-
Fototrend
OLED Televíziók - témaösszefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Laca1212
őstag
B9-re ha rádugok egy külső házba tett SSD-t kezelni fogja? Jelenleg egy 500-as HDD van rádugva külső házban. Működik rendesen.
-
Partz
senior tag
válasz KTTech #50496 üzenetére
Azért ennyire ne rohanjunk előre. A CES-en bemutatott darabokból kiindulva, közel sem olyan tökéletes a helyzet. A jelenlegi woled-hez képest nem tudott a készülék tökéletes feketét, a vörös-zöld quantum-dot szűrők nem tökéletesek, 1-2% körüli kék fény áteresztésük van még kétséges, hogy a polárszűrőt teljesen eltudják engedni. Túlmelegedés problémával küzdenek és fényerőben sem olyan erős, mint a beharangozottak. Nem véletlen, hogy a Samsung Electronics várat még a technológiával, én inkább 2022-re teszem.
LGD kicsit elkényelmesedett az utóbbi években, nem csoda versenytárs híján. De a woled technológiában is van még tartalék. A jelenleginél hatékonyabb kék rétegelés már elérhető. A jelenlegi y+b stackelést felválthatják r+g+b -re, amivel emelnék a színteret. A top-emission gyártás is egy időben napirenden volt, ami megint csak magasabb fényerővel járna. Az kétségtelen, hogy a quantum-dot technológia a jövő és az is benne van, hogy az LGD is inkább már arra fókuszál.
-
KTTech
veterán
A Samsung Electronicsnak a felbontással van a legnagyobb baja: a marketing teljesen a 8K-ra feküdt rá, és a felső kategóriában nem tudnának mit kezd kezdeni egy jelenleg max 4K-s technológiával (olcsóbban meg nem érné meg nekik)...
A többit meglátjuk nemsokára.www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
veterán
-
Madwe
nagyúr
65cx-hez kinek milyen fali tartó vált be?
az 55c6om egy hama-n volt, amivel semmi gondom, 65cx is felfogadható lenne rá. Nade az 55c6 15kg kb, a 65cx pedig 25.2, a tartóm elvileg 25 kilóig ok - rendben, kihúzható, s ritkán szoktam, gondolom olyankor nagyobb erőkar miatt lehet érdekes, de lehet nem kockáztatom meg elkezdtem nézegetni fix, max dönthető tartókat (kb sose forgattam, felesleges) s azért felmerült, h a faltól való távolság ilyenkor fontos lehet hála a hátsó portoknak... mekkora táv ajánlott ?[ Szerkesztve ]
-
alaves
addikt
válasz adamssss #50509 üzenetére
HDR-nél gyakoribb probléma. Sony-nál és Panasonic-nál kevésbé jelentkezik. Philips-nél a legrosszabb az "overshoot" képfeldolgozás eredményeként. LG-nél szoktak állítani az fw-n (lsd. C8), CX-nél is vannak/voltak problémák (raised black). B9-nél még esélyes lehet az fw finomhangolása.
Samsung 65S90C/Asus RTX 3050/i5-4460/Asus B85M-G/16GB RAM*Creative FPS1600 4.1 Speaker*Sennheiser HD 230*[LG OLED55C1, Philips 55OLED754, LG OLED55B7V]
-
alaves
addikt
válasz adamssss #50509 üzenetére
Ha többször zavar a gradient, akkor mindkét képzaj szűrő minimumra állításával csökkentheted a jelenséget.
Philips esetén gyakorlatilag a két szűrő bekapcsolásával lesz olyan a kép, mint a többi gyártónál szűrők nélkül (a túllőtt vezérlés visszatompítása minimális részletvesztéssel).Samsung 65S90C/Asus RTX 3050/i5-4460/Asus B85M-G/16GB RAM*Creative FPS1600 4.1 Speaker*Sennheiser HD 230*[LG OLED55C1, Philips 55OLED754, LG OLED55B7V]
-
Fisha
őstag
Kicsit off, de annyi óda van itt az lg szakszervízről, hogy leírok egy ellenpéldát is.
Bejelentettem egy hibát augusztus elején. Kaptam róla szakvéleményt, amit nem tudtam elfogadni. (a konkrét eset most irreleváns, mert csak az lg panaszkezelése a lényeg). Erre már rögtön semmi lehetőség nincs, hogy reagálj. Feladtam így hát egy új hibajegyet, amiben leírtam az előzményeket. Eltelt 20 nap, semmi. Felhívtam őket. Legyek türelemmel, látják, de 30 nap a válaszadási idő. Ma megint felhívtam őket, így 40+ nap után, hogy mi a helyzet. Hát. Nincs semmilyen függő hibabejelentésem. Itt azért eldurrant az agyam. Amúgy is rettenet a felületük, semmilyen visszajelzést nem kapsz a bejelentésedről. Még egy válaszemailt se, nemhogy azonosítót, amire hivatkozni tudnál. 20 nap után még látták 40 nap után, már szerintük sose volt ilyen. De ha akarom vegyünk fel újat, amiről megint nem kapok semmit, és majd vagy válaszolnak vagy kitörlik, mert nem tetszik nekik. Azt nem teljesen értem, hogy erre iso9001-et hogy lehet manapság kapni, nomeg egy tech világcégtől elég szánalmas megvalósítás. Mindeközben az idióta droid meg csak hajtogatta, hogy de mindegy is, mert van már egy szakvélemény és az az állápontjuk, és fel se fogta, hogy itt most már nem is ez a fő gond. Felvetettem velük hibát újra, ami mellé odacsaptuk, hogy ez a hibakezelés így minősíthetetlen. 30 nap. -
-
Fisha
őstag
válasz Archttila #50513 üzenetére
Igen, bár ez talán - ahogy írtam is - itt most mindegy. Azért se raktam bele, mert akkor csak elkanyarodtunk volna, hogy jogos-e az igényem vagy sem.
Ami érdekes még: korábban láttam itt a topikban, hogy többen is ugráltatták azért az lg-t azzal, hogy sorban cseréltették a panelokat, banding/tinting miatt. Állítólag azért már ez sincs. Az első után kapnak egy szakvéleményt, hogy hát ez ilyen, utána szevasz.
[ Szerkesztve ]
-
wallace 234
őstag
-
Fisha
őstag
-
Segal
veterán
válasz dani0113 #50518 üzenetére
300 x 200
"Ez nem változtat azon, hogy tisztességtelen dolog botokkal felvásárolni 160-180e indulóáron a 3060 Ti-t, aztán 250e-ért árulni a HA-n." Ez miért lenne tisztességtelen? Te is meg bárki lesheti botokkal a boltokat, ugyanúgy meg tudod venni a cuccot azon az áron, mint a scalper.(1 házigazda válasz...)
-
torma1981
veterán
Igaz. Sok múlik a helyi szervizen. Sok a kókler, azt sem tudják mit csinálnak. Érdemes az LG-vel mindenképp előtte beszélni. Kész tényeket mondani a szervizesnek, ha értetlen pl. A szerviznek nem kevés pénz, hogy panelt cserélnek neked pl. Nagy lóvét ad nekik az LG. Nekik érdekük a csere, mert kapnak lóvét. Ha ír egy szakvéleményt, az is jó ha cserét kapsz, mert akkor ők megint a javításért, cseréért a lóvét.
-
KTTech
veterán
válasz torma1981 #50525 üzenetére
A központ is tud állást foglalni egy ilyen helyzetben. Sőt, onnan kezdve az kötelező érvényűvé válhat a szerződéses partnerekre nézve. Ha az LG-nek elege van a magas szervizköltségekböl (márpedig az lesz, ha még meg nem történt), akkor gyorsan ki tudják adni, hogy pontosan milyen feltételekkel lehet panelt cserélni, pl. minden cseréhez a központ hozzájárulását kell kérni, fotókkal alátámasztva (a Panasonicnál már 10 évvel ezelőtt is csak így volt panelcsere/fődarabcsere a plazmáknál is, amit lecseréltek az meg ment is a központba ellenőrzésre, hogy jogos volt-e. Onnan kezdve ha nem volt minden megfelelő, könnyen lehetett, hogy ingyen, ha nem ráfizetéssel zárta az ügyet a szerviz. Más - nem mai - tapasztalat: mobil téren sok fődarabcserét visszadobott annak idején a gyártó, hogy nem lett volna rá szükség - de a szolgáltató miatt cseréltük, mert már 3-4x járt szervizben ugyanazzal a hibával, és minden ki lett már cserélve. Mindet visszaszámlázták nekünk...)
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
veterán
Nehéz megérteni itt pár embernek, hogy esetleg vége a több százezres alaktrészek sokszor mondvacsinált cserélgettetésének. És itt most nem a te sztoridról van konkrétan szó, hanem a fenntarthatatlan garikezelésekről úgy általában. Én simán el tudom képzelni, hogy egy nekik "normálisabb", mondhatni reálisabb gariztatásra állnak át. Szép volt, jó volt, ami eddig volt, de a mesének vége és realizálnak. Van ilyen, ők is a profitot nézik.
-
torma1981
veterán
válasz KTTech #50529 üzenetére
Azt azért nem hiszem. Minden panelt felküldeni a központban, hogy ülnek rajta heteket? Mikor ki van adva a szerviznek, hogy 14 NAPON a javítást stb meg kell csinálni. Az LG határozta meg. Lengyel központnak kell a cserét jóvá hagynia. Én nem munkanap a 14 nap.
2 hét alatt tehát a bejelentéstől a hiba javításig meg kell hogy történjen. Ebben benne a szervizes kiszállása, stb, stb. Ebbe hogy férne bele a panel bevizsgálása? Ezt a kaposvári szaki mesélte, nem véletlen, hogy ilyen gyorsan reagálnak a hibákra. LG protokoll. Sokszor kép alapján döntenek a panel cseréről, nem hogy bevizsgálják. Lehet Pest más, de vidéken ezt hogy oldanák meg?Írtam tegnap az LG-nek. Ott nem volt semmi bevizsgálás a központban stb. A helyi szerviz dönt még mindig. Nekem már a 3.dik panel csere lenne, erre kérdeztem hogy kaphatok csere utalványt. Azt is a szervizel kell megbeszélni, stb.
[ Szerkesztve ]
-
KTTech
veterán
válasz torma1981 #50532 üzenetére
A panel visszaküldése a központnak már nem a 14 napos időből megy/ment. Viszont a szerviz majd ez után volt kifizetve, hogy a központ mit állapított meg... 1-2 benézett panelcsere után már nem fognak azonnal cserélgetni, hanem esetleg a központtal egyeztetve szakvéleményt adhatnak ki (ami után szintén kapnak pénzt, mert foglalkoznak a bejelentéssel).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
torma1981
veterán
válasz KTTech #50533 üzenetére
Most mennyire életszerű, hogy napokig vizsgálnak egy panelt? Semennyire. A szerviz meg a saját költségén vette a panelt és varja, hogy mjt mond az LG? Ha azt mondja nem fizet akkor mi van? Ahány szervizes annyi féle. Van valami protokoll amit kell nézniük, mi lehet a hiba? Júniusban még volt 14 nap csere, ha nem a szervizek kellet várnia a pénzre. De neked addig cserélték a panelt. Most sem fognak 1 hónapig ülni, mert ez az LG-nek nagy presztízs veszteség. És milyen szakvéleményt? Ahhoz fel kell küldeni a panelt. Vagy kép alapján? Te meg 1 hónapig tv nélkül leszel? Ne viccelj már.
Na mindegy is nekem az LG nem írt ilyet a levélben.
[ Szerkesztve ]
-
esicyhun
tag
válasz torma1981 #50534 üzenetére
Sajnos van abban realitás, amit a kolléga írt. Én is dolgoztam mobilszervizben. Ott úgy történt mondjuk a kijelző csere, hogy az adott partnercég megvette az alkatrész kijelzőt/vagy csak bizományiban kapta. A kijelző csere jogosságáról a helyi szerviz döntött, majd a csere után (ekkor az ügyfél már boldogan használta újra a telefont) a rossz kijelzőt vissza kellett küldeni a gyártónak. Ez bevizsgálta a kijelzőt, és ha nem találta jogosnak a cseét, nem fizette ki az alkatrész árát (bizomány esetén pedig kiszámlázta a helyi szerviznek), plusz nem járt jutalék sem a javításért. Ezt csak azért írtam le, hogy ez sok helyen így működik, az hogy az LG még nem így kezeli a dolgokat, maga a csoda. Én is remélem, hogy így marad, nekem is LG Oled-em van (C8). Csak ne vegyétek már ezt a dolgot alapnak.....Egy tollvonásba kerül az eddigi gyakorlat megváltoztatása.
-
daneel_hu
addikt
válasz esicyhun #50535 üzenetére
Bizony így van.
A kizárólagosan működő szerviznél is lehet ilyen, hiába a gyártó vállalja az anyagi kár jelentős részét a szerviznek is van benne kockázata.
EPSON-nál pl minden nyomtatóhoz kell tartanod főalkatrészt (pl fej), ha pedig lejár a szavatossága akkor a gyár visszaveszi - pl nem lett felhasználva -, de csak a vásárolt ár X%-áért. Vannak nagyformátumú nyomtatók ahol a 1db fej milliós tétel forintban.[ Szerkesztve ]
-
PiszokAlfréd
tag
Üdv mindenkinek!
Szemezgetek az oled tv-kkel, gyönyörűek, de nem tudok túl sokat róluk, remélem tud nekem segíteni valaki! Van itt olyan aki évek óta használ ilyen tv-t?
Mire kell számítani, mennyi lehet egy oled panel élettartama? Technológiából adódóan előbb használódhat el mint az lcd-k?
Ha többet lenne használva játékra mint filmezésre, tarthatok attól hogy "beég"?
-
Madwe
nagyúr
válasz PiszokAlfréd #50539 üzenetére
Én 2016 óta hajtok egy c6ot (holnap lesz lecserélve cxre ) és beégésnek semmi nyoma. Napi 4 órát minden nap ment minimum, de gyakran 8+, játék, film vegyesen.
a statikus tartalmat azért nem nagyon kapta (pc-t nem kötöttem rá, nem csak 1féle játék 1féle huddal ment rajta naphosszat éveken át)
oled fény hdr esetén 100 (gyakran ment így) de napközben sima sdr 40 körül este pedig 20 körül ment - így nálam semmi gond nem volt ezzel. Gyanítom a frissebb szériáknak mégkevesebb gondja lesz ezzel. -
Madwe
nagyúr
válasz PiszokAlfréd #50541 üzenetére
A hdr magasabb fénytartományt enged, sdr csak 0-100 között, hdr pedig 0-1000 vagy akár 0-10.000 között. Az, h itt a fekete fekete az a kontrasztot növeli, a hdr pedig fényerő tartomány
nem fényes nagyon 100ason a hdr, kell neki (oledet amúgy is sötétben illik nézni ha ki akarja használni az ember a feketét) le lehet venni, persze, hdr esetén nem ajánlom azért, sdr adás esetén 20 körül korom sötétben tök kellemesen világít (oled amúgy sem fényerőbajnok, azok a ledek inkább)
a cxben hdmi 2.1 van, 4k@120hz 10 biten, earc nem csak sima arc, vrr többek között, bfi, gondolom jobb vezérlés, frisebb webos stb.
első sorban méret váltás miatt léptem én meg (55ről 65re) de a fentebbiek ps5/xsx/pc mellett jól jönnek majd (bár egyelőre a vrr szétcsapja a feketéket oleden, kérdés meg tudják e oldani...)[ Szerkesztve ]
-
PiszokAlfréd
tag
-
-
blakey
titán
A sárga jó, Apple TV-n a normális app-ok (Netflix, Infuse) HDR esetében a felirat "fényét" lentebb veszik, sokkal nézhetőbb, mondjuk így a fehér is nézhető.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
KTTech
veterán
válasz torma1981 #50538 üzenetére
Több, mint 10 éve is remekül megoldották ezt a gyártók, azóta pedig nem nőtt, hanem csökkent a súly. Igaz, nem otthon javították a készülékeket, bár szerintem ez inkább előny, mint hátrány (a gyors meló sokszor nem feltétlen jó is... bár manapság nem igazán javítanak semmit, viszont egy időszakos hiba kiszűrése gyakorlatilag lehetetlenné válik).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
Igazabol a burn in miatt erdekelt, de ha sargaval nem jott elo (ennyi ev utan) akkor a 2020-as panelen a ver small size transparent szurkevel bizotosan nem lesz gond.
[ Szerkesztve ]
Passionate about minimalistic software, the Linux philosophy, and having fun. SFF enthusiast.
Új hozzászólás Aktív témák
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- iPhone topik
- Sorozatok
- Diablo 3
- Villanyszerelés
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest