Új hozzászólás Aktív témák

  • tordaitibi

    veterán

    LOGOUT blog

    válasz Indi86 #572 üzenetére

    " ebből lejön 20% hálózati veszteség, tehát mire az autóba jut: 0,5*0,8= 40 % a hatásfok Az autó ezt 90%-osan hasznosítja 0,4*0,9= 36%-os lesz az energiafelhasználás"

    Csak erre reagálnék mert képtelen vagy elszakadni a 90% villanyautó hatásfoktól. Az nem 90 hanem 65-70%.
    Bevágnék ide egy erről szóló pár sort:

    ""Ezzel szemben egy villanymotor a visszatöltésekkel együtt 90 százalékos hatásfokkal üzemel a teljes fordulatszám tartományban. Kezdésnek nem hangzik rosszul, de ehhez még hozzá kell számolni nagyjából húsz százalék veszteséget. A legtöbb Tesla- és Leaftulajdonos beszámolója alapján ennyi energia illan el a töltés során, illetve az aksiból, mire eljut az áram az inverterhez, ahol még eltűnik öt százalék. A hajtás veszteségeivel együtt ki is jön a végeredmény: 67% .""
    Ez a konnektortól számított átlagos hatásfok. Nagyon-nagyo nmessze van a 90-től!!

    A Te 36% hatásfokod utópia, az 26 jó esetben.
    Az is igaz hogy egy jó dízel vagy benzines meg átlagban 20% körüli, a 40 az esetleg ideális állandó terhelésen valós, még így is jobb a villanyos autó.

    A vasúti vontatás eredő hatásfoka is pontosan itt van, 18-24% között. Ugye milyen érdekes, ezt se hitted volna, a korszerű villanymozdony se megy 90%-al, pedig nincs tárolás, töltési veszteség.
    Ha elszakadunk kicsit a rózsaszínű ködben lebegéstől meg az elvakult elfogultságtól, akkor rádöbbenünk hogy hiába elektromos valami, attól még lehet a teljes lánc hatásfoka meglepően kevés.

    Tudod minek 99,99% a hatásfoka, a konnektortól számítva? Az elektromos fűtőszálnak, pl. villanybojler.
    Ha az erőműtől indulunk el akkor annak is leromlik 35-40%-ra de kimagaslóan jó így is.

Új hozzászólás Aktív témák