Új hozzászólás Aktív témák
-
shteer
titán
Ez már BGA only lesz?
-
leviske
veterán
2017-ben még csak a Raven Bridge jön (Zen APU) valószínűleg azon a gyártástechnológián, amin a 2016-os Zen CPU-k, vagy azon, amin a 2016-os Radeonok. 10nm-es gyártástechnológiára én nem várnék az AMD-től 2018 előtt. Bár, ha a 7nm fejlesztésével jól halad majd a GloFo és a TSMC akkor akár a 10nm-en át is ugorhat a cég.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Csak nagyobbat, de ettől a parancsprocesszor nem változik. Maximum egyre nagyobb szilíciumterületeket nem tud ellátni feladattal.
Volt az Intelnek egy marha jó koncepciója a skálázásra, ami lényegében annyi, hogy konkrétan két-három IGP-t épít a lapkába. Ezzel több parancsprocesszort lehetne beépíteni ugyanannyi feldolgozóra. Hasonló koncepció az Xbox One APU-ja is, ahol az IGP-nek két parancsprocesszora van. Ez számos előnnyel járhat, de a DirectX 12 alapváltozatában ennek a kihasználása nincs benne. Csak az Xbox One exkluzív mono verzió kapta meg a funkciót.
Igazából az Intelnek baromira jó ötletei vannak, csak a Microsoft folyamatosan lekontrázza ezeket, és az AMD ötleteire építenek. Lényegében ez a bajuk, és nem a rossz hardver, mert ez jó lenne az ötleteikkel. -
ukornel
aktív tag
"Az megint mas kerdes, hogy a Kaby Lake mar Gen10-es iGPU-t kap-e"
ebben az esetben -> lásd 2-es hozzászólásomat :-D
-
Fiery
veterán
En ugy tudom, a Kaby Lake bizonyos verzioi frissitett IGP-t kapnak, tehat amivel a cikk indit, az nem feltetlenul biztos, hogy ugy fog megtortenni. Az megint mas kerdes, hogy a Kaby Lake mar Gen10-es iGPU-t kap-e, vagy Gen9+-t.
-
Archttila
veterán
Valszeg nálam majd ez fogja váltani a "kis" 4690K-t.
-
exedoc
senior tag
Na erre kíváncsi leszek.Mostanában sokat fejlődött az Intel IGP terèn, kíváncsi vagyok, hogy fog teljesíteni DX12 alatt.
-
Dr. Akula
félisten
"a fejlesztők nem írnak specifikusan Intel IGP-khez optimalizált kódrészleteket"
Csoda? Ilyen ratyira én se írnék. Akkor ami az AMD-nek a Zen, az az Intelnek a Gen10. Egy csoda. Csoda ha bejön. -
cipofuzo87
tag
A 3D objektumok megjelenítéséhez rajzolási parancsot kell kiadni. Gyakran egy összetett objektum megjelenítéséhez több rajzolási parancs is kell (pl mert különböző típusú anyagtulajdonságú részekből épül fel), de az is gyakran előfordul, hogy több (megjelenésében hasonló) objektumot lehet kirajzolni egyetlen rajzolási paranccsal (pl részecskerendszer (füst, tűz) 100 000 db egymástól függetlenül mozgó részecskével).
Véleményem szerint, egy belső térben játszódó FPS esetén (Doom típusú) nem sok előnyt fog hozni, ha csökken a rajzolási parancsok miatti többletterhelés, mondjuk 5-20% között. Mégpedig azért, mert minden egyes pályarészen már a pályatervezés során lehet tudni, hogy egyszerre max hány darab objektumot kell kirajzolni. Ha ezt beszorozzuk azzal, hogy hány rajzolási parancsba kerül kirajzolni az adott objektumot, akkor pontosan lehet tudni, hogy hány rajzolási parancsnál járunk az adott színtéren. Tehát egy ilyen játéknál könnyű ezzel számolni.
A játékokat pályáit úgy szokták belőni, hogy ne kelljen egy adott számnál több (pl. 10000) rajzolási parancsot kiadni képkockánként. Ha ezt tudják tartani minden pillanatban, akkor nincs teljesítményveszteség, más lesz a szűk keresztmetszet.
DX12-vel ez a felső korlát el fog tűnni, kevésbé kell odafigyelniük erre a fejlesztőknek és a pályatervezőknek.
A továbbiakban megkímélhetik magukat attól, hogy rajzolási parancsszámra figyeljenek. A fentiek egyben azt is jelentik, hogyha egy játék egy mostani erős gépen azért fut lassabban, mert jelentős a rajzolási parancsok miatti többletterhelés, az szimplán azt jelenti, hogy fejlesztők nem optimalizálták megfelelően a jelen kor hardverére a játékot. Ez lehet amiatt, mert nem volt elég idő, pénz, vagy nem elég jó az engine, nem elég jók a fejlesztők vagy nehéz az engineben megoldani.Itt egy példa 2009-ből arra, hogy lehet kirajzolni néhány rajzolási hívással több ezer objektumot Instancinggel:
https://www.youtube.com/watch?v=JB2kkWkfJtw
Ezt a technikát minden fejlesztő ismeri, és az is igaz, hogy az instancingnek jelentős korlátai vannak, mert csak 1 db modellt lehet több példányban kirajzolni, eltérő transzformációkkal, animációval, tehát ha 10000 különböző típusú modellt kell egyszerre megjeleníteni, arra már nem jó. De lehet ezzel is trükközni: pl 1 db modelnek is lehet 10000 féle különböző megjelenése különböző paraméterezéssel. Ez már trükközés a javából, de az egész számítógépes grafika erről szól. -
seolwon
tag
Ezt a rajzolási parancs dolgot hogy kell elképzelni?
Mivel lesz szebb vagy jobb a játék ha több rajzolási parancsot lehet beiktatni? Sok cikket láttam már itt a ph-n ami erről a limitről szól de az még számomra nem derült ki hogy mi lesz ennek az előnye. -
Petykemano
veterán
Vajon eljut oda az intel, hogy olyan jó GPU-t fog készíteni, hogy a végén kidobhatja a Xeon Phi-t?
-
ukornel
aktív tag
Elképzeltem az új Intel tikk-takk-tokk ütemtervet:
1. év - új CPU architektúra (TIKK)
2. év - új GPU architektúra (TAKK)
3. év - csíkszélesség váltás (TOKK)
Így több idő van az egyre bonyolultabb mikrolitográfiai fejlesztésekre, és a CPU/GPU architektúrát is lehet finomhangolni, debuggolni, amíg a másikból vadiúj fejlesztés érkezik. -
Úgy még érdekesebb a dolog, hogy hamarosan az AMD is csökkenti a csíkszélességet. Beszélnek 16/14/10 nm-ről is mondjuk. Még az is lehet, 2017-ben Intel is, AMD is 10 nm-en lesz. Ez talán az AMD-nek jön majd jobban.
Új hozzászólás Aktív témák
- TCL LCD és LED TV-k
- Magisk
- Milyen egeret válasszak?
- Honor Magic7 Pro - kifinomult, költséges képalkotás
- Forrasztásról mindent az alapoktól!
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- A nagy Szóda, Szódakészítés topic - legyen egy kis fröccs is! :-)
- Spórolós topik
- E-roller topik
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- További aktív témák...
- Xiaomi Redmi Note 11 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Azonnali készpénzes Microsoft XBOX Series S és Series X felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- Lenovo ThinkPad 40AF docking station (DisplayLink)
- Huawei Nova Y70 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Apple iPhone 13 Mini / 128GB / Gyárifüggetlen / 12Hó Garancia / 84% akku
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest