Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Szada85

    aktív tag

    válasz trassher #61149 üzenetére

    Nagyon szépen néz ki a képen, nekem az OPC-n ugye a karima alsó része kb 4 és 8 óra közötti szakaszon szürke bőr, onnantól körbe végig ilyen perforált.
    Még mindig nem döntöttem el, mert nagyon tetszik úgy, mint itt is, hogy alul felül fekete, viszont a " gyáriság ", valamint, hogy eladáskor is talán vonzóbb a gyári kinézet miatt valószínű nekem az eredeti színkombinációban lesz újrahúzatva. :)

    Akkor jól sejtettem, hogy az a gyári könyöklő, jólvan. És ez miként van rögzítve, mert arról nagyon képet nem találni, a Recarokat pedig nem szívesen lékelem meg :D

  • Szada85

    aktív tag

    válasz lsebestyen #61146 üzenetére

    Esetleg annyit tennék hozzá az egyébként teljes műveleti leíráshoz, amit kaptál, hogy mindent hideg motornál csináljátok, illetve, hogy az új gyertya betekeréskor - a Te motorodnál odafér kellemesen a kezed - én kézzel szoktam betekerni a gyertyát, sokkal jobban lehet érezni, hogy szépen elkapta-e a menetet, nem ferdén tekered-e be, volt már szerencsém ilyenhez, hogy a user lelkesen, ahogy sikerült kulccsal betekerte a gyertyát, nem figyelt rá, hogy rosszul kapta el a menetet, és gyakorlatilag tönkretette a menetet, ami nem vidám dolog.
    Nyilván nehéz ennyire szétbarbárkodni, mivel az esetek nagy többségében rendesen elkapja, de mivel az írásod alapján nem vagy egy minden hétvégén szerelős fajta, ezért gondoltam megosztom, hogy nehogy ott érjen meglepetés. :)

  • Szada85

    aktív tag

    válasz w333 #61162 üzenetére

    Szimpatikus társaság... :N
    Ilyenkor annyira nem bánom, hogy riktán jártam/járok ki találkozókra.

  • Szada85

    aktív tag

    válasz vzsryl #61201 üzenetére

    Az embert könnyen megrészegíti a hírtelen jött életminöségváltozás, így könnyen ugrik bele ilyen dolgokba. Hidd el tapasztalatból írom ezt, én a mai napig elgondolkozom néha, illetve meglepödök, mikor belegondolok, mekkora változást hozott nekem, pedig már közel 8 hónapja élek kint. És bizony az elsö hónapokban nálam is volt hasonló érzés, hogy most aztán bármit lehet, ment is az álmodozás jobbra-balra, füstölt a mobile.de is... :D
    Én annyiból gondolom magam elörelátóbbnak, hogy mire eljött a kiköltözés, készítettem konkret tervet ( rövid-hosszú távút egyböl ), hogy mi a célom, mit szeretnék elérni, és ez rengeteget segít abban, hogy ne csusszanjon ki az ember talpa alól a talaj. :)

    Ettöl függetlenül én is osztom azt a nézetet, hogy az F Astra korú masinák még akkor is vígan szaladnak majd, ha már a csodamodern EcoFlexBoostHibridDynamics csodákból konzervdoboz lesz. Ezért is tartom meg a kis C20NE-s szörnyecskémet is. :)

  • Szada85

    aktív tag

    válasz Markizmark #61241 üzenetére

    Üdv,

    Akkor googlizd meg a "Z22SE Problems/issues" opciót is, és legalább ennyi fórumot fogsz találni a negatívumokról :))

    Ez nem egy rossz fórum például:
    [link]

    Nem károgás, csak tapasztalat, én is minden alkalommal, mikor autót néztem/nézek, ez az elsö, hogy rákeresek, milyen motorral volt ( motorkóddal ) elérhetö, és aztán a szimpi motorral egyszerüen beütöm a motorkód+problems szópárost a keresöbe, sokszor borzasztó érdekes dolgokat dob ki, nem egy autót dobtam emiatt a kosárból. :)

    Ahogy már írták a Motor láncos, és a korai szériákon a nem megfelelö kenés, láncfeszítö miatt nyúlhat/szakadhat a lánc, emiatt összeakadhat a motor, elvileg Volt is rá visszahívási akció, ilyent is olvastam.

    Ennek elöjele, ha járó motornál " lánczörgést " hallasz, akkor vagy megnyúlt a lánc, vagy nincs rendesen feszítve.

    Ettöl függetlenül egy vezérléscserét kompletten ( lánc, feszítök, vezetök, tömítések ) be kell tervezni, ha ilyet veszel. Ezt a legtöbbször egyébként is megejti az ember használt autó vásárláskor ( legalábbis én ), mert ez minden motornál fennáll, hogy ha az elpukkan, viszi magával az egész kócerájt. :)

    Nem lebeszélni akarlak, ha az ember úgy áll neki, hogy betervez egy alapos átnézetést, ezt azt kicserél, utána jó kis Motor lehet, van köbcenti is, nyomaték....Szerintem.

    Láttam ilyen 2.2-est beavatkozás közben, szeretek szerelgetni, de ezt én Sem csinálnám mosolyogva :D

  • Szada85

    aktív tag

    válasz Skizz #61326 üzenetére

    Alkudni bármire hivatkozva lehet, ehhez csak bőr kell szerintem. Max nem jön be, és nem enged belőle, de ha meg sem próbálod, akkor sosem derül ki. :)

    Egyébként pedig pl. az eredetvizsga lehet egy pont, amit ( ha ősrégi infóm még ma is aktuális ) az eladónak kellene " biztosítania " az autóhoz. Ha tévedek, javítsatok ki. ( -20e mindjárt )

    Másrészt be lehet dobni alkualapnak, ha készpénzben fizetsz akár helyben, akár ha egy óra múlva visszamész, a ropogós bankókat mindenki szereti gyorsan a kézben tudni :)

    Ha nagyon pimasz vagy, akkor pedig a legapróbb hibákat is gyűjtsd össze ( elöl a lökhárító alján festékhiány, valószínű a rendszámsérüléshez is lehet köze ), az első képen az anyós oldali ajtón is valami feketéllik, bár lehet csak kosz, minden ilyent be lehet dobni szerintem :)

  • Szada85

    aktív tag

    válasz Skizz #61333 üzenetére

    Szemesnek áll a világ, ha nagyon makacs az eladó, akkor úgyis kitart az ára mellett, és majd hivatkozik arra, hogy a legolcsóbb autót kínálja.
    Ma roppant pimasznak kell lenni, egy 1 millió körüli ajánlattal még mindig korrektebb vagy, mint a többi, aki bedob erre 6-700 ezret, mert ilyen is lesz nem is egy. Tapasztalom én is barátosném Corsájánál.. :)

    Ez a baj velem is, túl jószívű vagyok, és nincs pofám szemtelen dolgokra, pedig amiket eddig hírdettem eladásra cuccokat, felnik, alkatrészek, ott is simám beköhögnek 50%-os árat, és jól meg is indokolják távolsággal, apállyal, teliholddal, bármivel. :)

    Szóval csak bátran.

  • Szada85

    aktív tag

    Hopp, itt meg egy újabb OSV ( bár én azt hiszem az arcán gumifüstölnék annak aki kitalálta, hogy ezt 2.0DTi-vel szerelve is piacra dobják ). :D

    [link]

  • Szada85

    aktív tag

    válasz trassher #61412 üzenetére

    Bár a konkret ajánlatot nem ismerem, de nekem is van pár szettem a korábbi Lidl-ös akciókból, csak megerösíteni tudom, hobbi szintü barkács célokra, autóba villámszerelésre teljesen hibátlan. :)
    Évek óta nyúzom öket, és most kezd a racsnija át-átugrani, pedig nem egy túlméretezett müveletet levezényeltem vele, szóval a tartósságával sincs gond.
    Nyilván nem egy Gedore, vagy Carolus szett, de ár/értékben teljesen jó.

    Én is újítottam egy racsnis csavarhúzót onnan, hozzá 30 féle bitfejjel az autóba, sosem árt, ha van nálunk alapon. :)

  • Szada85

    aktív tag

    válasz mohabá 007 #61422 üzenetére

    Én bevallom nem ismertem, igazából korábban elég volt mindig az OBI, Bauhaus, Baumax szentháromság kínálatából válogatni, aztán egy ismerősöm világosított fel, hogy ezek a " komolyabb " márkák.
    Pici keresés a német eBay apróhírdetéses oldalán (borzalmas nagy ez a piac, oké, hogy nagy maga az ország is, de az embert akkor is beszippantja, életveszély, simán el tudsz bszni órákat nyálcsorgatva :D ), és nagyon barátságos árakon lehet találni használtan ilyen szetteket, és akkor döntöttem el én is, hogy bővítem a készletet, az sosem árt. :)

  • Szada85

    aktív tag

    válasz Declare #61479 üzenetére

    Ez szintén egy nagyon érdekes kérdéskör, amiben nem lehet szerintem egyértelmü jó választ adni.
    Hasonlóképpen vélekedek én is, illetve a zinternet is tele van ilyen cikkekkel, hogy az elsö X évben mekkora értékvesztésen esik át az autó, tehát egyik oldalról meg is van indokolva. Megy is a reklámozás, hogy " Jahreswagen "-t kell venni, illetve ahogy Te is írtad, pár évest. Értékvesztés szempontjából valóban elönyös...de..

    Kicsit jobban belegondolva az ilyen " Jahreswagen"-ek a következökböl kerülnek ki:
    - Olvasható, hogy például az autógyártó dolgozóinak adott 'juttatása' is lehet ez, tehát egy-két évig mászkál vele ( valószínü lízing, bár Ingolstadtban a dolgozók vásárláskor is kapnak valamennyi %-os keveskedést ), aztán visszaadja.

    - Bérautós cégnél szintén lízingelik az autókat, amit adott Km-nél becserélnek. Aki használt bérautót, tudja, hogy nem nagyon látsz 50 - 100ezer körül futott darabokat, iszonyat rotáció van.
    Hogy csak egy személyes példát is írjak, céges útra kaptam egy 8 km-t futott Mokka 1.4T-t. A szélvédö sarkában fejemnyi matrica ( hogy véletlen maradt ott, vagy szándékosan, azt nem tudom ), hogyasszondja " Az autó a 27000km-t nem lépheti át, ellenkezö esetben pluszdíj, stb. "
    Na most itt nyilván nem az én egyetlen, kétnapos utamra ragasztották ezt ki, hátha valami féreglyukon át megkerülném a Plútót is... : :DD

    Ráadásul a bérautó az egyik legmostohábban kezelt eszköz, egyrészt mert úgyis ki akarod próbálni mit tud, másrészt rengeteg suta ember keze között jár, ami semminek Sem tesz jót.

    - Ha az ember végigpötyögi bármelyik gyártó konfigurátorát ( én is szoktam kalandozni, ha nagyon nincs jobb elfoglaltságom, kíváncsiságból, hogy mit nem fogok venni :DDD ), ott a legvégén a KP-s fizetés helyett fényreklámmal villog az arcodba, hogy mennyiért lízingelheted 2 - 4 évre ( plusz Km megkötést természetesen ).

    Nagyjából ezekböl lesznek aztán az ilyen 1-2-3 éves alig futott használtautók mondjuk 85-90%-ban. Plusz emellett van a torta pitsányi szelete a magánvásárló persze, mert ilyen is van azért.

    És ismerve az emberi mentalitást, ezen 1-2-3 év használati módját a fantáziádra bízom. :D
    Tekintve, hogy "úgyis hamar visszaadom", és "annyi idöt úgyis kibír", borzalmasan lehetnek ezek gyilkolva, akár egy cégautó...ott is láttam korábbi munkahelyemen, hogy a 2 literes dízel Mondeoba belehuppanva a telepröl kiforduló vezetö a rövid utca végéig leüvegelte a 2.-at...

    Szóval szerintem legalább ennyire lutri egy ilyen autóba beleugrani, hiába "csak 3 éves, és 30ezret futott ".
    De nyilván ez egyéni preferencia, hogy ki milyen szempontokat mérlegel autóvásárlás elött. :)

  • Szada85

    aktív tag

    válasz Declare #61501 üzenetére

    Persze, nem is fogást kerestem az írásodon, csak egy olyan szempontot írtam le, ami esetleg nem mindenkinek ismert, mert idövel ezek a mai újak fognak felbukkanni az otthoni kínálatban is használtként, és érdekes pont lehet akár ez is.

    Az új autó valóban bukó, én a lízinggel sem szimpatizálok, ha már pénzt fektetek bele, akkor annak legyen saját, kézzelfogható tulajdon a végén, de persze megértem, akinek az új autó fancy csillogása dob az egón, meg ha az otthoniak látják, hogy Ö igen, befutott...ilyenekre tökéletes. :)

    A használtautóvásárlás pedig mindig is lutri lesz, és a tulaj hozzáállása határozza meg az autó állapotát, csak ezt sokan nem szeretik elfogadni.
    De az is igaz, hogy kevés az olyan elmerottyant, mint akár Te vagy Én, akik a legapróbb képkockából is ki tudnak venni perdöntö dolgokat ( pl. otthon a rendszám is árulkodhat, akár a céges múltról, sok egyéb dologról - mondjuk az LSL-es fehér Fóka kombik ugye a kötelékböl, vagy a H Astrák.), míg az átlag valóban vagy átnézeti szervízben, vagy még azt Sem, mert úgye mindenki msc-s gépészmérnökit végzett autónepper szakirányon...

    Persze, az autóházas opció is müködhet, ezt én nem ismerem, nem is nagyon nézegetek új autókat, ahogy írtam is, max a konfigurátorban pofozom magam vissza a való világba kicsit, mert a " Petrolhead " verziók úgyis annyiba kerülnek, hogy arra csak használtan van esély, illetve az ilyen tizensok-huszonsok milliókat már nem nagyon tudom megemészteni sem, illetve a mai közlekedési/viselkedési normák miatt nem is tudnám nyugodt szívvel otthagyni egy parkolóban, fosva attól, hogy a szomszéd tulaj "véletlenül,3-szor" nekibaszarintja az ajtót, mert "rohaggyámegmernekedilyenvan".

    Még a G-vel is általában leghátul állok meg, távol mindenkitöl, épp emiatt, barátosnö nem is érti, hogy egy 13 éves vassal minek :D Hát még akkor egy drágább, ritkább modellel csinálja az ember ugyanezt.

  • Szada85

    aktív tag

    Tudom persze, mindenkinek más a fö szempont egy-egy autóvásárlásnál/autófenntartásnál, de sosem fogom megérteni ezt a kismotor-mániát, kövezzetek meg nyugodtan. :R

    Olvasom a kommenteket itt, beszámolókat ott, 1.4-es, 1.6-os G Astrákkal sikerül 6-8 literek között eljárni, nyilván egy H Astránál a némiképp nehezebb kasztni miatt föleg megvan 7-9-10 is akár ( klímával, rövid utakkal satöbbi ), mert ahhoz hogy a gyengébb motor elvigye a kasztnit, ahhoz benya kell értelemszerüen...

    És emellett látom a magam példáját, hogy a 2.0 Turbóval közel fél év után 9 - 9,5 közötti stabil átlagokat produkálok úgy, hogy nem figyelek oda, hogy mennyire tudom lenyomni a fogyit, elforgatom a motort 4-5 ezrekig, hogy halljam a turbót, pályázáskor tartós 160-200 közötti sebességekkel utazunk hétvégente, hétközben pedig tizenpár km-re járok munkába, plusz az " átlagos " felhasználás, városi rohangálás satöbbi, ugyanúgy klímával...

    Persze, lehet mondani, hogy az 1,5 - 2 Liter ( mondjuk cirka 20-30% ) fogyasztástöbblet, viszont van az autóban boogie, és tartalék, ha a helyzet úgy hozza, márpedig a mai közlekedési trend alapján egyre többször jön jól, ha eröböl ki tudsz kerülni valakit, és nem csak reménykedsz, hogy most nem maradsz ott. :)

    Természetesen nem bántásból írtam ezt, csupán mint véleményt, lehet vele nem egyetérteni. :B

  • Szada85

    aktív tag

    válasz vzsryl #61594 üzenetére

    Hehhe, ha esetleg valaki épp arra szokott gurulni ( Üllöi úton kifelé menet jobb oldal ), csak menet közben pillantson a kereskedés irányába, és az üzemeltetöket látva, máris összeáll a kép, ha értitek, mire gondolok... :DDD
    Öszintén szólva nem is értem, ki olyan örült, hogy oda bemegy, és autót vásárol tölük..messziröl üvölt róluk, hogy a nepperszakma legmélyebb bugyraiból valók :D

  • Szada85

    aktív tag

    válasz gerisz23 #61620 üzenetére

    Valóban szigorítottak a törvényen, de tettenérés nélkül nehezen húzzák rá bárkire is ezt, ahogy a cikkben is leírják, mindenki "csak beszámította az autót", Ö még egy IDrive-ot se tud kezelni, nemhogy egy km-óra visszatekeröt, és máris a max. amit elérhetsz,hogy visszaveszi az autót mondjuk töled, bár biztos ez Sem mindenhol ilyen egyszerü.

    Az emberek fejében kellene változnia a dolgoknak, ahogy már milliószor le Volt írva, ha reálisan tudnának az emberek gondolkodni, akkor felfognák a reális km állásokat, és nem lenne ez. De kevés Km kell, kevés Km-t látsz. :)

  • Szada85

    aktív tag

    válasz gerisz23 #61626 üzenetére

    A Magyarországon forgalomba helyezett autóknál oké, vissza tudod kötvetni az ilyet, a cikkben valóban ilyenek vannak, de egy külföldröl frissen behozott darabnál ilyet szerintem nem fogsz tudni megtenni. Márpedig elég tekintélyes mértékü az autóimport, nem emlékszem pontosan évi hány tíz- százezer autót hoznak be, azoknál a külföldi tulajt megtalálni nem lehet egyszerü.

    Késöbb is csak azok az autók lesznek így kiszürhetök, amik jó pár éve otthon közlekednek, így van nyomuk a rendszerben, az importáltaknál csak akkor müködne, ha lenne valami Ojrópai központi rendszer, amit mindenki használna. Ami nincs kizárva, hogy lesz, vagy ha van már, akkor rendesen használva lesz minden ország által, csak gyözzük kivárni.

    Ha a gyökérokot szüntetnénk meg ( azaz, hogy a vásárlók nagy része a km-t nézi elöször, és sokszor az alapján dönt ) és az átnézés/átnézetés, plusz a tapasztalt állapot alapján döntenénk, amit tudom, hogy nem egyszerü annak, aki nem ért az autókhoz, akkor elöbb utóbb a probléma is megszünne. :)

  • Szada85

    aktív tag

    válasz Declare #61631 üzenetére

    Mea Culpa, a német rendszer lehetöségéröl nem hallottam eddig, eddig épp elég volt a közigazgatási és egyéb dolgokon végigkalandozni magam, de mindennap tanulok én is valami újat. :R
    A következö autónál már alkalmazni fogom.

    A számlás dolgokat már megtapasztaltam a szervízben én is, mindenröl kaptam eddig számlát km állással valóban ( szóval az utánam következö tulajnak nagyon jó dolga lesz :) ), szóval ezt csak megerösíteni tudom.

    Ettöl függetlenül az emberek jelentös része úgysem veszi a fáradtságot egy-egy ilyen lekérdezésre, állapotfelmérésre sem sokan viszik el, amit egy olcsóbb autónál még meg is értek, tudom ez egyéni preferencia kinél mi ez az összeghatár, a G-nél én Sem éreztem szükségét, ha egy drágább járgányt nézek majd, annál valószinü begurítom egy ilyen ellenörzésre.

  • Szada85

    aktív tag

    válasz Petyyyyy #61838 üzenetére

    A csúcsmodellek ( jellemzöen erösebb motorral, több extrával ) szerintem a legtöbb márkánál zsebbenyúlósabbak fenntartás szempontjából.
    Legalábbis a specifikus alkatrészek esetében, aki ilyent vesz, annak sajnos ezzel számolnia kell.
    Nyilván az átlagos dolgok, mint levegöszürö, olaj, gyertyák ezekbe sem drágábbak, csak ezeknél az állapot romlása hatványozott összegeket hoz(hat) :) magával. De ez egy ilyen sport.

    Jövöhéten nálam is a turbófelújítás-elsö futómü felújítás, féltengely-rendberakás következik. Már megrendeltem a talicskát a pénznek :DDD

    [ Szerkesztve ]

  • Szada85

    aktív tag

    válasz Rics22 #61863 üzenetére

    Szia,

    Milyen típust néztél ki, a C20NE-böl gondolom F Astra, Calibra, A Vectra, Omega korabeli példány lehet?
    A Lexmaul cuccok minöségi darabok, és ritkák is.

    Nekem a Gsi-mben van C20NE szintén Lexmaul szívósorral, meg egyéb nyalánkságokkal, amit írtál 1000€ egy ilyen felszerelt autóért, önmagában véleményem szerint piti pénz, persze ez függ attól is mi a terved vele, ha honosíttatod, akkor nyilván erre még jön összeg, de ez nem derült ki.

    Azt is írod, befektetésnek tekintesz rá, tehát behozni-szétszedni-kiárulni a terv inkább, ezért sem tiszta, mi a terv?

    Ritkaságuk miatt nem két forintok ezek a cuccok:
    - Lexmaul szívósort Németben 300€ körültöl tudsz venni, ez biztos.
    - Nyilván a Motor csomagban az igazi, mivel ahhoz van írva az ECU is, viszont a komplett épített motor már olyan összeget ér meg ( lehet 500-1000€ között akár, csak tipp ), amit otthon piszok kevesen fognak kifizetni érte, az elsö komment az lesz, hogy " annyiért inkább néz egy XE-t, ami alapból 150LE, meg csipp, meg póówerkáp ", erre nagyobb összegü valutát mernék tenni. :))

    Otthon szétárulni egy ilyen épített, ritkább motorral szerelt autót kemény idegrendszert igényel, mert hordákban támadnak majd a fotelnepperek/foteltunerek, akik megmondják, hogy mennyit is ér "valójában". Ha magadnak tervezed hobbiautónak, akkor viszont rengeteg móka vár rád. :)

  • Szada85

    aktív tag

    válasz Declare #61869 üzenetére

    Nem titok, igazából tisztában vagyok vele, hogy használt(sportos)autóra költeni kell, gondolkozom, hogy a népítéletre is írok egy bejegyzést, igaz OPC-röl van már egy nagyon részletes, és igaz leírás, de szerintem hasznos lehet, hogy a nagy álmodozókat kicsit visszarántsa a földre. :))

    A turbónál a szívó oldali csövet lehúzva már látszik az olajpára/vékony olajnyomok, plusz elindulásokkor látni egy-egy pamacsot a kipuffból is jönni ( ezt minden autóvásárlás elött meg kellene tenni komolyan, annyira másképp látod a saját autódat kívülröl, mint mikor benne ülsz :D )...

    A " felszálló füst " pedig sosem jelent jót ( kivéve a pápaválasztást ), így úgy döntöttem, hogy a komolyabb bajok megelözése végett elmegy szépen egy turbómühelybe, szedjék szét, nézzék meg, újítsák fel, mielött menet közben jön el a vég, és magával rántja az egész motort. :)
    Sokat megyünk vele, egy hazalátogatás is simán van 2500km-es túra oda-vissza, itt kint is sokat kirándulunk, szóval használva van az autó, nyugodtabb vagyok így.

    A futómüvet átnéztem múltkor, még a gyári szegecses támasztógömbfejek vannak benne, illetve bukkanókba/egyenetlen úton hallani pici cserrenést elölröl, plusz kormánytekeréskor minimális ropogást is vélek felfedezni, így szétszedjük, és ha már ottjárunk, akkor kap új toronycsapágyakat, talpasokat, kormányösszekötöt, amit kell.

    A féltengely egy visszatérö mumus, korábban írtam, hogy a külsö csukló eldobta a haját (illetve a golyókat ), akkor rákerestünk, csak gyári újban lehet kapni, csuklót önmagában nem, csak komplettet, vezetöoldali 1100€, utasoldali is akörül, amit elsö nekifutásra nem annyira akartam ( tudom-tudom, fillérbaszás lvl999 :DDD )

    Nyomoztam a neten, gyakorlatilag ömlenek ki az OPCs fórumokból a " ki milyen hibrid épített féltengelyt használ " kezdetü kérdések, van minden FAstra C20XE-töl, 2.2GAstra, DízelGAstrával bezárólag minden megoldás... Én néztem egy gyári bontottat, arra kicserélték, a külsö csukló happy, viszont ennek a belsönek van hangja...Így most szétkapjuk mindet, megnézzük az állapotokat, ha kell felújítódik ( otthon van erre szaki, idekint egyelöre semmi ilyet nem ismerek ), és akkor remélhetöleg ez is megoldódik. :)

    Igen, sajnos tisztában vagyok vele, hogy saját magam áldozata vagyok az ilyen maximalizmusommal, hogy szeretek mindent tiptopra megcsinálni, nem csak menni fele, amig Földkörüli pályára nem áll egy dugattyú. :DDD

    huhh, kicsit hosszú lett, elnézést miatta.

  • Szada85

    aktív tag

    válasz Declare #61871 üzenetére

    Egyetértek, otthon egy ennyire komolyan átépített autót böven azalatt tud csak eladni, mint amennyit valójában ér, és sok profitja Sem lenne rajta.

    Nincs otthon piaca egy szétreszelt Opelnek, aki akar az magának épít, a sok álmodozó.. khmm szakértö, elnézést..meg majd jön a szokásos " szakadt C20NE Gsi nem ér, max 300-at " szöveggel. :)

    Nyilván kell hozzá egy merökanál buzéria, de számomra kevés mókásabb pillanat van, mint amikor a C20XE-vel doppingolt B Corsa nem bírt lehagyni egy " gagyi kis nyóccelepes Gsi-t " :C

    Az ilyet szerintem is külföldön érdemes hírdetni/eladni, otthon csak az igény van meg az ilyen ritka motyókra, meg az arc ajánlani érte a tényleges érték 20-30%-át sajnos.

  • Szada85

    aktív tag

    válasz Declare #61874 üzenetére

    Persze, ennek kellene mindenkiben nyilvánvaló ténynek lennie, hogy egy erösebb/húzott/sportosabb - nevezzük aminek akarjuk - típus magával hozza a drágább bizonyos elemeket is, plusz a használati módjából kifolyólag nagyobb valószínüséggel kell is rá költeni, aki nem eszerint gondolkozik, az sajnos magát csapja be, és neki egyértelmüen csalódást is fog okozni egy ilyen Modell szerintem.

    Nem trollkodás persze, mindenkinek más a szenvedélye, én tudom magamról, hogy nekem az autó a hobbim, nincsenek káros szenvedélyeim, nem a fotózás/számítógépezés/vasútmodellezés, bármi egyéb a hobbim, hanem, hogy olyan autóm legyen ami picit különleges, amibe nem csak beleülök, és eljutok A-ból B-be, hanem amit ha meglátok, akkor elmosolyodjak, hogy egy alagút elött ne az jusson eszembe, hogy jujjdesötét, hanem, hogy ne felejtsek el beérve pici gázfröccsel visszadugni egyet a hangorgia végett. :)

    A károgókat meg 3500 felett úgysem hallom a turbó/kipuff hangjától :DDD

  • Szada85

    aktív tag

    válasz beg #61879 üzenetére

    A tünet, amit hallasz a nevéböl adódóan kapta az elnevezést, hogy " becsilingel " a Motor. Másnéven a kopogásos égést szokták így hívni. Többféle kiváltó oka lehet, gyújtásprobléma, esetleg a keverék összetétele nem megfelelö. Emaitt nem a szikrától gyullad be a hengerben a keverék, hanem " öngyulladás " történik, de a másik eshetöség, hogy a szikra indítja a folyamatot, azonban ugyanúgy a keverék egy része önmagától robban be...
    Mindenesetre egyik Sem egészséges hosszútávon a motorra nézve, tehát érdemes utánanézni picit az okának, és megszüntetni azt.

    Lehet, hogy a gyertya öreg, nem tökéletes a gyújtásképe, vagy a keverékképzésben van valami apró probléma.

    [ Szerkesztve ]

  • Szada85

    aktív tag

    válasz beg #61881 üzenetére

    Azt akkor akár érdemes is lehet kicserélni, ártani nem árthat, és nem is egy egetrengetö összeg. :)

    Nem mondom, hogy biztosan az okozza, de pl. a Te esetedben akár a gyertya is lehet a hunyó.

    Nekem akkor csinálta, miután át lett építve, és nem volt felprogramozva a motorvezérlö az új dolgokhoz, a gyári program meg nem tudta már lekezelni a nagyobb átméröket, kompressziót, tengelyt, na akkor nekem is csilingelt, mint a szemét.
    De szépen utánamentünk a programmal, gyújtástáblák, benzintáblák, és azóta nem csinálja, mindenki boldog. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Szada85

    aktív tag

    válasz Gabis #61885 üzenetére

    Volt egy komplett motorfelújításom két éve, 326 Ezer Km-t bírt az én C20NE-m, akkor jelentkeztek a hengerfejesség jelei, úgyhogy ideje Volt gatyába rázni.

    Hengerfej felújítás, javították a gátrepedést ( a hengerfejesség velejárója ), kapott új szelepeket, szelepvezetöket, hidrotökéket, le lett szedve a fejböl, ezáltal nött a sürítése a motornak, plusz a szívó- és kipufogójáratok fel lettek bövitve.
    Ehhez a blokkban jött új dugattyúgyürü, összes csapágyazás cseréje is, új olajteknö, tömítések, minden. Még korábbról megvolt hozzá egy angol verseny vezérmütengely, ami csak erre a napra várt, az került az egész tetejére, megtámogatva egy Lexmaul szívósorral, és egy nyitott szívóoldallal.
    Kipuff oldalon egy Supersprint leömlö és egy gyári C20XE komplett kipurendszer zárja a sort.

    És legvégül az egész motorvezérlés ehhez lett programozva. Ez lett a Stage1-es motorom, jelenleg ez van az autóban, de a hengerfejben maradt még potenciál, illetve otthon pihen elrakva ez-az, ha lesz módom, készül majd a második lépcsö is. :)

  • Szada85

    aktív tag

    válasz Timer #62055 üzenetére

    Indításkor azért lehet hangja - feltételezhetően, kiindulva én barátosném Z10XE, szintén láncos motorjából -, mert a láncnál olajnyomásos láncfeszítő van, tehát emiatt mire feláll a nyomás, szép feszes lesz a lánc, és nem lesz hangja.

    Igazából szerintem senkit nem kell győzködnöd / magadat sem szabad hagyni befolyásolni, ha a büdzséd megengedi, hogy a vásárlás utáni első nagyszervízbe belefér a lánc és annak feszítőjének cseréje vagy vízpumpa csere, akkor ártani biztos nem ártasz vele, ahogy Te is írtad, fő a biztonság. :)

    A vízhőmérővel kapcsolatban pedig ha használsz fiatalabb autót, annál úgyis azt fogod észrevenni, hogy amelyikben van is vízhőfokmérő, az is kb digitálisan működik, egyszercsak beszalad 90 fokra, és akkor is ott áll, ha a Szahara közepén kerülsz többórás dugóba. :)

  • Szada85

    aktív tag

    Ha már nagyon szerelös lett a témavezetés, akkor részeredmények egy megkímélt, németországi OPC-röl.. :D

    - Alsó talpas gömbfejek szegecses, gyári darabok, megértek a cserére ( 224e Km / 13 év ), mondhatjuk, jól bírták :C
    - Kormányösszekötöknek volt játéka, így cserélödtek
    - Toronycsapágyak szintén csereérettek --> nyilván a gewinde sem pont növeli az élettartamukat :D
    - Balos féltengely elment világgá, kapott egy felújítottat.

    Lekerült a turbicsekk is, a feltevések helyesek voltak, turbótengely már nem a gyári türésekkel dolgozik, szemmel/kézzel jól definiálható mindkét irányú mozgást produkál.
    Lekerült turbómühelybe, ahol a szaki fel is adta rá az utólsó kenetet, sajnos nem javítható gyári alkatrészekkel, így megrendelödött a helyszínen egy új turbó beléje.

    Ugyan már erösen a 18-cas müsorsávot karcoljuk, azonban összeget nem írok/nem is tudok még, de szerintem jobb is, ha mindenki piszkos fantáziájára bízom a dolgot :K

  • Szada85

    aktív tag

    válasz Petyyyyy #62098 üzenetére

    Direkt emelt oldalfalú, erösített csapágyazásos talicskát vettem, fel voltam készülve minden eshetöségre. :D

    Be Volt büdzsézve a mutatvány, ahogy korábbi kommentben írtam is, erös Volt a gyanú, hogy betegeskedik a turbicsek, inkább ez, mint egy 2-3szor ekkora összegü motorgenerál egy elpukkant töltö miatt... :D

    És a gyanú beigazolódott, megkaptam emlékbe a halott darabot, a tengely nehézkesen forog, a kipuff oldali lapátokon erös égésnyomok, valamint a lapátok élén is Volt deformáció, ugyancsak höterhelés miatt.

    Gyakorlatilag karrierjének végén járt, hamarosan vitte volna magával az egész motort is, ilyen szempontból szerencsésnek érzem magam, hogy még idöben cserélve lett...

    Raktáron persze nem Volt új, így meg lett rendelve, nem mondom, hogy nyugodtan aludtam a héten, hogy megjön-e idöben, és elkészül-e az autó a hazaútig, de szerencsém Volt, és utolsó nap visszakaptam. :)

    Részletes tapasztalat nincs, elsö 1000km-es hazaúton óvatosan, vigyázva hajtottam csak, hogy beilleszkedjen az új környezetbe, ami viszont biztos, hogy hallhatóan egészségesebb a töltönyomás, részletes beszámoló késöbb..

    Mivel teljesen gyári a Motor, és a turbó is gyári maradt, ezért nem nagyon kellett a programba belenyúlni, kapott egy " akkusarus resetet ", mást nem mondtak a srácok, hogy mókoltak volna. :)

  • Szada85

    aktív tag

    válasz Petyyyyy #62156 üzenetére

    Nem, dehogy, csak a hét nagy részét a templomban töltöttem, hogy biztosan megérkezzen a turbó idöben, nem volt módom írni. :DDD

    Ráutaló tünet, hogy OPC, amit idekint sem a háromunokás nagyik használnak bölcsibe vinni a gyereket. :P

    Igazából ahogy hónapok alatt kiismertem az autó zörejeit, voltam alatta párszor, és láttam, hogy a korábbi tulajok mennyire alaposan (nem) törödtek az autóval, mindenképpen szerettem volna egy hazalátogatás alkalmával levetetni, és elvinni átnézetni a turbót, hogy amennyiben szükséges, úgy még idöben megelözzük a komolyabb bajt.

    Aztán a szívóoldali levegöcsövet lehúzva már láttam pici olajpárát a turbóban, a csövekben, így gyanakodtam, hogy biztosan megérdemel egy felújítást, igaz ennyire súlyos helyzetre nem gondoltam volna. Igen, tudom, én vagyok a hunyó, vásárláskor szét kellene kapni a turbó környékét, megrángatni a tengelyt, hogy lötyög-e, de nem hiszem, hogy van tulaj, amelyik ezt engedné... :)

    További jel volt, hogy elinduláskor jött egy pici pamacs a kipufból ( bár erre kaptam olyan választ turbós helyröl, hogy a nagyobb, nyitott kipufogórendszer miatt is elöfordulhat ), illetve csipegette az olajat is ( ami mondjuk lehet persze más is, dugattyúgyürü, szelepszár-szimmering is, tehát alapvetöen ez nem feltétlen kellene, hogy a turbóra utaljon ), ezek miatt ütemeztem mostanra be a dolgot, biztos, ami biztos alapon, és be is jött a sejtés :)

    Tisztában voltam/vagyok vele én is, hogy sportos modellt fenntartani nem két Forint, valamint vallom én is a mondást, hogy " Ha van pénz majomra, legyen pénz banánra is ". :) Illetve tapasztalatszerzésnek Sem rossz, hogy egy újabb, bonyolultabb autó fenntartása/rendberakása milyen összegeket tud felemészteni, plusz esetleg segít képet adni másoknak is, ha ilyesmiben gondolkoznak, mire érdemes számítani. :)

  • Szada85

    aktív tag

    válasz Petyyyyy #62299 üzenetére

    Nyilván Ök a CDX felszereltségröl sem hallottak akkor, ha szerintük ez a Full Extra :D
    Mondjuk ilyen leírással biztos találnak valami hozzá nem értö madarat, akinek ez az ömlengés teljesen elhomályosítja az ítélöképességét, elöbb-utóbb.

    Nem tudom, ezt az oldalt ismeritek-e, itt sok jópofa összesítés van az Opelekröl:

    [link]

    Ha már volt, akkor mea culpa.

  • Szada85

    aktív tag

    válasz trassher #62309 üzenetére

    Igen, szerintem is alaposan utána lehet nézni, véletlen akadtam rá, de sokáig lehet bogarászni.

    A legmókásabb, hogy ha a típusok között kiválasztod mondjuk a G Astrát, és legörgetsz legalulra, akkor sok típushoz meg lehet találni az akkori árlistát extralistával. :) Lehet a többi típusra is megvan, azt még nem néztem.

  • Szada85

    aktív tag

    válasz Kickass #62323 üzenetére

    Igen, jó észrevétel, mondjuk a szinteknél van sima "Astra" is, nem tudom, hogy esetleg az takarja-e ezt. Nem hibátlan az oldal, vannak dolgok, amik hiányoznak, pl az F Astránál is a felniknél több, mint 3 féle volt, szóval biztos sok ilyen apróságot lehet találni, viszont sok érdekesség is van, emiatt osztottam meg. :)

  • Szada85

    aktív tag

    válasz trassher #62311 üzenetére

    Ha bemész a Caravan részre, ott legalul a listában van " alle varianten " sor több dátummal is, abban benne vannak a 3/5 ajtós verziók árai is. :)

    [link]

    Azért kemény volt 2003-ban a kombi OPC 27k€-ba került, plusz picit felextrázva, mint mondjuk amik az enyémben vannak, már 31 ezerért gurították ki Hans-ék a szalonkapun :Y

  • Szada85

    aktív tag

    válasz Petyyyyy #62328 üzenetére

    a pdf-ben, amit az utolsó kommentben linkeltem, ott ha lejjebb görgetsz, ott le van írva minden felszereltségi szint, plusz tovább görgetve az extralista is.

  • Szada85

    aktív tag

    válasz Petyyyyy #62341 üzenetére

    Sosem késö újat tanulni. :D
    Egyébként én is elöbb tudtam az autós szavakat a különbözö apróhírdetéses oldalakból németül, minthogy elkezdtem volna tanulni magát a nyelvet :D

  • Szada85

    aktív tag

    válasz trassher #62342 üzenetére

    Igen, ez valóban érdekes. Mondjuk mobile.de-re felnézve is elvétve találni 1.2-es, 1.4-es G Astrát, elképzelhetö, hogy nem forgalmazták volna, vagy 2002-2003 körül "már" nem forgalmazták Németországban ezzel a motorral, hanem az 1.6 volt az alap?

    Az Irmscher cuccok nem rossz dolgok, idövel sokat fognak érni, manapság egy F Astrához való Irmscher/Lexmaul alkatrész is az eredeti árhoz képest szép pénzekért mozog, ráadásul G-böl nem is nagyon látni ilyen kiegészítöket.
    Mondjuk úgyis mindenki az OPC kiegészítökre izgul... :DDD

  • Szada85

    aktív tag

    válasz kmarci25 #62348 üzenetére

    Én eddig csak F Astrában és C Corsában csináltam, de szerintem hasonló lehet a módszer.

    Kormányburkolatot kell levenni, alsó-felsö részböl szokott állni.

    Az alsó alulról csavarral szokott a kormányoszlophoz rögzülni, a felsö pedig van fülekkel, vagy az is csavarral ( F Astra ) az alsó elemhez. Elöbb a felsö burkolat felet leveszed, azután az alsót.

    Utána kb. hozzáférsz a kapcsolóhoz. Alul és felül van a két pöcök, amit Te is írtál, azokat ujjal, mint egy csipeszt összenyomod, és óvatosan ki tudod húzni a kapcsolót a sínböl. Csatit széthúzod, visszafele ugyanez, csak fordított sorrendben, összerakásnál a kapcsolók kis redözött gumiburkolatánál kell figyelni, hogy szépen visszailleszd a kormányburkolatok nyílásába, hogy szépen álljon.

    Legalábbis a C Corsánál én így csináltam.
    De akár Youtube-on is találhatsz videót a cseréröl, ha a vizuális segítség hasznosabb. :)

  • Szada85

    aktív tag

    válasz trassher #62354 üzenetére

    Igen, én is hasonlóan vélekedek, ezért gondolok arra én is, hogy nem forgalmazhatták a kisebb motorokkal, csak 1.6-tól felfelé. Mondjuk autópályára különösen az itteni közlekedési viszonyok miatt szerintem mindenképp hasznos valami kraftos motorral szerelt autót venni.

    Egyébként pont néztem, hogy kopottas Turbó kormányok most 60-70€-kért is mennek apróhírdetéses oldalon, azt otthon újraböröztetve 40-50 Ezer Ft-ból megvan, biztos olcsóbb, mint egy ilyen ritka Irmscher darab, már ha épp szembejön egy.

  • Szada85

    aktív tag

    válasz spiky03 #62507 üzenetére

    Ilyenkor úgyis mindig elhangzik az örökérvényü válasz, hogy " nem Km-t kell venni, hanem állapotot ". Föleg ugye ma, amikor az óratekerés lassan olimpia szám lesz...

    Arányszámnak teljesen jó, következtethetsz arra, hogy milyen használatban volt az autó. Amit Te írtál, hogy éves szinten 6-8 ezret autóztok, ezek 4-6 év alatt 150+ ezret, tehát ezek évente 25-35 ezret mentek, 4-5-ször annyit, mint Ti. ( persze, ha origi a km :) )

    De így látatlanban úgysem tudjuk azt mondani, hogy " igen, ez tuti jó lesz ", vagy " kerüld el messzire ". Illetve persze tudjuk, csak akkora hatékonysággal, mintha 5 számot kértél volna tölünk a Lottosorsolásra. :)

    A turbótól pedig annyira nem kell félni, mint amekkora hisztik szokták övezni, valóban egy komoly, javítás esetén nagyobb összeget is felemészteni képes alkatrész, viszont manapság az újabb autók bonyolultsága végett egyre több olyan alkatrész kerül beléjük ( kettöstömegü, ilyen olyan egyéb trükkök ), amik szintén drága javítást jelenthetnek, tehát semmiképp sem árt valamennyi tartalékkal bírni a karbantartásukhoz. Szerintem. :)

  • Szada85

    aktív tag

    válasz trassher #62680 üzenetére

    Mindent annyiért lehet hírdetni, amennyiért elviszik, 100e Volt a turbós OPC elsö lökös, egy nap alatt már nem Volt meg, 70e-ért a hátsó szintén... Hiába, van piaca ezeknek a cuccoknak, bár az árak szerintem sem a magyar átlagfizetéshez igazodnak, de látod, mégis megvan a vevököre ezeknek..

    Lehet nekem is fel kellene raknom a Caravánt 3 millióért, és a leírásba 23-szor leírnám, hogy OPC, OPC, OPC... hátha akkor azt is elvinnék ilyen horror áron :DDD

    Bár azért elég ritka az OPC ülésszett még külföldön is, ez a fajta félbörös még elö-elöfordul, de nem gyakran, fullbört még nem is láttam az utóbbi egy évben eladót.
    Most ebböl a fajtából hírdetnek csak a két elsö fotelt 250€-ért, ahhoz képest ez a komplett szett ajtóborításokkal kevesebb, mint 400€-nyi forintért nem számít rossz ajánlatnak. :)

    Inkább az a szomorú, hogy egy alapvetöen ritka autófajtát, mint az OPC nem tartanak semmire, ahelyett, hogy vigyáznának rá, és használnák, ha már csak pár ezret gyártottak belöle, inkább szétárulják, a maradék meg megy a vasba... méltatlan sors ez egy limitált autónak azért... :(

  • Szada85

    aktív tag

    válasz trassher #62684 üzenetére

    Nyilván, minden márkánál hatalmas divat a gyárilag sportmodellek cuccait megvenni, és felrakni a saját autónkra. Legyen az régebben a Gsi cuccok, most az OPC elemek, vagy akár a BMW-nél az M Paket dolgai, lehetne sorolni.
    Ahogy Te is írod, most borzalmasan pörög az OPC biznisz, mindenkinek az kell, az általad is említett pont miatt, mert most az " menö ".

    Nyilván mindenki másképp gondolkozik, de szerintem így már pont, hogy a célját nem érik el ezzel, mert annyi G-n van már OPC optika, hogy már nem lesz különleges a saját autója Sem, csak mert rábiggyeszti a lököst. Ahelyett, hogy elrakná azt a pénzt, eladná az autóját, kicsit hozzáspórolna, és venne egy eredeti OPC-t, ami akkor már különlegesebb...de ez persze csak az én véleményem. :)

    Köszönöm, igyekszem jó gazdája lenni a sajátomnak, OPC Caravant nem is nagyon láttam még bontani, talán ha egyet csak. ami viszont meglepett, hogy mióta az enyém megvan, azóta figyelem a piacot, és 9 db cserélt gazdát az utóbbi fél évben, jellemzöen 4 és 7 Ezer € között a gyári darabok állapot függvényében, egy volt, ami nagyon pimpelt darab volt, azért elkérték a 10 Ezer €-t is, és meg is adták, mert már nincs fenn.

    Elvileg Németországban tavaly év elején 205 darab volt regisztrálva, plusz ami még Svájcban és Kelet-Európában vannak, szerintem reálisan 300-350 darab lehet még meg az eredeti 500-ból, vicces belegondolni, hogy ritkább az autó, mint mondjuk egy csomó Ferrari, Lamborghini, vagy Porsche, még ha értékben a közelükben sincs :DD

  • Szada85

    aktív tag

    válasz trassher #62686 üzenetére

    Szerintem egyszerü, eddig nagyon sok embernek Volt F Astrája, addig mindenki Gsi cuccokat szeretett volna, most egyre többen ülnek át G-be, így most azt kell " szintre hozni, hogy jól mutasson a talikon "... :D

    Egyetértek Veled, a nagy többség csak azért pattintja fel ezeket a dolgokat, mert akkor már van egy " majdnem " OPC-je...és akkor már lehet prezentálni valamelyik csodás meetingen.. :)
    Félreértés ne essék, megértem, hogy nem engedheti meg mindenki, hogy OPC-t vegyen, csak akkor ne akarjon az illetö többnek látszani, mint ami...
    Mindamellett amennyi pénzt felemészt egy teljes OPC szett ( külsö-belsö ) utólagos megvásárlása, abból plusz az autója árából simán átülhetne tényleg egy OPC-be, a szívómotorosok 1 milla, vagy alatta megvehetök már...de nem vagyunk egyformák, tudom.

    Affene tudja, akkora gyémánt úgysem lesz sosem ebböl, mert mégiscsak egy nyamvadt Opel, nagyon Opel fanatikust kellene ahhoz találni, plusz szalonállapotban levö, pár Km-es darabnak kellene lennie ahhoz, hogy igazán nagy pénzt érjen.
    Igyekszem is olyan apróságokkal érdekesebb csomaggá faragni, mint a gyári OPC katalógus, és hasonlók, hogy picit kitünjön a többi közül.

    A parkolást ne is mondd, barátnömet kikészítem én is azzal, hogy mindig órákat körözök, mire találok olyan helyet a parkolókban, plázákban, ahol oszlop mellé, szélsö helyre, legalsó/legfelsö emeletre, stb. sikerül állni, ahol nem fenyegeti a többi figyelmetlen autós az épségét :DD

  • Szada85

    aktív tag

    válasz trassher #62690 üzenetére

    Tényleg nem rossz az ülés egyébként, sosem voltam nagyon finnyás az ilyenekre, lévén a Gsi-ben is egy Recaro kagyló van, az meg minden, csak nem kényelmes, de a combtámaszt nagyon szeretem, különösen, ha mondjuk egy 10 órás hazautat kell lenyomni, ott kimondottan kényelmessé teszi a vezetést.
    Egyedül az üléspozíció magas nekem egy kicsit, nem is vagyok egy karácsonyfadísz a 190 centimhez kisorsolt közel 100kilómmal, de tudnék egy 5 centivel lejjebb ülni. :)
    Nézegettem már, de semmilyen gyári megoldás nincs a fotel lejjebb rakásához sajnos.

    Mostmár van némi tapasztalat az új turbicsekkel is, a fogyasztás lejjebb esett kb. 1 litert, most pályán komfortos 140-nél klímázva 8,0 - 8,2, városban szaladgálva klímával 8,7 lett a számolt átlag ( mondjuk a BC is ekörül ír, szóval az is pontos legalább ). :)

    Nekem is sajnos minden autómon vannak ilyen nyomok, ezt nem tudod teljesen elkerülni tudom én is, de amennyire lehet, próbálom megelözni, nekem családi szpotra nincs pofám parkolni, de általában én is szélsö helyet, vagy olyat, ahol legalább egyik oldalon egy oszlop van, az már 50% védelem. :) De a pályázás miatt úgyis bogaras, apró kavicsfelverödés nyomai már voltak az elején, nem szalonautó, szóval nem is vágok eret emiatt. :)

  • Szada85

    aktív tag

    válasz honda 1993 #62895 üzenetére

    Üdv,

    Szerintem nem bántásból írták, pusztán jótanácsként, bár abban igazad van, hogy ha sosem próbálod meg magad, akkor mindig szerelöhöz fogod hordani.

    Inkább amiatt elövigyázatosak, ami miatt én is óvatosan merek bármilyen szerelési tanácsot adni, mivel jártam már úgy, hogy ismerös szintén tippeket kért, majd persze másképp csinálta, mert a haverral ketten nekiálltak, és nem minden úgy ment, ahogy azt eltervezte, és persze jött a szemrehányás, hogy " ménemmontad.." :)

    Amiket esetleg - lehet már tudsz - célszerü fejben tartani:
    - Meleg állapotban engedd le az olajat, hidegen a sürübb állag miatt több maradhat a teknöben,
    - Ha van mód érdemes ferdén állni/ferdén megemelni az autót úgy, hogy a leeresztö csavar felé lejtsen, így szintén a lehetö legtöbb olaj kijön a teknöböl,
    - Érdemes alá akár egy nagyobb meretü kartont lefektetni, mert hiába pozícionálod jól a leeresztö vájlingot, a kifolyó olaj nyomása miatt úgyse jó helyre rakod ( korai tapasztalat :D )
    - Ha a leeresztö csavaron van tömítés, érdemes cserélni.
    - Az olajszürö, ahogy írták is, egyben van a házzal, így azt le kell tekerni, ehhez nem árt olajszürö-fogó szerszám. Lehet persze Puszta kézzel is, de nem annyira egyszerü, :)
    - Az olajszürö is tele van olajjal, tehát miután levetted, bele kell önteni a vájlingba, különben szétlocsolod mindenhova, :)
    - Új olajszüröt, ha módod van, érdemes feltölteni olajjal, hogy a munka végeztével, mikor indítózol az elsö másodperctöl teljes legyen az olajkör, ellenkezö esetben idö, amíg az olajpumpa feltölti az új olajszüröt olajjal, majd utána jut el a motorig,
    - Az olajszürö gumitömítését is sok helyen be szokták kenni vékonyan olajjal,
    - Az olajszürö meghúzásához szintén kell a leszedéskor használt szerszám, mert ha nem húzod meg eléggé ( amit koszos, csúszós kézzel nem fogsz ), akkor folyni fog az olaj ott ( szervízben csinálták már nekem ilyen slendrián módon, nekem kellett utánhúzni ).

    Persze, ezek apróságok, csak érdemes ezeket észben tartani. :)

    (Idöközben 83-man megelözek, de egy kis összegzés, ismétlés a tudás Anyja :D )

    [ Szerkesztve ]

  • Szada85

    aktív tag

    válasz diablo1984 #62907 üzenetére

    Igen, ezt motorja válogatja, nekem a C20NE-n például majdhogynem függölegesen van, így ott simán meg tudtam oldani ezt a feltöltést betekerés elött. Vízszintes esetben természtesen nem vidám dolog, illetve nem is kivitelezhetö ( bár láttam már olyan keretet, amivel gyakorlatilag az oldalára billentheted az autót, csak jó oldalra billented, és máris fuggölegesen kell betekerni :DDD :DDD ).

    Én is változó, mikor mivel tudom lazítani, és rászorítani, szerencsére a termetem/eröm miatt én is le tudom oldani legtöbbször kézzel, és meg is húzni, volt már, hogy a fogóval összeroppantottam a házát, úgy összebarátkozott a helyével...
    Csak, ha valakinek nem adatott ilyen erö, és a ropit is késsel vágja, akkor se lehessen kifogása, ezért javasoltam azt a megoldást is. :D

  • Szada85

    aktív tag

    válasz Mikulásbá #62944 üzenetére

    Az még nem turbós, H-ban benzinesben csak a 2.0-ból volt turbós 200 és az OPC-nél 240 Le-vel.

    Teljesen racionális választás, megbízható motor hírében áll, illetve a 140 Le azért mozgatja is a kasztnit, ha szükség van rá.

  • Szada85

    aktív tag

    válasz Mikulásbá #62952 üzenetére

    Képekröl nem néz ki rossznak, amit linkeltél, de nyilván a személyes benyomás, és a próbaút ad úgyis teljes képet. Nem néz ki rosszul ez a wannabeOPC, nyilván a kagylóülés is egyéni preferencia, nekem bejön mindenesetre. :)

    Pénzben valóban lehet, hogy ugyanott vagy, ha behozatsz valakivel egy autót, és papíroztatod, annyiban viszont valóban elönyös akár a német piacon vadászni, hogy jó eséllyel nagyobb kosárból tudsz választani, ergo könnyebben tudsz válogatni, míg olyan jön szembe, ami minden igényednek megfelel.
    Illetve talán itt több kreditet tudnak az emberek az autó szakszerü karbantartására fordítani, emiatt jobb állapotban lehetnek a Németben használtak. De persze ez csak feltételezés, nincs a kezemben semmilyen kimutatás ehhez. :)

  • Szada85

    aktív tag

    válasz mohabá 007 #63044 üzenetére

    Az mondjuk biztos, sokat tömíthet, akkor meg már minek bármi oda? :DDD
    Kíváncsiságból kérdeztem, mivel még nem hallottam róla, illetve mikor az én motorom készült, akkor mi ilyen kökorszaki megoldást használtunk, és a fejböl szedettünk le, de sosem késö újat tanulni. :)

    Mert visszafele ismerem, hogy turbósításnál szoktak vastagabb HF-tömítést rakni oda, hogy csökkentsék a kompressziót, de ezt a módszert még nem hallottam, emiatt érdekel nagyon.

  • Szada85

    aktív tag

    válasz M_o_g_y_i #63144 üzenetére

    Valóban relatív, kinek mit jelent az élményautózás, a rossz gondolkodás szerintem ott van, hogy az emberek nagy többsége az alapján méri egy-egy autó élvezeti faktorát, hogy hány lóerös/ hány nyútonméter...

    Példának tudom mondani a saját talicskáimat, hiába erösebb a G OPC-m, van alatta gewinde, hiába lehet vele gyorsan menni, és még kanyarodni is, százszor keményebbet lehet a huszonéves 8 szelepes, 115+ Le-s GSi-vel veretni egy Pilisszentkeresz-Visegrád környéki szakaszon, bár való igaz, hogy annak minden eleme ahhoz lett cserélgetve, futómü, fék, Motor, egyebek. :D

    Az átlagembernek pedig böségesen elegendö lenne egy 100 Le körüli autó rendes fékkel, rendes futómüvel, hogy megtanuljon tényleg gyorsan vezetni, aztán lehet feljebb lépni powerben...Szerintem.

Új hozzászólás Aktív témák