-
Fototrend
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
KTTech
veterán
válasz Tom1939 #11061 üzenetére
Mi ezüstöt választottunk - volt ez előtt már fekete, fehér, ezüst, sötétszürke és narancs színű autónk -, de ezt is mosni kell, nagyon látszódik rajta a kosz... tegnap lemostam, letöröltem, erre ma szakad az eső, és menni kell a városba... érdekes, a narancson nem volt ennyire feltűnő a sár (egy bizonyos mennyiségig, persze) - igaz az kapott Supaguard coatingot.
Lehet erre is néznem kell valami kerámia/grafén bevonatot.www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Az 1-3 évesekkel nincs gondom. Mondjuk az 1 éves Yaris kb. 1000 fonttal olcsóbb, mint a null kilométeres, és van benne 4-5000km... akkor már inkább az új. A 4.5 éves Yarisunkat most 10290 fonttért rakták fel (12000 volt az ára 1 éve és 8 hónapja, közben megdupláztuk a beletett mérföldek számát). A PCP-nek van előnye is: nem kell visszaadni az autót, hanem át lehet vinni egy HP finanszírozásra. Most pl. 0% kamattal van az új, így gyakorlatilag előkészítem a terepet a HP váráslásra a következő 40 hónapban, akkorra a 23000 fontos vételárból 10000 marad, és addig is használjuk...
De próbálj meg venni neppertől egy 5+ éves autót, rögtön nem lesz olyan jó a tapasztalat, és egyre rosszabb, ahogy egyre öregebb autók kerülnek terítékre.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz koxkids #11114 üzenetére
Úgy tűnik a panorámatetőnél fontosabb a szélvédő és a kerékívek hangszigetelése. Legalábbis nálam ez a kettő változott a legtöbbet a MK3 és a MK4 Yaris HSD közt - meg is lepődtem amikor olvastam a Toyota Tech oldalán VIN-re keresve, hogy hangszigetelt a szélvédő -, a panorámatető az maradt, és jelentősen halkabb lett a kocsi - igaz, hogy nekem kellemesebb a 3 hengeres varrógép hangja a réginél - mélyebb tónusú, kevésbé érces -, legalábbis bent. Kint meg nem hallgatom...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz kw3v865 #11162 üzenetére
Azt nehéz lesz kideríteni, milyen olaj került bele, főleg márkaszervizben... nálam még soha nem írták bele a könyvbe, sőt a digitális szervizkönyv se tartalmazta.
Azért remélem az újból majd nem spórolják ki a 0W-8-at majd...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Gombinyó #11166 üzenetére
Nálam csak annyi volt, hogy "intermediate service" vagy "full service" carried out, és a számla végösszege 0 font (plan-em van, havi részletekben fizetjük a szervizelést 0% THM-el, így jobb, mint egy összegbe kiadni ).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
-
KTTech
veterán
Simán P-be rakod és - ha elektromos a rögzítőfék - saját magát rögzíti is. Ha nem, akkor behúzod a kéziféket és kész. Az N-t SOHA nem kell használni, a kézikönyvekben is ez szerepel. mondjuk a Toyotánál nem is lehet általában N-ből P-be húzni, mert köztük van az R
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
-
KTTech
veterán
Az üzemi féket (legalábbis nálam) nyomva kell tartani, hogy P-be tudjam tenni (ekkor old ki a retesz, ami a váltókart zárja a véletlen mozgatástól)... így felesleges lenne korábban a rögzítőféket használni
Az N állás inkább csak arra van szerintem, hogy az egyszeri felhasználó ne tolja D-ből R-be egy mozdulattal (elvileg védett a rendszer, nem akad össze, voltak akik kipróbálták, de jobb a békesség). A lemerüléshez azért nem 1-2 perc kell, de ha megy minden fogyasztó, akkor az az 1KWh körüli akku nem fog sokáig tartani. Illetve ha valami miatt mozgásképtelenné válik a járgány - de nem kapcsolt ki, indítható -, akkor kell használni (trailerre rakás például)
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Ha a lábfék nem tartja meg az autót, amíg P-be rakod és behúzódik a kézifék, akkor nem üzembiztos az autó... és műszakin át se menne
Az a váltós, aki ezt kitalálta, csak feleslegesen bonyolította a dolgokat, nincs semmilyen terhelés a váltón, ha be van nyomva az üzemi fék... ha meg erős lejtőn vagy, akkor úgyis ki kell támasztani a kereket, mert a rögzítőfék sem fogja megtartani
Indulásnál megint nem tud megfeszülni, mert az üzemi fék tart, amikor kiveszed P-ből és a rögzítőfék oldódik.
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz galervin93 #11233 üzenetére
Annyi, hogy végigpörgeted a váltó összes üzemmódját, feleslegesen koptatva azt.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Ahogy a "Once Upon a Time"-ban is megmondták: Every magic comes with a price - jelen esetben a lemerült akkut fel fogja tölteni az automatika az ICE-vel, ami nagyobb fogyasztást fog okozni amíg ezt teszi, de ennek a mértéke rengeteg tényezőtől fog függeni. Nincs olyan módszer, ami képes lenne megtippelni, mennyi üzemanyagodba fog kerülni a visszatöltés.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
A NiMH akkuk sokkal jobban bírják a meleget, mint a Li-Ion-ok... de nem megfelelő szellőzéssel akár 2 hét alatt kinyírható bármelyik a kettő közül (Toyota márkaszerviztől van az infó). Viszont olyan akkuvezésést raktak bele, hogy a lehető legtöbb hibalehetőség alapból ki van zárva (de semmi nem tökéletes, meghibásodás sajnos lehetséges).
Az EV módba kapcsolás nincs negatív hatással magára az akkura, végülis, csak a visszatöltés folyamata fog változni. Maximálisan egyetértek az EV mód általad is használt verziójával
A Hybrid garancia (teljes nevén Hybrid Battery Warranty Extended Cover) tényleg csak az akkura vonatkozik, minden másra ott az kiterjesztett garancia (max. 10 évig, de az már nem "ingyenes").
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Na ez érdekes... Mondjuk nekem a Toyotával van tapasztalatom, nem a Lexus-al, viszont ott máshogy működnek a dolgok, eleve csak 3 év a garancia (vagy 60000 mérföld), nem 5 év/100000 mérföld.
A Service plan az csak a 3 következő kötelező szervizre vonatkozik (vagy 2 full és egy intermediate, vagy fordítva) + Hybrid check + ellenőrzési listák és visszahívások + kocsimosás szerviz után, ha van rá lehetőség, de semmi mást nem tartalmaz.
Amikor megvetted, valószínű kaptál rá teljes garanciát (LexusCare Extended Warranty) az eladó kontójára, ami minimum 1 év, de most olyan akciója van a Toyotának, hogy adnak mellé 1 év grátiszt, 2 MOT-ot és 2 év Toyota Assistance-t. Viszont ez fizetős szolgáltatás, max. 140000 mérföld/10 év korig (ami szintén fizethető 12 hónap alatt, kamatmentesen).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz KTTech #11246 üzenetére
Most jött a hír, hogy változik a Toyota garija is, valószínű a Lexusnál is ez van az UK-ban:
Amennyiben a márkaszervizben történik a kis/nagyszervíz 10 év/100000 mérföldig lesz garanciális az autó (a korábban eladottakra is vonatkozik).www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
-
KTTech
veterán
Igen, ez is változott, eddig nem volt benne a hybrid rendszer minden eleme. Így nagyon jó garanciális feltételeket szabott a Toyota/Lexus, nagyon bíznak a rendszereikben, hiszen csak a kipufogórendszer (beleértve a katalizátort és a DPF/GPF) és a kopó alkatrészek (fékbetét, olaj, stabilizátor szilentek, gólyalábak és egyéb gumi akatrészek, gumicsövek), illetve a lámpák nincsenek benne a garanciában (ami fájó lehet egy LED-es első lámpa cseréjekor).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz KTTech #11272 üzenetére
Bár, az is igaz, hogy a külföldi javításokat ki kell fizetni, majd itt visszafizetik:
" Travelling Abroad
In the event of a repair being necessary in Europe (see geographical zone below), provided your stay is shorter than 90 consecutive days, any Authorised Toyota Repairer in the country you are visiting will be able to carry out rectification work under the Terms of Toyota Relax. The cost should be settled by you with the repairer and a claim made for reimbursement by providing the repair invoice to an Authorised Toyota Repairer in the UK within 28 calendar days. The costs will be refunded up to a maximum of the invoice value including VAT. The
replacement part prices, labour time and costs must be set out individually in the invoice. You will be reimbursed for the repair costs in accordance with the Toyota Relax conditions. "www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
-
KTTech
veterán
válasz kw3v865 #11319 üzenetére
A hibridekbe elég egy combosabb 9V-os elem az indításhoz... szóval még túl is van méretezve az a 45Ah-s AGM akku (a normál akkut 1-1.5 év alatt kinyírná)
A 17-es kerekek megszokhatóak, lecserélni igen zsebbenyúlós dolog (normális felni + gumi páros laza 350-400E Ft alaphangon) .www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Alakul a fogyi - 2 fővel (kb 165kg), némi csomaggal, 100-ra állított tempomat, illetve a forgalom amit engedett éppen, minden korlátozást betartva, légkondi bekapcsolva, viszont város/ falu nélkül (csak ami az indulási és érkezési helyen volt, minimális), ahol javult volna az eredmény. A tapasztalatom eddig, hogy nagyon pontos az ECU fogyasztásjelzője: 0.2l/100km volt a legnagyobb eltérés a valós kúton mért fogyasztáshoz képest.
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Bullitz #11373 üzenetére
Azért, mert 15 év, csak valamit elkavartak a magyar oldalon, a 10 év az a teljes körű garanciára vonatkozik (futáskorláttal), ha márkaszervizben van szervizelve (tehát nem csak a teljes hibrid rendszer, hanem minden másra is). Az angolon - ahogy át is küldtem - 15 év van az akkkura. Mondjuk nekem csak ez számít, a magyar garral nem sokra mennék
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Ma a szokásosnál is rosszabb volt a felhőszakadásban, ráadásul volt néhány baleset is (egy merci lebontotta az orrás, elfoglalva 2 sávot a 3-ból). Mondjuk az M1-es se volt jó. A 200km-es távot fűtéssel 4.4L-es átlaggal sikerült behúzni... de azt megszoktam már, hogy esőben alapból többet eszik a kocsi (a régi is ezt csinálta)...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Dluinet #11413 üzenetére
Ha 10 év gart vállalnak a kocsira (márpedig amit 2011-ben adtak el decemberben, az még most is garanciális, ha nem lépte túl a 100.000km-t - ha jól emlékszem ez van a magyar feltételek közt -, vagy felénk az UK-ban a 100.000 mérföldet, illetve a Toyotánál csinálták az utolsó kötelező szervizt, jún 1 után), engem nem érdekel, hogy marketing duma-e a 15000km/1év vagy sem Ha idő előtt meghal, megjavítják és kész.
Az N állást én nem erőltetném menet közben, a Toyota se ajánlja. Vitorlázni tud a kocsi N nélkül is.
Ez minden autó használati utasításában benne van, ahogy a prius-éban is. Nem én találtam ki. Csak ugye a felhasználok, nem szokták végigolvasni a 500-800 oldalas használati útmutatót.
De szerencsére nekem már nem kell külön elmagyaráznom, elég ha a egy Toyota mérnököt linkelek.Magának a rendszernek nem árt, csak a teljesítményét veszi vissza (azaz még ez sem teljesen igaz, mert a benzinmotor maximális teljesítménye rendelkezésre áll). A hibrid rendszer nem is működik ezeknél a sebességeknél már, hiszen annak van egy limitje, ami 130km/h (a 4. generációs hibrid rendszernél, a korábbiaknál 60km/h körül volt - mint pl. a 2020 előtti Yaris HSD, illetve a Yaris HSD Classic, ami a 2020-as új Yaris mellett gyártásban marad, kedvezőbb áron, Prius 1-2 stb.), mondjuk a 3-as prius-t hirtelen nem tudom, talán már az is 130-as limittel rendelkezett). Felette csak a normál motor működik... így nem tudja a hibrid akkut stresszelni sem, hiszen a rendszer maga nem engedi ezt.
Abban igaza van AMD-nek (bírom a srácot egyébként), hogy nem hatékony ilyenkor a rendszer... egy turbós motor jobb erre a célra.Az egész autót arra tervezték, hogy úgy használd, mint egy sima benzinest, ettől eltérő használat gyorsabb degradációhoz vezet.
A sima benzines autóknak sem ártott ha a határon használták, ha megfelelő műszaki állapotban volt (illetve bemelegedés után, ami alatt nem csak a hűtővizet értem, hanem az átmelegedett motorolajat és blokkot is).
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Nálam a fűtés dobja meg a fogyasztást mindig... tegnap például a 12 fokban (+ özönvíz) már nem ártott a fűtés+klíma egyszerre történő használata kb. fél literrel meg is emelte a fogyit.
A klímának nincs számottevő jelentősége - amíg nem városban való tötyögésről van szó, mert akkor azért töltögeti kell a hibrid akkut - , azt vettem észre, 0,1l körüli a fogyibüntije, 28°C-ben 21-re állítva.www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Dluinet #11430 üzenetére
Rosszul tudod. 10 év gari van minden Toyotára, visszamenőleg is, ha a Toyotánál van szervizelve. Emiatt a garancia ideje lecsökkent 5-ről 3 évre (az UK-ban), illetve ez ennyi maradt, ahol eleve 3 év garral volt értékesítve. Ez után minden éves kötelező szerviz után 15000km/1évvel nő a garancia ideje a teljes járműre, maximum 10 éves korig illetve a maximális futásteljesítményig.
Persze vannak limitációk: a külföldről behozott autókra nem vonatkozik, ha jól értettem, csak ott, ahol először regisztrálva lett, de a garancia továbbszáll a későbbi tulajokra is.
Ha nem a honos országban kell szervizelni a kocsit, akkor helyben ki kell egyenlíteni a számlát, majd a honos országban be kell vinni a számlát a márkakereskedésbe, ahol visszafizetik azt.
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz AXisBOLD #11456 üzenetére
Igazából a hibridekben nem automata váltó van, hanem egy "power split device" hivatalosan, aminek a működése leginkább a CVT váltókra emlékezet. Ezért is hivatkoznak gyakran eCVT-ként rájuk. Nem jellemző, hogy elromlanak, többet bírnak, mint egy manuális váltó...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz kw3v865 #11462 üzenetére
Egy hibridnél nem kell foglalkozni a fordulatszámmal, az az ECU dolga. Befolyásolni úgyse tudod , mint ahogy azt se, hogy mikor induljon be a motor és mikor nem.
Nálam indulásnál szinte soha nem indul el, csak miután már kigurultam az útra az udvarból.A vízhőfok és az olaj hőmérsékletének figyelése és menedzselése is az ECU dolga, nem kell vele foglalkozni - bár nálam már van vízhőfok jelző, de kb. dísznek jó, főleg, hogy két teljesen külön vízkör van. A motorhűtő vízkört több helyen is le tudja zárni az ECU, az optimális hőmérséklet eléréséhez. A motorolajnál is tudja szabályozni, hogy mit és hogy kenjen a különböző üzemállapotokban, nem úgy, mint a hagyományos motorokban megszokott volt.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz AXisBOLD #11472 üzenetére
60-90000 km-enként ajánlott cserélni (benne van a szervizkönyvben, hogy melyik modellnek mi kell - vagy épp élettartam olaj van benne), de hallottam már olyat is - látni nem láttam -, hogy 450000km után se volt cserélve és a váltó köszöni jól van és teszi a dolgát.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Bullitz #11482 üzenetére
Én imádtam a Hankook Kinergy 4S2-es papucsaimat a régi gépemen (195/50R16-os volt, amolyan Toyotásan lehetetlen méret). A mostanin nyári van, amíg el nem kopik jó lesz... (szerencsére Bridgestone Ecopia EP150-et raktak rá gyárilag, nem valami noname cuccot), aztán jöhet valami jobbféle 4 évszakos (ez se kevésbé elcseszett méret: 205/45R17).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Minden klíma ki és bekapcsol, ez az alapvető működése. Mivel rendesen terheli a motort, így érezhető lehet amikor ki/bekapcsol - bár általában simán csak több üzemanyagot küld az ECU a motornak, hogy fedezze a klíma szükségletét (és ki is kapcsolja, amikor gyorsítunk/nagyobb motorerőre van szükség).
Van olyan eset amikor érezhetővé válik a működése: ha a kuplungja kezdi megadni magát, és szorul a klímakompresszor / esetleg nincs benne elég gáz, de még nem tilt le. Ezt nem tudja ellensúlyozni az ECU.Kivétel persze a hibrideknél, ott ugyanis nem a motort terheli, hanem a hibrid akkut, tehát nincs semmilyen hatása a hajtásláncra.
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Klímánál alap, hogy a külső levegő el van zárva, és max 10 fokkal kevesebbre van állítva, mint a külső hőmérséklet. Ha nem így van, zabálni fog... de még mindig kevesebbet, mint a lehúzott ablak 80km/h felett.
Minden hibridben az utastér levegője hűti az akkupackot, kivétel ahol vízhűtése van, de az Auris/Prius/Yaris nem ilyen.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
-
KTTech
veterán
Szerintem azzal kezd, hogy nézesd meg egy klímással én csak ötletelek, de látni kell, lehet, hogy teljesen más a gond. Elvileg gondot nem okozhat, mert ha behúzva akad be a kuplung, akkor csak fázni fogsz állandóan, ha nyitva, akkor nem fog menni a klíma. Mivel nincs hangja, így a csapággyal nincs gond, ami már hamarabb okozhatna gondot.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Az nagyon nem rossz
Nekem ma klímával (de csak páramentesített valószínűleg, auto-n 21°-on), Bedford-MK oda-vissza 61 km átlaga (volt benne pálya, autóút, város - ami a magyaroknak szokatlan, sok helyen 113-as korláttal, mint a pálya -, dimbes-dombos szakaszokkal), 2 fő, zene lett 3.9L (72.4mpg). A hőmérséklet 18-22 közt, ráadásul most először csak sima 95-öst tankoltam bele a Tesconál indulás előtt, teletank (így is 132.9/L = 542.5Ft/L a fene enné meg őket, pár hete még a 99-es volt ennyi), eddig mindig 99-es Momentumot kapott.
Ápr. 30 óta beletekertem 3800km-t, kezdünk összeszokni. Mindent egybevetve nagyon megérte a váltás a MK3-as Yaris HSD-ről a MK4-re, két dologgal nem barátkoztam még meg: a világos belső (még nem találtam megfelelő üléshuzatot sem rá, MK3-hoz van fully tailored, ehhez csak univerzális), és a 17-es felnik de sajnos a legmagasabb felszereltséghez csak ez járt... (kisebb felszereltséghez meg nem volt panorámatető, ami must have feature)
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Ha lecseréled a gyári fejegységet, akkor sajnos elveszted a kocsi bizonyos beállítási lehetőségeit, a hibrid monitort + az összes autóval kapcsolatos információt, amit megjelenít.
Jobb megoldás egy ugyanolyan horror összegbe kerülő kiegészítő egység, ami Androidot futtat és a gyári GPS egység helyére megy...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
Új hozzászólás Aktív témák
- KábelszatNet-2002 Kft.
- Microsoft Edge (a Windows Internet Explorer utódja)
- Politika
- Szolnok és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Távoli asztali kapcsolat
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest