-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
F_Gergely
őstag
válasz Markizmark #44546 üzenetére
ment mindegyik henger? nálam volt ilyen mikor rossz volt az izzítógertya, és nem indult mind a 4 henger és gázadásra+ kis idő és utána ment rendesen mind a 4 henger. Hibakódot nem tárolt mert ahogy a lámpa elaludt, törölte a hibát is.
-
#00809728
törölt tag
-
oliwire
őstag
Sziasztok!
Szemezgetek első autónak egy F Astrával. A keretnek 300-500k-t gondoltam elsősorban. Felhasználási terület munkába járás lenne napi szinten 1-5 km, és hétvégente egy 50 km-es távot tennék meg vele oda-vissza. Milyen motorral lenne érdmes vásárolni, és a sedan-ferdehátú-kombi közül van-e amit kerülni kell, vagy milyen helykülönbségek vannak közöttük?
Van-e még valami tipp, javaslat?Előre is köszönöm!
-
gban
Közösségépítő
válasz oliwire #44555 üzenetére
Benzines lenne szerintem a jó választás.
Milyen motorral? - ha elfogadod a 60 lovat, akkor gyakorlatilag bármilyet vehetsz ami jó állapotban van.
Ha kevés a 60 ló (ezt kipróbálással döntsd el, ne rámondással!), akkor picit leszűkül a kínálat, ugyanis ez a leggyakoribb.
Nekem ilyen van (15 év, 240e km, 60 ló), kimegy a világból, igaz, nem egy erőbajnok, de minden aggodalom nélkül megjártam vele nem egyszer Olaszországot, Horvátországot, gyakorlatilag rá se kell nézni, csak beülni, menni, megérkezni.
Kivitel: a 4 ajtóst sokan nem szeretik (én sem), nagy cuccot nem tudsz vele vinni, mint pl. fenyőfa, karnis, hűtőgép, stb.
Igaz hogy évente 1-2 alkalom fut be ilyenből, de akkor igencsak jól jön a lehajtható hátsó ülés.Kétféle módon választhatsz, vagy felállítod a preferenciáid, és ahhoz keresel autót, vagy kiválasztod a legjobb állapotút, ahol az ár azért nem irreális. Ilyen korú autónál utóbbi szerintem szerencsésebb.
Állapot: találhatsz olyat mint többünké, hogy hozzá sem kel nyúlni, akár 200e km fölött is, meg találhatsz olyat, aminek semmi baja csak a torka véres, 150e km-rel. Utóbbi nagyon veszélyes, egy kolléga is vett nemrég egyet, azt hitte, olcsó, és csak ezt meg azt kell megcsinálni, még mindig megéri. Ezekkel csak az a baj, hogy amin "csak ezt meg azt" kell megcsinálni, és azok nem olyan problémák, amik normálisnak tekinthetők, és azt mondják hogy így ne használd míg meg nem csináltatod, akkor igen valószínű, hogy az az autó trágya, kuka, lelakott, agyonhasznált, nem megveendő példány, mert egymás után derülnének ki megvétel után a gondok.
Kaszni: rozsdásodhat, a te megítélésed hogy ez mennyire fér bele. Az enyémen vannak apróbb rozsdák, kerékívnél is kicsi még, a tank körül picit nagyobb, ezek növekedése elég lassú, vagyis ha tele van kezdődő rozsdákkal, akkor az azért 2-3 év múlva sem lesz várhatóan az egész autóra kiterjedő rohadás.De ennek megítélése teljesen változó, egyéntől függő.
Vagyis apróbb rozsdákkal én megvenném, ha amúgy jó állapotú, van aki erre azt mondja, á, ez nem kell mert rohad.Felszereltség: elég szerény, az enyémben gyári kp-i zár, szervókormány, 2 légzsák van, ez már ritkaságszámba megy, sokkal gyakoribb a szervó nélküli, még gyakoribb a lufi nélküli példány.
[ Szerkesztve ]
Postázást nem vállalok.
-
haddent
addikt
válasz oliwire #44555 üzenetére
Ha én keresnék akkor mindenképpen NEM ecotec, hanem sima 8 szelepes motorral néznék 1.4 de inkább 1.6 példányt. 2 légzsákkal, abs -szel és 4 manuális ablakkal, sima manuális és nem központi zárral, lehetőleg szervóval.
Ez a kombó szerintem ad a biztonságra annyit ami elvárható (szvsz. még ma se kell sokkal több), a motorja elnyűhetetlen hacsak nem sikerült az előző tulajnak már de ez hamar kiderül, és ezen kívül a sok manuális dolog miatt nincs ami elromoljon benne konkrétan. Nyerő gép -
gban
Közösségépítő
válasz haddent #44557 üzenetére
Nekem 15 éves a központi zár, és semmi baja, és nem is volt soha. Pedig lényegében minden nap használom. Szerintem gyári, bár ezt nem tudhatom biztosan.
Nekem ez mondjuk az alap, ami kell, pedig én aztán nem vagyok nagy igényű, klíma sem kell.
Meg a szervó az ami igencsak jó ha van.
Valaki említette, milyen már hogy nem alap a fordulatszámmérő nem is tudom miben, de újabb modellben.
Apám G Astrájában van fordulatszámmérő, de nincs központi zár - na nekem ez a nonszensz, zavaró, érthetetlen. És 2004-es, nem is régebbi mint az én 2000-es F-em.[ Szerkesztve ]
Postázást nem vállalok.
-
oliwire
őstag
(#44556) gban, (#44557) haddent
Köszönöm szépen!
A szűrésnél ezeket állítottam be: [link].
Így első ránézésre ezeket találtam:
[link] [link] [link]Ezek akár jók is lehetnek? Téli idő beköszöntöttével nagyobb vagy kisebb szokott lenni a kínálat? Mert ezt az összeget körülbelül december környékére lenne lehetséges számomra összegyűjteni.
-
F_Gergely
őstag
hátsó ülésfűtés projekt
Szivargyújtó helyére meg 2 db USB csatlakozó kerül csatlakozónként 1A-el -
haddent
addikt
válasz F_Gergely #44560 üzenetére
Hát te tényleg "kicsit" sokat költessz arra a B Vekire
Kábelezés hogy lesz, bírni fogja?oliwire ilyen korú és futású dögöket mindenképp élőben! De nekem a 2. tetszik azon még talán a polír is fasza De megtévesztő, lehet, hogy az 1. jobb. Ránézésre nem rohad egyik se, de a tanksapba alá nézz be, hátsó sárvédő ívekbe nyúlj be belülről rángasd meg, és a tanksapkás oldalon a sárvédőtől, tehát a keréktől, felfelfe a betöltő fele kalandozz el ott kb. 5 kiló sár meg tud ülni és rohadni.
[ Szerkesztve ]
-
INMOTEP
őstag
válasz haddent #44557 üzenetére
Ezt szintén alákell hogy támasszam ,az 1.4.1.6 ban 8 Szelepes motorok a legjobbak ! Nem eszik az olajat és azt kell mondjam úgyanúgy húz megy ahogy a 16v s társa .Rokonomnak Vectra B ben van ilyen 1.6 os ,elektromos ablak sincs benne de klima igen Ha újból Opel-t kellene vennem mondjuk G Astra-ban is ilyet keresnék
-
F_Gergely
őstag
válasz haddent #44561 üzenetére
Maximalista vagyok Na meg szivesen elbíbelődök ilyennel, ez mondjuk nem is nagy meló pár óra alatt megvan.Két hátsó ülés lesz fűtve (elsők gyárilag fűtöttek), ülésenként külön biztosíték, az meg bekötve a biztosítéktáblába.
kábellel megy a táblába, külön biztosítékkal.
-
haddent
addikt
válasz INMOTEP #44563 üzenetére
Ugyanúgy azért messze nem megy, főleg ha már DOHC -os a 16 szelepes (VVT) akkor azért ott komoly bajban van bármi más egy bizonyos fordulatszám felett. De az biztos, hogy gondtalanabb a 8 szelep és nincs mit szégyellnie. Ha tehetném akkor azzal a mocival járnék amivel néhai Calibrákat is kellették ritkán: V6 2.5 liter 8 szelep.
-
Markizmark
addikt
válasz F_Gergely #44552 üzenetére
Kivillogtattam, 44-es kódot dobta. Elvileg szegény volt neki a keverék. De semmi furcsa nem volt a motor járásán. Szerintem haldoklik a lambda szonda mert 8 literre jön ki a fogyasztás átlagban. Ha többet megyek pályán 140 körül akkor 8,7.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
trassher
addikt
Most jövök a szerelőtől, adtunk a szarnak egy újabb pofont. Nem indul így sem a klíma ventije. Ha direktbe adott neki áramot akkor egyszerre indult a vízhűtő és a klímahűtő venti is. Itthon megvártam míg felmegy a víz 90 fokig és ilyenkor is egyszerre indult mind a kettő. Ez mennyire normális?
Redmi Note 7
-
gban
Közösségépítő
válasz trassher #44568 üzenetére
Sosem volt klímám, de nekem nem tűnik logikusnak hogy a klímahűtő elinduljon amikor csak a hűtővíz ventije lenne indokolt.
Nem lehet hogy az öreg itt is összekötözött valamit?
Vagy simán csak rossz helyre van bekötve?
Esetleg rossz helyről kapja a 12 voltot?[ Szerkesztve ]
Postázást nem vállalok.
-
trassher
addikt
Nekem is furcsa hogy egyszerre indulnak, semmi értelme. 2-re viszem autóvillamosságishoz aki klímát is szerel, remélem tud valamit alkotni vele. A gond az hogy a vezérlőegység pont bal elől van a lökhárító mögött én pedig ugye pont azt a részt csaptam neki a zafirának még télen.
A poén amúgy az hogy eddig 48200 forintot borítottam a klímába ami üzemelt összesen 5 percet.Redmi Note 7
-
F_Gergely
őstag
válasz trassher #44568 üzenetére
klíma nélkül csak a vízhűtő ventije kapcsol (nem tudom ha nagyon meleg van kapcsol-e a klíma venti).
Ha bekapcsolod a klímát akkor kell hogy kapcsoljon a klíma ventije.
Nálam mindkét venti több fokozatú, én spec azzal szivok hogy a klíma ventije nem akar magasabb fordulatra kapcsolni, így ha nagyon meleg van nem igazán hatékony... Ha esetleg van valakinek erre valami megfejtése szivesen fogadom. -
gban
Közösségépítő
válasz trassher #44570 üzenetére
Nekem ez úgy tűnik, mintha nem jó helyre lenne bekötve a klíma ventije, és ezért kapja a hűtővíz hőmérőjétől az áramot.
De ez akár lehet test gond is, hogy csak akkor kap testet ha bekapcsol a másik venti.
Mint az összevissza világító hátsó lámpáknál, volt itt is valakinek ilyenbaja, hogy lelazult a test, így az áram más utakat keresett.[ Szerkesztve ]
Postázást nem vállalok.
-
trassher
addikt
válasz F_Gergely #44571 üzenetére
Ezek a ventik is többfokozatúak. Amúgy a helyedben vigyáznék, nehogy úgy járj mint én. Oké hogy a menetszél visszahűti kellően a gázt alacsony venti fordulaton is de dugóban nincs menetszél. Felszökik a nyomás, megcsúszik a kuplung amit jobb esetben észreveszel. Ha meg nem akkor szépen átalakul szikrázó tűzgyújtóvá.
gban: A villanyásznak megmondom hogy egyszerre kapcsol, remélem megtudja csinálni. Amúgy állítom hogy valamilyen rém egyszerű apróság a hiba csak jól el van dugva.
[ Szerkesztve ]
Redmi Note 7
-
F_Gergely
őstag
válasz trassher #44573 üzenetére
Igen, én is ettől fosok, mert klímás mondta hogy a fene tudja milyen nyomás az relative nagy, viszont azt néztük hogy ha tovább megy a nyomás akkor kapcsol a venti és elkezd hűteni. Több kapcsoló van és bármelyik esetén kapcsol a venti, tehát több körös a védelem. Nálam egyik kapcsoló rossz, csak azt nem tudom melyik, ezt kéne kideríteni.
-
F_Gergely
őstag
-
AMD Power
titán
válasz oliwire #44567 üzenetére
Privátban elfelejtettem irni ,hogy ha egy mód van tényleg központi (enyém távirányítós) illet szervó jó lenne ha lenne benne. Nekem igazán a szervó ami hiányzik néha. Az elektromos ablak pl pont nem érdekel.
trassher Nesze neked idős bácsitól megkímélt autó.... menni az anyába az a suttyó is. És az egészben az a legrosszabb ,hogy amúgy meg a G Astrak jók.
-
AMD Power
titán
Tehát valójában lövésem sincs, pontosan hogyan néz majd ki az autó – irigylem azt a komputergrafikust, aki ez alapján képet tud alkotni a formájáról. Egyelőre annyit tudtunk meg, hogy a sportosan érzéki design megtartása mellett vonalai szögletesebbé és határozottabbá válnak.
Menet közben fel lehetett hajtani az utasteret álcázó neoprénszerű anyagokat és picit leskelődni. Persze a felhasznált anyagok, a kárpitok és a kidolgozás nagyon távol áll még a véglegestől, úgyhogy ezzel nem érdemes foglalkozni.
Ezek mikor voltak ezen a teszten? A hivatalos képek az autóról kb 2 hónapja elérhetőek.
-
HoaryFox
Topikgazda
válasz oliwire #44582 üzenetére
Nekem sincs szervó az Astrában, kicsit bele kell kapaszkodni a kormányba, de nem vészes, én 1 hét után megszoktam.
Sajnos még kp. zár sincs benne, az valószínű majd lesz pótolva, mert elég rossz mindig körberohanni az autót, hogy minden bevan-e zárva"A wikipedia nem tudományos lexikon, hanem egy multiplayer módú notepad." by Pikari
-
gban
Közösségépítő
válasz oliwire #44582 üzenetére
Azért nem ugyanaz egy szervó nélküli meg egy szervós szervó nélkül.
A szervó nélküli azért emberi használatra lett tervezve, míg a szervós álló motorral tényleg halál.
Aki még nem próbálta menet közben, meg is tud lepődni rendesen, ha leáll a motorja és kanyar jön.Postázást nem vállalok.
-
Doki16
addikt
Sziasztok!
Nálatok biztos nincs senki a fórumon akik jobban ismernék a cdti motorokat, segítsetek egy kicsit nekem.
Következő a történet. Frissen vásárolt Opel Antara 2.2 cdti 163LE motorral, még éppen 24 órája van csak meg, tehát vastagon érvényes rá a használtató garancia, mivel kereskedésből van. Csattogás kerregés és óriási nagy füst közepette megáll az autó és már be se lehet többet indítani. A szerviz megvizsgáltat és egyöntetű véleményük az, hogy az üzemanyag miatt halt be a motor. Ez már csak azért is érdekes mivel már évek óta ugyanott tankolunk és az 1.5dci és az 1.4hdi és a 2.7 tdi se mutat semmi nemű problémát ezzel a nedűvel kapcsolatban.
Kérdés most az lenne, hogy a szerviz most hárítani akarja kamu szöveggel a garanciális javítást, vagy tényleg ennyire nem jó/kényes a cdti motor? Nem akarom elhinni, hogy több százezer együttes megtett kilométer után is mindhárom másik autó vígan meggyeget az opel meg 180KM után meghal.
Tudtok valami biztatót mondani? A szervizben porlasztót meg befecskendező rendszert mondanak. 5 milliós kocsiról van szó, nem lenne jó rákölteni 500-600e ft-ot.
Köszönöm ha elolvastátok, lehet kicsit hosszú lett, de nagyon kétségbe vagyunk esve.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
trassher
addikt
Most értem haza, 5kor zárnak. Hivatalos bosch szerviz, szerintem a főnöknek még a cipőfűzője is bosch. Szétszedték, vezérlő lábait mérték ki. Ment minden de nem volt meg a klímahűtő kisebbik fokozata. Lökhárító le, előtétellenállás kivesz - kitisztít, máris megy. Aztán beindítottuk a klímát......
Mondták már többen is hogy az öreg elég lehúzós, már értem miért. Mondja hogy ezen kompresszort kell cserélni, hangos, fogja a motort, rázkódik az egész. Mondom majd ha mindennel kész vannak akkor meglátjuk. Mikor eljöttem akkor mosták át a rendszert de érdekes módon csak 500g gáz jött le holott délelőtt volt teletöltve 700g-ra. Ez volt az első érdekesség. Megnézte mennyi rá egy kompresszor, Valeo 63K. Persze most is működik de ki tudja meddig mondja az öreg. Érdekes módon az előző szerelő azt mondta milyen jó a hangja. Na most akkor döntsd el kinek van igaza. 1-es ventifokozaton is már nagyon jó hideg levegőt fúj be, nem hinném hogy szar lenne a kompresszor. Ha tényleg olyan kopott és szar a hangja akkor hogy fúj egyből hideget ugye.Redmi Note 7
-
gban
Közösségépítő
válasz trassher #44589 üzenetére
Ebből jól hámoztam ki hogy az ellenállás kontakthibája miatt nem ment a klímaventi?
Illetve kiderült hogy miért ment egyszerre a hűtés ventijével? Azért amit mondtam, mert kontakthiba volt és másfelé ment az áram?
Mennyit fizettél a műveletért?[ Szerkesztve ]
Postázást nem vállalok.
-
tresh
veterán
válasz Doki16 #44588 üzenetére
A szerviz megvizsgáltat és egyöntetű véleményük az, hogy az üzemanyag miatt halt be a motor.
Ezt hogy? ki ? miként? konkrétum kéne. Szerintem lehetetlen amúgy kivéve ha nem benzint tankoltál bele..
Ha opel szerviz vizsgálta be akkor adniuk kell egy felmérési jegyzőkönyvet ahol pontosan meg van állapítva a hiba oka. 1 nap alatt kétlem hogy ők ugrottak volna és szétszedik és megmondják hogy az üzemanyag a hiba. Amúgy hol tankoltál? Plusz ha befecskendező hiba van azt igen csak szép karácsonyfa jelzi a műszerfalon plusz ki is írja... hibakód kiolvasás volt vagy valami ? Kicsit több dolgot írj szerintem.Szerk: ha használt volt az autó akkor nincs több kérdésem
[ Szerkesztve ]
-
trassher
addikt
válasz Findzs #44593 üzenetére
Twinportos és classic II astrákban is csak 1 venti van, szidják is mint a bokrot.
TasiA: Én is így gondolom.
Felhívás!
1.4-es benzines bármilyen opel tulajok. Akinek van ideje/kedve csinálni egy 1 perces videót arról ahogy beindítja a kocsit, belövi a klímát majd kiszáll és a motortérben is felveszi a hangot annak nagyon hálás lennék. Kíváncsi vagyok milyen az enyémhez képest.
Redmi Note 7
-
Doki16
addikt
Használt, 3 éves. Minden leírtam amit nekünk mondtak. Nekem ebből az jön le, hogy ránk akarják verni mindenképpen a javíttatás költéségét. Holnap több konkrétum lesz, mert akkor borítják szét a motort. De mondom már így megmondták, hogy tuti üzemanyag lesz. Már csak a fentebb írtak miatt sem hiszem el, hogy az lenne. Ha a "szar-fos" francia és és "szardizel" tdi meg vígan futkorászik.
Igen hivatalos Opel márkaszerviz.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest