Új hozzászólás Aktív témák

  • #54625216

    törölt tag

    válasz izomman1 #6843 üzenetére

    Szvsz az oculus azért erőlteti a front facing alapbeállást a teljes roomscale-hez képest, mert az emberek igen nagy többségének ez is bőven megfelel és így lehet a minimális játékteret a legjobban csökkenteni.
    Én pl. eredetileg vive-ot terveztem otthonra, mert a cégnél is az van, és az ár másodlagos kérdés volt. Aztán a munkahelyemen megpróbáltuk a vive-ot beüzemelni az egyik tárgyalóba, ami valamivel nagyobb, mint az otthoni irodám és egyszerűen nem tudtuk a roomscale-t beállítani, mert nem volt meg a minimum 2m játéktér. A vége az lett, hogy át kellett raknunk egy nagyobb irodába.
    Na most esetemben ez azt jelentené, hogy ki kellene vinnem a vive-ot a nappaliba (10 méter hdmi és usb hosszabbítással), ami gyakorlatilag ellehetetlenítené az otthoni fejlesztést.
    Tehát végül a szoba mérete miatt választottam a Riftet és nem hinném, hogy egyedül vagyok ezzel a problémával.
    Amúgy ha jobban belegondolsz, az igazán jelentős különbség VR-ben az ülő mód és a 360 fok standing között van, mert akármekkora is a roomscale játéktered, a játékban a mozgásod mindig valamennyire limitált marad, így előbb-utóbb kénytelen leszel a játék mechanikájára bízni magadat, legyen az teleport vagy akármi.
    Tehát tök jó, hogy 3-4 métert is tudsz egy virtuális térben sétálni, de hosszabb távon nincs igazán nagy jelentősége. Ehhez képest a vive-ra írt programok éles különbséget tesznek a roomscale és a standing mód között és ha nincs meg a minimális játéktered, akkor a többségük el sem indul.
    Az oculusnál tehát szerintem abból indultak ki, hogy épp eléggé korlátozza a potenciális userek számát az ár, a magas hardver követelmény és a motion sickness érzékenység, nem kellene ezt még megfejelni azzal is, hogy a családnak új lakásba kelljen költöznie a VR miatt, azt pedig nyilván el akarták kerülni, hogy egy oculus store-ból vásárolt játék futtathatósága a szoba fizikai méretén múljon.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák