Új hozzászólás Aktív témák
-
Noukoum
veterán
Jó! Csak gondoltam tisztázzuk a helyzetet hogy gyuri bácsi és feri mellett, na meg persze a a Föld lapossága és a rákot okozó 5G mellett még az földbe ásott elektromos autó akkumulátorok is veszélyeztetik a magyar társadalmat. Csak tudnám hogy ennyi veszély mellett hogy fog még jutni energia arra hogy a svájci, holland, belga gazdasági bevándorlókat visszaszorítsuk, hiszen azokban az országokban sokkal rosszabbul élnek az emberek mint Magyarországon. Rendben vagyunk!
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Somatom
veterán
Az biztos, hogy vannak kérdések a töltéssel kapcsolatban. Pl. ha egy benzines autó 7 litert fogyaszt, akkor 100Km -enként 770Ft kerül az államkasszába jövedéki adóként. Ez összesen többszáz milliárd bevételt jelent. A villanyautók otthoni töltésén jelenleg nincs ilyen. Ha egy villanyautó 20KW -ot fogyaszt százon, akkor ugyanezzel az adóval 770/20 = 38Ft -tal kerülne többe a töltőáram KW -onként. Vagyis, a jelenleginek a duplája lenne.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Füleske
addikt
Nem ez a lényege a mondandómnak. A fizetőképes kereslet nagyobb lesz üzemanyagcellás autóra pl. Japánban, mint mondjuk Szomáliában. A hidrogén kezelése csak (állami) pénz kérdése. Gondolom a Toyota meg a Japán állam is azért támogatja ezt a dolgot, mert egy lehetséges jövőképet látnak benne. Ha sikerülne egy olyan forradalmi dolgot összehozni mint az az akkuk terén a lítium akku, akkor a Toyota ugyanúgy kaszálna mint a sima hibriddel. Ugyanez a helyzet a hidrogén kezeléssel is. Tehát a meccs nincs lefutva, ugyanúgy áll mint száz éve a belső égésű vs. elektromos autó. Hogy mennyi esélye lesz a hidrogénnek (vagy esetleg másnak) az akku ellen, az még nagyon a jövő zenéje. Jelen állapotában nyilván az akku a nyerő.
-
#53246592
törölt tag
Laikus gondolkodásnak ebben a témában azt tartom, hogy "de, de, de, ezért mag azért nem lehet" - értsd: megoldások helyett kifogások keresése.
A technológián bőven van még mit fejleszteni és előfordulhat hogy jön majd valami olyan tech ami miatt ez a mostani zsákutcának bizonyul. Lehet anélkül is zsákutca lesz.
Ezzel együtt is el kezdett teret nyerni. Az meg csak szimpla realitás, legalábbis a mai eladási számok mellett, hogy "a nyugat majd megmutatja".
Lassú töltés: mondjuk lehetne "közepes" is, ami nem tudja ugyan a benzinkutak idejét hozni, de nem kell 8 óra hogy tudjál munkába-ból járhass meg egy kicsit többet - azt amit a mindennapokban elvár egy átlag ember egy autótól. De egyébként meg egy autó naponta 8 óránál bőven többet áll általában, szóval a 8 óra se megoldhatatlan. Ha meg többet akar akkor van villámtöltő. Hogy macerás "folyton" dugdosni a madzagot? A telefonok mindennapi töltéséhez is hozzászoktak az emberek, majd ezt is lenyelik.
Ha már a hálózatot időnként úgyis cserélni kell, akkor - persze több pénzből - már lehet rögtön nagyobb terhelésre is tervezni. Egy teljes villanyautós hatalomátvétel - ha lesz - legalább 20 év még, de inkább 30, nem kell azonnal és rögtön növelni mindenhol is a kapacitást.
Erőművi kapacitás: nem feltétlenül áll jól a helyzet. De mondjuk nem tudom hány év múlva, amikor már lesz az "átlagos" napokon elegendő megújuló+atom kapacitás, a szélcsendes és/vagy ködös napokon meg be kell röffenteni a fosszilis erőműveket jó drágán, környezeti szempontból még mindig jobban fogunk állni mint most. -
#53246592
törölt tag
Egy laikusból nem fogsz pár soros kommentekkel szakértőt csinálni.
Amit te úgy fogalmazol meg, hogy nem lehetséges, azt én úgy látom, hogy nehezen előteremthetőek rá az anyagiak, meg vannak kihívások (ne már, egy munkában, pláne mérnökiben vannak kihívások, mivé lett a világ? ).
Amúgy talán sokkal jobban állnánk klímaügyben ha mondjuk 150 évvel ezelőtt óta mind a fejlődést finanszírozni képes emberek, mind a fejlődést előmozdítani képes tudósok, mérnökök, stb úgy álltak volna a dolgokhoz, hogy "nem lehet".
#94 mjani1172
A 30%-ot más írta, teljesen más számítási módszerrel, csak személyautókra. Én 42%-ot írtam, de ez a becslés mindenhonnan kiveszi a gázolajat meg a benzint, nem csak a személyautókból.[ Szerkesztve ]
-
#53246592
törölt tag
Azt mertem gondolni, hogy egy komolyabb szerelvény(?) kihívást jelentő helyre (pl. pincébe) való beépítését legalább valamilyen mérnöki munka kellene megelőzze. Persze - mivel nem említetted - fogalmam sincs mi és mitől kész kihívás.
A hálózat egyes nagyobb elemeinek cseréjében, felújításában, legalábbis a munka megtervezésében meg remélem, hogy mérnökök is részt vesznek.
Az kétségtelen, hogy a nemmérnöki munkaerő meg az alapanyag hiánya is hátráltató tényező tud lenni, ez manapság elég látványosan megjelent. -
Somatom
veterán
válasz darvinya #101 üzenetére
Rosszul közelíted meg. Nem kell ide semmilyen fejlesztés, meg mérnök. Amíg benzin/gázolaj van, addig nincs gond a villanyautózással. Áramfejlesztő a csomiba és ennyi. Eddig az 50 decibeles motorhang zavarta a vájtfülűeket. Mennyivel jobb lesz, amikor pár aggregát büdösít és üvölt egyenként 100 decibellel!
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Új hozzászólás Aktív témák
- Ukrajnai háború
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- iPhone topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Megjelent az iOS 17.4, minden idők egyik legfontosabb iPhone-frissítése
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Autós topik
- Óra topik
- További aktív témák...