-
Fototrend
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
KTTech
veterán
válasz Tom1939 #14803 üzenetére
Nem titkos, de VIN nélkül nem könnyű megmondani. Fent van a Toyota szervizoldalán, ahova ingyen be lehet regisztrálni.
Mindenesetre hirtelen nem emlékszek olyan új motorral szerelt Toyotára, amiben nem lenne...www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Tom1939 #14810 üzenetére
https://www.toyota-tech.eu/
A GPF sokkal kisebb, mint egy dieselesben. Gondja leginkább a turbósoknak lehet (a turbós benzinesek rendesen kormolnak), meg azoknak amik már eszik az olajat... amíg jó állapotú a motor nem sok gond lesz vele.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz KubanitoS #14842 üzenetére
Hol? Pl. nálunk a Steven Eagell Toyotánál garantálták az árat (Yaris Cross, Excel, Dacuma Grey, panorámatető + City pack), de még így is bármikor el lehet állni a szerzéstől, akkor is ha már ott van a kocsi a kereskedésben, átadásra készen.
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Mo-n a RAV4 mostani ára igencsak olcsó a külföldi árakhoz képest... pl. amennyiért otthon egy full extrás corollát lehet kapni, itt még a Yaris Cross árszintje, annak sem a teteje. A RAV4-nél is van pár millió ft-nyi extra ár felénk...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
-
KTTech
veterán
válasz hhgygy #14875 üzenetére
Ez többek közt a B mód egyik hátránya... a másik meg hogy az hibrid akkut inkább meríti, mint tölti (ugyan a regen 100%-on megy, de azt az energiát fel is használja az ICE hajtására az MG1-en keresztül, és még az akkuhoz is hozzányúl, ha úgy érzi). Az előnye, hogy lesz "motorfék" azaz annak emulációja, így nem melegszik el az üzemi fék lejtőn.
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
-
KTTech
veterán
A Waze még mindig a legjobb navi a piacon. Sajnos a beépítettek kb. a futottak még kategória alján vannak.
Franciaországban a Waze tényleg nem mindig tudja mi a fizetős szakasz, és mi nem, de ugyanúgy gondja volt az iGO-nak és a Google Mapsnak is... de nekem eddig csak 2.5Eur-ba került a Waze fizetős szakasz tévedése, aztán simán lejöttem a pályáról. Az többe került, hogy 86-al mentem egy 80-as szakaszon 😃, az ugyanis 45Eurba került a rendőrségnek befizetve.
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz pècsimunkás #15045 üzenetére
Akkor rosszul hallottad.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz KTTech #15054 üzenetére
Nálunk most a budget benzin (ASDA) 1.75font, azaz 2.07 EUR vagy 811 forint, pálya mellett meg 1.95 körül van a benzin (E10). Ennek az árnak már örülünk 3 hete még 1.98 volt a budget helyeken...
Mindenki ugyanúgy használja az autóját, mert más opció nem igazán van nagyvárosokon kívül (a tömegközlekedés kb felejtős, a munkahelyem közelébe se tudnék eljutni, 32km séta meg kicsit hosszú lenne, főleg, hogy a melóhelyen is ennyit megteszek, csak ott súlyokkal).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Azokkal a dugókkal egy újabb hibrid rendszer sem tud mit kezdeni, nincs mikor feltöltse az akkut - olyankor marad egy nagy és nehéz szívóbenzines autó alattad, amihez még jók is a fogyasztási adataid... egyébként a súly (és persze a sebesség) ami nagyon sokat számít még. Ezért nem is nagyon szeretek 100km/h fölé menni, hiába 4. gen hibrid hajtásom van, ráadásul az autó is könnyű (akkor is ehhez tartom magam ha UK-Mo közt megyek).
Ha meg vagyok pakolva, akkor még így is megnő a fogyi: csütörtökön egyedül jöttem dolgozni, 3.1-es fogyi volt. Ma 4 fővel ugyanazok a körülmények (még a külső hőfok és a forgalom is) 4L-re adta ki magát.www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Paxker315 #15070 üzenetére
30L-t nem sűrűn tankoltam még 😃 de pl. az utolsó tankolás kúton mérve, azonos fejen, 27,96L benzinből 736km-t tettem meg, 3.8-as lett így a mért átlagom. Ennek felét 4 fővel, másik felét 2 fővel, M és A utakon javarészt (100-as tempó, ahol lehetett). Klíma 22 fokra állítva, reggel 12-18 fok, du 26-35 közt változott. Jobb is lehetne, ha nem a 17-es felnik jártak volna hozzá...
A korábbi értékek BC értékek voltak +- 0,15L/100km-en belül pontosan mér az enyém.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz King Charles #15185 üzenetére
A felszereltségi szintek nem érintik a mechanikai kivitelét az autónak - nem kapsz jobb hangszigetelést magasabb felszereltségnél (sőt, általában még romlik is a zajszint, minél magasabb a felszereltség - mivel pl. nagyobb átmérőjű felni jár hozzá, vagy épp napfénytetőt raknak bele).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz bajnokpityu #15188 üzenetére
A Toyotánál ez az általános, a többieket nem tudom. Amim volt más gyártótól, ott sem volt különbség a felszereltségi szintek közt a zajszintben (illetve felextrázva sokszor rosszabb volt, jobb esetben nem volt különbség).
El kell fogadni ezt a Toyotánál: a zajcsökkentés rengeteg plusz súly, ami a fogyasztást és vele a CO2 kibocsátást növeli, ami miatt a gyártónak keményen kell extra pénzt fizetnie, tehát jelentősen drágítja az adott modellt, ha beletennék, valamint az extra logisztika sem olcsó, olyan szinten nem, hogy ugye nem lehet a felszereltségi szinthez tartozó felnimérettől sem eltérni.
Aki jobb zajszigetelést szeretne, inkább a Lexus vonalon nézelődjön, annak se az alsó rétegében.www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz FrankMonzano #15207 üzenetére
Hibridnél az ACC mód amit el kell érni, ami 2x start gomb, fék nélkül.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz FrankMonzano #15209 üzenetére
Nálam 1 perc is elég volt (miután rendesen felprogramozta a Toyota márkaszerviz a szenzorokat).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Nálunk a szerződésre írt ár végleges. Akár felmegy a Toyotánál, akár nem, amíg le nem szállítják... igaz nem Mo.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Én a 205/45R17-eseket a Yarison 2.7-re fújom, így reggelente is megvan a 2.4-2.5 bennük. Hozzá kell tenni, hogy folyamatosan 4-5 fővel használom, így kell a némi extra bele - jót tesz a fogyinak, mondjuk a komfortnak nem a legjobb.
Most cseréltem az első gumikat, mert 3,5mm körül voltak (Bridgestone Ecopia EP150 a gyári szett), 41000km van 1 év 5 hónap alatt a kocsiban, és megyünk haza jövő csütörtökön hajnalban. Téli szettet nem kap, felesleges lenne , így kapott egy pár alig használt Michelin Primacy 4-et, 6mm-es profilmélységgel. Kb. 4 hónapot kell kibírnia, mert a jelenlegi információ alapján a Yaris Cross-ok szállításában nincs fennakadás (a City pack miatt kell rá várni), így jan 31-febr 7 közt érkeznie kell az új autónak
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Lámpatest csere, legalábbis gyárilag. A LED-eket nem úgy kell elképzelni, mint a H-s izzókat, hanem mint egy felületszerelt áramkört. Ha találnál megfelelő SMD/COB LED-et (ami minden paraméterében egyezik a gyárival), akkor elvileg javítható egy elektronikában jártas ember által.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
-
KTTech
veterán
A kis akku sokaknál 2-3 hét állás után már nem indítja el a hibrideket, sok a panasz erre FB-n, aztán jön a Toyota Assistance bebikázni őket... 1 évnél fiatalabb autókról van szó, amik jócskán a 10 év garancián belül vannak (felénk 10 év vagy kb. 165000km a garancia).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz ncc1701 #15444 üzenetére
Az apróbetüs lényege, hogy ha nem csinálod meg időben a gyári szervizben a kötelező szervizt (1 éven vagy a kötelezően előírt intervallumon belül, amelyik hamarabb érvényesül), akkor a kieső időtartalomra nem vonatkozik a garancia. Mondjuk ha valaki nem tartja be a kötelező intervallumokat, akkor alapból megvonhatják a garanciát - én pl. ezért vettem meg előre a service plant, 5 szervizre előre, havi törlesztéssel 0% kamatra. Így nem egyszerre kell kiadnom sok pénzt, hanem havonta, kis költséggel letudom a szervizelést.
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
A futóműből, a gólyalábak és rugóik és a stabilizátor rudak szilentjei nincsenek benne, a lámpa tényleg kikerült, bár a LED-es lámpatesteket nem említik, csak a hagyományost. A LED-esek más elbírálás alá esnek, mert a LED-ek közvetlenül nem cserélhetőek.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz ncc1701 #15451 üzenetére
Nálam még az ablaktörlő lapátot is garanciában cserélték a legutóbbi szerviznél (az olyan dolgok, mint az ablakmosó feltöltése, a kocsi lemosása az alap)... és itt komoly árnövelő tényezője is van annak, ha végig márkaszervizbe jár az autó - bár nálam visszavásárolja a mostanit a Toyota (piaci ár felett, többszöri megkeresés után mondtam csak igent az ajánlatra), amikor megjön az új Yaris Cross, január végén (még nem került legyártásra, júniusban rendeltem meg, 29000-ért (Excel + Panroof + City pack), a 21-es Yaris-ért (Excel + Panroof, 1.5 év alatt 45000km-t tettem bele) pedig 19.5-et írtak rá a szerződésre, mindkét összeg végleges... igaz, az átvételig bármikor elállhatok a szerződéstől, de ők nem tehetik meg ezt (szintén része a megállapodásnak).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Gombinyó #15456 üzenetére
Kb 18000-ért tudtam volna eladni a Yarist, innen nézve elég jó üzlet amit ajánlottak érte. Az új ára júniusban 24500 körül volt, nálunk is ment fel, ehhez képest 5000-el volt több a Cross, mert bár imádom a Yarist, a csomagtartója néha kevésnek bizonyul, amikor hazamegyünk Mo-ra vagy épp hosszabb kirándulásokon (mondjuk a Cross hátsó ülése is plafonig lesz pakolva még így is, sejtésem szerint). Illetve nem fér bele a 2 elektromos roller a Yarisba, ami még egy indok volt.
Az meg, hogy mit veszek helyette az én döntésem volt: a CHR még a Crosson felül 4-5000-be fájt volna, a Corolla szintén (és nem is tetszik), a RAV4 még több pénz és feleslegesen nagy. Alkura kb. annyi lehetőség van felénk, hogy megveszed a Toyota által megállapított áron vagy nem. A kereskedő saját szakállára adott egy ingyen szervizelést, hogy kenjen egy kis vajat a kenyérre...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Az ásványvizes palack légmentesen zárt így abból semmi nem jön ki. Ellenben lehűl és kicsapódik rajta a kocsiban levő pára (ahogy az ablakon is). Természetesen ezt a kicsapódást fel tudja szívni a kárpit, és ha nincs kiszellőztetve, akkor bent is marad a kocsiban (és még hozzájön természetesen a saját magunk páraképzése, ami igen nagy mértékű). Segítséget nyújt a megállás előtti 3-500m-en lehúzott ablakkal való közlekedés, a klíma és fűtés együttes használata, és szilikonos macskaalom tárolása a kocsiban...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Kb. 1.2-1.4 körül válik érezhetővé a nyomásvesztés, addig max. a fogyasztáson látszik meg... ezt az első autómnál tanultam meg (ami egy 1995-ös Golf mk3 volt, nekem meg friss jogsim, nulla tapasztalattal, a családban autó sem volt előtte).
(Mondjuk én a 255/45R17-eseket a Yarison nem szoktam 2.6 alá engedni 😃)
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Tom1939 #15517 üzenetére
Igen, január vége, február első hete a várható érkezés... aztán kiderül, hogy igaz-e. Mondjuk felénk a max megengedett sebesség 113kmph, szóval nem tudom sokkal nagyobb tempóval tesztelni... (amúgy is 100 körülre szoktam beállni). A tesztautót amit vezettem, ott hallottam, hogy kicsit hangosabb a hátulja, mint a mostaninak (de nem sokkal), de gyakorlatilag a Crossban nincs kalaptartó, ami maga is hangszigetel... legalábbis egy keveset.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
Új hozzászólás Aktív témák
- Megjött az ASUS 240 Hz-es, fényes WOLED monitora
- Elektromos autók - motorok
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- Amazon Fire TV stick/box
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- eMAG/edigital vélemények - tapasztalatok
- iPhone topik
- EAFC 24
- Sweet.tv - internetes TV
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs