegében ez. Van egy rakás forkjuk, ami elérhető a GitHUB-on, de a probléma itt az, hogy az EPIC ezeket a forkokat nem támogatja. Tehát vannak bizonyos újítások, amelyekre jönnek UE4 forkok, de az EPIC ezeket a main branchbe minimum egy, de inkább két év múlva emeli be, ha egyáltalán beemelik, mert az is nagyon fontos, hogy a saját roadmapjükbe illeszkedik-e. Például a DXR nem igazán illeszkedik, mert a Vulkan API-ra mennek, tehát ha valaha is csinálnak RT-t gyári szinten, akkor azt Vulkan API-n keresztül fogják. Persze lehet, hogy kivételt tesznek, mert DX12 leképezőjük van. Viszont a fókusz egyértelműen a Vulkan, és emellett az explicit parallel RHI, amit már nagyon régóta ígérnek.
A forkokat egyébként használhatod, csak nem túl optimálisak valós fejlesztésre. De amúgy tényleg kiadhatsz rá bármit, ha vállalod a problémáit. Az EPIC leginkább mossa kezeit ilyenkor.
Sajnos az is igaz, hogy az EPIC nem fejleszt olyan gyorsan. Azért az explicit parallel RHI nem mostanra volt ígérve, hanem jóval korábban, csak csúszik. Tehát néha az a jó, hogy megnézed mit mikorra ígérnek, és ahhoz adsz úgy egy évet pluszban. Persze, ha nagyon akarod, akkor hozzáférhetsz ehhez is, csak nem a main branchben.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Raymond
félisten
Mint írtam az UE4 forráskódja elérhető, így bárki csinálhat rá egy forkot.
Igen.
Amit az NV csinál az lényegében ez. Van egy rakás forkjuk, ami elérhető a GitHUB-on, de a probléma itt az, hogy az EPIC ezeket a forkokat nem támogatja.
Az esetleges NV fork-oknak semmi koze a hivatalos EPIC branch-ekhez.
Tehát vannak bizonyos újítások, amelyekre jönnek UE4 forkok, de az EPIC ezeket a main branchbe minimum egy, de inkább két év múlva emeli be, ha egyáltalán beemelik, mert az is nagyon fontos, hogy a saját roadmapjükbe illeszkedik-e.
Ja, tehat fel meg egy ev mulva? Akkor biztos fatamorgana az a 4.22 dev DXR tamogatas ami mar letezik. Lehet nincs is a kod csak halucinal mindenki. A commit-ok is csak valam autogenerator csinalhatja
Például a DXR nem igazán illeszkedik, mert a Vulkan API-ra mennek, tehát ha valaha is csinálnak RT-t gyári szinten, akkor azt Vulkan API-n keresztül fogják.
Lasd fent plusz a GH-on a 4.22 dev DX12 DXR implementaciot amin aktivan dolgoznak.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
félisten
itt [link]azt írja srác hogy a hivatalos korai verziót használja, Dx 12 / raytracing támogatás.Hivatalos EPIC eléréssel van. Szerintem nekik is elég fontos ez a dolog az érkező Xbox miatt, hülyék lennének nem előtérbe helyezni.
Persze majd meglátjuk mikor lesz teljes verzió, ez igaz.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Raymond #24141 üzenetére
Na most ha figyelemmel követed a Vulkan fejlesztését az UE4-ben, akkor az EPIC eredetileg ezt 2018-ra ígérte. 2019 van és még mindig nincs teljesen kész. Baromira jó, hogy ráállítanak egy-két embert, de ez nem azt jelenti, hogy kész is lesz, bekerül a tervek szerint a main branchbe. Kb. olyasmire számítok, mint a Vulkan esetében, hogy ameddig eljutnak berakják, aztán egy rakás dologban még mindig többet tud a DX11-es leképező, illetve az explicit parallel RHI is hiányzik, pedig az a Vulkan mellé készült. Szóval tök jók ezek az álmodozó tervek, de a realitás az, hogy ha tényleg terv szerint működne itt minden, akkor már rég a Vulkan lenne a default leképező, és explicit parallel RHI-vel működne a motor. Eközben még mindig azt várjuk, hogy ezekből mikor lesz valami. Aztán hogyne persze dev branch szintjén viheted ma is a kódot ezekre is, csak győzd javítani, ha nem működik.
(#24142) b. : Azért álljunk meg egy pillanatra. Most egy olyan motorról beszélünk, aminek a DirectX 11-es leképezője az egyetlen, amin minden effekt megjelenik. Se a DX12, se a Vulkan leképező nem teljes. Bizonyos funkciókat ezek nem támogatnak. Például a Vulkan a tesszellálást. Tehát amikor az új Xboxról beszélünk, akkor attól még nagyon messze van az UE4. Előbb azt kellene elérni, hogy az explicit API-k minden tekintetében hozzák a DX11-es leképező képességeit. Aztán ha ezek a limitek eltűntek, akkor lehet gondolkodni a további lépéseken. Persze ezek a fejlesztésen párhuzamosan történnek, de jelenleg az UE4 még mindig egy olyan motor, ahol a DX11-es a default és minden funkcióval működő leképező. Értem én, hogy szeretnénk azt a habot a tortára, de nem ártana végre a piskótát alárakni.
(#24144) b. : Nem csak a Vulkan API-ról van szó. Az EPIC igazából a DX12-vel sincs teljesen kész. Egyedül a DX11, ahol minden elérhető. Ha nem ezt az API-t használod, akkor valahol limitekbe lehet ütközni. Arról nem is beszélve, hogy a DX12 és a Vulkan leképező ugyan kompatibilis az aktuális RHI-vel, de egyáltalán nem ezekhez az API-khoz tervezték ezt, vagyis ahhoz, hogy az explicit API-k előnyét ki is lehessen használni az UE4-gyel, muszáj megvárni az explicit parallel RHI-t, mert enélkül az új API-k nem sokat érnek. Az igaz, hogy az EPIC ezt nem így tervezte, már rég kész kellene lennie a piskótának, de nincs kész, így pedig hiába fújjuk a habot.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
hát ha belegondolsz értem én , hogy vulkan, meg én is örülnék, ha az lenne a default next gen API ,de nem az.
Azt is vágom, hogy egy seggel nem lehet több lovat megülni.
Ha anyagiasan gondolkodnak, nekik most kellene pár hónapon belül kigurítani a Dx 12 / RT verziót, hogy ha 2020 ban jön a box addigra/ vagy nem sokra rá legyen kint Raytracing/UE4 motoros játék, hisz nekik is ez az érdekük, hogy licenceljék a motorjukat minél többen és eladható legyen vele a játék.szerintem ez a feature( RT) lesz az új xbox egyik húzó marketingje, én úgy gondlom, tehát nem igazán érzem azt, hogy most a Vulkanra kellene koncentrálniuk első sorban és egy emberrel fejlesztgetni a Dx 12 /(4.22) raytracing verziót.
persze nem én vagyok az Epic kereskedelmi vezetője, ez tény.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Raymond
félisten
Ez mind meghato, de a lenyeg az hogy megint olyasmirol irtal teljes meggyozodessel amirol vagy fogalmad se volt. Semmilyen kulon NV fork ami majd lesz ha lesz talan, semmilyen majd eldonti az EPIC mikor fogjak a DXR-t belerakni hivatalosan mert most meg nem dolgoznak rajta, semmilyen 6-12 honap stb. A hivatalos EPIC dev branch-ben van benne rendes DX12 DXR feature amin az EPIC aktivan dolgozik es pont annak a 4.22-nek a fejlesztese ami marcius-ban jon ki. Bonusz - az hogy a 4.22-be lesz mar kozel egy eve vilagos volt amikor az elso RTX demokat mutogattak tavaly tavasszal.
#24138) b.
Akkor azért láttam videókat róla / vele készült RT-t szóval nem hivatalos relase még ,de már elérhető .
Ugyanolyan hivatalos mint a tobbi, csak meg nincs kiadva. Ami megzavarhat az Abu kollega aki a hozzaszolasok szerint keveri a branch es a fork fogalmakat. Attol hogy a dev branch-ben van csak tamogatas nem jelenti azt hogy nem hivatalos, az EPIC dev branch-ben van benne ugyanis. A fork az meg egy teljesen mas dolog, ha NV fork-olja az EPIC repo-jat beepiti az RTX tamogatast Vulkan kiterjeszteseken keresztul na az lenne egy "nem hivatalos" (nem EPIC-tol szarmazo) UE egy adott feature tamogatasaval.
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
félisten
-
Jack@l
veterán
válasz Raymond #24145 üzenetére
Felesleges kínlódni, ilyet benézni aktív informatikai újságíróként csak egyet jelent számomra: tudatosan dezinformálni a népet, nehogy véletlenül azt higyjék hogy a közeljövőben lesz bármilyen dxr támogatás. (tudjukmimiatt)
Volt már rá sok példa(BFV 16GB vram a véglegesben és társai), lesz is még.[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Raymond #24145 üzenetére
Kurva jó tényleg a hab, de mikor lesz hozzá torta? Marhára nem vagy kisegítve azzal, hogy például van egy kvázi működő DX12/Vulkan leképező, de minden csak a DX11 alatt érhető el, és még a régi RHI működik, ami nem az explicit API-kra szabott. Értem, hogy a hit erős, de túl régóta dolgozok az UE4-gyel, hogy ezeket komolyan vegyem. Ha mindent elhittem volna eddig, akkor már a Vulkan lenne a default leképező Windowson is, és működne minden dolog, ami DX11-ben működik. De kurvára nem ez van, hanem van Vulkan és DX12 leképező, korlátozásokkal, és a default még ma is a DX11. Ami egyébként megjegyzem még a 4.22-ben sem fog megváltozni, mert nem tartanak még ott, hogy a Vulkan legyen a default Windowson. A DX12 pedig ugye sose lesz default, az EPIC mondta a múlt évi GDC-n, hogy a Vulkan a fókusz.
Nem akarok most a Unity-vel példálózni, de őszintén szólva ők sokkal jobban csinálják. Megígérték a Vulkant, beépítették teljesen, és ugyanolyan értékű leképező, mint a DX11-es mód. Mondjuk a DX12 náluk is egy mostohagyerek, de ez az EPIC-nél is az. Egy multiplatform motornál nem különösebben hasznos a DX12-t teljes erővel támogatni a Vulkan mellett, mert csak az erőforrást viszi, de nem ad lényegi extrát.
Akkor várható itt előrelépés, ha nem a DX11 lesz a default, mert ez szükséges ahhoz, hogy tényleg érdemben elgondolkodjon a lehetőségeken egy indie, a nagyobb stúdiók nem számítanak igazán, ők tőkeerősek annyira, hogy maguknak megoldják. Talán az UE 4.23-ban már a Vulkan lesz a default renderer Windowson. De ez nagyon-nagyon talán!
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jack@l
veterán
Ezért ezt kiemelném, hátha valaki nem olvassa a hosszú technorizsát:
nem tartanak még ott, hogy a Vulkan legyen a default WindowsonA hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- PowerColor Red Devil RX 6700 XT 12GB GDDR6 használt videokártya 1 év garanciával!
- NVIDIA 30xx VIDEOKÁRTYA FELVÁSÁRLÁS AKÁR AZONNAL KÉSZPÉNZBEN VAGY UTALÁSSAL - WWW.PCFELVASARLAS.HU
- Geforce GT 520 1GB Videokártya
- MSI GTX 1050 TI OC 4 GB GDDR5 PCI-E videokártya
- ASRock RX 6900 XT 16GB GDDR6 Phantom Gaming OC Eladó! 175.000.-
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen