-
Fototrend
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
b_g_v2
csendes tag
válasz #TOTTI #89697 üzenetére
Szia!9ö
Egyelőre nem volt időm szétszedni, annyit csináltam, hogy végig mentem féktisztítóval és megspricceltem az összeillesztéseknél a motort és ha a karbi (TK 12 4FK a karbi ) tetejét akkor leesett a fordulat, de szemre nem láttam részt, a gázbowden stabilan áll, a szivató szépen felül a karburátorházra...
-
Zoli bácsi
őstag
Lehet előbb kellett volna kérdezni...Na mindegy, már "javítottam", majd kiderül jó lesz-e. De ha nem működik a dolog, talán tudtok jobbat.
Na, anno ezres szervizen jeleztem, hogy a bal oldali kormány fogantyú elforog. Valamit javítottak rajt, igazából idáig nem forgott el.. Ma kint állt a napon a motor, sokáig, elindulva zavaróan könnyen elpörgött a fogantyú. Lekaptam a kormányvégsúlyt lejött könnyen a fogantyú. Láttam egyszerre, mi volt a garis javítás: Pár sor szigetelőszalag lett a kormányra tekerve, így már megszorult a fogantyú. Idáig.
Azt agyaltam ki, tekertem rá még szigetelőszalagot, azt bekentem Pattex ragasztóval, [link] , és vissza toltam a fogantyút.
Amit nem gondoltam végig, a ragasztót jól letolta a gumi fogantyú....De talán maradt alatta. Na, mindegy most várok hadd kössön a ragasztó. Attól félek kevésbé, hogy ha kell, nem tudom leszedni..Inkább attól tartok, ez sem lesz tartós megoldás.....
Na mindegy, meglátjuk. Ha nem lesz jó, van ötlet, mivel próbálkozzak? -
setup
tag
Nagyobb kerekű 50-es 4T hogy megy 70-et?
Csak ha zuhan?
Kéne valami munkába járni, de be kéne menni a felezőhöz vele, mert vacak az útburkolat a szélén. Valami 10 évnél fiatalabb nagyobb átmérőjű kerékkel, hogy ha a rövid követési távolság miatt benézek egy úthibát se álljak fejre, de csak "B" jogsim van.
Esélytelen? -
baryll
tag
Sziasztok!
Kérdezni szeretném, hogy kismotorhoz sárvédőt hol lehet kapni a legnagyobb választékban? Talaria sting tl3000-re kellene előre és hátulra is, valami olyasmi, mint ami a simson s motorokon is volt, hogy ne legyen csupa trutyi az egész motor, ha lemegyek az aszfaltról. Lehet netes üzlet is, vagy Szeged - Kecskemét - (Budapest) vonalon hagyományos bolt.
Köszönettel! Sziasztok! -
FeniX-
aktív tag
válasz Zoli bácsi #89704 üzenetére
Bicajos boltban lehet kapni "bandázst", versenybringa kormányhoz, azzal tekerd be a kormányt alatta, az elég vastag.
-
FeniX-
aktív tag
Szia, jól látod. Akkor megy 70-et, ha tréleren viszik.
Esetleg a Duotts 500w-os elektromos bringája (vagy más, hasonlóan jó árban kapható), ami már segédmotornak minősül, de nagy a kereke és tudsz vele menni 40km/h-t és keskenyebb, mint a robogó, így - szerintem - gond nélkül elférsz az út szélén.
/ Ezekre kell biztosítás meg sisak /Nagyban függ, hogy hány km-ről van szó. (10-15km teljesen ideális egy ilyennek 1-1 táv megtételére és Te sem fogsz átizzadni)
Ahogy a totalbike cikkben is írták, ezek az 50-es négyüteműek akkor mennek 60-70-et, ha 70-es henger van rajt'. (pl. Kymco agility teszt, keress rá)
Direkt szoktam kérdezgetni 50-es 4t tulajokat mostanában jártamban-keltemben. "55-60 a vége" - ezt többen is megerősíthetik.
Aki az elején szkeptikus volt, hogy "ugyan, ne szórakozz már, hogyne menne ez 60at!" - Ő vett most újonnan egy Honda pcx-et (+B125 jogsi) és mondta, hogy mostmár érti, hogy miért próbáltam lebeszélni az 50-esről.
[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
válasz macilaci78 #89709 üzenetére
Szerintem az sem. Anno a Zách Dani használt huzamosabb ideig a városban honda supercub-ot, 50-est, meg a Speedzone-os Miki is, ha jól emlékszem.
Szerintem ha tud is gyorsabb tempót, az olyan, mintha az autómmal folyton a végsebességen közlekednék. 1 hónap alatt tönkremegy a technika. Nem erre találták ki. -
zombei
aktív tag
válasz macilaci78 #89709 üzenetére
Max 2T, a 4T az soha. Alább említett supercub-nak ~40-50 között van a vége. Ahhoz már kevés az erő. Agility 4T talán új szíjjal meg görgővel menne egy ideig 60-65 környéki maxot, így használtan 55-60 között a vége.(Bár azt tudja folyamat nyélen közlekedve gond nélkül. )
-
setup
tag
válasz FeniX- #89708 üzenetére
Elkeserítő. Az újban benne az összes fojtás. Ha fuldoklik, nyilván majdnem mindegy mi van megfojtva, így az újságíróktól, akik ráülnek a 8 és fél km-t futottra fázom egy picit. De ha az internet népe is ezt mondja és nincs aki beírna, hogy hülyeség mert én ezen és ezen ülök és megy 70-et... hát ez elkeserítő. Lényegében a segédmotor kategória akkor semmire sem való a roller mellett. Ki lett teljesen végezve.
Vízhűtéses, karbis 2T mind öreg meg kehes már? Amelyik jó nem adják el című történet? Menjek szépen A1 B-vel tanfolyamra százezerért nulladik lépésben? -
FeniX-
aktív tag
Sajnos ezek a segédmotorra vonatkozó jogszabályok azóta nem voltak frissítve, mióta - tudomisén ~1950-ben behozták őket. Az akkori forgalom menete és az autósűrűségbe belefért, hogy 40-el menjél egy kis babettával az út szélén, nem lett bajod. Nyílván ma is 50km/h a sebességlimit, de alig tartják ezt be, mert az új autók sokkal erősebbek és az átlagember soha nem fog gyengébb autót venni, mint az előző autója, így egy racionalizáltabb, zöldebb, kevesebbet fogyasztó kisebb autó szóba sem jöhet.
azt meg meg kell érteni, hogy a kétütemű - kb. 1200 köbcentiig - másfélszer olyan erős, mint az azonos köbcentijű négyütemű.
Ezáltalá egy 50-es kétütemű, ha 5 lóerős, akkor a 4 ütemű társa max 3. Ez meg a fent említett 55km/h sebességre képes kb.
[ Szerkesztve ]
-
setup
tag
Ok, felfogtam, csak bosszant. Akinek több mint 20 éves a B jogsija az feltehetően 40 körül van vagy felette, mint én. Vezethetne alapból 125-ig. Vagy legalább megemelhetnék az 50-et 70-re vagy 100-ra tuningosok biztos tudnák mennyi kell ahhoz, hogy a motoros tudjon sávot foglalni és biztonságba kerüljön attól, hogy nem előzgetik folyamatosan és szorítják le az úttest szélére rá az úthibára. Vezethetek 50-ig, ami ugyanaz, mint egy roller, amit meg bárki vezethet. Hát krvanagy kegy, ki vagyok vele segítve. Persze puffoghatok, attól jobb nem lesz. Akkor most mehetek az ősz borostámmal a kölykök között a fényvisszaverős mellényben, isteni lesz. Alig várom. Áááh, nem csodálom, hogy páran vesznek egy nagyobb dugót aztán azzal "bűnöznek"
-
macilaci78
nagyúr
Az smkp kategória tervezési sebessége max 45 km/h. Ha valami ettől lényegesen többet tud, az már túlvan biztosítva.
Van pár olyan robogó, ami 50 ccm motor mellett nagyobb köbcentivel is elérhető volt, pl BWS is van 50 és 100 ccm verzióban. De ott a nagyobb köbcenti megy gyorsabban.Aztán ezeket lehet látni a hirdetésekben "övenesként használt"-ként. Persze nincs rajta forgalmi, rendszám, valószínűleg jogsi sem, a bitosítás is csak alibi, mert ha kiderül a való lökettérfogat, akkor az is érvénytelen.
Azért egy roller és egy robogó között a robogó javára lehet írni a nagyobb kereket, jobb futóművet, az ülve utazást, ezzel együtt az alacsonyabb súlypontot, a csomagtartót, a rendezett jogszabályi hátteret. Ha olyan az útminőség, hogy a sáv szélén robogóval nem mennél, akkor a roller egyenes út a kórházba, vagy az izületi bántalmakhoz.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz FeniX- #89716 üzenetére
Az autó egy érdekes dolog, dinamikusabban fejlődik. Pár hete cseréltük az 1.9 PDTDI 116 lovast egy 1.6 CRDi 136 lovasra, ami 5-7 decivel kevesebb üzemanyagból elvan azonos felhasználás mellett. Nem volt cél, hogy erősebb legyen, a típus rendben van és véletlenül ebben a bódéban ez a legstabilabb motor, mellesleg a legerősebb is.
Kb 15%-kal kisebb lökettérfogatból és 10%-kal kisebb fogyasztásból jön ki 15%-kal nagyobb ménes. Már a 3 hengeres 1 literes turbós benzinesek is 100 lóerő fölött vannak és 7 személyes családi buszokba is berakják. Nemigazán van már olyan autó, ami a hazai átlagtól fiatalabb és ne tudná a megengedett sebességet Magyarországon minden körülmények között.
Egy valódi smkp-t pedig tényleg bármi le tud alázni, még a furgonok is.
Jó az elektromosokat hagyjuk, ahol a hatótáv drasztikusan csökken 130-nál.Az, hogy alattam nincs olyan dinamika, az a súlyomnak köszönhető főleg, nem a robogó hibája. De egy autó ha dinamikában nem is akar velem versenyre kelni, végsebességben otthagy. Nem kell leszorítania, csak odalép egy picit a gázra, legyorsul és bejön elém. De neeem, baszik odalépni, inkább letol a sávomból, vagy bejön mögém, utána padlógázzal kielőz, bevág elém, fékez. Tipikus, Petőfi híd Budáról Pestre, a híd lábánál a Boráros tér felé kanyarodva... A külső sáv szinte áll, a belsőben 60-70 között mennek az autók. A külsőben nem tudok haladni, a belsőbe nem tudok besorolni, vagy a lépést tartani. Emellett van sok okos, aki a belsőben megy majdnem végig, majd ott fékez állóra, mert nincs hova kisorolni a kanyarodáshoz. És döntsd el, hogy merről kerülöd, balról nem férsz el, jobbról, a két sor között meg nem mersz menni, mert rád húzza a kormányt, nem figyeli a tükröt.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
FeniX-
aktív tag
válasz macilaci78 #89719 üzenetére
"Már a 3 hengeres 1 literes turbós benzinesek is 100 lóerő fölött vannak és 7 személyes családi buszokba is berakják."
Azt azért ne vitassuk el, hogy ezek a motorok *biztosan* nem fognak elmenni 250.000 km-t. -
macilaci78
nagyúr
válasz FeniX- #89721 üzenetére
Ott, ahol 50 km/h a megengedett, a 250k km is sok. De valóban én se nézek ki belle sokat. Sajnos a családban is van ilyen motorral szerelt Toyota és Skoda is.
Mondjuk, az is tény, hogy a mai autók zömét nem 250k km-re tervezik. Még ha a motor, a kasztni, futómű, erőátvitel bírná is, egyre több és bonyolultabb az elektronika, ami egyre gyorabban avul és a gyártói mentalitás a minél nagyobb egységek cseréjével történő javítás. Komolyan, lassan nem lesz izzó a kocsiban, amit cserélhetnél, cserébe komplett lámpatesteket dobhatsz ki egy leddriver hibája miatt. Hol előremutató ez?
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
FeniX-
aktív tag
válasz macilaci78 #89722 üzenetére
Persze sehol. Olyan ütemben aknázzuk ki a természeti erőforrásokat, hogy a következő 1-2 generációnak igen nagy fejfájása lesz még ebből.
De nem akarom én sem tele-offolni a topicot a saját világnézeteimmel, stb.[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz FeniX- #89723 üzenetére
Az azért megnyugtat, hogy még a nagyon-nagyon gazdagoknak sincs lehetősége itthagyni ezt a bolygót. Hátha megéljük, hogy a környezetszennyezés helyett a környezetvédelem kap nagyobb tőkét.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
FeniX-
aktív tag
válasz macilaci78 #89724 üzenetére
Nekem az alapvető gondom az ezzel, hogy a végtelen mennyiségű pénz sem old meg mindent, és lehet, hogy akkor meg már késő lesz.
Egyelőre a végtelen mennyiségű pénzeket meg olyan [szerintem zsákutca] projektekbe öntik bele, mint a vonal, ez az "al khatt" a sivatag közepén.
[ Szerkesztve ]
-
setup
tag
Jaj még valami, amit meg akartam kérdezni, ha van itt esetleg futár... Ezeknek az olcsóbb 30k körüli sisakoknak a plexijét lehet valahogy polírozni? Van erre valami paszta, vagy meg kell venni 3 félét, ami többe kerül, mint az egész sisak és emiatt nem kezd bele senki?
-
b_g_v2
csendes tag
pont hasonló szituban vagyok, elkezdtem motorral bejárni, 40 évesen, nekem az a szabály, hogy nem megyek olyan útra ahol nem tudok +10km/h-val menni mint a megengedett, mert az autósok is úgy mennek.
50 ccm 2T, Malaguti F12 Phantom, Isten tudja mikori, mert '92-'95-ös alkatrészt is találok rajta. 65öt meg gps szerint.
A fenti szabályból persze az is adódik, hogy kerülök, hosszabb úton megyek, mintha kocsival mennék. Illetve abban az időben megyek mondjuk a Szentendrein amikor dugó van, akkor a nagy motorokkal együtt tudok 20-30-al előre csorogni és nem zavarok senkit.
Szóval nagyban függ az útvonal választástól, és attól hogy mikor mész, milyen a forgalom.
A másik szabályom, hogy nem megyek szűk úton (inkább kerülök), pl. nem megyek le a rakpartra motorral, nekem jó a felső rakpart is ott vész esetén a bicikli sávot is be tudom használni, figyelve a biciklisekre is.
Illetve eleve úgy állok az alap kérdéshez, hogy ha a pirosnál előre tudok menni az már jobb mintha ülnék a kocsiban a sorban. Emiatt ha pl megy a kocsisor, még ha lassan is én nem megyek előre az 50-essel még akkor sem meg tudnám előzni, így is úgy is nyerek. -
setup
tag
válasz b_g_v2 #89727 üzenetére
A fekvő Minarelli nekem is megy ennyit, hasonlóan is kezdtem, csak én már végig csináltam pár telet is (balesetmentesen) és az utolsó olyan szituban, amikor nagyon meleg volt a pite megfogadtam, hogy még egy telet nem csinálok végig pici kerékkel. Aztán egész nyáron ment a "dög meleg van, hej ráérünk arra még" most meg már lépni kéne mert télen nem nagyon lesz kínálat. 4T-be viszont beleteszik az átok elektronikát, ami nem engedi még 50 fölé sem, ergo hiába próbálom ki, zsákbamacskát veszek ez az egyik, a másik meg hogy mindenki azt mondja örülhetek, ha 60-at megy. De az meg pláne nagyon nem mindegy, hogy 60-at megy vagy 50-et. Viszont ha megy, ha nem, télen amikor fagy van reggel nem megyek nyélen most sem, a 2T-vel sem és akkor előzgetnek és egyre vacakabb az út a szélén.
A másik irányba van egy gömbtükrös kereszteződés és hát para, hogy megölnek. Én belátom, csak a többi tudod... Ma reggel is megyek. Főút nekem jobbra kanyarodik én balra mennék, idexelek a felezőtől 1 méterre a saját sávomban a kanyar felé közeledve. Szemből jobbról érkezik egy nő, kanyarodik együtt a főúttal, tehát nem indexel, de bele az én sávomba, így kvázi jön velem szemben. Látja, hogy jövök szemből lelassít még a kanyarban, de úgy megijed tőlem, hogy majdnem megáll, aztán odaérek és kiszól nekem, hogy baromarc én meg mutatom neki a felezőt, de látszott rajta, hogy fogalma sincs hol van a sávja és én vagyok a baromarc, mert robogóval nem az út szélén megyek forgalmi helyzettől függetlenül. Ha a szélén megyek akkor hiába indexelek, mert akkor meg az Audista gyökér ha megelőzni nem tud is bejön mellém , mert akkor 2 méterrel előrébb van és nem enged kanyarodni. Szóval nem azzal van a baj, hogy nem lehet motorozni, hanem, hogy mindenki meg akar ölni. -
b_g_v2
csendes tag
hát nem csodálom hogy kivagy ezektől
nekem szerencsére nyugisabb az útvonal, amit használok a városon keresztül
van egy útvonal ahol balra kéne kanyarodnom (3 sávoson), ott amikor először mentem eltévesztettem és jobbra, jobbra, egyenesen visszahozott a navi, na azóta is ezt a kerülőt használom, mindig akkora a forgalom, hogy nem merek átvágni a 3 sávona malaguti 120-130/70, ez a kerék méret nekem egészen bejött... nem ráz annyira...
-
macilaci78
nagyúr
Újbudán laktam a munkahelytől kb 500 méterre légvonalban. A munkahely maradt, költöztünk Zuglóba. Még zajlott a felújítás, mikor reggel 8-ra mentem át a kéményeseket beengedni, a Hungárián a Népligetnél elcsúsztam egy olajfolton.
Még csak 2 hét telt el, megbeszéltük feleségemmel, hogy előre menekülünk, jogsi, és valami rendszámos robogó, amivel már lehet a forgalommal együtt haladni a hidakon, a Hungárián, ahol akár 90-nel is hömpölyögnek.
Szerencsém volt, zúzódásokkal, horzsolásokkal megúsztam, viszont olyan 2-3 hónapig tartott, mire már nem volt váratlan fájdalom egy-egy mozdulatra, az oldalamat is megütöttem. Mire rá mertem volna ülni a rogobóra, beállt a derekam, költözés után már csak párszáz km volt a szezonban...A jogsi (A korlátlan) meglett a nyáron, közben formálódott az igény is, így normál váltós motor, a 650-es V-Strom az eddigi legkényelmesebb azon megfizethető motorok közül, amiken eddig ültem. Honda SH300-at ajánlották a termetemhez, megnézegetve az árakat nem kell sokat hozzátenni egy hagyományos motorhoz. A sikeres vizsga végén ráültem az iskola PCX-ére, de egy métert sem mentem vele, nekem kicsi. Méretben nem előrelépés.
A B125, A1 kategória ára hasonló, de korlátoz 125 ccm-re. Az A2 és az A korlátlan egy árban van, 40 éves fejjel, 20+ éves B-s jogsival nem volt kérdés, hogy a korlátlan. Ha a 36 kW teljesítmény kiszalad alólam, a 35 is kiszaladna. A jogsi úgyse adja a tudást, csak a lehetőséget a tudás megszerzésére.Motor talán majd jövőre*, addig meg kerülővel megyek a robogóval előnyben részesítve azokat az útvonalakat, ahol buszsáv, vagy kerékpársáv van.
Amúgy szerintem az Audista kevésbé veszélyes, mert tolakszik, tudsz róla és kiszámítható. Persze nem tetszik, de azért tervezhető és elengedem. A fogalmatlan, figyelmetlen sofőrök szerintem veszélyesebbek, akik szemellenzőben közlekednek és nem is tudnak arról, hogy körülöttük egy amúgy egészen komplex világ létezik.Ezt a szezont még letudom a kávédarálóval, tavasszal mindenképp veszek valami rendszámost a rendelkezésre álló pénzből. Lehet, hogy csak 400k-ból, de napi 2×10 km-re minden rendszámos kétkerekű előrelépés a mostanihoz képest.
Téged is arra buzdítalak, hogy szerezz papírt, ül át nagyobb teljesítményre legálisan, mert különben könnyebben lehet baj.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
FeniX-
aktív tag
válasz macilaci78 #89735 üzenetére
Na ilyen low budget motort szeretnék én is nézni.. :-)
bár most jobb 1 fokkal, hogy a megtakarított pénzből az autót sikerültnemmegcsináltatni
(mindkét jobboldali kerékagycsapágyam szar, de most 1 hét alatt kiszenvedték a jobbelsőt, kétszázezerért, bontott alkatrészekkel, mert ez a fajta fapados skodri ami van annyira ritka, hogy már csak kézen-közön lehet csonkállványt szerezni) ... ezek után már csak a jobb hátsót kéne cserélni, meg a kuplungot, egy egyébként kétszázezret sem érő autón.úgyhogy mostmár tisztán látom én is, hogy mennyi pénz maradt motor nézni.
[ Szerkesztve ]
-
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #89736 üzenetére
"mennyi pénz maradt.."
Ha jól gondolom, nem sok.
20 éves műszakira ment az Ignis, megint csak a vizsgadíjat fizettem. Semmi nem kellett rá, ki tudja hanyadik alkalom. De megint betelt a forgalmi, az hatezer volt, nem az a baj, hanem a fél nap ügyintézés az irodában.
Ja, évi 7-8 ezer kilómétert megyek, és 140 ezer van benne. Igen, ki is jön a matek kb.
Újan vettem, rendezem, garázsba tartva...Ennyit jelent. -
setup
tag
válasz Tamás9x #89734 üzenetére
Vettem egy ilyen zárt sisakot , újat.
20 alatt már régen láttam zárt sisakot és még napszemcsi is van benne. Használtak mennek ennyiért FB-n, gondoltam mi bajom lehet. Max tovább adom. Így legalább patika lesz a plexi. Ingyen kihozzák box-ba jövő hét péntekre.#89735macilaci78
Nem való nekem korlátlan papír, mert vennék egy 650-es SV-t. Ugyan nem megy sokat végre, de százig nagyon megy és ha kifordul elém valami nagy és lassú akkor nagy baj van... Túl vagyok már a hülyeségen, de azért ha alattad van, akkor néha meg is húzod. A dolgok már csak így működnek.
Nekem egy nagyobb kerekű robogó kellene, ami fiatal, patika állapotú és megy 70-et, csak ilyen már nincs.[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
válasz Zoli bácsi #89737 üzenetére
Az a baj, hogy nem akaródzik már 7-8 kilót megint elkölteni motorra. ;-D
Lázadok még magam ellen is. Mostanában nagyon sokat használom a bicajt..
De persze, mikor látok egy jó hírdetést, megdobban a szívem, vagy hazafele egy finom 250-est.
-
setup
tag
válasz b_g_v2 #89733 üzenetére
Lehet, hogy nekem is ez a kerékméret marad és veszek 2010 körülről valami idősebb 2T-t, Piaggió blokkal, csak ennél jóval fiatalabbat akartam. Minarelli után gyengének is fog tűnni és akkor az lesz, hogy költöttem egy kalap pénzt és még olyan sincs, mint eddig volt.
Csak puffogok magamban, hogy ebből az EU-ból is csak a hülyeség tud átragadni ide, hogy pont azt nyírják ki, aminek értelme van. Az olcsó autót, meg a használható kismotort. Indiában 2,6m Ft egy új Suzuki Swift itt meg 10,5m és hibrid, de hogy mi a francnak hibrid egy ilyen aszfaltpattanás városi kis ezres akármi? Függönylégzsák kell bele, amikor 50-et mehetsz városban. Értelmetlen hülyeségek, miközben Indiának le tudják gyártani a fapadost, amiben úgyanúgy van klíma, ami az egyetlen extra, amit autóban egyébként tényleg használok. 10,5-ért vegyél ilyen vackot és akkor milliós kár azonnal, ha ondós esőben ráfutsz valamire, csak mert tört a LED lámpatest, elrepedt a lökhárító, meg kilyukadt a hűtő. A homloklemez persze papír vékony, a klímahűtőt meg előre teszik, hogy az lyukadjon először, mert akkor még töltheted azt is. Menekülnék egy "új" SMKP-re inkább vénségemre, erre mind 4T 45-re megfojtva. Guta üti meg az embert, ha ezekbe belegondol.Lemértem a fejem, 56, felpróbáltam egy S-est, kicsi volt. Rám jött, de a fülem szorította utána rendeltem egy M-est, de más márkából, hát necces, tudom, de ez van. Ami eddig volt a motorral együtt vettem, szóval annál jobb lesz. Ha szemből süt a nap már fel kellett hajtanom olyan karcos...
[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
Az a baj, hogy szinte minden márkából - és sokszor még márkán belül is - mások a méretezések.
De legyen szerencséd vele!Amit fentebb írtál, azzal egyetértek én is. Nem adnék ki 10 milliót egy új autóért. (nem is tudnék)
Egyébként, nagyban függ, hogy hol használnád a kismotort.
Pl. ha van városon kívül bicaj út, akkor nyugodtan mehetsz rajta kismotorral is, igaz papír szerint 30km/h-val.
Az útvonal tervezés nagyban segít, ahogy a többiek is írták.Egyébként, ha ezek a komolyabb s-pedelec elektronyos bicajok (amik már 45km/h-val tudnak haladni) nem másfél-két millióba kerülnének, hanem csak 500.000-be, akkor egyértelműen én is inkább azt vennék, nem gondolkoznék robogón és/vagy motoron sem.
-
macilaci78
nagyúr
Nagy papírral is lehet kis vasra ülni. Én is meg fogom csavarni a szarvát, de ott, ahol lehet. Autópályán, unásig ismert úton, ahol nincs forgalom.
Kétféle motorost látok autópályán: az egyiket előzgetem a magam 130-140-es tempójával, a másik engem előz 180 felett, a tankra feküdve, görnyedve. Utóbbi a ritkább, nem lehet azt sokáig bírni és a motor is szomjasabb tőle. Na, ennyire nem fog elgurulni a gyógyszerem.Olyan vagyok, hogy nem megyek jobban, minta amennyire látok. Be nem látható kanyar, vagy olyan kereszteződés, ahol az alsóbb rendű útról felkanyarodva nem látnak be rendesen, akkor is óvatos vagyok, ha nemek van elsőbbségem.
Megtanított a robogó, aminek a súlyom alatt olyan fékútja és dinamikája van, mint egy busznak.FeniX-: Az NZI Combi 2 Duo-t én is netről rendeltem, jó lett a méret.
Utána 2 év múlva vettem egy tartalékot a Lidl-ben, próbálva persze. Kiderült, a Crivit kényelmesebb, de ez persze nem az első órában dőlt el.[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
FeniX-
aktív tag
válasz macilaci78 #89743 üzenetére
Ne is mondd, nekem is volt anno olyan sisakom, ami első blikkre jó volt, aztán eltelt 1 óra és úgy éreztem, mintha a homlokon az a pont -amit nyomott- lenne az univerzum közepe és szétreped a fejem. :-D
Nekem is nagy "A"-s jogsim van, de eltekintve pár hónap Yamaha srx 400-as birtoklásától, a 250-es volt a legnagyobb motor, amit vezettem jogsi után.
-
setup
tag
válasz FeniX- #89742 üzenetére
Így viszont van 14 nap indoklás nélküli elállás és ami engem inkább érdekel az a párásodás. Ha résre nyitva is párásodik akkor télen hideg és azt a boltban nem tudom kipróbálni. Októberben meg csak lesz egy nyirkosabb reggel. Hogy mennyire kényelmes az nekem rövid utakon annyira nem számottevő. A másik meg a plexi mérete. Nem szeretem, amikor lőrésen kell kinézni és az ilyen filléres árban nincs nagy választék. Ez jónak nézett ki, meglátom.
#89743macilaci78
Az unásig ismert úton is lehet egy kölyök aki a motor alá rúgja azt a műanyag vackot amivel egyhelyben állva kell közlekedni, vadnyúl, őz, disznó, szarvas, falevél, olajfolt. Nekem a héten folyós szippantós autó volt. Meg is csúsztam, nem volt para, mert láttam és számítottam rá, de... Szóval nem akarok apáskodni, de ez a része csak nettó önigazolás. Ha megcsavarod a szarvát az nem az a műfaj, amit lehet "óvatosan". Olyan, mint a szex kamaszkorban, mindig megígéred, hogy óvatos leszel -
#TOTTI
őstag
Beta megkapta az új hengert (préstáv 1mm-re igazítva), polini variót hézagolva, karbit befúvókázva (90), görgő kicsi az 5gr-ot tippeltem leo tt mellé, túlpörög nyélen, bejáratás idejére beteszem a kapott 6,9-est, de gyerekek amit megy az már el sem várható. Kuplung kisrugó sága polini, kontraszt fehér malossi, nem kellett a sága. Vigyázok rá, de sima városi előzésnél elszaladt GPS 75-ig háromnegyed gázon. szerintem benne van a 85-90 kényelmes sebesség. Polini vario meghozta a sebességet, henger pedig az erőt, végáttételt nem tervezek mert csak hobbi. Minden futómű elem felújítva, bírja a várost de szokni kell a tempót, túl sok minden változott. [kép]
-
b_g_v2
csendes tag
pont így jártam én is, én mondjuk az elektromosokba szerettem bele, de hát a nagyon drága, még a kicsi supersocco is 800k használtan, abból pedig már kijön a korlátlan és még valami nagyobbacska benzines is, viszont itt volt az F12, ami szép, nagy testű, nagy kerekű, annyit tud mint a kicsi elektromos és még le se merül és lassan OTs is lesz.
Babrálni kellett rajta, mert sokat állt, de az is a móka része, hogy tanulok motort szerelni és most ezzel járok be.sisakból nekem is bejött a Crivit, lidl-ben vagy aldiban vettem...
-
setup
tag
válasz FeniX- #89747 üzenetére
Várjál, mit fog kihegyezni? Egyáltalán mikori az utolsó vizes 2T nagyobb kerékkel? Meg mi az? Valami Scarabeo vagy mi volt az utolsó? Totál nem vagyok képben. És mi van azokkal akik tojnak az EU-s hülyeségekre, mondjuk Korea? Valami kimkoszerű nevesincs valami nem tudom, amiben legalább a blokk jó? Annyira hihetetlen, hogy így ki tudták teljesen végezni az egész piacot? Hol vannak a körváltós Innova klónok? Azokból is volt 50-es nem? Megpiszkálni sincs mit? Azt piszkáljam, amit elérek mi?
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs