-
Fototrend
OLED Televíziók - témaösszefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Partz
senior tag
válasz
KTTech #110478 üzenetére
Igazából 10-15 éve hangoztatják, hogy az qdel (nanoled) lehet a jövő, de 1-1,5 éve kapcsoltak rá igazán a fejlesztésekre, ami kezd beérni. Jelenlegi állás szerint 2028-ban már lehet kapni ilyen készülékeket kereskedelmi forgalomban és 2030-tól sztem átveheti ez a tech az oled szerepét. Microled-ben én pl sosem láttam azt a nagy potenciát, mivel nem tud gazdaságosabb lenni mint a fenti technológiák és igazán csak ez számít egy fogyasztói társadalomban.
Csak párat említsek a tavaly bemutatott prototípusokhoz képest; Már kék sub-pixeleket is előtudnak állítani nehézfémmentesen, hasonló teljesítmény mellett. Gyakorlatilag meg 16x-ozták az egyes pixelek élettartamát egy hőkezeléses eljárással.
-
Partz
senior tag
válasz
KTTech #110400 üzenetére
Itt egy érdekesebb videó a G5-ről a tavalyi csúcs oled-ekkel összehasonlítva. Ez a technológia ellenben az MLA-val 1-2 éven belül szinte biztosan lecsúszik a C szériába.
Én is azon az állásponton vagyok a Samsungnak vmit lépnie kell, mert így gazdaságilag nem éri meg a tv szegmensben a qd-oledet fenntartani. Azért már készülnek alternatívával aminek egyszerűbb a gyártása mint egy woled panel, de ehhez kellett a qd-oled vonal. Nagyon várom a májusi SID-t mennyit haladtak egy év alatt a technológiával, voltak közben elég jelentős áttörések fejlesztések terén.
-
Sasi001
senior tag
válasz
KTTech #110415 üzenetére
Itt egy cikk: https://www.whathifi.com/advice/lg-g5-vs-samsung-s95f-which-flagship-oled-tv-is-better
És magáról a színfényerőről még nem is beszéltünk ami nagyon jelentős.Egyébként a találgatásaidnak semmi értelme, megszűnik nem szűnik meg, nem éri meg gyártani nem költséghatékony, ez nem csak erről szól. Engem ne akarj meggyőzni mindkettő technológiát láttam, használtam használom, hangsúlyozom a felháborodás elkerülése végett, hogy számomra szebb a kép a QD-oled tévén és nem egyedül vagyok ezzel az állítással.
-
Sasi001
senior tag
válasz
KTTech #110400 üzenetére
“Egy kb. 77"-es méretű hordozóból kijön legalább 4 db 32"-es hordozó, amire ugyanannyi pixelt kell felrakni, de a kisebb méretben kevesebb anyag kell hozzá.”
Számomra ez az elmélet nem álja meg a helyét, ez alapján nagyon sok mindent nem gyártanának, mindenből csak kisebbet tudnál venni mert gazdaságosabb a gyártása mint a nagyobbnak. A QD panel méretei eddig is korlátoltak voltak, anno az s95b legnagyobb mérete 65” volt. Volt szerencsém Lg-oled-hez, de a QD-oled-ből már a másodikat használom, 77s95d, csak a méret miatt váltottam. -
Sasi001
senior tag
válasz
KTTech #110392 üzenetére
Tisztában vagyok a technológiával. Elég sokat ölt bele a Samsung a QD oled fejlesztésbe, nem hiszem, hogy “ tv méretben eltűnhet “. Összehasonlításnál akkor is mindig az aktuális modelleknek van értelme. Inkább arra törekedne az Lg, hogy megszüntetné a panel rothadást meg a tintinget, na ennek a bejelentésnek sokkal jobban örülnének az emberek.
-
hyppo!
tag
válasz
KTTech #110392 üzenetére
Ennek a végkifejlete az lehet, hogy TV méretben eltűnhet majd a QD-OLED technológia, mert a kisebb méretek (max kb. 40") többet hoz a konyhára - és kérdéses, hogy mennyi lesz majd a fejlesztésére.
Azért ezt én nem így látom, mert akkor a Miniled gyártósorát nem adta volna el a TCL-nek és több pénzt és energiát nem fektetne az OLED kijelzők gyártásába. Erről nyilatkozott a Samsung.
-
-
Rewmac
tag
válasz
KTTech #109474 üzenetére
Igen, de ezt én derítettem ki h szerintem az. Másrészt meg a csere panel ne legyen már hibás.
Amit kértek képet azon fekete pont van. Amire azt írták az nem szamít ha egy piros vagy zöld világít vagy van egy fekete pont van belefér.Mondjuk a hajlított panel már jobban zavar. Mondjuk arra meg azt mondta aki cserélte lehet a hőtől majd egyenes lesz. Ezt kétlem. Egyrészt minden oldala ferde és befele mindkét oldalon hajlik. Egy fix lábon van a két oldal között 1,5 centi a szintkülönbség.
-
ρσгτσ
addikt
válasz
KTTech #109474 üzenetére
3 javítás utáni valóban nincs. Pontosabban 4. meghibásodásnál 8 napon belül cserélni kell a terméket, vagy visszatéríteni a vételárat. Vagy ami a bevett gyakorlat TV esetében: csereutalvány.
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet, 5. § (6)
Szerk.:
Egyszerű kép a fogyasztói jogokról jótállási időben történő javítások esetében: -
warren29
aktív tag
-
hunspikey
őstag
válasz
KTTech #108270 üzenetére
MICSODA????? 4000? d65-ön?
Ha Vivid módban megy d65-ön akkor filmmakerben is megy annyin, hiszen nincs különbség a TV megjelenítésében - a profiktól tudom, hogy ezek csak beállítás szetteket takarnak. Ha d65 akkor azt mindenhol tudja nem csak vividben.
Samu csak 2000-et tud 10%-on (mármint a 2025-ös széria)
-
hunspikey
őstag
válasz
KTTech #107970 üzenetére
Azt el tudnád magyarázni hogy a panel fotókon illetve ha közel hajolok egymás melletti WRGB pixel struktúrát látok. Ehhez képest ezek az ábrák úgy ábrázolják mintha egymáson helyezkednének el. Előtte meg pár éve arról volt szó hogy igazából nincs is RGB mert minden csak színszűrős ultraibolya dióda.. Hogy van ez ténylegesen?
-
-
hunspikey
őstag
válasz
KTTech #106484 üzenetére
Oké, ezt részben elfogadom, de itt nem arról van szó, hogy szaggat a HDR Film hanem arról van szó, hogy a maximális csúcsfény nem éri el szemmel láthatóan a 120 nitet se. Telóval RAW-ban fotózva és belemérve, kb az apple adások csúcsfénye egyezik az SDR anyagokkal abban az esetben ha az SDR oled pixel fényereje 8 körül van -nyolc, igen, a százból, miközben a DV filmmakerben megy természetesen.
Én tökéletesen értem, hogy egy 1000 nites fehér paca iszonyatos szaggatással tud csak végig vonulni a képen, szemben egy 10 nitessel, ami szinte folyik még 24p esetén is - de azzal nem értek egyet és nem is bírom megérteni, hogy miért kell folyamatosan kontrasztmentes low-key anyagokat az apple-nek kiadni.
Számomra a HDR első és legfontosabb vívmánya a 10 bites kép. Iszonyú szépek az árnyalatok 10 biten. Na ehhez képest sikerül még ezt is elkúrni, mert sokszor látni, hogy poszterizál a rosszul megválasztott tömörítés miatt. Nem nézi vissza? Nem érdekli?
Másodsorban ennek mentén (a 10 bitre gondolok) lehetőség van ahogy mondod a szép gazdag near black részletekre is - valóban nagyon kedvelhető!
Aztán azt se felejtsük el, hogy amíg tökéletesen igaz az a mondatod, hogy filmre lőtt anyagot HDR-re rakni fából vaskarika, szerintem ma már szinte egyáltalán nem forog streamingre szánt anyag hagyományos negatív filmre.
És amíg a dia pozitív mindössze 5-9 blendét tudott, és a legjobb negatív fényátfogása is csak kb 10-12 blende volt, addig a digitális kisfilmes szenzorok ma már 15 körül, a komolyabb cuccok, pl az Arri ALEV 3 A2X szenzora 17 blendénél tartanak és nem kell hozzá majd sok hogy elérjék az emberi szem teljesítőképességének határát: a mágikus 20 blendés átfogást.
Ehhez képest ad a drága apple fele SDR féynerőt DV-be baszva
poszterizáltan
Példának okáért meg lehet nézni a HBO Max Last of Us sorozatát vagy a Prime Fallout-ját, mindegyik igazi szép motyó és szépen svenkelnek azok is, pedig van bődületes fényerő. A last of usban kifejezetten sok a kültéri 1000 nit környéki svenkelt jelenet illetve a szabad kamerás 3rd person nézetes felvétel, és mindegyik tökéletesen jól mozog, engem abszolút nem zavar a stutter pedig 24p.
Szóval nem tudom felmenteni az Apple-t a vádak alól
-
ricsip
addikt
-
hunspikey
őstag
válasz
KTTech #105907 üzenetére
Hahaha oké, de nyilván én háztartási normál TV-re gondoltam, nem arra a 152 colos technológiai szörnyre, mely tudott 4k-t ez igaz, de a fogyasztását nem merték kiírni. Ja meg ha jól tudom fél millió dollár volt az ára, bár kétlem, hogy ezt lehetett volna ténylegesen rendelni, már látom is magam előtt az itthoni panás szervízes csávók arcát amikor kijönnek egy ilyenhez, hogy nem oké a kép
Jobban jártak volna 4 db 50 colos TV összefogásával....
Nekem abszúrd ilyen prototípusokat mutogatni, semmi értelme. Olyan mint bemutatni egy 2000 lóerős BMW-t csak éppen euró 2 - kösz.. Olyat Pisti is tud a garázsban...
-
krx21
nagyúr
válasz
KTTech #104244 üzenetére
Melyik technológia mossa kevésbé a képet? Szerintem mindegyik jobban, mint az OLED…
A BFI alkalmazása más tészta. A szem és az agy működéséből (tehetetlenségéből) fakad az elv. Megfelelő fps esetén nincs rá szükség. Sok hátránya is van, a fényerő csak az egyik…
Valamint a régebbi technológiák csupán csak a működésükből fakadóan alkalmazták. (Mozi vetítő, CRT, plazma) Vibráltak is rendesen.. -
krx21
nagyúr
válasz
KTTech #104229 üzenetére
“Ha mozgást kell megjeleniteni, amúgy is elég vacak az OLED”
Vagy inkább az mondanám, túl jó!Ezért pont a valós mozgást látod 24p esetében…
Az előnye viszont már 60fps és pláne 120fps esetén látszik. Ott sokkal több részlet marad meg mozgás közben, mint egy LCD-n. A képpontok gyors válasz ideje ilyenkor nagyon jól jön. Viszont, ha alacsony a frame, bizony előbb lesz ettől darabos is… -
hunspikey
őstag
válasz
KTTech #104191 üzenetére
Ehhez képest a 2.3-as nézési távolságomból ordít ha 4k megy vagy ha FHD. Szerintem egy kiváló szem majdnem de tényleg majdnem látja a 4k minden részletét, kb 90%-ra tippelem, mert játszottam órákat azzal, hogy lepausoltam egy tesztábrát és kicsit előrehajolva kerestem a pontot ahonnan már nincs több részlet, majd vissza, ahol eltűnik a részlet.
Ez persze egy csipet sóval értendő - illetve lényegesen jobb a helyzet a valóságban - ugyanis a fogyasztásra kiadott 4k anyag nem tartalmaz 4k információt!!! Messze nem ,mivel akkor moiré jelenség lépne fel és undorító lenne. Nincs olyan, hogy valós 1 pixeles vonal... Tehát még a legélesebb 4k is tökéletesen fogyasztható, látni fog mindent. Más kérdés, hogy egy 4k tesztábrát valóban nem látod, szerintem erre vonatkozik a THX megállapítása, de a valós tartalmakat igen is látod!
-
T.Peter
őstag
válasz
KTTech #103752 üzenetére
Ha sdr-rol van szo, a 100 nitet el lehet fogadni, mert az ugy helyes, de hdr-ben ez helytelen.
Attol, hogy a mozik adott fenyerot tudnak, nem jelenti azt, hogy a hdr verziokat is arra kell masterelni. Erdekes, vannak mas filmek amiket meg tudnak csinalni rendesen. A hdr nem azert lett kitalalva, hogy tovabbra is 400 nit alatti tartalmakat adjanak ki. Nem veletlenul 10k a csucs. Ne magyarazzuk meg hogy miert is jo valojaban az, ami nem az. -
szkutyi
addikt
válasz
KTTech #103748 üzenetére
Félre érted ez nem így működik....minden filmet(nagyjából) mozira terveznek...mégsem 150nit csúcs fenyerő van a tobbségiben hdrben és doviban..mert ugye itt nem sdr-ről beszélünk
.
Kíváncsi vagyok majd a remux-ban milyen lesz az rpu...reméljük jobb...
Egyébként bele néztem, turhető a sok hajótestben lévő jelenet miatt...viszont ott is vannak lampák stb stb, nem megszokott ez az alacsony fenyerő végig...: [kép]
Egyebkent ha sdr-mozira lett volna kitalálva a film, nem lenne 4k hdr lemez.szvsz -
hunspikey
őstag
válasz
KTTech #103386 üzenetére
Hát ez így leírva logikus, de akkor meg felmerül a kérdés, hogy ugyan az az app ami eddig megfelelően hívta az eljárást most miért nem hívja. A válasz is logikus: igen is hívja, de a TV azt sajnos ignorálja, illetve máshogy kezeli.
Ez szerintem úgy megy, hogy van egy procedúra hívás az app irányából, ezt a TV fogadja, de az új firmware szerint a számláló 30 percről indul.... Na és innen fogva vagyunk rendesen Torrentésen megbaszódva, mert nincs az a panelhűtés ami 30 percnyi Dolby Vision módban ábrázolt kotta fehér kontúros tartalmat tudna úgy hűteni, hogy ne kokszoljon oda. Nem egy G3-on ami 1400 nittel világít... Nagyon kíváncsian várom, hogy hányan lesznek úgy, hogy szarnak bele, beégetik és cseréltetik a panelt, mert a G szériánál bizony benne van a panel csere okok közt a beégés és még a legbalfékebb ügyvédbojtár is 3 femtoszekundum alatt viszi át a fogyasztóvédelemmel együtt karöltve a bíróságon, hogy kizárólag az LG-nek felróható okból (szándékos firmware módosítás, folytatólagosan, több ízbeni, csoportos panasz tétel ellenére tanúsított tudatosan fenntartott magatartással ráadásul) kifolyólag történt a TV paneldegradációja... Amikor majd pár ezer panelt cserélnek és lesz párszáz perük, szerintem csak szólnak Kimcsi Kim Dzsongnak, hogy írd már vissza tesa 1 percre az a kikúrt screensavert...
-
alaves
addikt
válasz
KTTech #103226 üzenetére
A TV gyártónak abból kell kiindulni, hogy a felhasználók zöme belső alkalmazásokat (streaming, belső lejátszó) használ, ezért az első védelmi elem az 1 perc múlva bekapcsoló képernyőkímélő, utána pedig az ASBL (mozgókép közben pedig az ABL). Ehhez adódik még a logó védelem és a kicsi hatásfokú pixelshift.
Egy példa: elindítok egy HDR filmet, valamiért pause-t kell nyomnom, majd elfelejtem, hogy úgy maradt és nem látom, mert pl. el kellett mennem otthonról. A képen mondjuk ~10%-os ablak méretben egy tábortűz van ~900 nites sárgával-narancssárgával (feltételezve, hogy kikapcsoltam az ASBL-t is). Egy ilyen extrém esetben képernyőkímélő nélkül néhány óra alatt simán beég a QD-OLED, de még a WOLED is pár órával később. -
makoss
veterán
válasz
KTTech #102953 üzenetére
Mondjuk lehet igazad lesz mert ha hasonló nagy dolgot kéne nézzek a szobában mint egy 77"-os tévé, az az ágy.
Annak a hossza 1900mmszélessége 84cm, magassága 43cm
Egy OLED77C41LA meg: 1 879 x 1 130 x 228
de oledből nekem elég 65" is max, 77"-os meg úgy sem lesz 400.000 Ft, mint a 77S95CAT -
hunspikey
őstag
válasz
KTTech #102184 üzenetére
Pont hogy emeli a kontrasztot - hiszen te fotós vagy tudod, hogy ha lerekeszel a pupilla a háttérfény miatt akkor több mindent látsz a képen feketének ergo kontrasztosabb. A fényátfogását rontja a szemednek maximum - de egyébként ez sem jellemző, mivel iszonyú ritka hogy 1000 nites képrészlet mellett kellene infót bányászni 1, 2 nites részekről ugyan azon a képen. Ahogy előbb is írtam, ha sötét a jelenet egésze akkor kikapcsol.
látni kell, itt fórumon hiába karatézunk ezen.
-
szkutyi
addikt
-
Scout500
csendes újonc
válasz
KTTech #101459 üzenetére
én ezt tudtam kibogazászni a neten
"A Samsung S95D, S90D és S85D OLED TV-k kapcsán biztosnak mondható, hogy az „ATXXH” modellszámvégződésű S95D és a 164 centis (65″) S90D készülékekbe a Samsung Display QD-OLED képernyőit, míg az „AEXXH” modellszámvégződésű S90D és a valamikor megjelenő S85D modellekbe az LG Display WOLED paneljeit építik." -
hunspikey
őstag
válasz
KTTech #99988 üzenetére
Az a vicc hogy szerintem egy vt60-at igen csak hibátlanra be lehet kalibrálni. Az enyémet a János666 kolléga kalibrálta és iszonyú szép lett. Most már g3 van és nézem ugyan azokat az anyagokat a régi kis usb winyómról és egyszerűen nem olyan, miközben a g3 bár nem kalibrált de gyárilag elég jó a tesztek szerint.
Miből van az eltérés?
És lassú statikus nagy totálokat mutató jelenetekről beszélek tehát nem a mozgás másmilyensége az ok.
El képzelhető egy olyan szitu hogy spektrálisan más a szín tisztasága? Tudom hogy a woled rgb komponensei eléggé szórnak abszolút nem monochromatikus egyik szín csatorna sem.
-
hatala
tag
válasz
KTTech #99620 üzenetére
Szia!
Én is egy 77 G3-ba gondolkozom, egy 65"-os LG led tv után, tudom hogy nagy minőségi ugrás lenne, de félek hogy túl nagy lenne a a 77" 197cm a 30m2-es nappaliba, 3,5 méter nézési távolságból. Jó áron jutnék hozzá, ezért ez a nagy méret.
Szerinted, illetve szerintetek ez a 3,5 méter nincs nagyon közel a 77"-os tvhez?Köszi a tanácsot!
-
szkutyi
addikt
válasz
KTTech #99614 üzenetére
Hat...teljesen más az én tapasztalatom!
Beépített lejátszó c3-on nagyon jó! Ezert is adtam egy a zidoo z9x-el...hidd el volt teszt bőven....
Windowsos megosztást is látja a tv! Szóval a beépített médialejátszó tökéletes hálózati lejatszasra.
Plex megint csak fenomenális a tv-n...egy 60k- kínai mini pc a szerver, n100 procival..
De egyébként helyi lejatszasnal nincs is transzkodolas...csak távoli elérésnel..de képzeld azt is bírja az n100..
Nem tudom milyen anyagokat nézel te, mi lehet 400Mbit/s, én meg nem találkoztam ilyennel...xd
Szerk: te milyen tvrol beszélsz egyébként? -
szkutyi
addikt
válasz
KTTech #99603 üzenetére
Xd
Lehet de kisebb esellyel mint egy szarrá tömörített 3 gigás verzión...én ezeket a kephibakat elhiheted észre veszem! De én még az anyagaim.kozott nem láttam ilyet. Pedig van sok sok anyagom...720tol 4k-ig...inkább a felbontás gyenge, de ilyen blokkosodást nem igazán... -
junkpod
veterán
-
junior19
senior tag
válasz
KTTech #55422 üzenetére
Csak kérdés, hogy a Pana szerviz hogyan állna hozzá a panelcseréhez, mert ugye a Panánál kikötés a kompenzációs ciklusok lefutása. És ezt ellenőrzik is fórumtársak leírása alapján.
A boltban ha csak egyszerűen elvették az áramot, akkor sok ciklus nem futott le rajta, amiért majd a szerviz megtagadja a cserét. -
xerobyte
aktív tag
válasz
KTTech #54737 üzenetére
@KTTech Áhh, köszi a kiigazítást! A mozi BFi + 72Hz-ről fogalmam sem volt.
Amiket utána írtál az egész interpolációról annak valamilyen formában tényleg az összefoglalóban lenne a helye!Egyébként szerinted a jelenlegi OLEDekkel mi a legjobb motion beállítás/te mit használsz? Minden off? vagy DJ 0 DB 0? vagy BFI on? vagy...?
Azon gondolkozom még, hogy a Sony-nak tényleg érezhetően jobb a mozgásmegjelenítése vagy ez csak konteo? Nálam C-s LG van és azért egy panning shot igencsak receg és én már DJ1 melett is észreveszem az artifactokat sajnos.
-
Tulku
veterán
válasz
KTTech #54754 üzenetére
Naimnál van olyan megoldás audio esetén hogy előre beolvassa egy SSD-re az adatokat egy bufferbe és ezt hallod...(jitter miatt csinálják ezt)
Na most jóval erősebb procival (gondolom maiak még nem lennének képesek erre ilyen mennyiségű adatfolyam esetén) talán itt is meg lehetne tenni egy bufferből lejátszást....csak gondolkodom...
Új hozzászólás Aktív témák
- Yettel topik
- AliExpress tapasztalatok
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Eredeti játékok OFF topik
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Megkapja az FSR 4-et a PlayStation 5 Pro
- Projektor topic
- Milyen okostelefont vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest