-
Fototrend
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Asbee
veterán
válasz tibbike01 #10700 üzenetére
Az a baj te egységesen ráhúzod a Mobilra pl hogy elavult szar, a Castrol meg a csoda. Adott specifikációra, motorra kell nézni az olajakat. Minden gyártónak van modernebb, újabb fejlettebb olaja, és régebbi kevésbé modern, amit már nem éri meg annyira fejleszteni. Egy 0w-20 Castrolt nem lehet összehasonlítani egy 5w-40 Mobillal, ahogy fordítva sem. Specifikációt, motort kell nézni, és azon belül válogatni. Semmi baj nincs a Castrollal, de VW fronton amik szóba jöttek, vannak jobb olajak. Egyébként azért nagy dolgokat ne képzeljünk abba bele, hogy amivel kijön a gyárból az valami extra speciális, kifejezetten arra a motorra sok mérnöki órával tervezett olaj. Marketing nagyrészt….
De ezért is mondtam hitelesített labor analíziseket kell nézni. Vannak mendemondák, amiket ezernyi tényező befolyásol. A labortesztet nem.
-
Asbee
veterán
válasz tibbike01 #10713 üzenetére
Konkrétan nem igaz amit mondasz. A mobil 1 esp folyamatosan változik, és változott is nem olyan régen. Leírtam neked múltkor miben. Lényegesen jobb , modernebb olaj mint a Castrol Edge 5w-30 LL.
A Mobil 1 ESP flakonában pontosan ugyanaz az 5w30 olaj van, amit 20 éve gyártanak.
Ez sem igaz. Én szívesen dobok be ide labor analíziseket a 2 olajról, amivel bizonyítom àllításom. Te ezeket a mendemondákat mivel tudod bizonyítani? Mert ezek konkrétan hazug állítások.
[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
válasz tibbike01 #10713 üzenetére
Én a Mobillal nem voltam elégedett.
Az a 5W-40 3000X1 olyan mint az étolaj..
Le engedtem hamar a golfból, mert hangos volt vele.Haverom is ugyanezt mondta használta a Seatba.
Motul eddig nagyon bejön neki.
Opelbe öntöttem a híres ajánlott sztárolt ESP 5w-30 at annó.
Hát az se jött be..
Még a gyári GM olajjal is jobban tetszett a hangja.De a hang az csak egy dolog ugye.
[ Szerkesztve ]
-
Asbee
veterán
válasz tibbike01 #10717 üzenetére
Mi az hogy semmi nem látszik? Olvass bele egy tfsi csoportba, milyen fikahadjárat van a Castrollal szemben. Akkor ott is jelentsük ki hogy semmi nem látszik, szar olaj ? Tapasztalata mindenkinek van, kinek ez kinek az. Amióta Titanium FST a castrol, főleg fikázzák. Akkor jelentsük ki, ez a fejlesztés? De ne beszéljünk butaságokat. Folyamatosan olyan kijelentésed van, ami nem igaz, tényekkel cáfolható. Mindenkinek van ezzel azzal tapasztalata. Csak ismételni tudom magam. Labor vizsgálat. Ennyi. Mutasd be ezek alapján nem fejlődött a Mobil semmit. Főleg az ESP.... Nem tudod...
Elfogadom a véleményed, hogy neked a Mobil nem szimpatikus, de ne állíts valótlanságokat. És aki egy csomagolás alapján, mondja, hogy az olaj 20 éve ugyanaz, az bocs de vicc kategória. Ez az a szint hogy a Castrol hamis. -
DonThomasino
veterán
válasz tibbike01 #10919 üzenetére
Hát elég szánalom, ha így van.
Dobálózunk össze-vissza ezekkel a szabványokkal,
már kb. senki nem tudja mi mit jelent.
A szerelőkröl inkább ne is beszéljünk.
Lényeg hogy van és megkönnyíti az életünk.
Írtam egy levelet a castrolnak meglátjuk mit válaszolnak.[ Szerkesztve ]
" I'm going to make him an offer he can't refuse."
-
K Norbi
addikt
válasz tibbike01 #11215 üzenetére
Van Fusso coat 12M
Szürke és fekete is.Többet soha nem kenem rá.
Mint a mágnes úgy vonza a port.
Alig vártam lejöjjön.Az első lökösre szoktam felkeni.
Rovarok miatt.
Meg a felnikre.
Ne égjen bele a fék por.
De ennyi.Nem érdekel hogy dobja a vizet.
Ha 2 nap múlva vastagon áll a por rajta.[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
válasz tibbike01 #11219 üzenetére
Persze a waxok fogják is!
Fos az összes.Kend rá nyugodtan a fussot
3x jó vastagonKépzeld el kasztnin én kipróbáltam rengeteg ilyen szart.
És nem csak az én autómon.
Több félét 1 ajtón, elemeken.
Sok sok fajtát.Létezik olyan ami nem vonza a port.
És nem fos wax.
És durva különbségek vannak ám.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz tibbike01 #11425 üzenetére
Nemtom, Varga Miki egyik videójában láttam, és mivel ötödannyiba kerül, mint a Mann FP, gondoltam, rápróbálok. Eddig nem tapasztaltam semmit.
[ Szerkesztve ]
-
bul07
nagyúr
válasz tibbike01 #11681 üzenetére
(#11680) Lauda
Köszi megerősítést
Előszobába a szekrénybe zárva tárolom, nyáron max 25fok, télen min 15fok, fényt az nem igen kap
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
kw3v865
senior tag
válasz tibbike01 #11689 üzenetére
Igazából a Castrol Edge 5W30-at választottam volna, ha nem kapok régebbi verziós Mobil1 ESP-t.
Lényegében egy szinten van a két olaj, elég sok tesztet elolvastam (talán már túl sokat is). De ugyanígy a Motul 5W30 EFE is kiváló választás. Ezek között már olyan minimális a különbség. -
Asbee
veterán
válasz tibbike01 #11692 üzenetére
Nem jó helyen túrtad, már akkor is volt nála jobb. Azóta sokan modernebb Infineum adalékcsomagra váltottak, Castrol ezt azóta sem tudta meglépni. 5w-30 LL-ról beszélek. Sajnos a benne lévő titanium is minimális, nincs különösebb hatása. Az 5w-30M az már jobb, modernebb, de abban is minimális a titanium, amivel reklámozzák, kb semmi jelentőssége. A 0w-30-ba pl már jutott normális mennyiség. Érdekes, 5w-30 miért kiherélt ilyen téren. Nem rossz olaj, simán ajánlható, de de már rég nem top.
504.00/507.00 5w-30 vonalom, LM Toptec 4200, Total Quartz Ineo LL3, Motul Xclean+, Fuchs Titan GT1 Pro C3 5W-30 XTL, Shell Helix HX8 ECT mind jobb választás. Mobil 1 ESP volt a kiemelkedő csúcs. Az most a Ravenol vmp 5w-30 de nehéz beszerezni.
[ Szerkesztve ]
-
Asbee
veterán
válasz tibbike01 #11701 üzenetére
Ittvan a srác aki 8 ezer km-nél cserél. Sajnálatos, hogy mára szinte megvetendő példa lett az, aki figyel az autójára, és a felhasználási szokása alapján legideálissabban cserél olajat. Vagy nem sajnálja a pár ezer ft-ot minden olajcserénél levegőszűrőre, mert tudja a turbó annyira nem lájkolja a port, koszt, dzsuvát. Ezért van sajnos ennyi fostalicska a használtautó piacon. Persze lehet követni a gyári bullshit előírásokat , hogy 150-200k-nál már egye az olajat, haldokoljon a turbó, gatya legyen az üzemanyagrendszer, stb. Ja ilyen nincsen mert mindenki a legideálisabban pályán használja az autót 90%-ban, amire kb íródtak ezek a gyári periódusok.
Ha 24 ezret ír még az autó, le ne cseréld előbb. Ne hallgass a sok buta szerelőre, szakértőre, alapos tulajra. Csak amit a gyár mond. Légszűrő elmegy 80-at is, ne pazarolj. Pollen viszont legyen cserélve évi 3-4x.[ Szerkesztve ]
-
Asbee
veterán
válasz tibbike01 #11704 üzenetére
Sokszor írtam, hogy felhasználás függő az olajcsere. Ne gondold a mai hiperszuper olajak sokkal többet bírnak. Ma már tele a net labor vizsgálatokkal, mind friss , mind használt olajak esetén. Lassan minden ismert fajtára, minden felhasználási típusra. Van aki fanatikusabb és utána jár és kiválasztja ezek alapján mi a legideálisabb. A legjobb olajak is elfogynak 6-8 ezer km után, nagyrészt városi hidegüzemben. Főleg télen. Míg egy csak pályás autónak a 15 ezer is még bőven jó. Ezért is alakult ki ez a 10k/1 éves átlag , ez úgy nagyjából mindent lefed.
-
Asbee
veterán
válasz tibbike01 #11707 üzenetére
Engedjük már el ezeket a gyári ajánlásokat. Én elfogadom valaki betartja, de az nem érv, hogy ez az előírás akkor kibírja és jó ez. Az olaj kibírja a 30-at? Gyertya 90-et? Vezérlés vízpumpa 230-at? Soroljam?
Millió+1 példa van, hogy a gyári csereperiódusok nem jók, nem ideálisak, aki foglalkozik a gépével és nem 3-4-5 évente cseréli annak nem ajánlott tartani.Az ég világon semmit nem érez abból a motor, hogyha minden olajcserénél cserélsz levegőszűt. Ettől még cserélheted.
Egyrészt ez nem igaz, (szívóbenzin). Másrészt megelőzés. Nem tudom ismered-e. Továbbra sem szereti a turbó, a gyűrűk a port, homokot, koszt.Engedjük el a témát. Az a baj nincsenek érveid amellett amit mondasz. Így teljesen felesleges ragozni. Mindenki akkor cserél amikor akar.
[ Szerkesztve ]
-
Asbee
veterán
válasz tibbike01 #11710 üzenetére
Semmit nem ér a kocsi általi számolás. Ez is százszor kilett tárgyalva. Egy városi rohangálósnál sosem csökkenti le annyira ami ideális lenne.
Hiába a gyári specifikáció, a felső polc. Erre írtam a labor vizsgálatokat, de látom falnak beszélek. Ha tudod ezeket cáfold meg tényekkel, érvekkel, ha nem akkor ezt is hagyjuk. Keresőben találsz infókat ezekről.[ Szerkesztve ]
-
Asbee
veterán
válasz tibbike01 #11712 üzenetére
Abban a sok évnyi mérnöki munkában benne van a költséghatékonyság, környezetvédelem, fogyasztói társadalmi szokások, tervezett élettartam és társai. Ezek és a sok évnyi felhasználói tapasztalatok mit mutatnak? Minél hosszabb élettartamot vagy egy még vállalható maximumot nem hosszú távra (10+ év, 300-400k km+)? Szerinted a lelkiismeretes mérnök ezeket a periódusokat tervezné, vagy rá van koppintva a kezére miből hozza ki ?
-
kw3v865
senior tag
-
Asbee
veterán
válasz tibbike01 #11736 üzenetére
a, csoport tagjai túlkapják és bár rosszat nem tesznek a motorral, a környezetet és a pénztárcájukat terhelik. (ide tartoznak a legkevesebben)
b, optimális, tapasztalatok, ajánlások útján kikövetkeztetett csereciklusok. Megőrzi a motor állapotát. (ide taroznak a legtöbben->ebből a fórumból, én is idetarozok)Ez minden csak nem igaz ebben a formában. Vannak bőven felhasználási szokások amikhez az a, csoport lenne az ideális. Ezt tapasztalatok és laborvizsgálatok is alátámasztják. De ahogy Qru is írja, van hogy a gyártó is megadja ezt a lerövidített periódust. Sokan sajnos ezekről nem is tudnak. Városi használatra üzemóra lenne pl a fontosabb és az alapján cserélni. Nem mindegy hideg motorral dugóban araszolsz állsz, vagy folyamatosan megy a gép.
[ Szerkesztve ]
-
-
K Norbi
addikt
válasz tibbike01 #11796 üzenetére
Levegő/Pollenszűrőből Mann filtert neki.
Olajszűrőből szintén Mann filter. [link]
De!A te fajtádból csakis gyárit kéne [link]
Elmondja miért.
Hiába Mann, hiába ugyanaz.
Nem tartja meg olajat.Üzemanyagszűrő nincs a tiédbe.
(#11799) grizlisandor
Ezek nagy részét 2012.09(FL) utáni autónál kiküszöbölték M32 váltó.igen, annyi a különbség, hogy 2013 utániak később hullanék szét.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz tibbike01 #11861 üzenetére
Visszatérve erre ha megnézzük a korábban linkelt mérési jegyzőkönyvet az remekül mutatja, hogy a Shell Helix Ultra 5W40 az a gyárilag megadott újkori 79,1/13,1-ről 74,63/12,72-re hígult. Persze nem tudjuk a használat módját az is befolyásolja de jól mutatja az irányt.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
K Norbi
addikt
válasz tibbike01 #12175 üzenetére
Mann olajszűrőm mióta nem Germany, azóta elpártoltam.
Ez a Hengst Germany tiszta régi Mann.Most nem lehet kijelenti ez vagy az a legjobb.
Autógyártó válogatja.Opel oil filter Hengst, Air filter Mann.
Bmw hez oil filter/air MahleVAG-nak Mann javarészt.
De mégis NSZ autószerviz gyárit ajánlja.
[link]
1:10 től.
Persze lehet egy Hengst meg jó lenne.Hót fos az egész.
A festés, belül a ragasztás se igényes.
Fel se tekertem, elajándékoztam.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- SSD kibeszélő
- Windows 10
- Milyen alaplapot vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Fellebbezett az EU-ban az Apple, amelyet kongói botrány fenyeget
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Xbox One
- ASZTALI GÉP / ALKATRÉSZ beárazás
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- További aktív témák...
- Delonghi mobilklíma eladó, megkímélt, hibátlan
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Eladó Ford Mondeo 2.0 TDCi Trend
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs