Új hozzászólás Aktív témák

  • Declare

    őstag

    válasz nrgia #45044 üzenetére

    Annyit tennek hozza, ahhoz amit F_Gergely irt, hogy:

    A turbo alapbol "fütyül", de elvileg azt nem igen hallod. Lehuzott ablaknal kis sebessegnel, szük utcaban gazadasra viszont igen. Ha ennel joval erösebb az sajnos lehet turbo problema is. Mennyi km van az autoban? Sajna, ha nemtörödöm gazdaja volt akar 150-200k km alatt is el lehet intezni a turbot. Ilyenkor turbo felujjitas (100k huf körül) rossz esetben uj turbo (300k huf körül).

    Mivel uj a dizeled igy van par praktika ami nekem is uj volt, de fontos dizel autonal:

    - olajcsere: Hasznalatol függöen 10-15k km között cserelj olajat es csak jo minösegüt hasznalj
    - hidegen nem terheljük a motort hirtelen gyorsitassal/magas fordulattal, de alacsonnyal sem. 2000rpm környeken erdemes tartani a fordulatot, amig nem melegszik be.
    -ha van kettöstömegü a kocsidban 1500 rpm alatt nem hasznaljuk a motort, plane nem lepünk oda neki ilyen vagy alacsonyabb fordulatnal
    -nyomd ki (be :) ) a kuplungot, amikor leallitod
    - ha meg van hajtva/eröltetve (pl autopalya odalepegetös/folyamatos nagy empos haladas), sose allisd le egyböl, vagy gurulj vele rövidebb szakaszokat, hogy hüljön, vagy jarasd egy 5-10 percig. Ez a turbo miatt fontos.
    -telen nagy hidegben erdemes 2-3 percet alapjaraton melegiteni. Többet nem kell.

    Dizeleknel a kipufogo gaz nagyon forro. Nekem telen kb 1 perc alatt ilyen 1m sugaru körben elolvad a kipufogo körül minden :) ezert is fontos, hogy nagy minuszokban melegisd alapjaraton egy picit (nagy a hötermelödes, ha elindulsz meg nagyobb es ez nagy teheles a fem alkatreszeknek a motorban)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák