-
Fototrend
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
atok666
#36151
üzenetére
Lehet, hogy 4-5 éven belül becsapódik egy meteor a Földbe. Lehet, hogy a cloud gaming letarol mindent. Lehet, hogy kitör egy galaktikus háború.
A gyártók 4-5 évre nem terveznek előre. Maximum egy év, amit néznek, és ha több pénzt hoz a bányászat, akkor engedik. Vagy te találtál MSRP áron VGA-kat?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
atok666
#36149
üzenetére
A gyártók az aktuális negyedéves célokat akarják megugrani. Ez a fontos a befektetőknek.
Egyébként igény mindig lesz a PC-s VGA-kra, csak egyre kisebb. És ezt könnyen kompenzálni lehet azzal, hogy magasabban árazzák a terméket. Mikor is láttunk általánosabb áremelkedést utoljára. Oh igen, az előző generációnál. Szóval megoldják a problémát, ha kell a hardver, akkor megveszed, ha nem, akkor élj boldogan a konzollal, a felhővel, a telefonnal, ahova elmentél szórakozni. Azokba is ugyanúgy a TSMC/Samsung gyártósorairól jön le a lapka.
-
aradebil2
senior tag
válasz
atok666
#35972
üzenetére
Ez, mert a legtöbb ember nehezen tudja elképzelni, hogy a bányászat fellendülése nélkül is tartósan VGA hiány lenne. Pedig jó pár consumer electronic ára elszállt a homeofficeolás és a karanténok miatt, nem csak a VGA-é. Az biztos, hogy a bányászok nem segítenek a helyzeten.
-
KillerKollar
őstag
válasz
atok666
#35882
üzenetére
De nem roskadoznak sajnos, minden kártyát elvisznek röhejes áron is
#35886 aradebil2:
Az belépő kategóriás kártyák ára ugyanúgy kilőtt az egekbe. Itt van például ez a GTX 1660 Super.
Ha megnézed az árfigyelőt 104ezer forintról indult, ami mellesleg ha visszamegyünk pár évvel, simán felső kategóriás ár volt, tehát alapban is sokat drágultak a hardverek, most viszont 285ezer... egy előző generációs alsó-középkategóriás kártyáért... Én 360-ért vettem tavaly október elején a 3080-at... és még hezitáltam rajta, hogy lemondjam-e a rendelést, mert mindenki mondogatta, hogy ilyen 300-320k-ál fog majd beállni az ára itthon... aha...
De ez csak egy példa, ha megnézed, mindennek felment az ára, egy GTX 1650 Ti is 100ezer forint környékén van, az az előző generáció alsó kategóriája gyakorlatilag. -
Cifu
félisten
válasz
atok666
#33784
üzenetére
De, ki lehet szúrni, ugyanúgy, ahogy az élsimitó eljárásoknál is feltűnő, ha recés vonalakat kapsz avagy szépen eldolgozott átmenetekkel oldja meg. Persze a gyors lövölde játékoknál ezek kevésbé szoktak a felhasználóknak feltűnni, tehát ott tényleg kb. mindegy.
Nyilván a felhasználók jó része nem áll neki összehasonlítani, elfogadja azt, amit kap. Ez a konzolos megoldás előnye (nincs beállítási lehetőség, nincs összehasonlítási alap).
De ettől még a képminőségen lehet látni a különbséget és igen, ez innentől kezdve az igényesség kérdésévé válik.
-
yagami01
aktív tag
válasz
atok666
#32188
üzenetére
Jaja, én is erre számítok, szóval én is PH. Aztán ami szemem elé kerül.
Annyira nem vagyok elkötelezett egyik iránt sem.Ha még nem volt. Az MSI-nek lesz két új sorozata az Amperéhez. Suprim és Corsair. Utóbbi valószínűleg vizes cucc lesz (valaki kérdezte korábban, hogy lesz-e víz az új kártyákhoz), előbbit nem tudjuk, még nem volt ilyen névvel korábban náluk elvileg semmi.
MSI preparing GeForce RTX 3090, RTX 3080 ‘CORSAIR’ and ‘SUPRIM’ series -
-Solt-
veterán
válasz
atok666
#31868
üzenetére
~10% kevesebbet tudott a HD 6970 mint a GTX 580, cserébe 370 USD volt az 500 USD helyett, 2 GB memória volt rajta a 1,5 helyett és még kevesebbet is fogyasztott. A hab a tortán az volt, hogy a 300 USD-s HD 6950 egy BIOS cserével HD 6970-é avanzsált...
Szóval bármennyire is hihetetlenül hangzik (én sem hiszek benne), nem lenne példátlan ha így történne...
-
JordyG
tag
válasz
atok666
#31080
üzenetére
Ha népszerűségre vágynék, akkor színész vagy énekes lennék.
Vázolni szerettem volna 1 hét leforgását egy szemszögből. Nyilván ha 3-4x jobban teker egy 3080 ott több a profit is, de maga a kártya is jóval többe fáj.. Én közel 1 éve vettem az RX 5700-et alza kuponos akcióval.. Nem is bányászatra, csak véletlenül beleakadtam a jelölt cikkbe, és ránéztem. 1 hét tapasztalat. Előtte sosem bányászkodtam. Ha valami csoda újra nem lesz, nem is fogok.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
atok666
#29378
üzenetére
Nem. Egyelőre a kártyák lassan érkeznek. Ez csak bemutató lesz. Az előkészületek viszont az elkezdődtek, aki kéri, annak az NV szállít PCI Express 4.0-s alaplapot (azt nem tudom, hogy procit adnak-e, nekünk ugye nem kellenek ilyenek, mert már felkészültünk magunktól), meg a tápátalakítót már sokan megkapták.
-
do3om
addikt
válasz
atok666
#29378
üzenetére
Persze szerintem híre se lesz a megjelenésnek, vagy legalábbis amikor már mindenhol fent van kidobnak valamit
Pl. Megjelentek az Nvidi új magasfeszültségű kártyái amik tovább fokozzák a múló nyári hőséget.
Szóval valami beszólós címet adnak majd, aztán hosszan elemezgeti mennyi minden jobb az AMD karikban, és hogy ezek a karik csak a Big naviig élvezhetik a tündöklésüket mert az mindenben fejlettebb.
Lesz szar GDDR6X, elavult gyártástechnológia, azt RT támogatás nem olyan irányú mint az AMD így az is szar...... -
Alogonomus
őstag
válasz
atok666
#28256
üzenetére
Az esetleg elképzelhető, de az is 1500, és nem 1000 dollár lenne, amit a kezdő kérdés tartalmazott.
Viszont akkor mennyi lenne a 2080Ti új ára szerinted? Olcsóbb 2080Ti az már belezavarna a 2080S eladásaiba, szóval annak az árát is csökkenteni kellene, és így tovább egészen 1650-ig... -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
atok666
#26961
üzenetére
Dehogy tudtak. Azt valószínűleg sejthették, hogy azért a spekulatív végrehajtás nem életbiztosítás, de úgy gondolhatták, hogy a gyakorlatiban úgysem fektethető ki ezzel egy processzor. Ebben nyilván tévedtek, de ezekről a konkrét résekről biztos, hogy nem tudtak anno. Most pedig elmondják, hogy az új procik hol lyukasak még.
Ezen egyébként sok sebességet nem lehet nyerni. Amiért lassulnak a foltozásokkal a procik, az a javítás nem optimális jellege. Nyilván ha valamilyen felmerülő problémára választ kell adni, akkor az nem lesz olyan, mintha már a tervezésnél számoltál volna a problémával. De ha mondjuk az Intel dizájnokat is olyan szuperparanoiás mérnökök terveznék, mint az AMD-s procikat, akkor sem lenne igazán lassabb a sebesség. Tehát nem ezért voltak régen gyorsak, az Intel procik.(#26962) FLATRONW: A HBCC biztos nem tudja tönkrevágni a rendszert. Ha tönkre tudná vágni, akkor nem ez lenne a két konzol alapértelmezett módja. Az egész probléma, amiről szó van egy szoftveres kérdésből ered. Le tudod-e állítani menet közben úgy a WDDM-et, hogy ne legyen semmilyen I/O probléma a leállítás és újraindítás között. Ez az esetek többségében, mondjuk sokmilliómilliárdszor sikerül, de felfoghatatlanul sok eset mellett van némi esély arra, hogy a WDDM gyors lelövésével, majd újraindításával járó művelet esetlegesen helyrehozhatatlan károkat okoz a fájlrendszerben. Ez nem új probléma. Már az OpenCL esetében is felfigyeltek rá, amikor még nem működtek biztonságosak az OCL implementációk, de volt feljegyzés a Mantle-re is, DX12 és a Vulkan sem különb, illetve a HBCC szegmens manuális változásaira vonatkozó explicit cache mód is elő tudja hozni ugyanezt a hibát. Amiért nem sokan foglalkoznak vele, hogy lehet biztonságra programozni egy alkalmazást, drivert, stb. Tehát maga a probléma megelőzhető, de 100%-os garancia nincs rá, tehát ha mondjuk minden percben elindítasz és bezársz egy explicit API-s játékot, vagy minden percben egyszer átméretezed a HBCC szegmenst, vagy OpenCL alkalmazást indítasz percenként, majd bezárod, akkor ha ezt úgy 200 évig folyamatosan csinálod, akkor kellően nagy esetszámod lesz arra, hogy beleütközhess egyszer ebbe a rendszerhibába. De itt nem magával az explicit API-kkal van a gond, illetve nem is a driverekkel, hanem azzal, hogy a WDDM 2-t nem tervezték rá ezekre az új lehetőségekre.
(#26963) Callisto: Itt figyelembe kell venni, hogy mennyiszer csinálod a szegmensed módosítását. Egy felhasználó egy Windows telepítés után egyszer fogja megtenni, amikor engedélyezi, és onnantól kezdve úgy hagyja. Tehát effektíve egy telepített Windows operációs rendszer több éves használata alatt egyetlen egyszer van rá esélyed, hogy baj lesz. Amikor már át van állítva a beállítás, akkor onnantól kezdve már az OS indításoknál, illetve a drivertelepítésnél is helyből azzal töltődik be, stb. Arányaiban nagy kockázatnak nem vagy kitéve, mert nem váltasz paramétert naponta sok százszor. Egyszer beállítod, és addig úgy működik, amíg a Windowst újra nem telepíted. Tehát a valós kockázata ennek tényleg mérhetetlenül kicsi, de így sem elég hasznos az exkluzív cache mód az AMD-nek, hogy erőforrást áldozzon rá a Navinál. Kérdés, hogy az új Windows 10 mellett változik-e az álláspont.
(#26964) FLATRONW: Sokkal kisebb az esélye, mert a használat nem okoz gondot, csak a paraméter átállítása, amit egy ember a Windows telepítésénél megcsinál, és soha többet nem kell hozzányúlni, amíg új Windows 10-et nem telepítesz.
(#26965) GeryFlash: A gyakoraltban azért az Intel procikat érintő sebezhetőségeknek sincs olyan nagy kockázata otthoni szinten. Egyszerűen sokkal könnyebben kihasználható réseket lehet találni egy átlagos PC-n valamelyik szoftveres lyuk által. Az Intel sebezhetőségei inkább a szerverpiacot érintik, ahol azért nyilván eléggé folyamatosak a szoftveres frissítések, tehát jobban kell vadászni a résekre a betöréshez. És ezzel nem azt mondom, hogy nem kell telepíteni a biztonsági frissítéseket, nagyon is kell, de ahol ez tényleg számít az a céges környezet. Otthoni szinten nem kell annyira ráparázni.
-
-
Raymond
titán
válasz
atok666
#24050
üzenetére
Az NV-nel a training csak egy felbontasra megy - 4K
Question: How does DLSS train, and why is it a big jump forward in super resolution and anti-aliasing technology?
Answer: The DLSS model is trained on a mix of final rendered frames and intermediate buffers taken from a game’s rendering pipeline. We do a large amount of preprocessing to prepare the data to be fed into the training process on NVIDIA’s Saturn V DGX-based supercomputing cluster. One of the key elements of the preprocessing is to accumulate the frames so to generate “perfect frames”.
During training, the DLSS model is fed thousands of aliased input frames and its output is judged against the “perfect” accumulated frames. This has the effect of teaching the model how to infer a 64 sample per pixel supersampled image from a 1 sample per pixel input frame. This is quite a feat! We are able to use the newly inferred information about the image to apply extremely high quality “ultra AA” and increase the frame size to achieve a higher display resolution.
To explain a little further, DLSS uses a convolutional auto-encoder to process each frame which is a very different approach than other antialiasing techniques. The “encoder” of the DLSS model extracts multidimensional features from each frame to determine what are edges and shapes and what should and should not be adjusted. The “decoder” then brings the multidimensional features back to the more simple Red, Green, Blue values that we humans can understand. But while the decoder is doing this, it’s also smoothing out edges and sharpening areas of detail that the encoder flagged as important.
-
do3om
addikt
válasz
atok666
#22623
üzenetére
Persze tudom, de szerintem akiket meg kellene szólítani ezeknek a gamer cuccoknak, azok nem ebbe a körbe tartoznak, eleve fiatalabb generációt, vagy akik még nem biztos hogy annyira befutottak hogy megvehetik. Tehát aki simán megvehetné azok közül sokan leszarják az egészet, potenciális vevőkörnek meg túl drága.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
atok666
#20427
üzenetére
Mihez van köze?
(#20418) LionW: Valószínűbb inkább a tesszellálás a vizen, plusz a becsapódásoknál egy textúraeffekt. Ez elég olcsó is, és igen jól szokott működni.
Ha nincs több szikla, ami rigid body modellel lecsúszhat, akkor ez van. Ettől még PC-n nem látni ilyet. De a rigid body motor alapvetően jól működhet, mert amikor átmegy a piacos részen, akkor sok bódét felborít és széttör.
Valamiféle vertex shader dolog lesz a növény. Majdnem az egész játék vertex shader trükközés: [link] -
Interceptor
addikt
válasz
atok666
#18971
üzenetére
Bocs, nem nagyon értem ebben a logikát, miért is örüljünk ennek? Nem akarok okoskodni, de szerintem pont ezért kérnek el pofátlan összegeket egy egy újonnan megjelenő cuccért mert lesz bolond aki nem bír magával és azonnal megveszi. Később esik az ára, de nagyon nem mindegy honnan indul, mert annyival drágább lesz mindig amíg lehet kapni. Aki sz@rja a pénzt annak mindegy mennyibe kerül azt nem sorolnám most ide.
(#18991) lezso6 : Mondjuk lehetne még egy eset, ha most jönnének ki az új konzolok nagyobb grafikai ugrással és így pc-re is a köv generációs gamek azok közül mondjuk egy TES6 vagy egy Cyberpunk 2077(hogy ne csak szidjam az AAA-t) és életbevágóan fontos lenne velük játszani, akkor még meg lehetne érteni, de akkor is lehetne várni néhány hónapot, hogy mérséklődjenek az árak.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
atok666
#9362
üzenetére
Persze. A programozási modelleket alapvetően meg kell változtatni. De a fejlesztők ezzel tisztában vannak, ugyanis nem számíthatnak arra, hogy az egyszálú teljesítmény a jövőben nő. Jelenleg erős stagnálás van kilátásban. Erről van egy nagyon szemléletes diagram Herb Suttertől: [link] ... a jövőben a párhuzamosítás oltárára még az egy szálú teljesítmény csökkentése is megtörténhet.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 ULTRA GAMING 10GB
- MSI Radeon RX 6700 XT MECH 2X OC 12GB használt videókártya számlával és garanciával eladó!
- MSI Radeon RX 5700 XT MECH OC 8GB használt videókártya számlával és garanciával eladó!
- ASRock Radeon RX 6700 XT Phantom Gaming D OC 12GB számlával és garanciával eladó!
- GIGABYTE GeForce RTX 2060 OC 6GB használt videókártya számlával és garanciával eladó!
- ÚJ ELEKTROMOS ROLLER Black friday Hardverapró.húúú!!! 2/3 ár alatt a és e-bike dobozban, 1 év gar.:
- Assassin's Creed Shadows PS5 Játék
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ultra 9 285K 32/64GB RAM RTX 5070 Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 6GB RAMPAGE Shiva ADATA 600W
- Telefon felvásárlás!! Honor 200 Lite, Honor 200, Honor 200 Pro, Honor 200 Smart
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Mutass légyszi akkor egy játékot, amiben szerinted "sok fizika" van, hamár ebben nincs.





