Új hozzászólás Aktív témák
-
trancer
csendes tag
Ipon-t nagyon nem ajánlom senkinek se a botrányos garanciális ügyintézésük miatt.
Nagyon régóta náluk vásárolok, rengeteg pénzt náluk hagytam, de ez nem számít nekik.Januárban visszavittem nekik egy terméket ami elromlott. Kb. 2 hét múlva kaptam az email-t, hogy:
"Befejeződött a garanciális ügyintézése, azonban a terméket sajnos sem kicserélni, sem megjavítani nem tudtuk, annak vételárát jóváírjuk Önnek."Ez azért volt érdekes, mert a termék elérhető volt, rendelhető.
Bementem a Tüzér utcába és kérdeztem, hogy ez most mi, miért nem cserélik.
Azt mondták, hogy csak úgy cserélik, hogy ha újra megrendelem és az árkülönbözetet kifizetem, mivel időközben megdrágult a termék. Hivatkoztak még arra is, hogy másik a beszállító.
Ezt nem fogadtam el, rövid balhézás után elengedték az árkülönbözetet, de nem tetszett, hogy hülyének nézik a vásárlót.Márciusban volt ismét egy ugyanilyen garis eset, a termék kezdetben még rendelhető státuszban van a webshopjukban, de miközben e-mailben megy a vita gyorsan levették, nem elérhető. Erre kértem egy másik terméket ami ugyanazt tudja mint ami meghibásodott, de ezt is csak akkor adják oda, ha kifizetem az árkülönbözetet. (ugyanaz a márka, még olcsóbb is mint ami meghibásodott).
Az árkülönbözet pár ezer forint lenne, nem egy hatalmas összeg.A hozzáállásuk és a trükközgetés miatt, és mert hülyének nézik az embert többet nem fogok náluk vásárolni.
[ Szerkesztve ]
-
-
trancer
csendes tag
válasz subaruwrc #8055 üzenetére
Szerintem a nagykerben van a termékből, de azért hogy ne kelljen cserélni még aznap nem elérhetőnek jelölték meg a weboldalukon. Azért ilyen véletlen nincs. De visszaolvasva a topicot úgy látszik, hogy nem csak velem játszották el ezt.
Legutóbbi esetnél több mint 1 hónap után sincs megoldva az ügy.
-
-
trancer
csendes tag
Hasonlókat tapasztaltam én is.
(fenyegetés és beszólás nem volt)
Nekem 1,5 hónapja húzódik az ügyem.
Ez tipikusan az a bolt, ahol addig vagy jó ügyfél amíg kifizeted a terméket.Kicsit OFF, de számomra garis ügyintézésre pozitív példa a Dechatlon.
Bármit vittem vissza, akár 1,5 év múlva (2 év gari volt a termékre) mindig szó nélkül cserélték vagy a pénzt adták vissza és még elnézést is kértek. És ezért szeretek náluk vásárolni. Lehet ezt így is csinálni.-
-
trancer
csendes tag
válasz trancer #8053 üzenetére
3 hónap után se volt képes kicserélni vagy javíttatni az Ipon a terméket.
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság nem foglalkozik az üggyel, azt írták, hogy nem illetékesek benne.
Néhány ezer forintért nem fogok pereskedni, ezt az ügyet megnyerte az Ipon, de az biztos, hogy soha többet nem fogok náluk vásárolni és akinek csak tudom elmondom, milyen inkorrekt a cég.Ipon csak addig jó, amíg nincs garanciális problémád.
-
-
trancer
csendes tag
Jól látod a helyzetet, épp ez a lényeg, hogy az IPON semmi esetre se bukjon, csak a vásárló.
Bizonyítani nem tudom, de feltételezem, hogy a nagykerben elérhető volt a termék csak direkt nem
cserélték, hogy ne bukjanak pénzt. Inkorrekt trükközgetős cég.Három hónap után meguntam a dolgot és visszakértem a pénzt, amit vissza is utaltak.
-
-
trancer
csendes tag
válasz HUN]Repa #8214 üzenetére
"Hidd el ez Ipon bukik eleget, de olyanért amire egyáltalán nincs ráhatása, mint a forint árfolyama, nem gondolom, hogy a kereskedőnek kellene helyt állnia."
Biztos így van, de ez engem miért érdekeljen? Ez egy ilyen szakma, nem?
Okoljátok a nagykert..
Okoljátok a kormányt és a politikusokat..
Ne már...Még ha úgy érzitek, hogy nincs 100%-ban igazatok (kívülálló okok miatt) nem érte volna meg benyelni azt a pár ezer forintot és megtartani egy régi ügyfelet? Nekem se hiányzott ez a sok macera és idegeskedés, de mikor már másodszor futok bele nálatok ugyanilyen garis történetbe nem hagyhattam annyiban. Most legalább már tudom, milyen a bolt hozzáállása.
-
-
trancer
csendes tag
válasz HUN]Repa #8217 üzenetére
Bocsi, MI nem okolunk senkit, tényeket írtunk le.
Kifogásokat kerestek.
Az ára közben felment (de ha, nem fel-, hanem lemegy akkor persze örülés van, nem fórumba írkálás, mert a vételárat ugyanúgy visszakapod) esetünkben a forint árfolyam miatt valszeg, de lehet akár azért is mert máshonnan drágább.
Én mindösszesen csak egy használható, hibátlan terméket szerettem volna.
(OFF, de hallottam már olyan esetről, hogy ilyen esetben egy bolt a pénzvisszafizetést tagadta meg...)Értem én hogy nem érdekel, de az üzlet működési módja le van írva a weboldalon, nem titok, jogszerű, az hogy te ezzel nem törődsz, attól még így működik.
A háttérben zajló részletekre gondoltam, mint pl. másik nagyker, dollár árfolyam, politikusok. Most kezdjem el sajnálni a boltot, hogy mennyire nehéz dolguk van? Ez a munkátok, ebből csináltok profitot.
Sajnos jelenleg nem fér bele, hogy ügyfelenként akár párezer forintot bukjon a cég, mert akkor már az összes esetben így kellene eljárnunk.
Nekem se fér bele az, hogy egy ilyen boltban vásároljak. De ha visszaolvasod a topicot, akkor nem én vagyok az első vásároló akivel ezt játszottátok. Lehet, hogy sok ilyen eset volt, csak a többség beletörődik és nem jön ide panaszkodni. De tényleg csak gratulálni tudok ehhez a hozzáálláshoz.
-
-
trancer
csendes tag
A Fogyasztóvédelem nem adott igazat a boltnak (nekem se) mivel nem illetékesek az ügyben.
Azt írták, hogy vigyem bíróságra, polgári peres eljárásban tudom rendezni az ügyet.Szerettem náluk vásárolni, nekem a garanciális ügyintézésükkel és a hozzáállásukkal van problémám.
-
-
trancer
csendes tag
válasz HUN]Repa #8238 üzenetére
- Kifogásokat akkor kellene keresnünk, ha jogszerűtlenül járnánk el, vagy mást ígértünk volna, szerintem.
Véleményem szerint trükkösen kibújtatok a garanciális csere kötelezettsége alól.
Az első garanciális esetnél még hajlandóak voltatok cserélni a terméket, de már ekkor is bepróbálkoztatok és csak a Fogyasztóvédelem megemlítése után adtatok másikat (ez a termék is drágább lett időközben).
A szervizes kolléga alapból elutasított, csak a szerviz vezető kegyes döntésének köszönhetően cseréltétek ki. De lehet, hogy pont Te voltál az. Már az első esetnél se tetszett ez a hozzáállásotok, de ennek ellenére nem kezdtem el panaszkodni.Már azt se értettem, hogy miért küldtök olyan e-mailt, hogy:
"Befejeződött a garanciális ügyintézése, azonban a terméket sajnos sem kicserélni, sem megjavítani nem tudtuk, annak vételárát jóváírjuk Önnek"
mikor a termék elérhető státuszban volt.
Természetesen az Ipon nem tudja mindenkinek az igényeit kielégíteni, jelenleg próbáljuk a kedvező árakat adni, úgy tűnik erre van kereslet.
Olcsó húsnak híg a leve...
Pénzt visszakaptam, véleményemet leírtam, többet vásárolni nálatok nem fogok, az ügy részemről lezárva.
[ Szerkesztve ]
-
-
-
trancer
csendes tag
válasz Gaboo007 #8713 üzenetére
A magyar fogyasztóvédelem impotens, sajnos nem fognak kapni bírságot.
Ipon kb. úgy áll a gariztatáshoz, mintha ők tennének neked szívességet és ne ugrálj, majd megkapod valamikor a pénzt vagy a csere terméket. Sajnos tudja az Ipon, hogy nehezen megfoghatóak, szar a fogy. védelem és ezért ezzel gyakran vissza is élnek. Én emiatt nem vásárolok náluk már több mint 1 éve.[ Szerkesztve ]
-
-
trancer
csendes tag
válasz fricz19 #8759 üzenetére
A fogyasztóvédelmet az évek során kiherélték, alig van már valami jogkörük, nem tudnak rendesen fellépni a jogsértések vagy a szabályokat be nem tartó boltok ellen. Amit Magyarországon fogyasztó védelemnek hívnak ma az szerintem nem az, hanem csak egy sóhivatal. Az impotens jelzőt ezért írtam.
-
-
trancer
csendes tag
És ez csak egy eset a sok közül...
[http://homar.blog.hu/2017/01/04/ki_akar_szetszedett_es_osszevarazsolt_laptopot_venni_uj_helyett]
Az ipon garanciális hozzáállása ezek szerint még mindig botrányos.
[ Szerkesztve ]
-
-
trancer
csendes tag
-
trancer
csendes tag
Ez volt már?
Fogyasztóvédelmi ügyben hozott határozat az ipon jogsértő magatartása ellen:
http://www.fogyasztovedelem.kormany.hu/sites/default/files/Hat%C3%A1rozat-iPon.pdf
Úgy látom még mindig elég érdekesen kezeli az ipon a garis ügyeket.
És még ennek ellenére is jól megy nekik a szekér:2014-ben 5.676.519.000 Ft nettó árbevétel
2015-ben 6.353.777.000 Ft nettó árbevétel
2016-ban 7.177.879.000 Ft nettó árbevétel(forrás: e-beszamolo.im.gov.hu)
[ Szerkesztve ]
-
-
trancer
csendes tag
válasz HUN]Repa #9906 üzenetére
A határozat szerint próbáltatok trükközni a garival, de nem jött be mert egy talpraesett vásárló nem hagyta magát átverni. A két hónapos ügyintézési időről nem is beszélve. Nem gondoljátok még most se, hogy elég gáz nálatok a garis ügyintézés?
2016 november 13-án a vevő rendelt egy MSI RX 470-et
2016 november 15-én a vevő megkapta a terméket
2017 február 5-én a videó kártya meghibásodott
2017 február 6-án a vevő postával visszaküldte az ipon-nak
2017 febuár 7-án az ipon átvette a csomagot
2017 március 2-ig nem kapott választ a vevő ezért e-mailt küldött az ipon-nak. Ipon sablon válasszal reagált.
2017 április 3-án vevő érdeklődött, hogy mi a helyzet, ipon válaszolt neki, hogy fizikai sérülés miatt nincs gari
2017 április 3-án a vevő újabb üzenetben kifogásolta az elutasítást, nem értett vele egyet
2017 április 5-én újra elküldte az előző e-mailt, mert nem kapott rá választ
2017 április 6-án válaszolt az ipon, de csak terelt, hárított
2017 április 12-én a vevő a Kecskemét Járási hivatal segítségét kérte
2017 április 26-án az ügy átkerült a Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatalhoz
2017 április 27-én értesítette a kormányhivatal az ipon-t és adatszolgáltatást kért tőle
2017 május 16-án válaszolt az ipon a kormányhivatalnakNéhány idézet a határozatból:
"Ezt követően az ügyintéző tájékoztatta a Kérelmezőt, hogy a beszállító fizikai sérülésre hivatkozva a garanciális igényt elutasította, továbbá feltételes ügyintézésben van a termék, ami leírása szerint akár egy évet is igénybe vevő, esetleges költségekkel járó, de el is utasítható folyamat, amelyet megkezdettnek jelentett ki, de ezzel szemben állítja, hogy az ügyfél választhatja a feltételes ügyintézést"
"Az ügyintézés lezárását rendszerhiba akadályozta meg, és a fogyasztónak a szerződés előtti állapot visszaállításáról, vagy választása szerint a vételár levásárlásának lehetőségéről szóló automatikus üzenetet korábban elküldték. Ezen állításról a vállalkozás bizonyítékot nem csatolt."
Hitető...
"A vállalkozás - amennyiben a minőségi kifogás bejelentésekor a fogyasztó igényének teljesíthetőségéről nem tud nyilatkozni - köteles álláspontjáról legkésőbb öt munkanapon belül értesíteni a fogyasztót. E kötelezettsége elmulasztásával súlyosan sérti a fogyasztó érdekérvényesítéshez fűződő jogát, mivel a vállalkozás álláspontjának ismerete hiányában a fogyasztó nincs tisztában azzal, hogy a vállalkozás
az általa érvényesíteni kívánt igényét elfogadta -e, amennyiben nem milyen indokkal és milyen jogokat biztosít számára""A jogsértés nagy értékű termék értékesítése során merült fel, mely súlyosbító körülménynek tekinthető"
"A fogyasztók érdekei sérelmének körében értékelem, hogy a Társaság a fogyasztók jogérvényesítéséhez való alapvető jogát sértette meg azáltal, hogy a fogyasztó minőségi kifogását nem a jogszabályoknak
megfelelően kezelte"[ Szerkesztve ]
-
-
trancer
csendes tag
válasz HUN]Repa #9920 üzenetére
Kérlek olvasd el Te is ezt:
http://www.fogyasztovedelem.kormany.hu/sites/default/files/Hat%C3%A1rozat-iPon.pdf
Ebben le van írva, hogy:
"Ezt követően az ügyintéző tájékoztatta a Kérelmezőt, hogy a beszállító fizikai sérülésre hivatkozva a garanciális igényt elutasította, továbbá feltételes ügyintézésben van a termék, ami leírása szerint akár egy évet is igénybe vevő, esetleges költségekkel járó, de el is utasítható folyamat, amelyet megkezdettnek jelentett ki, de ezzel szemben állítja, hogy az ügyfél választhatja a feltételes ügyintézést"
Tehát először megpróbáltátok lerázni az vevőt.
"Az ügyintézés lezárását rendszerhiba akadályozta meg, és a fogyasztónak a szerződés előtti állapot visszaállításáról, vagy választása szerint a vételár levásárlásának lehetőségéről szóló automatikus üzenetet korábban elküldték. Ezen állításról a vállalkozás bizonyítékot nem csatolt."
Majd miután a vevő a kormányhivatalhoz fordult, hirtelen mégis csak visszaadjátok neki a pénzt.
Remélem a rendszerhibát megtaláltátok és javítottátok, hogy más ügyfeletekkel ilyen ne forduljon elő.Az ügyfél elérhetősége nektek is megvolt (név, cím, telefonszám, e-mail).
"A határozat szerint próbáltatok trükközni a garival" - ezt hol látod, és mi lenne annak a trükknek a lényege, továbbá milyen előnyökkel jár(t volna) nekünk?
Indokolatlanul húzzátok a garanciális javítás idejét és nem törekedtek a 15 napon belüli javításra vagy cserére, elutasítjátok a jogos garanciális igényt. Ennek az előnyeit szerintem Te sokkal jobban ismered mint én. Mindent a maximális profit érdekében!
-