-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Declare
őstag
válasz Findzs #46545 üzenetére
+(#46546) F_Gergely
Dizelest keres, 6,5M ig. Benzinest kar linkelni, a masik dragabb, raadasul a toyota es a mazda diselese is egy ingovanyos talaj. Benzinbe jok, de dizelben nem.
Ettöl függetlenül en sem vennem a J astrat most mar. Mint ahogy 10k eves km re sem vennek dizelt, mint ahogy az "okos dizelt" sem tankolnek bele (ha azt jelenti amire gondolok). Sokan csak addig kalkulalnak, hogy hu a dizel kevesebbet eszik...csakhogy dragabb es dragabb a fenntartasa es igy mar mas lenne a helyzet, ha evekre elöre kalkulalna valszeg.
Viszont nyilvan mindenki arra költi a penzet es olyan autot vesz, ami neki szimpi, mi leirjuk a velemnyünket, ö meg dönt.
[ Szerkesztve ]
-
haddent
addikt
válasz Declare #46550 üzenetére
Pedig de. Én sem vagyok profi meg semmi, de nagyjából vázolom amit tudok:
- a gyári az egy rakat szar. Cd30, cd70 nem érdekel, gagyi. Kivételt képehet ha valami 20 milkás Audiban van mittoménmilyen Böse hangrendszer meg stb., de ott úgyis reklámozzák külön és ahogy mondod 6jegyű számot fizetsz érte plusszban.
- a nem gyári az nem lesz szineskijelzős, meg nem fogja a fedélzeti kiírni hogy melyik rádióállomás szól, nem fog kikapcsolni / bekapcsolni a gyújtással, bluetooth integráci stb.. Semmi nincs alapból. Minden megoldható (valamilyen szinten) plusszba, de olyanra mint a gyári nem lehet "integrálni a rendszerbe".
Cserébe szinte biztos, hogy jobban szól, ezerszer több a tartalék benne és lehet állítani a hangszínt.
- A "hifi" önmagában egy iszonyatos kényes sznob hülye téma, százezrekről, milliókról lehet szó és a különbség simán elhet, hogy csak pszichológiai hátterű Na hát ez az autohifiben is így van ezek szerint. Én azt gondolom, hogy egy néhány tízezer Forintból (tényleg néhány, 100 alatt) tudsz egy nagyon jó fejegységet venni ami még nem inverteres nem kell szétbombázni az autót hanem becsusszan a gyári helyére, sőt lehet, hogy csak 1DIN -es lesz mint az enyém és nyersz +1 fiók helyet (Ja igen, ezt is vedd figyelembe, azonos minőség, minden azonos, a 2DINes drágább lesz, vagyis azonos árban 1DINesből jobb minőséget kapsz. Mert csak. mert ezen nincs 50 gomb meg kijelző meg tökömtudja mi)
- Hangszóróból nem tudom, nekem gyári van, bőven elég arra amire kell. Én ezt az auto-hifit nem vinném túlzásba, olyan mint amikor kompakt géppel akarnak profi fotót készíteni. Nem. Hülyeség. Audiofil menjen haza, szobába halgasson Mozartot. Profi fotós meg bírja el a DSLR gépet stb.Röviden: szerintem, és ez nem szakmai vélemény mondom, néhány tizes az erősítő, és még néhány egy pár hangszóró és óriási különbséget érezhetsz meg dinamikában és minőségben. Autóba szerintem állatság erre százezreket/misiket költeni. De kinek mi.
-
Skizz
addikt
Astra még asszem nem volt ilyen dögös.
-
haddent
addikt
Gyönyörű, talán szebb mint a sima. Viszont kis megjegyzés mert nem állom meg..: mi a jó égnek kell dupla kipufogó?? Ezt soha nem fogom megérteni... Mintha szükség lenne rá. Mintha nem csak a leghátsó dobot osztanék ketté.. Mintha lenne funkciója. És akkor mi röfög benne? Egy 1.0 literes motor, dupla kipuffal Na ez számomra pl. a teljes funkció nélkül giccs, képmutatás, amire cserébe a jövőben költhetsz dupla annyit, mert kétszer annyi dob rohad szét.
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz haddent #46552 üzenetére
Huh, de mashogy gondolom de van ez igy
Egyreszt eszem agaban nincs a közepkonzolt megbontani es egy utolagos oda nem illö valamit betenni, en nekem az nem palya.
Masreszt, a kijelzön az infok, a kormanyrol vezerelhetöseg, mind alap, hogy müködjön. Akkor viszont kell ember aki megoldja....na erre mondtam, hogy ez csak nagyszabasu beruhazasbol menne, az meg nem cel.
Harmadresz a hangszoro szvsz legalabb annyira meghatarozo, mint az erösitö (lasd peldakent, nemreg amit beszeltünk fülhallgatoknal).Na mind1, lenyeg akkor, hogy 4x45w körül tud a cucc, utannajarok, mit erdemes rakötni/szigetelni es azert majd leirom, ha lesz valami fejlemeny
-
haddent
addikt
válasz Declare #46555 üzenetére
Alapvetően pl Clarionnál jól megoldható a "gyári működés" viszonylag olcsón (10-20 ezer az interfész). Ja hát ha csak gyári kinézetű mehet oda be, akkor nincs sok választásod
Persze, a hangszóró meghatározó, mint ahogy a legutolsó IC meg végfok meg tekercs szigetelése és földelése az erősítőben. Csak szvsz. ezek a dolgok egy autohifi esetében baromira nem fognak előjönni, nem egy akusztikailag jó helységben vagy és nem veszteségmentes zenefájliokat hallgatsz.A lényeg, hogy a gyárihoz bármely pontján nyúlsz (esetedben előszőr hangszóró), csak jobb lehet (egyébként nem baj ha nagyobb hangszórót kötsz rá, legalább nem tudja szétvágni az erősítő. Csak azért tudja megszólaltatni )
[ Szerkesztve ]
-
F_Gergely
őstag
válasz Declare #46551 üzenetére
Amit linkeltem mazda az dizel Mazda, Toyota dizelben szerintem nagyon jók, Hondák úgyszintén.
Nagyon túlbonyolítjátok ti ezt a kérdést
(#46550) Declare:
Hifis oldalakon meg fórumon kár nézelődni, ők eléggé elvakultak, kb olyan mint ahogy bringás fórumon is van aki helyből betolja a fél millás bringát ilyet vegyél mert ez fasza,
[link]
Ez mondjuk alapnak teljesen jó
"nem fog kikapcsolni / bekapcsolni a gyújtással, " ezt cáfolom mert de!Ha nem használod a gyári fejről a gombokat, akkor simán mehet bele 2DIN nem fog elütni a gyári kinézettől.
[ Szerkesztve ]
-
Skizz
addikt
válasz haddent #46554 üzenetére
Amennyi turbót pakolgatnak ma ide-oda, plusz egy kipuff már észrevehetetlen kiadás lesz ha elrohad. Amúgy egyetértek. De szerintem ez korai Vw-hagyaték, anno minden p*csányi szívóbenzinre meg bika TDI-re dupla kipuff került náluk. Pl. látok itt a környéken sokat egy 1.6-os Bora-t, gondolom 80-100 körüli pacival, dupla kipuffal, na azt se értem. Nagyon vad, de nem értem.
Viszont ez a szürke kombi... pfff, dögösebb az Insigniánál. Azt is ráncba kéne szedni lassan.
-
Declare
őstag
válasz F_Gergely #46557 üzenetére
Atnezek a hifis topicba, majd leirom, mire jutottam, köszi.
Minden viszonyitas kerdese, mint mindig. Aki csak szallagos magnot hallgatott, annak egy gyenge mp3 is ürtechnika. Aki hozzaszokott a HQ zenehez, az meg meghallja, eszreveszi azonnal a különbseget. Na en a közeputat akarom megtalalni.
Mazdat linkeltel, aminek a skyactive dizelje pont nem tul erös, a toyota dizeljei meg vegkepp nem. Alulmeretezett olajteknö, kenesi gondok....milyen autot topicban szokott tema lenni.
(#46559) Skizz laikuskent vegiggondolva: turbo=> joval nagyobb kompresszio => nagyobb kipuf. Masreszt desig elem, ami jol nez ki
[ Szerkesztve ]
-
hódmaci
senior tag
válasz haddent #46540 üzenetére
Jah hogy csak ennyi.Ezt az elődje is meg szokta kapni.
Findzs:
Nagyon jók meg szépek az autók amiket belinkeltél.
Bevallom először én is Toyotára gondoltam,Na de az ára huh,hát az már sok.
Használt autóm meg már van.
Sajnos a mai világban nem lehet bízni még a garancia füzetben sem.
Vagyis én is azt vallom egy újnak semmi köze a használthoz legyen az bármilyen márka
Tisztelet a kivételeknek pl: Dacia logan MCV
Azonkívül a Toyota gyárt diesel motorokat? Én úgy tudtam azokat veszik és csak a vezérlésük,üzemanyagrendszerük az övék. De lehet a suzuki az[ Szerkesztve ]
Hölgyeim! Azt tesszük a kirakatba ami eladó.:)
-
haddent
addikt
válasz lolka1980 #46563 üzenetére
Azért mert az éves szinten kevés km feltehetőleg napi / használatonként is keveset jelent (nem évi 2x mész 5 ezret egyfutamban ..). Azon pedig a dízel be sem melegszik, a turbó sem. Viszont reggel rohanni fogsz és taposod neki, a turbó kikészül. A városban a napi 2 be sem melegedett kilométeren pedig ötösbe fogod rakni hogy még többet spórolj ami szétcseszi a kettőstömegűt és kilós koksz brikkeket lehet majd kikaparni a motorból is.
Röviden: a (szívó) benzin tűri a gyötrést a turbo dízel baromira nem, illetve kényesebb, oda kell figyelni szépen, és lehetőleg hosszú távokra kell használni. -
Declare
őstag
válasz lolka1980 #46565 üzenetére
az meg biciklivel sem hosszu tav.
sokan addig jutnak a kalkulacioval, hogy a dizel kevesebbet eszik 100 on, akkor az a tuti. Azzal mar kevesebben kalkulalnak, hogy milyen költsegek jelentkezhetnek a dizelnel, dragabb maga az auto is, dragabb az ado, ha helyi futkosasra van hasznalva, akkor kb garantalhato a szivosor/turbo/egr/dpf... koszolodasa, illetve kenyesek a gazolaj minösegre is.
a dizel akkor jo valasztas, ha vannak hoszabb utjaid rendszeresen (minimum 50-60km egyhuzamban), ott tud keveset fogyasztani es rendesen kitisztulni. Helyben forgolodva 5-10k km eves futas mellett kicsi az eselye, hogy megterül a dizel. Ha ujonan veszed akkor azert mert alapbol kb 1 millioval dragabb, mint a hasonlo benzines, ha hasznaltan akkor meg azert mert szinte garantalhatoan lesznek magasabb szervizszamlaid.
Alltalaban ökölszabalykent szoktak mondani, hogy legalabb 15k de inkabb 20-25k km evente ahol erdemes dizelt venni.
[ Szerkesztve ]
-
Mikuland
tag
Egy laza 1200 kilóméteres Horvát túra letudva, 4 személy, csomagok, max 120-as tempó, 6 körüli fogyasztás, semmi probléma.
Köszi Zafira!
A tali mikor lenne időben, mert aznap a Velencei tónál kerülök, szívesen felugranék, de szerintem időben ütik egymást.[ Szerkesztve ]
mike...ahogy azt az a bizonyos Winnetou nevű egzotikus kisebbségi regényhős mondaná: UFF! STAR N9000, MIZ Z2, H9503...Opel Zafira 1,6 x16xel 99'
-
berek21
senior tag
válasz Declare #46550 üzenetére
Quad Core Android 4.4.4 1024*600 Car DVD Player for Vauxhall Opel Astra H G J Vectra Antara Zafira Corsa GPS Navigation 16GB
http://www.aliexpress.com/item/Android-4-4-4-Capacitive-Screen-Car-DVD-Player-for-Vauxhall-Opel-Astra-H-G-J/32357979548.html
(from AliExpress Android)
Ilyeneket nézegettél?LG Velvet eladó!
-
beg
veterán
-
SPF
senior tag
Ma eszrevettem, hogy a bal oldali visszapillantom mozog, nagy reszen elengedte a ragasztas, inkabb levettem a tukorlapot. Mivel tudom visszaragasztani?
-
beg
veterán
Van, aki eretnekségnek tartja, de én bivalyerős kétoldalúnak raktam vissza. Csavarhúzóval teszteltem, csak törni tudtam volna. Nekem beállt.
You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.
-
berek21
senior tag
válasz lolka1980 #46573 üzenetére
Csak hogy ellenpéldát is láss.
2008- tól van egy vectránk, Z19DTH motoros. Kétszer jártunk vele olasz tengerparton, és egyszer a fővárosba is eljutottunk vele(zala megyéből). Azon kívűl csak a város(zalaegerszeg) és környéke. Napi rengeteg indítás, és rövid távok tarkítják az életét. Eddig csak az első rugókat, és a stab. pálcákat cseréltem benne. Minden olaj, és szűrő cserét magam végzek, és ezekből csak a castrol+mann párost kapja. Ja és minőségi osztrák nyálat tankolok bele. 270000 km. van benne, és a legutóbbi vizsgálat szerint híre hamva sincs még a kettőstömegü, turbó, dpf szentháromság problémáknak.LG Velvet eladó!
-
AMD Power
titán
válasz lolka1980 #46565 üzenetére
Benzinesnél a nem rövid táv nálam min 10km. És ez is évszakfüggő. Nyáron a benzinessel a 10km már nem rövid táv, télen meg mondjuk 15km. Dizelnél a rövidtáv szerintem a benzinesnek km a duplája. Évszakól függően. Az évi 20.000km futás pedig szerintem "alap" egy dízel autó megvételénél.
[ Szerkesztve ]
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
F_Gergely
őstag
válasz lolka1980 #46565 üzenetére
Kell neki távolság, 10 km alatt a vízhőfok felmegy, (télen -10-ben ha rátolod a fűtést ezt felejtsd el). Első pár km-ben nem toljuk neki, nem pörgetjük mert atomjaira fog hullani a turbó is meg idővel a motor is. Érzed ha már pörgetheted kicsit (és nem nagyon) mert nem lesz olyan nyúlós az autó vezetése.
Dízel a pályát szereti, városban bekokszosodik, dzsuvás lesz a rendszer, EGR-t lehet takarítani majd cserélni, turbót/katalizátort/kipufogót rendszeresen ki kell kormolni. Ha városban nem használod a turbót akkor szépen le fog ragadni majd beszorul és mikor kéne akkor meg szintén atomjaira fog hullani.
5-10 km-es távokra messze el kell felejteni a dizelt (és itt nem is fog neked 5 litert enni hanem inkább 8-10 litert) 20 km az alja amin el lehet gondolkodni, hogy valóban kell-e. Szintén szempont az éves futás, ha mész évente 10 ezer km-t akkor szintén felejtő. én évi 20-30 ezert megyek 4-6 havonta van olaj és szűrőcserém, motormosással.
Imádom a dizelt, nem vennék mást, de elég sokat megyek, nyaraló siófokon van igy sokat pályázom, barátaim németországban laknak igy szintén jó ha tudok pályázni és nem kell félnem hogy 10 litert fog enni.
Kompromisszumok kellenek, és nagyon alaposan mérlegelni, milyen körülmények között használnád. -
AMD Power
titán
válasz F_Gergely #46581 üzenetére
Ez pontosan így van. Amíg én is havi 1200-1400km mentem egy hónapban nekem is dízel volt. Ráadásul volt "kedvezményem" is a gázolajra így nem is volt kérdéses ,hogy milyen autót kell vennem. Jó kis szívó 1.9D Clio volt.
Most már az elmúlt jó pár évben a havi km átlagom leesett kb 600-650km/hó-ra. Így nem is kérdéses ,hogy benzines autó kell nekem
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
Declare
őstag
válasz lolka1980 #46573 üzenetére
Ha kisarkitod a dolgot jol latod a dolgot igen
Nyilvan van ilyen es olyan pelda is. A nagy atlag viszont az, hogy 15-20k km evi futas alatt, illetve rövidtavra nem erdemes dizelt venni. Ennyi.
Ha szamol az ember akkor meg plaen. Ha mesz 10 k km t 1 evben, fogyasszon 7,5 l/100 at a benzines, 5,5l/100 a dizel. Akkor mai üzemanyag arakon szamolva, (ha most itt gyorsan jol szamoltam), sporolsz a dizellel kb 70k hfot egy evben. Ha pancsolt gazolajjal tankolod meg többet. Mondjuk sporolj 100-120k hufot. Akkor takaritattni fogod a rendszert ez nagyon valoszinü, szoval sokkal elörebb nem leszel megtakaritasban. 100k huf/ev tehat kb a dizel elönye....ujonnan 1M huffal dragabb...miröl is beszelünk?
Nekem az astra H 1.7 dizel amit hasznaltan vettem, 4 eves koraban valtofelujitas es kettöstömegü csere szorult. Ez otthoni arakon szamolva is 2-300k huf os mutatvany. A masik 1.9 es astra H-s forumtagnak itt a turboja is uj mar es neki szinten volt kettöstömegü csere. Most linkeltem itt egy masik emberket, aki egy 1.9 es tdi seatot vett 5 ev körüli es most tart 200k nal es tovabbi 400k ami meg a szervizre fog menni.
Lehet szamolgatni, hogy par ezer km evi futasteljesitmennyel, milyen eselyei vannak a megterülesnek
-
Calogero
addikt
-
Declare
őstag
válasz Calogero #46586 üzenetére
Jah, erdekes. En a nemet konfiguratort neztem, ott az erösebb benzinhez es az erösebb diselhez is van rendes automata, mig a kisebb 1.0 benzinhez easytronic.
(#46587) Gergőke88 ez meg megint egy mas kerdes....en arrol beszeltem, amikor a megeri/nem eri meg dilemma van. Legtöbb esetben nem azert vesznek az emberek dizelt, mert azt szeretik vezetni
En mondjuk egy percig nem gondolkoznek, a benzin nekem sokkal szimpibb, egy dizel nekem nem ad sportossag erzetet. Az egy traki, amit raallitok tempomaton 140 re es egyszer csak megriadok, hogy hazaertem
-
Findzs
addikt
jó tudni, megszűnik egy hazai biztosító az Astra Biztosító
"Amennyiben Önnek Astra KGFB-vel rendelkező ügyfél okoz kárt, 2015. szeptember 14-től a kárbejelentést a román állami biztosítási garanciaalap (FGA) számára kell benyújtania, és szintén onnan várható a kár kifizetése.""Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."
Új hozzászólás Aktív témák
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- ELADÓ GÉREX gyártányú akkus fúró, csavarozó
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.