Új hozzászólás Aktív témák
-
Tomcyboy
csendes tag
Bejártál órákra? Nem. Lediplomáztál? Igen. Gratulálok a 4 diplomádhoz, de kérdezem én miért kell ennyi diploma? Jó tanuljon az ember. Oké. Viszont ha van 4 diplomád akkor te neked már van összehasonlítási alapod a tanulást és az oktatást illetőleg.
Kijavítalak. Nem jártam, mert májusban diplomáztam. 1 évet hagyok most ki és szeptembetől kezdem a 2. diplomával. -
Tomcyboy
csendes tag
A számtechnek több iránya van mint tudjuk. Ebből az egyik a programozás. Ez engem baromira nem érdekel. A fősulban pedig az volt a tapasztalatom, hogy órán kívül senki sem kezdett az anyaggal foglalkozni. Még órán sem nagyon, mert volt ugye aki még órára sem járt be.
Te akkor egy nagyon szuper helyre járhatsz, ha órákon kívül is tanulsz. -
-
''Jártál te fősulira?''
Jartam. Onnan tudom, hogy baromira nem szabad arra tamaszkodni, amit oran elmondanak, az eloado terem falain kivul is keszulni kell, nem pedig csak kocsmazni, mert kulonben diplomaosztokor csak all az ember hulye fejjel, hogy nem ert semmihez.
Mindezeken tul, ha annyira nem erdekel a tema, hogy akar egy percet is foglalkozzal vele onszantadbol, akkor miert nem vmi mas szakra mentel?
[Szerkesztve] -
-
-
Tomcyboy
csendes tag
-
-
''Csak egy példa. Comenius logo-ból volt egy félév és vizsgázni kellett!!!''
Hat ezt tenyleg borzaszto. Egy szamtech tanar azt tanulja, hogyan lehet programozast tanitani. Hallatlan! Ahelyett, hogy azt tanulnak, hogy hogyan kell gyorsan beirni csebe azt, hogy ''i 0wn j00, b1tch!'', vagy mittomen. -
ivanuska
csendes tag
Hubazz az első mondattól kezdve arról szól , hogy mit és hogyan lehet / kellene oktani informatikában.
Hack Frigyes tanár úr az ELTE-n hardvert oktatott (1974), és közölte velünk, hogy monitor az egy output egység. Amikor valaki félve megjegyezte, hogy ő már látott érintőképernyőt, akkor a tanár úr rámordult: ''Ebben a tantárgyban káros empitirimussal nem viszi sokra kolléga!''
A helyzet azóta sem változott, mert nem változhat. Egyrészt a tanárképzés mindig csak az ipari megvalósítás után valósulhat meg (pl. tankönyvírás, oktatási metodika kialakítása). Másrészt a végzett tanár bekerül egy közegbe, ahol a napi fejlesztésekkel körülvett hallgatókkal kell foglakoznia. Ha csak azt tanítja meg, amit ő ''hivatalosan'' tanult, akkor nem naprakész. Tehát: önképzés és a hallgatókkal való együttanulás - azaz mentorizáció.
Ja, és kedves Hubazz, ha gondolod, átjelölhetem ''off topic''-ba, de szerintem keményen témába vág ... -
Tomcyboy
csendes tag
Persze van előnye. De előtte tanultunk Basic-et, Pascal-t és C+. Majd jött a logo. Kicsit gáz a sorrend. Én tanítottam ált. suliban is katasztrófális a helyzet. Sok gyerek alapdolgokat nem tud pl. perifériák. Kérdem én akkor ezeknek hogyan tanítsak Logoban ciklust? Aki akar úgyis programozni fog aki meg nem az nem. Pl. a 12 éves öcsém jobban kezeli a Logo-t mint én anno. Őt ez a terület érdekli engem meg más.
-
ivanuska
csendes tag
válasz
#64791808 #52 üzenetére
Kedves kolléga!
(veszem a lapot - ha osztod
Szakmailag (programozástechnika) igazad van a DOS-Windows felülettel kapcsolatban, de ezt a forumot pedagógiainak véltem. Neked úgy fogalmaznék, hogy minden grafikus felület alatt megtalálható egy panacssoros is és azt IS meg kellene tanítani. Ha szakmabeli vagy, akkor találkozol te is az OKJ vizsgákon belül a DOS/Windows témák arányának problémájával: a tanfolyamszervezők feltételezése találkozik az országosan kiadott kérdésösszeállítással és a hallgatók szenvednek. A karakteres felülettel induló Windowst (boot hibakezelés) egérrel szeretné kezelni a CSAK grafikus felületet ismerő felhasználó.
Most volt az XP -nél az SP2 crach : sok helyen gallyra ment a rendszer a frissítés után / során és csak karakteres felületről (boot floppy) lehetett helyreállítani. -
válasz
#64791808 #50 üzenetére
''Most megkérdeznéd számtechtanártól pl hogy mondjon 3 dualcsatornás memóriakezeléssel ellátott intel chipsetet, akkor fogalma nem lenne, hogy mit kérdezel. Pedig fontos. Lenne''
Mi a csudaert lenne fontos? Konkretan programozo vagyok, de fogalmam sincs, hogy mi lenne a valasz, es eros a gyanum, hogy az itt dolgozo parszaz masik kockafejbol is max paran tudnak.
Ez egyaltalan nem fontos, ez puszta lexikalis tudas, ami raadasul iszonyatosan hamar avul. Ennyi erovel foldrajzbol tananyag lehetne, hogy a nyekladhazai Horvath es Fia Bt-nek mik a tevekenysegi korei.
Ami vmivel fontosabb, az az, hogy egyaltalan mi az a dual-channel, de ez meg mar boven nem kozepiskolas tananyag (nem azert, mert olyan bonyolult, hanem mert olyan kis nuansznyi dolog). -
Tomcyboy
csendes tag
Sajnos tényleg siralmas a helyzet. Ez főleg a tanárképző és azon belül is a számítástechnikai tanárképzőkre vonatkozik. Ezt azért tudom mert tavaly diplomáztam mint sz. tech tanár. 1-2 ember rosszul lenne ha megtudná mi folyik ott számyítástechnika oktatás cimszó alatt. Amit tudok azt szinte a saját kisérletező kedvemnek köszönhetek.
Csak egy példa. Comenius logo-ból volt egy félév és vizsgázni kellett!!! -
csika
tag
Hát nem tudom, mit kéne tanítani. Nekem fősulin volt c, c++, assemly. Csak kár hogy logisztikán végeztem. Soha nem használtam suli után ...
Középsuliban a Pascallal próbálkozott a tanár ... bár egyik osztálytársam párszor elmagyarázta neki hogy mégse úgy van ahogy előadta ...
Linux-on megy a rendszer a polgármestri hivatalban? Meg lehet tanulni persze, de otthon meg ha filmet akarna nézni ...
Szerintem az a jó ha olyan szintet elér az ember hogy tudja hol kell utannanézni a dolgoknak. Nekem pl. sose tanították az Excel-t. Naponta használom, nem ismerem minden funckióját, de amit kell megcsinálom benne. Fősulin tanítottak Access-t. Vagyis sql lekérdezésket kellet írni mindig - nem igazán csíptem. Melóhelyen az első dolog tábla importálása ... azt meg hogy kell mondom. Access is napi használtban van nálam, de azt se a suliban tanultam - pedig tanították. -
#64791808
törölt tag
Kedves kolléga. A windows a dos grafikus felülete. Namost egy vagy úgy értetted, hogy volt ezelőtt jópár évvel és windows 9x/me-nek hívták, vagy ha az nt/2000/xp vonalra is érted, akkor elég sekélyes a tudásod. Ha az utóbbi, úgy kérlek ne válaszolj, nem vitatkozom, lásd aláírásomat.
[Szerkesztve] -
ivanuska
csendes tag
Szasztok!
1972-ben az ELTEN is voltak jó es rossz tanárok az informatikán. Lányom mellett is megtapasztaltam jó és rossz tanárokat jelen időben is. Ez nem kizárólag pénzügyi kérdés.
Az informatika valóban gyorsan fejlődik, emiatt ma már nem lehet katedráról poroszos tekintéllyjel igét hirdetni, hanem mentorként a hallgatóval / tanulóval együtt újrafelfedezni a dolgokat. A Windows nem más, mint egy grafikus felületeű DOS, bármit állít egyes szakember. Már az MS DOS 3.3 mellé lehetett grafikus felületet és többfelhasználós programkiegészítést kapni - persze az akkori hardveren ez még nem ment jól, de a LINUX már akkor is tudta azt, amit most az XP előnyeiként hirdetünk.
Viszont a Linux tábor még ma is osztott (Suse, Debian, Red Hat, ... ) míg a M$ marketingarroganciája kierőszakolt egy egységsugarú felhasználóbázist, akinek lehet (üzletileg is érdemes) fejleszteni programokat [és vírusokat]. Emiatt tudtok ti is hozzászagolni a témához
-
#64791808
törölt tag
Hm ahová én jártam, ott is van számtech oktatás, érdekes.
Először is word/excel/ppoint triót tanulunk, Azt is rosszul és keveset. Másrészt a gimnáziumban a legtöbb helyen ezt készségtantárgyként oktatják, holott k*rvára nem az. De a lényeg: hogyan várod el valakitől, hogy kezelje a gépet, ha a hardverikus részek közül pl csak a bekapcsológombot ismeri, és fogalma nincs, hogy a rendszer szoftveresen hogy épül fel. Pedig igenis el lehet magyarázni érthetően, hatékonyan. Én az akkor 11 éves húgomat tanítottam gépezni. Most 13 éves és van is gondja, nem szeretik számtechórán, mert alázza a tanárokat. Egy gyerek mindent megért, ha ráérez a gondolatmenetre, a logikára.
Most egyetemista vagyok, ráadásul bme-n. Tanultunk egy félév word/excel/ppoint-ot megint, uánna meg pascalt programoztunk. most operációs rendszereket tanulunk, és a lyukszalagos rendszerekről beszélünk. Mi a fészkes fenének? Mért nem lehet kivetíteni egy gép belsejét, elmagyarázni mi micsoda, milyen funkciókörért felelős. Hogyan épül fel egy windows, egy linux, stb. Többet nem kell, mert én specielle műmenedzser leszek, nem rendszermérnök, de marhaságnak tartom, hogy programozási feladatokat oldunk meg anélkül, hogy kicsi fogalmunk is lenne a háttérben zajló folyamatokról.
Persze ehhez a tanároknak is érteni kéne a dolgot, sok esetben ez a korlát. Gimiben meg mindig. Mat-Fiz szakos tanár, és úgy gondolja, hogy a számtech-ben benne van a tech, tehát ő ehhez is ért. szerez valami papírt, és utánna ő tanár. Számomra a tanár az, aki az adott témában egyetemes, rendszerezett, részletes ÉS NAPRAKÉSZ tudással rendelkezik. Most megkérdeznéd számtechtanártól pl hogy mondjon 3 dualcsatornás memóriakezeléssel ellátott intel chipsetet, akkor fogalma nem lenne, hogy mit kérdezel. Pedig fontos. Lenne. -
steveetm
őstag
vaha, én neumannba jártam, és 1-2 kivételtől eltekintve igen rotfl.(az-az 1-2 kivétel pont programozás, csakhát, többi progz tanár, háááááát...)
Igaz ''''''''''''''''''''''''tanítanak'''''''''''''''''''''' linuxot, rulz is volt, abból húztak meg majdnem. De aztán csak összejött a 2es...Eccer lefotózom már a kapa dogámat, aztán felteszem, lehessen röhögni kicsit
(Egy esetet megemlítenék info oktatásról: Épp acdsee-t mutatták be, megyünk végig a gombokon, tanár megáll a refreshen. '' Ezzel a gombbal lehet elforgatni a képet, de nekem még egyik verzióba se működött, pedig már párszor írtam is nekik erről levelet''.
Ennyi. Mondjuk ez nem ma volt, lehet azóta acdsee-t már tudja használni)
Üdv.: steveetm -
g4dg3t
senior tag
Azert vannak kivetelek kozepiskolai szinten is! Jokat hallottam a Neumann szakkozeprol is. Szemelyesen pedig a Petrik Lajos szki-val vannak tapasztalataim. Itt ha infos vagy beledverik az assemblyt is (foiskolai/egyetemi szinten is ritka az ilyen szintu asm)! En technikumba jartam ide (rendszerprog). Tanaraink kozt voltak progmaton vegzett igazi nagy koponyak is. Petrikes tanarokra jellemzo hogy foallasban ugyan tanarok viszont mellette foglalkoznak halozatepitessel, programfejlesztessel stb...ezaltal tisztaban vannak a legujabb technikakkal is...es nem csak azt kepesek leadni amit a tanarkepzon meg kellett nekik tanulni!
De sajnos igazatok van...ritka az ilyen suliAnno videken jartam kozepiskolaba (info/hirkozles)...nem sok koze volt az informatikahoz!
-
steve@prhw
őstag
Leveleket gépeltek office alatt, meg néhány excel-tábla, néha kis net... Hát nem estél hasra a sebességtől, az biztos
Viszont működtek stabilan. A könyvelőprogik meg dos-os felületűek, ott nem érződött a sebességgond.
Egyébként az M$ sem véletlenül állapodott meg a tisztaszoftver programról, így a közokt. intézményeknek adtak win2k3 servert meg minden gépre jogtisztának ismerték el a rajta lévő bármilyen verziójú win-t és office-t... -
tildy
nagyúr
válasz
steve@prhw #44 üzenetére
Szerintem ez Még nem az.
azért kiváncsi vagyok milyen sebességel futott azon a gépen, az általad mondott pár program.
Mert ennél én ránézésre nem mondtam volna meg... -
steve@prhw
őstag
Azért ez sem mindenhol igaz... Van szerencsém a második egyetemen tanulni, de eddig 1-1 az arány... És nem egyértelműen ''az első rossz, a második jó'', hanem mindenhol vannak jó és gyengébb tanárok. És a tömegoktatás! Addig kellene ütni azt a b@rmot, aki ennyi embert betuszkolt felsőoktatási intézményekbe, míg mozog! Rengeteg kidobott pénz (és rengeteg kirúgott diák, sajna nem csak a ''hulladék''). Egyik tanárunk elsőben közölte, hogy a 240 elsősből kb. 110 maradhat 3. félévre, mert annyi hely van szakirányokon. Hát nem annyi maradt? De bizony...
Szóval nem csak ált. és középsuliban van gond....
[Szerkesztve] -
gorlin
őstag
Ez meg fog változni az egyetemen.Ha valami informatika szakirányra mész .
Mert:
1:Azért ott már értelmesebbek az oktatók ,többet tudnak .
2:A billenytyűzetre rágyógyult számítógépfüggő csoportársaidtól a maradék kérdésekre is választ kaphatsz.
Szóval a tudás ott van valahol csak utána kell járni.
A középiskolai tanárok egy részére igaz a mondás.
Aki érti csinálja,aki nem az tanítja. -
Mad Maci
tag
Nagyon sokan írtatok a minek kell ezt tanulni, inkább neteznénk hozzáállásról. Sajnos a földes ferenc gimnáziumban, ami az ország negyedik legjobb gimnáziuma (amikor én felvételiztem, még a második legjobb volt) is pontosan így van. A 39 fős osztályomat 3 csoportra bontják. Az én csoportomban 3 fő konyít valamit a gépekhez, engem is beleértve. Ebből 1 fő csak szereti őket, érteni nem ért hozzá. A leggyakrabb esetben az a bajuk, hogy véletlenül megnyomták az insert gombot a pascal futtatása közben, ennek következményeképp megváltozott a kurzor és nem tudnak új sort kezdeni.
Ezt még megértem, odamegyek , megycsinálom, de amikor 2 perc múlva ugyanezzel a problémával ugyanez a gyerek jön újra, akkor kissé ideges vagyok.
A politikusok gyakran emlegetik és főleg a baloldal, hogy,, lendületben az ország'' . Viszont az egész parlament támogatja a számítástechnika fejlesztését és az oktatásba történő bevonását. Ismét a földesről lesz szó, de máshol sem jobb a helyzet. Az iskolának van két gépterme, valamint az igazgatói irodában, a tesitanárikban, és a könyvtárban található számítógép. Ezek mind hálózatban vannak, internetkapcsolattal természetesen. Az egyik gépteremben 166 mhz-es pentium 1esek vannak 32 mega memóriával. Sajnos a windows nt 4.0 betöltéséhez, míg a rendszer használhatóvá válik, legalább 5 perc kell.Ezután a virtuális memória lép előre. Megnyitom az internet explorert, ami újabb 2 percet vesz igénybe, majd a pascalt. Ezután a rendszer közli, hogy elfogyott a virtuális memória. A vinyó állandóan swappol, stb. A külső eremben 1,7es cerkák vannak 256 mega rammal. Elviselhető teljesítményük iskolai használatra bőven elég. Amit még ismerek az a könyvtár, ott 2 ghzes cerkák vannak 256 mega rammal. Itt az alaplapokkal van komoly baj, a ps2 portok naponta többször is elszállnak mindegyik gépnél. A hálózat kapacitásáról annyit, hogy 4 gép, ha quake 1et játszik lanon, akkor meghal a hálózat. Tapasztalatból mondom, volt is 1 hónap kitiltásom a hálózati quakezés miatt.
-
Hani
aktív tag
Írjunk JAVA-s Brute Force ZIP-crackert.... Naaaaaa... Úgy szeretném....
De pl. egy normális keresőmotor jól jönne, tényleg.
MOD: mellesleg mobilokkal szórakozni jó Java-ban, de hangfelismerést pl. csak C-ben tudok elképzelni. Meg az sem árt, ha Symbian is kerül valahonnan.
[Szerkesztve] -
Hani
aktív tag
Ebben igazad van, nem a legjobb módszer platformonként megírni a dolgokat. Nem is szólnék semmit, ha nem kezdene lassan általánossá válni a dolog. Nem a Java-val van különösebb gondom, hanem egyes programok minőségével, illetve ha ez válik általánossá - programnyelvtől függetlenül.
Hogyan is mondják szépen? ''Elfeledjük apáink arcát''
A Java csak akkor szúrja kicsit a szemem, ha valamit gyorsan kéne csinálnom, és ebben kell. Akkor vakargatok kicsit a fejem, hogy akkor hogyan is varázsoljunk.
Viszont valóban kellemes oldala, hogy platformfüggetlen, és nem kell szívni a thread-kezeléssel. -
Sihto_
tag
A másik meg az, hogy aki tanárszakon van az nem kapja meg alegjobb oktatást még az egyetemen sem, szóval programozás meg hálózatok meg stb. kevés lesz, mert amugy is tanárnak megy.
Aki meg tényleg vérprofi akar lenni annak muszály többféle szakot elvégezni és többféle tanfolyamot meg azon kívül otthon tanulni, mert pl.: flash activscript programozást seholsem tanítanak - tudtommal.
Meg ezer más dolgot, amiből meg lehet élni pl.: az egyik barátom c++-ban programozik linux alatt egy kerettrendszerben és basic scripteket használnak a formok elkészítésénél, postgresql-t az adatbázishoz tárolt eljárásokkal, a legkevesebb , a c++-amit az egyetemen tanultak - és milliókat keresnek egy -egy program elkészítésénél - a céget saját maguk csinálták és ami a legfontosabb szerintük a munkájuk során az egyetemen tanultak mennyisége nem éri el az 1%-ot. (ha ide veszik azt is, hogy hogy kell bekapcsolni egy szgepet)
Egy másik havernek kb. 7 éve volt a fizuja kb, 700 000 azóta nemtom mennyi, ő egy egyszerű rendszergazda az egyik legnagyobb multinál - na ő most végzi az egyetemet, nemtom elvégezte-e már, de gyanítom, hogy nem.
A másik ismerősöm a SAP-nál van talán 2-od éves a GDF-en, szerinte eddig még nem tanult semmi olyat, amit a munkája során használhatna (talán 3éve halaszt folyamatosan)
Ugyhogy nekem az a véleményem nagyon is jó az oktatás, sőt lehetne mégtöbb olyan dolgot tanítani, ami nehéz és semmi hasznát nem vesik az emberek - nekem is meg kell valaiből élnem -nehogy már egy ujonc kiturjon a munkahelyemről aholmindent nekem kell megcsinálnom és 50 milliós vásárlásokról döntök, valami supergép lesz az irodámban meg egy két gép tartalékba, hogy nyugodtan tudjak dolgozni -
Gabcsika
tag
Sitho #11 és Perjel #25 hozzászólásaival értek egyet.
Egyrészt nem lehet számonkérni a tanárokon azt, ami napról-napra változik (hiszen az alapoktól kell mindig kiindulni, s azt MINDIG MEG KELL TANITANI), másrészt valóban elég megterhelő, a sok balf@sz, kis gennygóc takony gyerek tanítása mellett még erre is (napi!) ''ápdétet'' odatenni...
Képtelenség. Ennyire megalázó bértábla mellett mindenképp az.
Nem is beszélve erről a mocsok liberális iskolarendszerről, ahol a diáknak SOKKAL TÖBB(!) joga van, mint a tanároknak. Olyan felháborítóan mocskos szájúak a mai iskolások, cigarettáznak orrba-szájba, belőve ülnek be órára, az már nem is bűn, ha be sem megy az órára, stb. Mindezt a tanárnak tulajdonképpen csak távolról szabad figyelnie, pl. nem szólhat a szülőnek, hogy a büdös kis takony kábítós, mert ''előbb kezelnie kell a lelkét''. A lelkét hát. A tetves kölöknek azt. Persze.
A bolognai-folyamat az egyetemeken pedig tönkreteszi, szándékoltan szétveri a tradícionális alapon működő, világhíres magyar -csúcsszínvonalú- oktatást. ''Ha az EU-t nem tudjuk a mi szintünkre emelni, akkor majd magunkat süllyesztjük hozzájuk'' Szólhatna nyugodtan a mocskos Oktatási Min. jelmondata...!
Bocsika a kirohanásért, de tudom miről beszélek... -
Szerintem ok nem azert hasznalnak ilyen gepeket, mert meno sracok, hanem mert csak erre tellett.
Egyebkent meg van racio abban is, ha nem optimalizalnak meg Javat hasznalnak ahelyett, hogy nativan megirnak harminc platformra: bizonyos szinten olcsobb a vas, mint a programozok ideje. -
tildy
nagyúr
Én is ezt mondom, és nekem is mondják főleg a JAVA undorom miatt ( és hogy szerintem mobilos fejlesztésre pont az erőforrások miatt hülyeség!!! Tudom, a javat egyszer kell megírni, és minden telon fut, csak az ne mindegy miylen sebességen
)
Eygyébként tapasztalataim alapján pl. a nokiéás telók közti hardverváltozás nem sokat jelent programozásügyileg: A kód max 20%át kell újraírni.
Csak egy példa:
C++ban írt szótár: szókeresés eredmény
kb 1 másodperc alatt
Java ugyanez:min 10másodperc, de van mikor 30
Kicsit olyan ez, mintha 386osokon akarnánk, kolátos mem és proc lehetőségekkel programot írni, ha nem emlékeznétek abban az időben mindenki optimalizált!!!
Mobilfejlesztéssel, ha c++, majd kereslek.
Elnézést az offért, csak ez kikívánkozott belőlem.
Szerintem ha gimikben linux lenne win helyett sokkal többet tanulnának a fiúk, lányok...
Az említett példa is mutatja: meg lehet tanulni, sőőőt.
(A linux oktatását egyébként nagyon hiányolom a középsulis tananyagból, bár hála égnek a sulinet ezen a téren is hozott egy ksi pozitívumot:lásd: UHU linuxos gépek)
[Szerkesztve] -
Hani
aktív tag
Minden elismerésem. Ilyenkor érzem, hogy csak nem vagyok hülye, vagy legalább nem egyedül.
Ugyanis mióta mobil eszközökre fejlesztek, rohadtul idegesít normál gépes környezetben, hogy mindenhova új csodagép, X giga ram, 200 GB winyó kell, mert csak úgy lehet egy program jó, ha sokat zabál...
Nem csak úgy lehet. Csak egy kicsit optimalizálni kéne, meg nem csilli-villi Java-t, ilyesmit használni. De ha ezt mondom, akkor nem haladok a korral, és én vagyok a korlátolt.
De ilyenkor örülök. -
tildy
nagyúr
Én sem hittem volna, ha nem a saját szemmemel látom:
Beszéltem a rendszergazdival, aki havonta egyszer eljön ide , azt mondta:
-olyan rendszert akart, ahol ha valamit elmond a usernek az úgy is van.
-ha jól tudom egyforma profil van azonos csoportoknak, tehát ha átmegy egy másik géphez, akkor x menü, y. sorában lesz az a program amia saját gépén is
-user nem tud felpakolni minden szir szart, vírus nincs!
-nyomtatással van néha gond, ha nem európai (a4) formátumú valamit akarnak kinyomtatni (pl. külföldi levél), de ezt is egyszer elmondta mit kell cisnálni, tudják
-mivel icewm van, 266-oson használható sebességű minden
-és ami a legfontosabb: Nem sír a szájuk windowsert.
És meg tudták tanulni.
(Azt hiszem ott futott az openoffice wordje is, és abeidegződött megszokás miatt word ikonja volt)
Ismerek ilyen sulit is, ált. isk. ahol csak linux van:
Tőlünk 10kmre , zagyvarékason
[Szerkesztve] -
Hani
aktív tag
válasz
ysoltee85 #21 üzenetére
Annyit nekem nem fizethetnének (egyetemi tanárként), hogy minden óra után csökkent önbecsüléssel, de megnövekedett vérnyomással menjek tovább.
Vagy annyit, hogy leüljek a börtönben tíz évet, mert valamelyik pofátlan sz*rcsimbókot véletlenül kibeleztem, kitömtem afrikkal és meggyújtottam. Véletlenül.
Mod:
Jászalsószentgyörgynek gratula: Lehet így is csinálni, igazuk van.
[Szerkesztve] -
tildy
nagyúr
Mondjuk nem suli de meglepő:
Jászalsószentgyörgy polg. mesteri hivatala:
Minden szoftver legális, 266-os() gépek futtanak X-terminálon Linuxot.
A gépekben ha jól tudom vinyó sincs, és a hivatal ezzel a rendszerrel már 2 éve működik, eléggé sikeresen.
Ja és icewmt és mozzillát láttam a gépeken.
Ja és eddig nem volt olyan hivtali dolog, amit ezekkel a gépekkel nem tudtak volna megoldani
[Szerkesztve] -
Perjel
tag
Na jó, de hány ilyen van? Nem csak Magyarországon, máshol sem ez a jellemző SZVSZ.
Az a ''probléma'' a számítástechnikával, hogy mivel q. gyorsan fejlődik, össze sem lehet hasonlítani más tárgyakkal. Ott a tanár egyszer megtanulta az anyagot, aztán leadja és kész... Jó eséllyel elég lesz addig, amíg nyugdíjba nem megy. Esetleg kicsit továbbképzi magát, de nem kell túl sokat (általános vagy középiskolai szintre gondolok). Viszont egy számtechtanárnak anno megtanították a dos-t meg a pascalt (mondjuk), meg néhány alap dolgot az akkori hardverekről stb. Az a tudás meg mára reménytelenül elavult. Nem lesz energiája lépést tartani a fejlődéssel, ne magatokból induljatok ki. Biztos van olyan is, aki olyan ''számítógépbuzi'', mint akik ide írnak, de a többség nyilván nem. És feltehetően nem a számtech az egyetlen tárgya. (Amúgy ha az a cél, hogy megismertessék a diákokkal az informatika alapjait (és csak azt), akkor teljesen jó szerintem az ''elavult'' anyag is, nem játszani kell a suliban, akit érdekel, az úgyis megtudja a dolgokat más forrásból)
Na de már tulajdonképpen leírtak itt mások mindent, a témában, felesleges tovább ragozni. -
Hani
aktív tag
Nem akarom elvinni off irányba a topicot, de sajnos nem csak a számítástechnika terén van így - az eddigi főiskolai oktatás során legjobban azt tanították meg (sajnos indirekt módon), hogy hogyan tudom az információkat saját magam összeszedni.
Viszont nagyon tisztelem a kivételeket, akik annak ellenére tanítanak, hogy rendkívül magasan kvalifikált szakemberek. És annak ellenére, hogy ezt nagyon kevesen becsülik meg a diákok közül. -
Az a baj, hogy tul sok konkret technologiat tanitanak, ami joreszt elavul arra, amire elhagyjak az iskolat. Raadasul a konkret technologiabol is hulyeseget tanitanak: pl mindenfele bonyolult szamitasokat Excelbol, ahelyett, hogy elmondanak, hogy a szovegszerkesztokben ne kezzel akarjanak sort torni meg elvalasztani, advanced userek meg esetleg hasznaljanak stilusokat mindenfele kezi hekkelesek helyett. Elveket kellene tanitani. A ''Mythical Man Month'' iden harminc eves, Knuthtol a ''Programozas muveszete'' sem ma irodott (legalabbis az elso harom kotet ;) ), megis szinte teljesen ervenyesek ma is (a MMM-ben szereplo javaslat, miszerint minden programozo kapjon egy titkarnot, nemileg furcsan hat mar ma, bar szerintem megfontolando
)
-
ysoltee85
aktív tag
Hát igen ezt elég nehéz eltalálni, hogy mit is kéne tanitani!!
Szerintem mindenből egy kicsit: Windows, Linux, hálózatok, Office mindenestül és esetleg valami Pascal ismerkedés!!
Talán ez az a mennyiség ami még tanitható lenne középiskolában és nem kell hozzá 8diplomás tanár!! -
tildy
nagyúr
Tudom hogy rossz hozzáállás , de sajna ez van.
Mellesleg én kb 40-45 évesen szeretnék ''visszavonulni'' és tanítani. Az akkor már nekem való.
Az az ürge megszállott.
Kellenek ilyenek is.
A mi sulinkban is voltak megszállott tanárok, kár hogy kevesen értékelték őket.
[Szerkesztve] -
jasszer
őstag
Ez rossz hozzáállás... Nekem volt egy félőrült mat-fiz tanárom, ő volt a ''piroshetes'' az egyetemen (utánanéztem, és valóban), és tanár lett, elvből. Mellette maszekolgat, megél, heppi, miegymás. Pedig lehetne akár vadakat terelő juhász is, annyira keni-vágja a dolgot, szakterületén kívül is. Mai magyar ésszel az ürge stabil hülyének mondható.
-
SAMYka
senior tag
Mi a bajod a DOS-al? Szerintem egy jó kis rendszer volt anno. Én még tanultam igaz 95 körül, de ma is használom néha. Pl: XP gondol egyett és nem indul (nállam szokott ilyet mikor rájön), akkor go flopy be irány dos. Szerintem ezzel nincs is semmi problem. Igaz hogy tanítanak hülyeséget, igaz hogy a tanárok nagyon sok mindent nem tudnak és ez azért szégyen, igaz hogy ''mé nem jáccunk?'' fajta diákok is vannak és ez mind szörnyű. De az is igaz hogy ahova jártam gimibe ott az egyik számtektermet én és 2 haverom tartottuk rendbe (jöhet a poén: nem takarítani jártunk), ez is szégyen. Ezen változtatni kéne, csak én személy szerint nem tudok.
De vannak olyan tanárok is akik igenis megtanítják és tudják is amit kell. Sőt vannak olyan diákok is akik azért járnak órára hogy tudják amit kell. Előtük minden TISZTELETEM.
De ez csak az én véleményem. Gondoltam megosztom. -
tildy
nagyúr
válasz
ysoltee85 #12 üzenetére
Aki tud programozni az nem fog 100 ezerért tanítani járni , hanem elmegy többért dolgozni.
Aki ért routerekhez meg hálózathoz, az frankón elmegy megint a szakmájában.
De tegyük fel a kérdést?
Mit is kéne tanítani középsuliban?
Ahogy hugin látom, nekik néha még a pascal is sok....
Pedig infós osztály.
Mondjuk elég keményen tanulnak mindent, de ammellett hogy hetente midnen nap írnak valamiből satöbbi nincs rá agyilag kapacitás... -
Sihto_
tag
Na szóval : aki számtechtanárnak megy egy általános iskolába - az érthető módon nem lesz profi számtechből (tisztelet a kivételnek, egy fősikolán dolgozom és látom az emberkéket)
amugy ugyan ez van a többi tárgyból is, ki az aki elmegy pl.: matematikát tanítani egy általános iskolába - nem az lesz, aki a legprofibb stb.
A másik probléma, pedig az, hogy komolyabb dolgok megértéséhez kevés önmagában az informatika (még a hardvereknél is) kell pl.: matematika is hozzá na meg fizika és egyik sem általános, de nem is középiskolai szinten.
Szóval az oktatás nagyon is jó, a kicsiknek ez való, mert agybajt kapnának, ha mondjuk meg kellene oldani egy elektromechanikai feladatot pl.: a komplex szám ismerete nélkül
Vagy mátrixokkal számolgatni grafikus programozásnál, ha nem tudja miazhogy Mátrix
Ami meg mögötte van, hogy nagyon sok embernek ad álláslehetőséget, akik a tanári pályán kivül nem találnának lehetőséget az informatikán belül.(vagy csak kárt okoznának) (nem ért az excelhez a mai világban, nagymamám is tudja kezelni azért ez vicc)
Meg tényleg ezeket a programokat nem szakembereknek készitik - ott a help, abban benne van minden, ha valami mégis kimaradt, arra nem is lesz szükséged.
Jahh meg, amikor a Tanárod tanulta az egyetemen vagy a fösikolán, akkor még nem is volt excell jahh meg windows- te gondolsz erre?
Inkább örülj annak, hogy nem arra tanítanak, amiket nekik leadtak, mert akkor tanulhatnád a nagygépes rendzsereket vagy a lyukszalagos technikát hihi (Az egyik nagybátyám még gyerekkoromban hozott nekünk lyukszalagot kb 20 éve, azzal játszottunk)
[Szerkesztve] -
ysoltee85
aktív tag
Anyám!!!
Ez jó ez a topic!
Azt képzeljétek el hogy nekünk annó pár éve gimiben CommeniusLogo-t tanitottak meg Word-ot, hogy hogy kell levelet irni nagymuternak! Kész röhely! -
Dilikutya
félisten
válasz
concret_hp #7 üzenetére
Mit kéne tanítani? Pl mit nem.... van ahol még mindig a DOS megy....
-
concret_hp
addikt
pontosan így van
amugy meg mi az amit lehetne tanítani? ha komlyabban benéznek a dolgok mögé (pl. mondjuk hardverek elméleti szinten, programzás , bármi egyéb amit tanulni kellene) akkor ifjuság: ''áh hát ez mindket nem érdekel ez hülyeség, sose fogjuk használni akkor meg minek? mé nem lehet netezni meg jáccani???''.
+: aki ért hozzá az valszeg nemfog tanítani mert a hozzáértéséből is megélhet. ilyenek h excel + word meg mindenki meg tudja tanulni ha épp meg szeretné...
tehát kicsit ördögi kör is ez tulképp...
sztem az bőven jó ha mondjuk általános iskolában megtanítják a gyereket arra, hogy hogyan és mire használja a netet (ph! 4eva'), illetve a legalapetőbb dolgokra (amit ha érdekli ugyis megtud elég gyorsan)
középiskolában esetleg lehetne komolyabb dlgokat is, de ismét befigyel az első 2 bekezdésben leírt probléma+ annyi embert összeszedni aknek már érdemes órát tartani 1 adott témakörből sem biztos h eccerü dolog.
-
gabe_
őstag
Aki akar tanulni számítástechnikát, az tanul magától is egyetemtől függetlenül... (pölö a sörgyári haverod)
Akit meg nem érdekel (egyes taárokat), az úgyis hülye marad hozzá... -
Mad Maci
tag
Azért ennél több véleményre számítottam.
-
Mad Maci
tag
Huhh, arra gondoltam, hogy beszélhetnénk erről a témáról. Megfordultam már jónéhány számtechtanárnál és arra kell rájöjjek, hogy a magyar oktatás a béka segge alatt van, már elnézést a kifejezés miatt. Magyarország egyik legrangosabb középiskolájában a számtechtanár velünk együtt tanul!!!
Nem ismeri az excelt, de mivel ez van a tananyagban , ezért egxütt kísérletezünk. Más tanár például a windows feladatkezelőt nem tudja mire használni. Sajnos sok ismerősöm tanárjával van ez a probléma, pedig ők nem ide járnak. Sajnálatos, hogy én, aki 14 éves vagyok, többet tudok a hardverekről, mint a számtechtanárom.
Ugyan nem az oktatáshoz kapcsolódik, de a számtechboltokban dolgozó ,,szakemberek'' azt mondják, hogy ne vegyek zalman cnps 7000 a cu hűtőt, mert gyenge a hatásfoka. Ja 5ghz-en tényleg nem hűt jól. Vagy egy másik eset, az amikor egy barátomnak azt javasolták, hogy vantec iceberq 4es vidkari hűtőt vegyen, mert a zalman zm 80 hp c hangos. Ugyebár ez a hűtés zajtalan, mivel passzív.
Egy imserősöm a sörgyárban dolgozik, mint informatikus, nem járt egyetemre, de tud programozni, stb jobban ért a gépekhez, mint a tanárok, vagy, mint az eladók. Miért van ez? Mit lehet ezellen tenni? Én ugyan nem a számítástechnikában akarok továbbtanulni, de aggaszt, hogy az ifjúság fejét ilyen hülyeségekkel tömik tele.
Most így hirtelen ennyi jutott eszembe, de fogok még írni. Várom a ti véleményeteket is.
Üdv
Mad Maci
Új hozzászólás Aktív témák
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 256GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3056, 94% Akkumulátor
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte A520 AORUS R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RX 6600 XT 8GB Rampage SHIVA TT 500W
- Jo Nesbo: LEOPÁRD (nem olvasott)
- Huawei MatePad Pro / Wi-fi/ 12 RAM 512GB / 12Hó Garancia
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad Yoga 260 - i5-G6 I 8GB I 256SSD I 12,5" Touch I W10 I Cam I Gari!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest