-
Fototrend
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
KTTech
veterán
válasz dragon1993 #18875 üzenetére
Csak tovább gondolva az olajcsere-periódust a hibrideknél. Elvileg ugye 16000-es a csereperiódus (azaz nálunk 10E mérföld). Az autó az ideje legalább 60%-át EV módban tölti, még pályán is össze szokott hozni 25%-ot akkor is, ha benzinkúttól benzinkútig megyek. Ezek alapján a motorban nagyonmaximum 10E km-nyi valós futásteljesítmény kerül, ráadásul az is a lehető legkedvezőbb módon, hiszen a felhasználó kizárásával kerül meghatározásra a fordulatszám, és a nyomatékban segíti a hibrid rendszer is.
Egy másik off márkánál, ami mild hibrid is 16E a csereperiódus, ahol végig megy a motor, hiszen elektromos módban egy mm-t is képtelen lenne megtenni.
Akkor a két motor közt vajon melyik kopik jobban? Kötelező olajcsere a "bejáratás" alatt egyiknél sincs meghatározva a kézikönyvben.
Illetve a különbség annyi, hogy a második off autóra kemény 3 év / 100E km-es teljes körű garancia van, míg a Toyotára 3/10 év (3 év alap, de ha a Toyotánál van szervizelve, akkor akár 10 évig kitolható)/160E km a teljes körű garancia...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz polonic #18880 üzenetére
Próbáld hidegben EV módba rakni, ha egyszer elindul a motor... nem fog leállni, amíg megfelelő hőmérsékletre fel nem melegszik. A hűtőkörbe nem is enged addig semmit, amíg nem elég meleg a motor.
De a többi autónál meg ott a start-stop rendszer, ami szintén leállítja a motort (ha elég meleg a motor ÉS jó az AGM akku).
A Toyota hibrideknél eddig kb. abból volt csak gond a motorral, ha nem megfelelő olajat kaptak, illetve nem cserélték időben az elektromos vízpumpát, pedig nem ma kerültek piacra.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz ncc1701 #18887 üzenetére
A Toyota hibridek nagyon alacsony olajnyomással dolgoznak alaphelyzetben (2 Bar 3000-ig, felette 2,75 Bar környéke), a fogyasztás csökkentése miatt, és az újabb modellekben még kisebb az olajnyomás az elektronikus olajpumpának köszönhetően. Emiatt viszont nagyon gyorsan fel is épül a szükséges olajnyomás, illetve eljut mindenhova az olaj, még mielőtt a gyújtásra sor kerülne.
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz KTTech #18892 üzenetére
Elírtam... szóval, 0,7 Bar-ról indul az olajnyomás, majd fokozatosan növelve 3000-fölött 2,75Bar körüli olajnyomást tartanak, ez a maximum érték. Mindezt a fogyasztás csökkentése érdekében. Épp ezért kell a mai motorokba a 0W16 vagy 0W8-as olaj, mert az olajnyomás ugyan alacsony, de az átfolyó mennyiség az nem csökken, megfelelő mennyiségű olaj jut oda, ahova kell.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz polonic #18884 üzenetére
A hűtőkör nem meleg, hiszen nincs használatban az elején (100+ fok fölé melegíti amúgy is, túlnyomásos a hűtőrendszer). Az újabb motorolajaknál meg már nem 90° a cél, hanem jóval alacsonyabb hőmérsékleten eléri az "üzemi" viszkozitást.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz polonic #18897 üzenetére
Pl. a The Car Care Nut YT csatornája foglalkozott az új pumpával/olajnyomással, illetve a generációk közti eltérésekkel is. De minden elérhető - igaz nem ingyen - a Toyota szervizoldalán is, ahova bárki be tud regisztrálni.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
-
KTTech
veterán
A 4 évszakosak hamarabb kopnak, de ez érthető. Emiatt a nagy, nehéz autók eleve hátrányból indulnak (mondjuk ez ifaz a dedikált téli/nyári szettre is), errejön még rá a pályázás nagy sebessége, ami szintén nem előnyös. Mondjuk én simán megjártam 4 évszakossal télen-nyáron az UK-Mo távot, és sehol nem volt gondom vele. Igaz Yarison volt, határterhelésig pakolva de 130 fölé nem mentem, inkább 100 volt a jellemző.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Na, jövőre megint jól meg lesz járatva ősszel a Cross Bedford - Folkstone - Calais - Budapest, egy este pihi, majd Szerbia, Macedónián át irány Tolo, Görögország, 1 hét pihi, majd irány Corfu, Sidari. 1 hét pihi, majd visszafele ugyanez. Kb. 7500-8000km lesz a teljes táv
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Nálunk a dealer nem regisztrál sehova. A régi egyszerűen az újra irányított át belépéskor, így nem volt kérdés az újra frissítés egy idő után.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Tehát a matek negatívra jött ki a drágább üzemanyaggal egyébként ez a különbség megvolna egy olyan 95-össel is, amiben csak 5% az ethanol tartalom, de a motorblokk jobban melegedik miatta, hamarabb jön a koppanás a modern (Dynamic Force), nagy sűrítésű motoroknál.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz pècsimunkás #19003 üzenetére
Igen, az csak képzelet, mivel az ECU úgyis szabályozza a gyújtást / szelepszöget / befecskendezési mennyiséget, így mindig állandó értékkel dolgozik. Amiben lehet különbség, az a fogyasztás.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Mivel csak saccol a kijelzés, így nem kell meglepődni ezen. Nincs az autóban átfolyásmérő, abból számol, amit elvileg a befecskendezés alatt, adott nyomáshoz kellene kapni, de ha eltér a nyomás, vagy az injektorok nem pontosak, akkor már eltérések vannak. Ahogy akkor is, ha álló helyzetben megy a motor (pl. fűtés miatt), mert akkor nullával kéne osztania, így pontatlanná válik.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz polonic #19011 üzenetére
Nem kell felismernie, automatikusan érzékeli az égési tulajdonságokból.
A gond a fordított irányban van, amikor egy 98-as követelő motorba 95-ört tankolnak, na ott rámegy a motor gyorsan (a kopogásos égés miatt).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz ncc1701 #19010 üzenetére
Az a baj, hogy nincs hova "utánamenni". A nagyobb oktánszám nem jelenti azt, hogy jobb a benzin, hanem azt jelenti, hogy később lesz kopogós az égés, jobb a kompressziótűrése, később következik be a kontrollálatlan öngyulladás, ami károsítaná a motort.
Az idézett VW motorok annyit csinálnak, hogy dúsabb keveréket tudnak adagolni - hiszen feljebb lett tolva a limit -, így több benzinnel, nagyobb teljesítményt tudnak elérni (a kulcsszó a több benzin, tehát a fogyasztás kárára teszik ezt).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz ncc1701 #19019 üzenetére
A Totalcar Academián volt egy előadó, aki üzemanyaggal foglalkozott. Ott szépen elmondta, hogy mi a különbség, de a YT-on az Engineering Explained-es srác is foglalkozott vele (csak náluk más a besorolás, a 91-es felel meg az EU-s 95 E10-esnek, mert nem RON-t, hanem PON-t használnak), mint ahogy azt is, miért jó a magas ethanol tartalom (szépen levezetve, miért lenne az ideális szint 20% körül).
Remélem az megvan, hogy a RON szám növelése egyszerűen adalékolással elérhető?
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Flashback #19045 üzenetére
Nem szólnak. Nálam több az eltérés a mérföld/km váltásnál (amit ráadásul az autó számol ki) De külön szólnom kell, hogy nem mérföldben van az óra, mert képesek a szervizkönyvbe mérföldnek beírni...
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Nálam a Crossnál így alakulnak a számok:
19200 km-t tapostam bele 2023.07.08 óta, megivott 888l lónyálat, így az átlag 4,65l/100km volt.Részleteiben (nagyjából):
- "téli" fogyasztás, melóba járós 5 fővel: 5,1l/100km
- "téli" fogyasztás, hosszú távon, pálya + faluzás: 4,8l/100km
- nyári fogyasztás, melóba járós 5 fővel: 4,6-4,7l/100km
- nyári fogyasztás, utazgatós (pálya + minden más, 2 fő + telepakolva): 4,17-4,3l/100kmAzt megjegyzem, hogy a tél az jelenleg -1 és 13 fok közti hőmérsékleteket takar, nem volt még hidegebb, havat nem láttunk. Esőt viszont annál többet... A hőmérséklet 20°C-re van beállítva, AC ON és a két első ülés fűtése mindig megy, valamint a kormányfűtés is.
Nyáron az AC mindig megy, 23°C-re beállítva, ami esetünkben fűtést is jelenthet...
Azt sose titkolom, hogy 100km/h-s tempót szoktam tartani pályán (110 a megengedett), és normál úton is (97 a megengedett). Városban 50km/h (48 helyett).
Az eddigi csúcsfogyasztásom 5,39l/100km volt, ezt 130-as tempónál hoztam össze, és más nem is volt benne. 110-nél ugyanez 5,05 volt. Ez mindkettő stabil sebesség volt, minimális eltéréssel benne.
Az látszik az adatokon, hogy az első kb. 5000km után kezdett javulni a fogyasztás. Ugyanezt tapasztaltam a Yaris MK4-nél is. Mivel a két autó hajtáslánca csavarra megegyezik, így valószínű valami ECU beállítási dolog van a háttérben - főleg, mivel nem volt eltérés a vezetési stílusban, amikor átültem a MK4-ből a Crossba.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz sequator #19123 üzenetére
A "közismert" elnevezés Diesel Paticulate Filter teljes nevén - és máshogy is működik, mint a GPF azaz a Gasoline Particulate Filter. Pl. nem igazán van szükség hosszas regenerálásra sem, mivel jóval magasabb a kipufogógáz hőmérséklete, mint a dieseleknek.
Az EGR-nél mondjuk hamarabb lesz mostanság gond a vízhűtővel (átszakad), mint az elkokszosodással egy hibridnél...www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Tegnap sikerült összeszednem egy szép követ a szélvédőre melóba menet, jó mély, kb. 1 cm átmérőjű krátert hagyott maga után, de nem repedt el a szélvédő. Ha addig aludtam volna tuti felébredek, akkorát szólt, pont velem szembe érkezett meg. Az Autoglass-nál online jelentettem, még volt időpont aznapra, intézték a biztosítót is (nekem csak a 15 fontos önrészt kellett kifizetnem), és 8 órával később már meg is volt javítva a szélvédő úgy, hogy kijöttek a melóhelyre. Az ilyen ügyintézést szeretem
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Ha már jégoldás.. ugyan a Cross le tudja magát olvasztani, de hajnal 4:30 körül nem szomszéd/rendőrbarát megoldás, így én a kb. 20 fokos tiszta vizet használom erre a célra. Alig langyos, így nem okoz hősokkot, nem karcol (de vissza tud fagyni, ha nincs gyorsan letörölve 😃) persze csak akkor, ha elfelejtem rátenni a jégvédő huzatot - ha nem nézem az időjárást este/esik, akkor reggel a 3-4 fokban már le van fagyva, 5-nél már nincs gond.
Induláskor elindítom az ablakfűtést/páramentesítést, lelocsolom az üveget, törlök egyet és indulhatok, még párás sem lesz.www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
-
-
KTTech
veterán
válasz honeker #19354 üzenetére
Csak néhány appnak van AA/CarPlay támogatása, a Garminnak nincs. A Sygic, Google Maps és Waze az támogatott, a többi elég esetleges, meg kell nézni minek van és minek nincs... (én iGO-t akartam rá, de nem sikerült meghackelni még fejlesztői környezetben sem).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Akkor rosszul kutakodtál. A zene elindítása az autóhoz kapcsolódó telefon feladata, nem az autóé... az autó csak annyit csinál, hogy engedélyezi a lejátszást a fejegységen keresztül a telefon számára (pont úgy, mint a BT hangszórók). Ha értelmes zenelejátszód van a telón, akkor azon belül engedélyezhető vagy tiltható a "Resume on BT" funkció. Alaphelyzetben ez engedélyezve van, rendszerszinten.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
A Poweramp nem indítja el a lejátszást, ha ki van benne kapcsolva a "Resume on Bt". Kivétel, ha Android auto-n keresztül csatlakozol, arra ugyanis nem vonatkozik. Én is ezt használom, és sem a Yaris MK3 HSD, MK4 HSD, sem a Yaris Cross HSD-vel nem volt gondom (több telefonnal: Huawei P30Pro, Honor Note 8, Samsung Note 10+ 5G és Samsung Flip5 5G, Android 8 és 12 közt).
A lejátszás elindítása az alapértelmezett, azt nem bírálja felül a fejegység.
A maps/waze hangerejét nálam nem a hangerőgombbal hanem külön menüben kell állítani, ha AA-n kapcsolódok, BT-n mondjuk nem használom egyiket sem.
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Flashback #19753 üzenetére
Bejártam már Európát párszor 36L-es tankos kocsikkal (amit ugyanolyan gyakran kell tankolni, mint a régi Golfomat, pedig annak 55L volt a tankja, vagy a 60L tankos Seat Leon TDi-t), de soha nem okozott gondot, hogy tankoljak 650km után (akkor még nem jelez a szegénységjelző, az 5L-nél jelez)...
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Flashback #19761 üzenetére
Az is extra súly, amit viszel magaddal... az meg a fogyasztást növeli.
Én amúgy 3-600km-enként meg szoktam állni amúgy is, minimum egy gyors szervizkiállásra, és akkor megejtem a tankolást is, ha hosszabb úton vagyok. Ha meg nem, akkor minden nap a benzinkút mellett megyek el, bármikor be tudok ugrani.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
Új hozzászólás Aktív témák
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Hamarosan elképesztő mennyiségű áramot fogyasztanak el az adatközpontok és az AI
- Vigneau interaktív lokálblogja
- Politika
- Miért vezet mindenki úgy, mint egy állat?
- Cyberpunk 2077
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Milyen kompakt digitális fényképezőgépet?
- Milyen monitort vegyek?
- További aktív témák...
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- noblechairs Hero fekete/piros gamer szék eladó
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen