-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
adorjant
senior tag
válasz ocsi19 #12553 üzenetére
Hello!
Én nemrég cseréltem,ugyanilyen G Astrában.
Gyári vezérlés szett (szíj+3 görgő+csavar) plusz utángyártott vízpumpa (típust nem tudom fejből,de azt mondták,ezt érdemes megvenni,a gyári nagyon horror áron van) 36e+8e volt a munkadíjÉrdemes a hosszbordás szíj cuccait is kicserélni,annak pl. a gyári feszítő görgője kisker áron 6e forint körül mozog Pesten (szintén gyári)
[ Szerkesztve ]
-
adorjant
senior tag
válasz csaresz002 #12581 üzenetére
Nekem most 10w-40 van benne,korábban 5w-40 magnatec volt,és legközelebb vissza is váltok,jobbnak érzem az utóbbit (finomabb járás,és később érződik elhasználtabbnak)
Csere normál használat esetén 15e,sok város,vagy rövid táv esetén 10e km javasolt.
-
adorjant
senior tag
G Astránál valamennyire tényleg oda kell figyelni,főleg aki csak városban,vagy rövid távokon használja (mint pl én...), mert akkor kokszolódik valóban,és folytószelep-takarítás szükséges. (Évente egyszer elég)
Ha kap egy-két hosszabb távú etapot,akkor viszont rá sem lehet ismerniEttől függetlenül én is javaslom a G-t,de alaposan meg kell nézni az eladó példányokat,de alapvetően egy komoly autó, az F sajnos már nagyon öregszik,de persze ki lehet fogni nagyon jó állapotú autót is (mint pl pár posttal feljebb,még én is megkönnyeztem ám )
-
adorjant
senior tag
-
adorjant
senior tag
-
adorjant
senior tag
válasz _seth_ #13620 üzenetére
Martinos,4300K-s,fehér a fénye,bár tök sötétben még nem próbáltam. (Plusz korábban 6000K-s volt nekem)
Amúgy nagy lehúzás még mindig ez a xenon-biznisz...
Kérdik milyet kérek,mondom melyiket (a "közepeset"),majd kimegy a raktárba,és hallom!!!!, hogy hajtogatja hozzá a dobozt...Mindegy,garis ügyintézésük okés,közel van,normális áron,mindenképpen tőlük akartam venni,remélem ez is beválik majd.
-
adorjant
senior tag
válasz Napfénysüti #14189 üzenetére
Első tippre hidrotőke-hang lehet,ha szerencséje van,egy olajcsere (a motorhoz való olajjal persze...a leírtak alapján ki tudja mi került bele eddig...) megoldja.
A motor nagy valószínűséggel Z14XE lesz -
adorjant
senior tag
válasz MPowerPH #14266 üzenetére
Szerintem az egy nagyon jó motor,csak sajnos ahogy a ti példátokból is kiderül,egyszerűen nem lehet "szerelni". Pedig nem is egy új BMW,vagy Merci,vagy akármilyen soktízmilliós luxusautó... Mindenféle szenzor,nyomásérzékelő,egy kicsit ide folyik,egy kicsit oda,ez kicsit szabályoz,az is egy kicsit... De senki sem tudja,hogy lehet javítani.
A Classic Astrával pedig csak az a baj,hogy kivették belőle azt,ami a G Astrát annyira sikeressé tette: a csendet és a komfortot. (De igazából bármelyik "olcsó" új autó ilyen tömegcucc,ez megy mostanság sajnos)
Nekünk volt új Classicunk,és egy 2001es igaz "német",szó szerint ég és föld.
Ja,a 2001es maradt,a Classicot eladtuk[ Szerkesztve ]
-
adorjant
senior tag
Főleg a zajszigetelésen spóroltak,meg több filléres,de annál hasznosabb cucc is kikerült az olcsósítás miatt,hogy pl a leghitványabb dolgot említsem,a kesztyűtartó polc hiányzik a Classicból.
Kormány sokkal inkább műanyag,mint kellemes.
De van ám előnye is,a Twinport motor nagyon jó,az jöhetne a mostani 1.4 helyett -
adorjant
senior tag
-
adorjant
senior tag
-
adorjant
senior tag
-
adorjant
senior tag
válasz Napfénysüti #14481 üzenetére
5w-30,GM előírást teljesítő előnyben
-
adorjant
senior tag
Nekem sokkal rugalmasabb az autó etanoltól (30-35% arányban),más autóval rendelkező ismerőseim is ezt tapasztalják.
Plusz alapjáraton a megszokotthoz képest is észrevehetetlenebb a motor járása! -
adorjant
senior tag
Ilyen korú autóknál egyébként is csak állapotot veszel.
-
adorjant
senior tag
Lenne pár feleslegesség vált eladó cuccom:
-Delphi rendszerű szellőzőrendszerhez pollenszűrő (papír) G Astrához
-Astra G/Zafira A bőr multikormány (bal felén lekopva) plusz légzsák,bal dudagomb pereménél kopott (nem az a tipikus szarráment,hanem elvékonyodott)Ha esetleg valakit érdekel,keressen meg,olcsón odaadom őket.
-
adorjant
senior tag
Azt azért jó tudni,hogy egy igazán jó állapotú G Astra 900e körül kezdődik,persze a régebbi évjáratokból is lehet találni normálisabb állapotút.
Amire érdemes figyelned,az AGR szelep
(pl fix 2000 körüli fordulaton nem-e torpan piciket,gyorsításnál hogy reagál a motor),ezzel előbb-utóbb találkozni fogsz a használat során (hacsak nem zárod le),egyébként csak a korral járó javításokat kell számításba venni (mint pl termosztát,lengéscsillapítók,egyéb futómű-alkatrészek). Gyújtótrafót is nézd meg,ha van rá módod,mert ebben a korban általában már cseréltek (gyárit vagy gyári beszállítót érdemes berakni,a többi okozhat anomáliákat)
A szakadt dudagombos autók jellemzően mind 200e km fölött vannak már,mert ittkörül kopik el annyira a legtöbb esetben. Azért ha nincs kiszakadva,arra se vegyél mérget,inkább vizsgáld meg a kormánykerék és a légzsák színét-állapotát,mert bontóból könnyen lehet ám beszerezni jobb állapotút... A váltózsák kopása annyira nem mérvadó,ledobja magáról a műbőrt hamar...
2001 előtti 1.6 motoros kivitelt személy szerint én nem vennék (legendásal szereti az olajat,kivételek lehetnek,de azért bő 10 év után nem kell csodát várni), az 1.2 pedig elég harmatos,az 1.4 ésszerű kompromisszum, a 2001 előtti verzió is nagyon megbízható,van egy kis ereje is.Alkatrészárak beszerzési forrástól függenek,de ha teheted,akkor igazolt cuccot vegyél.
Vezérlés kb 30e forint (szigorúan csak gyári!), vízpumpából egy normálisabb utángyártott 10e körül van emlékeim szerint,gyertyák 1000-1500ft/db (szintén csak gyárit),szűrők vicc árban mennek (olajszűrőből is csak gyári,többiből ízlés szerint,nagyon nem nyúlhatsz mellé)Érdemes a márkaszervizek 4+ ajánlait is figyelemmel követni,néha egész korrekt áron dolgoznak.
-
adorjant
senior tag
Drágább persze,de már újabb motorokkal,olcsón rakhatsz bele tempomatot is akár.
Mi nemrég adtuk el a 2001-es Astránkat,970ért ment el úgy,hogy tényleg nem lehetett belekötni az állapotába. És nem porosodott sokáig a ház előtt.
Óriási a kínálat,biztosan találsz az elvárásaidnak megfelelőt. -
adorjant
senior tag
GM 10w-40ről megoszlanak a vélemények,én 5w-30at használok,és nem érzek különbséget a Castrolokhoz képest (Magnatec 5w-40,Edge 5w-30)
-
adorjant
senior tag
A Totalcar nem tudom miért,de mindig is Opel-ellenes volt...
Nem az Opel védelmében,de pl egy Golf sem a világ közepe,szerintük sem. Ez a kategória,és ezek az idők,mikor mindenki új autó vásárlásra buzdítottak,nem arról volt híres,hogy szaladtunk full extrás Mercit venni -
adorjant
senior tag
válasz Szplöttyy #15704 üzenetére
Bár nem vagyok autószerelő,de tudtommal a "vastagságot" nem csak a viszkozitás adja.
Persze,motorfelújítás előtt "mindegy" mit kap,de feltételezem,ha lehet,még használnák egy ideig az autót És nem megfelelő olajjal lehet hamarabb átesik a ló túloldalára a motor,azzal,hogy nem eszi,de szar a kenés,ellenben rendes kenése lenne,de megenné,ahol csak tudja
Azért nem szívesen tapasztalnám meg a bőrömön ezt a dilemmát,az az igazság -
adorjant
senior tag
Én,mint 1.8 tulaj,azért nem vetném meg az 1.4 turbót hétköznapi használatra... Fogyasztásban eleve vicc,amit manapság ki lehet hozni,az öregebb motorokhoz képest (persze taposva minden sokat eszik),de használhatóságban azért a turbóval,mint technikával nehéz versenyezni ésszerű körülmények között...
Szerencsére óriási a kínálat az új és használtpiacon is,mindenki talál magának megfelelő autót -
adorjant
senior tag
válasz makaveli666 #15758 üzenetére
Z14XE G Astra 7,0-7,5 körül bármikor kijön 130as tempóval,szintén elég magas fordulaton.
Szóval nagyon-nagyon sokkal nem kérhet többet egy Corsa sem,hiába csak 1.2.
(Zárójelben még egy adat: Z18XE Zafira pályázás meg épp 8 alatt indul,de 8,5nél többet nehezen lehetne megetetni vele,ésszerű sebességeken -
adorjant
senior tag
válasz gaben75 #15798 üzenetére
Ha a trafó a ludas,akkor "felismert gyújtáshibának",vagy valami hasonlónak írja a tech2,sajnos tapasztaltam annak idején
Vizezés a legvalószínűbb szerintem is
Azt hittem,ilyen már nem létezik manapság,de ez tipikusan erre utal.
Legutóbb vagy 7-8 éve találkoztam ilyesmivel... -
adorjant
senior tag
-
adorjant
senior tag
Bakker,nekem a Zafirámon is ugyanilyen (szar) a kézifék,akkor én is készítsem a szopórollert?
Mondjuk májusban kapott műszakit,szal nemtom akkor mikor megfelelő,és mikor nem,de hogy nem együtt fog,az tuti.
Új hozzászólás Aktív témák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Centro Energy 410W Full Black Prémium napelem panelek
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000