-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
TasiA
senior tag
Helló sziasztok!
Én is csatlakoznék Opelos társaimhoz! Erre-arra olvasgattam, aztán egyszer csak ''Foglalt név'' volt szíves figyelmembe ajánlani az oldalt. Én kb 5 éve opelozom.Az első egy 91-es 1.8 A Vectra volt, a mostani pedig egy 95-ös 2.0 A Vectra. HA valakit érdekel, itt látható a paripa. [link], . Ezen az oldalon szoktam nyüzsögni,illetve a Vectraclub fórumán. Igyekszem végik olvasni a topicot, csak kell egy kis idő.
Üdvözlet.
[Szerkesztve] -
TasiA
senior tag
Hali!
1:55-60
2: 110-115
3: 160-165
4: 200-205
5:, ha jók a viszonyok akkor picit még megy, de általában ez a 200-205 a vége. A rekordom 215, de szerintem nem sűrűn megismételhető a dolog.
Ezek nem a tiltási adatok.Az még + kb 3-5km/h.
Az A Vectákban, amelyik nem sport és 2.0 8V, mindben ilyen hosszú a váltó. Sőt a régebbiekben az F-16-os váltó 5. fokozata még egy picit hosszabb.
Ja és az órám ''csak'' 6km/h-t csal felfelé. A régi Vectrámé 12-őt csalt.
[Szerkesztve]
[Szerkesztve] -
TasiA
senior tag
Én úgy vettem észre, hogy az A1-es Vectrák órája kicsit többet csal mint A2-é. Sajna eléggé nehéz a gép és magasan is van, gondolom ezért nem nagyon megy nekem a 220 km/h. A régi vasam 1.8 i volt, ami csak 90 paci, azzal is mentem 210-et óra szerint, de 195/50R15 gumi és 6 cm-es ültetés volt a gépen.Tehát a fene tudja mennyivel mentem valójában (sacc 190 valós lehetett), meg előnyöm is volt az ültetés miatt. A mostani Vectrában lévő km-órának a száma is más, mint a réginek, a GPS szerint is, meg a BC szerint is még 215-nél is csak 5-6-ot csal felfelé. Szóval nem panaszkodom.Lehetne erősebb is, de azt majd meglátjuk, hogyan sikerül a hengerfej mókolás!
Érdekes dolog ez a km óra. Pl a céges Skoda Octavia 1.9 TDI 110le, az 180-nál már 12-őt csal felfelé.
[Szerkesztve] -
TasiA
senior tag
Ez most hogy? Úgy kéne leváltani, hogy a kövezkező fokozatban a fordulatszám a legnegyobb nyomaték fordulatszámának közelébe essen? Jól értem? Azt én sajna nem nagyon tudnám megoldani, mivel már 2600-on elérem a 170-es max nm-ert, a max pacik pedig 5200-nél jönnek. Elég nagy a külömbség.
-
-
TasiA
senior tag
Hali! Ezt mondom én is. Mivel a 2600-tól folyamatosan csökken ezért, ha én 3500-nél váltok, akkor is nagyobb lesz a következő fokoztban a nyomatékom, de ha 5000-nél váltok, akkor is nagyobb lesz a következő fokozatban a nyomaték.Csak, hát onnan megint csökken a fordulatszám növelésével. Vagyis, ha fordítva nézzük, tehát akár a tiltási fordulatszámtól haladunk az alapjárat felé, folyamatosan nő a nyomaték 2600-ig. Ezért nem egyértelmű, az írásod alapján, hogy melyik az ideális fordulatszám, amire gondolsz!
Amivel te lehet, hogy nem számoltál, az az ''RPM drop'': ha feljebb váltasz, akkor leesik a fodulat, ergo a nyomatékgörbén is visszább leszel.
NA pont erre gondoltam! Mivel nálam kb 1000-rpm a külömbség a fokozatok között, ezért 3600-tól felfelé 5200-ig bármikor válthatnék, de mivel a MAX lóerők 5200-nél jönnek, nincs értelme elváltani 5200-előtt, ha izmosan szeretnék haladni.
[Szerkesztve]
[Szerkesztve] -
TasiA
senior tag
válasz bolondember #986 üzenetére
Üdv! Ki kellene olvastatni a hibakódot. Akkor minden kiderül. Asszem 10 újraindításig tárolja, ha utánna nem világít, de ez nem biztos.
-
TasiA
senior tag
ha szét versenyzem magam a városba max 11 liter
és ezt hogyan csinálod? Megfordult már a lábam alatt pár C20XE,( Calibra, meg Vectra) de ilyet egyiksem tudott. A többi adat korrektnek tűnik, de ez azért nagyon kevés. Jól mér a km-órád számlálója? Tutira 100KM-az a 100km?
[Szerkesztve] -
TasiA
senior tag
Hali!
Nekem is benyel 13-at, ha túrom neki, az fix! A BC át lett programozva C20XE-re? HA nem, akkor az csalóka biza. Akkor az a szénné versenyzed magad, az mégse az. Így már kerek a dolog. Én ez alatt arra gondoltam, hogy tényleg túrod neki mint a barom jó sokat, nem pedig 10-15 km-ert. A súly adatokban is igazad van, de csak nem jelent - 5 liter az a 100kg előny. Amiket én gyilkoltam, azok benyelték a 14-16 litert símán, de akkor szinte csak a ''RED LINE'' közelében volt a mutató. Mondjuk nálunk megvolt a 100km, ha nem több egy hétvégi estén!
[Szerkesztve] -
TasiA
senior tag
A szondát lehet mérni. Nem kell rögtön cserélni. Vezérlőt próbálj kölcsönkérni, hátha. Kipuff rendszer nincs dugulva? Gondolok itt a benne lévő gyapotszerű anyag elszabadulására. Tank szellőző rendszere ok? Kábelcsatlakozások OK? Főtengely jeladó, illetve holtpont jeladó? Nem tudom neked milyenek vannak.
-
TasiA
senior tag
-
TasiA
senior tag
Hali!
Nagyon jó cimbinek van ilyen motoros, 3ajtós, 2 éves G Astrája. Nos neki 195/60R15 a kerékméret. Az ő fogyasztása csak városban Szegeden, ahol van lámpa és forgalom rendesen, 9-9,5 liter. Ez viszonylag dinamikus vezetés mellett, úgy, hogy reggel beül, elmegy a belvárosba(kb 4km), majd délután haza. -
TasiA
senior tag
válasz bolondember #1097 üzenetére
Hali!
Arra az index megoldásra gondolsz, ami a H Astrákban is van? Az tényleg idegbaj! -
TasiA
senior tag
válasz Woodslave #1104 üzenetére
Mutteromnak van H Asztmája és eltartott egy darabig amíg rájöttem, hogy mi van?! Ilyen újmódi elkapcsolod (szerinted) oszt párat villnt és kikapcsol. Vagy izmosan kell kapcsolni, vagy sokáig kell nyomni, hogy folyamatosan villogjon, már nem tudom, de az a furi, hogy nem marad ''ÚGY''. Tehát, ha le-vagy föl kapcsolod, akkor is visszaugrik középre, de a villogás megy tovább, vagy kicsit, vagy örökké. Olyan érdekes. Megszokható, de idő kell hozzá! Remélem jól írtam, de a tapasztaltabbak majd kijavítanak. Nem sűrűn megyek vele, mert 1.4-es és ugyan annyit eszik mint egyém, de nagyon nem megy! Akkor már inkább a sajátomat tankolom.
-
TasiA
senior tag
válasz bolondember #1135 üzenetére
NA igen! Nálunk is ez az idegesítő!
-
TasiA
senior tag
Hali!
Szerintem nagyon szépek, főleg a B2 verzió. Más fényszórók és hűtőmaszk, gyárilag fényezett küszöb, más hátsó lökös és lámpák. Gondolom műszakilag is finomítottak, de ezt nem tudom. Én halottam rosszakat egy bizonyos 1.8 -as motortípusról, de nem tom melyik az pontosan(valamelyik 115 lovas). Viszont az 1.8-as 125 lovast nagyon dícsérik. Állítólag szinte úgy megy mint 2.0, de talán egy picit kevesebbet eszik. A családban van egy 1.6 16V B2, de szerintem az gyenge motor ebbe az autóba. Így hirtelen én ennyit tudok segíteni. Tapasztalatilag nem tudok érdemben hozzászolni.
[Szerkesztve] -
TasiA
senior tag
Hali!
Mutternak ilyen 1.4 Twinport H Astrája van. Soha az életben nem fog menni 200-at. A gyári végsebesség 178km/h, ötajtós kasztnival. Az lehet, hogy az óra mutat annyit, de az is max valami lejtőn hátszélben. ~1300kg-al, meg 1.4-es 90 lovas motorral, nem gondoltad komolyan? JA és a gyári fogyasztási adatokat felejtsd el. Mutter csak vegyesben, illetve ''városban'', (vidéki kis városkát jelent), ahol a forgalmat, meg a lámpát csak TV-ből ismerik, használja a kocsit. A vegyes fogyasztás olyan 8 liter körül van klíma nélkül, ha csak a városban használja 9-10 alá sosem megy. Képzelem mennyit enne egy valóban városi forgalomban. klímával. Menetteljesítmény érzetre nem rossz. Mivel sűrűn pakolgatod a váltót, úgy érzed, hogy ''egész jól megy''. Sajna a valóságban nem ez a hejzet, amit a gyári gyorsulási érték is mutat. Ez egy viszonylag nagyobb méretű nehéz autó a legkisebb motorral, ne várj túl sokat.
[Szerkesztve] -
TasiA
senior tag
-
TasiA
senior tag
válasz Woodslave #1357 üzenetére
Az gáz! Vagy nincs gáz? Ott valami probléma lesz. Nálam kb 10mp és hideg a levegő, de ettől még nem hűl le rögtön az egész utastér.Ahhoz kell egy kis idő. Mondjuk nem kicsi a tér, amit hűteni kell és sajna a nincs külön szellőzőm a hátsó utastérhez. Kéne venni egy szép Omegát! Abban van.
[Szerkesztve] -
TasiA
senior tag
válasz simondr #1369 üzenetére
Nocsak, ARC lettem?!?
Próbálnál meg leszorítani! Kár lenne bennégni a Skodában.
HA nem színrefújt a lökös, akkor bárhonnan vehetsz, viszont, ha az, akkor lehetőség szerint színre fújtat, vagy színre fújhatót vegyél. Nem mindegyik alap(fekete) lököst lehet maradandóan szépre festeni.
[Szerkesztve] -
-
TasiA
senior tag
használd azt a (mod) gombot, mert dádát kapsz a modiktól
Miért is?
[link]
Nem is kell /50 alá menni! Bár szerintem a 205/45R16 az teljesen jó lenne, de F Astrán már egy szép 15-ös is sokat dob és a 195/50-es gumi szinte fillérekért kapható. A lényeg, hogy a küllők egészen a felni pereméig érjenek, akkor nagyobbnak látszik. Kicsi felniben nem szabad peremeset venni.Az még kisebbnek látszik, mint amekkora valójában.
[Szerkesztve] -
TasiA
senior tag
válasz deicide #1398 üzenetére
''de ha csak autópálya és főút amin megyek, akkor lemehet 5 alá is''
''5.7-6.1 között változik, attól függően, mennyi belőle a pest''
Akkor ezt a kocsit tréleren viszik?
Ne mond már, ha te bemégy Pestre, akkor 6,1 a fogyasztásod. Akkor előtte kb 3-4 litert evett amíg odaértél, vidéken meg 5 liter. Jól hangzik, de ilyet nem tud egy 1.6 16V F Astra, akármennyire is szeretnéd! Vagy éjszaka mész és sehol senki, azt is max 70-el?
Enyém tud olyat, ha a gyári pehely könnyű aluk vannak rajta, hogy végig főút, de az is tök kihalt, 100-120 között változóan, 6,5litykó, de semmi város nincs benne és ezt a fedélzeti mutatja. Nem számoltam még utánna.
[Szerkesztve] -
TasiA
senior tag
válasz deicide #1400 üzenetére
Aham, tehát csalsz!
Az emberek 99,9%-a nem így használja az autóját. Autópályára fel, kamion mögé be, oszt 90-el tötyörögni a kamion seggében. Tehát akkor így olyan 5,5-ás 6,1 között ingadozik úgy, hogy beurransz egy átlagos városi forgalomba egy picit. Így már más. Ha ezt nem a kamion mögé bújva 90-el csinálnád, akkor nem ez jönne ki. Sőt, ha síma közúton gyorsítgatnál, meg lassítgatnál, előznél, kerülnél, akkor meg pláne. Szóval a te ested egyedi, nem általánosítható.
Nálam is 5,5 és 6 között ingadozik a BC-ha 90-el megyek, de hát ki a fene megy PONT 90-el sok tíz kilómétereket?! Főleg szélárnyékban?
''miután beleuntam a lámpánál ugyis legyorsullak-ba'' Ezt, hogy érted? -
TasiA
senior tag
válasz deicide #1400 üzenetére
Mivel ügyes voltam és kétszer küldtem el, ezért valamit írok, mert nem tom , hogyan kell törölni.
A klíma nem csak az 1.4-es Skodát fogja. Nálam is rendesen visszafogja a gépet, mikor bekapcsolom. Hosszútávon annyira nem is, de városban nagyon érzi. Gondolom az is hozzátesz, hogy szarrá forrósodik az egész motortér, a beszívott levegővel együtt.Legalább is 1500-2000-ig eléggé halott a vas. Én múlt hétvégén mentem föl Egerbe és vissza. Oda 8,9 liter,vissza 8,2 liter. Kocsiban bent a család (4 felnőtt)+csomagtartó tele+klíma+ siettem, nyomtam rendesen. Visszafelé nem siettem és klíma csak az út 3/4-ig ment. Nálam a felnik saccra+0,5liter, a klíma szintén.
[Szerkesztve] -
TasiA
senior tag
Új hozzászólás Aktív témák
- Költségmentes! 61xxx KM, Jaguar XE L4D Prestige 2.0D Automata.
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- 3D nyomtatott versenypályák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal