Új hozzászólás Aktív témák
-
degu
senior tag
válasz
Gyantusz #1198 üzenetére
Baratom!
Nem veszem fel a kesztyut!
A sok nagyarcu,kemeny duma,meg ---leszarok mindenkit---hozzaallas mellet csak egyet vilagits meg nekem l.sz.!
Hogyan csokkentik a zajterhelest a teknika legujabb vivmanyaival,/no meg a fekete magiaval/ a haztetok felett 50m-re elsuvito repcsik eseteben?
A repter bezarasat pedig azert nem fogja tudni elerni senki,mert q*rva nagy uzlet!
Adu asz,hogy szarf*szu Toni,es sleppje keres otven?-szaz?mittomen mennyi millat...
Ehhez kepest otvenezer ember nyugalma nem nagy ar! /NEKIK!/
Ez a... Szabad Vallalkozas!?...Pajtas!
Egyebkent feldobott a szlogened!
A repülés egyik alaptétele:
''A szabályokat vérrel írják.''
De...vazze!..miert az en veremmel?...es miert nem a Tieddel?verprofi pesszimista,aki felett nem repult el nyomtalanul az ido vasfoga
-
Gyantusz
tag
válasz
Gyantusz #1214 üzenetére
Bocs, hülyeséget írtam!
A Sydney-i nyári olimpia 2000-ben volt.
[link]
Az athéni volt 2004-ben...
[link]
[link] - http://www.olympic.org/uk/games/index_uk.asp
Kínai repterek (2008-as nyári olimpia):
Beijing - Capital
[link]
[link] - jó kis gurulóút...
Sanghai-Pudong International
[link]
Sanghai-Hongqiao
[link]
[Szerkesztve]Örülj ifjú ember a fiatalságodnak! (A prédikátor könyve)
-
jasszer
senior tag
válasz
Gyantusz #1215 üzenetére
Kíváncsi vagyok h a gurulóút mellett hány baleset történik, én biztosan bámészkodnék a kocsiból.
Kínáról jut eszembe:
''A kínai légiközlekedés fejlődik a leggyorsabban a világon, öt év alatt 95 százalékkal nőtt az utasok száma, 2030-ra várhatóan a kínai lesz a második legnagyobb légipiac az amerikai után. Az igények kielégítésére legalább 1600 repülőgépet kell beszerezni a következő 13 évben, ami 150 milliárd dolláros kiadást jelent a kínai vállalatoknak, költségvetésnek.''
Ez még azzal együtt is durva h Kínáról van szó...Apokalipszis? Ezeknek?!
-
-
thomas333
újonc
válasz
Gyantusz #1225 üzenetére
A repülőgépek le és felszállásakor a madarak rendkívüli veszélyt jelentenek a gépek számára. A ''bird strike'' - amikor egy vagy több madár a repülőgépnek ütközik, esetleg a hajtóművekbe kerülhetnek be, roncsolva azokat. Íme kis hazánk, Budapest, Ferihegy hatékony madár-védelméről egy bizonyíték, nem ígéret
és valóban a Te véreddel:
[link]Tom
-
degu
senior tag
válasz
Gyantusz #1214 üzenetére
Elore kell bocsajtanom,hogy nagyon tetszett a hozzaszolasod!
Ervek,es ervek,tenyek,adatok...errol kene szolni ennek a topiknak!
De azert nekem is vannak ellenerveim,mert annak ellenere,hogy objektiv voltal,
szeretnelek megismertetni a tema masik oldalaval!
Nem allitom,hogy szakmai vaksagban szenvedsz,hiszen targyilagos voltal!
De azert van egy-ket szempont,amin el kene gondolkodnod!
Alapvetoen elorebocsajtanek egy zoldnek tuno dumat!
Azert elunk,hogy repuljunk? Azert elunk,hogy dinamikusan fejlodjunk?Azert eljunk,hogy noveljuk a bevetelt?Azert elunk,hogy barmi aron biztositsuk a legi teherszallitast/Tokolon pl./Azert elunk,hogy q*rvan hatrekonyak,sikeresek,es modernek legyunk?
A fejlodes,es a modern kor kihivasai...az egy dolog!
De vegul is az emberisegnek/szerintem/ nem ez a feladata,celja,hanem hogy emberi modon eljen!Kiegyensulyozottan,harmonikusan...Es eselye legyen arra,hogy legyozzon minden akadalyt,es...boldog legyen!
Az ut,amin elindultunk...ugy nez ki,hogy rossz ut!
A kornyezetunket mar elb*sztuk!
Most pedig mindent megteszunk annak erdekeben,hogy az ember normalis alkalmazkodo/vedekezo mechanizmusat megsemmisitsuk!
Reptereket epitunk/uzemeltetunk. Szamolgatjuk a decibeleket,a beveteleket, zsonglorkodunk a *besiklasi szogekkel* a modern gepek zajszintjevel...
Kibontjuk a *fejlodes zaszlajat*
Minek? Elveszett a sok baba kozott a gyerek!Magunk alatt fureszeljuk a fat!
Te abbol indulsz ki,ahogy a repter uzemeltetese a varosban...teljesen termeszetes,es normalis dolog!Csak megfeleloen szabalyozni/megszokni kell!
Na! Itt tertel le az objektivitas keskeny osvenyerol!
A lakoteruleten a repter emberileg elfogadhatatlan!
Az emberi alkalmazkodokepesseg ennek a feldolgozasara nem kepes!
Es akkor itt jon a -ki szivjon,es miert-kerdes!
Mondd?
Miert van az,hogy normalis orszagokban a repterek a varostol tobb tiz km-re vannak?
Minket a ruszkik szivattak meg Tokollel,meg a tobbi,varosban epult repterrel!
A MIG-eknek kellet a harci terep...az akkori hajbokolo kormany meg mukkanni sem mert!
Igaz ugyan,hogy a tokoli repteret regebben epitettek,de akkor ket duplafedeles HA szallt fel...egy heten ketszer!
/Es egy teljesen maganjellegu kiegeszites!Hogy miert vettem a repter mellett hazat?Mert szemet modon jogilag Tokolon NINCS REPTER! Nem letezik,bezartak,nem uzemel!...Halistennek elmentek a ruszkik/
Jogilag Tokol *nem nyilvanos fel-es leszallopalya*! NEM REPTER!
Es ennek hatartalan jogi lehetosegei/furfangjai vannak!
Irtad:
egy repülőtér (jogilag is) korrekt üzemelését nem is olyan egyszerű kialakítani!
Akkor mondd! Miert nem repter Tokol,es miert van kiirva a bejarat mellett,hogy Repter I,bejarat...
Es meg azt is vilagitsd meg l.sz.,hogy a legfelsobb repulesugyi hatosag miert mondta azt,hogy,mivel Tokol nem repter,neki SEMMILYEN ellenorzesi joga nincs Tokol felett...!
Es meg azt is a tudomasomra hozta egy repulesben jartas jogasz,hogy ebben az esetben a repteret uzemelteto szabja meg a repter uzemeletetesi szabalyait
Erted!
Jogilag!!!!
Kiprobalhatott volna ket Stinger,vallrol indithato raketat a csoka...ha lett volna ra penze!
Igy fordulhatott elo,hogy ejjel vagy tiz percet alhattam,az el elduborgo harci helikopterek
miatt!
Alszom otthon ejjel az agyamon,es jonnek a desszantosok?!Mert Tokol NEM REPTER!
Ugyhogy probalj elmerulni a repules piszkos reszleteiben is!
Itt korrektsegrol szo sincs!
Itt a nota az uzletrol,meg a penzrol szol!
Meg a demokraciarol!
Egy csirkefogo/VP/ zuzhat ezerrel a hazam felett,mert demokracia van!
Gondolj bele!
Amcsiban mi tortenne?verprofi pesszimista,aki felett nem repult el nyomtalanul az ido vasfoga
-
nRu3
addikt
-
Gyantusz
tag
válasz
Gyantusz #1244 üzenetére
''(...) és minél hamarább bekövetkezzen a nyomáskiegyenlítődés a két tér között (bel-/kül-)''
Illetve minél egyenletesebben (lassabban), mert pont a hírtelen, robbanásszerű nyomásváltozás az, ami káros a gép szerkezetére (és bent az emberekre) nézve.
[Szerkesztve]Örülj ifjú ember a fiatalságodnak! (A prédikátor könyve)
-
Boeing 737
senior tag
válasz
Gyantusz #1245 üzenetére
Köszi.
Ilyenkor ugye nem folytatják az utat hanem vissza mennek a reptérre?
A 737-esnek hány olyan balesete volt mikor szószerint elkezdet szétesni de még le tudtak vele szállni? (egy esettről tudok mikor felszállásnál leesett a hajtómű meg volt az NGC-s repülő katasztrófákba is mikor leszakadt a tető.) Szal ilyen mennyí volt nem tudjátok?A világ legszebb repülőgépe a Boeing 787-es. http://img.index.hu/imgfrm/1/6/2/0/BIG_0003061620.jpg
-
Gyantusz
tag
válasz
Gyantusz #1354 üzenetére
Csak most nézem, hogy azfenébe nyílik ennek a teherajtaja?!
[link]
Repülés közben hogy lehet ezt kinyitni, kifelé nyílik?!
Minden eddigi tehergépnek az alsó ~1/4-e lefelé-kifelé, a felső 3/4-e felfelé-befelé nyílik.
Mindenesetre érdekes.
Ráadásul, mikor lerakta a pilóta a 2. linkben a gépet, frankón belibegett a szárnya. Nem mondom, hogy nincs rá méretezve a gép, mert talán a szovjet repüléstörténet első, mai szemmel is modern technikával tervezett repülőgépe, de azért 2000 ilyen leszállás és lehet elfárad a száry vállban. Érdemes megnézni a Hercules-ét:
[link]; [link]
Mondjuk azért a két hajtóműve könnyebb egy cseppet...
An-12: [link]
A Cub is rep.-hajóra készült?
[link]
Ilyet megcsináltak az egyik 0-szériás F-18-al is...
Il-76:
[link]
[link]
[link]
Azért a válla korrektebbnek tűnik.
Il-76MF: [link]
Kína szívesen gyártaná az MF-et... (bár abban nem lenne köszönet)
C-17: [link]
[link] - mint egy jóllakott hörcsög...
[link]
Ha már kabinbelsőknél járunk:
C-130J
[link]
[link]
[link]
C-17:
[link]
[link]Örülj ifjú ember a fiatalságodnak! (A prédikátor könyve)
-
Gyantusz
tag
-
S W A T
senior tag
válasz
Gyantusz #2316 üzenetére
Köszi.
Én nekem ezt az indexen mondták még pár éve állítólag ez kin van a Saab honlapján de nem tudok angolul.
A polgármesteri hivatal is alátámasztotta Mónika létezését, üvegcsont betegségét és a gyűjtést. Esztergályos Cecília is segít, video: http://href.hu/x/9x9v Ha Te is segítenél: http://href.hu/x/9wol <<< "Peace, Love, Empathy" by Kurt Cobain >>>
-
mityku
aktív tag
válasz
Gyantusz #2344 üzenetére
Hali!
Én nem lennék biztos abban, hogy a padlóról nem zuhanhatunk mélyebbre! Attól félek lesznek még itt meglepetések ( negatív értelemben). De ne legyen igazam, és tényleg innen lenne szép nyerő pozícióba felállni!
Optimistán bele a reménytelenségbe! ''a légifölény olyan mint a pénz: nem boldogít, de nem árt ha van'' - by: JagdPanther
-
Gyantusz
tag
válasz
Gyantusz #2358 üzenetére
Ma találtam ezt az oldalt:
A MOL kutatásaihoz szükséges felszerelést szállítja a világ legnagyobb repülőgépe
2008. január 19-i hír a MOL-tól.
Örülj ifjú ember a fiatalságodnak! (A prédikátor könyve)
-
-
Gyantusz
tag
válasz
Gyantusz #2419 üzenetére
"(...) a pilóták sincsenek agyonfizetve (légitársasága válogatja, gondolom az Emiratesnek azért van mit a tejbe aprítania...), ebből fakadóan azok is "szeretnek" fusizni, pluszműszakokat bevállalni."
Még ehhez hozzáteszem, hogy a légitársaságok sem szeretnek "érthető okokból" sok pilótát alkalmazni (ugye a kiadások), így effektíve egy vezetőre több lerepülendő óra és járat jut. Ez természetesen nagyban függ az adott légitársaság anyagi helyzetétől is. Tök olyan, mint a távolsági buszozás és a "kamionozás".
Arra azért kiváncsi lennék, hogy a hátszélben megspórolt kerót el tudják-e "seftelni" a pilóták a műszakiakkal... Gondolom a dörzsöltebb cégvezetők már eleve kalkulálnak ezzel a megmaradt üzemanyaggal (és megint a költséglefaragások).
[ Szerkesztve ]
Örülj ifjú ember a fiatalságodnak! (A prédikátor könyve)
-
S W A T
senior tag
válasz
Gyantusz #2419 üzenetére
A pilótát nem lehetne megbüntetni hga túl hajtja magát pl mint a kamionosokat? (kamionba is van v-mi bigyó ami nézi mennyit ment pihenés nélkül és meg is büntetik a sofört keményen ha jól tudom...)
Egyébként a kérdésem m ég mindig áll szóval ilyenkor mi van ? Bejelentik az utasoknak hogy a másodpilóta éppen haldoklik és aki tud segitsen
Hátha van orvos a gépen.
Azért nem semmit élhetett át a kapitány.......
[ Szerkesztve ]
A polgármesteri hivatal is alátámasztotta Mónika létezését, üvegcsont betegségét és a gyűjtést. Esztergályos Cecília is segít, video: http://href.hu/x/9x9v Ha Te is segítenél: http://href.hu/x/9wol <<< "Peace, Love, Empathy" by Kurt Cobain >>>
-
Kazimír
őstag
válasz
Gyantusz #2411 üzenetére
Egyre azt próbáltam észrevenni a felvételen, hogy a pilóta tényleg fejjel előre fogott-e talajt, de mintha itt, 0:22-nél a lábát látnám alul.. de már annyiszor megnéztem, hogy meg nem tudom mondani
S W A T: Szerinted hányan esnének hirtelen pánikba, ha bejelentené a légikisasszony, hogy az egyik pilóta haldoklik..[ Szerkesztve ]
Be köll fizetni, azt' jólvan...
-
Kazimír
őstag
válasz
Gyantusz #2430 üzenetére
Ok, így már rendben van.
Azt én is észrevettem, hogy az ülés fejjel lefelé kerül, és ezzel a pilóta is, amíg el nem váltak egymástól. Elolvastam az ülésről a Jetfly-os cikket is. Érdekes.Ami ukrán SZU-27-essel történt, az szörnyű tragédia volt, sok néző meghalt
Miért is zuhant le az a gép?
Be köll fizetni, azt' jólvan...
-
mityku
aktív tag
válasz
Gyantusz #2434 üzenetére
"Lehet most kapálnak valahol a tajgán (mint Scott O'Grady)..."
Hát igen az oroszok a légügyi szabályokat ( így mondják szabályosan?), elég lazán kezelik. eml´tetted az indiaiakat, hát ott is van böven gép amortizálás.
Optimistán bele a reménytelenségbe! ''a légifölény olyan mint a pénz: nem boldogít, de nem árt ha van'' - by: JagdPanther
-
Kazimír
őstag
-
S W A T
senior tag
válasz
Gyantusz #2431 üzenetére
Műteni valszeg nem tudnak, Ez tetszett
.
A polgári reoülésre gondoltam
A polgármesteri hivatal is alátámasztotta Mónika létezését, üvegcsont betegségét és a gyűjtést. Esztergályos Cecília is segít, video: http://href.hu/x/9x9v Ha Te is segítenél: http://href.hu/x/9wol <<< "Peace, Love, Empathy" by Kurt Cobain >>>
-
S W A T
senior tag
válasz
Gyantusz #2478 üzenetére
Végül is nézhetjük igy is..... (bár megnéznélek ha te illegtél billengtél volna ott) De még mindig azt mondom a kapitánynak minimum egy lefokozás..... Emmácska nem csak úgy hopplá jött. Lehetett tudni.
A polgármesteri hivatal is alátámasztotta Mónika létezését, üvegcsont betegségét és a gyűjtést. Esztergályos Cecília is segít, video: http://href.hu/x/9x9v Ha Te is segítenél: http://href.hu/x/9wol <<< "Peace, Love, Empathy" by Kurt Cobain >>>
-
Gyantusz
tag
válasz
Gyantusz #2490 üzenetére
Az Index-cikk:
"Az egyik szárny a földhöz csapódott, és megsérült. A pilóta azonnal "fölrántotta" a levegőbe a gépet, majd baj nélkül landolt."Ez természetesen bulvár szintű megfogalmazás. A szárny szerkezetében nagy valószínűséggel nem történt kár, max. a törővégeknél, hiszen repülés közben ezek a szányfelek fel-le járkálnak több métereket(!), sokkal rugalmasabbak és hajlékonyabbak, semmint ilyen horzsolás hazavágná őket. Ami kár lehetett, az az egyik "szárnyfül" (winglet), meg a jobb oldali fékszárnyak alja kicsit felpöndörödhetett. Simán cserélhetőek, röntgenezni (roncsolásmentes fémvizsgálat) csak a törővégeket kell.
Alacsony szintű szélnyírásokat egyébként nem lehet kiszámítani és mérni, mikor és hol vannak csak nagyon-nagy szórásal (ezért veszélyesek, ~1971 óta figyelik a jelenségeket), hiszen 50-100 m-enkén fordulhat a légáram iránya 90-180 fokkal is! Viharos időkben ez teljesen "szokványos" természeti jelenség. Ezért kell a pilótáknak szimulátorokon gyakorolni...
Ettől függetlenül statisztikailag sokkal biztonságosabb a légi utasszállítás, mint a (gumikerekes) szárazföldi.Ennyi erővel akik a London Heathrow (LHR)-ra szállnak le nap-mint nap - esetenként 0-50 m-es látási körülmények közöztt - azokat is lelőhetnénk egyessével, a végén nem maradna egy gyakorlott, tapasztalt pilóta sem...
[ Szerkesztve ]
Örülj ifjú ember a fiatalságodnak! (A prédikátor könyve)
-
Gyantusz
tag
válasz
Gyantusz #2491 üzenetére
Más.
Tender a 2-es terminál bővítésére (Budapest Ferihegy) - archiwebÖrülj ifjú ember a fiatalságodnak! (A prédikátor könyve)
-
#65675776
törölt tag
válasz
Gyantusz #2490 üzenetére
"[...]marhára "nem érdekli" a járatszervezőket az időjárás, maximum annyira "csak", hogy az adott járat fel bír-e szállni, vagy sem[...]"
Illetve le tud-e biztonságosan szállni. Az üzemanyagtartalék mindig úgy van meghatározva, hogy a kitérőrepteret minden további gond nélkül el tudja érni, és több maradjon a tartályokban, mint a vésztartalék 2x-e. Ez szintén része a menetrendnek.
-
S W A T
senior tag
válasz
Gyantusz #2490 üzenetére
Azért ha v-ki rászánja magát hogy felüljön arra a töb b toönna repülő fémdarabra az nem kapaszklodik a karfába sztem... Max ha fejen áll s gép te talán m ég akkor is Garfield-et olvasnál
Továbbá sewnki nem mondta hogy lőjük le a kapitán yt pusztán ne ajnározzák mekkolra hős és igenis koppintsan ak a fejére főleg hogy n em vette át a gépet m ert az elsőtiszt vezette a gépet [link] és legjobb tudomásom szterint ha olyan a helyzet a kapitánynask kötelssége elvenni az irányitást.
Én továbbra se ajnározgatnám.
[I]egyébként rokonod a pilóták v-meike
[/I
Pedig daa-raa] nem egy kezdő ilyen téren [link]
Tényleg nem értem mért véded ilyen vehemenciával azokat akik kishijján több mint 130 ember halálát okozták. Volt még abba a buszba annyi üzemanyag sztem hogy mehettek volna m áshova ha nem akarnak hősködni....
Még mindig azt mondom tyutyujgatás helyett felelőségre vonás.
[ Szerkesztve ]
A polgármesteri hivatal is alátámasztotta Mónika létezését, üvegcsont betegségét és a gyűjtést. Esztergályos Cecília is segít, video: http://href.hu/x/9x9v Ha Te is segítenél: http://href.hu/x/9wol <<< "Peace, Love, Empathy" by Kurt Cobain >>>
-
tiv83us
veterán
válasz
Gyantusz #2490 üzenetére
Hehe, 3 napja reggel kivittem 2 FedEx pilotat 5:40-kor, hogy a 6:50-es push-back-re kenyelmesen elo legyen keszitve minden. 6:55-kor telefonalt a dispatch, hogy mehetek vissza ujra felvenni a pilotakat, mert nem lesz felszallas, a pilotak meg egy napot a hotelben toltenek. Repedes van a cockpit szelvedojen...
Ez igy ment ma reggelig, aztan a pilotak meguntak es elhuztak egy NorthWest-tel a jumpseat-en vissza Memphisbe
Szal a FedEx is tud balfaszkodni, meg jo hogy csak egy kis picsa terminaljuk van itt
Louisville-ben.Errol a majdnem-a-foldbecsapodtak temarol...egyszer Texas-ban kellett volna atszallnom egy floridai jaratra, olyan kod volt, hogy kb 1m-re a foldtol a pilotak ugy dontottek, hogy ez nem fog menni /vagy csak eppen akkor kozolte veluk a torony, hogy ne szalljunk le, mert meg ott figyel egy gep a kifuto vegen.../ es ugy atstartoltak, hogy ihaj, volt nagy ujjongas a gepen
En nem bantam, legalabb amig mentunk meg ket kort a varos felett, bevagtam meg ket whisky-colatAlways Outnumbered, Never Outgunned
-
S W A T
senior tag
válasz
Gyantusz #2491 üzenetére
A kapitányt minimum lefokozni!!!!!!!!!!!!!!! Pilóta hiba volt a hamburgi gép majdnem katasztrófája[link]
Na erre mondjál v-mi nagyon okosat. Jelentkeznél a b iróságon védőügyvédjének
Az utasok persze akkor hősként ünnepelték kiváncsi lennék most mit gondolnak hogy az a két balfék okozta.
[ Szerkesztve ]
A polgármesteri hivatal is alátámasztotta Mónika létezését, üvegcsont betegségét és a gyűjtést. Esztergályos Cecília is segít, video: http://href.hu/x/9x9v Ha Te is segítenél: http://href.hu/x/9wol <<< "Peace, Love, Empathy" by Kurt Cobain >>>
-
S W A T
senior tag
válasz
Gyantusz #2500 üzenetére
(vagy szerinted ez Stockholm-szindróma?) Most hogy mondod.....
daa-raa meg egy okos hapsi . Csak kicsit jueszéj mániás mindig azoknak teknikáját favorizálja.
A polgármesteri hivatal is alátámasztotta Mónika létezését, üvegcsont betegségét és a gyűjtést. Esztergályos Cecília is segít, video: http://href.hu/x/9x9v Ha Te is segítenél: http://href.hu/x/9wol <<< "Peace, Love, Empathy" by Kurt Cobain >>>
-
#65675776
törölt tag
válasz
Gyantusz #2506 üzenetére
Mindössze annyiról van szó, hogy az ilyen bonyolult helyzetekben mindenképpen a nagy tapasztalattal rendelkező kapitánynak kell irányítania a gépet, természetesen a másodpilóta aktív segítségével. Jelen esetben nem ez történt, tehát feleslegesen bonyolították a helyzetet maguk a pilóták. Sarkítva azt is mondhatnám, ők maguk idézték elő. Persze ehhez gondolom segített nekik az A320 család FBW vezérlése is, ami már többször bebizonyosodott, hogy nem igazán képes a bonyolult időjárási helyzeteket megfelelően kezelni.
Felesleges védeni a mundér becsületét - főleg, hogy Te nem is viseled -, több hibát is elkövetett a személyzet. Máskülönben a légitársaság sem próbálná titkolni a valódi körülményeket. Azt kell mondjam, rohadt nagy mákjuk volt, hogy nem hagyták ott a fogukat. És gyaníthatóan azok is így vélik, akik a pontos részleteket ismerik (mi nem tartozunk közéjük). Máskülönben nem ködösítenének.
Az utolsó mondatod meg lényegében egyezik S W A T vágyainak indokával. Felelőtlen döntést hozott, amikor átengedte az irányítást a pilótának. Ránézésre az oldalszél jócskán meghaladta a típusra engedélyezettet.
Kazimír: Ezt most meg nem mondom.
-
#65675776
törölt tag
válasz
Gyantusz #2509 üzenetére
Zsírul kigurították az első A400M-t. Hajtóművet mondjuk még nem sikerült egyet sem prezentálni hozzá... Mekkora vicc, bár inkább szánalom.
A leszállási engedély és egyebekre (bevallom a legutóbbi hosszúszólásodat nem olvastam végig): az engedély csak egy dolog. A torony ugye közli ekkor a pilótákkal a meteorológiai viszonyokat, és a pálya állapotát. Ezek ismeretében a pilóta feladata eldönteni, hogy leszáll-e, minden felelősség innentől kezdve az övé.
-
#65675776
törölt tag
válasz
Gyantusz #2511 üzenetére
A leszállási engedély csak engedély, nem kötelezvény. Csak feljogosítja a pilótát, hogy leszálljon a megadott pályára. Amennyiben nem találja alkalmasnak a körülményeket, saját belátása szerint megszakíthatja a leszállást, és új körre mehet, vagy kitérő reptérre. Amennyiben a pilóta a nem megfelelő körülmények ellenére leszáll (vagy odabassza a gépet), és ennek nem kívánt következményei vannak, akkor azért csak Ő felel, a repiránytók nem.
-
Gyantusz
tag
válasz
Gyantusz #2511 üzenetére
Egyébként a "touch and go" szokvsányos kiképzési művelet amíg a pilóta pályája tart. Vadászpilóták esetében a legváratlanabb helyzetekben kaphatja, olyan ez, mint a menetben levő katonáknál a "Repülő!" parancs. Ekkor ők hasra vágódnak, hátra fordulnak és bang-bang "lövöldöznek" a levegőbe. A vadászpil. is gyak. bármelyik leszállás közben kaphat átstartolást, sosem beszélik meg, amolyan "passzió", vizsgáztatják a reagáló képességét.
<szerk.1.: gondolom ugyanez meglehet a polgári repülésben is, kerószintet azért tekintetbe véve>
<szerk.2.: ill. nemcsak vadászpilóták esetében, mikor még itt voltak Debrecenben a ruszkik, sokszor kaptak a MiG-27-esek és -23UB-k átstartolást, ekkor forszázst kapcsoltak, és adjad neki, Mikepércsi út felett, pont felettünk... remegett a jóisten is...ritka király érzés...
>
[ Szerkesztve ]
Örülj ifjú ember a fiatalságodnak! (A prédikátor könyve)
-
Gyantusz
tag
válasz
Gyantusz #2514 üzenetére
Szélnyírás extra - uccsó a mai nap
Singapore Airlines B 747 - a "Kloten" - érdemes figyelni a törővégeket hogy libegnek
gyűjtemény 1, gyűjtemény 2 - a 777-es nagyon nullsorozatű pizsamában van
Mivel az A380 is gyanúsan hasonló környezetben gyakorol (ua.-on a pályán), így biztosra vehető, hogy a típusalkalmasságit meg sem kaphatják, amíg ki nincsenek kísérletezve a különböző met.körülmények közötti viselkedéseik és kontrolálásukra a vezérlőprogramok (tehát a leszálláshoz való paraméterek adottak, ha nem, nem szállnak le...).Madárkaland B 757 módra - a mayday nemzetközi segélyhívó szó
Repülési alapszabály, hogy sérült, vagy leállított hajtómű felé nem szabad fordulót kezdeni. Ebben az esetben (le is állították) szigorúan csak balra fordulhat, az irányítók ebben az esetben minden gépet eltakarítanak az útjából. Minden felszálló gépet várakozásra szólítanak fel (ugye a fel- és leszállások "csokrokban" történnek a gépszárnyak által kelltett légörvények miatt).
American Airlines B 757-ese - egy érdekes reptér...[ Szerkesztve ]
Örülj ifjú ember a fiatalságodnak! (A prédikátor könyve)
-
Gyantusz
tag
válasz
Gyantusz #2517 üzenetére
Az ehéten belinkelt felvételekből jól látható, hogy megfelelő gyakorlattal jól kontrollálhatóak ezek az esetek.
Ha a hamburgi esetben pilótahiba miatt csúsztak le a pályáról, lefokozás és "csárterezés" szerintem értelmetlen... 1. ha lefokozzák, semmit nem tanul (még jobban fog rettegni ettől), 2. a charter-gép igaz nem olyan drága, mint egy nagygép, de azt is odaverni... Ha én lennék a főnöke (jó is lenne a Lufthansánál főrészvényesnek lenni...), szigorított szimulátorgyakorlatra utalnám: hetente két műszak csak szélnyírásos gyak. négy hétig, utána kötelező élesgyakorlatok, aztán kéthetente pár óra szimulátor és aztán újra éles. Ha továbbra is marharépa, mehet takarítani, de majdnem ki van zárva.
Kalap-sapka.
Ha műszaki / vagy típushiba, az Airbus állja a "pilótáim" szimulátorműszakjait egy fél évig.
Ha pedig előre nem jelezhető többlet-oldalszelet kaptak, senki sem hibáztatható. Több pénzt adnék az előrejelző műszerek fejlesztésébe.Na, én befejeztem a témát.
[ Szerkesztve ]
Örülj ifjú ember a fiatalságodnak! (A prédikátor könyve)
Új hozzászólás Aktív témák
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Robot porszívó Mi Robot Vacuum Mop 2 Pro eladó
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron
- Riwall PRO RALM 4640 SPi,40V AKKUS ÖNJÁRÓ 46CM FŰNYÍRÓ, TÖLTŐVEL 4DB 4Ah AKKUVAL ELADÓ 2ÉV GARANCIA