-
Fototrend
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
PuMbA
titán
válasz
KRoy19
#51269
üzenetére
"A DLSS és a DLAA is TAA-n alapszik."
Így van, egy sokkal fejlettebb TAA az összes felskálázó
MSAA nem működik a mai játékmotorokkal és technológiákkal, ezért használhatatlan.A régi GTA 5-ben, ami DX9/11-es van MSAA, de például sok füvet tartalmazó területeken felére csökken a sebesség. A DX12-es GTA 5 Enhanced-be már nincs MSAA, viszont nem eszi meg a sűrű növényzet a sebességet és van RT.
-
lenox
veterán
válasz
KRoy19
#50940
üzenetére
Nincs koze ahhoz, hogy en mivel vagyok elegedett, ahhoz van koze, hogy onkenyes a viszonyitasi alap, kb. semmi nem indokolja, hogy azt valassza valaki, amibol marketing celbol csinalnak parat, es amugy 5x-os aron tudjak eladni masik piacon, tehat egeszen biztosan nem azert van hogy mindenki azt vegye. Sokkal jogosabb egy olyan osszehasonlitas, hogy x penzert melyik generacioban mit lehet venni,de csak azert szarabbnak gondolni egy 5070-et, mert az 5090 eroforrasai naggobb mertekben nottek az elozo genhez kepest, az ahogy mar irtam, szerintem hulyeseg. Mindenki azt gondol amit akar, en pl. ezt. Meg azt is gondolom, hogy a userek sokkal nagyobb reszenek erdekesebb a 60-70, mint a 90, keresni egy olyan mutatot, ami azt suggalja, hogy a 60-70-nel visszalepes tortent, pedig tudjuk, hogy nem, az hangulatkeltes. Az arakon van mit fanyalogni, de ha mas is ad erte annyit, akkor sajnos ez ilyen.
-
S_x96x_S
addikt
válasz
KRoy19
#50948
üzenetére
> hanem ,hogy az előző generációkban
> a 80-as class hol helyezkedett el spec/teljesítmény tekintetében
> az abszolút csúcshoz képest.A régebbi generációkban a "csúcs" - az NVLINK-es GPU -volt.
Ami most már nincs. RIP
( persze nem volt tökéletes - de mégis szerintem az volt a csúcs. )
"NVIDIA has been slowly phasing out the consumer edge connector for this. However, one card in the lineup includes a NVLink edge connector, the RTX 3090."
https://www.servethehome.com/dual-nvidia-geforce-rtx-3090-nvlink-performance-review-asus-zotac/4/ -
S_x96x_S
addikt
válasz
KRoy19
#50940
üzenetére
> Nincs itt fanyalgás, ezek nyers adatok
> és mindenki eldöntheti, hogy milyen konklúziót von le belőlük.a bázis nem mindegy
vagyis az - hogy mit veszünk alapnak az összehasonlításnál.(irona++) és ha meg akarsz lepődni, akkor a Budapesti Ingatlan Négyzetméter árakat vetitsd a csúcs 090 -GPU MSRP áraira.
És a nyers adatok szerint tuti, hogy több GPU-t tudsz venni;
És akkor vajon mi lesz a konkluzió![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
> Szerintem itt is ugyan az a shrinkflation folyik mint bármelyik más piacon
inkább a verseny hiánya;
- Ha a Samsung és az Intel is jó chipeket tudna gyártani, akkor a TSMC árrése csökkene.
- és ha az AMD és az Intel - sokkal jobb GPU -kat készítene,
akkor az nVidia még gyorsabban veszítené el az árazási erejét.----- mert amúgy ...
"Nvidia Downgraded by HSBC as GPU Pricing Power Weakens"
https://www.gurufocus.com/news/2761999/nvidia-downgraded-by-hsbc-as-gpu-pricing-power-weakens"""
Top-rated analyst Frank Lee said Nvidia has seen strong momentum over the past two years, largely thanks to premium pricing on its AI GPUs. But that dynamic appears to be shifting. Lee pointed out that Nvidia's latest products — including the B300 GPU and GB300 rack system — aren't commanding significant price hikes over earlier versions.
He also flagged that the company's upcoming Vera Rubin system doesn't expand GPU count per rack, sticking with 72 units — the same as the current Blackwell system. Any increase won't come until Rubin Ultra arrives in 2027.
Due to these concerns, HSBC cut its price target on Nvidia from $175 to $120 and lowered both revenue and earnings estimates for fiscal 2026.
Still, Lee isn't walking away from the stock completely. He noted that longer-term opportunities in robotics and autonomous AI could eventually drive growth. But in the near term, Nvidia may face slower demand from cloud providers or a pause in large-scale AI orders from customers like DeepSeek.
""" -
válasz
KRoy19
#50945
üzenetére
igen lehet így is értelmezni de ahogy lenox értelmezte úgy is mert az 5080 fölé te tehetsz 30000 cudamagot is még bármekkora áron az xx80 akkor majd 30% lesz
Az xx80 ésxx70 kártyák mindegyik generációban 10.000 körüli cuda magszámmal mentek és a 70 -70Ti is és 3 generáció óta hasonló .
Bármelyik megközelítés lehet valid, mindegyiket el tudom fogadni,de én is hasonlóan látom alapjában véve mint ti, főleg az miatt mert bevezették az xx90 kártyákat pont ez miatt, hogy tudjanak csúsztatni a szinteken. -
gV
őstag
válasz
KRoy19
#50940
üzenetére
még ha csak 90g-ra fogyott volna... de csökkentették a kakaó tartalmát is
-> nem veszem többé.
_______Multiple Pre-built Gaming PCs Listed with "~$299" NVIDIA GeForce RTX 5060 Graphics Cards | TechPowerUp
ez még rendben, talán. igazából lehetett volna ennél is -$50. viszont ez:
NVIDIA GeForce RTX 5060 Ti 16 GB SKU Likely Launching at $499, According to Supply Chain Leak | TechPowerUp
mi a franc? $500? hahó nV $550 az 5070. $450 max. -
Raymond
titán
-
X2N
őstag
válasz
KRoy19
#50781
üzenetére
Kár hogy kicsit túl sok post process effektet tettek a kamerára a játékban, ha beguggolsz sötétebb lesz a kép, vignettál képszéleken, eleve van egy zöld színű filter a kamerán
, eye adaptation idegesítő gyárilag, meg a rengeteg felesleges zavaró ui elem, megoldható persze modolással, csak ha én elkezdek modolgatni akkor 2-3 napig tart mert total converson-t készítek belőle a végére, legutóbb is valami 21GB-ot fogyasztott vram-ból. ![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
Ja amúgy a Multiplayer módot azóta is várom...mert megígérték, hahó CD Projeck RED???
A GTA V RT mód korrekt lett, azt mondják még 4060-ason is jól fut.
-
Raymond
titán
válasz
KRoy19
#50776
üzenetére
Hat pedig az hogy az apro piros lampa "megfurdet" akkor teruletet ugy hogy a nap fenyet lenyomja eleg messze van a realizmustol

Egyebkent atporgettem ezt [link] es igy kiderult hogy nem a mod a problemas igazabol hanem hogy valaki nem eppen a helyzet magasalatan allo keszitette azt a HL2RTX trailert. Valaszthatott volna mas peldakat bele es akkor az osszkep is normalisabb lett volna ami a trailer sugall.
-
Raymond
titán
válasz
KRoy19
#50773
üzenetére
De epp ez az, hogy az utolag raraktt RT/PT az eredeti baked-in realisztikus diffuse vilagitast vagja tonkre sokszor. Megtalaltam azt a CP2077 videot [link] Napkozben a kinti teruleteken vagy benti de kintrol beszurodo termeszetes feny esetekben szinte kivetel nelkul egyertelmuen jobb a PT (RT Overdrive), viszont peldaul egy apro piros lampa teljesen kiuti/osszezavarja a rendszert es olyan lesz avegeredmeny PT-vel mint amit 4:18-nal a nagy ventilatoros szoba vagy 5:07-nel a konteneres scene-eknel latni. Azoknal a PT valtozat minden csak nem realisztikus.
-
Raymond
titán
válasz
KRoy19
#50763
üzenetére
Az a helyzet hogy nem egyszeru egy olyan jatektba RT/GI/PT-t belevinni ami kimondottan ezek nelkul keszult es az asset/vilagitas ugy van megcsinalva hogy eleve egy bizonyos latvanyvilag legyen. Meg a CP2077--nel se egyertelmu a helyzet peldaul pedig ott 1st party a PT beepites. Volt a multkor egy nagyon jo osszehasonlito video az Off/RT/PT-rol csak mar nem tudom hol linkeltem. Ott is van olyan hogy nekem pl. az eredeti RT/PT off latvany jobban bejon mint a PT mert ott megvolt egy bizonyos vilagitas es szinek a PT pedig utolag atszinezi a dolgokat mivel nem dolgoztak ezek minden zugban igy az alltalanos beallitas van hogy nem jo. A color spill van legtobbszor tultolva es az hogy egy belso terben egy mesterseges vilagitas (pl. egy darab ego/lampa) tulfenyli a 3x3 meteres ablakon beszurodo natur fenyt ami termeszetesen badarsag. Ahol mukodik ott viszon nagyon jol mukodik mert az epuletek, aluljarok, stb. nagyon jol neznek ki PT-vel es az hogy a dinamikus objektumok is mind szepen "foldhozragadtak" a jo minosegu AO es contact shadows miatt.
-
X2N
őstag
válasz
KRoy19
#50768
üzenetére
Az a baj hogy ha ilyen vacak grafikával akarok játszani akkor arra ott van a filléres konzol, igénytelenség netovábbja ahol még egy stabil fps-se biztos, nem hogy az hogy tudod irányítani normálisan a játékot aim assist nélkül. Csak az a kérdés hogy te hol húzod meg magadnak a határt képminőség terén... Az is felskáláz meg csinálja a hülyeségeit, PC-n ne kelljen már egy 500+dolláros videokártya vásárlása utána 1080p-1440p-re felskálázni azért mert a fejlesztő úgy döntött h sz@rik bele nem fog optimalizálni külön pc-re, majd a user ugyanúgy felskáláz mint konzolon csak itt DLSS-el, mert az nvidia/amd megtömte a zsebét, meg forcolni az AA eljárásokat, majd kikapcsolt felskálázott képet hasonlítgatni TAA-val mosott natívhoz hogy "MENNYIVEL JOBB A KÉP"
Át vagytok verve mert sokkal szebben is kinézhetne a játék mint ahogy jelenleg. Csak akkor meg később több munka lenne megcsinálni ugyanebben a minőségben a játékokat, ezért inkább szép lassan elkezdünk mindent lebutítani, meg mindenkit hi-end/újabb GPU vásárlásra ösztönözni ami tud muti frame generation-t vagy hasonló dolgokat.
Közbe kivéreztetjük a jelenleg összes piacon levő kártyát ami nem tud dedikáltan RT-t minden új játékban.Annál a HL2 Remix modnál jelenleg nem igazán látok jelenleg jobban kinéző FPS játékot PC-n még úgy is hogy tele van anomáliákkal a kép a DF-es videóban ahol 1080p-ről skáláznak fel...ennyire megvannak benne csinálva az assetek. Stalker 2 megközelíti, de a vegetáció ott felemás.
-
X2N
őstag
válasz
KRoy19
#50763
üzenetére
Egyébként kicsit tényleg túltolták a fényeket. Privát vélemény.
Busterftw + A Stalker 2-t is. Tényleg gáz h a userek 99.9%-nak nincs normális monitora amin megtudna egy ilyet nézni. Apple gépeken se véletlen vannak glossy retina felbontású kijelzők fotószerkesztésre, videózásra, messze jobbak mint az átlag pc kijelző. -
X2N
őstag
válasz
KRoy19
#50757
üzenetére
Lényegtelen milyen felbontás, legjobb minőségbe se fogja megközelíteni a natívot.
Biztos hogy nem játék hanem render ahol nincs TAA.gejala-Neked van nvidia kártyád, próbáld ki h kikapcsolod a TAA-t és hasonlítsd össze. Számos játékban kikapcsolható. Én is megtettem anno 2060-al, Control/CP2077/The Last of Us Part II-nél onnan tudom h jobb a natív, összehasonlítottam a DLSS-el, lekapcsolt TAA-val. Csak nekem nem WQHD monitorom van hanem 4K-s és mellette itt van az Oled TV is.
-
Raymond
titán
válasz
KRoy19
#50760
üzenetére
WTF?
Tehat barki barmit csinal az szerinted tuti legjobb es csak dicserni lehet? Mar ne haragudj de ez milyen hozzaallas? Amit irtam pedig nem fika hanem tenyek. Az eredeti hangulat amit az eredeti vilagitas adott nincs meg es ha legalabb az lenne hogy 50/50 ahol jobb es roszabb meg az is elorelepes lenne, de itt egyszeruen nem igy van. A zome environment nem lett jobb es a csempes pelda pedig egy ahol nemcsak a vilagitason hanem az asset-eken is rontottak.Azt meg vegkepp nem ertem hogy egy velemeny miatt minek kell nekemugranod.
-
-
-
Kajoszbobber
lelkes újonc
-
Kajoszbobber
lelkes újonc
-
válasz
KRoy19
#49419
üzenetére
Ha az első 12V2x6 olvadás megjön, akkortól lesz igazán globális probléma. Arra kíváncsi leszek hogy fognak reagálni. Intel már állítólag egyeztetett a PCI-SIG-gel újabb bejegyzésekről, szerintem készülnek rá.

A 12VHPWR szembe megy az ajánlással, addig van mire " hivatkozni". -
válasz
KRoy19
#49412
üzenetére
Igen, az világos állítás és ott ezt a 20 amperes mérésre alapozta.
én most a fenti Andreas és nadalina mérésre vonatkoztattam ahol nincs gond az egyszáles terheléssel.
Látod hogy itt azért az nem következik be hogy 20 ampert tol rá egy szálra, ott valami gond volt, amivel reprodukálni tudta a nála lévő megolvadt kártya balesetét a 12VHPWR cuccal. Arra kell rájönni ott mi volt az eltérs a normál esetek és a két extrém eset között illetve a hasonlóság a két esetben. -
válasz
KRoy19
#49334
üzenetére
ja azt vágom, jó videó, de a CB esetén több kábellel próbálták aztán jó volt mindegyikkel. Arra kell rájönniük ez mitől függ, hogy egyszer jó valakinél egyszer nem az FE vagy Asus mindegy.
Az biztos hogy valami nem ok így,de egyelőre leégett RTX 5090 12V2X6 os még mindíg nem volt valamiért.Változtatás kell az biztos, teljesen függetlenül attól ki hogy dug vagy mivel tesztel.
-
válasz
KRoy19
#49317
üzenetére
Ami a vicces hogy az Nvidia saját megoldása az RTx 3000 nél tökéletesen működött ekkora vagy ennél nagyobb feszültségekkel. Igor márt a 3090 Ti nél 600 watt feletti tüskéket.
Nem értem miért nem tudták ezt átültetni Intelék az Nvidiával a szabványba nagyon szigorú előírásokkal.
Ajánlásokat tettek...Nem ajánlás kell ide hanem szigorú technikai megkötések anyaghasználatra stb ha már egy 1.5 -2mm szálon akarunk 20 Ampert átvinni. -
X2N
őstag
válasz
KRoy19
#49204
üzenetére
Amúgy ha ez így működik ahogy itt mutogatjátok és sikerül megcsinálni 3D render enginekben meg játékokban az nem kicsit game changer...itthon gpu-n mozifilm minőségű rendereket lehetne készíteni átlagos videokártyával. Vram nem lenne többé limitáló tényező...
KRoy19-Értelemszerűen ha mozgás van meg akció ez mind nem számít, csak ha megállsz egy pillanatra akkor látod ilyen részletesen.
Ennyire még nem jók a kijelző panelek manapság hogy mozgás közben a pixel válaszidő 0ms legyen. -
-
huskydog17
addikt
válasz
KRoy19
#49036
üzenetére
Miért ne játszana? 138 millió felhasználóból biztosan vannak jópáran. A Steamcharts itt semmit nem segít, mert a Steam az Ubi játékok esetén csak a felhasználók egy kis részét fedi le, a többség nagy valószínűséggel nem Steam-en játszik.
Ez mondjuk a technológia szempontjából nem annyira releváns kérdés. -
válasz
KRoy19
#48978
üzenetére
Ugyan ezek a viták folynak amúgy redditen is, [link] meg YT, Twitter stb.
2 verzió van fent: egyik hogy hülyeség az egész vagy csak össezszerelésre gondolt.Vannak racinálisabbnak tűnő magyarázatok de nem állítom, hogy igaz:
Az hogy ez egy nyers gyártási költség. Ez minden szállítási és adózási költséget nélkülöz.
Sokan azt állítják a Foxconnak összeségében fizet monjuk 1.5-2 milliárd dollárt a 150 millió telefonra.
Foxcon beszerzi nem csak az Applenek hanem minden általa gyárott telefonnak és eszköznek a gyártáshoz szükséges alkatrészeit, memória stb a TSMC től meg minden honnan több száz milliós rendelési tételben.Ami számomra furcsa hogy az Apple beperelte már a félvilágot, ezt meg szó nélkül hagyja.
Yutani : a józan eszed mit diktál mikor európai rajktárból 100 ezer forintért ingyenes szálítással 12 GB RAM, 512 GB-os háttértár, MTK Dimensity 8300-Ultra SoC a kijelző egy 120 Hz-en AMOLED kijelző, van 67 W-os gyorstöltés, 5G és WiFi 6 támogatás is, kamera optikailag stabilizátorral IP 67 védelemmel, pulzusmérő, 4 darab kamera 64 Mpixel és ezen keres a haza forgalmazó is meg a gyártó meg mindenki is. 200 dollárért Ez hardver simán apple szintű, és 200 dollár az végső ára. Biztos 180 dollárból rakják össze

-
válasz
KRoy19
#48973
üzenetére
Már az elején, leírtam hogy nem tudom mennyire igaz és hogy állítólag.
Te mégis engem sértegetsz mint hogy beszélnénk róla.
Igen ember mérnök vagyok elhiszem ha leírod miért nem annyi csak valójában te sem tudod az igazat. Azt hiszed...
De elhiszem hogy nem 10 dollár inkább, mert nem tudom igaz e a fenti videó, mielött tovább fajulna a személyekedéssel megspékelt üzleti adatokkal telerakott magyarázatod. -
válasz
KRoy19
#48966
üzenetére
én láttam egy videót egy szavahihetőnek tűnő embertől, szívesen veszem ha mutatsz számokat kimutatásokat stb mennyi egy Iphone 14 előállítása a gyárban.Nem is minősítelek téged, mint ahogy te teszed pedig pontosan annyi fogalmad van az egészről valójában mint nekem, pedig én kereskedelemben dolgozok 20 éve és láttam kínában saját szememmel ott aludni a gyárban családapákat heti 7 dolláros fizetésért,de
nem azt mondom hogy ez a valóság hanem azt hogy nem tudom.szerk:
Igen erről van szó ráéreztél eltereltem a szót az imádott Nvidiámról. Ennyire együgyű troll nem lehetsz ( ha már ez az ultimate érv a velem folytatott dikurzusra nálad is hogy Nvidia fanboy vagyok) hogy sértegetéssel akarsz igazat szerezni az érveidnek mikor értelmezni nem tudsz két mondtatot. -
válasz
KRoy19
#48962
üzenetére
Nem én állítom, Ne engem győzz meg. Nagy port kavart ez a videó, nézz meg sok levezetést twitteren , redditen.
Utána hozzácsapódott már az hogy a szoftver része mennyibe kerül a K+F költsége a szállítás,a vámok, a marketing a mérnöki munka amiből ez ki lett fejlesztve, tehát nem tudok belegondolni, mert nincs róla fogalmam meg neked sincs róla valójában, egyszerűen annyi hogy te nem tudod ezt elhinni.Amúgy egy Apple hardveres nem a legmodernebb soha, egy 40 ezres kínai noname telefonban sokszor nagyobb hardver van mint egy Iphone 14 ben. ( 6 Giga ram, meg egy 6 magos CPU). Példaként a Temuról 60 ezer forintért egy telefon [link] amit te házhoz kapsz ingyen még tok is van benne meg fólia meg értem én hogy nem apple de ez nem egy szar hardver, ezen már keres a Temu meg keres az eldó és keres a gyártó is...
d, kint nagyipari szinten ez hogy működik, mire mennyi tax jön és szállítási költség stb. nem azt állítja hogy az Apple ennyit keres rajt hanem hogy kint ennyiből rakják össze a telefont.Ezeket mind ugyan úgy költi az Nvidia meg az AMD is...
Tök jó lenne ha egy 100 dolláros kártyára kiszámolnánk a hardverek árát és ebből kiszülnénk hogy akkor az Nvidia nyer rajt 60 dollárt De valójában a legfejlettebb GPU-t megtervezik egy mérnöki gárádával, ez mögé szoftver környezetet rak marketinget stb stb ami a kártyánál legalább annyiba kerül mint magag ahardveres része csak ebbe senki nem gondol bele.
Az mellé nem két forint hogy együtt dolgoznak a szotfver és játék készítőkkel a professzionális programok készítőivel, szervereket és közpointokat tartanak fent a top 50 ben nem tudom hány saját adatközpontja van az Nvidiának és ugyan ez az Intelnél , AMD-nél amit ők hazsnálnak.. -
válasz
KRoy19
#48416
üzenetére
Nekem az a gyanúm, hogy lesz egy csomó vásárló, aki megeszi ezt az 5070 = 4090 dumát, és tökéletesen boldog is lesz vele. Én elég szűknek gondolom azt a réteget, aki arra nem veszi a fáradságot, hogy a marketing mögé nézzen, ugyanakkor meg állatira fogja zavarni, hogy a framegen nem pontos rekonstrukció.
És ha így van, akkor visszautalnék 2018-ra, amikor sokan teleokádták az internetet azzal, hogy "mi ez a szar raytracing, amitől fele lesz az FPS-em"? No, itt van erre a méltó válasz - most már nem lesz fele az FPS-ed, sőt, az MFG4x-szel még több is lesz![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
Elnézést a mértéktelen cinizmusért, de sztem a PC-s játékostársadalom magának alapozta meg azt a hasbakasztós hülyeséget, amit most Jensentől kapott.
-
Busterftw
nagyúr
válasz
KRoy19
#48416
üzenetére
Nem mentegettem egyaltalan, csupan pontosan ideztem Jensent, mert kontextus nelkul nyilvan mindenki azt hisz amit akar.
A tobbseg azon van kiakadva, hogy "5070=4090 teljesítmény": persze csak nem raszter, csupan felhivtam a figyelmet, hogy nem raszterrol beszelt Jensen. -
S_x96x_S
addikt
válasz
KRoy19
#48394
üzenetére
> ott hogy a teljesítmény nem nő a frame gen hatására,
nekem olyan, mint mikor a pék dupla mennyiségű élesztőt rak a tésztába
- felpuffad, de attól még nem lesz benne több liszt.vagy mintha egy prezentációban duplán vetítenék ki ugyanazt a diát,
hogy hosszabbnak hasson az előadás.
És a Microsoft PowerPoint -ban is lesz egy ilyen funkció ,
amikor minden slide-ot meg lehet háromszorozni. És akkor 3 slide -ból 9 - lesz.
- slide1
- slide1
- slide1
- slide2
- slide2
- slide2
- slide3
- slide3
- slide3 -
válasz
KRoy19
#48388
üzenetére
Nem védeni akarom az Nvidiát, de ilyen a marketing. A sima raszter 4090/5090 oszlopok (az első kettő oszlop a sok multi framegen előtt) viszont meglepően pontos volt eddig.
AMD is feldícsérte a 7900XTX/XT-t meg az FSRt, és bedőlt az utóbbi években a részesedésük, mert egy terméket se tudtak letenni, amit jó szívvel lehetne ajánlani, még az 1200 dolláros 4080 is jobb vétel volt az 1000 dolláros xtx ellen, sajnos. Pedig aztán az a 4080 nem volt jó deal, de az Asus Noctua 4080 meg pláne nem
(magamon röhögök most, nekem az van) -
válasz
KRoy19
#47772
üzenetére
Nem tudom, annyira nem követtem végig. Ez mai cikk ,ezt vettem ki belőle:
"what we got to know is that NVIDIA is upgrading the frame generation technique for RTX 40 series GPUs just as it did for the RTX 50 series. NVIDIA's Jacob Freeman announced that the RTX 40 and RTX 50 series GPUs will now utilize the upgraded Frame Generation technique.
As per his post, the Frame Gen will not utilize the newer AI model that will enhance performance, deliver lower latency, and consume less VRAM than before. This means the RTX 40 GPUs will also receive some good advantages, which will allow the GPU to power other aspects of games such as game assets, mods, and textures where higher VRAM is essential." -
válasz
KRoy19
#47655
üzenetére
30 és 60 FPS közt szinte mindenki látja a különbséget, az hatalmas különbség
60 és 120 FPS közt még van érezhető különbség, ha van stutter az sokkal észrevehetőbb és zavaróbb. Illetve ha van motion blur, az már majdhogynem eltünteti a különbséget a 60 vs. 120 közt.
120 és 240 közt meg afelett viszont már kisebbségben vannak azok, akiknek ez fontos, illetve észre is veszik értékelhetően. Ide már olyan monitor is kell.CS2 prok (a tényleges prok) közt a legnagyobb ugrás aim pontosságban és reakcióban a 30-60-120 ugrás volt, a 240 már alig, és felette már majdhogynem hibahatár. Én kazuár vagyok: volt olyan, hogy egy játékban a vsynces fix 60 fps is jó volt pár óráig, és nem zavart

-
válasz
KRoy19
#47652
üzenetére
Hát, azért a kompetitív játékosok elég jelentős méretű niche-t képeznek, de ettől még értem, mire gondolsz. Viszont aki a folyamatosság miatt szeretne sok FPS-t, ÉS érzékeli is a különbséget 100 és 200 között - na az egy igencsak szűk réteg, szerintem.
Egyelőre inkább arra hajlok, amit omfgk mond, hogy a farokméregetésen kívül ennek igen limitált hozzáadott értéke lesz, de amíg nincsenek róla konkrét tesztek a függetlenség illúzióját még fenntartó oldalakon, addig várok az "ítélettel". -
omfgk
veterán
válasz
KRoy19
#47652
üzenetére
Az igazán casual gamer nem a folyamatosság, csak a számláló miatt akar több FPS-t.
Több, jobb. Ennyi a képlet.Be fog jönni ez az Nvidiának. Jackpot.
Különböző fórumokon meg majd mehetnek folyamatosan a visszakérdezések, amikor kijön egy új játék és Pistike beírja ,hogy 200 fps-e van.
Na de abból mennyi a valódi?

A következő az lesz ,hogy az Nvidia app felmegy windows update-el és profil alapján default lesz az mfg.
-
callmeakos
veterán
válasz
KRoy19
#47504
üzenetére
Akkor úgy fogalmazok, hogy windowson belül nem veszem észre a különbözőbséget. Persze, ha nagyon közel megyek a képernyőhöz, akkor látni fogom a fától az erdőt, ezen kár is rugózni.
Játékokon belül más a leányzó fekvése, én pl. azt vettem észre pont a minap, hogy Forza Horizon 5 alatt inkább kikapcsolom a DLSSt meg a többi AI dolgot, és inkább natív 4Kban tolom a játékot, RT nélkül egy med/high minőségben. Ott nagyon kijön a különbség. Ezért is írtam hogy nem mindegy hogy van ez az upscale implementálva.
-
Yodamest
veterán
válasz
KRoy19
#47504
üzenetére
De ez lehet egyfajta kevésbé háklisság is. Mármint, nekem jó a szemem és engem sem érdekel, meg nem érzem azt, hogy csorbulna az élményem, ha nem natív 4K-ban futtatok valamit, hanem akár DLSS balanced-ben vagy akár performance-ban. Nemrég pl. a Final Fantasy 16 Demo volt letölthető steamen, végig is vittem és ott simán jól elvoltam a 4K DLSS performance skálázással. Láttam, hogy nem olyan tűéles, mint a DLSS quality mondjuk, de egyáltalán nem zavart, így is szép éles volt a kép. És ez 55" kb 1 méter ráadásul.
-
Raymond
titán
válasz
KRoy19
#47304
üzenetére
Arra gondoltam hogy nem kell kulon beepiteni a jatekokba mert most gyakorlatilag ott van a dlss-swapper beepitve "gyarilag" a meghajtokba/appba es igy barmilyen DLSS-t tamogato jatekban kicsereled az eredetit az ujra es ott az uj feskalazas es az uj RR is.
@fatal`
Igen, ez lett most az ami ravisz az app telepitesere engem is
-
nubreed
veterán
válasz
KRoy19
#46904
üzenetére
Szóval néztem én is ezeket a "leak" -eket az 5080 áráról meg ilyesmi, viccnek is rossz ha ez igaz, de persze majd meglátjuk. Én is megtudnám engedni magamnak egy havi fizumból ezt simán, nem ez a kérdés, hanem az, hogy nem akarom.
De még az 1200 dolláros msrp-t sem. Nekem nem ér ennyit a gaming, persze ugye kinek mi. -
GeryFlash
veterán
válasz
KRoy19
#46964
üzenetére
Nem ilyen kulonbsegekrol van szo egyreszt, hanem mondjuk 40-50 vs 60. Ha valami 48 FPS-sel tud menni azt 30-ra fogjak lockolni, de ha ehhez kap egy jobb CPU reszt akkor meglehet a 60 kepkocka. A PS5-nel a CPU es a GPU elegge balanceban volt (ez alatt azt eetem hogy megkapta azt a minimum CPU perfomancet ami mar nem befolyasolta negativan a GPU teljesitmenyet), a PS5 Pro eseteben a GPU resz kapott +30-60% powert (nehez pontosan meghatarozni, a +60% TFLOPS csak bizonyos kiveteles esetekben eredmenyez +60% perf gaint, jellemzoen kevesebbet foleg hogy ugye bizonyos jatekoknal VRAM bottleneck is fellephet) mig a CPU resz kb 10%-ot, azt is frekvencia novelesbol (ergo jobban melegedhet).
Legalabb egy 30-40% CPU gain kellett volna hogy egyensulyban maradjon a CPU a GPU-val. -
válasz
KRoy19
#46907
üzenetére
Nem is az a gond, hogy reagálnak, hanem hogy tényként kezelik mindegyiket, amin lehet egy jót hőbörögni. És persze hőbörögnek. Aztán meg majd jönnek az ellenirányú baromságok, hogy az 5080 mekkora bestbuy 1200-ért. Vagy ha az nem, akkor az 5070 Ti.
#46910 Jacek: miután működik, én első sorban a fogadó oldalon keresném a hibát

-
Csokifalo
senior tag
válasz
KRoy19
#46839
üzenetére
Abban esetleg tudsz segíteni hogy miért van az hogy ha pl BO6-ban 120 ra lockolom a 4070 tis-t akkor kisebb fps számokat kapok mint ha hagyom kifutni? Pl kifutva avg fps 4K ultrán 125, 1% 90, viszont lockolva 125-re avg 115, 1% pedig 80 körül. Nem az lenne a lényeg hogy ha nem fullon "számol" akkor nagyob az 1% is pl? vagy legalább fixen megvan avg-ben a lockolt szám?
-
Devid_81
félisten
válasz
KRoy19
#46870
üzenetére
A baj az is, hogy az xx80 es az xx90 kozott megjobban szetnyilt az a bizonyos "gap"
Ha ennyire nincs konkurencia akkor az xx90 siman lehetne Titan ujra, arazzak ahova akarjak, majd legyen egy xx80Ti kicsit kevesebb vram kisebb teljesitmeny olcsobban es senki nem rinyalna annyira.
De ennek vege mar egy ideje. -
-
válasz
KRoy19
#46844
üzenetére
"Jó csak akkor ne hasonlítsd az edményeidet stressz tesztel mért eredményekhez, mert ez így az alma és a körte esete."
Ember, én nem hasonlítottam stressz teszthez, hol volt itt bármiféle stressz teszt linkelve? Amennyiben elolvasod a topikot akkor látni fogod, hogy mit és mire írtam, a többi tőled csak sima kötekedés, amúgy téma off mert már nekem unalmas szia

-
-
válasz
KRoy19
#46839
üzenetére
"De ők 100%-os terhelés mellett panaszkodtak ilyen hőfokokra"
Játékok alatt volt nekik probléma a hőfokokkal, pár hónapja volt ez ott van a 4080 / 4090 topikban.
Én nem stressz tesztre vettem a VGA-t hanem játékra, mint ahogyan írtam 4K 120 fps ultra grafika 55 fok, egyébként UE5 Delta Force jelenleg, leírtam azt is ,hogy biztos van tesztprogram amivel több lenne de engem az most nem érdekel, remélem nem gond

-
Yutani
nagyúr
válasz
KRoy19
#45732
üzenetére
Lehet nevetségesnek tartani az állítást, de szerinted állami támogatásokon nőtt fel az Nvidia, vagy a gamerek által megvásárolt termékek utáni bevételeken? Hm?
Persze ez csak egy pontig igaz, mert talán a GF2-től kezdve a professzionális piacra is céloztak a Quadro családdal, ahol aztán még nagyobb profitot termeltek, és így tovább. Ma meg már a kezdeti 100% gaming csak tizenegy néhány százalékot jelent.
És igen, egy cég akkor sikeres, ha el tudja adni a termékeit. Dolgozhat ott akármennyi okos ember, ha nincs árbevétel és azzal együtt profit. Fejlődni is akkor tud egy vállalkozás, ha van miből. Szóval igen, alapvetően a vásárlók tesznek naggyá egy céget, mert nélkülük lóph@$7 sincs, csikánó.
-
válasz
KRoy19
#45236
üzenetére
Ha így nézed, ez igaz bármire. Én továbbra is azt nézem, hogyan változik a teljesítmény (architektúra), és az teljesítmény / ár (fogyasztói szempont).
Nálam az előbbiben +30-40% az azonos kategóriájú chipben már rendben van, és +60%-nál több az a b***ó kategória.
Az utóbbiban kb. +40%-ot várok el, akkor korrekt egy új generáció (itt az in-generation upgrade-eket, á lá 4080S, nem veszem figyelembe). Azon a téren a b***ó kategória nem játszik, mert ha valami 60%-kal gyorsabb, akkor az úgysem fog ugyanazon az áron menni
-
S_x96x_S
addikt
válasz
KRoy19
#44995
üzenetére
> Azért ennél egy kicsit több összetevős a dolog.
persze,
de én nem látom mitől lenne gyorsabb az 5080 a 4090 -től .
hevenyészett táblázat:------------------------------------------------
4080 | 4090 | 5080
SMs : 76 | 128 | 84
Shading unit: 9728 | 16384 | 10752
MBandwith(Gb/s): 717 | 1010 | 896Persze lehet, hogy az RT teljesítmény tényleg gyorsabb
meg fejlettebb AI egysége van ;Mindenesetre én nem látom, hogy mitől lenne gyorsabb az 5080 a 4090 -től.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Milyen NAS-t vegyek?
- Tudjuk, de nem tesszük: a magyarok többsége nem törődik adatai védelmével
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Gitáros topic
- Apple iPhone 17 Pro Max – fennsík
- CURVE - "All your cards in one." Minden bankkártyád egyben.
- Vallás
- RAM topik
- Xiaomi 15T - reakció nélkül nincs egyensúly
- PlayerUnknown’s Battlegrounds
- További aktív témák...
- ASUS RTX 5070 12GB GDDR7 PRIME OC - Új, 3 év garancia - Eladó!
- GAINWARD GeForce RTX 2060 SUPER GHOST
- ZOTAC RTX 3090 24GB GDDR6X Trinity Eladó!
- XFX RX 7900 XTX SPEEDSTER MERC 310 24GB BLACK EDITION - 3 év Alza Garancia
- Sapphire Pulse RX 6700 XT 12GB használt videókártya számlával és garanciával eladó!
- Bomba ár! HP EliteBook 845 G7 - Ryzen 5 4650U I 8GB I 256SSD I 14" FHD I Cam I W11 I Gari
- Bomba ár! HP Elitebook 8570P - i5-3340M I 8GB I 500GB HDD I DisplayPort I 15,6" HD I Garancia!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X 16/32/64GB RAM RTX 5060 Ti 16GB GAMER termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 6GB RAMPAGE Shiva ADATA 600W
- Apple iPhone 14 128GB,Átlagos,Adatkabel,12 hónap garanciával
Állásajánlatok
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi

MSAA nem működik a mai játékmotorokkal és technológiákkal, ezért használhatatlan.
![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
-> nem veszem többé.
, eye adaptation idegesítő gyárilag, meg a rengeteg felesleges zavaró ui elem, megoldható persze modolással, csak ha én elkezdek modolgatni akkor 2-3 napig tart mert total converson-t készítek belőle a végére, legutóbb is valami 21GB-ot fogyasztott vram-ból. 
Tehat barki barmit csinal az szerinted tuti legjobb es csak dicserni lehet? Mar ne haragudj de ez milyen hozzaallas? Amit irtam pedig nem fika hanem tenyek. Az eredeti hangulat amit az eredeti vilagitas adott nincs meg es ha legalabb az lenne hogy 50/50 ahol jobb es roszabb meg az is elorelepes lenne, de itt egyszeruen nem igy van. A zome environment nem lett jobb es a csempes pelda pedig egy ahol nemcsak a vilagitason hanem az asset-eken is rontottak.
Ennyire még nem jók a kijelző panelek manapság hogy mozgás közben a pixel válaszidő 0ms legyen.




