-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
gban
Közösségépítő
Neszenektek részletes leírással hirdetett autó
Még annyit se tudunk hogy dízel vagy benzin.
Tudom, dízel-fanok, csak dízel lehet, mert keveset eszik és sok a lóerőPostázást nem vállalok.
-
gban
Közösségépítő
válasz stickermajom #45153 üzenetére
Nyertél.
Odáig el se jutottam, ilyen leírás mellett meg se fordult a fejemben hogy tovább nézegessemPostázást nem vállalok.
-
Declare
őstag
válasz F_Gergely #45155 üzenetére
Ez tu lnagy altalanositasok. Ha a hasonloan kis kategoriat nezzük, mondjuk 2.0 turboig dizel benzin.
- Egy Dizel sokkal nagyobb nyomatek miatt sokkal jobban igenybeveszi az alkatreszeket. Lasd az en astram valtojat. Egy benzinesbe egy kuplung/valto nem igazan megy tönkre 150k km alatt.
-Egy benzinesbe sokkal kisebb vibraciok vannak, a kettöstömegüt, ha balfek a tulaj sem egyszerü kinyirni, ellenben egy dizelnel nem nagy kunszt.
- Egy dizel a sokkal nagyobb hötermelese miatt joval erzekenyebb a hidegen melegitesre/eröltetesre, mint egy benzin, amit igazan melegiteni sem kell, csak ne legyen szarra forgatva.
-A benzin sokkal kevesbe tud tragya lenni, mint a dizel. Az ilyen okosba tankolo huszarok a sz.r csencselt gazolajjal, sokkal elöbb eldugitjak a rendszert, mint egy benzinnel. Meg ugye az jobban is kormol, tömödik stb A tescos benzin is benzin, max kicsit vizesebb
- Dizelben ott a magasnyomasu rendszer, ami megint csak egy gyenge pont, ilyen sincs a benzinben.
-Ha varosban volt hasznalva, tuti kuka a dpf, egr, szivosor, hot mocsok. Egy benzin nem kormol, sokkal kevesbe fog eltömödni, mint a dizel. Ugyan ez igaz a turbora. Egy benzinnel szvsz nem igen kell turbot tisztittatni.Szoval ezek most csak igy hirtelen amik eszembe jutottak, biztos, hogy böven van meg
[ Szerkesztve ]
-
Faserka5891
újonc
Sziasztok,
Kérdésem fedélzeti számítógépekkel kapcsolatos, van egy gyári Opel Insigniám (2009) CDTI 131Le.
Szinte teljesen gyári állapotban, egyedüli amit változtattam rajta hogy kiiktattam a DPF(részecskeszűrőt), a kocsi vezérlő programjából ki is törölték az erre vonatkozó paramétereket, a problémám ott van hogy Bord computeren viszont folyamatosan "eldugult részecskeszűrő" feliratot látom, nem látom se fogyasztási adatokat se ODO -t csak a hibaüzenetet. Lehetséges e ennek hibaüzinek az egyszerű kiiktatása? Hogyan lehet ezt a bord computert programozni? Bármi nemű segítséget szívesen fogadokÜdvözlettel.
-
-
Faserka5891
újonc
válasz Declare #45161 üzenetére
Declare, persze éltem is reklamálással, de én ezt két külön dologként kezelném, nem vagyok 100% osan kompetens a dologoban, de azt értem hogy ECU ban meg van határozva, kocsi rakatnyi paramétere, viszont szerintem a Bord computer külön kezeli, ezért az én kérdésem arra irányul hogy lehet e külön programozni magát bord computer, pl kiiktatni egy hibakijelzést. Egyszerűen megfogalmazva elvágni az utáját hibajelnek, mivel az autó kiválóan működik, csak a bord c. fut egy állandó hibajel.
Azt szeretném megérteni hogy ez lehetséges e vagy csak az ECUn kresztül? -
gban
Közösségépítő
válasz Faserka5891 #45162 üzenetére
Szerintem - kizárólag logikai alapon - nálad az történik, hogy a BC programja szerint kérne infót az ECU-tól, de az nem ad neki, mert kitörölték ezt a részt belőle, és ezért ad hibát a BC.
Megoldás kétféle lehet szerintem, vagy az ECU-ba beprogramozni, hogy mondja azt mindig a BC-nek hogy minden rendben e téren, vagy a BC-ből kell szintén kitörölni ezt a részt.
Hogy melyik megoldható a gyakorlatban, azt nem tudom, de ha így van, biztos nem te vagy az egyetlen akinél előjött a dolog.
Ha meg általános a jelenség, akkor tuti meg is találták már rá a megoldást.
De még egyszer, ez csak logikai eszmefuttatás, lehet hogy semmi köze nincs a valósághoz.Postázást nem vállalok.
-
Declare
őstag
válasz Faserka5891 #45162 üzenetére
"nem vagyok 100% osan kompetens a dologoban"
En meg aztan plane nem nem elek ilyenekkel, söt el is itelem.
Müszakin atmegy amugy az auto ügyeskedes nelkül igy?
-
Faserka5891
újonc
gban, amikor reklamálással éltem ezzel kapcsolatban, pont amit mondtál első opciónak azt állította a szerelő. Elméletileg az van ECU-ban be lett állítva hogy érzékeljen mindent úgy hogy minden rendben van, ezt abból is lehet tudni hogy nem kapcsolja be a gép a tisztítási folyamatot, valamint amikor kiszedés előtt dugulást érzéket akkor pár 100 km múlva vészmódba dobta a kocsit, azaz nem ment 3500 fordulat fölé, és 80-100km/h nál gyorsabban. Ezért gondolom azt hogy a szerelő is megtette a tőle telhetőt, viszont valahogy ezt jelezni kellene a BC - nek is. Vagy drasztikusan kiiktatni azt a lehetőséget hogy ezt észlelje.
-
SÖ
őstag
válasz Declare #45156 üzenetére
Fater az átkosban MAV-nál dolgozott, és mindig mozdony olaj volt a Mazdajában. Olyan 280 ezernél adta meg magát. Megrepedt a blok, de az sem az üzemanyagtól. Ettől függetlenül igazad van. Első kocsim egy svájci öreg Golf 1-es volt. Az első magyarországi Agip tankolástól megadta magát. Beállt az üzemanyag szivattyú, mert svájcban elment úgy 185000 km-t, hogy nem volt előtte üzemanyag szűrő. (90-es évek)
[ Szerkesztve ]
-
F_Gergely
őstag
válasz Declare #45164 üzenetére
Műszakin?
Hogy a viharba ne, úgy vizsgáznak a kocsik, hogy azok a vizsgahelyen ott sem voltak...
Beszélgettem szerelővel aki vizsgáztat, mondta hogy nincs olyan autó ami ne kapna műszakit, csak fizesd meg. Ha rongyá van törve és 25x25 cm-es kiskockára van összezúzva akkor is simán kap műszakit... -
Declare
őstag
válasz Faserka5891 #45167 üzenetére
Persze, de a lenyeg a gyari allapoton van.
En ugy tudom, ha a gyarihoz kepest barmilyen atalakitast vegez az ember az auton, arrol hivatalos igazolasnak kell lennie, csak ugy mehet müszakira. Marpedig Te egy gyari dolgot kiszereltetsz es atprogramoztatsz.
Meg egy üveg sötetitö foliahoz is mübizonylat kell, hivatalosan(#45168) F_Gergely jo persze ezzel en is tisztaban vagyok sajnos. Talan 5 ezer forint aztan a kormot okado 1 es golfra is ranyomjak a megfelelö helyen az euro5 plecsnit azert jo lenne, ha lassan veget erne ez a rendszer
-
Kokkantas
aktív tag
válasz Declare #45156 üzenetére
"- Egy dizel a sokkal nagyobb hötermelese miatt joval erzekenyebb a hidegen melegitesre/eröltetesre, mint egy benzin, amit igazan melegiteni sem kell, csak ne legyen szarra forgatva."
Na ezt fejtsd ki, mert szerintem nem így van. Egy dízel nem termel több hőt, mint egy benzines.
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
-
trassher
addikt
válasz Declare #45148 üzenetére
Nana, az ukrán üzemanyaggal semmi baj nincs. Általában aki életében nem tankolt kint az mondja hogy szar. A gázolaj a magyart lekörözi mivel ott a kéntartalom már 5 éve is alacsonyabb volt mint nálunk. A benzin pedig benzin, van ahová MOL kamion viszi az üzemanyagot mert az közelebb van mint a legközelebbi ukrán finomító. Háznál tankolásokból voltak gondok de ott a malacorrú passatos brigádok hozták a fele tank 92 - fele tank 95 kombót amit értelemszerűen szar.
Amúgy van egy konkrét friss példám is. Fater ignisében újkorától 90%-ban ukrán benzin van. 2006-os autó, 304.000Km és hétfőn lett benne benzinszivattyú cserélve, még a gyári.Redmi Note 7
-
Declare
őstag
válasz trassher #45175 üzenetére
kentartalom pont nem jo ha alacsony, mert annak hianya okoz kenesi gondokat
amugy ezt irtam, egy szivo benzinbe mind1 kb mit tankolsz, ha nincs benne uszadek, akkor mas baja kis tulzassal nem lesz a motornak. Egy dizel viszont kenyes rendszer. Ha nem megfelelö a kenes, az adalekok, akkor ezek a mai, kenyes rendszerek gyorsan bedobjak a kulcsot.
Nyilvan nem tudom milyen az ukran minösegellenörzesi rendszer.....de nincsenek illuzioim, hogy meg a Magyar is sokkal komolyabb es összevethetetlen egy osztrak/nemet rendszerrel. Ergo itt Nemetorszagban egy "kispista bt" kuton is gyakorlatilag azt a benyat kapod, mint a shellnel, csak adalekok masok. Azert otthon a "kispista bt" kuton mar nem tankolnek, az ukranoknal meg aztan plane nem
De ez csak maganvelemeny, no offens. Mindenki azt tankol amit akar, en ezekbe a milyen kamion mit visz, meg honnan....nem bizom
[ Szerkesztve ]
-
trassher
addikt
válasz Declare #45176 üzenetére
Jogos, elírtam, ott tényleg nagyobb a kéntartalom. Nem volt nehéz összekeverni, dízel témában nézelődök de itt is van aki azt mondja az alacsony a jó, más azt hogy a magasabb:
A gázolaj kéntartalmától nagymértékben függ a dízelmotor élettartama. A gázolajban jelenlevő kénvegyületek korróziót okoznak, valamint hozzájárulnak a lerakódások megszilárdulásához. E korrodáló hatásnak legjobban kitett alkatrészek az adagolószivattyú és a porlasztó fúvókája. A nagy kéntartalmú gázolaj a porlasztó üzembiztonságát veszélyezteti. A gázolaj kénvegyületei a motorba jutva nagyrészt kén-dioxiddá és kén-trioxiddá égnek el, amelyek erősen környezetszennyezőek, a megmaradó hányad szulfátként a részecske-emissziót növeli. Kialakulásuk főleg hideg motor esetén, a bemelegedés időszakában jelentős. Ezzel (is) indokolható napjainkban az a törekvés, amely szerint a motor melegítési üzemidejét minél nagyobb mértékben csökkenteni kell. A gázolajban levő kéntartalom káros hatását érzékelteti: ha a kéntartalmat 0,4 %-ról 1 %-ra emelik, akkor a motor elhasználódása 33%-kal növekszik.
A gázolajban jelenlevő kénvegyületek káros hatását adalékokkal lehet csökkenteni; teljesen kiszűrni nem lehet. A nyersolaj 0,2%-1% közötti kéntartalommal rendelkezik, az Európában jelenleg kapható gázolajok maximum 0,05% ként tartalmazhatnak.Ezért kell fejleszteni euro600-ra motort mert a kénhidrogének nem kicsit mérgezőek és még korróziót is okoznak. Nem véletlenül öntik bele a 2T olajat a dízelek tankjába, nesze neked környezetvédelem.
Nekem nem kell bíznom benne mert látom, tudom mit tankolok. Magyar benzintől - gázolajtól láttam már autót megállni, ukrántól érdekes módon még nem és ezt nem 1-2 autó alapján mondom.
Itt egy másik adat is, elég érdekes:Az üzemanyag probléma megoldódott itthon is. 2005 jan. 1-től változott a helyzet, ugyanis a MOL csökkentette az összes üzemanyag kéntartalmát. 50 ppm-nél magasabb kéntartalmú üzemanyagot nem lehet forgalomba hozni. Ez mind a benzint, mind pedig a gázolaj kéntartalmára vonatkozik. A benzin kéntartalma 20 ppm körül van jelenleg, a gázolaj kéntartalma január 1 előtt 350 ppm körül volt, most ez is 50 alá ment. Az EVO üzemanyagok kéntartalma 10 ppm
[ Szerkesztve ]
Redmi Note 7
-
Declare
őstag
válasz trassher #45177 üzenetére
Nezd, csak azt tudom irni, amit irtam is Mindenki azt tankol, amit gondol. AZt konkretan az autoszerelömtöl is hallottam, illetve neten, meg regen amikor olvasgattam ezt nagyon sok helyen irjak (kb ellenvelemeny nelkül), hogy minel keletebre tankoljak a dizelt, annal jobban füstöl/kormol es annal többet eszik. (konkretan az autoszerelöm mondta, hogy van par roman utakon hasznalt kocsi is, amit szerelnek, azt mondta összehasonlithatatlanabbul kormos, koszos az egesz rendszer, illetve van joval több osztrak, azok pedig altalaban joval tisztabbak, meg az otthoniaknal is. Az enyemre konkretan azt mondta, kb patyolat tiszta).
Az adalekoktol es üzemanyag minösegetöl sok függ ez teny. Az otthoni ilyen privat kutak dolgaiba picit belelattam, meg ismerös dolgozott mol kuton, hallottam erdekessegeket...es ilyeneket sok fele lehet olvasni.
Na most ha ez igy müködik nalunk, akkor egy roman/ukran kuton mi lehet? Plane az ukranon, plane a mostani körülmenyek között.....eszembe nem jutna ott tankolni diselt....de mondom ez maganvelemeny azok alapjan amit fent irtam. Nem tankoltam ott, de nem is szeretnek es ez igy nekem eleg is
-
trassher
addikt
válasz Declare #45178 üzenetére
Nincs ott semmilyen helyzet hidd el nekem. Legutóbb kedden voltam kint. Az ország keleti végében vannak harcok, a nyugati oldalon semmit nem veszel belőle észre lévén hogy Donyeck cirka 1495 km-re van.
Én is csak azt tudom mondani amit látok, hallok. 20-30 milliós autókkal járnak ki vásárolni, tankolni és ukrajnában is járnak ferrarival, hummerrel, bentley-vel, stb. Azokba is csak kell tankolni valamit.
Ami viszont 100% hogy szerbiában ne tankolj gázolajat. Gyerekkori barátom apja volt kint céges ügyben tavaly nyáron. Egy teli tank ment bele ott visszaút előtt de országon belül már traileren jött. 2 éves a6, 4 porlasztó kuka, nagynyomású kuka. Pont a szerelőnél találkoztunk amikor mesélte.[ Szerkesztve ]
Redmi Note 7
-
-
trassher
addikt
válasz Declare #45180 üzenetére
Szerintem csak szimplán élelmes. Vállalkozik, kint megtankol, itthon megveszi róla a számlát fagyipénzért. Nem legális de ma magyarországon mi az ami még legális? Havonta 2-szer tankolok, zsebben marad így 15 ezer forint amit elkölthetek másra, például klímaszerelők taníttatására. Nem mellesleg van nem egy olyan élelmiszercsoport náluk ami 1000-szer jobb mint az itthoni prémium.
De hogy On is legyek valaki vegye meg mert ha nem akkor eladom az enyém + a vesém és megveszem én.
Redmi Note 7
-
trassher
addikt
-
Declare
őstag
válasz trassher #45181 üzenetére
Eleg elteröen iteljük meg az eletet.....aki szamlak adas vetelevel keresi meg a kenyeret, en azt nem okosnak vagy ertelmesnek hivnam. Mint ahogy az autotolvajt is nehezemre esik ügyesnek hivni...pedig lassuk be, nekem nehezen menne ellponi egy kocsit.....
nyilvan a tankolasi szamlakbol meg azert lassan jön össze a 10-20 millios auto, gondolom a csomagtartoba is van par zarjegynelküli dolog....hisz ugye ertelmes....csak nem maszkal üresen
[ Szerkesztve ]
-
-
diegho
nagyúr
2003 Meriva 1.6 Ecotec 881,4 km 58,58 literrel. Folyamatos klímával és kb negyede város.
-
haddent
addikt
Hú bakker, én imádom a nem gyári unalmas szar kipufogókat, a felni után a legszebb dísz, de 2x2 azaz 4 csöves kipuffot én semmire soha az életbe nem tennék, gyárilag is hülyén néz ki. Jó, de, 1 esetben tennék: ha az a 4 cső konkrétan 4 különálló cső lenne végig a leömlőtől, azaz lenne valós funkciója. De akkor is felesleges.. De ez csak az én véleményem, én személy szerint szeretem a tuningot és pl. konkrétan kipufogó soha többet nem kell gyári 1 autómra se, de a funkció és a látszat arányos kell legyen, nem úgy mint a tegnap linkelt 20 éves széttaposott "vagánykodó" bömbik
A motorháztető meg borzalom, és lefogadom, hogy egy deka vas nincs benne vaami műanyag gyanta genny. Ilyet max agyontuningolt japán jdm cuccokon.. tuti nem egy euron..diegho benzin? azért az nem gyenge. Nekem ~48 literből jó ha kijön az 500, meglátjuk. mondjuk gondolom nem ugyanúgy vezetünk akkor
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Alkoholista nevelde
- Projektor topic
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Robot fűnyírók
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Fűnyíró topik
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Microsoft Excel topic
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- További aktív témák...