Új hozzászólás Aktív témák
-
DEJVID
őstag
Kifejezetten jó a bkv? Munkába járáshoz egy busz és egy villamos vonalat kell használnom.
Képzeljünk el egy kellemes, közel 40 fokos nyári napot.
Kisétálok a buszhoz, ez papíron 10-15 percenként jár. Mindig hamarabb érek ki, nehogy lekéssem, és messziről látom is, ha jön. Rendszeresen fordul elő, hogy kimarad járat, 20 percet várok az árnyék nélküli megállóban, aszfalttal és betonnal körülvéve. Megjön a következő busz, ami az esetek felében régi, klíma nélküli Ikarus. Elviselhetetlenül hangos az úthibákon, illetve mikor nyitja és csukja az ajtókat. Felszállok rá, tömeg, bűz és valami vén idióta miatt csukott ablak.
20 percet megyek ezzel a szarral, hogy aztán a tűző napon, betonon, aszfalton keresztül elérjem a villamost, ami szintén gyakran valami régi modell, klíma nélkül. Ez a kanyarban megint olyan hangos, hogy kibassza a fülem. Erre a csodára is van, hogy 10-15 percet kell várni.
Volt olyan, hogy hazafele nem járt a villamos. Normális tájékoztatás nélkül, valahol jóval odébb állt meg pótló, az elsőt így természetesen lekéstem. Mire jött a következő 20-30-an vártunk rá, a csurig lévő buszra 6-7 ember szállt fel. A következővel el tudtam menni, de a 4 megálló alatt leelőzött a villamos, amin voltak vagy 10-en.
Ez nem jó, ez egy nagy kalap szar.
Autóval 15 perc egy irányba, annyi fok van amennyit szeretnék, nem köhögnek a számba, max én vagyok büdös, és aránylag keveset várok magamra. Havonta kb a duplája egy bkv bérletnek, de nem is összehasonlítható. -
Chereiose
addikt
válasz stickermajom #42 üzenetére
+1 csatlakozom
Az itt károgók pedig biztos mind vadiúj 10-20 milliós E-autókkal járnak
Na mindegy, nem másnak kell megfelelni, ahogy írod is, hanem a saját preferenciánknak és pénztárcánknak.
-
Igazat adok ebben neked.
De egyvalamit ne felejtsünk el.
Mindenkinek, ismétlem a világon mindenkinek óriási felelőssége van (lenne) ebben.
A fogyasztónak legesgelsősorban. De a fogyasztó, némileg önhibáján kívül egy megvezetett barom akit terelgetnek, a minden pillantaabn rázúdított promóció és életmód ajánlatokkal.
Vegyél Calgont, cserélj telefont, a gyártó tudatosan kinyírja a saját néhány éves, még működő termékeit, megöli műszakilag a tervezett elavulással és morálisan az elavultatással. Ez meg a gyártó felelőssége. Meg a médiáé is lenne de ez el se várható ebben a moslékmédiának sem nevezhető szennyáradattól.
Az EU-t perpill épp körberöhögik meg utálják az 5 éves kötelező terméktámogatás bevezetése miatt.
És nem lenne ez jó? Dehogynem csak megvalósíthatatlan mert 1 perc alatt nem lehet rendbehozni egy 150 éves fogyasztói társadalmat, annak iszonyat pazarlását nem lehet holnapra megfékezni.
Nekem 15 éves a fűnyíróm, ezalatt cseréltem 2x kést, 2x késtartót, egyszer megcsapágyaztam a motort, volt egy segédfázis kondi csere és legutóbb pár éve vettem rá 4 új kereket mert szó szerint kiestek a kerekei.
Namost ez a legutolsó mellbevágott mert a 4 kerék 8800Ft volt. Ha mindent összeadok, már bőven vehettem volna egy új fűnyírót. De én megjavítottam, addig meg is fogom amíg egyáltalán meg lehet.
Csak mint a kerékcsere, majdnem gazdasági totálkár. Ha egy új gép 18ezer, akkor a 4 kerék hogyan lehet 8800...? Hát úgy hogy a gyártó elmehetne az édes anyjába hogy ennyiért árulja, ez az ő felelőssége lenne hogy emberi áron biztosítson tartalékalkatrészt. De nem, 40-50x haszonnal árulja, aki hülye mint én az meg is veszi. A többi meg kivág a szemétre egy jó gépet amire csak 4 kerék kellene. Ez a tetű megoldás figyelhető meg mindenhol, pl. egy 90ezer forintos mosogatógéphez 78ezer Ft a szivattyú.,
egy 300ezer forintos kombicirkóhoz a vezérlőpanel 160ezer (javítás nincs!! csak csere, egy 20 forintos alkatrész miatt megy a kukába a panel), a váltószelep 71ezerFt, mire ezeket a szerelő kicseréli pont egy új készülék ára. No komment, megy a gép a szemétdombra.
Na ezeken kéne változtatni. -
Somatom
veterán
+1
Az alapoknál kéne kezdeni. Az a legkörnyezetkímélőbb, amit le sem kell gyártani. Ez mindenre igaz. Az emberre is. Kevesebb ember, kevesebb szennyezés.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
udash
csendes tag
Nem, nincs tapasztalatom. 30+ ev aktiv bringazas utan egyszeruen onbecsapasnak erzem a rasegitest, es mellette felesleges komplikacionak egy bringa eseteben.
De teny, hogy tapasztalat nelkul formaltam meg a velemenyem rola, alairom.
Igazabol a rollereket sem szeretem, de varoson belul nem biztos, hogy rossz, es kelloen kicsi ahhoz, hogy ne a meretevel akadalyozzon.
A bringa meg a robogo/motor koze nem erzem ertelmesnek az ebringat.U-dash
-
Somatom
veterán
Hááát.... Nekem nem ilyen egyértelmű ez a matek. A napelemeknél a visszatáplálás jelenti a bízniszt. Csakhogy ez nem természetes, a szolgáltató nem akarja átvenni, kényszerítik rá. A villanyautók használói jelenleg komoly kedvezményeket kapnak. Vásárláshoz támogatás, nem terhelik rájuk a benzin/dízel adótartalmát, hálózatfejlesztési költségeket, stb. De, ez csak addig tartható, amíg a többség elviseli ezeket a költségeket. Nem tudom, hogy utána milyen lesz a matek.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
aujjobba
addikt
válasz tordaitibi #55 üzenetére
Erre lehetne megoldas a berleses rendszer, az a gyartot is erdekeltte tenne a tartossagra torekvesben, csak sokan idegenkednek tole.
Peldaul, nem mosogepet veszel, hanem a gyarto ad neked egy gepet, te pedig fizetsz mosasonkent X forintot, vagy havidijat, amiben benne van a szervizeles ha valami tonkremegy, vagy a komplett csere ha ledoglik, stb.
Neked nem kell folyton a szerelessel, cserevel foglalkoznod, a gyartonak pedig erdeke lesz tartos, konnyen szervizelheto strapabiro gepeket gyartani, mert onnantol az o felelossege a fenntartas. Erted, sajat magaval cseszik ki, ha a berbe kiadott gepek folyton elromlanak.szerk.:
Volt egy cikk amiben le van irva az eset, amikor valamelyik onkormanyzat atallt erre, marmint nem villanykorteket vesz es szervizbrigadot tart fenn, hanem 'kozvilagitas szolgaltatast' fizet.
Vegso soron alacsonyabbak lettek a koltsegeik, es nincs is azota annyi problema.[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
Mi az, hogy önbecsapás? Ezt általában azok írják, akik sporteszközként tekintenek egy bringára. Még az ő álláspontjuk is vitatható (mivel a rásegítés nem feltétlenül jelenti az emberi erőkifejtés csökkenését), viszont ők a kisebbség. A többség számára a bringa közlekedési eszköz. Ilyen minőségében minél könnyebb vele az A -ból, B -be eljutás, annál jobb.
Amikor költöznöm kellett, akkor külön helyet kellett bérelnem a motoromnak, meg a robogómnak, mert az új pecónál nem tudtam elhelyezni. Most a város másik felén laknak. Pont azért lett pedelec, mert ezt be tudom vinni a tárolóba. A rollerem pedig az autómban lakik. Ha csak a piacra ugrok le, oda még jó a roller, de egy városi ügyintézős körhöz már kevés és lassú. A vezetése is nehézkesebb, mint a bringáé (kis kerék, instabil pozíció, elégtelen fék, stb.)[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
udash
csendes tag
-
udash
csendes tag
Bevallom, hogy ilyen szempontbol nezem, foleg amiota egyszer valaki azzal vedte meg az ebringat, hogy a szigetet korulfouto profin se kerik szamon, hogy gyorsabb, mint n+1 kezdo futo. ( futo rasegitest MEG nem lattam )
"(mivel a rásegítés nem feltétlenül jelenti az emberi erőkifejtés csökkenését)"
valo igaz, hogy errol se informaciom, se gyakorlati tapasztalatom nincs. ha ez igy van, az reszben vedheto akar, de tovabbra is azt gondolom, hogy egy olyan kozlekedesi eszkoz, ami alapbol emberi erovel valo mozgatasra lett kitalalva, felesleges bonyolitast/meghibasodast kap azaltal, hogy teletomik elektronikaval.Valoszinuleg nem fogunk ebben egyeterteni, de nem is baj.
[ Szerkesztve ]
U-dash
-
dionaea
őstag
Jó olvasni a hozzászólásokat. Látszik, hogy ugyan ott tartunk mint 5-6 éve.
Mivel divat lett az e-autó ezért a gyártók nem erőltetik magukat, hogy olcsóbbat gyártsanak, úgyis megveszik azok akik akarják. Mint ahogy régen a volkswagen volt az autó a többi meg szar volt. hehe.
Persze drága a gyártás meg minden más és meg válságok jönnek mennek.
Jó lenne ha 10 misi alatt lehetne kapni 300km hatótávval mondjuk astra méretű autót.
Sajnos Ez a dacia nem tudta egyerlőre megkavarni a piacot, pedig jó lenne valami változás.De ez állom, egyelőre, sőt nem lesz a gyártók érdeke, hogy olcsót gyártson. Jövőre, vagy már idén is kelleni fog egy csomó elektronikus vacak az autókba( sávtartó, aktív tempomat....
Már, meg se lepődünk ha egy autó 20 milióba kerül, persze miért tennénk, ha egy panel meg 40millió.
-
Mustaros
aktív tag
Nekem nincs elektromos biciklim, se pedelec és társai, még is látom benne az értelmet.
Nincs kedvem mindig felcipelni a másodikra, tárolás nekem sajna csak ott opció, így csak sima kerékpár van ami nem dögnehéz.
A kerékpár sport eszköz és zöld közlekedés még mindig, attól, hogy van rásegítés még nem lesz sátán terméke, de ahogy látom ez sok embernek még mindig túl nehéz megérteni.
A kerékpár amit linkeltél képen, az nem egy olcsó darab, szerintem nem sok ember mondana neki nemet, ha ilyenje lenne és ezzel kéne közlekednie
Az elektromos rollert, mert azért utáljuk, mert szar a közlekedési morál és nincs rendes szabály, nem az eszköz a retek...
ui : a válasz igazából több embernek is címezhettem volna, de így egyszerűbb volt. -
Emericus Max
tag
Ehhh, bírom ezt a környezetvédelmi aktivista, meg a minek autó, menjél kerékpárral meg rollerrel rizsát. Meg persze a belsőégésű motorral szerelt autóknak is kellett több évtized mire elterjedtek stb. Muhaha
Ja, persze a ló után jött a belsőégésű motor és nem volt KRESZ meg nem volt benyakút...
De könyörgöm, az a 20.-ik század eleje volt!!!!!Az megvan, hogy anyádék meg nagyanyádék milyen tempóban éltek/dolgoztak?
Az megvan, hogy azóta mennyivel fölgyorsult az élet ritmusa?
Érezted már úgy, hogy egész nap pörögtél, de mégse volt időd mindenre?
Ezzel a 'modern' életformával egyeztessük össze a 30-60 perces 'gyors' töltést (amit már a mobiltelefonunktól is sokallunk) meg a 8-12 órás konnektoros töltést meg a 40 évvel ezelőtti technológia szintjén lévően kiszámíthatatlan hatótávot (ja most kicsit hidegebb van, meg föltekertem a hangerőt a kedvenc számomnál, meg az ülésfűtés hajajj).
Ja meg pont nem működik az ionity töltőkből 3 a 4-ből?Kicsit olyan ez az egész nekem, mint Besenyő Pista bácsinak a térfogat növelő szer az aprósüteményben. Hogy minek kell bele, amikor eleve nem lett volna nagy?
Egy szó mint száz, az e-autó bizonyos 'speciális' felhasználásra ideális lehet(ne), de ehhez képest túl sok kompromisszummal jár és az árát meg semmi nem indokolhatja, soha meg nem térülő pénzkidobás!
Legyünk már annyira önzők, hogy kimondjuk, leszarjuk a környezetvédelmet, leszarjuk a demokráciát, leszarjuk a propagandát, és minket az érdekel hogy mi az egyén szintjén jobban éljünk és kész. Majd ha a világ vezető nagyhatalmai, politikusai, milliárdosai is Dacia Spring üléséből posztolgatnak az instára, akkor majd veszek én is. De addig hagy szarjam le az aktivistákat meg mindent ami nekem nem jó...
Abszurd, hogy egy átlag amerikai családban 3x V8-as pickup van, meg motorcsónak meg kéne a 300m2-es ház a 6 hálóval meg 4 fürdővel mert néha átjönnek a haverok, meg oligarchák, politikusok, filmsztárok, sportolók magángéppel meg jachttal járnak...
De én menjek kerékpárral dolgozni esőben, nem?
Persze a tömegközlekedés is egy élhető alternatíva.
Na ja, esetleg BP.-en, de vidéken biztosan nem.Te meg esetleg tennél vmit és szelektíven gyűjtenéd a hulladékot, majd könnyes szemmel nézed, hogy jön a kukásautó és egybeönti a kommunális hulladékkal?
Micsoda képmutató egy álszent banda az összes melldöngető környezetvédő, politikus meg vegán... Tisztelet lenne a kivételnek, de azt ki kéne érdemelni, alapból nem jár.
Azért megnézném, hány habzó szájú aktivista él ténylegesen úgy mint ahogy fórumokban kifejti és magas lóról osztja az észt a proliknak. Mint a papok, akik az önmegtartóztatásról prédikáltak a középkorban, de egyedül ők voltak disznóra hízva, mindenki más meg éhezett a gazdagok és kiváltságosok kivételével.Na most már sokkal, jobb
P.S.: ez a Dacia egy hulladék
-
sfefe
őstag
Nekem városban sem alternatíva. Sokan azt nem értik meg, hogy lakótelepen hol töltöm? Máshol meg nem fogok ácsorogni, hogy valamennyit felszivjon X idő alatt.
Pláne úgy, hogy töltő sincs mert sokan ott hagyják azt csá.... Meg nem fogom hetente töltögetni az tuti .. Amíg a töltés nem gyors ( és tényleg gyors, pár perc ) addig ez nem...
Ezek ma csak másod vagy harmad autónak jók...
De aki tud várni vele az használja.Az élet nem igazságos csak jobb a halálnál...
-
tomcat78
őstag
válasz Emericus Max #71 üzenetére
Popcorn, sör bekészítve.... Hogy Te ezért mit fogsz kapni
"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
Nem rossz, hogy van ilyen is, aztán majd kiderül mekkora igény van rá valójában...
Almát a körtével, de azért durva, hogy pár éve ennyiért egy jól felextrázott kompakt kombit lehetett kapni -
KubanitoS
veterán
Azt hiszem előttem leírtatok mindent. Engem csak az érdekelne, hogy ki fog egy ilyen csodát megvenni 5-10 éves korában? Vagy addigra az összes megy a levesbe? Nesze neked környezettudatosság...
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
Alg
veterán
válasz Busterftw #53 üzenetére
Bécsben amúgy kb. ez van.
Sőt, legutóbb pont azon dobtam el az agyam, hogy ahogyan ~5 éve elkezdtek terjedni a Teslák, mostanában mintha mindenki Taycan-okat venne, "rengeteg" lett belőlük hirtelen."I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
-
peugeotmate
őstag
válasz Emericus Max #71 üzenetére
Az átlag amerikait a 'szex és nem york' vagy a 'született feleségek' alapján képzeled el?
Jó munkát, remélem a siri-nek diktálod majd a választ, szerintem ne gépelj, hülyeség.
meg
-
Noukoum
veterán
válasz peugeotmate #88 üzenetére
Durva hogy egyeseknél mennyire félretud kattanni valami.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Metilalkohol
csendes újonc
válasz Emericus Max #71 üzenetére
Egyetértek.
Közben olvasom, visszatértek az első űrturisták....
Ahogyan írtad, teljesen igaz: "De én menjek kerékpárral dolgozni esőben, nem?"
Siemens c35i =》Siemens c75=》Nokia E51 =》 Nokia 5230 =》Sony Eric. Neo V =》LG G2 =》Huawei P8 =》Galaxy S8=》Galaxy S10=》Galaxy S20 FE
-
Emericus Max
tag
válasz peugeotmate #88 üzenetére
Amerikai cégnek dolgozom és számtalanszor voltam az USA-ban az elmúlt 10 évben, plusz napi szinten beszélek/beszélgetek amerikai kollégákkal/barátokkal.
Szóval eléggé első kézből vannak tapasztalataim.
Meg a világ más tájairól is, mivel meglehetősen sokat utazom.
Szóval ezt mellélőtted fotelhuszárkámP.S.: nem használok Apple termékeket elvből sem, szóval ezt is...
Meg amúgy semmilyen más digitális 'asszisztenst' sem, ami eggyel több eszköz csak amivel lehallgatnak és követnek... -
peugeotmate
őstag
válasz Emericus Max #92 üzenetére
Értem, tehát a legjobb belátásod és minden tudomásod ellenére árral szemben éled meg a mindennapjaid, annak ellenére hogy tudod hogy ez rossz neked. Jó szelet hozzá.
meg
-
eszgabor
aktív tag
Vettünk egyet támogatással, szerintem szerethető autó.
Feleségem használja, én egy benzinessel járok dolgozni.
A Spring az otthon-iskola-óvoda-munkahely és ugyanezt az utat visszafelé teszi meg minden nap. Sok rövid szakasz, amit az előd benzinessel sajnáltam minden nap megcsinálni. Az előd kiöregedett, 22 éves és mindenképpen akartunk egy új autót venni helyette. Tavaly nyáron amikor rendeltük, 4,5 mFt volt támogatással az ára a Comfort Plusnak. Szinte bármilyen benzines kisautó drágább volt ennél és most ebben a tavaszias időben 460 Ft-ból megy el 100 km-t, azaz 1 liter benzin árából, amit szerintem egy robogó sem tud. Tervezett szervizre kevesebbet kell költeni, mint egy benzinesnél, a nem tervezettet meg majd meglátjuk, de van 5 év garink (3 év az alap)
Nem lettem volna ellene egy cvt-s automata Swiftnek, viszont a csomagtartója kisebb volt mint ennek és már ránézésre sem tűnt elégnek az iskolatáskákhoz, óvodai zsákhoz, paplanhoz, jégkorong felszereléshez stb. A Springbe szépen belefér minden. A gitár mondjuk már csak hátul két gyerek közé van beállítva a padlóra.
Amit sajnálok egy kicsit, hogy csak 4 személyes, pedig a 3 gyerek lazán elférne hátul egymás mellett (már csak egy ülésmagasító kell)
Már úgy megkedveltük, hogy családilag kirándulni is mennénk vele csak nem férünk be minden. A Zoé 7,9 mFt lett volna állami támogatással, +1 személlyel és +30 liter csomagtartóval.
Kirándulni van másik nagyobb autónk, így végülis arról sem kell lemondanunk. Ha majd azt cseréljük valamikor akkor lehet elgondolkodunk egy villanyos utódon annak is.[ Szerkesztve ]
Van élet a Dokumentumok mappán kívül is...
-
Andreaspasco
junior tag
válasz Emericus Max #71 üzenetére
Így van.
Marad a wv Passat TD! -
Somatom
veterán
válasz Kolondrum #75 üzenetére
Tényleg fejben dől el. Tőlünk nyugatra a bringás szent állat. Ha egyet beküldesz a bozótba, rádrohad a műanyag lakat. Már azért is bünti jár, ha másfél méternél közelebb kerülsz hozzá előzés közben. Meersburg -nál először a bringásokat engedik le a kompról, aztán az autókat. Utána jön egy meredek szakasz, két hajtűkanyarral. Na, az gyönyörű, ahogy az autók egyesben araszolnak fölfelé a bringások után.
Sajnos, nálunk még balkáni állapotok uralkodnak a fejekben. Neked az, hogy árokba vele, neki meg az, hogy odaver a szélvédődre, tükrödre a 3 kilós lezáró lánccal.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
weberzolee
aktív tag
Azért ez erősen mellőz mindenfajta logikát és környezetvédelmet...
- A bringásnak szar mert minden autó ami megelőzi az arcába pöfög
- A bringásnak szar mert folyamatos autó forgalom van mellette
- Az autósnak szar mert nem tud haladni a saját tempójában
- A környezetnek szar mert egyesben haladnak az autók 1km -en keresztül
Persze ha az autósok mennének először akkor...
- A bringás nem szagolná a kipufogógázt mert az autók messze járnak
- A bringást nem 'veszélyeztetnék' a mellette elhaladó járművek
- Az autós a saját tempójában haladhatna
- A környezet kevesebb terhelést kapna a motorok ideális használata miatt
Tényleg érdekelne hogy mi ebben a logika...
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Léghűtés topik
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- World of Tanks - MMO
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Ukrajnai háború
- Stellar Blade
- AMD off topik: VGA, CPU, APU és minden, ami AMD
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest