-
Fototrend
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
alulirt
újonc
Sziasztok!
Vásárlás előtti felmérésre tudtok szervízt ajánlani Budapesten? Kiszemelt példány egy Auris (hybrid) lenne.
köszi! -
nagyúr
válasz alulirt #10802 üzenetére
Elite Autó Budapest
Felemelik, alánéznek, műszeres vizsgálat ha szükséges, stb.
Csak HSD hajtású (Toyota hybrid) autókkal foglalkoznak.
Akku abszolút valós állapotát csak szétszerelve lehet megmérni. Eladó a szétszedésbe nem fog beleegyezni.
Ezt a CHECK HYBRID SYSTEM végzi.
Vásárlás után így is érdemes elvinni hozzájuk, akku tisztításra és balanszírozásra. Ez bő két órás művelet. Közben karbantartási tanácsokat is kapsz. Évekkel megnöveli az akku élettartamát."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
aktív tag
Sziasztok,
lefoglalóztunk egy 2015-ös HSD Yarist. Valós(nak tűnő) 115.000 km van benne.
A kötelező olaj/olajszűrő, levegőszűrő és pollenszűrő cserén kívül mi ajánlott még első szervizként? -
gorgo
őstag
Mai meglepim a képen látható.
Azt kell feltételezzem, hogy lopják (?). Avagy a jó magyar utak szétrázták és elvesztettem?
Felteszem nem sok 2015-ös auris van bontóban, azaz vehetek csillióért eredetit? Bár, mindenképp megér a bontó egy misét!"Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"
-
KTTech
veterán
válasz koxkids #10813 üzenetére
3D futóműbeállításra kell vinni. Ott a számítógép megmondja ha valami nem jó, aztán addig állíthatják, amíg bele nem esik a gyári tűréshatárba (bár a hátsó tengelyen ez sokszor nem lehetséges - főleg ha nem multilink).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
nandow
aktív tag
válasz koxkids #10813 üzenetére
Pátkai autószerviz
Őket tudom ajánlani futómű beállításra.[ Szerkesztve ]
-
balazs1956
senior tag
Sziasztok!
Új a Rav4, és az átadásnál ajánlották, hogy töltsem le a My Toyota alkalmazást, és akkor "mindent" tudni fogok, hol a kocsi, mennyit fogyaszt stb.
Szerintetek érdemes ezt letölteni, nem olyan mint a Nagy Testvér figyel, és minden pillanatban tudja hogy éppen hol vagyok?
Vannak előnyei?A segítségeteket előre is köszönöm szépen!
-
KTTech
veterán
válasz balazs1956 #10817 üzenetére
Abban van a szervizkönyv is, szóval nem árt használni
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
őstag
válasz nemb82 #10804 üzenetére
Na kaptam választ! Sajnos nem működik jól vele.
Hello,
Unfortunately, we have tested RDL01/02 with Auris (we had a buyer last year) and it doesn’t work properly: buttons don’t work, the interface doesn’t switch to Android and back. Probably the manufacturer had never tested it with this model. -
nemb82
csendes tag
Na meg az ára, az is elég húzós egy 6os Androidért.
A probléma leginkább az, hogy hova rakjam a telót? Ahol nem süti ezerrel a nap, nem fújja rá télen a fűtést és nincs útba a beépített kijelzőnek? Na és persze néha lehet, hogy tölteném is, nem kellene összevissza mennie a kábelnek.
(Nem is értem, hogy alapból miért nem gondolnak ilyenekre a gyártók - ha már egyszer nem sikerült 2015ben Android Autot / CarPlayt tenni az autóba.)
2015ös facelift utáni Auris tulajok: tuti tippeket írhattok :)Régi Corollámban a CD játszóba raktam be egy tartót, az praktikus volt az összes fenti szempontból, csak ez itt az Aurisnál nem játszik, nagyon betakarja a kamera képét.
-
-
gorgo
őstag
válasz nemb82 #10822 üzenetére
Kormány mögé, hova máshova? De tényleg, fektetve. A felét kitakarja de a lényeg úgy is látszik, és pont szemben van, azaz nem kell oldalra nézni. Mondjuk menet közben nem lehet így csesztetni, de ennyi, azt amúgy sem szoktam/illik/szabad.
"Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"
-
duracell89
senior tag
Sziasztok!
Èpp vàsarlas előtt állunk, a célpont egy új Corolla TS Hybrid GR-S. Tudom, kissé hülye ilyent kérdezni, mivel sok gond vagy tudnivaló nem hiszem hogy lenne egy új Toyotaval, de ha valakinek van az új corolla es van kedve megosztani a tapasztalatit/jó tudni mielőtt veszed akkor megköszönném.
-
Gombinyó
őstag
válasz duracell89 #10825 üzenetére
[link]
Igaz nekem 1.2T van, de ami az autóra vonatkozik azzal egyet tudok érteni.Én továbbra is azt mondom, hogy 6m környékén egy racionális döntés az 1.2T-vel vagy, ha még van valahol a négy henges 1.6 szívóval a sedan. Amit elkérnek a két literes hibridért azért a pénzért biztos nem corollát vennék.
Ha van rá mód vidd el egy napra, biztos van bérelhető teszt autó és próbáld ki milyen autópályán meg rosszabb minőségű úton és ha azután is azt mondod, hogy megéri, akkor hajrá. Nekem a legnagyobb bajom a beltér zörgésével van vele.
-
makszi
aktív tag
válasz duracell89 #10825 üzenetére
Szia!
Nekem egy céges Corolla TS van Executive + üvegtető 2 literes hibrid.
Holnap lesz 13 hónapos a kocsi van benne 25 ezer km.
Én alapvetően szeretem. Céges autóként meg persze el tudom nézni pár hibáját.
Ha 185 cm nél magasabb vagy akkor gyanús hogy bele fog érni a hajad a kárpitba.
Igaz az üvegtető miatt ez nálam hangsúlyos, de gondolom egy teszt vezetésen ez kiderült volna. Tény hogy ha padlózod akkor bőg a kocsi a CVT miatt. Azonban szép lassan megtanultam normálisan használni a gázpedált. Szerintem 4000-es fordulatig nem zavaróan hangos. Ha annyira nyomod le a gázpedált hogy 4000-ig menjen fel a fordult már az is elég az esetleg 80%-ában szerintem. Sőt igazából 2-3 ezer között tartva a fordulatszámmérőt is simán felveszi a forgalom ritmusát pl egy szentendrei úton is.
Az persze igaz, hogy ha padlózod akkor beáll 6000-re üvölt de akkor megy is. Nagyjából bárhonnan elég gyorsan eléri a 180-as tempót utána már visszaáll 5000-re a fordulatszámmérő. Egy dízel biztos kevesebbet forog és csendesebb pályán pláne 140 felett.
Ha sokat pályázol nagy távon esetleg Németországba akkor nem ajánlom mert fárasztó vele 160-180 közt menni tartósan. 140 alatt viszont szerintem abszolút kultúrált.
A gyári nyári Falken gumik azok hangosak és csúsznak is vízes úton.
Városba eléggé nagy a szűk utcákba meg a parkolóhelyeket vadászni vele nem olyan jó.
Agglomerációból bejárni vele Pestre nyáron 5 télen 6 literrel lehet.
Rohadt idegesítő hogy csak 42 literes a tankja ezért egy Gödöllő - Szombathely oda-vissza nincs megy tankolás nélkül.
Nálam nincsen több idegesítő zörgés mint az előző autóimban voltak. Nálam 3 van amit a legidegesítőbbnek mondanék:
1. A B oszlop felől jön valami nyiszogás rossz úton vagy ha földúton mész vagy átlóban fekvő rendőrön.
2. A jobb oldali első ülés biztonsági öve állandóan zörög mert bárki száll ki az után az övét úgy hagyja az utastérben hogy neki koppan a B oszlopnak azért mert olyan kicsi rés van az ülés és a B oszlop között, hogy mindig nekem kell kézzel a helyére igazítani a rohadt övet.
3. A Head up display a műszerfal tetején egy plexi lap alatt lakik mármint onnan vetítődik ki a szélvédőre. Na ez a plexi bizonyos hőmérsékleten rossz úton képes rezonálni, ezt a kövi szervízbe menéskor fogom jelezni hogy csináljanak vele valamit.
Mivel ez ilyen bőr üléses ezért kis sebességnél kanyarodásokkor amikor a bőr a bőrhöz ér akkor is nyiszogás halható. Ha bőr kabátba vagy akkor még durvább. Pl a vezető ülés oldaltartását biztosító vaskos anyag ami bőr az nekinyomódik a kartámasznak ami szintén bőr ez is tud kiadni idegesítő hangot.
Ha magamnak vennék tuti nagyon megnézném milyen felszereléssel kell ezt venni mert nem biztos hogy a fullos a jó.
Egy Comfort +Style+Tech csomagosban nincs bőr ülés nincs Headup display máris két aprósággal kevesebb bosszantana.
A belső kárpit full fekete szóval üvegtető nélkül eléggé lehangoló bunker belül az utastér pláne hátul.
Itt a fórumon írta egy másik Corolla kombis kolléga, hogy nincs benne ablakmosó szint jelző. Nos nekem van, szóval ez akkor felszereltség függő lehet mert kijelzi ha kevés az ablakmosó. Egyébként pedig jó nagy a tartály mert a 4 literes az belemegy mind ha eléggé kifogyasztja az ember.Hirtelen ennyi jutott eszembe, ha van kérdés szívesen válaszolok.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz duracell89 #10825 üzenetére
Nekem csak félig-meddig mérvadó a tapasztalatom, mert egyfelől nem hibridem van (1.6 benzin), másfelől pedig szedán, nem pedig kombi (máshol gyártják és vannak eltérések - nem csak a lámpákban).
Amit @makszi is írt, azt hatványozottan mondanám: ha 190cm felett vagy, vezess le vele legalább egy hétvégét, mielőtt megveszed. Egyszerűen kevés a fejtér (a szedánban még inkább, de ez más történet).
Nekem szerencsére nem zörög, nem nyiszatol sehol (de ezeket Törökországban gyártják, a TS-eket meg Nagy-Britanniában), de nem is nézném el neki. Az autó hangszigetelése elég minimális, ami nekem kicsit fáj (nem zavaróan rossz, de ilyen szinten jobbat vártam), a gyári nyári gumi szerintem belépő szint kb. (megint spórolás...). A központi kijelző és a rajta lévő szoftver egy hasonló árkategóriás VW vagy Hyundai/Kia kijelzője mellett pedig finoman szólva ódivatúnak hat. Arról nem szólva, hogy ha már egy új Skodán is ott van a futó indexfény, akkor egy Corollán ez miért nincs, ahogy a belső hangulatvilágítás se (oké, lehet direkt más a célközönség, de na...). Ezen kívül bosszantó apróság, de az ablaktörlő épp a vezető előtt hagy foltot (ahol a jobb oldali ablaktörlő felső végállása van), nekem pont szemmagasságban.
Nekem egyszer már olyan is volt, hogy nem indult el. Tippre talán a gyári immobilizer gajdult meg, mert gyújtás után rögtön el is ment a műszerfal kijelzője. Kb. 10 perc kísérletezés után sikerült beindítanom, de persze ez is olyankor, amikor időre kellett volna rohannom. Nem esett jól...
Ezzel átellenben áll a megelőlegezett Toyota megbízhatóság, nem egész másfél év és 22 ezer km után a fenti egy esetet leszámítva nem volt vele semmi gondom, a kötelező szervízköltségek teljesen vállalhatóak, a beltér minősége sokat javult az E170-hez képest és az általános utazási komfort pedig teljesen elfogadható.
No meg egyszerűen gyönyörű kívülről. Valljuk be, ez nem apróság...
Ezzel együtt én nem tudok elmenni a mellett, hogy mennyire drága a Toyota hibrid. Az általad kiválasztott típus még a gyengébbik hibrid rendszerrel is közel 10 millió. A Comfortnál lehet csak látni az árkülönbséget, ami még mindig 1,2 millió a kéziváltóshoz képest. Ami nem térül meg 5 év / 100 000 km után ( [tavaly számolgattam] ), de még ha a CVT váltósat nézed, akkor is határeset. Szóval gazdasági szempontból csak akkor érdemes még mindig választani, ha sokat mész városban és bőven több, mint 100 000km-es futásteljesítményre veszed az autót.
A másik pedig a nyújtott minőség. Ha mellé rakok egy VW Golf Variantot vagy egy Hyundai i30 kombit. Ennyi pénzért lehet fullos i30 kombit venni szellőztetett bőr üléssel, 160 lóerős mild hibrid kivitelben vagy jól felszerelt VW Variantot 130 lóerős Mild hibrid kivitellel, mindkettő bőven igényesebb beltérrel bír...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
hhenry
őstag
Végül tegnap lefoglalóztam egy IS300H F-Sportot
Nagyon bejött -
Upo
addikt
Egyrészt ez a megtérülés duma kicsit fura, egy autót nem megtérülésre veszünk.
Másrészt eléggé sántít az összevetés. Mert 5 év/100000 km után ha eladod, akkor a simához képest a hibrid simán hozza az 1,2 milliós árelőnyt, sőt talán még többet is, mert nagyon jól tartják az árukat. És ezen felül a használati idő alatt még pluszban hozza a fogyasztással és a karbantartási költségekkel a megtakarítást. A hibridben nincs ékszíj, kuplung, generátor, indítómotor, turbó, kettőstömegű, stb, a hajtásban kb. 2 bolygómű és két villanymotor olajban futva, aztán ennyi, a hagyományosnál már egyszerűségénél fogva, és több évtizedes tapasztalat alapján is megbízhatóbb. A motor atkinson ciklusra állítva a képességeihez képest töredék terhelésen üzemel az egész élettartama alatt, az előírt karbantartásokkal mondhatni örökéletű (persze mindent tönkre lehet tenni, szándékosan vagy hanyagsággal, de ez bármire igaz).
Ha amúgy is megvan a pénz a hibridre is, akkor én nem látok egyetlen okot sem, ami miatt érdemes lehet bevállalni a kis turbós, mechanikailag sokkal bonyolultabb kéziváltós szerkezetet vagy a szíjas hagyományos CVT-t a hibriddel szemben.Amúgy meg ha már megtérülésről van szó, akkor kérdem én, finom mosollyal a szám sarkában, hogy hogy jön ide bármilyen vw csoportos autó (hiába szép a varrás benne)??
Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"
-
Gombinyó
őstag
5 év/100e km alatt egyiknek se lesz baja, tök mindegy mennyire egyszerű vagy bonyolult technika. Ha mégis gond lenne, akkor meg ott a gari. Ennyi idő alatt a kuplungnak sincs ideje elkopni, ha csak nem dugóban nyektetik végig.
Amiket felsoroltál max második tulajnak lehet probléma, az meg majd legyen az ő gondja. Az első 5 évben egyébként drágább is a hibrid karbantartása a vékonyabb olaj miatt. -
Upo
addikt
válasz Gombinyó #10831 üzenetére
Vékonyabb olaj? Arra a ~7000 ft árkülönbségre gondolsz ami az olajnál van összesen olajcserénként? Annál bőven többet hoz vissza.
Igen, lehet hogy a második tulaj problémája amiket írtál, de ez a használt árán meg is fog látszani. Azért írtam, hogyha nem te kíséred az utolsó útjára hanem el lesz adva, akkor nagyon nem jön össze a matek hogy miért lenne jobb a nem hibrid.Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"
-
Gombinyó
őstag
Pontosan nem tudom mennyi a különbség, de ami szerviz számlákat láttam eddig ott mindig a hibrid volt a drágább azért érezhetően (talán a hibrid rendszer átvizsgálásának is van egy minimális felára). Az biztos, hogy nem olcsóbb a karbantartásuk. Persze csak amíg kötelezőkre kell hordani. Ha sokat használja az ember városban ott sokat spórolsz vele a fogyin meg jóval kényelmesebb is, hogy nem kell bohóckodni a váltóval, kuplunggal, ez tény. Én pl csak városon kívül ingázok vele, alig váltok, mindig üzemmeleg a motor, így nem láttam értelmét hibridet venni. Ez is inkább felhasználás függő, hogy melyik az ideálisabb választás. Amennyivel több lett volna a 2.0 TS azt a pénzt megforgatom, amíg megvan az autó és legközelebb veszek belőle egy másikat
-
balazs1956
senior tag
Sziasztok!
Toyota Rav 4 Hybrid, Comfort fokozat, 2021-es!
Nem én vezetem, és azt szeretném tudni, hogy van-e benne ablakmosó tartály folyadékszint visszajelzése? Mármint , ha kifogy.
Eddigi kocsikban mindig volt, de a leírásból nem derül ki, hogy jelzi-e.A segítségeteket előre is köszönöm szépen.
-
nagyúr
Ha nem megtérülésre veszik, akkor sose lett volna népszerű a Diesel motoros autó...
Linkeltem a tavalyi hozzászólásom, ott vannak a számok, Te meg feltételezéseket támaszkodsz, nem tényekre. Például nincs 1,2 millió árkülönbség, ha ránézek a 2016-os Aurisok árára. Olyan 4-600 ezer Ft körüli van azonos felszereltség és futásteljesítmény esetén. Én anno 600-al számoltam.
5 év / 100 000 km alatt egyik említett alkatrésznek se kellene cserére érettnek lennie normális használat mellett. Tehát ez sem alátámasztott érv.
A VW és Hyundai azért lett felemlítve, mert igényesebb a belterük. De ha megnézzük a használt 2016-os Golfok árait, akkor azt látom, hogy drágábbak, mint egy hasonló korú hibrid Auris. Pedig nagyságrendileg egy árban voltak újkorukban...
Innen nézve az Auris tulaj spórolt mondjuk félmilliót a benzin költségén, meg mondjuk nagyságrendileg 1-2 százezer forintot a szervizköltségen. A Golfos viszont 5 évig egy sokkal igényesebb autóban utazott. A végén pedig anyagilag nem sokkal áll jobban az, aki a hibrid Aurist választotta.
Tehát én 2 dologra mutattam volna rá: gazdasági szempontból nem olyan meggyőző a hibrid, illetve azonos áron azért van megfontolandó alternatíva.
Persze egy autóvásárlást szubjektív tényezők befolyásolnak, tehát nem is kívánok senkit eltántorítani semmitől. Csak igyekszem pár olyan dologra rámutatni, ami hasznos lehet a döntésben...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz balazs1956 #10834 üzenetére
Sajnos magyar nyelvű kézikönyvet nem találtam, csak angolt ( [erre] ). Abban sincs felsorolva a visszajelzések között, viszont a 465-ös oldalon (az ablakmosó-tartálynál) megemlíti, hogy ha nem jön folyadék a működtetéskor vagy a multifunkciós kijelzőn figyelmeztet arra, hogy üres a tartály, akkor töltsd fel.
Szóval nem egyértelmű teljesen.
Én feltételezem, hogy van visszajelzés (ha már a Corollában van), de ha biztosra szeretnél menni, akkor írsz egy e-mailt valamelyik kereskedésnek (célszerű annak, ahol a kocsi vásárolva lett, így csak nem fognak lepattintani), hogy segítsenek a kérdés tisztázásában.[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Gombinyó
őstag
Neked Comfort Style Tech van? Mert nekem a Comfortban nem jelez semmit a műszerfalon. Egy hosszu, átlátszó cső van a kupak alján, amivel manuálisan tudom ellenőrizni a szintet.
Összehasonlításnál viszont nem találtam erre vonatkozó információt.Meglévő autón kideríteni egyszerű, ha van cső akkor nem jelez vissza, ha nincs cső akkor jelez.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Gombinyó #10837 üzenetére
Comfort Tech (a Style ugye a LED lámpákban, a sötétített hátsó ablakokban meg felniben plusz).
Nekem kijelezte, de sajnos csak akkor, amikor már kifogyott.
Ellenben nekem nincs semmiféle cső a kupak alján.[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
rbalint88
addikt
Az Aurisok ara azert van annyira lent, mert sok a levetett ceges sok km-es holland import, ami lenyomja az itthoni peldanyok arat is. Ez annak jo, aki hasznaltba akar ulni, annak kevesbe, aki ujonnan megvette. Valoszinuleg a Corollakra is hasonlo sors var.
Egyebkent en Toyotabol csak hsd-t vennek, ha azt kivesszuk a kepletbol, mashol van tetszetosebb ajanlat, viszont maganvasarlokent a megbizhatosag es orok elet igerete (a bizonyitott hajtaslanccal) egy nehezen forintosithato es nehezen figyelmen kivul hagyhato szempont. A garancia persze jo dolog, de meg jobb, ha nem kell gyakran igenybe venni Mondjuk nekunk eddig sose adta ki a matek, hogy uj autot vegyunk, ket eve gondolkoztunk rajta, de maradtunk a hasznaltnal, eddig nem bantuk meg (uj fullos vitara helyett egy A4cabrio es egy Prius2, meg maradt is meg egy hasznalt autora valo). -
nagyúr
válasz rbalint88 #10840 üzenetére
Egyebkent en Toyotabol csak hsd-t vennek, ha azt kivesszuk a kepletbol, mashol van tetszetosebb ajanlat, viszont maganvasarlokent a megbizhatosag es orok elet igerete (a bizonyitott hajtaslanccal) egy nehezen forintosithato es nehezen figyelmen kivul hagyhato szempont.
Én is a megbízhatóság miatt vettem Toyotát, megelőlegezve a bizalmat a cégnek és az esetleg problémák esetén az ügyfélszolgálatuknak. Az örök élet kérdése viszonylagos dolog, nyilván örülnék neki, hogy azért 5 év után adott esetben le tudnám cserélni egy újra, de nem látok a jövőbe, hogy majd megengedhetem-e magamnak.
A HSD kérdésnél leírtam a saját nézőpontomat, nyilván elfogadom, hogy másnak mások a szempontjai.
Mondjuk nekunk eddig sose adta ki a matek, hogy uj autot vegyunk, ket eve gondolkoztunk rajta, de maradtunk a hasznaltnal, eddig nem bantuk meg
Ha nem a jelenlegi párommal élnék, én sem ragaszkodtam volna az új autóhoz. Ő erősködött, én hárítottam, mondván az per pillanat csak hitellel megoldható, én meg nem vagyok eladósodáspárti. Csak hát 10 használt autó végignézése (ráfordítva nagyságrendileg 100 órát és cirka 60 000 Ft-t) után elment a kedvem a használt autóktól ( csak felsorolásszerűen: törött autó megkíméltként árulva; egyértelműen visszatekert órák ( hamisított szervízkönyvvel ); szervizkönyv szerint több, mint 30 000 km óta nem cserélt motorolaj; stb... ). A végén, 11-edikként, már megemelt költségvetési plafonnal egy amúgy kitűnő állapotú CVT váltós, 2 éves, cirka 40e Km-t futott, végig a Mayernél szervizelt E170-es Corollát megnézve viszont azt számoltam, hogy ilyen szinten kicsivel többért meg vadonatúj E210-est vehetnék, még ha csak kézi váltóval is.
Nem racionális döntés volt.
De nagyon tetszik az E210 szedán kinézete, megnyugszik az asszony is és végre én is pontot tudtam tenni az autóvásárlási kalamajka végére.[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
balazs1956
senior tag
Köszönöm szépen a fáradozásodat!
Elég vicces, hogy a magyar nyelvű(papír alapú) könyvben erről szó sincs, akit angolul le tudok hozzá tölteni, az egész más számú 8OM42D32e), és 2020-as Rav 4-re vonatkozik, mint amit Te küldtél (OM42B93U, és OM 42 CO7U)
Amit az alvázszámomhoz ad az érvényes 2020 08-tól, a Tiéd 2021-től.
elég kaotikus a rendszer, legalább is nekem az.
Majd kedden hívom őket, most üdülnek
(bár lehet, a 2021-es a plug-in re vonatkozik)
De ennyi pénzért kicsit többet vár el az ember.[ Szerkesztve ]
-
psalm69
csendes tag
válasz Gombinyó #10837 üzenetére
Ezzel én is futottam egy kört (2014 Corolla).
Emlékeim szerint folyadék szint visszajelző lámpa az autó felszereltségétől is függ:
Én ezt találtam:
Van visszajelző lámpa (jelzi a szintet)
Nincs visszajelző lámpa,egy cső van a kupakon ami belelóg a tartályba (szintet tudod ellenőrizni)
Nincs visszajelző lámpa,nincs cső a kupakon (ha elfogy nem jön folyadék)https://www.toyota-tech.eu/- oldalon regisztrálás és az alvázszám megadása után lelehet kérdezni a felszereltséget.
Nekem azt írta: Washer fluid level warning - Without.
Nálam nincs se lámpa se cső.[ Szerkesztve ]
-
duracell89
senior tag
Köszönöm az összes hozzászólást, tanácsot @Cifu @Upo @makszi, többiek!!
Jelenleg egy Hyundai i40 kombink van, aminek most fog lejárni a garija (4év 10 hónapos) és újkora óta beletoltunk egy tonna kilométert, már nem bízunk meg benne. Nagy dízel, voltak vele problémák, amik bár a gari miatt ingyen voltak, de innentől gari utánra megtartani lutri.
Olyan 40% Város/Elöváros 60% pálya a futásunk, de elég sokat megyünk (elmúlt öt év átlaga 36900km/év). Ausztriában élünk btw, itt más felszereltségek (nagyobb) és árak vannak kicsit.Kicsit a hangszigetelés és a "hybrid-bögés" rossz szájízt hozott a próbaútunk és a kommentjeitek alapján, de olyan 140-ig nem volt rossz, és gyorsan sosem megyünk (130 tempomat). Ami Toyota irányba tolt az a családban lévő abszolút probléma mentes Auris, ami 200k KM futott eddig zero hibával, de nyilván egy példány alapján nehéz megítélni, hogy mi a valós és mi a "Toyota mítosz".
Amiket nézünk még az i30 N-Line CW fullfull, kissé olcsóbb, de eléggé kérdéses hogy a dízel autókra milyen kereslet lesz 5 év múlva, az is tol minket a hybrid felé, hogy eladásnál 2026-27-ben bárki fog-e dízelre keresni itt, lehet hogy a valós értékvesztés meredekebb lesz, mint ahogy most előre látjuk. Magyarországgal ellentétben itt már most is van havi CO2 es NOx adó, ez olyan 25-30 euro spórolás hybrid esetén havonta (!), tehát a Toyota magasabb ára pár év alatt havi költségben ledolgozza a különbözetet.
Nehéz döntés lesz, ez a célpéldány btw: [link] a valós elhozós ára 28k, kiírt listaár az baromság. A döntés alapja a megelőlegezett bizalom a következő 5 év/200e KM-re vs. zajok, puritánabb/zörgösebb/elavultabb belső (mondjuk külsőre jobban ez ki mint az i30 vagy Kia Ceed SW szvsz). köszönöm mégegyszer a tanácsokat!
-
rbalint88
addikt
válasz duracell89 #10845 üzenetére
Hat ekkora futasra meg mindig a dizel tunik jobb alternativanak. Ceedbol van am a Proceed, annal sztem semmi nem nez ki jobban ebben a kategoriaban viszont a garit figyelembe veve nektek a hyundai lenne jobb, ha ott is 5ev km korlat nelkuli van ra.
-
nagyúr
válasz duracell89 #10845 üzenetére
A kinézet szubjektív dolog, de nyilván meghatározó.
Nálam is emiatt lett E210 az alternatívákkal szemben - no meg bevallom anno olvastam pár dolgot a Hyundai / Kia kapcsán a motorok terén, ami a hosszú gari ellenére is átbillentette a mérleget.A hibriddel megbízhatóság terén nem hiszem, hogy gondod lenne...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
MiklosSaS
nagyúr
Sziasztok!
Tudjátok kb mennyi az átlag fogyasztása egy 1.8-as benzines, 2017-es Avensisnek? Az átlag érdekelne.
~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~
-
duracell89
senior tag
válasz rbalint88 #10846 üzenetére
Sokat agyaztam ezen, de én 2021-ben már nem megyek bele egy új dízelbe. 2026-27-ben mikor eladom már senki nem akar dízelt (itt legalabbis, Ausztria).
Már most is dumalgattunk Hyundai szalonnal, és a dízeleket alig keresik, teljesen hibrid/benzinre tevodott át, 10-bl 1 vesz dízelt. Másik az, hogy a helyi kibocsátási (Co2, NOx) adók miatt havi 20-30 Euro plusz költsége van egy dízelnek és nem jön ki a matek rá. A harmadik dolog meg, hogy az elmúlt több mint 4 évet egy 1.7CRDi i40-el töltve a közelébe nem mennék Hyundai dízelnek, hálistennek a gari miatt a sok javítás legalább ingyen volt.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest