-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Declare
őstag
válasz haddent #45483 üzenetére
Nem feltetlen. Nekem egy szenzor volt hibas, meg egy szelep rohadt be es nem tudott zarni,nyitni (kipufogo gazt hasznalna fel ez a szelep telen a moor gyorsabb melegitesere. Nyaron meg lezarna es nem engedne a motrt melegiteni. Vagy valami ilyesmi....azt mondtak nem egy lenyeges dolog, lehet cserelni 80k, de ugyan igy be fog rohadni 1-2 ev mulva, szoval hagytam)
Szoval a szenzort kicsereltek, ami a fals hiba üzenetet küldte es ezert dobalta a kocsiba randomba a szervizkulcsos lampat. Azt a hütöszelepet, meg eltavolitottak, igy is folyton nyitott allapotban volt berohadva, mos kiszedtek, hogy veletlen se okozzon gubancot. Ez meg tavaly november körül volt asszem, azota hibatlan a masina (koppkoppkopkopp )
Takaritani viszont nem kellett, azert nekem az autopalyas tizen x oras menetek tisztitjak, amit kell az csak a gyanu volt, hogy a hiba üzenet jöhet azert mert koszos a turbo es nem tud megfelelöen müködni.
Ettöl meg a pakliba a takaritas/felujitas benne van. Viszont ezek nem jelentös költsegek. Turbofelujitas is 100k alatt megall es ujabb sok 10k km ig jo vagy.
-
Declare
őstag
válasz Remekelek28 #45519 üzenetére
Szerintem az EGRt üzemanyag adalekkal nem nagyon tudod tisztitani. Azt szetszedve lehet.
En neha hasznalok dizel adalekokat, a Liqui Molly -tol ( ez nagyon bevalt [link], de ebben is hiszek [link] )
Ezen kivül ha dizelröl beszelünk (gondolom), akkor ne tankolj ilyen no-name kutak pancsolt gazolajait, az biztonsan sokat segit a kormolodas tekinteteben.
Szvsz max ennyit lehet tenni. Na meg a megjaratas autopalyan, az a dizel karbantartas nyitja
-
deicide
veterán
válasz Gergőke88 #45558 üzenetére
Kint nem használtam, a határon lekapcsoltam. De a szigeten összesen 1 rendőrautót láttam, nem nagyon vannak jelen, pláne nem mérni. A pályán meg nagyjából tartottam a megengedettet, Alagutaknál is visszalassítottam 120 környékére, hogy ne legyen gáz.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
F_Gergely
őstag
válasz trassher #45543 üzenetére
Nekem sikerült orvolsolni a klíma gondom, egy rendes feltöltéssel, remélem neked is sikerül megoldani. Azóta másfél fokos (!) levegőt is tud befújni
Más:
Belső kárpitok zörgésére nincsen valami bevált tuti módszer? Már szétszedtem, összeraktam, fogalmam nincsen hogy, de valami állandóan zörög... Marha idegesítőHétvégén próbáltam, nagyon állat, szinte újjá varázsolta az összes belső kárpitom
450 FT volt DM-ben a 4 darab szivacs[ Szerkesztve ]
-
Findzs
addikt
válasz trassher #45543 üzenetére
mint írtam is 2 éve cseréltettem ki, teljesen jó
a szerelőmtől megkérdeztem mikor aktuális lett és ő is kayabát mondott
de igazából ez nem egy olyan fontos alkatrész úgyhogy bepróbálkoztam ezzel az olcsó cuccal és nem bántam megfék vagy vezérlés alkatrésznél sosem választanék ilyen gagyi cuccot
az a díszléc nekem is elállt de fogóval kicsit összeszorítottam aztán gumikalapáccsal adtam neki hogy a helyére menjen azóta fekszik
(#45560) F_Gergely
jó cuccnak néz ki
a dm -ben milyen néven keressük?[ Szerkesztve ]
"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."
-
kriszpontaz
veterán
Srácok, kellene egy kis tanács.
A Corsa C-mben motorcsere volt (Z12XE) mert elkopott az egész olajszivattyú, csörgött az összes hidrotőke...stb, de ez most nem lényeg.
A beépített motorba 5W30-as Eneos (pontos típust nem tudom) olajat öntöttek, ami kb. 1000 km megtételéig csendes működést produkált. Most kb 1800 km van az autóban ezzel az olajjal, és először csak meleg motornál vettem észre, hogy a vezérműláncnak hangja van (a láncfeszítő nem dolgozik megfelelően), most meg már mielőtt elérné az üzemi hőfokot, random időközönként csattog menet közben a hidrotőke is, főleg egy 1,5 napos vagy 2 napos állás után. Üzemi hőfoknál meg most már állandósul a hang.
Marha ideges vagyok, mert ezzel kezdődött a baj az előző motornál is.
A beépített motor kb 130.000-et futott, de ebben is kételkedem, mert nem gyári vezérműlánc van benne és annak nem illene csörögnie ennyinél.Nos, én első körben az olajra gyanakszom, hogy túl vékony, vagy nincs megfelelő viszkozitása.
Kérdésem az lenne hogy melyik motorolaj a legmegfelelőbb ebbe a motorba? Folyamatosan azt hallom hogy 10W40-et ne töltsek bele mert semmi értelme. Most mit csináljak?
-
F_Gergely
őstag
válasz stickermajom #45563 üzenetére
linket dobjál majd légyszi
-
Declare
őstag
válasz kriszpontaz #45562 üzenetére
Szerintem az az 5w30 olaj, viszkozitas szempontjabol jo kell, hogy legyen. Amit mindenkepp erdemes megprobalni, hogy valtasz masik olajmarkara. Hatha. Ez az eneos is elvileg jo marka, de azert motor es motor között mindig van különbseg.
Total laikuskent en a következöt megprobalnam:
- Egy motortisztito adalek közvetlen olajcsere elött [link] ezt bele kell öntenei a meleg motorolajba, jaratni alapjaraton 10 percet -ha jol emlekszem-. Utanna olaj leenged es friss olaj bele.
- En olajbol is Liqui moly -t hazsnalok. Apumnak most "Liqui Moly 3707 Top Tec 4200 5 W-30" olajat vettem, ezt tette az 1.4 tsi be es neki is nagyon bevalt, azt mondta eszrevehetöen szebben jar a motor. TSI is tud csörögni indulaskor hidegen, ezzel az olajjal kevesbe csinalja. Egy probat meger.
- Ha dragallod, esetleg Total quartz, mobil1 olajat is kiprobalnek a helyedben. 5w30 viszkozitassal
-
trassher
addikt
-
Declare
őstag
válasz kriszpontaz #45566 üzenetére
Többieknek cimezve, helytallo lehet a kerdes, valaki biztos tud ra valaszolni, nekem arrol sincs fogalmam, mik azok a hidrotökek csak tudom, hogy tudnak csattogni en a user reszevel foglalkozom az autonak, hogy tudjam, hogy kell hasznalni es mit kell mikor csereltetni, hogy sokaig jo legyen....ezek a tökek, limbak, szondak, nem az asztalom
-
trassher
addikt
válasz stickermajom #45568 üzenetére
Köszi, meg is rendeltem.
deicide: Így van.
Most hogy elvittem az autót busszal jöttem haza, 50km-es út. 4 éve nem ültem buszon, mire leszálltam minden bűnöm megbántam. Szakadt, fos ikarus. Minden váltásnál szét akart szakadni az egész, az egyik lámpa búrát az imádság tartotta, már arra vártam mikor szakad az előttem ülő fejére. Leszálltam, rágyújtottam egy cigire majd beültem a 20 éves suzukiba és hazajöttem. Maga volt a megváltás.F_Gergely: Itt a feltöltés kevés. Összerakják a kompresszorom és megnézik mit produkál. A szerelő szerint magas nyomást okozhat még az elhasználódott/eltömődött szárító szűrő. Nem nagy összeg, ha csak ennyi lesz a baja már örülök.
[ Szerkesztve ]
Redmi Note 7
-
kriszpontaz
veterán
válasz Declare #45569 üzenetére
Megnéztem az olajszintet, a kicsike szépen megevett nekem 4 deci olajat, és csak a pálca alja ért bele. Után töltöttem, most pedig a következőt csinálja.
Változó módon alapjáraton fél percig csattog, fél percig csendes. Ez a hullámzás folyamatosan fennáll.
Ha a motort felpörgetem 2000-es fordulatig és tartom, először elhalkul, majd folyamatos fordulat mellett egyre hangosabban kelepel, ezt csinálja vagy 20 másodpercig, majd elhalkul mint amivel semmi baj. Ha tartom a fordulatot, kezdi elölről a szakaszos csattogást.Ha felpörgetem a motort 2500-3000-ig, majd fokozatosan engedem vissza a gázt, folyamatosan hangosodva elkezd csattogni a tőkesor.
Felgyújtom ezt a sz@rt komolyan. Még egyszer Opelt nem veszek, ez egy rohadt pénztemető.
-
Declare
őstag
válasz kriszpontaz #45573 üzenetére
Hat akkor itt nem az olajjal lesz a baj ehez kell valami szaki sajnos.
Megertem az indulatod, de azert azt ne felejsd el, hogy itt nem opel vagy nem opel a kerdes. Egy 10-15 eves ketes elöeletü auto, amibe ketes elöeletü motort csereltek. Sajna ilyenkor, ilyen körülmenyek között, mar teljesen mind1 a marka
-
kriszpontaz
veterán
válasz Declare #45574 üzenetére
Ez a kétes előéletű autó 4 éves kora óta van nálam. A pénztemetőt tényleg úgy értettem ahogy leírtam. 2005 óta mióta nálam van az autó teljes árát beletalicskáztam, hanem a 1,5x-esét. Egyet sajnálok, hogy soha nincs szerencsém semmivel, és csak nézem azokat az embereket akiknek olajcserén kívül egy rohadt fillért nem kell költeni a kocsijukra 10+ évesen sem. Azért ez a Z12XE motor egy vicckategória, amennyire nem tartós, legalább olyan szar és olyan drága hozzá minden fos alkatrész.
Van egy olyan érzésem hogy az új turbós Opel motorokat is 100E km. után lehet szépen majd kukába lökni. Nagyon nem jó irányba megy el ez a hülye trend hogy lassan 900ccm-es turbós motorokat is belenyomorítanak egy C Corsa-nál 1,5x nehezebb kasztniba.
[ Szerkesztve ]
-
beg
veterán
Notehát.
Rendeltem kínából cápauszony antennát ([link1(L:https://dl.dropboxusercontent.com/u/25258075/IMG_20150824_094012.jpg)[link2](/L)] ).
Szépnek szép, cserébe nem működik ezért arra jutottam, hogy mielőtt kipenderítem a kukába, feldobom ide, hátha valakinek kell.
Ingyen elvihető. Nincs meg az a kétoldali ragasztó sablon az aljára, amivel fel kellett aplikálni (bármilyen kétoldalival felrakható), mivel feltettem, beüzemeltem, csak rá kellett jönnöm, hogy sz.rt sem ér. A csavar menetes része abszolút G Astra antennalyuk kompatibilis, felhelyezve nagyon patentül mutat, csak ennyiben ki is merül én pedig szoktam használni a rádiót. Tehát még egyszer: antennaként nem funkcionál.
Egyszer volt fent 20 percre, karcmentes világosszürke.Ha esetleg valaki nem hallgat rádiót, de jól mutatna a vason az uszony, ne habozzon PM-et dobni. Nem postázom, aki eljön érte jelenleg Veszprémbe (még ezen a héten itt vagyok, utána külföld), az viheti.
You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.
-
Declare
őstag
válasz kriszpontaz #45575 üzenetére
Ez igy meg inkabb kiabrandito, de ettöl meg a ketes elöelet es a ketes elöeletü motor csere az jogos. Azert normal esetben egy szivo 1.2 autonak sok baja nem szabadna, hogy legyen
Nem tudok okosat irni, reklamalj annal, aki a motor szerezte/cserelte.
Turbosoktol sem kell felni, mar böven tulvannak a 100k futasteljesitmeny. A kezdeti problemak jo reszet en ugy tudom mar orvosoltak. Nyilvan az elsö generaciosokat hasznaltan erdemes fenntartassal kezelni.
-
trassher
addikt
válasz F_Gergely #45572 üzenetére
Most beszéltem a szerelővel, szárító szűrő van eldugulva és emiatt megy fel a nyomás és kapcsolgat ki-be a kompresszor. Most szedi szedi szét és nézi meg hogy az alsó vagy a felső kuka. Ha az alsó akkor az cserélhető, ha a felső akkor gáz van mert csak klímahűtővel együtt cserélhető.
Redmi Note 7
-
hvb
tag
Sziasztok!
Én voltam az, aki Horvátországból kédeztem pár napja, hogy mitől indul nehezen a gép. (X20XEV)
A főtengely jeladó hibakód volt, de sikerült hazajönnöm vele.A kérdésem a cserével kapcsolatos:
- le kell engednem az olajat a cseréhez?
- mivel nincs aknám a kérék felől oldalról is ki tudom cserélni?
- érdemes egy tisztítást megpróbálni mielőtt veszek egy újat?[ Szerkesztve ]
zs.
-
JanR
addikt
Nálam volt ez probléma ugyan úgy, annyiban különbözünk, hogy nekem rángatott (mint ha nem kapott volna üzemanyagot) és nem Horvátországban kezdte el, hanem Ausztriában
Nem kell olajat leengedned, ahogy én láttam fülölről cserélik. A motor burkolatát szedték le egy kicsit, azokat a fekete műanyag takarókat. Nem egy nagy kaland a cucc (~ 10 ropi) és egy 5 perces munka. Én egy elnagyolt villáskulcshoz hasonlítanám.
A "villás" része van lefelé, fentről pedig belemegy a csatlakozó. Még csak nagy bontás sem kell hozzá, legalább is Omega B-nél egyáltalán nem kellett küzdeni vele.
[ Szerkesztve ]
-
trassher
addikt
A poszt olvasása előtt érdemes leülni vagy jól megkapaszkodni valamiben
Hívott a klímaszerelő főnök. Kérdezte hogy akkor pontosan mi is volt az eddigi történet. Elmeséltem majd jött a kérdés hogy mikor volt cserélve a klímahűtőm. Mondtam neki hogy nálam nem volt de akitől vettem úgy vette hogy az első tulaj megtörte az elejét de meg lett csináltatva. Erre jött a válasz hogy a klímahűtő lényegében új csak ott a bibi hogy a gyári szárító szűrőt hagyták a helyén és beraktak egy gyári opel klímahűtőt de beépített szűrővel, ergo van benne 2. Az egyik szétrobbant és szépen eltömítette a másikat + a benne lévő zeolit szépen eljutott ameddig tudott. Kell bele egy új hűtő kompletten szűrővel de azt mondja 2-3 hónap után cserélni kellesz a szűrőt mivel 100%-ig nem tudják kitakarítani a rendszert. Állandóan kiold a kompresszor majd egyből kapcsolna be és emiatt melegedett túl a tekercs + a kuplung. 28 bar-on ami cirka 60 fok a meleg oldalon a hűtő csont hideg, nem jut el bele a gáz. Szóval összerakatom és majd tavasszal visszaviszem hogy csinálják meg. 25 lenne a hűtő + a munkadíj szóval simán beleszaladna a dolog a 40 ropiba. Szívem szerint visszamennék az öreghez a kocsival és kezét-lábát eltördelném.
[ Szerkesztve ]
Redmi Note 7
-
hdman
őstag
válasz deicide #45549 üzenetére
A multkori blokkolás után jött csekk? Ha jól emlékszem nem. Szóval már vehetjük bombabiztosnak
De ha egyszer téved, akkor oda a jogsi, +300k
Én is vennék blokit, de mivel 90%-ban ausztriában járok vele, igy nem merem. Ha bármi gyanús van, akkor megállitanak, elvitetik az autód a saját költségeden, szétbontják és ha találnak valamit irtózatosan megbaszcsiznak
[ Szerkesztve ]
Sopron city :)
-
-
beg
veterán
válasz Calogero #45591 üzenetére
Néha az alsó szimering erőteljesen ereszt, hol ilyen hol olyan folyadékot. Ajánlatos sűrűn cserélni a filtert. Továbbá míg bejáratós, addig a kerékösszetartás miatt fura az úttartása egyenesekben. Sok sikert hozzá.
Ui.: A gyári riasztó elég sűrűn bekapcsol, típushiba.You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.
-
Ruszki
senior tag
Üdv!
Érdeklődnék,hogy milyen hangszóró szettet ajánlotok Opel Astra G 2002 Caravan-ba!?
A gyári eléggé recseg már és le szeretném cserélni!
Elől is és hátul is van hangszóró!
Kokányolni nem szeretnék!
Eddig ezt néztem ki de nekem egy kicsit borsosnak tűnik az ára!
Esetleg ha van tapasztalat akkor az is jöhet!
Előre is köszönöm!Üdv,Ruszki!
Az optimista a fényt látja az alagút végén, a pesszimista a sötétet az alagútban, a realista a közeledő vonatot, a mozdonyvezető pedig a három idiótát a síneken.
-
Ruszki
senior tag
-
Gergőke88
addikt
válasz Ruszki #45597 üzenetére
Elso szettrpl tudok nyilatkozni.
16.5cmes a hangszoro a csipogo pedig ugyanaz.
Kelleni fog egy "kiemelokeret" ezt kapsz kb mindenhol.
Az ajtokarpit leszedesehez kell egy kis turelem. En inkabb rabiztam egy beepitomuhelyre par ezer forintert.
Ilyen van bent nekem [link][ Szerkesztve ]
-
haddent
addikt
-