-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
erahurka
félisten
Sziasztok VR Guruk!
Telefonomra szeretnék venni valami headsetet, de elég nehéz kiigazodni a sok kínai kacat közt. Mik a tapasztalatok, van valami ajánlott best buy kategória? Előny, ha van Media Markt-ban.
-
fulton
addikt
válasz Raymond #6299 üzenetére
hát srácok ez az ED egy kaki.
Nagyon nem jó, alig látni valami értelmeset távolra nem is látni..élvezhetetlen. Nagyon gyerek cipellő még ez a VR felbontásban, a youtun nézett vidik reakciók messze elmaradnak nálam. De lehet csak szimplán "jobb képre emlékeztem" mikor kipróbáltam pas.Vannak jók, amik egész jó grafikailag is.. (nem jön ki annyira a pixel hiány, de konkrrétan ez...ez no comment)
Még mindíg nem jöttem rá hol lehet hozzárendelni gombot, ha pl leülök oda váltson a nézet (ne essek a padló vagy magam alá) ?
[ Szerkesztve ]
-
Raymond
félisten
Beallitasknal:
Bloom, Blur, DoF = mind legyen OFF
Shadown Quality = Low
Ambient Occlusion = Off
Antialiasing = Off (ha gondolod rakhatsz ra MSAA2x-et)
Super Sampling = 1.00
HMD Image Quality = 1.5 vagy 1.75 (ekkor mar kb. 5000x3000 a felbontas)
Tobbi cuccot feltolhatod High-ra es a Model Draw Distance-et kitolhatod teljesen.Ami meg problemas az a HUD szine, a narancs nem eppen szerencses VR-ben, nekem olyan zoldes jobban bejott (vannak online editorok erre).
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
fulton
addikt
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
Nem tudjátok mi lehet a probléma?
oculus store ban vásárolnék (eddig is vásároltam már) ám most ezt a hiba üzenetet kapom:Your Paypal payment could not be completed. You can always visit your account settings and add a valid credit card number, or update your Paypal information to complete your purchase. Please contact Paypal directly if you believe there's something wrong with your account Paypal related errors
-
Raymond
félisten
Probaltal par olcso cuccot venni? Mert ha igen es parat egymas utan es nem feltoltott PP volt hasznalva fizetesre hanem PP-hez linkelt kreditkartya akkor a bankodat erdemes felhivni mert lehet letiltottak a kartyat gyanus transakciok miatt.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
fulton
addikt
vannak érdekes dolgok. ProjectC pl futtatom 1.3 SS el és DXS4 en minden ultra, és van hogy fix zsir 90fps em van (főleg ha nincsennek előttem autók ugye, de olykor leesik fix 45 re...érdekes mert hiábba kapcsolgatom az ASW stb ket nincs változás, kivéve ha mindig 45 öt akarok de úgy autósban nem az igazi..lehet a proci kevés neki.
-
fulton
addikt
válasz Raymond #6311 üzenetére
Én kikapcsoltam, de pl verseny kzedetén 45 fps ről meg sem moccan a mutató szerint oculus tool ben lőttem be a kiírást.
Meg sem moccan, ha oldalra nézek a szabadba akkor sem.Akár mit kapcsolok asw ast...akkor is 45 ön van. Fixen, tudom a Ctrl+1 az ATW amikor nem fogja le 45 re.é..de azzal is nekem kereken ott áll. Akár mit csinálok
De megnézem kikapcsolt SS nél.A másik. ezt a z Assetto Cars hogy a bánatba lehet elindítani VR ban?
Elmondom hogy csináltam és nem ment.
Elindítottam a steam progit, majd a steamvr progit, és a steam könyvtáran belül (de próbáltam a steamvr ból is) indítottam ekkor kiírta hogy asztali és a szemüvegben is fog futni. okéztam, és csak az asztalon fut. A szemüvegben nem.[ Szerkesztve ]
-
Raymond
félisten
AC-nal csak a palya fut VR-ben, a beallitasokban kell a grafikanal kivalasztani. Minden mas az monitoron megy. CTRL gomb a Reset View es a jatek felbontasat hagyd legalabb 1920x1080-on mert aszerint van a menu beallitva es ha kisebb akkor lehet nem tudsz par dolgot elerni vagy epp elinditani a jatekot. Viritosarga potty a kurzor ha mar az automab ulsz es nem talalnad.
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
fulton
addikt
válasz Raymond #6313 üzenetére
Köszi, meglesem majd.
A Project Car ban lényegében DSX9 minden ultran amit ki lehet hozni belőle a fix 45 fps duplázva. Viszont a oculus settings fájlban (project cars docun belül) 1.00 án hagyva, és az oculus tool-ban 0-án hagyva.
Hát nem olyan mint 90 en mert levettem a graft és megnéztem azt is...azért érződik jobban a sebesség 90 fps nél
-
Raymond
félisten
VR-ben inkabb a Supersampling a fontos, szoval inkabb erdemes MSAA2x es FXAA kombinacio egy 1.5 PPDP mellett. Egyebkent magatol a fejlesztoktol:
"DS9X is for screenshots only, not driving !"
"MSAA, DS2X or DS2M and adding either FXAA low or SMAA low, would be a good place to start."
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
Melyik jatekban? Ha Project Cars akkor 1.5 PPDP a config file-ban es no AA de 90FPS, vagy 1.5 PPDP a config file-ban es DS2M a jatekban de akkor 45FPS ASW. Ez megy el 1070-en.
Szerk: Az Oculus Studios cuccainal nemigen lehet problemakat eszrevenni a grafikaban mert direkt ugy vannak csinalva hogy a problemas reszeket vagy kompenzaljak a grafikai assett-ek es beallitasok alltal vagy minimalizaljak amennyire csak lehet.
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
Nem, teljesen felesleges Ultra mert nem latod a dolgokat. Peldaul a Track Detail es a Car Detail egyel lejebb veszed mert ezek inkabb a tavolban levo dolgoknal mutatnak kulomseget VR-ben azok meg osszesen 3 pixel
Shadows es Reflection is le van veve mert az elozo csak pixelesit uyg igazan az utobbi meg screenshot-on kivul nem nezegeted. Aztan ott van az Environment Reflection Detail, ez az amit a pocsolyakban latsz tukrozodes esoben, ott is Ultra-nak max screenshot-okon van ertelme. Majd exportalom a beallitasokat.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
fulton
addikt
válasz Raymond #6323 üzenetére
rendben. Kormányt használsz? nagyon más vele?
Am van ebben valami, bár a kocsi részletességet nem adom az kell.
szerk: Néztem egy project car graf beállítás különbségek, szinte alig van különbség , ami riftben am is elveszlik a pixelesség miatt, így legküzelebb kipróbálom inkább hogy 90 fps legyen.. sok mindent leveszek majd. Csak megtalálom az ideálist lassan
[ Szerkesztve ]
-
Raymond
félisten
Logitech Driving Force GT - nem mai darab es vannak jobban, de 110EUR-ert jo volt ket eve, mert a kora miatt arusitottak oket ilyen olcson. Ebben az arban akkor nem volt semmi hasznalhato Force Feedback-es. MOst vannak jobb valasztasok is, megenzheted milyen profilok vannak a PC-be es az AC-be beepitve es van ott egy-ket hasznalhato is aranylag jo aron. Joystick is Thustmaster T-Flight HOTAS-X amit 40EUR-okert osztogatnak mar evek ota es eleg ED-hoz vagy szimulatorkohoz. Arra biztos amennyit en jatszok veluk
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
fulton
addikt
Srácok aki szeret pinpongozni az jöhet multiba. nagyon jó, teljesen olyan és úgy viselkedik mint az igazi ping pong (fizika minden) jó kis meccset toltam most, renedesen leizadtam. Eszméletlen ez a touch cucc. Ezek a jó gamék, biliárd, ping pong....
ha szeret még valaki pingpongozni, és érdekelné a multi írjon rám priviben.
(ez a játék kell hozzá: Eleven table tenis)(ezt komolyan nem gondoltam ennyire élvezetes)
-
fulton
addikt
-
akoska07
nagyúr
Az Amd a jövőbe mutat...De amikor az a jövő jelenné válna akkor az a jelen már régen a múlté... :DDD ....Na meg a horpadós ájemdééé
-
Kashim
őstag
Oculust nem volt még alkalmam próbálni sajna, de kíváncsi lennék élőben is megtapasztalni a különbségeket. Facebook üzletpolitika meg a lopott ötletek miatt viszont elvből nem vennék magamnak az biztos.
---DAS amúgy nagyon jó. Nem is értem miért nem lehetett alapban így kiadni a Vive-ot. Kényelemben össze se hasonlítható az vacakkal amit adnak mellé. Sokkal fixebben ül az ember fején és stabilizálja az alapban orr nehéz fejegységet. Legjobban azoknál a játékoknál észrevehető a különbség, ahol az ember sokat forgolódik meg gyakran néz lefelé. Nekem ilyen körülmények mellett a sima strap még megszorítva is gyakran elcsúszott a fejemen és állogatni kellett játék közben az egységet. Ráadásul sosem lehetett úgy beállítani, hogy fixen középen álljon, mert a súlya miatt bukott előre/lefelé és a szemhez képest elkezdett szögben állni. Ezzel meg van egy merev keret ami ezt megakadályozza és nem mozog el.
A beépített fülesek is egész jól torzítás mentesen szólnak, teljesen megfelelnek a célnak. Alapban, hogy a le-fel vétel innentől tök gyors és kínlódás mentes, nem kell fülessel is vesződni meg vigyázni a sorrenddel le ne rántsd a fejedről az egészet, néhány embernek már megváltás lehet önmagában, főleg egy társasági viveozásnál.Hogy megéri-e ezért az árért az kérdéses / szubjektív. Meg lehet lenni nélküle is, ez egy kényelmi kiegészítő, úgy is kell kezelni.
-
Raymond
félisten
Az, plusz egy csomo dolog nincs az alapdijban benne. Ha nem komolyan foglalkozol ezekkel csak itt-ott akarsz autozni akkor nem eri meg szerintem. Persze elofizethetsz a minimumra is ha ki akarod probalni aztan hagyod ahogy van
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
fulton
addikt
válasz Raymond #6339 üzenetére
majd ránézek. Kipróbáltam a robo recall nagy élmény de ahhoz hely is kell.
Ugy be* a kezem a szekrénybe..szerencsére nem a touchot. Pedig összehoztunk egy durván majd 2x1,5 m helyet. Ugymond ha a kezem széttárom már a rács megjelenik szinte. Szóval kicsit elmozdul már nyújtott kézzel eléred a fizikai akadályokat.[ Szerkesztve ]
-
Raymond
félisten
Lehet kezdeni tervezgetni ha valaki be akar szallni a dologba. Ugy nez ki a jovo heti nemet Mediamarkt (szerda este online, csutortoktol offline is) akcio kereteben:
Oculus Rift VR Brille + Touch Controller + 7 Spiele für 449€
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
Ez akkor jo ha valaki helyben van vagy ha egy ismeros megveszi es elkuldi vagy elhozza. Kulfoldre nem kuldenek. Ha nincs is aki megvenne mondjuk van esely hogy lesz Amazon-on is ilyen ugyanabban az idoben mert eddig majdnem mindig volt "ellenajanlat" toluk es az amazon.de szallit Mo-ra.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
#54625216
törölt tag
Oculus Rift Debug Tool (supersampling) tutorial video
Oculus Tray Tool tutorial video
A srác többi videó is elég jó, hetente beszámol a legérdekesebb VR hírekről.
-
suniland
csendes tag
válasz #54625216 #6346 üzenetére
Koszi a linkeket.
Ezek a tools-osk mire jok? Illetve mire lehet legjobban haszanlni, mert sajnos angolul nem tudok csak minimalisan es rengeteg beallitast latok a videobol.
Par szoban leirod, ha van egy kis idod?virtuall.hu - érdekelnek már ma a jövő technológiái, mint pl a VR
-
fulton
addikt
válasz suniland #6347 üzenetére
Sziasztok
Egy kis véleményt szeretnék megosztani veletek.
Filmnézésről rift-ben még nem sokan írtak.
Teszteltem divx, 720p, és 1080p, valamint 3D filmeket. Két alkalmazással.
CmoarVR Cinema, és Oculus videoRift szemüvegben.
SZámomra mintha az Oculus Rift-ben jobb lenne az összhatás minősége, de ez lehet placebo.
Én magam részéről a mozi élményt favorizálom a hátsó sorból. Ami nézhető minőséget (adna !!) riftben az a 720 és 1080p volt. A Divix felejtős. A 3d...nos igen, van egy 55 colos 3D tv-nk, azt kell mondjam sokkal jobb élmény azon nézni egy 3D s filmet mint a riftben. Nagyon nem jön át, nem tudja kellően reprodukálni a 3D hatást szerintem (..igen van ahol alkalmazni kellett a "szemfordítást"). Nem tetszett nekünk. Viszont egy 55 colos tv-n olyan 2m-ről nézve gyönyörű kép mellett azért érezhetően jobb a 3D hatás is (és jóval szabadabban van a szemed is).
Nem hiszem hogy fogok személy szerint (én) filmet nézni rift-ben. Elég zavaró leginkább a becsillanás.
A fehér betük, színek "bemosódnak" a lencse miatt. Azt nem tudom, ha esetleg egy alcolholos nedves kendővel áttörölném a lencsét akkor is ilyen lenne e, mert lehetséges hogy a lencse törlésből adódó "zsiros" maszat következménye. Adtak hozzá ugyan törlő kendőt, de az ahogy az ember megfogja stb stb..."zsíros lesz". Szóval lehet a nem megfelelő lencse tisztítás következménye ez a "becsillanás" de film közben nagyon zavaró! még ha nem lett volna és egyben látom a képet mindenféle zavaró "fénykusza" nélkül azt mondom tök jó. De így...nem az igazi. Nagyon sokat ront az élményen szerintem.
Hát vannak még betegségei a technológiának.A "beépített" tartalmak 360 fokos vidik pedig bün rosz minőségűek. Élvezhetetlen semmi...mindegy lenne ha fel sem tennék.
------
Más, oculus video alatt miért nem volt hang nekem az 720 1080 p filmeknél? (ezek mkv formátumuak voltak). Egyiknél sem. Csak a divix-eseknél.[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
válasz suniland #6347 üzenetére
Hát a videók lényege pont az lett volna, hogy érhetően elmagyarázzák, hogy mik ezek a beállítások.
Ami a lényeg röviden: ezekkel az eszközök az oculus rift képminőségét lehet állítgatni, illetve hasznos információkat kiíratni játék közben, pl. fps, szabad erőforrások, eldobott framek, stb.
Az oculus debug toolban alapvetően két olyan beállítás van, ami mindenkinek hasznos lehet:
Per Pixel Display Pixel Override
Más néven supersampling.
Ez a paraméter azt állítja, hogy a gép mennyivel magasabb vagy alacsonyabb felbontást számoljon, mint ami a HMD eredeti felbontása. Ha 0 vagy 1, akkor pont ugyanannyit, ha 0 és 1 között, akkor alacsonyabbat, ha 1 fölött, akkor magasabbat.
1.5 kb. dupla felbontást jelent (4K), 2 kb. négyszereset (8K), így ez az érték erőforrás függő: minél nagyobb a supersampling, annál nagyobb az esélye, hogy a gép nem tudja tartani a kötelező 90fps-t.Asynchronous Spacewarp
Ez a paraméter azt állítja, hogy ha a gép nem tudja tartani a 90 fps-t, akkor mi legyen.
Az egyik megoldás ilyenkor, hogy leveszi az fps-t 45-re és két frame között interpolál ('Force 45fps, ASW').
Ez az esetek többségében használ, de nyilvánvalóan rontja a játékélményt, illetve néhány embernél motion sicknesst okozhat. Jellemzően az olyan játékoknál nem szerencsés használni, ahol sok a gyors mozgás, vagy hirtelen kell a fejeddel követni az eseményeket (pl. robot recall), míg logikai játékoknál vagy fix nézetes, mászkálós rpg-nél simán elég lehet a 45 fps.
Ha az asynchronous spacewarp ki van kapcsolva (disabled), akkor a gép törekszik ugyan a 90 fps-re, de olyan felbontásban rendereli a tartalmat, ahogy bírja. Így sok esetben az fps terheléstől függően ingadozik. A véletlen szerű fps változás sokaknál erősebb motion sicknesst okoz, mint a stabil interpolált 45 fps, így ezt a megoldást célszerű elkerülni, ha a gép nem tudja garantáltan tartani a 90-et.
Ha a 'Force 45fps, ASW enabled', akkor a gép alapból 45 fps-en számol mindent. Ha 'Force 45fps, ASW disabled', akkor semmiképpen sem kapcsolja be az ASW-t, ha 'Auto', akkor a helyzettől függően 45fps-re vált, amikor 90 alá esik a teljesítmény.A legokosabb amúgy az esetek többségében az ASW-t Auto-n hagyni, de játéktól és beállításoktól függően néha van értelme ki-be kapcsolni. Pl. ha fontosabb a jó képminőség, akkor érdemes a supersamplinget magasra rakni és a Force ASW-t engedélyezni. Ha az egyenletes mozgás a fontosabb, akkor érdemes az ASW-t letiltani és a supersamplinget, illetve a játék grafikai minőségét lejjebb venni, amíg egyenletes 90 fps-t nem kapsz.
Fontos, hogy az Oculus Debug Tool beállításai csak addig élnek, amíg maga a tool alkalmazás fut. Ha bezárod, akkor minden visszáll alapállapotra.
Szintén fontos, hogy sok játék maga is lehetőséget ad a supersampling és asw beállításokra, ilyenkor mindenképpen a játékon belül kell ezeket állítgatni, különben a beállított paraméterek összeadódnak, pl. 1.5 supersampling a toolban + 1.5 a játékban a már megemelt felbontást fogja tovább szorozni és garantáltan megfekteti a gépet. -
dojan75
tag
sziasztok!
Nah elkezdtem körbe nézni video kártya ügyileg, hogy mennyi keret lenne rá ezen a kettőn gondolkodok, csak nem tudom melyik lenne a jobb választás számomra.
MSI GeForce GTX 1060 GAMING X 6GB GDDR5 Videókártya
ASUS VGA Asus STRIX-GTX1060-6G-GAMING 6GB DDR5Előre is köszönöm a segítséget.
Új hozzászólás Aktív témák
- Honor 90 - modellalkat
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Franciaországban nyit a Honor 200 Lite
- Hobby elektronika
- MWC 2024: Két új órát hozott a Xiaomi
- Házimozi belépő szinten
- iPhone topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- PlayStation 5
- Tippmix
- További aktív témák...
- Creative Hybrid Pro Classic (Egyszer kipróbált, garanciális)
- iPhone 15 Pro 128gb Natúr Titanium, bontatlan, független
- ÚJ Apple Watch Ultra 2 GPS + Cellular 49mm - titántok, alpesi szíj
- 8/16GB memoriák
- APPLE MacBook Air 2020 13" Retina - M1 / 8GB / 256 GB SSD / MAGYAR / 96% akku, 81 ciklus / Garancia