-
Fototrend
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
KTTech
veterán
Menu / Setup / Vehicle customization / Light settings / Light sensor sensitivity
Érdekes módon hatással van a high / low beamre is (utóbbira egyértelmű, de a high beam reakcióját is változtatja, azt tapasztaltam).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Atlantis #13334 üzenetére
Igen, jól emlékszel, Yaris MK4 van. Sok olyan dolog belekerült, ami sem a Corollában, sem a RAV4-ben, sem más, új Toyotában nem elérhető még - vagy rendelhető, de nem ilyen jól működik bennük... ezt most tapasztaltam, amikor szétnéztem mire válthatnám le, ha már vissza akarják vásárolni. Aztán megállapítottam, hogy a Yaris Cross feleslegesen nagy, ráadásul visszakapnám a MK3-as Hybrid Yaris dinamikáját és fogyasztását vele, jelentősen drágábban... a Corollából sok olyan dolog hiányzik, amit már megszoktam (de a nyitható napfénytető tetszene). Így maradni fog a Yaris...de hogy lecserélem-e 0km-es példányra, az ma vagy holnap kiderül (ha sikerül belealkudni a mostani árba a jelenleg meglevő dolgokon felül a Pearlescent Scarlet színt (a barátnőmnek tetszik ez a gyöngyház bordó) és a Tech Pack-et - tehát mindent ami itt elérhető az Excel felszereltségnél -, akkor hajlok rá. Sajnos nem akarnak sehogyse adni kisebb felniket, pedig sokkal jobban örülnék a 16"-osaknak).
Az esetek 99%-ban nálam is jó az esőérzékelős ablaktörlő, de néha túlbuzgó, akkor kikapcsolom - jellemzően amikor még alig szemerkél az eső és lassan haladok.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Atlantis #13336 üzenetére
A Steven Eagell Toyota-nak szüksége van használt autókra, így visszavásárlási akciót csinálnak azon vásárlók körében, akik PCP vagy HP alapú hitellel vásárolták a járgányukat (azt nem tudom minden típusra kiterjed-e a dolog, de ha jól tudom ck. kollégát is megkeresték a Lexustól). Esetemben az adott napon rögzítik a használt autó árát, megrendelik az újat (0%-os kamattal, 42 havi futamidőre, és 9600 font maradvánnyal a végén), és adnak 1000 font depositot bele. A régi nálam maradna, amíg meg nem érkezne az új.
Mivel 3-4 hónapot mondtak a gyártásra, így az akkor 12-13 hónapos autóban lenne kb. 27-30E km már... és érne 2 első gumi csere (azok sokkal jobban kopnak, mint a hátsók), el kellene kezdeni az éves adót fizetni (az első éves díj benne van az árban), valamint a Toyota assistance csak egy évig ingyenes... szóval át kell gondolni a dolgot, vajon megérné-e ismét újrakezdeni mindent. Holnapig el kell döntenem, szóval nem sok időm maradt rá
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
A Toyotánál a mostani új autóvásárláskor a PCP 0%-os kamattal elég jó ajánlat. A végtörlesztő meg újrafinanszírozható HP-val, ami 3.9%-os kamattal van. Mindkét hitel jóval olcsóbb, mint a bankok által ajánlottak... A törlesztőt meg az határozza meg, mennyi depostittal indítasz (mi 0 font-al vettük az elsőt, a mostanit pedig 2000 fontos deposittal - ami egy régi talán 200 fontot érő Seat beszámítási ára volt).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Tom1939 #13361 üzenetére
Egy erősebb 9V-os elemmel is el lehet indítani a hibrideket, ha lehal a 12V-os akku... csak egy mikrokontrollert kell indítania, ami leellenőrzi a nagyfeszültségű hibrid akkut és behúz egy relét. Onnan kezdve nincs dolga a kis akkunak, csak töltődni a hibrid akkuról.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz bodogzus #13366 üzenetére
Én biztosan csak hibridet vennék... bár Magyarországon még nem jellemző, felénk már kezdik a normál benzines autókat is kirekeszteni. Úgy tűnik, nemsokára csak a hibridek és az elektromos autók tehetik be ingyen a gumijukat pl. Londonba... és egyre több helyen fognak ilyen intézkedéseket hozni - ezzel egyidejűleg a sima benzinesek értékcsökkenése is ugrásszerűen nőni fog, a fenntartási költséggel együtt.
Arról nem is beszélve, hogy a benzin nem lesz olcsóbb, csak drágább. Nálunk most éppen a Tesco gazdaságos benzin 623 Ft (épp lement, 3 hete még 645 Ft volt), a prémium 700+ (autópálya mellett a gazdaságos 709 Ft), és nem kell jósnak lenni, hogy ne sokáig legyen otthon se rögzítve az ár... és fogyasztásban a hibrid most már gyorsan össze tudja szedni azt a különbséget, amit a kasszánál többletként elkérnek érte (és a szervizköltségekről még nem beszéltünk).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Tom1939 #13383 üzenetére
Egyáltalán ne tedd a kocsiba szerintem. Jobb neki, ha lakásban, melegen van (de nem sül meg 😃). Az akkunak ugyan a hűtőben a legjobb, 80%-ra töltve (ha tárolásról van szó), de ez nem várható el... ha lemerül az akku, akkor jó eséllyel hosszú állás után lesz, azaz szinte biztos, hogy a lakásodnál. Kivétel ha nyaralásról van szó, és a reptéren parkol, ez esetben simán elfér akár az ülés alatt is... (én oda tenném, tépőzárral). Indítani meg a motortérben van kialakított pont neki.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz bodogzus #13388 üzenetére
Az új terv szerint a külvárosokban is lesz behajtási díj, gyakorlatilag a teljes zónában. Mentesülni pedig az EURO6-AP/Temp vagy jobbak fognak elvileg, de ezek még csak tervek, 1 év múlva tervezik bevezetni. Én is le szoktam tenni a kocsit a külvárosban (éppen csak a Zone2-n belül), és a TfL-t használom (általában).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Gyakran ott van a vezetékelés neki, de nincs bekötve, illetve le van tiltva szoftveresen. Szóval nem csak annyi általában, hogy rádugod az ülést és működik is... viszont megoldható, hogy gond nélkül működjön vele. Persze azt nem mondom, hogy olcsó lesz (lehet olcsóbb eleve úgy venni).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Az utólagos fejegységekkel semmi nem fog működni, ami amúgy a fejegységen keresztül vezérelhető. Vannak viszont modulok, amik jól működnek (de nem elsősorban az AA a feladatuk, hanem teljes értékű androidos kiegészítők), a gyári GPS egység helyére mennek, viszont olyan 4-500 fontba fájnak, cserébe minden gyári funkció megmarad (kivétel néhány esetben a DAB).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Mit meg nem adtam volna, ha kaphatok sötét színű belsőt... a világos ugyanis túl gyorsan koszolódik, főleg ha munkába járásra van használva az autó...
Ugyanilyen, hogy nem lehetett 16-os (vagy még inkább 15-ös) felnivel rendelni a járgányt, pedig fogyasztásban és komfortban is előrelépés lenne a mostani 17-es helyett (és sokkal olcsóbb rájuk a gumi is). Cserébe a kezelhetőség romlott volna, de azzal még együtt lehetett volna élni.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Ennél jobbat nem kapsz, sőt, nem is nagyon van más (egyetlen neves gyártó sem gyárt ilyet, nagyon más típusú aftermarket cucc sincs. Konkrétan kb. ez az egyetlen megoldás, legfeljebb más néven adják el). Persze ez is csak kínai androidos kütyü, egyedileg reszelt firmware-el... szóval a stabilitásra nem bíznám rá az életem, ahogy az élettartamot sem merném tippelni.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
-
KTTech
veterán
válasz vicces #13440 üzenetére
Mo-n nem tudom, mert ott a Yaris is más konfigurációval jön (van például ülés és kormányfűtés, Qi kompatibilis töltőpad), de ami közös, hogy a segédletek mind fejlettebbek benne (nálunk például nem rendelhető Corollába holttérfigyelő, amit az egyik leghasznosabb extrának tartok, a parkolási szenzorok mellett, amik fékeznek is, ha gond van), jobban működnek, illetve van középső légzsák ami nem jön rosszul oldal irányú ütközésnél, ha valaki ül az anyósülésen is.
Két fő részére szerintem több, mint elég egy Yaris, mi lazán megyünk egy seggel 6-800km-t vele, úgy, hogy nem összetörve szállunk ki belőle (de nem ritka a csak tankolásra megállásos 2200km sem, bár azt még az előddel csináltuk, az újjal majd kb. május környékén jön el az ideje).
A fogyasztáselőny kb 1L a Corollával szemben, a spritmonitor szerint. Nálam a napi 2x19km, 4-5 fővel 21000km után 4.22L/100km, igaz ebben benne vannak a hosszabb kirándulások is, 2 fővel, valamint a jóval melegebb időjárás télen (idén télen még talán 4-5 éjjel volt -1 fok alatt a hőmérséklet, most épp bográcsozok 14 fokban 😃).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Például UK. Az enyém 29500EUR-ba fájt, átszámolva.
A magasabb felszereltséghez van kötve sok minden... nem lehet úgy mazsolázni a Toyotánál, mint a VW-nél... (de hasonló felszereltséggel a VW Polo például több, mint 3000-el drágább, fontban, hibrid rendszer nélkül).
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
-
KTTech
veterán
válasz aszamóca #13484 üzenetére
Viszont a kínai cucc beledumál a CAN busz kommunikációba (ami felügyeli a világítást). Onnan kezdve simán csinálhat akár check engine-t is... ha épp olyan kedve van. Aztán magyarázhatod, hogy garanciális, nem fogják elfogadni.
Nekem mondjuk sose okozott gondot, hogy nincs kivilágítva (sőt, kifejezetten előnyös, egy dologgal kevesebb tükröződik sötétben), úgyis tudom hova kell nyúlni, anélkül, hogy odanéznék.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz vicces #13503 üzenetére
Azért írtam, hogy Toyota Certified abban nincs benne hagyva semmi, viszont rendbe van rakva. Ha visszaadtam volna a Yarist, az is egy ilyen vétel lenne... szervizeltetve volt, mindene rendben van, de felajánlották, hogy visszavásárolják és adnak egy újat. Akkor lett volna 1 éves és 2-3 hónapos, átadáskor, olyan 25-27000 km körüli futással. Végül nem mentem bele, de ha valaki megvette volna, nem járt volna rosszul, 3-4000 fonttal olcsóbban.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
A MK3-as Yaris nekem sem csipogott a mosás alatt az akkura, a MK4 minden alkalommal... de amig van benne 2-3 csík, nem nagyon érdekel a dolog, csak a fogyasztókat kapcsolom le (ahogy írták előttem is, az N-t nem szereti a rendszer tartósan, ott nem tud tölteni.).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz eastsider #13591 üzenetére
Nem, a MK3 után nekem a MK4 jött, akkor még nem volt elérhető a Yaris Cross. De a MK4 Yaris után én úgy döntöttem, hogy nem éri meg lecserélni Cross-ra tesztvezetés alapján - azért a motoros csomagtérajtó az tetszik meg a deréktámaszos, kiforduló ülés, az ülésfűtés és fűthető kormány (ezek nem rendelhetőek UK-ban, ahogy gyári navi sincs) és a vezetéknélküli AA is -, cserébe lassabb (dinamikában kb. mint a MK3 Hybrid, fogyasztásban is).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Bullitz #13605 üzenetére
Az UK-ban máshogy mennek az autók, ha újról van szó. Én pl. 0 befizetés mellett, Toyota PCP (personal contract purchase) 0% kamattal 42 hónapos törlesztővel vettem meg a Yarist, aminek a végén eldöntöm, hogy visszaadom és kiszállok, újra cserélem, vagy tovább finanszírozom a maradék összeget. Ráadásul az ára kicsit több volt (24000 font, azaz 10.2 millió Ft, igaz, a legmagasabb felszereltséggel, de JBL és HUD nélkül) , mint az otthoni Corolláknak (itt a belépő modell is drágább ennél)... Itt más az árazás...
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Nyugaton is ügyeskednek. Mondjuk nekem pont ebből lett elegem, hogy használtan mindenféle tákolmányokkal találkozni, aztán a szerelőnél a fél vesét is ott lehet hagyni, és ezért vettem először garis Toyota Certified autót, majd újat (mindkettőt márkaszervizben, általánydíjjal szervizeltetem, mert így max 10 év/160000km a garancia, ilyen nincs Mo-n).
3 évvel ezelőtt a Seat Leon MK1-en 365 fonttért (165E Ft) cseréltek vezérlést, kis szervizben (mert nem tudtam igazolni mikor volt, és nem engedték leműszakiztatni, amit itt évente kell, mert a vezérlést pedig max 7 évente kötelező cserélni a dieseleken). Ebben az árban csak a szíj és a vízpumpa cseréje volt benne, semmi más. Akkoriban egy olajcsere (kizárólag olaj, olajszűrő) olyan 65-70 font körül ment - ekkor tanultam meg magamnak olajat cserélni...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Én az utcán, a ház előtt intéztem (kert, beálló nem volt, lakást béreltünk), ahogy a féktárcsa-betét cserét is (meg a meghibásodott légzsák csatlakozót az ülés alatt, a hűtőfolyadék cserét - termosztáttal együtt -, vagy éppen a turbó vákuumcsöveinek cseréjét) Ja, informatikus vagyok (eredetileg) A gyári emelő és a járdaszegély sok mindenre jó
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz venom8888 #13772 üzenetére
Mert a modern dieseleket nem drága megvenni, de drága fenntartani... az említett CRDI-t is (meg minden közös nagynyomású nyomócsövest). Ha "olcsón" fenntartható dieselt akarsz, akkor vissza kell menni olyan 2005-2006 környékéig, a PDTDI-k még nem voltak vészesek (de a Toyotának nem volt olyanja, ha jól emlékszem). Kivétel a kettős tömegű, meg a turbó, mert azokban is elromlottak ezek (mint a maiakban). Már persze ha találsz olyat, amit nem hajtottak szét.
Szerintem az árkategóriáddal le vagy maradva egy évvel, azóta legalább 20%-ot nőttek az árak a használt piacon. Van, ahol többel is...Ha megtetszik egy autó, bérelj fel egy hivatalos állapotfelmérőt, az majd megmondja, meg szabad-e venni az adott járgányt, tájékoztatni fog az esetleges költségekről is, amik várnak.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz venom8888 #13777 üzenetére
Az Astra topicban többet fognak róla tudni, mint a Toyotában... sztem.
Ha tutit akarsz, vegyél egy Toyota hibridet (átvizsgálás után): nincs kuplung (azaz van, de folyamatosan zárt állapotban), nincs kettős tömegű, nincs váltó gond, nincs vezérműszíj probléma, nincs ékszíj gond, a fékek lassabban kopnak stb.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
-
KTTech
veterán
válasz venom8888 #13826 üzenetére
De az... a gyári adatokat nyugodtan el lehet hinni a Toyotának, annál gyorsabban nem mennek az autóik. A stopperes mérést meg inkább hagyjuk, főleg YT-ról szemre (ahol bármilyen fps-el felvett anyag 60fps-el kerül alapból lejátszásra PC-n).
Apró megjegyzés: a Power mód nem ad nagyobb teljesítményt (főleg nem tartósan, mert az akku kapacitása elég limitált), a benzinmotornak van egy adott maximális teljesítménye, azt sem fogja feljebb csavarni, inkább csak jobb gázreakciót javítja (hamarabb indul meg, cserébe a fogyasztás az egekbe ugrik). De akár Eco módban, ha valaki padlóig tapossa, ugyanazt érheti el.
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Paxker315 #13832 üzenetére
C/D ratingos guminál nem csodálkozok a fogyinövekedésen, ha előtte volt egy B-s... minden ugrás 0.3-0.5L plusz fogyasztást jelent. A hőmérséklet egyébként jobban üti a fogyasztást (kb. 11 fok alatt megugrik, a fűtés meg igen sok benzint kér - sokkal többet, mint a klíma).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest