Új hozzászólás Aktív témák

  • Gyantusz

    tag

    válasz S W A T #2666 üzenetére

    Szerintem van, de nem tudok pontos adatokkal szolgálni.

    1-2 db reflektorral kiváltható az NVG is. Civil gépeknél ugye nem kell rejtetten (NVG-vel) repülni. Ráadásul kevesebbe is kerülnek a reflektorok.
    Köd esetén az NVG se ér túl sokat, ahhoz már hőkamera kellene, az meg baromira drága. Egy "normál" kézi hőkamera 4,5-10 milió HUF között torlódik. Egy gépre szerelhető komolyabb termovíziós készülék meg szerintem simán 50-100 millió HUF.
    Pl. Fluke termékek: [link]

    Digitális térkép megvétele esetén szintén nem szükséges egyik infra-cucc sem, hiszen abban benne vannak a kiemelkedő tereptárgyak: kémények, toronyházak, silók, elektromos nagyfeszültségű felsővezetékek stb. Ráadásul a légiirányítók amúgy is tudják őket követni, biztonságos magasságban kell reptetni őket (~100-150 m) és nincs gond.

    Egyébként meg nem kell ehhez digitális térkép sem, elég a sima papír alapú is. Rá kell rajzolni a fent nevezett tereptárgyakat, aztán a térképcsomagot meg berakni a pilótanadrág combzsebébe. A II. vh. idején is így repültek Tobak "cicáék" "félmásodikon" a posta- és teherszállítókkal. Kívülről tudták az adott útvonalon, merre hol vannak ilyen dolgok. Persze ma azért már több "terepakadály" van, de minden megoldható. (lásd Tobak Tibor: Pumák földön-égen)

    Úgy nevezik ezt, hogy útvonaltervezés.

    Úgy gondolom, hogy egy cseppet is felelősen gondolkodó pilóta alapból csinál magának ilyen térképeket. Pláne, ha a főnöke kiadja utasításba (katonáéknál ez eleve kötelező). Aztán, mivel többen vannak és többen használják, állandóan frissítik.
    A digitális térkép csak azért jobb, mert rugalmasan bővíthető és gyorsabb benne számításokat elvégezni (menetidő, legrövidebb út stb.), de ez szintén evidens.

    Szóval megoldható az éjszakai és "bonyolult időjárási viszonyok közötti" repülés is.

    [ Szerkesztve ]

    Örülj ifjú ember a fiatalságodnak! (A prédikátor könyve)

Új hozzászólás Aktív témák