Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Raymond #24141 üzenetére

    Na most ha figyelemmel követed a Vulkan fejlesztését az UE4-ben, akkor az EPIC eredetileg ezt 2018-ra ígérte. 2019 van és még mindig nincs teljesen kész. Baromira jó, hogy ráállítanak egy-két embert, de ez nem azt jelenti, hogy kész is lesz, bekerül a tervek szerint a main branchbe. Kb. olyasmire számítok, mint a Vulkan esetében, hogy ameddig eljutnak berakják, aztán egy rakás dologban még mindig többet tud a DX11-es leképező, illetve az explicit parallel RHI is hiányzik, pedig az a Vulkan mellé készült. Szóval tök jók ezek az álmodozó tervek, de a realitás az, hogy ha tényleg terv szerint működne itt minden, akkor már rég a Vulkan lenne a default leképező, és explicit parallel RHI-vel működne a motor. Eközben még mindig azt várjuk, hogy ezekből mikor lesz valami. ;) Aztán hogyne persze dev branch szintjén viheted ma is a kódot ezekre is, csak győzd javítani, ha nem működik. :))

    (#24142) b. : Azért álljunk meg egy pillanatra. Most egy olyan motorról beszélünk, aminek a DirectX 11-es leképezője az egyetlen, amin minden effekt megjelenik. Se a DX12, se a Vulkan leképező nem teljes. Bizonyos funkciókat ezek nem támogatnak. Például a Vulkan a tesszellálást. Tehát amikor az új Xboxról beszélünk, akkor attól még nagyon messze van az UE4. Előbb azt kellene elérni, hogy az explicit API-k minden tekintetében hozzák a DX11-es leképező képességeit. Aztán ha ezek a limitek eltűntek, akkor lehet gondolkodni a további lépéseken. Persze ezek a fejlesztésen párhuzamosan történnek, de jelenleg az UE4 még mindig egy olyan motor, ahol a DX11-es a default és minden funkcióval működő leképező. Értem én, hogy szeretnénk azt a habot a tortára, de nem ártana végre a piskótát alárakni. :DDD

    (#24144) b. : Nem csak a Vulkan API-ról van szó. Az EPIC igazából a DX12-vel sincs teljesen kész. Egyedül a DX11, ahol minden elérhető. Ha nem ezt az API-t használod, akkor valahol limitekbe lehet ütközni. Arról nem is beszélve, hogy a DX12 és a Vulkan leképező ugyan kompatibilis az aktuális RHI-vel, de egyáltalán nem ezekhez az API-khoz tervezték ezt, vagyis ahhoz, hogy az explicit API-k előnyét ki is lehessen használni az UE4-gyel, muszáj megvárni az explicit parallel RHI-t, mert enélkül az új API-k nem sokat érnek. Az igaz, hogy az EPIC ezt nem így tervezte, már rég kész kellene lennie a piskótának, de nincs kész, így pedig hiába fújjuk a habot.

Új hozzászólás Aktív témák