-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kickass
őstag
válasz F_Gergely #44643 üzenetére
Megviccelt a hahu súlyadata, majdnem 1500kilót ír rá, közbe meg csak kb 100kg-al nehezebb mint az Astra.
Mindenesetre, a fizikát megbaszni nem lehet, hiába dízel, nem egy SUV pl az Astra se, hogy ne lehessen érezni azt a +400kg-t. Az viszont tényleg érdekes, hogy fogyasztásnövekedést nem vettem észre.
[ Szerkesztve ]
-
F_Gergely
őstag
-
Declare
őstag
válasz F_Gergely #44648 üzenetére
Ez az 1.7 cdti azert könnyen lefullaszthato, de ezt sok mas fiatalabb dizelnel is eszrevettem. Nyilvan a benzinest könnyebb, de azert ez sem olyan, hogy gaz nelkül 2 esbe elindul a 40%os lejtön, mint amit a regi szivosokrol meseltek
szakszerviz kellene nem markaszerviz. Nem bizom bennük. A bp-iekben megkevesbe. Oda beallitanak nemet rendszammal tuti kicserelnek nekem a fluxuskondenzatort 450ezer+afa ert, "mert az mar a halan volt, meg jo hogy odaig eljutottam" felkialtassal
[ Szerkesztve ]
-
haddent
addikt
válasz F_Gergely #44636 üzenetére
280 ezer km -rel inkább max. korrekt vétel volt mint bestbuy szvsz..
későbbi hsz.: nyilván hülyeségből találták ki az egyest akkor te rakétázz kettesbőlDeclare nem akarok belefolyni és megint újabb vitát indítani, de ez pont így van a benzinnél is. Indításkor van egy kis gáz, de utánna, főleg pályán, teljesen holt mindegy hogy mi és mennyi van benne és rákötve. A fogyasztás meg nyilván egy százalékos dolog, nem mindegy hogy 9 literes benzinre dobsz rá 20% -ot vagy 5 literes dízelre
[ Szerkesztve ]
-
F_Gergely
őstag
válasz haddent #44656 üzenetére
ez a km mizéria valahogy magyar vonás, engem mondjuk sose érdekelt. 15 éves kombi dízelnél ne várjon senki 100e km futást.
Egy dizelnek ennyi km semmi...
Az egyest valamiért nem vette be a váltó, ami azért érdekes mert hazaértem, átjött egy ismerős helyből berakta egyesbe, és azóta is működik
Nyilván tudom mire van az egyes fokozat, de ha nem veszi be hiába magyarázom az autónak hogy "figyeljé má nyilván nem hülyeségből van kitalálva az egyes". Nem tudom benzines mennyire indul könnyen kettesből. -
Declare
őstag
válasz F_Gergely #44654 üzenetére
igy mas a dolog, kereslek majd mindenkepp, ha bevinnem hozzajuk.
(#44655) Jofi81 Rola mit lehet tudni? Van valami honlapja esetleg?
(#44656) haddent temanal vagyunk szvsz ez fizika. A dizelben sokkal nagobb a nyomatek es ennyi a kulcs. Neked lehet sokat dob a matrica
[ Szerkesztve ]
-
haddent
addikt
válasz Declare #44659 üzenetére
Hát épp ezaz, a fizika. Ezt én mindig mondtam, hogy indulásnál biztosan sokkal kevésbé viseli meg a dízelt a sok fogyasztó és súly, tehát alacsony fordulaton. De felül meg már ugyanaz, sőt. Én továbbra is így gondolom, te mondtad, hogy indulásnál azért Ti is megérzitek, feljebb viszont nem.
-
trassher
addikt
Hazahoztam az autót.
Értementem, kifizettem, elhoztam. Fél úton visszafordultam mert a klíma nem kapcsol be. Mondtam neki hogy én ezt nem így hoztam ide. Megnézte, áram eljut a kompresszorhoz de nem történik semmi. Mondja hogy akkor ennyit bírt a kompresszor. Kitisztították, reggel is szépen ment, hangja nem volt. Mire én odamentem fél 10-re már nem megy? A hibát megcsinálták, ennyi. Mindezt 24.000 forintért.
Valahogy nem tudom elhinni hogy ami reggel 8-kor még szépen működik az fél 10-kor már abszolút sehogy. Még ha nem lett volna kicserélve a fél kompresszor oké, de így hogy full gyári alkatrészekkel lett megcsinálva. Nem volt kedvem tovább vitatkozni vele, nem sok hiányzott hogy begyűrjem a fejét a kompresszor mellé.
Jelenleg -70.000-ren állok úgy hogy még mindig nem működik, vagyis szarabb mint volt. Tegnap zárás előtt még benne ültem, működött, kapcsolt minden. Nagyon közel vagyok hozzá hogy felrakjam hahu-ra a kocsit mert ha ránézek csak az jár a fejemben hogy kidobtam egy rakás pénzt a semmire.Redmi Note 7
-
#81556480
törölt tag
válasz trassher #44661 üzenetére
bocsesz, nem olvastam vissza de milyen autóról van szó és mi a gond? ha jól olvasom klímakompresszor?
Én 70ezerből a vectrámba vettem volna komplett jó állapotú klímát bontottan és még fel is töltettem volna.
De persze ez nem azt jelenti hogy neked is ilyen egyszerű . -
F_Gergely
őstag
válasz trassher #44661 üzenetére
nálam a klíma nem ment, én már igy vettem hogy szar volt. 50-ért vettem bele egy új HELLA kompresszort azóta megy, igy én a klímát megúsztam 50-ből jó tény és való még szivok azzal a nyüves ventivel de próbálok szerezni egy másikat azt rádugni, ha azzal működik kicserélem a ventit azt ennyi. kb 5e.
Sztem csak rossz helyre vitted bááár hozzáteszem én is jártam úgy hogy elvittem a kocsit X hibával és mondja a szerelő hogy az kész de ő lát még itt Y és Z hibát is meg kéne csinálni azt is mert gond lesz vele. -
trassher
addikt
válasz trassher #44663 üzenetére
Most írtam épp le a kínom az opelfórumon, bemásolom ide. Az autó egy g astra, x14xe motorkóddal, delphi klímával.
Tegnap felrakták a kompresszorra a gyári tekercset, ékszíjtárcsát, kuplungtárcsát. Nem kapcsolt így sem a ventillátor, azt mondták ennyit tudtak tenni.
Elmentem egy hivatalos bosch autóvillamossági műhelybe. Nekiestek, szépen mindent kimértek, nincs meg a klímaventillátor kisebbik fokozata. Kivezéreltek minden lábat, meglett a hiba. Előtétellenállás le volt lazulva. Megtakarították, befújták, megy a klíma. 12 báron kapcsolt is az első fokozat, hűtött a szépen, kapcsolt a következő fokozat is. Mondja a főnök hogy erre új kompresszor kell. Hangos, rázza a motort. Mondta még áttudják mosni, feltölteni friss olajjal, gázzal és meglátjuk. Ma fél 10-re mentem érte, kifizettem, elhoztam. Félúton próbáltam de nem kapcsolt be a klíma. Egyből vissza, nézzék meg mert nem így hoztam ide. Próbalámpa, áram eljut a kompresszorig szóval ennyit bírt a kompresszor. Reggel 8-kor megint kipróbálták mielőtt hívtak, nem volt hangja sem már. A hibát amivel odavittem megcsinálták, a kompresszorba nem tudnak belenézni. Nem álltam le veszekedni vele mert semmi értelme nem lett volna. 24.000 forintot kértek el mindennel együtt mégsem történt előrehaladás. Összesen már 70.000 forintnál tartok és ment 3szor 2 percet a klíma.F_Gergely: Az én klímám működött mikor megvettem, aztán jött a fosvihar. Most beszéltem az opel magocsa szervízvezetőjével, holnap 9-re megyek hozzájuk. Ha ők azt mondják hogy szar a kompresszor akkor elhiszem, ha más a gond akkor megcsináltatom. Munkalappal vissza a bosch-os szerelőhöz és megmondom hogy lóvé vissza vagy legközelebb a fogyasztóvédelemmel érkezek.
[ Szerkesztve ]
Redmi Note 7
-
F_Gergely
őstag
válasz trassher #44666 üzenetére
tudom utólag mindig okosabb az ember, de mikor nekem is mondták mi meg mennyi, mondom bakker egyszerűbb egy új kompresszort venni mint felujítani a régit, az lett volna mindennel együtt kb 40 és 50 volt az új...
Kitartás, valahogy csak rendbe lesz a verda.nálad egyáltalán nem ment a venti, vagy csak az első fokozat nem működött? -
trassher
addikt
-
Declare
őstag
válasz trassher #44661 üzenetére
Ezt megertem nekem ennel kevesebb penz es talan kevesebb idegeskedes is eleg volt, hogy azt erezzem, eladom, mert csak az jut eszembe, hogy bosszusag....ugye az elejen, elöször a gyarihibas vadi uj akku mizeria, utanna a kiegö xenon, ami izzocsere utan 2 hetet vilagitott es megint kialudt es akkor igy kiderült, hogy a trafo a ludas, aztan a random autopalyan felvillano szervizkulcs, amiben meg egy hibas piti szenzor volt a ludas. Minimal szervizköltseg, par korabol kifolyolagos kopo dolog csere megoldott mindent, de iszonyu ideges voltam a legvegen mar, mert folyamatosan volt valami.
Szerencsere ezutan minden jo lett....de aterzem a bosszusagot
Szvsz probald elengedni ezt a kidobott 70k-t....csereltesd ki a klimakompresszort es utanna lehet semmi baja nem lesz a kocsidnak jo ideig....
Meg egy tanulsag, hogy ilyen foltozasoknak nincs ertelme.
-
haddent
addikt
válasz trassher #44661 üzenetére
Nem csodálom... nem csak ez a kompresszor hanem a vén gennyláda sok mókolása
ha az nem a Te autód akkor boccs ennyi tellik újabb 3 óra tűző napon való polírozás utánstb.. elég kiábrándító tud lenni. De ha amúg egy szépen és jól működő autó, megbízható, akkor szerintem ne add fel, majdcsak egyben lesz már. Örülj neki, hogy nem a motorral meg társaival szívsz. Igen tudom, szívás, sok pénz és kibaszott idegesítő, de mégis jobb, nem? Declare neked ugyanez, hányan szeretnék, hogy a legnagyobb bajuk egy kiégett Xenon meg egy lemerült akksi legyen -
trassher
addikt
válasz Declare #44671 üzenetére
Lehet olcsóbb lenne egy kompresszor de amíg nem bizonyítja nekem valaki hitelesen hogy rossz addig nem hiszem el. Azért ami működik egyik nap de másnap már nem az furcsa. Ha nem fújt volna hideget egyből vagy csak szakaszosan hűtött volna akkor azt mondom hogy komoly volt a baj de így nekem furcsa. A vicc az hogy az egész abból indult hogy nem volt a helyén az előtétellenállás. Amiatt csúszott meg a kuplung és indult az egész cirkusz.
haddent: De-de, ez a mókolt astra. A holnapi az utolsó hogy klíma ügyben szervizbe viszem. Ha már a márkaszerviz sem tud egyértelmű magyarázatot adni akkor a baj nem kevés. Az nem szerelés hogy alkatrészeket cserélgetünk találomra és egyszer jó lesz.
Redmi Note 7
-
HoaryFox
Topikgazda
Ma jöttem be munkába, országúton 4-esbe visszatettem előzéshez, majd előzés után nézem, hogy kigyulladt a "Check Engine" lámpa -.- kicsit meg is forgattam a motort előzésnél, de csináltam már ilyet és nem volt vele gond. Motor viselkedése nem változott, de azért egy kicsit óvatosabb voltam.
Majd délután, ha megyek hazafelé, kivillogtatom a hibakódot (ha még égni fog a lámpa).
Remélem, hogy hazáig még elérek (65km kb.)
Astra F 1.4 C14NZ
"A wikipedia nem tudományos lexikon, hanem egy multiplayer módú notepad." by Pikari
-
Declare
őstag
válasz trassher #44674 üzenetére
nem azt akarom mondani, hogy ugyan az a kettönk story-ja, de:
- az akku nekem 1,5 honapig jo volt, aztan egyik nap gyengelkedett, masodiknap meghalt, pedig gyari hibas cellazarlatos volt a kezdetektöl fogva.
-xenon: kiegett az jobb elsö...ok...ennyi idösen kieg....kicsereltek, minden faja, 2 hetig vilagit, aztan megint nem...kiderül, hogy a trafo. Az hogy az izzo csereles utan miert vilagitott a hibas trafo tovabbi 2 hetig, senki nem tudja...
szoval csak azt akarom mondani, hogy ez az egesz egy nagy fekete magia
(#44672) haddent : Persze, utolag en is mosolygok a lenyeg viszont, hogy vettem egy hasznalt kocsit, aminek fel evig folyamatosan baja volt ergo folyamatosan bosszusagot oozott. Az akku zarlat is ugy indult, h mindenki mondta, h egy uj bosch akku nem lehet rossz...biztos a kocsinak van elektronikai zarlata vagy rossz a generator. Akkor nyomoztam, hogy tölt e a generator, amennyivel tölt az normalis e, bezarva mekkora az aramfelvetel......a xenont en cserelni nem tudom, szerviz, idöpont egyeztetes...aztan megint nem vilagit....miert nem vilagit? rossz az uj izzo? elektronikai zarlat? rossz a trafo....trafo csere, szerviz, idöpont..........folytassam?
tök mind1, mi okozza, folyamatos bosszusag, ami az autohoz kapcsolodik. Ok, a vegen kiderült, hogy egy gyarihibas akku, egy elöregedett xenontrafo es egy hibas kis szonda volt minden ami baj, de ez fel ev folyamatos nyomozas, füleles, cseteles, szerviz........ -
gban
Közösségépítő
válasz Declare #44676 üzenetére
Az a különbség kettőtök között, hogy neked mázlid volt a szerelőkkel (bár ha jól emlékszem, az akkunál neked is erősködnöd kellett), mert azért a te hibáid sem voltak egyértelműek, mig trasshernek sem az előző tulajjal, sem a szerelőkkel, sem az alkatrészekkel nem nagyon volt szerencséje.
Postázást nem vállalok.
-
tresh
veterán
válasz haddent #44660 üzenetére
Ezt én mindig mondtam, hogy indulásnál biztosan sokkal kevésbé viseli meg a dízelt a sok fogyasztó és súly, tehát alacsony fordulaton. De felül meg már ugyanaz, sőt.
Teljesen más a két motor, az egyik már 1700 tól leadja azt a nyomatékot amit a másik 5000-6000en. Innentől kezdve előbbi sokkal dinamikusabb lesz ha azonos terhelés alatt van.
-
haddent
addikt
válasz HoaryFox #44675 üzenetére
Azért irigyellek Titeket Én azért vagyok bátor mert nekimegyek polírgéppel úgy hogy sose csináltam de hol van az ahhoz hogy check engine-nel még tovább munkába majd még 65 km utólag levezetésképp
Declare na ezért nem kell xenon látod Vagy kell mellé egy jó löket bátorság hogy otthon cseréld (na jó azért ennyire nem veszélyes az na ) Értem egyébként persze, és szerencsére nem tudhatom milyen érzés egyelőre, de azért képzeld el itt aki most vett új autót és 100km után a motor azt mondja hogy reccs. Hát lehet hogy a mentő vinne el engem ilyen helyzetben... a zártosztályra, a kedves nepperbácsit meg a köztemetőbe
tresh de miért? hát nem tudod 3000 körül tartani a benzint? Jogos, hogy kényelmesebb hogy nem kell semmire figyelni mert mindenhol pont ugyanolyan nyomatékos. De szerintem ha már megindultak (és itt a dízelnek komoly előnye van nagy terhelésnél ez teljesen világos szerintem), akkor onnantól úgy váltok és ott tartom a fordulatot ahol az éppen annak a motornak kell. Legyen az 200 egy ikarus busszal, 1700 egy kis modern tdi -vel, 3000-3500 egy szívó benzinnel vagy 12000 egy 1.0 -ás dajhacsúval
-
Declare
őstag
válasz haddent #44680 üzenetére
Nem azert nem csereltem, mert nem mertem, hanem mert le kell szedni a kocsi elejet, meg a legszüröt ki kell venni vagy mittom en....szet kell szedni a kocsi egy izzocserehez....grat opel
de miért? hát nem tudod 3000 körül tartani a benzint?
hiaba teszed ezt, a nyomatek akkor is kb fele akkora a benzinben....csak nem akartam ebbe mar megint belemenni A kettön motorja kb egy kategori csak dizel vs benzin. Az en 1.7 cdti be van 260 nm nyomatek 2300 tol, Neked kb 160Nm 6000 töl. Ez pedig a motor rugalmassagat jellemzi....es ugye a Te motorod korszerübb, ujabb generacio, az enyem egy öskövület az uj 1,6 dizel astranak 320Nm a nyomateka ugyanitt[ Szerkesztve ]
-
haddent
addikt
válasz Declare #44682 üzenetére
Az enyém új? Egy sima DOHC szívó benzin? Hát a japóknál már vagy 30 éve van szerintem Ott vagy korban is szerintem
Most lehet, hogy elbeszélünk egymás mellett, de egyik és másik. Azonos 0-100, azonos lóerő (végteljesítmény). Akkor hogy lehet óriási eltérés? Feltételezve, hogy NEM érzésekről (hátbarugás meg üveghang meg miegyéb) beszélünk, hanem fizikáról és optimális meghajtásról. Nem értem hogy lehet különbség a kettő közt, akkor a gyári gyorsulás és teljesítmény ezt miért nem mutatja? Vagy mire gondolsz akkor..?Boccs tényleg nem kötekedni szeretnék, csak végre érteni hogy akkor mire gondoltok.
[ Szerkesztve ]
-
trassher
addikt
válasz Declare #44676 üzenetére
Igazából már belenyugodtam hogy idén nem lesz klíma csak az zavar hogy olyan helyeken járt az autó ahol nem ma kezdték a szakmát.
Mellesleg most kimentem és megforgattam kézzel a kompresszort, semmilyen akadást vagy súrlódást nem tapasztaltam, szépen tudtam forgatni. Viszont ami érdekes hogy a kuplungtárcsát megfogva olvadt gumi volt a kezemen, mintha megint kifolyt volna belőle. Ha holnap azt mondják a márkaszervizben hogy tényleg ez történt akkor kiállíttatok egy hivatalos szakvéleményt. Azzal a kezemben tudom bizonyítani hogy nem üzemszerűen működött a rendszer, lévén ha megy a ventillátor akkor amikor kell akkor ilyen nem történhet. Ez alapján nem végezték el a vállalt munkát amit számlával tudok igazolni így jogos lenne a követelésem miszerint vissza a lóvét.Redmi Note 7
-
SÖ
addikt
válasz trassher #44663 üzenetére
Volt egy Punto GT-m, valami bagatel hibával elvittem a "szereplőmhöz" , és mikor vissza kaptam, már az első kilométeren hallottam, hogy a turbó nem úgy fütyül és nem úgy húzott, ahogy szokott. Vissza vittem, megmagyarazta. Utána ette is az olajat. A lényeg, hogy hetekig ült a kocsin mire vissza adta, nem lehet bizonyítani, hogy kicserélte a turbót. Ennyit a maszekokról.
Mindenki
Volt egy Connektem, 1,8 TDCi. Alapjáraton indultam vele, mégis meglódult. Sokat lehet spórolni a kuplungon.
Pár hete beleestem az Opel Astra H CDTi-be (J-re nincs pénzem ) de csak is 1.7-be. Városba 6,5 autópályán 5l körül. Ahogy olvasom a topikot, igen cska ijesztő fogyasztásokat irtok, de rájöttem azok nem H-ra vonatkoznak. Amúgy a disel Astrak nem nyomaték szegények alul, csak a váltó hosszú, cserébe nagy sebességnél sincs hangja.[ Szerkesztve ]
-
AMD Power
titán
Ma sikerült egy újabb fogyasztási adatot mérni. 60% autópálya 40% "város" a szokásos rövid távokkal.
6.4l / 100km.
Voltunk ma Annagora Aquaparkba. Egyébként szenzációs. Visszafelé az M7-n kicsit kitisztítottam a rendszert. 140km/h GPS-s szerint végig.
-
HoaryFox
Topikgazda
válasz HoaryFox #44675 üzenetére
Na hazaértem
Munka után beültem, indítok, eltűnt a Check Engine azért kivillogtattam a hibát (ezúton is köszönöm hű társamnak, a gemkapocsnak xD ), és 24-es hibát, sebesség érzékelőt dobott ki. De a hazaút során nem jött vissza, szóval lehet csak megkergült egy kicsit."A wikipedia nem tudományos lexikon, hanem egy multiplayer módú notepad." by Pikari
-
gban
Közösségépítő
válasz AMD Power #44693 üzenetére
Érdekes dolog ez, nekem is annyinál is "nulla" hangja van, értelemszerűen van, de egyáltalán nem nagy, sokkal erősebb a szélzaj meg a gumi.
Pedig nekem a hátsó dob kezd (szerintem) belül szétesni, mert nyitott ablaknál viszont a legkisebb gyorsítást, a minimálisan túlnyomott gázt is jelentősen hallani.
Vagyis szerintem a jól megoldott hangszigetelés sokat segít a dolgon, hogy csendesnek véljük a motort.[ Szerkesztve ]
Postázást nem vállalok.
-
amargo
addikt
válasz Declare #44653 üzenetére
lejtőn én még 5-ben is elindulok
emelkedőn inkább 1-be rakom.(#44564) F_Gergely : Egy jó ideje nekem is meg vannak ezek a cuccok csak időm nincs berakni, de most már kíváncsi vagyok, mert jó lenne a kamerát külön tápra rakni, mert így 5 óra alatt lemerül a telefon..
[ Szerkesztve ]
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
Markizmark
addikt
válasz Kickass #44642 üzenetére
Éppen szombaton értünk haza nyaralásból.
97-es kombi B vekivel voltunk, 82 lovas 2,0 TD.
5 ember, ebből 2 fő 100 kilós, másik 3 átlag felnőtt. Csomesz plafonig (szó szerint) pakolva + klíma végig.
A 205-ös gumik 1-1 huppanóban beleértek a kerékjáratba.
Mindezzel a terhelést szeretném éreztetni. Ez ugye nem kevés súly. Mindez ellenére meglepően jól gyorsult a gép és az emelkedőket is jól bírta.
370.000 km van benne.Ez alapján szerintem nem ugyanaz a 2 literes 82 ló, meg az 1,7-es 82 ló, főleg az 1 literes agyonhúzott újdízel.
A lökettérfogat az lökettérfogat...[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest