-
Fototrend
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tamás9x
őstag
-
Árpi001
senior tag
válasz Tamás9x #89051 üzenetére
ha feletti akkor vagy bonthatja, vagy megkeresi a kulfoldi elozo tulajt valahogy, es honositja, ami 99% nem fog sikerulni
Vagy szarik bele, és használja 50 es ként, míg tudja, mint az emberek nagy százaléka...
Más, már a második hirdetésbe futok a használtauton, 125 ös robiknál, hogy nem sokára B vel is lehet vezetni.
Ez honnan jött nekik?
A románoknal igen, ott meglépték, de itt nem...[ Szerkesztve ]
A Föld a Naprendszer elmegyógyintézete.
-
Zoli bácsi
őstag
válasz angyalpc2 #89050 üzenetére
Itt egy sablon, töltsd le, nyomtasd ki, ezen minden rajta van: [link]
Egyébként ami kell: Alvázszám, motorszám, aláírni vevőnek, eladónak, két tanúnak. Ez ami kötelező.
Az új tulajnak biztosítást kell kötni, de mivel sem műszaki, sem rendszám nincs, a régi tulaj meg kifizette rá a biztosítást úgyis a folyó évre, szerintem nem szükséges azonnal megkötni.
Rebesgetik régóta a kismotorok rendszámozását, de eddig nem sikerült, szerintem egyenlőre nem is foglalkoznak vele. -
Tamás9x
őstag
válasz Árpi001 #89052 üzenetére
Minden evben vannak ilyen clickbait hirek, Decemberi cikkekkel megy a motoros topikokban a hiszti, hogy most akkor mivan. De nem menne ez az egyik naprol a masikra.
Kezd benoni a fejem lagya es egyre tobb a baleset, erdemes szolni a vevonek, hogy ha baj lesz nem fizet a biztosito. Legyen tiszta az ember lekiismerete.
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
KTMHobby3
tag
válasz Zoli bácsi #89053 üzenetére
"Az új tulajnak biztosítást kell kötni, de mivel sem műszaki, sem rendszám nincs, a régi tulaj meg kifizette rá a biztosítást úgyis a folyó évre, szerintem nem szükséges azonnal megkötni."
Ezt nem jól tudod. Biztosítás nélkül nem szabad használni a motort az új tulajdonosnak. Az előző tulajdonos meg vissza kérheti a biztosítás összegét összegét, amit idő arányosan meg is kap. -
Tamás9x
őstag
válasz Zoli bácsi #89053 üzenetére
Erdemes megkotni, mert ahogy alairta es elvitte mar nincs az o nevere biztositas, az enyemre van, ha baj tortenik, en fogok visszaesni, es tobbet fizetni, ha az en biztositasommal el. Az o.penztarcaja banja ne az enyem. Bar szerintem alapbol nem is elhetne az en biztositasommal tulajdonosvaltas utan.
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Tamás9x
őstag
válasz angyalpc2 #89057 üzenetére
Varj, nem az a 3000ft, hanem a karokozas miatt, a Bonus-Malus visszaeses, es a kovetkezo kotesnel vagy meglevonel dijemeles.... Mert a biztosito be fogja hajtani a penzt amit kifizetett. Szoval ha elvitte a sajat biztositasaval szorakozzon
Tehat apuka 10k- fizetett a suzukira, hirtelen majd kov evben lesz 30-40k ez egy sarkitott pelda, de kb igy kell elkepzelni.
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
macilaci78
nagyúr
válasz Zoli bácsi #89060 üzenetére
Van fedezetlenségi pótdíj. Tehát megkötöd a szerződést, elviszed a járművet lábon, de csak egy hét múlva kötsz biztosítást, a biztosító arra az 1 hétre sarcol.
Az más kérdés, hogy mi van, ha épp abban az 1 hétben okoznak balesetet a járművel...Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Tamás9x
őstag
Netrisk, aznap meg is van, megnezem, tetszik megirom megkotom, es mehetek.
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
FeniX-
aktív tag
válasz Árpi001 #89052 üzenetére
- "Más, már a második hirdetésbe futok a használtauton, 125 ös robiknál, hogy nem sokára B vel is lehet vezetni.
Ez honnan jött nekik?"
Gondolom, ez ugyanolyan használtautós sablonszöveg, mint autóknál a koppanásmentes futómű, meg a minden működik rajt.
Ez azt takarja, hogy ő "B"-s jogsival használta, és ha fennakadnál rajta, hogy ez macera, mert lepapírozhatatlan gyakorlatilag a motor, akkoris vedd meg a sz*rját. -
macilaci78
nagyúr
válasz syler123 #89065 üzenetére
Ha meg is lépik, a sok papír nélkül használatban lévő kamu 50-est akkor sem lehet forgalomba hozni. Ide a rozsdás bökőt, hogy a a rendszámozás alsó határa továbbra is 50,1 ccm lesz, nem fogják emelni 125,1 ccm-re.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Árpi001
senior tag
válasz FeniX- #89064 üzenetére
Ja, én is ennyit látok bele.
Syler123, ha felülnének a döntés hozok, egy 50 ccm robira pár napra, tudnák hogy a kisebb a veszélyesebb, nem a kicsit nagyobb, amivel lehet tartani a forgalom tempóját..
Macilaci78, az engem nem is érdekel, csak jó lenne ha egyszerüsitenék a 125 értelmét.
Ez még pont az a kategória ami nem mozgatja meg a legtöbb motorozni vágyot hogy jogsit csináljon rá,de ha B vel lehetne vezetni, akkor sokan kihasználnák.A Föld a Naprendszer elmegyógyintézete.
-
suste
veterán
válasz Árpi001 #89067 üzenetére
Amikor bejött a B125, akkor 40.000ft-ért meg lehetett csinálni. Aki kicsit is komolyan gondolta, az meg is csinálta. Aki nem az marad az 50-esen, vagy nem érdekli az 50/125 probléma -amíg nem kapják el (igazoltatás vagy baleset).
Mostanra drágább, de minden más is. Szóval most is meg van a lehetőség.... -
Madball
csendes tag
válasz Tamás9x #89058 üzenetére
SMKP-nál nincs bonus/malus, épp ezért a biztosítási papíron sem találsz semmi ilyet. A kategóriák egyébként is külön vannak, tehát ha motorral balesetet okozol, attól a kocsi besorolása és díja nem változik. Persze a B/M besoroláson kívül lehet további pl. baleset nélküliségért járó kedvezmény, de az már csak egy társaságon belül.
-
KTMHobby3
tag
válasz Zoli bácsi #89060 üzenetére
Ez pontosan így van. Mielőtt elmegy a motorral, biztosítást kell kötnie. Vagy bevállalja hogy megbüntetik, ha elkapják.
-
Istvan2020
aktív tag
Sziasztok
Kérdésem az lenne malaguti f12 (levegős) gyári gyerta NGK BR8HS vagy BR6HS? egyik helyen egyiket másik helyen másikat írják!!! -
szimi57
őstag
válasz Istvan2020 #89072 üzenetére
Van aki mindkettőt használja. Télen a 8-ast, nyáron a 6-ost, a hőértékek miatt.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
Debilon
addikt
üdv!
Főtengely csavar lelazításához szabad ütve csavarozót használni?
esetleg a vissza szereléshez is?People S50 a berúgó racsnit kell cserélnem
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
-
Debilon
addikt
válasz nyogo83 #89076 üzenetére
köszi!
annak utánajárok mindenképpen, sajnos nincs blokkoló szerszámom amivel fixálni tudnám a lazítás idejére a főtengelyt, ezért gondoltam erre a megoldásra
manual szerint 60 nm (5,5-6,5 kg-m) környéke a lehúzási nyomatéka annak a csavarnak
[ Szerkesztve ]
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
-
Madball
csendes tag
Én ilyet vettem pár éve (még fele ennyiért..), ezt használom az 50-esnél is meg a 250-es Madisonnál is, egyiken sem okozott eddig semmi problémát:
obi.hu/egyeb-karbantartas-es-autojavitas/cmi-uetvecsavarozo-900-w -
Rivaul
addikt
válasz Honda567 #89080 üzenetére
Variot én is láncossal. Kuplungot egy régi mosógép szíj és darab lapát nyél segítségével. A szíjat kettébe hajtod, rá a kuplungra és át a nyelet. Azt felcsavarod szorosra és megakasztod a rugóstagba. Nem engedi elforogni. Persze most már a légkulcs egyszerűbb
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Gabis
őstag
Kopasz és a Simson-os történet folytatódik. Ha esetleg mást is érdekel.
-
#TOTTI
őstag
válasz Istvan2020 #89072 üzenetére
BR8HS, csak az!
-
Tamás9x
őstag
Nézegetem a gépeket, és igencsak elgondokodom, vajon frisset érdemes venni (2000-es évjárat) ami full gyári állapotú, vagy egy 10 évvel öregebbet, ami 30%-al több power fulltuning, gyilkolásra tervezve, valószínüleg a futási teljesítménye is nagyobb, az eddigi tapasztalatokból kinndulva. Pontos típust nem tudok adni, mert elég sok van ezekből a gépekből és elképzelés még nincs az irányvonalat illetően, csak az ár ami szembejött... szó szerint kiveri az eber szemét, hogy 0ft a különbség a 2 kategória között. 10 év....
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
FeniX-
aktív tag
válasz Tamás9x #89088 üzenetére
Azt ne felejtsd el, hogy ebbe az is benne van, hogy sokan akarnak irreálisan nagy összeget a széthajtott vackerájukért.
Pl. én 650-ért vettem a legutolsó motort, de valamelyik nap kíváncsiságból felnéztem a hahura, és 1db ugyanolyan árultak, kicsit több km-rel, 480-ért.
Akkor most én vettem drágán, vagy ez volt túl olcsó? -
csongi
veterán
Tudja valaki mennyi a liberty 2t AC gyári görgö súlya? Illetve mekkora fordulatú a kuplung rugó?
Túl sokáig van motorfék, 10-15km/h nál vált csak üresbe. -
#TOTTI
őstag
válasz csongi #89090 üzenetére
2 üteműnél nagy motorfék van és az úgymond az "üres" nem sebesség hanem fordulat függő. Görgő akkora (gyári 6,5-8gr.) kell, hogy ahol a setup a legerősebb azon a fordulaton mozduljon ki. Kuplung rugó pedig olyan keménységű, hogy ez alatt a fordulat alatt nyisson kevéssel. Kontraszt rugó pedig olyan kemény, hogy épp, hogy megfeszítse a szíjat a teljes kifutásig, az sem jó ha túl erős. Ha teheted, keress valakit aki behangolja.
-
csongi
veterán
válasz #TOTTI #89091 üzenetére
Azert irtam sebesseget mert nem volt fordulat mero rajta.
Ures nulla fokozatot alapjaraton kellene kapcsolnia sebbeseg fuggetlenul, es nem motorfekezni sztem, de lehet ezen kell lennie nem tudom.
A gyari ertekekhez kozeli pontra szertenek vissza terni, a jelenleg ismertlen kinai variator es kuplung szettel.
Jok amiket leirtal, csak nincsenek ertekek. Kicsivel alatta szazalekosan mennyi?
Az epp hogy megfeszitse , az mennyi? Ket gyarto szija nem egyforman feszul meg hidegen es melegen. A tunning kevlaroszijakrol nem is beszelve.
Egy kozlekedesi edeny munkba jaros. Nem a vegletekig akarom hangolni. .
Kiszedni a motorfeket, es mehet.
40 nel halalfelelmem van, hatso rugostag nehezek, az elsobe nincs olaj, a hidraulikis fekbe szirup volt a folyadek. legyen ures fokozat, tobbi nem erdekel. .
Rivaul:
Koszi!
A kuplung rugo ertekek esetleg megvannak? -
-
#TOTTI
őstag
válasz csongi #89093 üzenetére
CVT váltónál nem arányos a sebesség a fordulattal, azért mondtam, hogy vidd el valahova, mert NEM LEHET pontos értékekt írni, valamint a kérdéseid, elvárásaid sem stimmelnek, ekkora különbség pedig a szíjaknál sincs, mert egy gyári erősségű kontrasztrugó mondjuk 25kg, ez megfeszít 6,5 és 8 grammos görgőt is, ha a henger még gyári. A gyári 7,5gr görgö méret gyári és fojtott motornál lesz kb jó. Üres fokozat nincs, ne is keresd.
-
csongi
veterán
-
macilaci78
nagyúr
válasz csongi #89096 üzenetére
Nem, sima álló Minarelli, full gyári. Kb csak a Malossi multivariátor az, ami említésre méltó eltérés a gyárihoz képest.
Ha van egy kis motorfordulat, már forog az első tárcsa. Ezért van az, hogy sztenderre állítva forog a hátsó kerék. Ha valamiért magas az alapjárat, kúszik is a motor, fékkel kell megtartani.
Valamivel magasabb fordulaton már a hátsó tárcsa elkezd nyitni és nő a sebesség is.Mivel nincs benne szabadonfutó, ezért a hajtás visszahat a motorra, nem engedi annyira lecsökkenni a motor fordulatszámát, hogy megszűnjön a hajtás. Ez nem kapcsolható, mint a manuális váltónál.
Mondjuk, ebből szokott lenni gond is hosszú lejtmenetben. Mivel nem akarsz gyorsulni, nem adsz gázt, de azért a magas motorfordulat marad. Az egyetlen, ami a kenést adja a motorban, az a kevéske keverék, ami alapjáraton ilyenkor az égéstérbe jut. Így lehet megfőzni a blokkot.
A 2T Wartburgan ezért volt szabadonfutó, hogy amikor 80-nál elvetted a gázt, motorfék nélkül tudtál lassulni 50-re a várostábla előtt, vagy kereszteződés előtt akár 2.-ba is berakhattad.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
csongi
veterán
válasz nyogo83 #89097 üzenetére
Ez lesz a vége.
#TOTTI
Biztos így van
macilaci78
A két váltó működését ne keverjük össze.
A szabadon futást mindegy mivel, és hogy éred el, a lényege szerepe ugyan az.
Mindegy, hogy egy mechanikus váltóval vagy cvt váltóval használod a motor féket.
Az akkor sem lesz a barátja kétütemű motornak.
Azért mert cvt még lennie kell üres fokozatnak. És annak minden alkalommal üresbe kell, vagy alap áttételre kell állnia mikor alapjáratra esik a fordulat, a hajtás le kell kapcsolnia. Ha nem így van akkor nem jó.
A 4T motornál sem. A CVT nem jó a visszahajtásra. Az rendellenes üzemelés.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Bakancslista Route 66 Chicagótól Los Angelesig 3.
- Az iPhone 15 frissítésgaranciát, a 16 szép rendereket kapott
- SGF24 - Érkezik a No More Room In Hell 2
- Politika
- Computex 2024: bemutatkozott a Biostar alaplapok AMD-s zászlóshajója
- Irány Japán!
- A személyes adatainkkal, képeinkkel tréningezi az AI-t a Meta
- NBA és kosárlabda topic
- Bundle topik
- Summer Game Fest 2024 - Az összes bejelentés egy helyen!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen