-
Fototrend
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kicsimix
őstag
Mihez kezdene... Series X-en DXR 1.1-es RT- támogatás van már most is ami hatékonyabb a jelenlegi DXR 1.0-nál (pc).. PS5-nél egy ennél méghatékonyabb megoldás ott nem DXR...
Nyilván a dgpu piacon is működni fog a dxr 1.1-es megoldásuk hiszen az is Microsoft... És hatékonyabb lesz az új játékokban akár csak a 3xxx széria..
...Kockázat nélkül nincs vereség... : ------------)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Kicsimix #33605 üzenetére
Csak leírom, hogy az Xbox Series S/X a DXR 1.1-nél is kínál egy jobb RT módot, ami intrinsics opciót ad a fejlesztőknek. A PlayStation 5 pedig nagymértékben programozható, de az alapfunkció megegyezik a DXR 1.1-es shader intrinsics móddal.
Radeon Rays 4.0-val mindkettő elérhető lesz PC-n, de szabványos formában nem.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Kicsimix
őstag
RRays használatával igy jobb eredmény érhető el mint amit az nV tud majd nyújtani a DXR 1.1 gyorsításával? Mert akkor elméletileg a RRays több lehetőséget ad a fejleszőknek..
Így akkor most a játékokban RTX, RRays, meg DXR kapcsoló is lehet?
Illetve még egy kérdés... Az eddigi játékokban ahol nV-nek volt sugárkövetése az AMD-nek gondolom már nem lesz.. Gyenge felhozatallan indulunk? : )...Kockázat nélkül nincs vereség... : ------------)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Kicsimix #33607 üzenetére
A Radeon Rays 4.0 olyan algoritmusokat is megenged, amiket a DXR 1.1 nem. Tehát, ha ezeket használja egy program, akkor be se lesz kapcsolható egy effekt DirectX 12 API-n. Vulkan opció lehet, mert az be tudja fogni a CPU-t, tehát a Radeon Rays 4.0 által biztosított algoritmusokat meg lehet írni a CPU-ra.
Ha szabványosan van megírva valami, akkor a szabványos implementációkon futnak.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Kicsimix
őstag
Érteni.
Az utcsó bekezdésre visszatérve...
Csak súgd meg... Felejtsem el, hogy radeonon majd jól Metro exodus-t tolok vagy SOTTR-ozok?
Kellene hozzá patch gondolom.. Csak az új game-kbe száll be az AMD? CP, Watch dogs stb?
Remélem ezekben már ott lesz.....Kockázat nélkül nincs vereség... : ------------)
-
Kicsimix
őstag
válasz gainwardgs #33613 üzenetére
Eddig is az volt.. Csak elgondolkoztatott az új Radeon is.
#33611
Szerintem ha szabványos de nincs RT kapcsoló a játékban, akkor hiába.. Gondolom azért ilyen dolgot driverből nem kényszerítenek ki.....Kockázat nélkül nincs vereség... : ------------)
-
nagyúr
Mire alapozod ezt? Az AMD pontosan nulla RT kártyával bír jelenleg. Az Nvidia viszont már a második generációs RTX kártyáit tolja ki a polcokra.
Örülnék, ha végre lenne valódi verseny, csak a csodavárás már kissé unalmas...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
félisten
Úgy ismersz , mint aki csodát vár a másik oldalról ?
ÉN kizárólag marketing tapasztalatomra alapozom, mert nem lesz DXr 1.1 játék ősszre a piacon és új belépőként ezt szerintem kötelező alapon abszolválni fogják, hogy a Turingot alaposan és akár az Amperet is befogják RT 1.0 alatt. Ha megnézed az Ampere csak annyival gyorsabb a DXr 1.1 játékokban bekapcsolt RT mellett ,amennyivel alapból is gyorsabb. Persze arányosítva értem.És azt gondolom hogy úgy tervezik meg a hardvert hogy tanulnak a másik cég hibáiból és eleve a piacon lévő RT képes játékokból tapasztalatot merítenek.
Hardveresen abban is lesz DXR 1.0 ra egy olyan struktúra ami gyorsítani fogja azt is és közben a DXr 1.1 re is jó azt gondolom, főleg ha beledobják azt a gyorsítótárat amit pletykálnak.
Igazából majdnem hogy előny nekik, hogy Nvidia kitaposta az utat és a piacra segített pár játékot RT vel.( valami susmus úgy gondolom lesz, mert nagyon kicsi az a 256 bit emlegetett sávszél RT hez főleg)
Nem állítom hogy így lesz,de én így csinálnám , mint marketinges szakember, ha a hardver képes lenne rá és csak driveres támogatáson múlik a dolog.Ha megnézed Nvidia mit csinált Vulkan alatt , pont ez jön ki, hogy rágyúrtak a másik cég erősségére és lassan jobbak/ gyorsabbak mint a konkurencia, pedig lemaradásból indultak.Kötelező fejlesztendő területnek minősítették, azóta még professzionális szinten is Vrayt már támogatják mióta meg Vulkant úgy supportolják, mint DX 12-t.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Dyingsoul
veterán
válasz Kicsimix #33616 üzenetére
Ilyen nincs, hogy a rossz részt kihagyják. Azt, hogy valamit kidobnak a piacra és tapasztalatot szereznek mondjuk több milliós felhasználói tábor által, azt nem lehet a tesztpadon szerzett tapasztalatokkal kiváltani.
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha belevágnak 128 MB gyorsítótárat, akkor abban egy level 7 BVH elfér. Az úgy nem csak gyors lenne, hanem konkrétan egy RT szörnyeteg. De ugye az a 128 MB nem biztos, mondjuk már írtam, hogy akkora őrültség, hogy még igaz is lehet.
Az NV a Vulkan alatt még mindig nem annyira jó. DirectX 12-ben jobb. A legnagyobb problémájuk, hogy messze vannak a fejlesztőeszközökben. Nagyon sokat segítene nekik, hogy a RenderDoc-ra csinálnának interoperabilitást a profilozójukhoz, mert az AMD-nek elsődlegesen az az előnye, hogy a RenderDoc és a Radeon GPU Profiler együtt fejlődik, és egymáshoz vannak írva. Ilyen formában a fejlesztők számára nagyságrendekkel könnyebb Radeonon fejleszteni, mert van egy debug eszköz, ami tökre jól használható a Radeon profilozójával. Kattintásnyira vagy olyan értékes infóktól, amit NV-n nagyon körülményes kinyerni. Ha mondjuk az NV teljesen megnyitná a saját profilozóját, akkor velük is meg tudnák oldani az interoperabilitást, és akkor ott is csak egy kattintásnyira kerülnének az értékes adatok. Csak egyelőre nekik többet ér a bezárkózás, de idővel ezt fel kell adniuk, mert a RenderDoc nagyon elterjedt.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Mumee
őstag
3070 spec VCZ / Gainward által :
[ Szerkesztve ]
-
Jack@l
veterán
Aztán a cache kiszámolja e a mátrixokat is a szörnyetegben?
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Jack@l #33621 üzenetére
Azt kiszámolják a részegységek, hiszen erre vannak, de az aktuális implementációk legnagyobb problémája a memóriaelérés. Meg úgy általában a sugárkövetés legnagyobb baja.
(#33622) arn: Nem kell megkerülnie. Alapvetően úgy van felépítve a Radeon Rays 4.0, hogy a konzolra írt kód jó legyen neki. Az már fejlesztői döntés, hogy írnak-e szabványos kódot. Nem mindenhez kell egyébként, mert az intrinsics módnak van fallbackje szabványos DXR 1.1-re.
A legegyszerűbb mód amúgy a konzolokkal az lesz, hogy Xbox Series S/X-ről hozzák a shader intrinsics módot Radeon Rays 4.0-ra, majd onnan generálnak egy fallbacket szabványos DXR 1.1-re.
A custom BVH egy kicsit bonyolultabb. Ezt a PS5 támogatni fogja, meg alapvetően az Xbox is, de azon még nem érhető el. Na most erre a custom BVH-ra nincs fallback, mert tartalmazhat a kód olyan algoritmusokat is, amiket a DXR 1.1 meg sem tud enni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jack@l
veterán
Jóvan, akkor még mindig hbm az isteni csoda.
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Profilozója mindenkinek van, az nem mindegy, hogy milyen. Most nem beszélve arról, hogy a Radeon GPU Profiler hardveres nyomkövetéssel dolgozik, ami jobb a teljesítményszámlálóknál, a RenderDoc a kulcs. Mindenki, aki Vulkan API-ra fejleszt ezt a debug eszközt használja, és ebbe be van építve a Radeon GPU Profilerrel az interoperabilitás. Tehát ha találsz egy problémát, akkor egy kattintás azt leellenőrizni az AMD profilozójában. Ez jelentős előny a programfejlesztést tekintve, mert egyet kattintani egyszerűbb, mint a problémát megfigyelve, előidézni azt a profilozót futtatva, ami sokkal hosszabb ideig tart. Ezek a kényelmi dolgok hiányoznak még, illetve ma már a memóriaelemző is, ami szintén egy nagyon értékes komponens, és ilyenje az NV-nek nincs. Persze az AMD memóriaelemzőjével a tipikus gondok NV-n is javíthatók, mert általában ezek kódszintű problémák, a bugok döntő többsége hardvertől független. De megint ott tartasz, hogy valamit meg tudsz nézni Radeonon, míg NV-n maximum papíron levezetheted, hogy mi történik, ami sokkal időigényesebb.
De a legnagyobb gond tényleg a RenderDoc, ami nagyon kedvelt, és nagyon összenövesztették a Radeon GPU profilozóval. Az NV-nek is kellene erre erőforrást fektetnie, de előbb meg kell nyitni a saját profilozójukat.
(#33628) atok666: Ha alkalmas rá a memóriamodell, amit alkalmaz az ISA, akkor érdemes beépíteni. Ha nem alkalmas egy ilyen nagy cache hatékony kezelésére, akkor hiába építed be. Szóval előbb ennek a támogatásához az ISA szintjén kell megteríteni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jack@l
veterán
"Az NV-nek is kellene erre erőforrást fektetnie, de előbb meg kell nyitni a saját profilozójukat."
Ja, meg a gpu terveit is, csak hogy a piros hw fejlesztőknek jó legyen.A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Kicsimix
őstag
válasz Dyingsoul #33618 üzenetére
De van.. Már akkor hatékonyabb verzióval számoltak amikor még pc-re az 1.0-ás gamek jöttek.. Láthatod mert konzolokon már él.. És ha minden igaz akkor az 1.0 vakvágány volt..Miért kellett volna beszállniuk egy ilyen koncepcióba?.. Szóval hamarosan kiderül mit tudnak az új radeonok és a 3xxx széria 1.1 alatt... Már csak a fejlesztőknek kell rámenniük a dologra..
...Kockázat nélkül nincs vereség... : ------------)
-
félisten
-
KillerKollar
őstag
[ Szerkesztve ]
-
nubreed
veterán
válasz KillerKollar #33636 üzenetére
És ez undorító eagle...
Hógyne, rohanok venni egyből 2-t...
We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
-
TechN7ne
nagyúr
válasz KillerKollar #33636 üzenetére
Ezen aztán lehet bukni ,nyugodtan vegyétek csak ,ráadást a gagyibájt ,szégyen egy ország....
[ Szerkesztve ]
-
Peace
nagyúr
válasz KillerKollar #33636 üzenetére
Nincs raktáron Pedig simán megvettem volna!
-
PeTeR_33
tag
válasz KillerKollar #33636 üzenetére
Ipontól nem is várok mást......
Az egész magyar kereskedelmet ilyen téren a legaljának tartom....A leghibásabb ebbwen az egész sztoriban az NV.
Mert nekik ki kellett tolni AMD megejelnés előtt 1 hónappal a 3080,3090et tényleges készlet nélkül.
Itt tényleg valaki elhiszi azt,hogy a vásárló réteg hirtelen megsokszorozódott???
Ekkora baromságot még életemben nem hallottam.
Összességében egy JÁTÉKRA kifejlesztett termékről beszélünk.
Tök mindegy,hogy csóró magyar fizetésből vagy tehetősebb nyugati fizetésből akarja megvenni.800 dollár az mindenütt egy 800 dolláros kiadás....
És van egy réteg aki ezt a réteget mindig megfizeti.Hírtelen ez a vásárló réteg nem sokszorozódik meg.
Egy 800dolláros VGA azért réteg termék.Nvidia hülyére vett minket....
Azért bocsásson már meg a világ.
A kommunizmusban vagyunk ahol éveket kellett várni egy Zsigulira???
Azért ne már,hogy 2020ban ott tartunk,hogy megjelenés után több mint 2 héttel nem elérhető egy termék webáruházból.Sőt.Szinte sehol a világon.Kíváncsian várom a 3070ből milyen készletek lesznek,de sok jóra nem számítok.....
De ha a Navi lesz hamarabb elérhető viszem AMD-hez a pénzem.
Az NVIDIA pedig szórakozzon a jó k*rva anyjával......
[ Szerkesztve ]
, GIGABYTE Z390 AORUS ELITE,I5 8600K,PALIT RTX 3070 GAMING PROBE QUIET STRAIGHT POWER 10 700,CORSAIR VEGENANCE LPX 3200 16GIGA,SAMSUNG EVO SSD 500G
-
Peace
nagyúr
válasz #98320896 #33642 üzenetére
Ez így igaz. Ezt kellett volna meglovagolni, hogy szeptember 17-én mindenki rohan a 700 dolcsis kártyáért! Nem a 850-900 dollárosért, hanem a 700-asért! Érthető, hogy ők nem akartak sokat eladni a 700-asból, de így már a drágábból is kevesebb fog menni szerintem. Lecsillapodnak a kedélyek, feledésbe merül a szeptember 1-es videó és jön az AMD...
-
PeTeR_33
tag
válasz #98320896 #33642 üzenetére
A magam részéről megengedhetnék pillanatnyilag egy 300-320ezer forintos kiadást VGA-ra.
Az Isten háta mögött lakok.A család mellett az egyetlen kikapcsolódás a PC gaming számomra.
Eladtam a 2060Supert.
Itt a zsebbe egy zsák pénz és nem tuok vásárolni.
Idióta viszont nem vagyok,hogy 4-500ezret fizessek ki egy 3080-ért.ÉS a fene sem tudja mikorra lesz készlet.
Nagyon kiváncsi vagyok a 3070 launch milyen lesz.
Ha az NV nem rendezi a készleteit október legvégéig véleményem szerint többen fognak úgy gondolkodni mint én.
És vagy mert nem elérhető a 3080 vagy a 3070 vagy pedig már csak azért is kibaszásból viszi a pénzt az AMD-hez...Megköszönve az elmúlt másfél hónapot.[ Szerkesztve ]
, GIGABYTE Z390 AORUS ELITE,I5 8600K,PALIT RTX 3070 GAMING PROBE QUIET STRAIGHT POWER 10 700,CORSAIR VEGENANCE LPX 3200 16GIGA,SAMSUNG EVO SSD 500G
-
-
félisten
válasz #98320896 #33642 üzenetére
Nem rettegnek. Ez kizárólag marketing.
Gondolj bele csak józan paraszti ésszel, hogy ha most az AMD jött volna ki a 6xxx kártyával mondjuk 600 $ áron és tegyük fel csak 10 % kal gyorsabb, mint az 1200 $ ba kerülő 2080 Ti akkor most micsoda presztízs veszteség lett volna az Nvidianak és milyen rossz lett volna ha azt mondják hogy a 3080 csak 10-20 % kal gyorsabb mint a 6800 mondjuk.
Csak nézd meg az AMD topikot vagy úgy általában. Már senki nem arról beszél, hogy remélik a 6900 hozzá a 2080Ti-t olcsóbban, hanem a 3080 hoz várják. Ezért csinálta Nv, amit csinált és ezért siettek
Presztízs és marketing. Ettől még lehet jó az új Navi, de a szelet kifogták már ahonnan kellett."A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
PeTeR_33
tag
Áruld már el nekem mi érelme volt ennek a korai launchnak? - azon kivűl,hogy kibasszanak rengeteg vásárlóval???
Van kapcsolatom többek között PCX-el több nagy PH-s nepperrel és fingjuk lesz mikor lesz elérhető a 3080.
Tudod kik jártak jól a korai lunchal???
A nyerészkedő dögkeselyűk világ szerte és kos hazánkban.Innen is csókoltatlak ipon,aqua és hardveraprós dögkeselyűk....
, GIGABYTE Z390 AORUS ELITE,I5 8600K,PALIT RTX 3070 GAMING PROBE QUIET STRAIGHT POWER 10 700,CORSAIR VEGENANCE LPX 3200 16GIGA,SAMSUNG EVO SSD 500G
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen