-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
Raymond
félisten
Megint Rift egy 499EUR Rift akcio az amazon.de es a Saturn-nal
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
-
Dyingsoul
Topikgazda
-
Raymond
félisten
válasz Dyingsoul #5954 üzenetére
Lehet majd osszel vagy az ev vege fele lesz par akcio, mert addig nincs semmi nyomas. Aztan ha az MS cuccok nem durrantanak nagyot akkor tovabbra se lesz nagyon, foleg hogy azok developer edition-nek vannak meg a gyartok es MS alltal is kategorizalva. Pedig nekem tetszik a dolog, az eddigi tapasztalatok jo kombinacioja - PSVR fejpant, felhajthato HMD, inside-out tracking, magasabb felbontasu displayek, az optikaval meg kiserleteznek aszerint amit az Acer-rol olvasni lehetett es amit az LG-s fiuk mondtak a Tested-nek par hete.
En mondjuk arra lennek meg kivancsi mi lesz tovabb a Vive-al, mert azert 900EUR a tobbiekhez kepest durva. Legalabb ha ugy lenne hogy az uj audio fejpantal lenne 900 es valami mas is lenne hozza es talan az eredeti csomag meg lemenne 700 kornyekere mar az elorelepes, de egyelore az van ami.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
Par hete volt egy kis PR push amikor a Robo Recall kijott es van egy kis brand building a mainstream-ben is, Conan-nal volt parszor Rift a jatekszekcioban. A nagyobb bejelenteseket a sajat konferencian teszik mint az Oculus Connect 3 tavaly osszel. Egyebkent sok bejelentest nem varnek, amikor a PSVR megjelenese kornyeken pedzettek az emberek hogy mi lesz tovabb akkor az volt a jelenlegi CV1 marad meg 2 evig, ezert gondolom 2018 vege mire lesz CV2. Ami meg "fejlodott" az hogy ket (?) hete mar nem beta a 3 sensor room scale. Wireless megoldas meg lehet lesz valamikor ev vege fele, de ott is a nagy huho utan az eve elejen meg nincs nagy jelenlet a piacon, majd ha lesz tobb megoldas osszel es foleg ha a sensorok nelkuli inside-out tracking a piacon lesz akkor lesz nyomas. A nem standard HDMI kabel miatt viszont barmilyen megoldast is valasztanak a wireless-re ott egyutt kell dolgozni nekik valakivel vagy megvesznek valakit/valamit hogy a tech-et hasznaljak.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Dyingsoul
Topikgazda
Szerintem egyszerűen csak nagyon nehezen és lassan terjed a köztudott körülmények miatt (kevés minőségi app, lassú SW fejlesztések, magas hw követelmény).
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
-Solt-
veterán
válasz Raymond #5957 üzenetére
A két év oké, csak ha nem értem, hogy ennyi idő után már miért nem érhető el "mindenhol". Olyan, mintha a tervezett darabszámot már eladták volna, és a többi már nem nagyon érdekelne őket... elég sokan azért nem veszik meg, mert itthon csak magas felárral érhető el. Nyilván nem ez duplázniá meg az eladásokat, de sok kicsi sokra megy.
Egyébként egy tartós akció ezen az 500 eurós áron szerintem megdobná az eladásokat... így is szerintem a szimesek teszik ki a vásárlók többséget, de egy ilyen akcióban ennyiért még többen vennék abból a rétegből.
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
-
fulton
addikt
Talaltam egy tesztet.
I7 6700 gtx 1080 Ti.
Project Cars minden grafikai beallitas fullon dsx4 el...fix 45 fps.
Nem ertem, nem erzi magát rosszul az alacsony fps miatt?
Azt olvastam kell a 90 fps. Mégis 45 el jatsza. Hm -
fulton
addikt
Összeáll a kép lassan bennem. Tehát ha a 90 45 között ingázik hamarabb okoz rosszullétet mintha fix 45 lenne az FPS
Innen adódik a kérdés be lehet e állítani hogy fix 45 legyen az ingadozó 90 45 helyett? Már ha azt látom h beállított grafikán nem bírja tartani a 90et
És a Persze azt látom hogy a 45 alá nem megy[ Szerkesztve ]
-
Raymond
félisten
Ha lehet ugy allitsd be hogy fix 90 legyen. Foleg az elejen ez fontos. Inkabb vegyel vissza a jatekban a beallitasokbol es told fel a supersampling-ot.
Egyebkent az alapbeallitas most ASW - ez azt jelenti ha 90 ala mesz akkor leviszi 45-re, de ez picit idegesito lehet mert az ugrasok tul nagyok. Ezt ki tudod kapcsolni es akkor a regebbi ATW-t hasznalja, itt az a par hianyzo frame interpolallva lesz 90-re. Ennek tobb ertelme van ha pl. csak max olyan 75-80-ra esik le.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
akoska07
nagyúr
Az Amd a jövőbe mutat...De amikor az a jövő jelenné válna akkor az a jelen már régen a múlté... :DDD ....Na meg a horpadós ájemdééé
-
Raymond
félisten
válasz akoska07 #5967 üzenetére
Ez mar kevesbe pozitiv dolog: Daydream Standalone Headsets to be Priced Similar to Rift and Vive
Viszont ez meg Introducing Google Seurat - ILMxLAB - WorldSense
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
#54625216
törölt tag
A VR kifulladni nem fog, legfeljebb a hangsúly idővel áttevődik a konzolokra és a mobil megoldásokra.
Jelenleg azért érződik helyben toporgás, mert a steam és az oculus is a célplatform funkciót erőlteti, azaz hogy vegyél erős PC-t, vegyél HMD-t és vegyél hozzá játékokat.
Ezzel a PC-t átformálják konzollá, elvégre fel kell állnod a gép elől és kontrollerrel kell hadonásznod.
A PC-s VR természeténél fogva rossz kompromisszum: a PC összes hátránya kombinálódik a konzolok kötöttségével: drága hardver, instabil szoftver környezet, többjátékos üzemmód hiánya, de legalább vannak exkluziv címek.A PC-s VR ugyanakkor hatalmasat fejlődhetne, ha a piaci szereplők felismernék, hogy a PC-s VR-t arra kellene használni, amire a PC-t eredetileg is tervezték: tartalomgyártásra.
Ha a profi cad és 3d animációs szoftverek VR támogatását nem amatőr startupok által barkácsolt alfa verziós pluginek jelentenék, akkor a PC-s HMD-k eladása is meglódulna, mert egy tartalomgyártó cégnek nem tétel 600-900-2000-5000 USD egy HMD-re, ha azzal növelni tudja a munka hatékonyságát.
Csakhogy mivel a steam és az oculus a VR-t célplatformnak pozícionálták a nagy szoftvergyártók kivárnak, hogy életképes marad-e a VR mint platform, mert a profi 3D szoftverek VR támogatását csak akkor látják kifizetődőnek, ha lesz platform, amire érdemes lesz VR tartalmat fejleszteni.
Ez az alapvető tévedés, mert a VR a hagyományos tartalomgyártást is fel tudná pörgetni. Már az amatőrök által barkácsolt plugineket próbálgatva is érezhető, hogy mekkora teljesítmény javulást jelent, ha az ember a szerkesztési teret közvetlenül érzékelve dolgozhat a saját két kezével ahelyett, hogy a 3D-s látványt 2D-ben kezelné, teljesen függetlenül attól, hogy a 3D tartalmat VR-ra vagy másra fejleszti-e.
Ehhez jön hozzá a hatékonyabb prezentáció: minél kevesebbet kell az ügyfél fantáziájára bízni és minél kézzel foghatóbb, érzékelhetőbb a terv, annál nagyobb az esélye, hogy meggyőzi az ügyfelet és már a tervezési szakaszban kiderülnek a félreértések. (Aki dolgozott már kreatív munkán ügyfélnek, az érti mire gondolok: a terveket nézve bólogat, majd a kész munka láttán kezd el ötletelni, mert vizuális fantáziája nulla, de ezt a végletekig titkolja. Ha ezeket a köröket egy VR prezentációval ki lehet kerülni, azzal nagyon sok pénzt lehetne spórolni.)A lényeg, hogy a PC-s VR is akkor fog igazán beindulni, ha kijönnek az új konzol és HMD generációk, mert azok megteremtik azt a célpiacot, amit már a szoftvergyártók sem hagyhatnak figyelmen kívül. Ez meglöki a PC-s tartalomgyártás VR támogatását, az a HMD piacot, az pedig a PC-s VR platformra lesz jótékony hatással.
-
Raymond
félisten
válasz #54625216 #5970 üzenetére
Jol idozitett cikk: [link]
"During an interview at the Game Developers Conference at the end of March, head of Oculus’ PC VR division Brendan Iribe stated that the Rift will remain the company’s flagship VR headset for “at least the next two years”. "
"...recent hints from HTC suggest a possible 2018 launch for next-generation hardware, such as Daniel O’Brien’s interview with Digital Trends, and Gabe Newell’s discussion about massive display advancements arriving in 2018 and 2019, and the expectation for integrated wireless by 2018."
#5969
Nem mutattak es nem is emlitettek mast csak a standard Daydream controllert.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Dyingsoul
Topikgazda
válasz Raymond #5971 üzenetére
Nekem fogyasztóként nem tetszik a Daydream irányvonal. Viszont a Riftes megjegyzés alapján nekem az jön le, hogy nem hozott még elég profitot a HMD plusz a Vive-on és PSVR-on kívül nincs más konkurencia és addig nem fognak lépni amíg más nem jön jobbal. Állóvíz.
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
#54625216
törölt tag
válasz Raymond #5971 üzenetére
Igazából az, hogy még egy darabig nem adnak ki új riftet, szerintem pozitív fejlemény, mert így nagyobb esély van rá, hogy a rift szoftvertámogatottsága kiforrja magát.
Ha a következő két évet az oculus arra fordítja, hogy lejjebb nyomja a gyártási költségeket és azzal együtt a rift árát, akkor hiába jön ki a Vive 2, a rift felhasználói bázisa fog nőni.
A nagyobb user bázissal meg könnyebben piacra lehet dobni az új hardvert - ha eljön az ideje - úgy, hogy elő lesz készítve a terep a szoftvertámogatásnak is.#5972:
Az állóvizet jelenleg nem az új hardverek tudják felkavarni, hanem a szoftver fejlesztők. Már azzal is meg lehetne többszörözni a felhasználói bázist, ha a jelenlegi AAA címek közül néhánynak megjelenne VR átirata.
A Fallout 4-et már bejelentették, a Half Life 2 VR most kapott zöld utat a steamen, szal alakul ez, csak ki kell várni.[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz #54625216 #5973 üzenetére
hát igen csak gondolom nekik sem épp rizikó mentes. Mert az energiát pénzt abba fektetik ami még sötét folt, csak fénylik valamelyest.
Egyiknek kéne húznia a másikat. Ők akkor fektetnének bele ha elsőnek a "közönség részéről" látnának komoly hajlandóságot. Csak ugye sokan még kiforatlannak mondják, addig nem szállnak be. De addig a játék fejlesztők sem nagyon iparkodnak..ördögi kör. Kérdés megindul e a mókuskerékMagyarán a kész platformokban (pc) leginkább (gondolom) konzol több a lóvé van ugye.
Valóban az a nagyp roblem, hogy egyenlre kuriózumba mennek a VR dolgok minőségben, hardver és a szemüvegek. A tartalomról nem is beszélek
[ Szerkesztve ]
-
Raymond
félisten
Valamire jok voltak ezek az akciok, elfogyott a Rift az amazon.de-nel:
"Gewöhnlich versandfertig in 2 bis 5 Wochen."
Rift+Touch bundle listazva sincs mar.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
fulton
addikt
Nem tudjátok véletlen, ezeknél az uj msi 1080 ti gamimg x, gigabyte aruora xtreme 1080 ti kartyaknal...kell még valami kiegészito az oculis rifthez? Vagy siman rákothetem majd az 1 db hdmi porta ami van a kartyan?
-
fulton
addikt
Remélem nem lesz gond a lapommal (asrock z170 pro4)
1. Azt néztem vidiken, hogy hiába a touch , lehet olyat választani hogy nem teleportálás, hanem a touchon egy gomb nyomva tartásával haladsz előre? vagy ez játék függő?
2. Pl egy ilyen játékot (demot vagy mi is ez ) lehet játszani Oculus rift-el, fog működni?
3. Mekkora Room-ot lehet kialakítani az Oculusnak (hányszor hány métereset) amiben lehet majd mozogni? meddig érzékelnek a szenzorok...(gondolom ettől függ)
[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
A teleport ki-bekapcsolása játék függő.
A játéktér mérete a szenzorok helyétől és számától függ. Nálam a 1.5mx1.5m játékteret simán lekezeli 2 szenzor. A szoba méret oculus-os játékoknál szvsz nem kritikus, gyakorlatilag a másfél méteres térben minden teljesen jól játszható. A nagyobb tér inkább a vive-os tartalmakhoz szükséges, mert a vive eleve minimum 2mx1.5m teret igényel, az alatt csak a standing mód működik, amivel sok steamVR játék el sem indul.
A szenzorok elhelyezésére érdemes némi időt szánni, mert 5-6 cm ide-oda pakolgatás is számít. Azaz előbb keress valami ideiglenes, mobil megoldást a szenzorok rögzítéséhez, majd amikor már jól működik a rendszer és eleget tesztelted, akkor fixáld őket a véglegesen.
Ami az usb-t illeti én nem rizikóztam és alapból rendeltem amazonról egy inatek kártyát, amivel működik is. 2 szenzorral a rift 3 usb 3.0 helyet igényel és egy usb 2.0-t az xbox kontroller. Ha nagyobb játékteret akatsz, akkor már nem tudod megúszni egy harmadik szenzor beszerzését, amihez újabb usb 2.0 kell.
A dedikált usb kártyát nem is csak az inkompatibilitás kiküszöbölése miatt ajánlják, hanem a megfelelő átviteli sebesség miatt is, hogy ne egy usb kontroller kezelje az összes bejövő jelet, mert könnyen szűk keresztmetszetté válhat.
Minden esetre első lépésként szerintem próbáld ki hogy működik a rendszer a meglévő eszközökkel 2 szenzorral és hol vannak a határai. Később bármikor lehet további szenzorral és usb kártyával bővíteni. -
fulton
addikt
-
Raymond
félisten
2 szenzorral kell hozza USB hosszabito vagy opcionalisan 3-ik szenzor (akkor nem kell kulon hosszabito mert a szenzorhoz adnak egyet.
Ezzel az elejen nem foglalkoznak. Ajanlom hogy egyszeruen rakd a kettot elore kb. masfel meterre egymastol es olyan fejmagassagba. Az osszes Oculus demo es jatek erre van kieepitve. Aztan ha mar ezeken tul vagy (eltart egy darabig) akkor foglalkozhatsz a SteamVR-al es a Roomscale-el, ne szivasd magad feleslegesen az elso napokon.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
#54625216
törölt tag
válasz Raymond #5985 üzenetére
Elsőre én is a touch-hoz ajánlott szenzor elhelyezést próbáltam: asztal két szélén, szem magasságban, előre nézve, de nem jött be. Az asztal leárnyékolta a talaj nagy részét, így kb. 50 cm alacsonyan a touch már elvesztette a fonalat, de a tracking általában is instabil volt.
Aztán feljebb raktam kb. 50cm-rel fejmagasság fölé és kissé beljebb forítottam őket, hogy rálássanak a talajra, de így még kalibrálni sem volt hajlandó.
Aztán átraktam az egyik szenzort a szoba sarkába a 2 szenzoros roomscale beállításoknak megfelelően átlósan a másikkal szembe, és azóta hibátlanul működik, még a padlóra rakva is látja a kontrollereket.
Ehhez persze kellett egy kb. 5 méteres, aktív usb 3 hosszabbító. -
Raymond
félisten
válasz #54625216 #5987 üzenetére
Nalam megy fejmagassagbol is (picit lejebb hajtva), de nekem az asztal a falhoz van tolva teljesen es csak 60cm mely igy gyakorlatilag majdnem az asztal ala kell hogy menjek hogy elvesszen a tracking legalul mert a szenzorok is kob. 10cm-et meg a faltol eltolva vannka az allvanyokon.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
fulton
addikt
USB 3 aktiv hosszabbító kábelből mind1 milyen?
teszem azt ez is jó?Szerintetek így jó lehet a két szenzor? vagy ez majd akkor derül ki ha itt lesz és elkzedem állítgatni?
Egyébként hol lehet rendelni 3-ik sensort?
[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
Én ezt használom és működik rendesen:
A szenzor elhelyezésnél előbb jelöld ki a játékteret és ahhoz képes a téglalap két sarkába rakd a szenzorokat átlósan. Fontos, hogy viszonylag magasan legyenek. Egyébként valóban a beállítások során derül majd ki, hogy hol jó. Nálam pl. azon kellett állítgatnom, hogy a két szenzor pont egyenlő magasságban legyen, illetve az átló mérete se lehet akármekkora. Ezér írtam, hogy a legjobb, ha az elején valami könnyen mozgatható megoldást használsz és csak később fixálod a szenzorokat, ha már minden működik.
Harmadik szenzort hivatalosan csak az Oculustól direktben tudsz rendelni, de egyelőre nem szállítanak Magyarországra, így marad az ebay vagy a hardverapró. Mivel pár tízezer forintos tételről van szó, szerencsére nincs olyan nagy különbség a hivatalos és az ebay árak között. -
Raymond
félisten
Mondom ha nem akarod felesleges munkaval es esetleges szivassal kezdeni a dolgokat ket szenzorral akkor eloszor rakd elore oket (balra a TV es az asztal koze es jobbra az asztalvege fele. Igy lesz kb. 1,8x2,5 jatektered ott a kozepen. Ha meguntad a jatekokat vagy akarsz marhulni akkor pedig az egyik jobbra fent a masik pedig balra le egymassal szembe nezve, ez jo lesz foleg a SteamVR room scale jatekokhoz.
Kulon szenzor egyelre csak az Oculus-tol van vagy a US/CA Amazon-on, de ott meg annyi szallitasi koltseget szamlaznak nemzetkozileg hogy inkabb eri meg egy masodik Touch szett 119EUR-ert a DE Amazonrol.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Dyingsoul
Topikgazda
Linkelnék két ph cikket:
USB-re költözik a DisplayPort
Felkerül az MSI GTX 1080 Ti Gaming X-re a legújabb USB csatlakozóEzek alapján elképzelhető lenne az, hogy rákötjük a telefont a VGA-ra vagy monitorra és a VR headsettel a teló kijelzőjét használhatjuk VR alkalmazásokra? Ez azért eléggé raj lenne, mármint hogy a telefont csak kijelzőként használni, a PC meg végzi a számításokat ugyanúgy.
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
Raymond
félisten
Nemet Mediamarkt Rift+Touch akcio - 555EUR! [link]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
-
Raymond
félisten
válasz Dyingsoul #5999 üzenetére
Az csak a Rift erdeti (marmint csokkentes utanni) ara, mert annak az oldalat hasznaljak a bundle akciora, gorgess le oda ahol azt latod amit a beillesztett kepen
(#5998) fulton
Nem hiszem, de be szokom raktni mert vannak itt akik tudnak onnan szerezni maguk is vagy ismerosokon keresztul.
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
Új hozzászólás Aktív témák
- Alkoholista nevelde
- AMD off topik: VGA, CPU, APU és minden, ami AMD
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- LEGO klub
- Yettel topik
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Aliexpress tapasztalatok
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- SSD kibeszélő
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest