Új hozzászólás Aktív témák
-
Kronok
aktív tag
Track Day Domination
Stage 04
Goal 1: 3 lap Cup - Mount Panorama
Goal 2: Endurance - Mount Panorama - nem szabad ütközni
Goal 3: Speed Record - Mount Panorama - 2 perc 10 mp alatt kell körbeérni
Goal 4: 4 lap Cup - Mount Panorama - 172 kph átlag
Goal 5: 1 lap Cup - Mount Panorama - fordítva kell körbeérni elsőnekRecommended:
Goal 1: PR 50,1
Goal 2: PR 50,6
Goal 3: PR 51,6
Goal 4: PR 51,8
Goal 5: PR 52,3Jutalom: 15 000 pénz - 5 arany
[ Szerkesztve ]
Ne ne ne, csak a gombokat ne, gumicukorból vannak!!!
-
l4ci
senior tag
Hát, nálam a 10"-os Sony tableten iszonyat gáz, ahogy kinéz default beállításokkal... Tiszta kockás minden, egyenes vonal alig van. Igaz, hogy már 2 éves a vas, de azért nem olyan szar, akkor még csúcsgép volt, egy iPad se tol sokkal többet szintetikus teszteken. De hát az optimalizálás hiánya megteszi a hatását: még ilyen fos grafikával is megröccen néha, de majd holnap lebutítom a grafikát, ha befejeztem ezt a challenget. 5"-on valóban "szép", a telefonon
alig lehet észrevenniis észre lehet azért venni a recés éleket, még 1280x720-as felbontáson is... -
Mezcal
addikt
válasz DigitXT #6643 üzenetére
Mi köze a kornak a képarány megítéléséhez? Egyébként régi konzolos vagyok, de úgy 2007-óta 16:9-es tévén játszom, és amikor először játszottam ugyanazt a játékot szélesben, mintha új játékot toltam volna, olyan élmény volt a 4:3-hoz képest, ami ugye lefarag a képből. 16:9-ben többet látsz, és ez tény.
Van egy 4:3-as tabletem is egy olcsó open dott ips kijelzővel, na azon sem túl nagy élmény az autós játék, ha meg mellé teszem a nexust, hát mit ne mondjak...Playstation 5 SE CFI-1116A - Bugatti Divo távirányítós
-
DigitXT
félisten
Fordítva ülsz a lovon: lefarag? LOL. Azért gondoltam, hogy gyerek vagy még,
mert úgy írsz, mint aki "beleszületett" a 16:9-be, pedig pl. az ezredfordulón még
a kanyarban sem volt a 16:9-es TV-adás, így a 16:9-es TV-k sem igen terjedtek.
Ó, láttam én mondjuk Franciaországban, hogy ez a jövő, nade kis hazánkban?!
Itt még 2004 környékén is az volt a mondás, hogy csak villantani jó az ilyen TV,
mert ha bekapcsolod, kb. mindenkit elfog a röhögőgörcs. Vagy a pillarbox miatt,
vagy a szétnyújtott TV-híradós fejek miatt. (Halszemtorzításról nem beszélve...)Mindegy. Lényeg az, hogy DVD-ket nézegetni már akkor is kiváló volt, csak NE
hívták volna TV-nek... Na én nem is annak vettem, 2008-ban egy 1366x768-as
apróságot (32"), hanem monitornak. Kicsit pixeles volt. De jó volt rajta játszani!
Már amivel! Azt írod, hogy tény, hogy 16:9-en többet látsz... Nagy szart tény.
Kizárólag akkor, ha a játék fejlesztői támogatták a "szélesvásznú" módokat, és
ennek megfelelően arányosan növelték a FOV-t... Más esetekben akár be sem
tudtad állítani a kívánt felbontást, vagy ha mégis (esetleg "hekkeléssel"), akkor
bizony előfordult, hogy azonos FOV mellett a kép tetejéből, aljából láttál... wut?
Kevesebbet! Tehát úgy is mondhatjuk, hogy a 16:9 lefaragott a 4:3-ból. Bizony.
Meglepődnél, ha tudnád, hogy pl. a mozifilmek 2,35:1-es képaránya eredetileg
mire készült. Igen, 4:3-ra, a TV-nek megfelelően: ezt levágva került a moziba a
szuper szélesvásznú mód. Most akkor mi farag le miből?! Történelemóra vége.ON: abban nincs vita, hogy az RR3 Horiz+-os, tehát valóban többet mutat, és
ez tök jó. Féltem is, hogy nagyon lelassulok, mert kiesik a perifériás látómező.
De ez nem történt meg. A lényeget ugyanúgy látni. Jó a játékélmény... Persze
az igazi a csutka grafika + fix 60 fps + 16:9 képarány lenne... Talán az iPhone
6S Plus tudja, de azt nem tudtam hirtelen a cégnél beszerezni. Ez van. Bocsi!Ui: kukkantsd meg ezt az oldalt és a játékok listáját. Ma is aktuális, csak ma a
16:9 helyett a 21:9 a kérdés, meg az eyefinity, meg a 4K, ill. ott a Hor+ Ver- is. -
Mezcal
addikt
válasz DigitXT #6654 üzenetére
De ki beszél tévé adásról? Játékokról beszélünk, azok meg már a PS2-es érában is 16:9-re voltak optimalizálva. De dvd filmből is többet látsz 16:9-ben, mint 4:3-ban. De mondok neked konkrét példát Counter Strikeból, a prok közül páran 4:3-ban játszanak valami hülyeség miatt, na velük nem egyszer fordult elő, hogy megkerülték őket és szépen hátba késelték, mert pont a képarány miatt nem látta az ellenfelet. De maradjunk az autós játékoknál, a Gran Turismo mennyire más képet mutatott 4:3 után, atyaég!
Playstation 5 SE CFI-1116A - Bugatti Divo távirányítós
-
Pompi
MODERÁTOR
válasz DigitXT #6654 üzenetére
"Meglepődnél, ha tudnád, hogy pl. a mozifilmek 2,35:1-es képaránya eredetileg
mire készült. Igen, 4:3-ra, a TV-nek megfelelően: ezt levágva került a moziba a
szuper szélesvásznú mód. Most akkor mi farag le miből?! Történelemóra vége."Aztán ott az IMAX. Napjainkban. Pl. az aktuális SW7 - érdemes megnézni a két képet
[ Szerkesztve ]
Feel Good Inc.
-
DigitXT
félisten
Jaj már legalább tennéd offba. Linkeltem egy Qrvanagy listát egy csomó
játékkal, ami tele van olyanokkal, hogy Vert- és hack... Meg kinyújtott HUD.Igen, úgy 2005 magasságában már nem volt elrugaszkodott elvárni a játék
natív 16:9 támogatását, Hor+-szal. Értem én a linkelt képet, csak leszarom,
mert azt tudsz ezzel promózni, ami éppen érdeked.* Lehet ezt úgy csinálni,
hogy többet láss, de ha eredetileg 4:3-as szenzor dolgozott a kamerádban,
ezt pont információ eldobásnak hívják. Igen a kép tetejéből + aljából. Hehe.*: ne légy naiv, ez az egész szélesvászonra átállás a TV-gyártóknak nyerő!
Persze, én is szeretem a HD korszakot, és a 4K is megmozgat - de pl. volt
olyan filmrendező, aki jobb szerette a saját filmjének eredeti verzióját.
Tudod minek hívják? Full screennek. (Gondolkodj el a jelentésén picikét...)Pompi: na igen. Minden a rendező szándékán, és a felszerelésen múlik.
Játékoknál meg a programozókon.[ Szerkesztve ]
-
Amur
addikt
válasz rumos14 #6658 üzenetére
NFS No limitsről váltva RR3ra én az ilyeneket már fel sem veszem..
EAnek egy a lényeg: goldot költs! Ha nem teszed önként akkor rávezetnek vagy rákényszerítenek, ha nem tetszik akkor meg tényleg abbahagyja az ember vagy szenvedve játszik.
Ha itt is ugyanaz a freemium modell(miért is lenne más) akkor lehet állok tovább..
bár itt legalább van egy szekér achievement(nem úgy mint a no limitsben ahol még arra sem vették a fáradtságot hogy azt az 5! acsit rendesen kidolgozzák, mert kb. 3 nap alatt teljesítettem utána ilyen kihívás már nem volt benne)[ Szerkesztve ]
Youtube csatornám: youtube.com/c/AmurRajadasha =**=Minecraft és android gameplay=**=Az avatart Stonefortressdragon készítette https://www.deviantart.com/stonefortressdragon
-
Pompi
MODERÁTOR
Azért itt elég sokat el lehet játszogatni arany vásárlás nélkül is - a teljes végigjátszás persze látszik, hogy nem fog menni, illetve egy emberöltő kellene hozzá kb
Nekem pl. 600+ óra van benne és ugyan vettem aranyat, de ha nem vettem volna akkor is ugyanitt tartanék.
Egy minimál pénzért érdemes vásárolni, hogy a játék közbeni játékok ne legyenek (nem a megnézhetőek amikér aranyat ad).Feel Good Inc.
-
Amur
addikt
Ez azért megnyugtat.Köszi!
Az alapcsomagot megvettem 12xx forintért amit felkinált(egy VIP BMW1-est adott, 140ezret meg talán 50 aranyat), fel is tudtam tolni maxra a BMW-t és a kezdő versenyekkel nem is kell szenvednem, így stressz nélkül bele tudtam szokni. Kicsit azért elszomorít hogy a Mustangba beletoltam többszázezret,abból az én szintemen(13mas vagyok most) komoly autót vehettem volna...Youtube csatornám: youtube.com/c/AmurRajadasha =**=Minecraft és android gameplay=**=Az avatart Stonefortressdragon készítette https://www.deviantart.com/stonefortressdragon
-
Kronok
aktív tag
Track Day Domination
Stage 05
Goal 1: Speed Snap - Nürburgring - nem szabad csúszkálni
Goal 2: Autocross - Nürburgring - nem szabad a pályát elhagyni
Goal 3: 1 lap Cup - Nürburgring - 274m-el kell nyerni - nem szabad ütközni
Goal 4: 1 lap Cup - Nürburgring - térkép kikapcsolva
Goal 5: Elemination - NürburgringRecommended:
Goal 1: PR 53,4
Goal 2: PR 54
Goal 3: PR 54,5
Goal 4: PR 55
Goal 5: PR 55Jutalom: 10 arany - Ford Shelby GT350R
Ne ne ne, csak a gombokat ne, gumicukorból vannak!!!
-
l4ci
senior tag
-
UfoZoli
aktív tag
Ez a visszafele dolog hogy működik????
Ha rögtön a rajtnál megfordulok akkor villog a pictogram hogy rossz irányba megyek....
Ha meg rendes irányba megyek nem szedek össze annyi előnyt hogy a célegyenesben megfordulja és tolatva menjek a célba...
WTF???
Angolul tudok de ezt az opposite directiont mindig megszívom.
Ha ténylegesen meg kell fordulni a rajtnál, s ellentétes irányban kell teljesíteni a pályát miért villog a pictogram?HTC Desire S => Galaxy S4 mini => Galaxy Alpha => Galaxy S7 => Galaxy S8 => Galaxy S10+ => Galaxy S23 Ultra
-
l4ci
senior tag
válasz UfoZoli #6667 üzenetére
Azért, mert mindig villog a piktogramm, még akkor is, ha ez a feladat. Igazán kikapcsolhatták volna a majmok ez esetben, de nem tették. Meg kell fordulni és előbb kell célba érni, mint annak, aki normál irányba teljesíti. Eléggé ismerni kell hozzá a pályát, meg nem szabad ütközni a szembe jövőkkel, mert sok időt veszítesz.
-
Mezcal
addikt
válasz DigitXT #6657 üzenetére
Miért nem nézed akkor ma is 4:3-as tévén a filmeket? Azért az nonszensz, hogy mert van egy 4:3-as táblád, rögtön azt tartod mérvadó képméretnek. Nekem is van 4:3-as tabletem, mégis szar filmre és játékra a 16:9-hez képest, mert látom a különbséget. Amiben jobb, az a netetzés, bár abban sem nagyon, vagy talán még ebookra. A kép, amit beraktam éppen azt mutatja, hogy mennyivel többet látsz 16:9-ben.
[ Szerkesztve ]
Playstation 5 SE CFI-1116A - Bugatti Divo távirányítós
-
l4ci
senior tag
Talán azért, mert már csak 16:9-es vagy 21:9-es TV-ket lehet venni? Régen még lehetett választani, de CRT-ből direkt nem vettünk 16:9-et, mert akkor még közel sem volt annyira elterjedt, mint ma, amikor már mindent ebben nyomnak. Illetve nem, nem mindent! Néztél mostanában TV-t? Esetleg nem "csak" FULL HD csatornákat? Nagyon sok filmet, sorozatot még mindig 4:3-ban sugároznak, még DVB-C sávokon is, és rohadt bosszantó, hogy ilyenkor kézzel mindig nekem kell átállítani a képarányt, levágást, mert a reklámok persze 16:9-ben jönnek és olyankor a TV mindig visszavált 16:9 teljes felbontásra. Reklám után meg manuál 14:9-es levágásra átállíthatom, ha nem akarok lapos fejeket nézni. Majd légyszi szólj az összes kábelszolgáltatónak, meg csatornának, hogy már nem trendi a 4:3 és mindent csak 16:9-ben sugározzanak, mert a régi szabvány már elavult. Na ennyi elég is volt az OFF-ból. Amúgy itthon még mindig egy 5:4 képarányú Samsung monitorom van, mert nagyon szép képe van az S-PVA panelnak, a sok olcsó TN elbújhat mellette...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Megint fordítva ülsz a lovon, ember. Nem én tartom mérvadó képméretnek:
linkeltem pár infót, hogy felvilágosodj, mi merre hány méter. Egyáltalán! Mi
köze van ennek ahhoz, hogy van egy ilyen "táblám"? Világosan leírtam azt
is többször, hogy az RR3 esetében a 16:9 előnyökkel jár, mert többet látsz
oldalirányban, ami a programozók munkáját dicséri. Sőt, megkockáztatom,
hogy eleve 16:9-re tervezték és esetünkben valóban lefaragás a 4:3. Tény!Csak hát ez nem minden esetben van így, és egyáltalán nem játszhatatlan
rajta a játék ennek ellenére. Neked az lenne, elfogadom, ne játssz ilyenen!
Megjegyzem, meg lehetne úgy csinálni a látószöget 4:3-ban is, hogy többet
látsz a kormányból, meg a tetőből, de tökugyanolyan széles, mint a 16:9.
(Akkor persze hápognál, hogy nem csak grafikában kap ki a Nexus, hanem
már látószögben is: ez tarthatatlan állapot! És ha a 45-60 fps 120 lenne?)--- utolsó OFF, innentől ignore, úgy beszélgethetünk megint a játékról is ---
A kép, amit beraktál egy ordas nagy marketing bullshit, azt is leírtam, miért!
Azt hiszed, a 4:3-at a 16:9 lefaragásából csinálják, holott lehet épp fordítva:
nézd meg a kompozíciót. Hol a bíró lába? Csak nem levágták? Gondolkodj!Miért néznék 4:3-as TV-n filmeket? A legtöbb DVD-t 16:9-re "optimalizálják",
arra teljesen jó volt a TV-m már 2008-ban is. Ellenben a mozifilmek jó része
még szélesebb, oda 21:9 se ártana, hogy ne kelljen letterboxolni, netezésre
viszont elég vacak lenne, főleg olyan oldalaknál mint a PH, ami a mai napig
1024-es szélességre van optimalizálva: tudod, 1024x768. Amikor a TV-re
váltottam 2008-ban az 1152x864-ben használt CRT-mről, visszalépés volt a
függőleges felbontását tekintve. Kevesebbet tudtam egyben olvasni: ez van.
De mivel a natív szélesvásznú játékokban jól teljesített ezt elfogadtam.
Sajnos azokban a játékokban, ahol NEM ment a dolog, szenvedtem! (Sokat:
ki akar egy széles TV közepén lévő képet nézni? Vagy alul-fölül levágottat?)Vehettem volna rögtön Full HD-t tiszta sor. Ma meg már 4K-t. Monitornak az
a következő lépés, azon már kényelmesebb lesz Full HD videókat vágni...
(Persze ez nem segít azon, hogy nem mindenre jó: az ember pl. alapvetően
magasabb, mint szélesebb. A kép szélére vagy a perifériális látómező kerül,
esetleg olyan infóval, amit fel sem akartál venni, vagy be kell zoomolni, és a
bíró lábát levágni, hogy a témánál maradjak. Nem minden fekete és fehér.
De hát nyilván egyszerűbb sommás kjelentéseket tenni, mint gondolkodni...)Ettől függetlenül portré módban NEM illik filmezni, tekintve a megjelenítőket:
sajna, ha nem fér be a képbe a téma (vö. látószög), távolabb kell menni...l4ci: az a baj, hogy a natív 4:3-as anyagot csak levágással sugározhatnák.
Ahogy vica versa, mondjuk egy Ben Hur nagyon szarul fest Pan and Scan
megoldással a 4:3-as TV-n, mert a fél filmet nem látod. (Marad a letterbox,
úgy viszont kicsi lesz a látott képfelület, így azért vesznek el a részletek.
Lényegében minden ott mutat a legjobban, ahova eredetileg szánták.
Egy álló formátumú videót is tökéletesen vissza lehet nézni... a telefonon.)[ Szerkesztve ]
-
Mezcal
addikt
válasz DigitXT #6671 üzenetére
Marketing bullshit, oké Te így látod, én meg úgy, hogy a játékok 16:9-ben sokkal jobbak. Na a másik, engem nem érdekel, hogy almáson szebb a játék, mert nekem az androidos is bőven szép, amiért nem váltanék, az a 4:3. Ráadásul, mint mondtam, az fps még fontosabb is egy autós játéknál. Én végig játszottam a 4:3-as korszakot konzolon, és jóval jobban játszható 16-9-en a játékok döntő többsége.
Playstation 5 SE CFI-1116A - Bugatti Divo távirányítós
-
DigitXT
félisten
Csak egy megjegyzés: ki mondta, hogy váltottam? Vagy hogy követned kéne?
A telefonom továbbra is a HTC One Max, azon is fent van a játék, és a pixeles
grafika ellenére sok emberkét körbeautózok TT-n. Az Air2-t csak ilyen netezős
játékos kiegészítőnek vettem, amire nekem kiválóan bevált... A YT is rohadt jó
rajta, noha letterbox. Persze egyben fájón mutatja, mennyivel könnyebb lenne
az edzésvideókat 4:3-ban felvenni. (Kivéve persze, ha az alany épp fekszik.)Ne vegyen senki Air 2-t az RR3-hoz, mert túl nagy, kényelmetlen: lelassul tőle!
(Egyetlen előnye, hogy gyönyörű a grafika + másodpercek alatt betölt minden.)Ha majd csináltok TT bajnokságot, kérek 1-2 mp egérutat, ha az Airen futok!
Persze mindig screenshottal igazolom, hogy az adott időt melyiken futottam.Sőt slowmo videót kell lőni arról, hogy hol vesztettem 2 tizedet, mert beröccent. -
Pepi6
tag
Na csináljunk egy TT-t! ahhoz legalább hozzá tudok szólni, ellenben ezzel a képarányos-almás eszmecseréveld
-
DigitXT
félisten
Meg annak több értelme is van. Elvégre ez egy játék. Ráadásul versenyzős:
most abban versenyezni, hogy kinek van 60 fps, nincs értelme, ellenben, hogy
ki megy körbe gyorsabban a szabályokat maximálisan betartva, már van. Az a
Top100-ba egymást felheccelős múltkor bejött: a világon elég sokan játszanak,
mégis kiszorítottunk közülük jó párat, csak PH-sok, ami azért nem volt semmi.Szerk: egyetlen "kikötésem" lenne: ne Le Mans! Ill. ne a méregdrága Toyotával.
Csak azért tolok bele jelenleg is valami 200K R$-t, hátha 1 tuninggal már megy
a Hunter aranyra, ami az alap autóval nem jött össze: 750 méter alá nem butul.[ Szerkesztve ]
-
l4ci
senior tag
válasz DigitXT #6677 üzenetére
Engem meg az ilyen 19-20 km-es Endurance kihívások heccelnek fel a végtelenségig, amikor ilyen rövid pályákon kell ennyit menni, pl. Brands Hatch, vagy Suzuka West, stb. Van amit simán meg tudok dönteni, de néhány pályán egyszerűen nem tudok aranyat szerezni, pedig mindenhol full tuningos autóval megyek már. A barátok túl sokat mentek és egyszerűen nem értem, hogy néhány pályán hogyan tudtak 2-3 km-el többet menni, pedig már mindenhol megvárom a 80 mp-et, nem előzök előre feleslegesen, a célegyenesnél is bevárom az időt, illetve lassítok, ha túl sokat kapnék. Az Endurance pedig nem butul barátokkal, lehet, hogy ki kell majd lépnem a facebook profillal és offline kell tolnom ezeket, ha meg akarom nyerni...
-
DigitXT
félisten
A megoldás egyszerű (bár ez elkeserítő lehet): egyszerűen gyorsabbak nálad.
Vaaaagy...! Néha bugzik az Endurance, és mivel véletlenszerűen ad be előzendő
botokat, lehet, hogy valakinek bedobott jóval többet. És nekem olyan is volt már,
hogy egy-egy előzést "nem adott meg", azaz megelőztem a botot, de nem adott
plusz időt. Viszont a hivatkozott Hunterben sajna nem barátok mennek tuningos
autóval annyit, hanem a botok. Kiléptem már, és akkor is: alap autóval nem akar
összejönni a második helynél jobb. Mindegy. Rámegy egy tuning, talán akkor.
Vagy csak gyorsulnom kéne, mert mindenhol én sem vagyok egy atomvillanás...Szerk: főleg ezzel a "fostalicska" almával. De legalább hihetetlen élmény volt a
krúzolás tegnap a Mount Panorámán visszafelé. De előrefelé is eszembejutott,
hogy a One X-en mit lehetett még "csak sejteni"! A hosszú egyenes jobb törését:
azt kellett tudni, hogy lesz ott vmi faféle jobbról (leginkább egy zöld paca!), na ott
jön a törés egyben ugye a féktáv kezdete is, de attól függ, milyen autóval érkezel.Hadd ne mondjam, hogy most még a pályabírók kerítése is tisztán kivehető.
De tudjuk, hogy nem számít a szép grafika, lényeg a tempó: anyáztam is Ericre,
mikor az első próbálkozásra belecsattantam a "visszafelé menetben"! Mivel nem
számítottam rá, hogy ennyire fakezű, hogy 1 km lemaradással érkezik. Így csak
másodjára lett meg a kihívás, hiába volt majdnem fullos az autó. Amúgy ez az
Eric a végén is "bizonyított": az Elimination-ben úgy lemaradt, mint a borravaló...[ Szerkesztve ]
-
cuebler
senior tag
endurance-t emiatt eleve úgy nyomok, hogy repülőgép-mód bekapcs, endurance elindít. ha minden jó, akkor 9,2-10,3 km a táv, amit "hozni" kell, majd repülőgép-mód kikapcs. azt az öt-tíz másodpercet még a rr3 szerver sem veszi észre
"Vannak, akik csak a csúfságot látják a világban... a zűrzavart. Én a szépséget látom..."
-
klb_coco
csendes tag
Nem kell kilépni! A bevált taktikám: ha látom, hogy endurance futam lesz akkor kilövöm a netet, belépek az autó választáshoz és elindítom a futamot. Amint megjelennek az ellenfelek a net visszakapcsol és indulhat a verseny.
Én google+ profillal játszom és nem szokott kijelentkezni. A teljesítendő táv 9-10km közt szokott ezzel a módszerrel lenni.
Egyetlen dolog kever be kicsit, amióta beléptem egy csapatba onnan berak ellenfelet még kikapcsolt net mellett is de nem teljesíthetetlen távokkal.[ Szerkesztve ]
-
l4ci
senior tag
válasz klb_coco #6681 üzenetére
Értem én, hogy replülőgép mód, kikapcsolt net, de attól még bedobja ugyanazokat a teljesíthetetlen távokat, amiket előtte (ha már játszottam azon a pályán). Tehát ahol korábban második lettem, és indítok egy Endurance-t, ott akár online, akár offline vagyok, mindig ugyanazt hozza első helyre, amit már korábban sem tudtam lenyomni. Amúgy tényleg random jönnek az ellenfelek, mert van olyan, hogy a vége felé is feltorlódnak egymás mögé és egyszerre előző 2-3 autót. De van, ahol még így is kevés vagyok...
De ha kilépnék a social network profilból, akkor talán már nem dobná fel ezeket az ellenfeleket. Majd próbálkozok vele, ha már a többi versenyeket végigtoltam, jelenleg 5-6 ilyen Mission Impossible Endurance versenyen állok második helyen, de van 3-4 Hunter meg Autocross is, amit lehetetlen behoznom, itt viszont tényleg nem vagyok elég gyors... -
DigitXT
félisten
válasz rumos14 #6683 üzenetére
Nekem se adta meg elsőre: csodálkoztam is, hogy elnéztem volna a távot?
Aztán másodjára valóban ilyen 340 méter körül befutva megvolt. (Szerencsére
az nem volt olyan szigorú, hogy az ütközést tiltja, csupán a "sérülést". De ha
sikerült volna akkorát csattanni, hogy már sérül* is az autó rögtön kiírta volna,
szóval csak az marad, hogy tényleg elcseszték a leírást, nem volt elég a táv.)*: elég lazán értelmezi, mert egy szélvédőrepedős koccanást is elfogad...
-
Gyurma_13
aktív tag
Nekem az a taktikám, hogy nem taktikázok
Szerintem az hátrányt okoz, ha visszaveszel bármi okból, amiket meg is említettél párat.
Én azt vettem észre, hogy akkor tudom a legnagyobb távot kihozni, ha megyek mint a veszedelem és nem veszek vissza a sebességből semmi miatt.Silverstonban Spaban és indyben a vissza fele pályán elég sokat hoz egy-egy jó levágás. A Spa az gondolom mindenkinek megvan, de a Silverstoni az nem biztos...
Ja, és DigiXT jól mondja, gyorsnak is kell lenni
pár extrém nehezet copyzhatnál, hátha kedvünk lesz versenyezni.
[ Szerkesztve ]
-
Lirion
addikt
válasz DigitXT #6671 üzenetére
Nagyon nem kívánok belefolyni ebbe a képarány vitába, de annyit hozzátennék a magasröptű társalgáshoz, hogy az emberi látómező ovális, nem szögletes, ebbe az oválba pedig pont annyira illeszkedik a 4:3-as képarány, mint a 16:9-es. Mindkettő remekül imitálja a látómezőt, sőt, még a mozis nyújtott képarány is belefér ebbe az oválba.
Megjegyzem, meg lehetne úgy csinálni a látószöget 4:3-ban is, hogy többet
látsz a kormányból, meg a tetőből, de tökugyanolyan széles, mint a 16:9.
Ez fordítva is helytálló, vagyis megoldható a látószög úgy, hogy többet látsz jobbra-balra és vertikálisan tök ugyanolyan, mint a 4:3, de mivel a látószögünk ovális, így mindkét esetben a kép sarkai homályosak lennének (más különben képkivágásról lenne szó, ami nem bizonyít semmit).[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Gyurma_13 #6685 üzenetére
Én az első körben optimalizálni szoktam a célvonal bónuszra is,
akár a másodikban is, ha nagyon szöttyögősek a botok: amikor
megritkulnak, és felgyorsulnak, onnantól jön az ereszdelahajam!Ilyenkor jellemző az, hogy amikor megvan az első hely még van
kb. 1 perc hátra, ami simán akár még egy plusz körre elegendő!
Persze, a levágások is segíthetnek - pl. Dubaiban is sokat lehet
azzal nyerni... lelassulsz, de közben előzöl 2-3 botot = sok idő!
Vagy mondjuk Spa-ban a buszmegállót telibe le lehet vágni, stb.Amúgy Le Mans is elég érdekes Endurance szempontból. Nem
triviális ugyanis, hogy körbeérsz-e egyáltalán, de ha igen, akkor
rohadt nagy a bónusz (valami 75 mp?), szóval rengeteg időd van
újra. Azt hadd ne mondjam, ha éppen becsorogsz másodjára is,
akkor az már 28 km. És még onnan tudsz tovább kepeszteni.Ui: eeegen, az szokott járni a fejemben az első körben, hogy itt
most mennyi is a bónusz?! Nem szeretek bukni rajta sokat...
Nekem ez a taktika vált be, habár nem kell túlbonyolítani sem...
Ha nagyon nem megy és nem fullos az autó, akkor ott a tuning! -
Lirion
addikt
Ha már egyszer fb-kal vagy bármi egyébbel kaptál barátokat endurance-be, akkor nem fognak eltűnni, hiába lépsz be offline. Az egyetlen megoldás, hogy kijelentkezel minden SN fiókból, esetleg még újra is indítod a játékot és úgy kezded az endurance-t. Ha nem töltött be barátokat, csak ismeretlen online ellenfeleket, akkor kiléphetsz és indíthatod offline módban, úgy már jó lesz.
A másik megoldás, hogy ha látod, hogy endurance lett feloldva, rögtön váltasz offline-ra, megcsinálod, aztán vissza.
Endurance mellett a hunter szokott még szivatós lenne, főleg, ha bekerül 1-2 csíter is a mezőnybe. Nekem volt pl. le mans-n vmelyik lmp-vel hunterben 4000m-es előnyös ellenfél... -
rumos14
nagyúr
-
Lirion
addikt
válasz DigitXT #6679 üzenetére
Viszont a hivatkozott Hunterben sajna nem barátok mennek tuningos
autóval annyit, hanem a botokIlyenkor érdemes megpróbálni online, hogy barátokat adjon, sokszor könnyebben teljesíthető távot ad be, mint botokkal.
Endurance, és mivel véletlenszerűen ad be előzendő
botokatKorábban, amíg nem voltak nálam feloldva a le mansi farm futamok, a p1-el farmoltam silverstone-i endurance-t, 44km-es táv fölött már több r$-t adott, mint az 5 körös suzuka vagy silverstone. Ami biztos, hogy a botokat minden versenyen ugyanakkor, ugyanannyit és ugyanott adta be, egyszer sem volt eltérés, ennek köszönhetően 10-ből 9-szer szinte méterre ugyanannyi km-eket futottam.
Próbáltam más endurance-eket is, ott ugyanezt tapasztaltam. Ettől még lehet random, de valószínűbb, hogy az eltérő gyorsaság miatt lesz mindenkinél más a botok feltűnése és sűrűsége.A másik, amit megfigyeltem, hogy ha ellenkező irányba indulsz a pályán el vagy nagyon lemaradsz, akkor despawnolnak a botok. Brands hatch-en néztem meg, elég rövidke pálya ugye, de hiába száguldoztam visszafelé vagy álltam a rajtrácson egy percig, semmilyen bottal nem találkoztam.
-
DigitXT
félisten
Ovális-ovális... És inkább széles, mint magas: ez is tény...
Pont azért mondtam, hogy perifériás látómező, amit a 16:9-ben
oda szánnak, uis jellemzően a kép közepén van az éleslátásod.
Már ha elég közelről nézed az eszközt. De valljuk be, azért egy
telefonnál nem lesz meg a THX ajánlás sem, ha nem bújsz bele.
Ellenben egy nagyobbacska táblagépnél simán meglehet. Ezért
nem hiányzik a kép széle közelről nézve: nem emiatt lassultam!
Nagyon speciális esetekben, kívülről kezdett hajtűnél benézni a
kanyarcsúcspontra... na ott éreztem, hogy kéne még pár fok.Megjegyzem, a moziban sem homályos a kép két széle... Pont
azért, mert ott is lényeges lehet a képtartalom, ha kell, rá tudsz
nézni. És erről van "nagybaszó", hogy képkivágással operálnak.
Nem is tudtak volna másképp, ha eleve olyan képet vesznek fel!
Lásd még Open Matte: tök jó kisvideók vannak fent róla a neten.Mellesleg, a kamerák sem úgy vesznek fel, ahogy az ember lát,
ami "szerencse", uis nem tudni, a végén hogyan nézzük vissza.Ha mondjuk az RR3-ban "elmosnák" a kép szélét, az tetszene?
Nem, mert elég messziről nézve nem lenne reális az elmosás...
Rá kell hagyni az emberre, hogy ha olyan közelről nézi, akkor a
szeme majd "elmossa" a szélét, és realisztikus lesz az élmény.
A telefont messziről nézve viszont ez nincs így... tehát valójában
ez nem más, mint képkivágás (egy lehetséges nagyobb képből).
Tudjátok, hogy pl. milyen rádió van a Musztángban? Miért nem?
Mert még sosem néztetek oda? Lehetne olyan képet renderelni,
amin megvan a "16:9-es" (esetünkben eredeti!) szélesség, és a
rádió is végig látszik? Hát hogy a viharba ne! Értelme? Csekély.Még több panasz lenne, hogy "lőrésen" kell kinézni az autóból.Megjegyzem: PC játékokban (főleg a frissebbekben, és főleg ami
nem vmi f.s konzolport), jellemzően állítható a FOV, így mindenki
megtalálja "a maga számítását", a saját preferenciái, és kijelzője
szerint... Van aki sokat szeret látni, és nem zavarja, hogy emiatt
minden rohadt messzi lévőnek tűnik... más meg keveset, és nem
zavarja, hogy ettől a mozgása lassúnak tűnik, mint egy zoom-os
felvétel a versenyszemélygépjárműből: különbözőek vagyunk, na!
Az alapbeállítás a legtöbbeknek, a legelterjedtebb kijelzőkön faja.
Aki ezektől eltér (21:9, multimonitor, stb.), vagy éppen ez (vmiért)
hányingert okoz neki (előfordul), állíthatja: örömésbódogság...[GONOSZ]
Annyi, hogy sommásan kijelenteni, hogy "16:9-ben" többet látsz
minden esetben, egy hatalmas tévedés... Amikor képkivágással
jutsz el oda a 4:3-ból, mint régebbi(!) játékokban gyakran, akkor
az pont kevesebb információt jelent. Szerintem nem nekem kell
ezt elmagyaráznod, de tőled megszoktam, hogy próbálkozol.Inkább magyarázd el Sztregonak, neki nem volt világos a dolog!
Neki nem számított semmi, csak a 16:9 meg a fix 60 fps, hogy
ne legyen hátrányban (gyors legyen), ja és a "gyönyörű grafika".
[/GONOSZ][ Szerkesztve ]
-
Pompi
MODERÁTOR
válasz DigitXT #6692 üzenetére
"
Még több panasz lenne, hogy "lőrésen" kell kinézni az autóból."Magamra ismertem de már rávettem magam a belső nézetre teljesen, megszoktam. Csinálom újra a 2014-es LeMans challenge-et és már nem zavar a lőrés. Megjegyzem egész jó kis goldokat osztogattak akkor arra a kihívásra - amiket most újra megkapok, nem rossz
Feel Good Inc.
-
Lirion
addikt
válasz DigitXT #6692 üzenetére
Ha mondjuk az RR3-ban "elmosnák" a kép szélét
Nem a kép szélét írtam és pláne nem egy telefon kijelzőjén megjelenített képre vonatkoztatva.Mutatok egy képet, ahol nem az egyikből való kivágással készül a másik képarány, így össze lehet érdemben is vetni azokat.
Attól, hogy a filmiparban "A" féle szabványt használnak, még a "B" szabvány lehet ugyanolyan optimális képarány. Egyéni preferencia kérdése..
Játék szempontjából mutathatnál egy új címet, ahol a 4:3 többet mutat, mint a 16:9. Ne ragadj le az ezredforduló táján, és pláne ne érvelj azzal, hogy 10+ éve mi volt. Még full hd se volt akkoriban, nem hogy szélesvásznú játék.. De elég, ha a saját linkedet megnézed, az elmúlt 10 évben 100-ból kb. 1-2 játék van, ahol nyújtással vagy képkivágással érik el a szélesvásznat. Szóval Sztregonak igaza volt, a mai játékokban tényleg több látszik 16:9-ben.
De ha már autó játék, az optimális képarány így néz ki:
-
DigitXT
félisten
Hozod a formád! Nem: a 4:3 nem az optimális képarány! Ahogy a 16:9 sem az.
Egyszerűen nem létezik optimális* képarány, mert nagyon függ a felhasználástól.
(Az egy dolog, hogy amikor a TV-t kitalálták, azt mondták, legyen a 4:3, mert a
legtöbb embernek az volt a legkényelmesebb. De ez is full történelem. Tényleg!)
Ahogy mondjuk Sztrego is "végigszenvedte" az összes játékát 2007-ig 4:3-ban a
PS2-jével, mert hát olyan TV-je volt otthon, és mit kössön rá, nem igaz? Ez van...
Szerk: az mondjuk más kérdés, hogy a CRT TV-ket is át lehetett kapcsolni 16:9
módra, cserébe persze letterboxolt: ezt vagy nem tudta, vagy nem csak ez volt a
baj, mivel a hagyományos TV-k felbontása (bár foszfornál ez sem triviális!) picike,
szóval 2007-ben nyílt ki a világ, mert lett egy nagyfelbontású+szélesvásznú TV-je.
És azóta ez az etalon: hiába csináltak azóta 21:9-es TV, amin még többet látna?
Szegény mérnökök. (És persze szegény marketingesek... Csak erőlködnek?!)---
Megjegyzem amikor besétálnak a képbe oldalról, mert "túl sokat lát a kamera", a
hátam közepére kívánom a 16:9-et. Vagyis azt a 120 fokot, amit ebbe belesűrít.
Vagy amikor nem fér be az alany a képbe, mert (...nem ismételném meg megint)!
Okés, akkor távolabb megyek: úgy már belefér! De megint felesleges részleteket
látok a kép szélén, ráadásul kicsinek látszik a téma középen: viszont ilyen a TV,
ilyen a YT. Ez kvázi-szabvány manapság, így ebben dolgozunk. Ezt kell szeretni!
Ehhez kell alkalmazkodni - adott esetben levágni a bíró lábát, és akkor milyen jó!Vagy kisebb látószögű objektívet használni: zoomolni! És azzal levágni a lábát.Ellenben egy 4:3-as (fogjuk rá hogy zoomos) akciókamerás (LOL!) videóban pont
sebességérzeted nem lesz (a perifériás látómező hiánya miatt). Tudod mekkora
látószöggel dolgozik mondjuk egy Sony AS200? 170 fok. Befér-e ez értelmesen
a képbe? Nanáhogy... nem! Mi történik? Halszemtorzítás: szükséges rossz...
Persze a linkelt videóban nincs torzítás, de 4:3-ról le lett vágva 16:9-re: elég szar.
Eredetileg sem volt túl jó, de így végképp nem mond semmit, felgyorsítva sem.---
Mikor veszed már észre, hogy rossz emberrel vitázol? Már megint. Ugyanúgy,
ahogy a "Számítógépes grafikáról kezdőknek" c. "fejezetnél" azt akartad nekem
bemagyarázni, hogy a 2 pixel az 1, noha a lelked mélyén már tudtad, hogy nem.
Mondjuk valahol ez szórakoztat, tőled megszoktam: valószínűleg ezért csinálod!
Viszont ha a topiklakókat zavarja, a jövőben inkább nem olvasom, amit irkálsz...Persze sajnálnám, mert a TT időddel bizonyítottad, hogy a játékhoz "van közöd".
De ha már autó játék, az optimális képarány így néz ki:
Látom két pofára eszed a marketinget: mit látunk a képen? Egy autó seggét(!!!),
ahonnan ugye lehetetlen vezetni (árkád bohóckodásra persze elmegy szódával),
valamint egy "oltárian szélesvásznú" képet (yeah!), amit a játékod úgy támogat,
hogy egy iszonyat torz(!!!) lapos képet renderel, s a két szélső monitor CSAK a
perifériás látómeződet szolgálhatja ki - ha messzi ülsz tőle, garantáltan hánysz.
Arról nem beszélve, hogy mennyire ideális a monitorok kávája a kép harmadán?
Akkor már egy 21:9-es monitor, amin ugyan még mindig torzabb lesz a kép, de
legalább nincs ott a káva. Persze a rendes szimekben az oldalsó monitor tök
más kameraállást renderel. Ergo nem torzítja a képet, pl .oldalablakot szimulál,
amire rá tudsz nézni: na az biztos sokat hozzáad az élményhez. Mint egy FFB
kormány is, amit a képeden nem látok. Biztos, hogy így szeretnél játszani?a mai játékokban tényleg több látszik 16:9-ben
Persze, mert így írják meg őket, amihez képest a 4:3 lefaragás. Mert kb. senki
nem használ már olyan monitort. Mármint "multimédiás tartalomfogyasztására".
(Cégnél természetesen egy 1600x1200-as kicsikén dolgozok. Bár kevéske, lol.)Ha raknék egy kapcsolót az RR3-ba, ami 4:3-ban nem lefarag, hanem "kinyitja"
a szélesvásznú letakarást, és hirtelen látszik a Musztáng rádiója, mit szólnál?
Tudom hülyeség, mert kit érdekel a rádió? Meg hát droidon a műszerfal felirata
sem igen olvasható. Szóval az is kit érdekel!!! Meg minek van abban a szarban
olajnyomásmérő, ha egyszer nem működik nem igaz? A tank is a felénél áll.Vagy, ha olyan kapcsoló lenne benne, hogy sz*rik a kijelző képarányára, és ha
4:3-ast érzékel, akkor letterboxban tolja a 16:9-et? Az is működhetne. De ha
már "összenyomja" nekem a képet, hogy többet lássak, akkor kínálja magát a
lehetőség, hogy az a letterbox ne két fekete csík legyen, hanem épp a rádió.
De mivel ezek szar telefonok, táblák, és zárt rendszerek - nem kívánságműsor!
Egyet tehetsz te is: ne vegyél Air 2-t az RR3-hoz! Ezt már leírtam, nem?
(Attól, hogy szarkasztikusan hangzik, lehet mögötte egy nagy adag igazság.)*: egyáltalán tudod, mit jelent ez a szó?
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Elnézést. Tényleg! EGY illusztrációt engedjetek még meg, és befogtam:
A piros keret nagyjából megfelel az "etalon" 16:9 nézetnek. Miért pont ennyi?
Mert az EA/FM annyit írt elő: ekkorára állította a látószöget viszontlátásra!
Ehhez képest sajnos (vagy nem) az alma levág! Ezt illusztrálja a sárga keret.
(Mellékhatása, hogy jobban ki lehet látni a lőrésen.) Na de csinálhatna mást?Hát persze! Ezt mutatja a zöld keret. Azt mondom, lefelé talán lenne értelme.
De felfelé a tetőt nézegetni azt nem túl sok. Viszont ha ezt csinálná, akkor a
kérdés jogos lenne a droidosok részéről, hogy waze, hát nem lehet 16:9-ben
még szélesebb látószöget használni? Mert ugye így sérülne a Sztrego-Lirion-
tétel azon állítása, hogy ha ezt használod, akkor garantáltan többet látsz...Természetesen a válasz igen, mindenki nyugodjon le a... Lila keret: "FOV++"
Hogy miért nem ezt választották? Lehet, hogy durva lenne a lőrés? Meglehet!
Lehet, hogy behányna a játékos, mert nagyon "eltorzulna" a kép? Ez is lehet.
Valamiért tehát az "etalont" választották. Szerintem is tök rendben van! Origi:
Eltekintve attól, hogy "Low" grafikán nem túl szép, de ez legyen az én bajom!
A villanyvezeték mondjuk különösen gyönyörűszép vastag és hiányos hátul...De hadd jegyezzem meg, hogy belevág a bal tükörbe: jobb lenne 21:9-ben!
(Kék keret. Mondtam én, hogy több szem többet lát: jó SZÉLES telefon kell!)
Új hozzászólás Aktív témák
- Ukrajnai háború
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Robogó, kismotor
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Óra topik
- További aktív témák...
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen