-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Declare
őstag
válasz haddent #44680 üzenetére
Nem azert nem csereltem, mert nem mertem, hanem mert le kell szedni a kocsi elejet, meg a legszüröt ki kell venni vagy mittom en....szet kell szedni a kocsi egy izzocserehez....grat opel
de miért? hát nem tudod 3000 körül tartani a benzint?
hiaba teszed ezt, a nyomatek akkor is kb fele akkora a benzinben....csak nem akartam ebbe mar megint belemenni A kettön motorja kb egy kategori csak dizel vs benzin. Az en 1.7 cdti be van 260 nm nyomatek 2300 tol, Neked kb 160Nm 6000 töl. Ez pedig a motor rugalmassagat jellemzi....es ugye a Te motorod korszerübb, ujabb generacio, az enyem egy öskövület az uj 1,6 dizel astranak 320Nm a nyomateka ugyanitt[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz haddent #44683 üzenetére
Nem kell leirnod mindig, hogy nem kötekedes, erre valo a forum . Sokszor en is visszavonulot fujtam mar
Nem vagyok szaki + mindig elmondom, hogy nem azert jarok dizellel, mert szeretem a szagat/hangajt, de amiben elönye van azt el kell ismerni.
A motornak van jopar jellemzöje, amiböl összeall a teljesitmenye, motorkarakterisztikaja. A loerö es az üresen lemert 0-100 gyorsulas az egy, egy jellemzö.
A dizelnek (de a turbos benzinesek is egesz jok ilyen szempontbol) a nyomateka mindig nagyobb (azaz nagyobb forgatonyomatekot tud kifejteni a kerekekre), tehat a kocsi rugalmasabb lesz, kevesbe lesz erzekeny a terhelesre, ez szvsz a magyarazata annak is, hogy egy dizel kevesebbet fogyaszt es egyenletesebb a fogyasztasa. Azert egy benzinesböl ki lehet hozni 5-6 liter/100 at meg 11-12 liter/100 at is. Dizelböl meg mondjuk 5 es 8 liter/100 a ket veglet.
Szoval üresen 0-100 on megveri a benzin, meg a pörgössege miatt vegsebessegben is. Ellenben mondjuk 80-120 on mar fogadni mernek, hogy nem es ha mondjuk a 0-100 at nem üresen, hanem +3felnöttel merjük, ott is fogadni mernek, hogy a dizel siman elveri a benzint.
-
Declare
őstag
válasz F_Gergely #44727 üzenetére
Ha jol tudom 4 hengeres amugy. Jo auto, de ugye az fel terepjaro is es ezert az attetelezes es a motorkarakterisztika is tök mas. Alul semmi, felül semmi, közepen viszont brutalisat tol. Na annak a motornak a kerrekeset birom Kivülröl az ember feje, kb a hütöraccsal nez szembe es brutal nyers, traktoros kerreges...olyan vad nyers erö feeling, ami ele nem szivesen all oda az ember, ha megindul
-
Declare
őstag
válasz haddent #44730 üzenetére
Wazeee...Te linkelted [link]
150Nm << 250Nm Tökmind1 mit csinalsz a benzin csak 150 Nm forgatonyomatekkal tudja megtekerni az elsö kereket, a dizel meg 250 nel. Ebböl adodik, hogy rugalmasabb a motor, terheles alatt pedig ez ki is jön.
(#44729) tresh Nekem a H astraban a 110 lovas 1.7 dizel van, haddentnek meg a 110 lovas benzines. Vegsebessegben es 0-100 gyorsulasban is megveri papiron. Erre irtam, hogy ugye üresen ha mondjuk klimaval, 3 emberrel mernenk ugyan ezt, vagy neznenk egy 80-120 at, ott biztosra veszem a dizel nyerne.
-
Declare
őstag
válasz haddent #44735 üzenetére
azt ersd meg, hogy a loerö önmagaban egy adat. Önmagaban semmit nem jelent. Ha ezt nezzük a kombino 1000 loerös, akkor az 10x jobban gyorsul mint a tied? Azaz 1,1 masodperc alatt van 100 on. Nem.
Loerö, nyomatek, hengerürtartalom, valtoattetelezes, tömeg, gumi (merete, tipusa, mintazata, allapota)................stb ez mind befolyasolja a 0-100 adatot, amin lovagolsz. Attol meg mert 0-100 on jobb az 1.6 szivo, üres tömeggel merve, nem jelenti azt, hogy 80-120 is jobb, vagy terheles alatt.
Vagy pl ha betenned decide OPC motorjat a tiedbe, sok sok masodperccel elverne az opc akkor is, mert a valto, futomü, hajtas semmi nem arra van beallitva....teljesen mind1, hogy papiron a kettö autonak hajszalra megeggyezne a loereje, nyomateka.
A lenyeg, hogy a tök mas a ket motor, mashogy viselkedik. A benzin üresen jobban gyorsulhat 0-100 ig, de mashol meg a dizel lesz a nyerö, de ilyen adatokat senki nem nez, hogy mondjuk 15%os emelkedön gyorsulas, vagy +4 felnöttel gyorsulas stb
ez valami hasonlorol ir, en most at nem olvasom, de beleolvasva kb azt magyarazza, amit mi is
-
Declare
őstag
válasz #TOTTI #44737 üzenetére
Igen, sokan elkövetik ezt a hibat, hogy megveszika dizelt mert az ugye kevesebbet fogyaszt, csak nem arra hasznaljak, amire valo es nem ugy hasznaljak ahogy az kell. Ez esetben szivas az elet velük sajnos.
Nekem most eri el hamaosan a szettekert, ezer sebböl verzö dizelem a 200 ezret
(#44741) trassher figyi, ennyi szopas utan a nagyszamok törvenye alapjan jönnie kell mar valami jonak
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
Ne önts több olajat a tüzre En ugyan igy tapasztalom. Emelkedön autopalyan, ha megfogja valami a sort es utanna "rajtol a mezöny a belsö savban" a szivo benzinnek ki kell allnia hasonlo teljesitmenybe. En a 320i bmw t (e46) pl siman elhagytam emelkedön gyorstasnal, söt egyenesben gyorsitasnal is 100-140 között is tavolodott. Aztan ugye az enyemböl ott elfogy a delej, abban meg van tartalek
-
Declare
őstag
Na hogy egy kis on-t is vigyek a topicba
3 angol video a K astrarol
Astra K Nagyon tetszik...de basszus, ujonan egy ilyen az erösebb 1.6 dizellel 9 millio
Astra K aerodinamika cikk az nemet, de a video angol
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz AMD Power #44747 üzenetére
Igen en is azet irtam mar parszor, hogy drukkolok nekik, mert tenyleg dolgoztak vele....
mondjuk azert az a brutalisan laggolo navi eleg ciki, de hatha a sorozatgyartasba be tudnak epiteni a Pentium3 asnal erösebb procit isA baj az araval, hogy a 6 millio az a fapad 1.4 benzin kb. Az erösebb dizellel, par extraval 7-9 milla, ami azert komoly piiincz egy kis teljesitmenyü, kis kategorias autoert....meg ha menö az ülese akkor is
-
Declare
őstag
válasz (Bundás) #44749 üzenetére
Nekem is soknak tünik az a 100 celsius. Elvileg ott a motor nem erölködik tulzottan, viszont nagy a menetszel/hütes.
Nekem ilyen tamponal a 90 fokot sem eri el a viz. Ha meg van eröltetve palyan, emelkedö, padlo, akkor megy 95-97 fokig. Ez mondjuk 1.7 dizel, de akkor is az a 100 fok 100 km/h körül gyanus.
-
-
Declare
őstag
válasz F_Gergely #44790 üzenetére
Elsö pillantasra, azt hittem volvo. Tiszta S80 as az elsö lapmpa/maszk Nem rossz egyebkent
(#44791) trassher azert 400k km alatt nem szabadna nagyon elhasalnia egy benzin motornak sem, az insigniak meg ugyis jobbara dizelek. Bar ha ilyen legozos a tulaj, akkor el tudom kepzelni, hogy hogy is sikerült ezt a 4 motort intezni...
-
Declare
őstag
válasz AMD Power #44795 üzenetére
En ahogy ertem, akkor adott egy disel insignia, aminek a motorjait egy falabu tulaj amortizalja, meg adott egy opc insignia, aminek most a motorjat a sajat dizele helyere tetette. Mondjuk el nem tudom kepzelni, ilyet hogy lehet megcsinalni, hisz az egesz kipufogo rendszer, valto......szoval semmi nem passzol....de ehhez sem ertek
-
Declare
őstag
válasz trassher #44798 üzenetére
Egy dizel auto es egy benzines mar alapbol szerintem full mas nagyon sok szempontbol. Az opc meg aztan plane olyan, hogy azt a nyomatekot es teljesitmenyt atvinni az utra.....de mondom nem ertek hozza...ehhez sem....de akkor is erthetetlen szamomra meg milyen auto lesz abbol ami darabokbol utolag van összehegesztve....
-
Declare
őstag
válasz Findzs #44806 üzenetére
Ez altalanos jelenseg. Az ujabb verzio mindig nagyobb, modernebb, dragabb anyagokbol epitkezik. Egy egi F astranak ma mar lehet egy corsa a megfelelöje.
Nekem is ugyan ez a bajom. Azert 21-22 ezer euro egy alap dizeles astra. Picit felszereli az ember (es akkor nem wellness üles meg led lampa, csak legalabb ami most is van) es maris 25 ezer euro körül/felett jarunk.Azert 7-8 millaert egy astrat venni....hat akarhogy is...es ugye nem egy fullextras astrarol beszelünk.
-
Declare
őstag
válasz haddent #44808 üzenetére
Csak azt tudom irni, mint amit masok is. Ha lesz majd egy dizel autod, vagy egy turbosod (ertem ezalatt, hogy hasznalsz egyet legalabb egy ideig), utanna fogod megtapasztalni a különbseget.
Amikor vezetni tanultam, ket 1.6 os benzinmotoros autonk volt. Azt gondoltam akkor en is az 1.6 polorol, hogy hat annal nincs tovabb (amugy tenyleg jo kis motor volt, kis kasztni, baro volt). Aztan jött az 1.9 tdi golf IV, amivel tanultam. Hat azt hittem betojok Aztan azota eltelt bö 10 ev es volt szerencsem sok kocsit vezetni hoszabb tavokon is es ez alapjan irkalok. Kesöbb szerintem Te is fogsz mosolyogni az 1.6 astra H val kapcsolatos "vad" es "tol" es hasonlo mostani erzelmeiden
-
Declare
őstag
Az az 1.7 dizel H astra egy jo kis auto. Anno jokat olvasgattam rola, azt vettem es en s jokat tudok irni Nem egy problemas motor. Nem is fogyasztas bajnok es nem is erögep, kieggyensulyozott
Viszont amit a többiek is irtak, azert azokra figyelni kell. Ha evente legalabb 20k km körül mesz es jobbara nem varosban, akkor jo lehet, ha nem akkor erdemesebb benzint venni.
300k tartalek valoban legyen az autos penztarcaba
-
Declare
őstag
Annyit tennek hozza, ahhoz amit F_Gergely irt, hogy:
A turbo alapbol "fütyül", de elvileg azt nem igen hallod. Lehuzott ablaknal kis sebessegnel, szük utcaban gazadasra viszont igen. Ha ennel joval erösebb az sajnos lehet turbo problema is. Mennyi km van az autoban? Sajna, ha nemtörödöm gazdaja volt akar 150-200k km alatt is el lehet intezni a turbot. Ilyenkor turbo felujjitas (100k huf körül) rossz esetben uj turbo (300k huf körül).
Mivel uj a dizeled igy van par praktika ami nekem is uj volt, de fontos dizel autonal:
- olajcsere: Hasznalatol függöen 10-15k km között cserelj olajat es csak jo minösegüt hasznalj
- hidegen nem terheljük a motort hirtelen gyorsitassal/magas fordulattal, de alacsonnyal sem. 2000rpm környeken erdemes tartani a fordulatot, amig nem melegszik be.
-ha van kettöstömegü a kocsidban 1500 rpm alatt nem hasznaljuk a motort, plane nem lepünk oda neki ilyen vagy alacsonyabb fordulatnal
-nyomd ki (be ) a kuplungot, amikor leallitod
- ha meg van hajtva/eröltetve (pl autopalya odalepegetös/folyamatos nagy empos haladas), sose allisd le egyböl, vagy gurulj vele rövidebb szakaszokat, hogy hüljön, vagy jarasd egy 5-10 percig. Ez a turbo miatt fontos.
-telen nagy hidegben erdemes 2-3 percet alapjaraton melegiteni. Többet nem kell.Dizeleknel a kipufogo gaz nagyon forro. Nekem telen kb 1 perc alatt ilyen 1m sugaru körben elolvad a kipufogo körül minden ezert is fontos, hogy nagy minuszokban melegisd alapjaraton egy picit (nagy a hötermelödes, ha elindulsz meg nagyobb es ez nagy teheles a fem alkatreszeknek a motorban)
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz haddent #45048 üzenetére
Hallod persze, de nem sipolo hangot. Azert irtam, hogy lehuzott ablaknal szepen lehe hallani varosban falak mellett, de ha bent a kocsiba hallod, hogy sipol az nem nyerö
Nem szabad terhelni semmilyen motort sem hidegen. Terheles az alacsony fordulat is, mert nagy nyomatekot ad le (raadasul kettöstömegüvel szerelt autonal az ilyen 1500 es alatta fordulatoknal keletkezö vibracio kinyirja a kettöstömegüt is), magas fordulaton meg minden nagy sebesseggel pörög, gyorsan melegszik ergo nagy hötagulas es nincs normalis kenes sem (hideg az olaj).
Azert irtam, hogy az okosok azt modjak, amig a dizel bemelegszik 2000 körül erdemes tartani, mert ott a nyomatek/fordulatszam/olajnyomas talan a legjobb a motornak. Melegszik is a motor, de nem is tul gyorsan.
Mod: Ez amugy nem kunszt, mert 100 km/h nal 5-be kb 2000 at forog, autpalyan meg 130 nal 6-ban kb. Raadasul amig eler az ember az autopalyaig addig azert szokott lenni par km, ami eleg azert hogy ne legyen hideg a motor.
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz BigBlackDog #45063 üzenetére
Ez ugyan az lehet, mint H astranak is, digit klimaval a szellözö rostelyokat, vagy valamit allit, hogy amikor kinyitod, meg becsukod az ajtot a nymas az utasterben könnyeben kiegyenlitödjön az ajto csukodaskor....vagy valami ilyesmi. Sajna ez tud tönkremenni, mert elkopik valami müanyag bigyo benne
A szakszerü, minden reszletre kierjedö leirasom lenyege, hogy ne aggasszon, amik nem kerreg/kattog beteg hangon
(#45065) BigBlackDog jah en is a csamagtartot hasznalom pont ezert
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
hasznalt teszt: H astra vs golf
azert ezt elolvasom majd -
Declare
őstag
válasz haddent #45068 üzenetére
En mindig ugy voltam, hogy szeretem a dolgaimat kritikus szemmel nezni. Szerintem ez elörebbmutato, mint az elfogultsag. Azert az Opel a mostani K astraba nem veletlenül ölt annyi penzt es energiat, egyertelmüen le volt maradva a konkurenseitöl, mindig csak a regi technikait csiszolgatta. Ez az 1.7 dizel is ezer eves. Indult 80 loerövel, de meg a J astraba is ezt tettek, csak belefaragtak 50 lovat az elsöhöz kepest. Ettöl meg persze lehet jo, mint ahogy jo is.
-Müanyagszag: Ez nekem sem tünt meg fel
-Valto: Az teny, hogy meg a vw polo valtoja is gyorsabban es pontosabban kapcsolhato, de azt en sem iom ala, h a H astraje idegesitöen rossz. BAR hozza kell tenni, hogy az enyembe mar az ujabb 6 sebesseges van es azt is, hogy a neten leirtak szerint 150k km körül hajlamos szetesni es fel kell ujitani. Az enyembe is ezt tette a tulaj. Nekem nincs vele bajom, szokhato, de mondom ezt ugy, h az elözö tulaj 2000 eurot tolt bele....azert ez khm...
-Desig: Nem veszes, de azert szerintem nem lehet elvtatni, h a golf sokkal modernebb. A menürendszerröl ugyancsak leirtam en is a velemenyem, hogy gaaz.
-Üles: Na ezt is leirtam, hogy ez az ami ultragaz. Igy most a gerincparnaval es könyöklövel elhetö, de hatarozottan rossz.A motorra meg szerintem rosszat nem irt. A golf motorja mas es mashogy müködik. Ez az amit nem ertettel meg multkor sem, amit irtunk. Attol meg mert ket motor parametere megeggyezik loerö es/vagy nyomatek szempntbol lehet tök mas a hangolasa/ valtoja miatt. Amit leirtak tök igaz. En is irtam, hogy alacsony fordulaton lefullaszthato könnyen, ellenben elözeskor 4000 ig siman kipörgethetö es megy. A golf meg mas. Az lent nyomatekosabb, fent gyengebb ezert varosban siman lehet rugalmasabb. Ez van akinek jo van akinek nem, de ezek egyen/vezetesi stilus/vezetesi körülmenyektöl függö dolgok.
Hat a markaszervi meg igen...ha nem ismerettseggel megy az ember en semmilyen autot nem vinnek markaszervizbe a garancia utan....
-
Declare
őstag
válasz AMD Power #45075 üzenetére
Igy van es ugye ez nem jelenti azt, hogy az Astra sz.r lenne!
Lehet irtam mar, amikor en vettem az automat es dumalgattam a szerelömmel ö is azt mondta, hogy joooo eeeg, ha neki egy H astraval kellene jarni, akkor magara gyujtana, mert annyira unalmas auto (50 ev körüli, autoszerelö, nyilvan millio autot lat, mindig massal maszkal stb... ).
Aztan mondtam neki, hogy nekem ezzel a GTC vel design szempontjabol nincs bajom....nem egy bmw, de korahoz kepest, kategoriaban szerintem tök jo. Ezt gondolom most is . Mondom beszeljen nekem a fenntartasrol, motrjarol, szervizekröl, megbizhatosagrol......jaa azt mondja, az rendben van. Opel az korrekt kocsi. Szerviz/alkatresz olcso, a motor megbizhato, csak at kell nezni. 150k km nem problema, attol nefeljek.....na mondom akkor vegeztünk is
Kivancsi leszek epp ezert nagyon a K astrara, majd hogy fogja a piac pozicionalni a golfhoz kepest
-
Declare
őstag
válasz haddent #45080 üzenetére
Ezzel a motor dologgal nem fogunk soha egy nevezöre vergödni
"A dinamika dumától meg ezen "költemény" után tényleg falnak megyek. Két turbódízel, 10Nm különbség, és "sokkal jobban megindul"? De mit várok, objektivitást és a szubjektívitást meg a más márkajelzés miatti placebó kizárását? "
Ezt irtad. Erre irtam, hogy ez nem fikazas, ez nem roszabb vagy jobb kerdes. Mas. Ez lehet elönyös egy varosban, egy kenyelmes, dinamikus, rugalmas vezeteshez es lehet hatrany varoson kivül elözesekhez, vagy autopalyan stb. Mind1 a loerö es NM kerdes, hangolhatjak tök mashogy a motort/valtot es ezzel mas lesz az erzet is.
Ez az amit magyaraztunk multkor, hogy pl egy 320i bmw hiaba fut gyorsabbat 0-100-on, hiaba több loerös, ha en a kis 1.7 dizelemet lepadlozom, megtamaszt az üles. Persze csak x masodpercig, aztan vege a benzines meg fele annyira tamaszt meg, de 3x tovabb tartja azt a gyorsulast. Igy az 1.7 dizelben az ember azt erzi hogy huu wow, a benzinben meg, hm hol vannak a lovak....erted mit mondok? Hiaba gyorsabb 0-100 on, hiaba erösebb, a maximalis gyorsulas érzet az enyemben jobb, mint a 320i ben.Az meg hogy jol vezetsz (es a multkori gyorsulasos videot alapjan jol vezetsz) es igy dinamikusabb vagy, mint egy masik auto, amiben jobb mondjuk a valto az egy dolog. Az meg masik dolog, hogy a jobb valtoval, meg dinamikusabb lennel
Altalaban nem szoktak szeretni sem az ülest, sem a valtot. Ettöl meg lehet jo, meg meg lehet szokni, de nem kerülne fel egyik sem az opel büszkeseg falara, ezt szerintem ki lehet jelenteni. Ettöl meg en sem irom ala, hogy annyira borzaszto es idegesitö lenne....ez azert nem igaz szvsz.
(#45079) SÖ
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz Markizmark #45100 üzenetére
nincs azzal baj, ha tudja ez mivel jar. Kicsereli, amit kell es lehet egy faja autoja. A baj akkor van, ha 2 milliot szan az autora es 2 millioert veszi meg azt a kocsit. Ha ugy kalkulal, hogy 2M + 1M kicserelni, amit ki kell az ugy ok lehet es mar lehet is fesziteni a kiraly utcaban egy 3 millios astraba kevesebben fognak bepattanni, mint egy 3 millios E60 ba
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz Markizmark #45105 üzenetére
Jaa az a 3 literes dizel az egy iszonyu jo motor. Nincs ezzel semmi baj, ahogy a nepper is irja, tenyleg tök jo duma. Ha ki tudod fizetni es nem faj az ilyen esetleges több 100 ezer forintos eves szervizköltseg, lehet az egy nagyon jo es szerethetö auto.
Viszont az ilyen aki igy indit, hogy "a skoda fabia utan eljött az idö a nemet premiumra....de a költsegek legyenek alacsonyak..." az egy idiotaAzert ha bmw t vennek en kezivaltoval vennem, vagy kormanyvaltos automataval. Mas nem kellene. Mondjuk igaz, csk ilyen komolytalanabb kategoriak vannak manual valtoval M4
-
Declare
őstag
Nekem a 110 lovas van az szijas, szerintem a 100 lovas is, a 80 ast nem tudom.
Tovabbra sem vennek dizelt arra a hasznalatra amit leirtal.....
(#45117) vebbful azert en elkapcsolgatnam nekem ez a best most....brutal jo design es technika....mondjuk azert ebben az automata is igen joféle már
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
Leirtuk többször mar....egy hasznalt dizel az elözö gazdajatol függö allapotban lesz erösen. Ha ismert az elöelet jo, ha nem, akkor könnyen lehet, hogy par hibat ügyesen eltitkol aztan, majd te ralapatolhatsz turbora, kettöstömegüre, dpf re, szivosorra fel milliot vagy többet. Egy benzinesnela kokler gazda fele ilyen karokat se ud okozni. Ezen kivül ha varosi autonak van hasznalva tömödik a dpf (ha van), egr, turbo, lehet öket tisztittatni, stbstb...
-
Declare
őstag
válasz stickermajom #45129 üzenetére
En most olvasgattam a kocsimrol, hogy milyen bajok lehetnek, miket erdemes atnezetni, meg most megy TÜV re, otthoni szerelövel elötte atnezetnem stb. Nagyon jo dolgokat talaltam a forumokon .
Nem egy helyen irtak, hogy a jo 1.7 dizel H astra mar "arany arban" megy, mert egy nagyon jo motor, viszont van egy csomo lelakott kacat is. Azok is jok fenntartas szempontjabol az atlag dizelhez viszonyitva, mert olyan rengeteg baja nem igen van.
Szoval en ennek örülök, mert ezek szerint kicsi az eselye, hogy egyik pillanarol a masikra felrobban es költhetek ra milliokat , a masik meg ha eladasra kerül a sor es lesz egy szep allapotu, jolfelszerelt, motorikusan tuti kocsim, akkor egy az egyben cserelhetem el egy M4 re[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz F_Gergely #45130 üzenetére
Tul van ez a kis benzines turbos pörögve, irtam mar többször. A kezdeti modelleknel van lancnyulas, de nem a vilagvege, hogy 60k km enekent kicserelteted. Ha meg nem balfek a soför es nem varosban 1000 fordulaton valtogatva jar vele, szerintem a koszolodas is ritka.
-
Declare
őstag
válasz stickermajom #45144 üzenetére
Egy behozott astra lehet sokkal jobb allapotu, mint egy hazai (jobb utak, jobb üzemanyag, valszeg nem az ukran kuton tankoltak es a szerviz is lehet, hogy sokkal pontosabban volt tartva).
(#45143) Pitu Mi leirtuk a velemenyünket, a többi a Te döntesed
(#45146) F_Gergely ez nyilvan valo....ezert olcsobb a hasznalt, mint az uj
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz F_Gergely #45155 üzenetére
Ez tu lnagy altalanositasok. Ha a hasonloan kis kategoriat nezzük, mondjuk 2.0 turboig dizel benzin.
- Egy Dizel sokkal nagyobb nyomatek miatt sokkal jobban igenybeveszi az alkatreszeket. Lasd az en astram valtojat. Egy benzinesbe egy kuplung/valto nem igazan megy tönkre 150k km alatt.
-Egy benzinesbe sokkal kisebb vibraciok vannak, a kettöstömegüt, ha balfek a tulaj sem egyszerü kinyirni, ellenben egy dizelnel nem nagy kunszt.
- Egy dizel a sokkal nagyobb hötermelese miatt joval erzekenyebb a hidegen melegitesre/eröltetesre, mint egy benzin, amit igazan melegiteni sem kell, csak ne legyen szarra forgatva.
-A benzin sokkal kevesbe tud tragya lenni, mint a dizel. Az ilyen okosba tankolo huszarok a sz.r csencselt gazolajjal, sokkal elöbb eldugitjak a rendszert, mint egy benzinnel. Meg ugye az jobban is kormol, tömödik stb A tescos benzin is benzin, max kicsit vizesebb
- Dizelben ott a magasnyomasu rendszer, ami megint csak egy gyenge pont, ilyen sincs a benzinben.
-Ha varosban volt hasznalva, tuti kuka a dpf, egr, szivosor, hot mocsok. Egy benzin nem kormol, sokkal kevesbe fog eltömödni, mint a dizel. Ugyan ez igaz a turbora. Egy benzinnel szvsz nem igen kell turbot tisztittatni.Szoval ezek most csak igy hirtelen amik eszembe jutottak, biztos, hogy böven van meg
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz Faserka5891 #45162 üzenetére
"nem vagyok 100% osan kompetens a dologoban"
En meg aztan plane nem nem elek ilyenekkel, söt el is itelem.
Müszakin atmegy amugy az auto ügyeskedes nelkül igy?
-
Declare
őstag
válasz Faserka5891 #45167 üzenetére
Persze, de a lenyeg a gyari allapoton van.
En ugy tudom, ha a gyarihoz kepest barmilyen atalakitast vegez az ember az auton, arrol hivatalos igazolasnak kell lennie, csak ugy mehet müszakira. Marpedig Te egy gyari dolgot kiszereltetsz es atprogramoztatsz.
Meg egy üveg sötetitö foliahoz is mübizonylat kell, hivatalosan(#45168) F_Gergely jo persze ezzel en is tisztaban vagyok sajnos. Talan 5 ezer forint aztan a kormot okado 1 es golfra is ranyomjak a megfelelö helyen az euro5 plecsnit azert jo lenne, ha lassan veget erne ez a rendszer
-
Declare
őstag
-
Declare
őstag
válasz trassher #45175 üzenetére
kentartalom pont nem jo ha alacsony, mert annak hianya okoz kenesi gondokat
amugy ezt irtam, egy szivo benzinbe mind1 kb mit tankolsz, ha nincs benne uszadek, akkor mas baja kis tulzassal nem lesz a motornak. Egy dizel viszont kenyes rendszer. Ha nem megfelelö a kenes, az adalekok, akkor ezek a mai, kenyes rendszerek gyorsan bedobjak a kulcsot.
Nyilvan nem tudom milyen az ukran minösegellenörzesi rendszer.....de nincsenek illuzioim, hogy meg a Magyar is sokkal komolyabb es összevethetetlen egy osztrak/nemet rendszerrel. Ergo itt Nemetorszagban egy "kispista bt" kuton is gyakorlatilag azt a benyat kapod, mint a shellnel, csak adalekok masok. Azert otthon a "kispista bt" kuton mar nem tankolnek, az ukranoknal meg aztan plane nem
De ez csak maganvelemeny, no offens. Mindenki azt tankol amit akar, en ezekbe a milyen kamion mit visz, meg honnan....nem bizom
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz trassher #45177 üzenetére
Nezd, csak azt tudom irni, amit irtam is Mindenki azt tankol, amit gondol. AZt konkretan az autoszerelömtöl is hallottam, illetve neten, meg regen amikor olvasgattam ezt nagyon sok helyen irjak (kb ellenvelemeny nelkül), hogy minel keletebre tankoljak a dizelt, annal jobban füstöl/kormol es annal többet eszik. (konkretan az autoszerelöm mondta, hogy van par roman utakon hasznalt kocsi is, amit szerelnek, azt mondta összehasonlithatatlanabbul kormos, koszos az egesz rendszer, illetve van joval több osztrak, azok pedig altalaban joval tisztabbak, meg az otthoniaknal is. Az enyemre konkretan azt mondta, kb patyolat tiszta).
Az adalekoktol es üzemanyag minösegetöl sok függ ez teny. Az otthoni ilyen privat kutak dolgaiba picit belelattam, meg ismerös dolgozott mol kuton, hallottam erdekessegeket...es ilyeneket sok fele lehet olvasni.
Na most ha ez igy müködik nalunk, akkor egy roman/ukran kuton mi lehet? Plane az ukranon, plane a mostani körülmenyek között.....eszembe nem jutna ott tankolni diselt....de mondom ez maganvelemeny azok alapjan amit fent irtam. Nem tankoltam ott, de nem is szeretnek es ez igy nekem eleg is
-
-
Declare
őstag
válasz trassher #45181 üzenetére
Eleg elteröen iteljük meg az eletet.....aki szamlak adas vetelevel keresi meg a kenyeret, en azt nem okosnak vagy ertelmesnek hivnam. Mint ahogy az autotolvajt is nehezemre esik ügyesnek hivni...pedig lassuk be, nekem nehezen menne ellponi egy kocsit.....
nyilvan a tankolasi szamlakbol meg azert lassan jön össze a 10-20 millios auto, gondolom a csomagtartoba is van par zarjegynelküli dolog....hisz ugye ertelmes....csak nem maszkal üresen
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz trassher #45188 üzenetére
Szerintem ezen nincs sok minden, amit lehet máshogy is látni. Az elsők között lökném valami nagyon mély söt verem aljára az összes ilyen pitiáner számlagyáros és adócsaló senkiházit, akik miatt az egész ország szív, élükön a tisztességesen működni próbáló vállalkozásokozásokkal....
na de welcome back opel topic csak azért emellett nem tudtam elmenni, hogy nehogy már még az ilyeneket tekintsük példának és "élelmesnek". Az ilyeneket egy svéd társadalom kilöki magából, de egy német finanzamt is úgy megzsanettolja, hogy többet ne legyen kedve ilyet csinálni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Suzuki Swift 2005 1.3 GLX CD AC - AndroidAuto & CarPlay
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs