-
Fototrend
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Cifu
félisten
-
Kicsimix
őstag
Mihez kezdene... Series X-en DXR 1.1-es RT- támogatás van már most is ami hatékonyabb a jelenlegi DXR 1.0-nál (pc).. PS5-nél egy ennél méghatékonyabb megoldás ott nem DXR...
Nyilván a dgpu piacon is működni fog a dxr 1.1-es megoldásuk hiszen az is Microsoft... És hatékonyabb lesz az új játékokban akár csak a 3xxx széria..
-
Az NVENC alapvetően egy fixfunkciós egység, csak bizonyos kiterjesztésekhez igénybe veszi a c(s)udamagokat is. Engem meglepne, ha cuda oldalon lenne a szűk keresztmetszet 4K-ban.
Úgy tűnik, ezt az egységet változatlanul hagyták a Turing óta, úgyhogy én nagy előrelépésre nem számítanék. -
-
-
-
Yodamest
veterán
160x80-as asztalom van, az asztal végében a TV, én meg kicsit az asztal előtt, szóval olyan 80cm körüli a szemtávolság. Hirtelen rá lehet vágni, hogy fú de közel van, de amúgy nem. Asszonypajti is használja időnként a gépet és ő is tök jól elnetezget rajta, ikeát néz stb, tényleg nem zavaró, sőt baromi szép minden ilyen nagyban, jó képminőségben, 4K-ban, valahogy élettel telibb, állítom még a színek is szebbek/szebben előjönnek valamiért a méret miatt.
-
Dyingsoul
veterán
Az egy szerencsés csere volt, mint mikor én cseréltem le a sima 1070-et 60k ráfizetéssel az Asus Strix 1080 Ti OC-ra, az szintén 50%-al jobb. De ez a csúcsot jelentette annak idején. Ettől feljebb a Turing szériában nem tudsz +50%-ot szerezni semmi pénzért, pláne nem kis ráfizetéssel.. Nagy ráfizetéssel kis előrelépést volt lehetőség Turingban szerezni a Pascalhoz képest. Ezért azt mondtam az nekem nem pálya, különben is a 1080 Ti még most is szépen muzsikál a játékokban. De persze el tudnék képzelni jobbat. Ez a jobb pedig az Ampere jelenleg.

-
warcat
veterán
-
Devid_81
félisten
Mert azt mondta a borkabatos hogy a 3080 a highend, a 3090 meg a Titan.

Igy a 3080-at lehet a 2080Ti-hoz hasonlitani es akkor mar nem is olyan rozsas a helyzet teljesitmenyben, csak arban jo.
De ugyanakkor szerintem sokan atlatnak a dolgon a 3080 az "csak" xx80-as , es e folott eddig mostanaban volt egy Ti es Titan is.
Marketingnek hivjak, ugyesen lett talalva ez, de amugy buzlik itt ott ha jobban belegondolsz. -
gV
őstag
NVIDIA Ampere GA102 GPU Architecture whitepaper
3070-ben 96 ROP van
-
Busterftw
nagyúr
Gyorsan megnezve 5-6 Youtube tesztet is, tobben irtak, hogy a custom gyartoknak fel van adva a lecke (foleg ha ekkora meretben nezzuk).
Nalam ugy is 144fps-re lesz lockolva, szoval nem lesz se peak fogyasztas, se peak fan noise.
Techpowerupon irtak, hogy nem lehet underclockolni.
Ezt azt jelenti Afterburnerrel sem lehet? -
arn
félisten
szoval osszevetve a techpower alapjan, hogy mi varhato a hutesek teren zajszintben a tobbi gyartotol:
ASUS GeForce RTX 2080 Ti STRIX OC 11 GB Review - 299w - 31/36db
MSI GeForce RTX 2080 Ti Duke 11 GB Review - 301w - 34db
EVGA GeForce RTX 2080 Ti XC Ultra 11 GB Review - 303w - 35db
rtx 3080 fe - 348w - 36db
MSI GeForce RTX 2080 Ti Gaming X Trio 11 GB Review - 358w - 36db
MSI GeForce RTX 2080 Ti Lightning Z 11 GB Review - 361w - 36db
ASUS GeForce RTX 2080 Ti Matrix 11 GB Review - 336w - 37db
EVGA GeForce RTX 2080 Ti FTW3 Ultra 11 GB Review - 342w - 38db
Zotac GeForce RTX 2080 Ti AMP 11 GB Review - 285w - 39dbazt hiszem ez alapjan nem igazan varhatunk jobb hutest az 3080fenel, de legalabbis minimalis lesz az elteres. persze lehet tevedek

-
Dyingsoul
veterán
"valoszinuleg kevesebb lesz a munka fejlesztoi oldalrol, ha mindent szamol magatol."
Hátööö ez szerintem nem igaz. Szerintem ha RTX-et használsz az ugyanúgy finomhangolni kell, mint minden effektet vagy lib-et amit behúzol... Szerintem pont, hogy több munka kell, ha valóban szépre akarod megcsinálni. Pl ahogy a linkelt videóban a pocsolya úgy néz ki, mint egy chrome paca, meg lehetett volna csinálni szépre úgy, ha némi transzparenciát tesznek rá és egyszerre látod a gyengén tükröződő felületet és a sekély pocsolya alját. Mert oké, hogy sötét van de nem mukksötét pár lámpatesttel. Nincs balanszban a tükröződés és a fényviszonyok.
-
2xar
tag
Amit te írtál, annak nagyjából a fordítottja igaz. A szívó oldalon lassabb áramlási sebesség, kisebb nyomáskülönbség, de nagyobb áramlási keresztmeszet alakul ki egy ventilátornál (kivéve ha pl berakod egy hosszú csőbe, de itt nem ez a helyzet). A nyomó oldal épp az ellentettje: kisebb keresztmetszeten egy koncentrált, turbulens zónában nagy sebesség és nyomáskülönbség alakul ki.
Ebből az következik, hogy laza, könnyen szellőző lamellákon keresztül szívóhatással is lehet jó áramlást (ergo hőcserét) elérni. Sűrű, zegzugos, nagy légellenállású lamellákon a szívóhatás nem elég, mert a levegő megrekedne a lamellák közt és a nyomó oldalról kezdene a venti a lapátok élei felől levegőt szívni. Ilyenkor nyomóventilátorokat alkalmazunk.
Általánosságban kijelenthető hogy a PC-kben alkalmazott hőcserélők méretüknél és kialakításuknál (kis helyen kell sok levegőt átmozgatni) fogva hatékonyabban tudnak működni nyomóüzemű ventilátorokkal. Ezért is használnak 90-99%-ban ilyen ventiket az elsődleges hőcserére és csak kiegészítőképpen használatosak a szívó üzemű ventik, amikor már nincs hely több nyomó üzemű venti beépítésére.
Tehát ha van egy tower CPU hűtőd, akkor a legjobb hűtést 1 ventivel úgy tudod elérni ha azt nyomó üzembe állítod. És egy kicsivel tudsz még javítani rajta egy második, szívó venti beiktatásával. Hasonlóan egy PC ház esetén is. Ha csak egy ventid van (és a ház elején és hátulján ugyanolyan kivágás/perforáció van), úgy jársz a legjobban ha azt nyomó oldalinak állítod be, a ház elején. Bár itt azért már jóval összetettebb, figyelembe kellene venni a ház belső kialakítását stb.
Hogy az Nv mégis miért használt itt szívó ventit? Csak két ok jut eszembe:
1. Minél távolabb akarja tudni a felmelegített levegőt a VGA-től, hogy az ne kerüljön még egyszer be a VGA hűtőjébe. A szívó üzemi venti szabadon lévő nyomó oldala biztosítja, hogy egy koncentrált, turbulens áramlatban a lehető legmesszebb dobja a levegőt a kártyától, amit az is segít, hogy a meleg levegő eleve felfelé törekszik. Egy keskeny, rosszul szellőző házban ez lehet előnyös. Egy tágas, jól szellőző házban aligha fog bármit is számítani.
2. Egyszerű marketing gimmick
Menő hogy a kártya mindkét oldalán van egy-egy venti, egyedi megjelenést ad a kártyának. Amúgy is látszik, hogy ennél generációnál hatalmas hangsúlyt fektettek a dizájnra. Egyértelműen elmentek az Apple-ösödés irányába. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Általában nem szokták csurig tekerni, de most valamivel könnyebb dolga volt az NV-nek, mert hozzá tudnak jutni a konzolokhoz. Dev. csomaguk ugye nekik is van, mert szükségük van rá, hogy leteszteljék a PhysX-et, és kiadjanak majd egy erre optimalizált verziót, viszont így azt is letesztelhették, hogy mennyit fogyaszt a konzolokban az RDNA2. Tehát effektíve nagyon jól be tudták határolni, hogy az AMD mire lesz képes a saját megoldásával, és eszerint nyilván hozhattak olyan döntéseket, amivel a korábbi tipikus komfortzónából kivitték a fogyasztást, mert lényegében ki tudták számolni egy PC-s RDNA2 dizájn teljesítményét. Talán nem pontosan, mert ilyen módszerrel azért lehet tévedni, de sokkal közelebbi adatot tudtak betippelni, mint korábban. És erre az adatra reagáltak teljesítmény szintjén, amivel ment a fogyasztás is.
-
Yutani
nagyúr
Nem tudom, mennyire követted, hogy Abu az AMD-vel kapcsolatban milyen kijelentéseket tett, de véleménye szerint pont az segít az AMD-nek, hogy már a 3. generációt gyártja 7nm-en és ez óriási tapasztalatot biztosít nekik, hogyan készítsenek még energiahatékonyabb dizájnokat ezen a csíkszélességen. Példaként a PS5 GPU-ját szokta hozni, ami speckóit tekintve egy RX 5700, de 100W körül megy 2200-2300 MHZ-en. Az 5700 1700-1800 MHz-en fogyaszt 160-180W-ot.
Valóban hallani azt, hogy azért kellett a 300W+ magasságba nyomni az Empírt, mert különben nem lenne meg az a teljesítmény többlet, ami a Navi21 legyorsulása miatt kell. Okosabbak majd október végén, vagy még később leszünk, ha az AMD kegyeskedik végre a tesztelők részére átadni az új kártyákat. Addig csak az Nvidia termékeivel leszünk tisztában, és ha lesz belőlük készlet is, tartolja a piacot, az AMD-nek meg majd maradnak a rajngók és a nem sietősek.

-
Devid_81
félisten
Abbol sok kifog derulni, csak kerdes mikor tudjuk meg.
Eleg sok user zsebet most tokre egeti a penz es 95%-ban az nVidia iranyba veszik az utat majd ha nem kapnak most azonnal valaszt.
Ami amugy tok fura, lehet minden nagyobb hw release-nel igy van/volt passz, nekem most tunt fel igazan
-
Devid_81
félisten
Az meg a masik, ez igaz.

Ami nekem igazan hianyzik az a kozel "stabil" idojaras es napsutes melle.
En ellenek am 20 fokban is, csak napot lassak neha.
Es most meg egesz jo ido van itt, es jon vissza ide is a meleg+napsutes, csak hat megint jon a tel lassan, fel ev szurkeseggel.
-
proci985
MODERÁTOR
94 oktober (doom2) es 96 januar (duke3d) az inkabb 15 honap volt, igaz az is hosszu ido. harom ev, az 97 decembereben a Quake2 volt.
mondjuk ott 92 majusa (wolf3d) es 98 decembere (Q2) kozott tenyleg hiperurugras volt grafikaban. utoljara talan akkora ugras meg 2000 (Deus Ex) es 2007 (Crysis) kozott volt.
-
proci985
MODERÁTOR
nekem pl a wolf3d jobban tetszett. a duke3d is akkoriban jobban tetszett (kesobb jott ki), viszont az szornyen oregedett. nem tudom megmagyarazni, egyszeruen nem szerettem a color palettejet. kb az volt az egyetlen jatek, amit 10 evenkent elo szoktam venni, es minden alkalommal szebb volt, mint amire emlekeztem.
vagy kint volt mar a heroes2, igaz az meg teljesen mas stilus volt.
-
gejala
őstag
Nem értem a kérdést.

Ha arra gondolsz, hogy a régi játékok ma rondák, akkor az nem gond. Mindig a mai elvárásokat kell teljesíteni, nem a 10 év múlva esedékeseket. Doom durván nézett ki 1993-as elvárásokhoz képest.
Ma a mai játékokkal játszom maxon, 10 év múlva meg a 7-10 év múlva megjelenőkkel.Egyébként meg a játékmenet is gyorsan elavul. Doom mondjuk tök jó még ma is, de a játékok 98%-a élvezhetetlen 5+ évvel a megjelenés után. Lásd mennyire bírtuk anno a Duke 3D-t, Tomb Raider 3-t, System Shock 1-t, de ma már ezek mind értékelhetetlenek. De nem csak az ilyen régiek, hanem pl Assassin's Creed 2, Far Cry 3, Mass Effect vagy Dragon Age: Origins is ugyanez a kategória mai szemmel.
-
Drizzt
nagyúr
Játékélményben semmi jelentős újdonság nem történt az elmúlt évtizedekben. Úgyhogy részemről pont csak azért érdekesek az új játékok, hogy megnézzem most éppen milyen köntöst adtak rájuk és azt élvezzem. Mára szinte csak a gyors, gondolkodásmentes kikapcsolódást nyújtó játékok érdekelnek. Ha egy játékhoz gondolkodni kell, akkor skip. Éppen elég nekem a munkám során gondolkodni. Játék legyen egyszerű, bugyuta látványorgia. Ha van valamikor fél óra szabadidőm, akkor ez kell, nem valami komplex játék, amit hetekig kéne tanulni. Persze 10+ éve nem ez volt az igényem, de mára igen. Változik az élet, változnak az elvárások. Játékélményben az elmúlt 10 évből igazán maradandót nem is tudok mondani. Talán Diablo 3, Mass Effect 2-3, 1-2 Football manager rész, nagyjából ennyi.
-
gejala
őstag
Én is ezt tartom valószínűbbnek. November vége felé mindenki megrohamozza a boltokat alapból is, plusz ehhez most hozzájönnek azok is, akik direkt megvárják AMD kártyákat.
Úgyhogy én is veszek még októberben 3070-t, nem fog érdekelni ha 10k-val drágább, mint kellene legyen. A lényeg, hogy új játékok menjenek maxon 1440p-ben már most, ne csak hónapok múlva. -
Zsohi
őstag
A Turing-ot semmibe nem telik tuningolni és garancia vesztéssel se jár, ha az ember az OC Scanner-t használja, akkor meg miért is ne? A Fire Strike alatt a teljes gép atól zig való tuningja hozott 16%-ot, a GTA 5 alatt meg csak a RAM tuningja majdnem 20%-ot ami nekem bőven megéri azt a fél napot.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Suzuki topik
- Pánik a memóriapiacon
- Milyen NAS-t vegyek?
- Tudjuk, de nem tesszük: a magyarok többsége nem törődik adatai védelmével
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Gitáros topic
- Apple iPhone 17 Pro Max – fennsík
- CURVE - "All your cards in one." Minden bankkártyád egyben.
- Vallás
- RAM topik
- További aktív témák...
- ASUS RTX 3070 Ti 8GB GDDR6X TUF GAMING OC Eladó!
- Gigabyte GTX1660 TI OC 6GB
- Sapphire Pulse RX 6700 XT 12GB használt videókártya számlával és garanciával eladó!
- ZOTAC RTX 3090 24GB GDDR6X Trinity Eladó!
- Új, fóliás XFX Quicksilver RX 9070 XT White Magnetic Air Edition 16GB (3 év garancia) - Beszámítás
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 5090 32GB GAMER PC termékbeszámítással
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 128GB Midnight - 1 ÉV GARANCIA -Kártyafüggetlen, MS4250, 100% Akksi
- Microsoft Surface Laptop 4 13.5" i7-1185G7 16GB 256GB 1 év garancia
- Xiaomi 14T Pro 512GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- AKCIÓ! Apple Watch SE 2024 44mm Cellular okosóra garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Az a pár hülye, aki bekajálta az ostoba nv diákat, és eladta gyorsba' az "elértéktelenedett" Ti-jét, mind megszívta, mint a torkosborz.




![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)



