Új hozzászólás Aktív témák
-
Szerintem elbeszéltek egymás mellett.
Az egyikőtök a kerékre rakott, a másikotok a főtengelyen mérhetőről beszél.
Angoloknál van erre külön "mértékegység", BHP (WHP), és CHP.
CHP mindig állandó, mert azt mérik a lendkeréknél, kvázi a főtengelyen. Hence the word, crankshaft horsepower.
A BHP, azaz a brake horsepower (brake pad ugye) változik a nyomatékkapcsoló (sebváltó) állásának, áttételezésének függvényében.
Szerintem ez itt a félreértés tárgya. Ezért mérik az autókat általában negyedikben.
"Az ero es az erokar egymasra meroleges"
Mondjuk ez csak nagyon rövid ideig igaz, pont akkor amikor a főtengely hajtórúddal kapcsolódó részének síkja a hengerfuratra nézve derékszöget zár be. Ilyenkor keletkezik a legnagyobb nyomaték is, innen felfele haladva egyre inkább a főtengely csapágyazásának alsó részére hat(na), az után pedig már egyre inkább vége a terjeszkedési ütemnek
(ez sem teljesen igaz így, mert ugye a dugattyú-hajtórúd, és a hajtórúd-főtengely kapcsolódásánál is van csapágyazás, és ha teljsen igaz lenne, akkor nem kopnának hordósra a hengerek idővel, de a lényeg az kb ez)どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
"A munka nem valtozik, de a nyomatek igen."
Ezért hívják nyomatékváltó a sebességváltót!
"(#196) Tüzi:
A nyomaték szempontjából lényegtelen hol méred.
A keréken is a motor főtengelyéről származó nyomatékot méred, a veszteségek mértékével csökkenve.(#200) emvy: "Dehogy valtozik, a kereken merheto nyomatek valtozik, nem a teljesitmeny."
Nem a nyomaték változik, csak az erővektor mértéke.
Az ráható erőt N-ban számoljuk.
A nyomatékot Nm-ben.
Egyes fokozatban nagy erővel forgatja a kereket a motor viszont alig fordul a kerék.
A legmagasabb fokozatban kicsi az erő, de nagy forgatási sebesség.Az erő és a kerék kerületi sebességének szorzata mindig állandó. Leszámítva az erőátviteli veszteséget.
1 Nm nyomatékból csak az energia törvények sértésével lehetne 2 Nm-rt készíteni. Ha mégis sikerülne, kitalálnák az örökmozgót. 1 egység befektetett munkából sohasem tudsz 2 egységnyi munkát kiszedni.
A (#195) Reggie0 hozzászólásában a nyomaték és a fordulatszám diagrammát látod.
Ezt még az erőkarok kerületén számolt hosszal kell értelmezni.Megpróbálom sokkal egyszerűbben példázni.
Van egy fogaskerékpár. Az egyik fogaskerék pontosan akkor hogy kétszer forduljon meg, amíg a másik (nagyobb) fogaskerék egyszer.
A nagy fogaskerék egyszeri körbeforgatására a másik kétszer fog fordulni. Ezzel feleződik a kisebb fogaskeréken Newtonban mérhető erő. Viszont a forgás szögsebessége pontosan a duplája lesz, mint a nagyobb fogaskeréké.
Ha a kisebb fogaskereket kezded el forgatni, akkor a nagyobb keréken csökken a szögsebesség és arányosan növekszik a a rajta mérhető forgató erő.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
Új hozzászólás Aktív témák
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Politika
- Milyen okostelefont vegyek?
- Stellar Blade
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Android szakmai topik
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- További aktív témák...