Új hozzászólás Aktív témák
-
Gyantusz
tag
válasz
S W A T #2480 üzenetére
"Végül is nézhetjük igy is..... (bár megnéznélek ha te illegtél billengtél volna ott) De még mindig azt mondom a kapitánynak minimum egy lefokozás....."
Látom, nem érzed át a lényeget!
Pedig éppen Te kérdezted nem is oly' rég', hogy mi van akkor, ha a másodpilóta rosszul lesz. Hát pont ez! Ha törik, ha szakad, a gépet le kell tenni, mert az orvosi vészhelyzet kezelése mindenekfelett áll! Nem beszélve arról, hogy egy esetleges fedélzeten bekövetkező halál esetén a rendőrség hivatalból köteles eljárást indítani, a hozzátartozó pert indíthat, kártérítést követelhet, a pilótákat, érintett személyzetet évekik a bíróságokra citálják, tehát fizetni kell ekkor is a béreiket úgy, hogy közben meg sem termelik azt, perköltségek, és végül a kártérítés kifizetése, nem is beszélve a presztízsveszteségről, amit nem is lehet tán pénzben kifejezni.
Természetesen egy ember élete nem egyenlő a másik kétszázéval és a gépével, ezért kell mérlegelnie a kaptiánynak (akinek ebből is látszik, hogy hatalmas felelősége van!!!) és a személyzetnek, valószínűsítem, hogy egy erre is felkészített stábja van folyamatosan készültségben a légitársaságnak (természetesen már amelyik meg tudja fizetni), akiktől aztán rádiós tanácsot lehet kérni. Egy "vészhelyzeti kódex"-et biztosan kidolgoztak már rég, ill. folyamatosan tovább fejlesztik azokat (azt sem tartom kizártnak, hogy anélkül meg sem kapja a légitársaság a működési engedélyt).
Az, hogy mi lett volna, ha a fedélzeten lettem volna (veled)? Te egészen biztosan a karfákat markolásztad volna, míg a kezeid le nem lilulnak, én meg tuti a hozzám közelebb eső füledet...
Mi lett volna? Tudnék tenni bármit is? Nem, ültem volna, mint Pistike a pincében. Egyébként nagyon valószínűsíthető, hogy előre közölte a kapitány az utasokkal, hogy Hamburg felett rossz az idő (már eleve úgy szálltak fel - Lufthansa szerint a menetidő 1 óra 20 perc), leszállásnál ha egy kicsit oldalazva fognak repülni, ne íjedjenek meg, valamint húzzák szorosabbra az öveket. Tehát ment a "lelki fröccs", fel kell készíteni az utasokat, de erre vannak a stewardesek is, valamint minden ülés háttámlájának zsebében vannak tájékoztató füzetecskék, amik magyarázó ábrákkal adnak utasítást minden eshetőségre! Az megint szokványos eljárás, hogy leszállás előtt mindenkit felkeltenek a légikísérők, és megkérik őket, hogy csatolják be magukat, különben a torkukat elvágják. Szóval majdhogynem "szokványos" leszállás volt egészen addig, amíg a gép pályát nem fogott, aztán "párnahatás" és társai, plusz kis "alacsony szintű szélnyírás", és elfújta a pályáról. A bal törővég kicsit végigkarcolta a betont, de annyi baj, "csutkagáz" és elporoltak. A Times Online cikkéből kiderül, hogy az átstartolást követően a következő besorolásnál hiba nélkül lerakták a gépet. Másnap, vasárnap már ment a gép a Lufthansa szereldéjébe átvizsgálásra. A Lufthansa mindkét pilótát dícséretben részesítette!
Egyébként a Bundesstelle für Flugunfalluntersuchung (BFU) (szabad fordításban német szövetségi repülőgépszerencsétlenség-kivizsgáló hivatal) természetesen hivatalból volt köteles eljárst indítani az esemény kivizsgálására.A vádaskodás helyett előbb meg kellett volna (és meg kell!) ismerni az adott szituációt és
csak utána ítélkezni, már ha érdemes...Kai Tak speciál: [link], [link], [link], [link], [link], [link].
egyéb"Emmácska nem csak úgy hopplá jött. Lehetett tudni."
Mivel a repőjáratoknak fix menetrendjuk van (ha hiszed, ha nem), marhára "nem érdekli" a járatszervezőket az időjárás, maximum annyira "csak", hogy az adott járat fel bír-e szállni, vagy sem, hiszen az ő dolguk az, hogy ha lehet ne okozzanak légidugót és ha mégis összejön, akkor minél hamarább megoldják (pontosabban több járatszervező csapat dolgozik párhuzamosan egymás mellett-felett-alatt: az egyik az aktuális légitársaságé, a másik az indító reptéré, aztán jönnek a légiirányítók és a fogadó reptér szolgálatai - és az őket kontrolláló mindenféle légügyi hivatalok). A végcél feletti idő is befolyásolja a járatot, de annyiban, hogy ha nem tud ott leszállni az az aktuális járat, akkor melyik reptér mentrendjébe lehet belepasszírozni! Mivel nem egy járatról van szó, hanem legalább 50-80-100-ról(! hiszen Hamburgba nem csak Németo.-ból akartak leszálni, hanem az egész EU-ból, külföldről stb.), így el lehet képzelni ugyan, hogy mikor az északi térségben tombolt a vihar, a járatokat törlik, de ez tetemes pénzkieséssel jár, így törlésre a legszélsőségesebb esetekben kerül csak sor, a "késés" mindennapos (ugye 2006-ban? az EU-n belül a legpontosabb légitársaság a Malév volt!)! A másik lehetőség, mikor magasan képzett(!) pilótákkal lerepülik a távot. A pilóták folyamatos továbbképzésére azért kell hangsúlyt fektetni, mert ilyen esetek majdhogynem mindennaposak, de legalább is "mindenhetesek" az biztos... Azért vannak a komoly légitársaságoknak rep.szimulátorjaik, hogy ilyen esetek begyakoroljanak a pilóták, ráadásul nem egy EasyJet-ről van szó, hanem Európa legnagyobb légitársaságainak egyikéről, a Lufthansa-ról! (valószínűleg veszélyességi prémiumot is kapnak ilyenkor) Amelyiknek meg nincs rá pénze, az meg kibérli arra a pár órára... Marha egyszerű, meg van oldva minden.
Egy ilyen kiterjedt vihar lefolyása nem percek kérdése - a járat 1:20 alatt gyak. átrepülte Németországot délről (München) északra (Hamburg) - hanem több óra, ezért nem engedhető meg (anyagilag) az, hogy a járatokat leállítsák. Különben meg azért van az "Atyaúristen", azaz az egyes Nemzeti Légügyi Hatóság, hogy ilyen helyzetekre is figyeljenek és elrendelhetnek esetlegesen légitilalmakat bizonyos járatokra (lásd vízügyi, rendélszeti hivatal a viharfokozatok esetében). Értelemszerűen azokat tilthatják le, amelyek pont kénytelenek belerepülni a viharzónába.
Mellesleg a tehetősebb légitársaságok pedig azért adnak zsozsót a navigációs műszerek továbbfejlesztésére, hogy "All Weather" (azaz bármely napszakban bevethető) legyen az összes veszélyes helyen repülő repülőgépük (ugye megint a profit). Az már más tészta, hogy mit fizetnek ki és szereltetnek be azokba... (nem egy FedEx-es és UPS-es gép pukkant le csak azért, mert nem volt rajta az adott műszer - 1. vagy öreg gép volt (B 727), 2. vagy pár hét múlva lett volna esedékes a beszerelés, de ez már a pech netovábbja - gép gallyra ment, legénység épphogy megússza jó esetben).Szóval ahhoz, hogy utasként felszállj és le is szállj egy géppel, a háttérben még tengernyi problémát meg kell oldaniuk a szervezőknek. Nem egyszerű a téma!
És mindezen ismeretek hiányában kapásból azt írni, hogy lőjék fejbe, vagy fokozzák le a pilótát, hát... kissé érdekes...Megnéztem mégegyszer a filmet és továbbra is csak azt tudom mondani, hogy maximális gratulációm a pilótáknak a helyzet megoldásához!
Egyébként a pilóták a legkisebb pontok ezekben az ügyekben, a legnagyobbak a cégvezetők, ugyanúgy, mint a kamionsofőrök esetében... Főnök-szemmel nézve azért fizetik őket, hogy a légihelyzeteket megoldják.
"Végül is nézhetjük igy is....." - Minden szempontot begyűjtve célszerű az ítéletedet megalkotni![ Szerkesztve ]
Örülj ifjú ember a fiatalságodnak! (A prédikátor könyve)