Új hozzászólás Aktív témák
-
Noukoum
veterán
válasz tordaitibi #157 üzenetére
Megtankolom szívesen, ott fognak ahol állnak: garázsban, beállóban, parkolóban, utcán.
Jaj azzal tisztában vagy hogy ez egy átmeneti időszak? Hogy 20 év múlva az e-autók 5 perc alatt 1000 km-t fognak tudni?
Jelenleg az a lakosság kb. 50-60% tud otthon tölteni. És a lakosság 1%-nak sincs elektromos autója. Akkor mi a francról dumálsz itt?
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Somatom
veterán
válasz tordaitibi #199 üzenetére
Ha jól tudom, akkor Németországban nincs a szolgáltatóknak fix áras átvételi kötelezettségük, akkor fizetnek az áramért, amikor szükségük van rá. Mondjuk, éjszaka.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
-
arnyekxxx
veterán
válasz Felesbandi #192 üzenetére
hogy ugyanazt hozza
ez tényleg nem igaz, mert használhatóságban sokkal többet ad a 20éves autóméretű autó mint ez a vicc.nema kussban lohol el az ember elott.
Ezt tudja egy random villanybringás nagyi is, jópárszor kaptam már enyhe szivinfarktust amikor a gyerekkel sétálva a kereszteződésben a semmiből elvillant előttünk a mama sehallselát üzemmódban. Húzza neki mert még élve haza akar jutni de arra nem gondol, hogy a régi cseppeljével szemben ezt nem hallani 100 méterről ahogy közelít.
"Gyanitom akik a korabbi kommentekben a ~20 eves kocsijaikhoz hasonlitgattak ezt, azok se rendelkeznek parkolo kamerakkal."
Az enyémben sincs, de igényem sincs rá, 30 év alatt még soha nem okozott problémát a parkolás, ha ez változna akkor tizenezres tétel lenne hogy legyen valagkamera a kocsiban.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz stickermajom #200 üzenetére
Ezt vitatom. Pl. ha nincs benne normális minőségű gömbfej, akkor kifordul a kerék. A méretéhez képest nehéz az autó, városban meg gyakori a kátyú és a járdára ugratás.
Szted mitől olcsóbb, mint a kategóriája?[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
"Jaj azzal tisztában vagy hogy ez egy átmeneti időszak?"
Persze, tisztába vagyok vele.
" És a lakosság 1%-nak sincs elektromos autója."
ne üsd egyik modatoddal a másikat. Ha letelik az átmeneti időszak, akkor lép be a képbe a lakosság 100%-ának lesz elektromos autója nevű képlet amiről én hülyeségeket dumálok? -
Noukoum
veterán
válasz nmthblzs #195 üzenetére
Vidéken élek, a lakosság aki rendszeresen ingázik 99% 200km vagy alatta teszi. Összesen, nem csak oda! Tehát nem értem a felvetést.
tordatibi: ez egy folyamat ha nem tűnt volna fel.
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Somatom
veterán
válasz tordaitibi #203 üzenetére
Pontosan erről van szó. Itthon kényszerítik a szolgáltatókat a fix áras átvételre. Zúgolódnak is miatta, úgyhogy előbb-utóbb ez a mézesmadzag is el fog szakadni. Korábban azt írta itt vki, hogy az ilyen villanyos beruházások hosszú távon térülnek meg. De, hogy lehet ilyen körülmények között hosszú távra tervezni? Tervezel tíz évre egy átvételi árral, két év múlva meg azt mondják, hogy fityisz, használd, tárold magad, amit megtermelsz.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
arnyekxxx
veterán
Jelenleg az a lakosság kb. 50-60% tud otthon tölteni csak ezeknek a jelentős része olyan helyen él ahol a villanyautó előnye nem annyira jön ki (egy random faluban a napi 10 autó ami elmegy a ház előtt nem fog se tüdőrákot okozni se halláskárosodást és az ingyenparkolás se szempont mert eleve ingyen van a parkolás) de legalább a lakosoknak esélyük sincs villanyautót venni mert szimplán a 3as golf az ami belefér a családi költségvetésbe.
20 év múlva az e-autók 5 perc alatt 1000 km-t fognak tudni?
Jelenleg hol érdemes jósgömböt venni? Azt is tudja az üveggömb, hogy az áramot ehhez a tölrtési sebességhez mi fogja szolgáltatni a villanykutakon? Helyi atomerőművek?
-
Somatom
veterán
válasz stickermajom #209 üzenetére
Jelenleg csak azt tudjuk, hogy a kategória legolcsóbbja. Azt még nem, hogy mitől. Reméljük, hogy csak azért, mert a Dacia név nem cseng olyan jól, mint a VW. De, ez sem az az érv, amire az ember hosszú távra tervez.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
veterán
Hát nem győzött meg a teszt, ez csak olcsó, de városban jó.
duree54
-
Bog
HÁZIGAZDA
Izé, ez nem sejtés, konkrétan tudjuk, hogy a Kwidet villanyosították meg valami kínai joint venture vállakozást bevonva. A Kwid pedig az indiai piacra készült 0,8-as motorral és gombokért lehet megvenni (mármint a hazai árakhoz viszonyítva). Szóval azt azért tudjuk, hogy ez nem a Reanult elektronika, pláne nem a Reanult inverter, ami egy Zoéban minimum 22 kW-tal eszik AC-n. De én is ezt kérdeztem a magyar képviselettől, hogy mi tudunk a dolog tartósságáról, szerinte már van fél éves Spring napi használatban és kutya baja, de hát fél év egy autó életciklusában relatív nyicsevo. Futómű kapcsán én speciel optimista vagyok, ha az indiai úthálózathoz tervezték, akkor az ki fog bírni ezt-azt, én az elektronikai színvonal miatt aggódom inkább.
(Olyan hasmagassága van ennek a kis fűnyírónak, hogy bármilyen dűlőúton elmegy anélkül, hogy a parlagfű simogatná a hasát, simán franyek lenne a cucc arra, hogy a jómunkésember kirongyoljon a szőlőhegyre, csak hát erre tartanak valami lefingott Samurait, ami századennyi pénzbe került.)
[ Szerkesztve ]
Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
Igen ez egy folyamat. De a vége az amit én mondtam, a lakosság fele fog kúton tankolni ahhoz meg sose lesz elég e kút. Meg elektromos áram.
És mint valaki írta, ez fokozottan igaz a városokra ahol a népesség 46%-nál jóval nagyobb része lakik centralizált, emeletes vagy bármi más olyan helyen ahol a házi töltés lehetetlen.
Egyébként azt is leírtam hogy ez az egész, némileg talán meddő vita a 2% alatti személyautóparkról szól amivel szemben van a soha nem villamosítható mezőgazdasági, repülési, teherautó és munkagéppark, a vasúti vontatás, a tank és teherhajózás 98%-a. Vagyis te is én is szajkózzuk a véleményünket de ezzel világot megváltani sose lehet. Mármint azzal se hogy itt vitatkozunk, de azzal a pár 100 millió elektromos autóval sem amiről itt nagy vehemenciával megy a szócséplés. -
Noukoum
veterán
válasz tordaitibi #216 üzenetére
De a vége az amit én mondtam, a lakosság fele fog kúton tankolni ahhoz meg sose lesz elég e kút. Meg elektromos áram.
Azért ezt írd fel, legyen min mosolyogni évtizedek múlva.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Somatom
veterán
No, igen. Fél év az még kevés. Hidegben a bringám akkuja csak hamarabb merül. Nyáron viszont hazatekerés (hegy) után nem hajlandó tölteni, mert melege van. Ha jól emlékszem, akkor a Leaf -nek is ez a necces pontja. Kétlem, hogy ebben a kicioccóban korrekt hővédelmet kapna az akku. A vezérlő is kényes portéka. Majd kiderül, hogy mit reagál, ha 40 fokban, trepnin felhajtják a Kapy -n.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
jocobacsi30
csendes tag
1.
Vannak akik új autót szeretnek vásárolni (mindegy miért), és megveszik/megvették a Lada akármit is. Miért is ne vegyenek új Dacia-t (akármilyet).
Vannak, akiknek egy ilyen (méretű, hatótávolságú) villanyautó megfelel. Miért is ne vegyenek ilyet.Persze szerintem is jobb választás ezen az áron egy pár éves Leaf. De aki nem szeretne használt és az igényeinél nagyobb autót venni, az miért is ne vegye meg ezt?
Egy autó megvásárlása nagyon-nagyon sok embernek érzelmi kérdés, ők vegyék a kedvenc gyártójuk és/vagy a szomszédra a legynagyobb irégységet hozó és/vagy az egy tankkal a legmesszebb jutó és/vagy a menő német/amerikai/japán és/vagy ... autót, akár használtan.
Aki viszont új autót szeretne, és vékony(abb) a pénztárcája, hagy vegye már meg mások ítélekése és "jótanácsai" nélkül pont azt az új autót, ami megadja neki a boldogságot (Ford Mustang) és/vagy a rendelkezésre állás nyugalmát (Suzuki 10 év KIA 7 év garanciával), és/vagy a vélt vagy valós megtakarítást (villanyautó otthoni töltéssel) és/vagy bármi mást.
2.
Az állami támogatás nagy arányban nem termel veszteséget: ha nincs támogatás meg sem veszik ezeket az autókat, nem keletkezik ÁFA, nincs társasági adó befizetés, esetleg néhány alkalmazottal kevesebbet is foglalkoztatnak (országosan) a kereskedések.
Vagyis a befizetett ÁFÁ-t kapják meg kedvezményként a vásárlók (legalábbis átlagban, mert pont ennél a Springnél több maradt a vevő zsebében, de a 15 milliós határ 1,5 milliós támogatásánál meg kevesebb).
(...és igen olyan is kapott támogatást, aki nélküle is megvette volna, de a nagy átlag mégiscsak nulla közeli költségvetési hozamú, plusz alig, de mérhető károsanyag-kibocsátás csökkenést is hoz a támogatás).[ Szerkesztve ]
-
-
aginor
addikt
Ez ugyan igaz, de egy ilyennél a lehetőség sincs meg rá. Ha akarsz egy nagyobbat menni, akkor azt nagyon gondosan meg kell tervezni (minden pontnál értelmes alternatívával) és még úgy is sok a kiesett idő ( a töltés miatt). Jelenleg ezek városi szaladgálósnak, és/vagy második autónak jók, többre nem, és mint tudjuk, Mo-n a Corsa már családi autó, így a mi valóságunkban nincs miről beszélni.
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
8th
addikt
"Jaj azzal tisztában vagy hogy ez egy átmeneti időszak? Hogy 20 év múlva az e-autók 5 perc alatt 1000 km-t fognak tudni?"
Hogyne, hogyne. Sőt, kétezret! Hagyjuk már, ilyen butaságokat hasra ütésre bárki be tud kiabálni.
Ezt a légből kapott hülyeséget meg a szilárdtest-akkus meséket hallgatjuk minimum egy évtizede. -
arnyekxxx
veterán
válasz jocobacsi30 #220 üzenetére
ha nincs támogatás meg sem veszik ezeket az autókat
Vesznek helyette mást amin szintén ott az áfa. Ha esetleg pont autót - mert azért vesz autót mert szüksége van rá, nem azért mert támogatás van rá, akkor egyből megjelenik az ujabb adóbevétel az üzemanyagban, parkolásban amit a villanyoson bukott
-
Emericus Max
tag
válasz tordaitibi #173 üzenetére
Totál igazad van.
Az a baj, hogy az elvakult lobbisták lemeze megakadt és csak szajkózzák amit beléjük sulykoltak, de teljesen racionális ellenérvekre meg agresszívan reagálnak és rögtön jön a 'te hülye vagy' stb.
Közben meg a nagy mentsük meg a bolygót felütéssel, nyugodtan ők is repülőre szállnak, ha nyaralni megy a család, meg áztatják a naptejes testüket a tiszta tengerbe.
Akik meg sulykolják őket, ők meg a legnagyobb környezetszennyezők.
Álszent, képmutató banda.És még mi mentegetőzünk, hogy persze jó a 2,5 tonnás elektromos SUV, csak még kéne több töltő, meg persze a K&F miatt indokolt a jóval magasabb ár, meg bezzeg az idióta EU szabályozás stb.
Ezért mondom vállaljuk föl, hogy mi leszarjuk a mainstream baromságot. Mindenki nézze azt, hogy neki egyén/család szintjén mi a jó és a józan ész keretein belül akkor lehet ésszerű döntéseket hozni.
Persze nem a szándékos környezetszennyezést értem ezen, de lássuk már be, hogy látszat dolgokkal és nagy adag képmutatással nem lesz jobb semmivel. -
jocobacsi30
csendes tag
-
arnyekxxx
veterán
válasz jocobacsi30 #228 üzenetére
ha járnak a régivel akkor azt tankolják (jelentős bevétel) ha használtat vesznek akkor illeték aztán tankolják, ha meg a pénzüket berakják a párnacihába akkor majd elköltik később. így működik a fogyasztói társadalom
-
8th
addikt
válasz Emericus Max #227 üzenetére
Ellenem szabályos virtuális lincselési hadjárat indult a villanytrollok részéről amiért leírtam itt egy korábbi villanyautós hír alatt, hogy dízellel járok (és fogok is + azóta jött mellé egy benzines is) és, hogy nem igazán érdekel mennyit szennyez. Öcsém, azt a parasztfelkelést ami abból kerekedett. Volt dolga csóró moderátoroknak.
[ Szerkesztve ]
-
jocobacsi30
csendes tag
válasz arnyekxxx #229 üzenetére
Valóban, inkább "így is működik..." a helyes.
...és valóban az is bekövetkezik, amit te írtál és az is bekövetkezik, amit én.
Viszont, ha támogatások hiánya miatt tovább járnak a régivel vagy új belsőégésűt vesznek, akkor a kívánt cél elérésének esélye a nullához tart (vagy legalábbis ahhoz az arányhoz, ahányan támogatás nélkül mégis vettek EV-t).Mint minden ösztönző, ez is ott tud hatni, ahol még éppen "annyi" hiányzik. Pl.: "Ha megint emelkedik a benzin ára, nem járok többet autóval, inkább biciklizek!" -- egy kis ösztönző áremelkedés és már nincs légszennyezés, így is lehetne.
[ Szerkesztve ]
-
hibavissza
veterán
Szerintem ez a modell az elektromos autók állatorvosi lova. Vègszónak is elmegy. Néhàny bozótharcos jómódú a napelemes kasztból megveszi, de ennél egy hibrid Yaris ezerszer vonzóbb ajànlat.
Egyben elkeserítő, hogy 2022-ben még mindig nincs használható akku technológia.
[ Szerkesztve ]
-
Noukoum
veterán
válasz hibavissza #233 üzenetére
Üzemanyagárakat elnézve, a kettő közül inkább a Yaris a "jómódúak autója".
Természetesen van használható akku technológia, milliók autójában ott lapul.
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Chereiose
addikt
válasz hibavissza #233 üzenetére
Miért is jobb a hybrid yaris? Ugyanolyan talicska, nevetséges felárral a sima benzineshez képest, és max városban fogyaszt egész jól (5 l), de ezt sok kisebb autó tudja, városon kívül meg ugyanannyit fogyaszt mint egy turbós autó pl.
Miért is annyira ezerszer vonzóbb? -
"Mol Plugee, hazánkban a regisztrált felhasználók számára az AC töltés díja 109 Ft/kWh, a DC töltés pedig (ultra töltőkön is) 155 Ft-ra emelkedik. (Jelenleg az árak 99 Ft és 139 Ft, ezek emelkednek mintegy 10%-kal jövő hónap elsejétől.) A 31. perctől fizetendő 1 Ft/perc idő alapú díj nem változik. Regisztráció nélküli, ún. ad-hoc töltés esetén 119, illetve 165 Ft/kWh lesz az AC és DC töltés díja. A töltőállomásokon megvásárolható 10, 20, illetve 40 kWh energiát tartalmazó csomagok ára 1290, 3490, illetve 6990 Ft lesz." Forrás: MOL, Portfolio
Számoljunk.
Az én 22 éves ócskavasam országúton 100 körüli tempónál 5,5 litert eszik. Mai 500Ft benya mellett ez 2750Ft.
Namost. Nincs olyan elektromos autó ami 100km/h környékén 18-20kWh alatt enne, egyébként ennek az e autókázásnak jótékony hatása van az autópályabarmokra mert az összes E autó 130-140-nél orbitálisan elkezd zabálni, ezért a sok e autós szépen battyog a szélső sávban a kamionok után 90-el.
Nézzük a 20kWh/100km árát a fenntiek után.
Ha csak simán elindulsz egy Hungarian körútra, mindennemű regelés meg mókolás nélkül (mekkora mázli, ha én beállok Pécsen vagy Pakson vagy Bivalybasznádon tankolni bármikor, nem kell előtte regisztrálni meg csomagokat venni akkor vagy 119 vagy 165Ft lesz 1kWh.100kilométerre ez vagy 2380Ft vagy 3300Ft lesz.
ha a csomagot veszem meg akkor 3490Ft.Tehát az én trágyadombom 2750Ft
kontra E car 2380, relatíve lassú AC,
vagy gyorsabb 3300Ft vagy 3490Ft.Öööö...izé, mi van?
Vagyis ha nem tudsz csak kúton tankolni, akkor egy országjáró turné sokkalta többe fog fájni mint a kiherélt 22 éves Skodámmal.
Az Ionity töltőhálózatról ne beszéljünk mert az perpill tőlünk nyugatabbra is mellbevágó árakkal működik.
Konklúzió, no európai turné, no magyarországjárás,
ami teljesen oké az a városi, elővárosi kis ingázás, gyerekhordás, bevásárlás. HA!!! otthon tudsz tölteni.[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz tordaitibi #237 üzenetére
Kíváncsi lennék arra, hogy gyorstöltőről olcsóbb-e tankolni, vagy dízel áramfejlesztőről.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Ezt most nem számolom ki ha nem haragszol. De ez már a nonpluszultra, ez túlmegy minden ész és egyéb gondolkodásmódon
Egyébként értelmetlen, ha a csomagtartóba teszed és autópályázol akkor oda kell egy 25-30kW aggregát ami 1 mázsa feletti kategória+üzemanyag súlya.
És a többszörös átalakítás miatt nagyon veszteséges.
Dízelautó: dízelmotor-hajtott kerekek.
Somatom-féle E-dízel hibrid: Dízelmotor-generátor-villanymotor-kerekek.
Célszerűbb az eredeti, évszázados megoldás.
Aról meg lila gőzöm sincs, mit szól a beépített AC töltő ha menetközben töltenél, szerintem a komputere dobna egy hátast, erre nincs felkészítve a vezérlés. El se lehet indulni öltés közben, logikus mert kitépeda töltőt a helyéről. Vagyis komoly hack kellene ehhez.
Otthon meg értelmetlen, ott a konnktor, azt jelenleg nem lehet alulüberelni.[ Szerkesztve ]
-
8th
addikt
válasz Chereiose #235 üzenetére
"Miért is jobb a hybrid yaris? Ugyanolyan talicska..." Nem nem. Ég és föld a kettő. A Dacia Spring tényleg az autózás legalja. Anyaghasználatban összeszerelési minőségben komfortérzetben mindenben elmarad a konkurens modellektől és még csak nem is olcsó. Persze üzemeltetni olcsóbb mint egy benzinest. És? Én tuti nem szívatnám vele magam. Hosszú évekig üljek egy olyan autóban amit nem szeretek csak mert olcsón gurul? Kösz de nem.
-
Somatom
veterán
válasz tordaitibi #239 üzenetére
Rosszul számolsz. Megkapod a villanyautós támogatást, de nem vagy villanytöltőhöz kötve.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
bLaCkDoGoNe
veterán
válasz Emericus Max #71 üzenetére
Ebben a hozzászólásban benne van minden.
"«Fuck does Cuno care?» The boy turns to you. (He doesn't care.)" [+] "The parasite makes nothing for itself. Its only tools are taxes and tithes meant to trick you into offering what it has not earned. In Rapture we keep what is ours." [+]
-
jocobacsi30
csendes tag
válasz tordaitibi #237 üzenetére
Azon a kiránduláson valóban kb. azonos lesz az üzemanyagköltség (a légszennyezés meg nulla, de ez most nem releváns).
A többi évi 8-10-12.000 km-en meg kevesebb -- ha otthon, vagy pl. munkahelyen igyen tudsz "tankolni".Igen, az elektromos autózás még csak annak kifizetődő, akinek van lehetősége olcsón (esetleg ingyen) tölteni.
Aki nagyrészt napi hosszú utakat tesz meg, annak nem (valószínű, hogy) jó opció az EV. Nem is nekik készítik, nekik gyártanak még dízelt.
[ Szerkesztve ]
-
Chereiose
addikt
És a Yarisban mi szerethető? Ugyanaz a szokásos japán legalja anyaghasználat (már már egy suzuki is veri házon belül) szintén 0 zajszigeteléssel, mellé bőgő cvt váltóval. Nagy komfort. És még ez a kis golyó is drágább volt 2020-ban, mint egy S-Cross pl. És még csak spórolni se spórolsz vele sokat, ahogy írtam, nagyobb gázra ugyanúgy a benzint eszi. Papíron azon is annyi szerethető, hogy relatíve olcsó fenntartani, ugyanaz mint a prius, azon se szeretnek semmit max a fenntarthatóságát. Persze a sznobság mást mond, mert “toyota” , azon túl sokat nem ad.
És nem azt mondom, hogy milyen jó a dacia, hanem hogy az a fos toyota túl van hypeolva és Istenítve. Ha már japán ezerszer inkább Mazda.
[ Szerkesztve ]
-
hotkar
aktív tag
Közepesen gyors számolás után az jött ki, hogy 1 liter dízel üzemanyag 3,27 kWh villamos energiát termel, ha az alábbiakkal számolunk:
dízelmotor hatásfok: 30%
generátor hatásfok: 80%
egyenirányító, inverter hatásfok: 90%
gázolaj fűtőérték: 44,5 MJ/kg
gázolaj sűrűsége: 0,83 g/cm3Az árakat ennek megfelelően lehet összevetni (1 liter dízel vs. 1 kWh áram).
Karbantartási költségeket nem számoltam.
[ Szerkesztve ]
-
tomcat78
őstag
-
NoZoli
tag
válasz tordaitibi #237 üzenetére
Ott bukik a matek, hogy a benzin/gázolaj hatósági áras, viszont, a köztéri töltők nem. Így, bizony, nem az elektromos javára billen a mérleg. De ha [622/708 Ft-tal] számolunk, már izgibb lesz a végeredmény. Főleg, ha az elektromost nem az egyik legdrágább szolgáltatónál nézzük. És még lehet fokozni, ha mondjuk ráér éjjel tőlteni, akkor akár 85 Ft/kWh-ból meg lehet úszni a dolgot, egyes köztéri töltőkön.
-
Pítőr
aktív tag
Saját példa:
Út: Budapest napi 25km utazás dugóban, összesen 1,5óra naponta. Régen toyota hibrid, majd kicsi suv, most elektromos. Hibrid 6l, suv 8,5l, elektromos "1,5l".
Parkolás: vagy 40p sorbanállás az ingyen irodai belső parkolóért (összesen 2ó10p utazás), vagy parkolódíj (átlagban heti 6-10e) vagy még ingyen
Kényelem: nem összemérhető az elektromos sem a toyotával, sem a suvval, nem érdekel a hang, sőt jobb a kevesebb, instant nyomaték, mindenkit lehagy lámpánál (persze tudom, mindenki lehagyna a dieselével, meg a benzinesével, de nem mert ez mindig minden lámpánál ezt tudja, és meg sem kottyan neki évekig, kíváncsi vagyok, hogy ezt melyik belsőégésű tudja (semelyik))
Költségek: nyílván, ha az akku tönkre megy az szívás, de nem fog, mérhető, nem kell rakétamérnöknek lenni, hogy nyomon kövesd. Itt kb addig míg van rá gyári gari kb ugyan annyi, majd gari lejárta után olcsóbb az elektromos, casco kötelező ugyan annyi.
Összesítő: évi 200 munkanappal számolva csak üzemanyag(átalg 10-12e km, ebből 5e munka)+parkolás hibrid ~500e, suv ~650e a különbség. Kényelemnek is van költsége, azzal nem számoltam. Hibridet 6év alatt, suv-ot 1év alatt hozza be a kocsi, nem számolva az amortizációval.
Típusok: Prius II 2m, Honda Hr-V 4,3m, Kia Soul Ev 4,9m
Utolsó naív kérdés, hányi ilyen ember van még az országban Budapesten, megyeszékhelyeken, szerintem milliók!?
A többi kommenthez: persze, hogy 100km/h hasonlítja össze a kolléga a fogyasztást, ahol a benzines az elektromoshoz mérten a legjobban fogyaszt és a legnagyobb a különbség (nem korrekt, kivéve, ha falun lakik autópálya lehajtó mellett és ugyaoda is megy. Persze, hogy egy 20 éves prémium autóhoz hasonlítják is sokan a kocsit, hogy a 20 éves prémium mennyivel halkabb belül, mennyivel finomabbak az angyagok, mennyivel..., ja ennyi, mert havonta tönkre megy benne valmi, lehet folyamatosan szervízbe vinni, ha meg magatok javítjétok meg, az megint nem korrekt, mert az emberek 99%-a nem maga javítja az autóját, ha meg nem megy benne valami tönkre akkor meg egy 3e szívó motor van benne, de akkor meg könyörgöm mennyit is fogyaszt az autó, csak a benzin árából kijön a törleszrő meg az áram.
Nem nincs ezzel a kocsival baj, nagyon sokan megveszik, mert nekik adott igényeknek ez felel meg a legjobban. Nem, nem ezzel az autóval kell összehasonlítani a 10-20 éves belsőégésűeket, hanem ikrekkel, nissan leaffel (24-30kw), kia soullal, hyundai ioniqqa, renault zoekkal.
Az esetek 90%-ban bármelyik városban használod az autót, akkor neked való az elektromos autó, nem, akkor nem, ennyi!
Szerk.: minden új lakásban tudomásom szerint mostantól minden parkolóhoz kell töltőt, vagy csatlakozót építeni, hosszú távon ez lesz a jövő, sajnos, vagy nem sajnos, meg merem kockáztatni, hogy az itt flamelők fele 5éven belül, a másik felének 10éven belül elektomosa lesz!
[ Szerkesztve ]
http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=P%EDt%F5r
-
dionaea
őstag
Olyan jó olvasni a sok tulaj véleményét . Ezek alapján tuti veszek egyet.
Új hozzászólás Aktív témák
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- nVidia tulajok OFF topikja
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Léghűtés topik
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen