Új hozzászólás Aktív témák

  • Ck.

    addikt

    No közben újoncként lenne is néhány kérdésem a Toyota/Lexus hybrid rendszerével kapcsolatban. Az első rögtön a "váltó":

    Eddig az elmúlt tizenx évben hozzászoktam, hogy automata váltónál, amikor leparkolom az autót, mindig először kiteszem N-be, kézifék behúz, lábfék felenged. Ilyenkor kicsit megmozdul az autó, majd megfogja a kézifék. Ezt követően rakom csak P-be. Ezáltal különösen lejtő esetén nem a váltón feszül meg az autó súlya, hanem a kézifék tartja. Érezhető is, hogy ha csak egyből P-be rakja az ember, akkor egy lejtősebb helyen nagyon nehéz kívánni a hagyományos váltót olyankor P-ből, mert az autó súlya feszül rajta, tehát tényleg van benne logika. Nekem ezt anno egy váltós szaki és bitpork kolléga is ajánlotta, évek óta így csinálom. Kérdés, hogy ennél az E-CVT váltónál is érdemes, vagy ilyen szempontból teljesen más a felépítése?

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák