Új hozzászólás Aktív témák

  • Gyantusz

    tag

    válasz S W A T #2505 üzenetére

    Az, hogy most láttatok először ilyesmit, nem jelenti azt, hogy eddig ilyen még sohasem fordult elő. Ennyi erővel ne menjen senki pilótának, mert megölhet 100-600 embert magával együtt, ne üljön fel senki a gépre, mert lezuhanhat, ne menjen senki orvosnak, mert hú de mekkora nagy felelősség, ne feküdjön senki kés alá, mert orvosi műhiba áldozata lesz...

    Nem tudom, mennyi munkatapasztalatod van, de azt a mondást, hogy "aki dolgozik, az hibázik", nem árt, ha megjegyzed.
    Csak az elvek végett: Én sosem basztam le még egyetlen beosztottamat sem azért, mert munkavégzés közben hibázott, pláne nem azért, mert - sajnos - nem tudtam biztosítani neki a megfelelő eszközöket.
    Akkor szoktam pipa lenni, mikor 3-adjára mondom el neki, hogy a fennálló eszközökkel hogyan oldja meg a problémát és 5-ödjére sem azt csinálja, csak a hülyeséget.
    A repülésben viszont nem lehet (egymás után) túl gyakran hibázni, ez esetben ami hiba felmerült "ügyesen" korrigálták (a döntés meghozatalára volt vagy 1 mp-ük se, gyak. ösztönszerűen, kézségszinten cselekedtek - valszeg a főpil. révén). Az, hogy miért került ilyen helyzetbe a gép, annak a kivizsgálására vannak hivatalos szervezetek. Hidd el, nekik sem ez az első esetük, van munkájuk nemegy. A vizsgálat elsődleges célja az okok kivizsgálása, és ha emberi mulasztás történt, akkor a felelős megkeresése és megbüntetése, valamint a hiba okainak teljeskörü feltárása és kijavítása.

    "Alapvetően nem is kellett volna veszélybe sodorni az utasokat..." - daa-raa
    Nem, igazad van, dolgozni sem muszáj és akkor nem fog hibázni senki. Amíg a leszállás okait nem ismerjük, teljesen felesleges bármit is kijelenteni.

    A tekintéjelvűségröl: az egész emberi társadalom így épül fel, a családtól kezdve az iskolákon át egészen eddig a topicig! Nem tartom túl valószínűnek, hogy egy olyan profitorientált üzemben, mint a polgári repülés, ne rugnának ki, vagy irányítanának át más vonalakra pilótákat rendfokozattól függetlenül (e miatt szigorú kontroll alatt vannak a pilóták, tudják, magánakcióik végeredménye a kirugás lesz, ráadásul ekkor nem "közös megegyezéssel" mondják fel a munkaszerződést, hanem azonnali hatállyal - ld. f.k. Scott O'Grady - tehát a leszállásnak a legnagyobb valószínűség szerint nyomós oka volt, biz. gyakorlat felett egyébként rutin munka)! Egy olyan iparban, ahol vezérigazgatókat rugnak ki, mert nem termel úgy a cég, ahogy a tulajdonosok (részvényesek) elvárnák, függetlenül attól, hogy dilettantizmusuk miatt lehetetlent kérnek, cégek jelentenek be csődvédelmet, mennek tönkre. "Nem valószínű", hiszen nem tudhatom biztosan, mert nem dolgozok benne, nem látok bele, hogy egy komolyabban 40-45 éve fejlődő iparágban milyen szervezeti felépítések vannak, bármit is kijelenteni nagy merészség és...

    "Szerinte ez teljesen természetes hogy veszélybem forog 135 ember." - S W A T
    Nem, nem természetes, de mivel olyan bonyolult már ez a rendszer és annyira túl van terhelve, hogy a - mindenki által (utasok által is) - vállalt kockázatokban már ez is benne van.
    Ha annyi lenne az egész, hogy a másodpilóta volt a hülye barom állat és kész, akkor nem kéne vizsgálóbizottság, hanem a civil számtech-fórumok íróinak a véleményére alapozva eldöntenék az esetet... mindössze egy darab külső felvételből...
    Annyi ezerféle esemény végeredménye egy-egy ilyen incidens, hogy - ezek szerint - el sem hiszed! Sosem lehet tudni, nincs-e típushiba vagy műszaki hiba! Tudod-e egyáltalán, a másodpilóta miért az? Azért, mert "kopasz", vagy azért, mert valamiért már lefokozták?

    Az elmúlt pár napban feltettem pár egyszerű kérdést, egyenlőre egyre sem kaptam Tőletek választ...

    Egyébként mivel a kapitány (főpilóta) a repülőgép parancsnoka, így a gépért és a beosztottaiért is teljeskörűen ő felel.

    [ Szerkesztve ]

    Örülj ifjú ember a fiatalságodnak! (A prédikátor könyve)

Új hozzászólás Aktív témák