-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tikakukac
titán
Annyira nem mindegy, mert az internet nem felejt és megint bevertük a vékony és vastag kifejezést is szerencsétlen olajok koporsójába, de ez van. Anyám hívott, hogy elképesztően traktor a kocsi, elviselhetetlen már. Na vajon olajat cserélünk, blokkot mosunk át és takarítunk olajjáratokat, láncfeszítést ellenőrzünk, olajpumpát vizsgálunk vagy cserélünk vezérlést? Helyes válasz aláhúzandó
-
Tikakukac
titán
És ezek miatt a hülyeségek miatt vannak berakva a 10W olajok is egy csomó esetben. Mert attól lesz "halk" a motor. Igaz, hogy a hidegindításoknál pont saját magad alatt vágod a fát és okozol több kárt, mint hasznot, de addig legalább "csend" lesz. Utána meg lehet 100 rugóért vezérlést cserélgetni, tőkesort és egyéb nyalánkságokat. Mert egy idő után a 10W is kevés. Jöhet a 15W, végül a faforgács és a méz.
Gajdos tanárbá' videót javaslom a témában, ő elég hétköznapi módon is el tudja magyarázni miért van a tele az internet vékony olajjal, vastag olajjal és egyéb olyan hülyeséggel, amikor mechanikai hibákat vagy éppen alapvető tulajdonságokat akarnak emberek összefércelni kenőanyaggal.
-
Tikakukac
titán
Mire gondolsz ? motorolajnak az a dolga hogy jó viszkozitása legyen és minél kisebb súrlódása az alkatrészeknek, ezt teljesíti !
Hujujujuj. Akkor kalandra fel, a tribológia témakörében még akkor rengeteg tudást kell felhúzni
Biztos amúgy ez is jó olaj, de egyetlen ilyen mérésre és paraméterre mindent felrakni nagyon vagány dolog. Klasszikus méhkas és vallási téma az olajozgatás, de az biztos, hogy még mielőtt ilyen nagy kijelentéseket mernék tenni én tutira nekiesnék valamelyik könyvnek ami azért megnyitja a világot és hirtelen lesz még vagy egy tucat baromira fontos paramétere annak az olajnak
-
Tikakukac
titán
Arra értem, hogy erre a paraméterre vetítve azt mondod, hogy kevesebbet eszik a kocsi. Mekkora számokról beszélünk itt? Én századokra tippelek literben maximum.
Ha nem lenne az olajnak még legalább 30 fontos paramétere, még akár mondanám is, hogy hanyatt-homlok Mannoloznék, de ez így nagyon sovány
-
Tikakukac
titán
Szoktam volt mondani: ha hazaköltözök minden fele annyiba kerül, annyiért is dolgozok. Idefent dupla annyiért van fedél a fejem felett. Most akkor játszhatjuk azt, hogy a melósok is egységáron dolgoznak, de akkor nekem mindenki annyiért dolgozzon és a 200k nettó mesében legyen maximum 30 év jogviszony után is
-
trassher
addikt
Van azért rohadásmentes mazda 6 csak meg kell találni, a b5.5 passat-hoz meg kb semmi sem drága. Egyik barátomnak van belőle 1.6, sok alkatrész még a g astra-énál is olcsóbb és nem a kínai márkákra gondolok.
Szada85: A tied már elkelt nem? Vagy ez itt a reklám helye?
DJosef: Meriva után érdekes lehet a mazda.
-
Tikakukac
titán
Minden autó drága emiatt, lehet az akármilyen nemzetség alatt vagy árban. Óóó ez Japán, semmit se kell benne cserélni. Ez német vas, ez az igazi, örök élet. Annyi ilyen baromság van közszájon.
Minél komplexebb és ritkább meg kifinomultabb valami annál többet csilingel a kocsi. Az menti meg a G Astrát is, hogy irgalmatlan sok van belőle itthon is, kint is, bontáson is. Az más kérdés, hogy ilyen szilent, gömbfej meg tököm tudja milyen árak mellett sem cseréltetik ki a tulajok, igaz ez motorikus dolgokra is. Pedig tényleg néha hajamat fogom már. Angoloktól jött a 2 ködlámpás kapcsoló valóban hibátlanul 3000-ért. Kettő darab komplett kapcsoló. Ilyen árak mellett nem értek én semmit.
-
Tikakukac
titán
Lehet oda is locsolgatni a pénzt szépen
Itt mindig attól függ kinek mi az igénye. A világ végéig elmenne ezzel az 5k-s szondával a kocsi most is. De ha nem akarunk lámpát se, akkor 19k. Ilyen tételekből lehet az excel alja 50k vagy 200k simán. Van 4-es Golfba buzult haverom, legutóbb a klíma lett simogatva 80k-ért
-
trassher
addikt
SKF-ről utóbbi időben nem sok jót hallottam, mondjuk csapágy terén.
Zsolt!!: Igen csak azt. Decemberben lesz 2 éve, hogy cserélve lett komplett vezérlés és pumpa de már csöpög és hangja van.
diegho: Köszi, ránézek arra is.
kmarci25: A csapágyaik nem túl jók az utóbbi időben és a pumpánál ugye ez lenne az egyik legfontosabb alkatrész.
-
mohabá 007
aktív tag
Mert nincs is, az A Vectra még nem OBD-s. A 10 pines ALDL csatit a motortérben találod, szemben állva az autóval a jobb oldali lengéscsillapító torony mögött, az oktánszámállító csati mellett,vagy itt:
.. és ha a leírt helyen megtaláltad a csatlakozót, akkor az érintkezősor megfelelő 2 vezetékét rövidrezárva a műszerfalon a gyújtást bekapcsolva a "Check Engine", narancssárga műszerfallámpa levillogja a hibakódokat, ha vannak
Hibakód olvasás 10 érintkezős csatibol:szemből nézve jobb felső kettő érinkező/a-b/
öszezárása,gyujtást ráadni,várni,majd elkezd villogni a lámpa.12es kóddal kezd és mindent 3-szor ismétel.A12-es kódot pl: így jeleníti meg:1 villanás,szünet, 2 villanás.A hibakódok 2 számjegyűek.
(van hova dugni,csak akarni kell...)
-
-
-
_seth_
veterán
Van a helyzetjelzőbe való ledem, de maradok a szabályoknál, úgyis viszem műszakira és valóban egész jó színe van. A szofiták szinte ingyen voltak, ajtókba mennek.
zolikaDB: Ha még addig meglesz a polír amíg Debrecenben lakom akkor lehet benézek oda, de már lehet, hogy csak pesten kerül rá sor.
-
WP14
őstag
Tényleg fel voltál mentve szövegértelmezésből.
Na még egyszer:
A Dexos 2 visszafelé kompatibilis a korábbi GM-LL-A-025 / GM-LL-B-025 előírásokkal és tökéletesen helyettesíti őket.
Azt azért érted, hogy a GM nem adta benzinesekhez a GM-LL-A-025 minősítést a fent említett olajnak? De biztos a GM mérnökei a hülyék.
-
WP14
őstag
Az "elsősorban" nem azt jelenti, hogy a nem részecskeszűrőshöz nem.
Ellenben:
GM-LL A-025
A GM konszern 1995-től folyamatosan vezette be ezt a jóváhagyást, amely elsősorban az olajfogyasztás csökkentése érdekében magas (3.5 mPas) HTHS értéket és rendkívül alacsony párolgási veszteséget ír elő. Alkalmazható az Eco Service Flex rendszerrel szerelt benzinmotorok esetében is. A benzinüzemű motorokban használható GM LL A-025 jóváhagyásnak SAE 0W-30-as 0W-40-es 5W-30-as és 5W-40-es.Értelmezni tudni kellene.
Kiegészítés:
DEXOS 2
2009-től bevezetett szabvány benzines és dieselmotorokhoz részecskeszűrővel vagy anélkül. Ez a szabvány az előzőek helyett is alkalmazható. Jellemző viszkozitási osztálya: 0W-40 és 5W-30. A Dexos 2 visszafelé kompatibilis a korábbi GM-LL-A-025 / GM-LL-B-025 előírásokkal és tökéletesen helyettesíti őket. -
WP14
őstag
Mi az, hogy "vékonyabb", meg "vastagabb" olaj?
A számok a viszkozitást jelölik, semmi köze a sűrűségéhez, csakis a W előtt a hideg oldali érték alatt, és a W után a meleg oldali érték felett változik/válhat dermedtebbé/hígabbá. A láncos motorokba pedig, mivel az olajnyomás feszíti a láncot, kötelezően 0W-s, vagy 5W-s kell! (Dexos2 minősítéssel rendelkező).
-
Markizmark
addikt
Nana, nem jó hozzáállás.
Az 5w40 és a 10w40 melegen egyformán viselkednek. Csak hidegen van köztük eltérés, az 5w jobban szivattyúzható hidegen, előbb ér oda ahova kell, előbb jut kenéshez a motor minden része. Továbbá a jó kenéshez nem csak olajnyomás, hanem jó áramlás is kell.
Lehet, hogy hidegen a 10w magasabb nyomást produkál, de lassabban áramlik. Az 5w-t azért eszi, mert az eljut oda, ahova a 10w nem.Hogy nem eszi a 10w-t az nem azt jelenti, hogy jó neki.
Én rövid távon 5w40 Eneost tettem az astrába, amióta napi 90 km-t utazok viszsaálltam 10w40-re, de lehet, hogy megint váltok.
-
-
-
B-L-A-C-K
titán
15 lityi rövid távon? Az tényleg durván hangzik, így akkor megérte a váltás neked is. Én jövőre egy kis Ford Fiesta ST-t tervezek városi mászkálósnak, az is 2 ezres 150Ló, elvileg 9 körül eszik papíron, de ha az is 15-öt fogyasztana már mindjárt nem nagyon tetszene, és ugye nem kizárt így van...
-
-
adalbert1
veterán
Azt néztem, hogy ahol felül látszanak ázás nyomok, ott a gumin gyárilag van pár lyuk - lehet, hogy ott folyt be a víz?
WP14: a felső ázás a másik oldalon van, nem ott, ahol az ajtókeret műanyag borításán állt a víz.
Köszi a tippeket, körbenézelődök még egyszer, illetve ha még eső lesz, akkor figyelgetem jobban.
-
AMD Power
titán
Mk6 Fiestak azok biztos nem. A régebbi Fordok azok tudom ,hogy nagyon.
diegho 1 milla körül. De ebben benne lenne az átírás és a alap kötelező szerviz. De mint írtam ez csak jövő tavasszal lesz esedékes. De a alternatívákat már előre meg kell keresni. Persze akkor fog eldőlni minden mikor egy nagy 4-5 autót kipróbálok majd. Akkor érzem majd ,hogy ez adott márka/típus egyáltalán tetszeni fog-e.
-
-
mohabá 007
aktív tag
A vicc az, hogy a cromax a Z16XE motorkódról nem is tud
(mihez jó?)
ők legalább ismerik -
-
Petyyyyy
addikt
Na igen, 2.2 DTI már odaverne. Néha beszélgetek magammal bánom-e hogy nem azt vettem.
De az én vezetési "tudásomhoz" 2.0 is bőven sok.trassher - Majd meglátod mit hoz a jövő. Következő autód vagy egy jobban motorizált G lesz vagy egy teljesen más kategória.
szerk: piros stricibőr - sírok -
Utoljára az volt hogy, munkahelyet váltott és emiatt keveset tudd itt lenni. Mert fel kell venni az ottani légkört.
Aztán lehet tévedek. Mint mindig.. -
-
trassher
addikt
Ez nálunk is hasonlóan zajlott. Anya 20 éve nem vezetett aztán kellett neki autó. Én akkor adtam át neki a suzukit és vettem az astra-t. A kutyát nem érdekelte, hogy már mikor lejárt a jogosítványa. Igényelt újat és kész. 2 hónapig jártam vele vezetni, hogy ne legyen probléma.
-
trassher
addikt
Ja hát ez műhely, nem és vagyok az elkövető. Nem tudok autót mosni de ezt be is vallom, inkább nem kontárkodok csak ha nem férek be barátomhoz a kozmetikába.
Utána vittem anya suzukiját is, az külső - belső volt. Utána a műhely előtt az udvaron fűtöttem benne míg ittunk egy kávét meg dumáltunk. 15 perc alatt 0-ról olyan meleg volt benne, hogy mikor beültem rendesen megcsapott.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Gumi és felni topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- SSD kibeszélő
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Használhatatlanná teszi az egyes HP LaserJet nyomtatókat egy új firmware
- Honda topik
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Milyen légkondit a lakásba?
- További aktív témák...
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Kona Hei Hei 26"-os szuperkönnyű versenykategóriás összteleszkópos mountain bike eladó
- ÚJ AXIS M1114 hálózati kamera Kompakt és adaptív HDTV Onvif Ip kamera
- EVGA 750 BQ 750W
- 16" Brock alu felni Continental TS830P 205/60 téli gumi szett, 5x120
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest