Új hozzászólás Aktív témák
-
MeszesKPT
őstag
Kíváncsi leszek azokra az új típusú open-world címekre, amelyeket ezzel az újfajta eljárással igyekeznek promózni, hogy soha nem látott méretben válik majd lehetségessé. Személy szerint egyik mostanság megjelent játékban sem éreztem méretbeli korlátot, töltőképernyővel sem találkoztam.
Tartalommal is meg kell tudni tölteni egy ilyen világot és pont ez a része a legnehezebb. Tartalmat pedig nem az Ubisoft féle zsúfoljuk tele a minimapot ikonokkal, amelyek repetitív fetch/collect küldetésekhez vezetnek jelenti.
-
makkmarce
őstag
"Tippre betöltesi idöket nezve fele vagy harmad ido alatt vegez az ssd.
Közben meg átlag 20-30szor gyorsabb az adatok alapjan. "
mert az adatok tömörítve vannak, meg megy tovább a GPU-nak is. Az olvasás maga lehet 30x gyorsabb, csak ami utána van, az lassú. Játéknál meg nem látod, hogy épp min ügyködik, csak nézed a csíkot/százalékot. -
Sinesol
veterán
Na végre talan tenyleg kihasznalhatoak lesznek az SSD-k. Azert eleg vicces, hogy egy olcso budget cucc meg egy Samsung Pro is nagyjabol ugyanazt hozza valos felhasznalas mellett.
Par eve amugy az Optane ssd-k kapcsan olvastam egy tesztet, ott is arrol beszeltek, hogy az oprendszer kötöttsegei nagyon visszafogják.
Szinte mindenben köröket vert a hagyomanyos cuccokra, megis kb ugyanazt hozta valos felhasznalas mellett.De amugy ott a hdd vs ssd tema is. Tippre betöltesi idöket nezve fele vagy harmad ido alatt vegez az ssd.
Közben meg átlag 20-30szor gyorsabb az adatok alapjan. Azt se lehet mondani hogy a cpu memoria vagy gpu a bottleneck, mivel par % on malmoznsk es várnak.Kb. mindegy milyen gyors lenne random cucc, az oprendszerben ki van téve a sebessegkorlatozo tabla.
-
Shing
őstag
Emiatt nem jöhetnek be SSD driverek? Vagy arról az oldalról nem kell csinálni semmit? Nem is ugyan olyan felépítésűek, stb.
Egyébként Win10 is használ tömörített memóriát. Lapozófájl helyett egyre inkább, mert még így is gyorsabb... bár ez HDD-s időkben jobban hiányzott volna.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
paprobert #11 üzenetére
Nem ártana, az a megoldás úgy bő 60%-kal csökkenti a memória terhelését, és még jótékony hatással van a busz terhelésére is, nem mellesleg a töredezettség problémáját dizájnból kezeli.
Most mozog felesleges adat a PCI Express buszon, mert ahhoz, hogy 4 kB-ot elérj egy allokációból, át kell másolni a teljes allokációt. Finomszemcsés adatmenedzsmentnél elég azt a 4 kB-os lapot másolni. Azért ez nem mindegy. Maga a dolog egyébként kezelhető valamennyire szoftveresen, lásd megatextúrázás, de nem olyan kedvezően, mint egy hardveres megoldásnál.
-
paprobert
őstag
Biztos hogy a finomszemcsés adatmenedzsment át lesz hozva PC-re?
Mert belegondolva enélkül csak annyi történik, hogy nagyobb szeletekben, nagyobb veszteséggel lesz használva a VRAM, emiatt több kell majd belőle.
Valamint teljesen feleslegesen több adat fog utazni a PCIE buszon, tehát elméletben megnő CPU-GPU kapcsolat terhelése, valamivel nagyobb sebesség lesz az elvárt.PC-n pedig idővel mindkettő mérete, sebessége nőni szokott (PCIE 5.0 a láthatáron, 6.0 specifikáció kész), nem igazán látom a problémát amit megoldana.
-
-
martonx
veterán
Jó lesz ez majd valamire... valamikor.
-
paprobert
őstag
"Bár maga a rendszer elvan két DMA-val is, de négy DMA például jelentős előnyt fog jelenteni, és a terhelés növekedésével érdemes majd tovább növelni ezt a számot."
És neked hány déemás VGA-d van? Csak kettő? Úh.
-
kikikirly
senior tag
Akkor a 30-as szérián debütáló az RTX IO mégis mire jó?Vélemény cikkedbe ezt irtad:
,,Az NVCache-t furcsa módon kezdi megmenteni az RTX IO, ami megint egyfajta hídépítés a valóság és a pletykavilág között, de valójában az előbbi elvileg a finomszemcsés adatmenedzsmentről szólna, hasonlóan az AMD-féle HBC-hez. Az RTX IO azonban egy alternatív problémára reflektál. Nevezetesen arra, hogy a mai játékok olyan mennyiségű tartalmat használnak, hogy azokat a fejlesztők egyre többször tömörítve szállítják le. Ahhoz, hogy ezeket a feldolgozás során használni lehessen, előbb ki kell kódolni a tömörített formátumból, amire manapság a processzormagok kerülnek bevetésre. Ha azonban számításba vesszük a rendkívül gyors SSD-ket, akkor a jövőben sokkal több tartalmat lehetne használni a játékokban, és akkor már sokkal-sokkal több processzormagra lenne szükség a kikódoláshoz is. Az RTX IO gyakorlatilag itt segít, ugyanis a Microsoft DirectStorage API-jára építve ezt a feladatot átteszi a GPU-ra, ami tehermentesíti a processzormagokat, miközben a kitömörített tartalom ott lesz a GPU memóriájában."Finomszemcsés adatmenedzsment csak fantazmagória volt néhány elmeháborodott clickbait vadász részéről.Majd leírod hogy az adat kitömörités terhét átvállalja a CPU-tól,lévén az kevéssé hatékony erre a feladatra, lazán megenne 10+ processzor magot is.
Mai cikkbe meg azt irod hogy az elmúlt 6-7 évben megjelent vidikártyák mindegyike tudja minimális teljesítmény csökkenés mellett(Igaz VRAM fogyasztást pazarlóan növeli finomszemcsés adatmenedzsment NÉLKÜL). RTX IO-val még kevesebb a teljesitmény veszteség vagy most mire jó ez a cucc???Nem értem. -
"Egyrészt NVMe SSD szükséges hozzá, lehetőség szerint minél nagyobb adatátviteli tempót kínálva, míg a GPU oldalán compute shader, minimum két DMA, illetve egy régóta elérhető technológia kell, ami az NVIDIA oldalán GPUDirect, míg az AMD-nél DirectDMA néven futott az elmúlt években."
Az nem inkább DirectGMA akar lenni? Legalábbis több értelme van a Direct Graphics Memory Access kifejezésnek, mint a Direct Direct Memory Access-nek, ami már nem csak simán közvetlen, hanem NAGYON közvetlen memórahozzáférés.
-
flashpointer
őstag
Ez a funkcio milyen kapcsolatban van a gpu memoriajanak mennyisegevel?
-
GodGamer5
addikt
A finomszemcsés adatmenedzsment megvalósításáról még hír sincs, akkor mire ebből szabvány lesz, az még több év. Döcögősen indul ez a nextgen.
-
Snail_Zero
csendes tag
Ha jól értem, akkor nagyon át kellene már állni PC-n is az egységesített memóriára, mint a konzoloknál, hogy további bottleneckek kerüljenek ki a rendszerből.
Mert ez így megold egy nagy gondot, de cserébe csinál pár másik kisebbet.
-
dabadab
titán
GPUDirect/DirectDMA az mennyire létező dolog? Mert egészen eddig csak a Quadro/Radeon Pro kártyáknál volt szó róluk, de az nem volt igazán világos, hogy azokban van is valami plusz HW vagy csak driveres korlátozás.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- SD-kártyát vennél? Ezért ne csak a GB-ot nézd! – Tech Percek #9
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Macron betiltatná az EU-ban a közösségi médiát a 15 év alattiaknak
- Gaming notebook topik
- Atomenergiával dübörögnek tovább az Amazon adatközpontok, SMR-ek is jöhetnek
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Plazma TV topic
- Háztartási gépek
- További aktív témák...
- 121 - Lenovo Legion Pro 5 (16ARX8) - AMD Ryzen 7 7745HX, RTX 4070 (48 hónap garancia!)
- Samsung Galaxy A52s 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! 16GB (2x8) G.Skill Trident Z RGB 4266MHz DDR4 memória garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2070 8GB Rampage SHIVA FSP 650W
- Bowers/Wilkins Px7 S2 fejhallgatók
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged